Sari la conținut

Camere HD pe Moto - Totul Despre


John Paul
 Share

Postări Recomandate

Observ si la camera asta aceeasi problema ca la SJ4000. Daca dai stop cadru, nu poti citi numarul masinii de pe contrasens, chiar daca e la 1 m de tine. Pentru masinile care sunt in miscare. Am avut mobius si puteam oricand da stop cadru si citeam numerele de pe 4 benzi (2 cu 2) chiar si din miscare. Asta pe timp de zi. Noaptea apareau blurate toate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

E normal sa fie asa. Cand e lumina puternica, pentru mentinerea expunerii corecte, scade timpul de expunere... 1/200 ...sec. spre exemplu. E destul de scurt incat sa captureze instantaneu si sa nu apuce sa se miste subiectii in cadru.
Atunci cand e umbra, deci lumina mai putina, pentru a pastra aceeasi expunere corecta, se mareste timpul de expunere per cardu, cand expune per frame mai mult timp, obiectele apuca sa se miste in cadru, deci blur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Observ si la camera asta aceeasi problema ca la SJ4000. Daca dai stop cadru, nu poti citi numarul masinii de pe contrasens, chiar daca e la 1 m de tine. Pentru masinile care sunt in miscare. Am avut mobius si puteam oricand da stop cadru si citeam numerele de pe 4 benzi (2 cu 2) chiar si din miscare. Asta pe timp de zi. Noaptea apareau blurate toate.

Uite aici, eu aveam cam 100 cel de pe invers banuiesc ca la fel.

 

 

post-81635-0-36801600-1437169184_thumb.jpg

Camera e un SJ4000 cu DSP Sunplus si senzor AR0330

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

PS: la alte intrebari iti raspund pe privat daca esti curios, deoarece devenim off topic. Adica... really, iti dau un sample de imagine sa-l analizezi vizual si tu te iei de turatiile mele? :P

 

 

Pai nu stii vorba aia marinareasca... ca daca primesti in casa un "prieten", va incerca ori sa-ti suteasca ceva, ori sa-ti parleasca nevasta si daca nu si nu, macar se va pisha pe capacul de la WC! Relax, mai glumim si noi... m-am resemnat demult in privinta tobelor maneliste.

 

La obiect, nu ