Sari la conținut

Camere HD pe Moto - Totul Despre


John Paul
 Share

Postări Recomandate

@vlad58 : sa stii ca m-ai facut curios cu focusul si m-am uitat printre filmulete pe acasa. Eu zic ca e de la shutter speed. In lumina puternica totul e in focus. La umbra cel mai probabil creste timpul de expunere si subiectii din laterale (care se misca cel mai mult in raport cu centrul) par blurry. De altfel m-am uitat si pe o zi cu ploaie, si luat frame by frame, picaturile erau ca niste linii, semn ca a durat ceva timpul de expunere cat a fost frame-ul respectiv tras si intre timp picaturile s-au miscat si au fost capturate drept linii.
O sa incerc si filmari la 60fps sa vad daca face la fel, teoretic ar trebui sa fie mai definite si mai putin blurry, deoarece trage 2 cadre in loc de 1 in acelasi interval de timp.

 

uite un sample cand e soarele sus la 30fps :
http://we.tl/idMjlfKu0Z

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da si in clipul asta cand faci la stanga nu pre se distinge numarul masinii rosii careia ii acorzi prioritate, s-ar putea vorba ta sa fie senzorul mai puturos desi m-as mira ca e sony.

La a mea in conditii de iluminare redusa, ceata, reflexii parbriz(banuiesc ca si un pic murdar) se vede cam asa la viteza relativa de 200 si /ora(DN1).

post-81635-0-16408800-1437307331_thumb.jpg

Conditii cu soare am postat.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E exact acelasi efect, Vlad, si nu tine neaparat de cat de puturos e senzorul, ci mai degraba de agoritmii scrisi pentru modul Auto cu care camera trebuie sa jongleze cei 3 factori, pentru a obtine o expunere corecta : diafragma, timp expunere(shutter speed) si ISO. Shutter speedul fiind de vina pentru obiectele care se misca in cadru :)

 

Editat de LimpTA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricum a mea cred ca sta ceva mai bine la capitolul asta, dar poate sunt subiectiv, o comparatie se poate face doar avand camerele pe acelasi suport pentru a capta aceleasi imagini.


» Post actualizat in 19 Jul 2015 15:16

PS Ai incercat sa tragi FHD? Tot asa se comporta? Camera mea Camileo P10 era un dezastru in FHD daca venea vorba de miscare, dar cu HD-ul se descurca binisor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am tras niciodata mai jos de 1080P, iar de cand cu scriptul pentru FW cel nou... trag 2,5k la 30mbit. Ma intereseaza imaginea cel mai mult :) am card de 64 si continous recording activat, si (ca si la SJ) cand atinge limita cardului, sterge cel mai vechi clip si-l inregistreaza pe cel nou si tot asa. In modul asta nu ma obosesc sa dau camera jos de pe casca decat vreodata cand mi s-a parut ceva interesant, asa ca o las sa suprascrie acolo in continuu si doar ii schimb bateria.

Am observat ca la 60fps cadrele sunt un mai sharp pe laterale in conditii de lumina scazuta. Pentru ca dupa cum am zis, taie 2 frameuri in loc de 1 (ca la 30fps) in acelasi interval de timp, si obiectele nu apuca sa se miste atat de mult intr-un sg frame :)
O sa apara cel mai probabil setari manuale pentru diafragma/shutter speed/ISO... si atunci o sa-i setez shutter speedul fix, undeva la 1/100sec incat sa taie captura instantaneu.... si restul sa-si regleze/compenseze camera Auto cum vrea ea doar din diafragma si ISO. Atunci nu cred ca vor mai fi deloc probleme :)

*m-ai facut curios si o sa iau la bani marunti niste raw-uri de gopro black in diferite situatii, sa vad cum gestioneaza cei 3 parametri in expuneri in conditii diferite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

*m-ai facut curios si o sa iau la bani marunti niste raw-uri de gopro black in diferite situatii, sa vad cum gestioneaza cei 3 parametri in expuneri in conditii diferite.

Lamureste=ma si pe mine cum reglezi ISO ca asta e un standard de sensibilitate din cate stiu eu, parca nici diafragma sau obturator nu au senzorii astia (ca nu sunt DSLR-uri)

Din cate stiu eu acesti sebzori au o anumita sensibilitate, diafragma este simulata prin amplificare, obturatorul este timpul cat lasi pixelul sa capteze lunina.Astia sunt cei doi parametri cu care jongleaza camera. Acum cand ma-am referit la senzor puturos am facut aluzie la rapiditatea cu care un pixel este influentat de lumina, el poate sa fie foarte sensibil adica sa poata capta informatia la nivel scazut de lumina, fara zgomot, numai ca e lent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Diafrgma e a lentilei, nu are nicio treaba cu senzorul. Iar ISO-ul creste sensibilitatea la lumina a senzorului, corect. La gopro 4 black se poate seta manual. Cand il lasi pe auto, jongleaza procesorul cum crede el. De obicei ca alrgoritm, ISO-ul e ultimul la care se umbla. Adica in lumina mai slaba, camera scade shutter speedul pana la un anumit punct in care nu e prea blurry, abia dupa aia incepe sa creasca mult ISO.

M-am uitat pe material de gopro black, in conditii mai slabe de lumina ar eun pic de blur la numere pe laterale :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Diafrgma e a lentilei,

Chestiile astea chiar au diafragma? Eu eram aproape sigur ca nu au, le-am studiat cu atentie, ai vreun link cu o camera usb in sectiune, sa ma lamuresc si eu, multam.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"The HERO4 Black Edition still has a 12mp CMOS and a f/2.8 fixed maximum aperture." Deci au diafragma(pentru ca altfel n-ar intra lumina), atat ca din ce imi dau eu seama e tot timpul deschisa maxim, nu se "strang" lamelele ca la aparatele foto(nici nu cred ca are componente mecanice). Banuiesc ca o simulare de inchidere a diafragmei se face tot din soft, innegrind imaginea. Nu de alta dar din ce mai stiu si eu de la foto, daca ai o diafragma deschisa la f/2.8, in conditii de umbra pe Magheru la ora 18 cum am filmat eu, intra destula lumina incat ar trebui sa ai un shutter speed de vreo 1/400, 1/500 (la o valoare minima de ISO 100). Ori... la 1/400 tipul de expunere e atat de scurt incat obiectele efectiv ingheata in cadru si n-ar mai trebui sa fie numerele masinilor "miscate".
Si totusi sunt blurate, asta inseamna ca la viteza aia de deplasare estimez ca
la niste valori gen 1/100sec apar numerele un pic in miscare . Ceea ce combinat cu f/2.8 iti cam explodeaza cadrul de lumina, deci ma gandesc ca simuleaza o inchidere de diafragma din soft, adica innegreste imaginea. Abia apoi jongleaza cu shutter speed-ul si in cele din urma cu ISO-ul, care e cam ultimul la care umbla deoarece imaginea capata destul de repede zgomot.
Desi e doar o presupunere, daca innegreste imaginea din soft pentru a simula diafragma, e o prostie. Ar trebui sa regleze expunerea doar in shutter speed, chit ca se ating valori de 1/3000sec, cu atat mai bine, abia tot timpul obiectele sunt inghetate in fiecare frame, fara posibilitatea de a se vedea "miscate"


Acum mai e o chestie, fiind senzorul fizic foarte mic, s-ar putea sa nu poata sa inghita atata lumina si valorile sa fie un pic altfel fata de aparatele foto. Poate chiar si la f/2.8 fara sa se simuleze nicio inchidere de diafragma e nevoie de timpi de expunere mai generosi pentru a lasa lumina sa intre la senzor... si atunci se explica valorile "lenese" si timpi mai lungi gen 1/100sec. fata de 1/400sec unde ingheata totul.
Spre exemplu vad ca la Gopro4 Black, poti sa setezi manual valorile pentru Shutter si pentru ISO. N-am una ca as fi testat sa vad cam intre ce valori isi face ea procesele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o idee, - pentru filme "profi" ( la gopro de ex ) se folosesc modurile pro-tune si se face apoi la montaj ce se doreste. ala e materialul " brut" cu toata informatia in el, neprelucrat

 

la ce gen de filme ati avut nevoie de toate detaliile alea de mai sus ? diafragm, iso. etc ? eu pe drona nu am avut niciodata nevoie de "ajustat"ba chiar am scos poze din film la 4 K fara probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai Protune e in special pentru editare in post productie, sa tragi de el sa scoti umbre si culori fara sa distrugi imaginea. Parca stiu ca Protune are bitrate de 45mbit fara de standard care e 30mbit.
Nu asta ma interesa neaparat, ca nu trag 4k in trafic, ci posibilitatea de-a seta shutter-ul manual la un timp cat mai scurt, ca sa nu-mi mai apara blur la numerele de la masini pe lateralele cadrului cand trec pe langa ele. Numerele ies miscate la timpi de 1/60-> 1/100sec.
As seta shutterul la 1/200 sec... si sa-si compenseze el expunerea dupa aia din ISO, dar macar sa fie numerele masinilor "inghetate". Am vazut filmari cu 3+Black si la fel la umbra, cand treci pe langa masini, numerele de inmatriculare cand ating lateralul cadrului sunt tot asa un pic blurate de la motion (si e normal, pentru ca pe lateral se misca chestiile mai mult ca in centrul cadrului)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"The HERO4 Black Edition still has a 12mp CMOS and a f/2.8 fixed maximum aperture." Deci au diafragma(pentru ca altfel n-ar intra lumina), atat ca din ce imi dau eu seama e tot timpul deschisa maxim, nu se "strang" lamelele ca la aparatele foto(nici nu cred ca are componente mecanice). Banuiesc ca o simulare de inchidere a diafragmei se face tot din soft, innegrind imaginea. Nu de alta dar din ce mai stiu si eu de la foto, daca ai o diafragma deschisa la f/2.8, in conditii de umbra pe Magheru la ora 18 cum am filmat eu, intra destula lumina incat ar trebui sa ai un shutter speed de vreo 1/400, 1/500 (la o valoare minima de ISO 100). Ori... la 1/400 tipul de expunere e atat de scurt incat obiectele efectiv ingheata in cadru si n-ar mai trebui sa fie numerele masinilor "miscate".

Si totusi sunt blurate, asta inseamna ca la viteza aia de deplasare estimez ca la niste valori gen 1/100sec apar numerele un pic in miscare . Ceea ce combinat cu f/2.8 iti cam explodeaza cadrul de lumina, deci ma gandesc ca simuleaza o inchidere de diafragma din soft, adica innegreste imaginea. Abia apoi jongleaza cu shutter speed-ul si in cele din urma cu ISO-ul, care e cam ultimul la care umbla deoarece imaginea capata destul de repede zgomot.

Desi e doar o presupunere, daca innegreste imaginea din soft pentru a simula diafragma, e o prostie. Ar trebui sa regleze expunerea doar in shutter speed, chit ca se ating valori de 1/3000sec, cu atat mai bine, abia tot timpul obiectele sunt inghetate in fiecare frame, fara posibilitatea de a se vedea "miscate"

 

Acum mai e o chestie, fiind senzorul fizic foarte mic, s-ar putea sa nu poata sa inghita atata lumina si valorile sa fie un pic altfel fata de aparatele foto. Poate chiar si la f/2.8 fara sa se simuleze nicio inchidere de diafragma e nevoie de timpi de expunere mai generosi pentru a lasa lumina sa intre la senzor... si atunci se explica valorile "lenese" si timpi mai lungi gen 1/100sec. fata de 1/400sec unde ingheata totul.

Spre exemplu vad ca la Gopro4 Black, poti sa setezi manual valorile pentru Shutter si pentru ISO. N-am una ca as fi testat sa vad cam intre ce valori isi face ea procesele.

 

Daca te eferi la diafragma ca o gaura, atunci da e corect, dar nu in adevaratul sens pe care-l stim. Pai "inegrirea" se face prin jonglarea cu amplificarea semnalului de la senzor asa cum am spus si eu, din punct de vedere al senzorului lucrezi doar cu amplificare si timp de expunere.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exprimare de 8 dimineata :D Voiam sa zic ca in spatele lentilei au totusi un orificiu ceva prin care trece lumina pana la senzor. Acum, mi-e greu sa cred ca ar avea lamele ca o diafragma propriu-zisa, ci mai mult "teava" prin care trece lumina imita o diafragma la deschiderea de f/2.8

** pai da... dar chiar si asa... neamplificat (ISO mic... 100) si daca ai shutterul de 1/2000 tot iti explodeaza cadrul de lumina. Si ma gandesc ca poate sa-l innegreasca din soft, ca si cand ai pune ND filter peste lentila. Pt ca uneori cu cel mai mic ISO (aka senzor nativ, deloc amplificat) si shutter cel mai scurt posibil (sa zicem 1/4000 desi nu cred ca e atat de scurt la camerele video) ... tot e prea multa lumina in cadru daca soarele e puternic. Aici ar trebui sa intervina diafragma incat sa obtureze fizic lumina care intra pana la senzor.

Editat de LimpTA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... tot e prea multa lumina in cadru daca soarele e puternic. Aici ar trebui sa intervina diafragma incat sa obtureze fizic lumina care intra pana la senzor.

Daca lumina e prea puternica, iar senzorul intra in limitare nu ai ce sa-i mai faci, la o camera foto poti sa-i bagi filtre.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai ce am filmat Transraraul:

 

 

 

Am editat filmul cu GoPro studio si l-am exportat in format .MP4 (calitatea sursa), pe PC filmuletul se vede bine insa dupa ce il urc pe youtube in acelasi format...ii strica calitatea. L-am urcat cu 47 fps dar nu se reflecta asta pe youtube.

Ce nu fac bine?

Editat de Marc87
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trage foarte bine, ma refer la reactiile cand treci prin umbre/soare, nu stiu ce ai facut de ai scos 720P/48FPS.

 

Pai, intotdeauna Goproul a avut trecerile pe lumina cele mai ok. La polul opus e SJ-ul. De-aia ziceam eu ca ma intereseaza o imagine buna in primul rand.

 

min 16.10 -> 16:50

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Youtube distruge tot ce e peste 20mbit la bitrate parca. Nu conteaza cat de buna e filmarea pe care o pui. Mie unul mi le compreseaza in asa hal incat mi-e sila sa ma uit la ele :)

 

Atunci care e secretul? tinand cont ca altii pot uploada la calitatea initiala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Pai, intotdeauna Goproul a avut trecerile pe lumina cele mai ok. La polul opus e SJ-ul. De-aia ziceam eu ca ma intereseaza o imagine buna in primul rand.

 

 

Depinde de SJ, a mea e un pic mai lenta decat Gopro, dar nu dezastruoasa ca SJCAM.

» Post actualizat in 27 Jul 2015 16:25

Vad ca :

1080p 8 Mbps

 

E foarte putin. GoPro trage standard cu 30mbps. Cam de 4 ori mai putin, de-aia ies asa distruse :)

La 8 Mbps poti scoate o imagine brici cu un soft bun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...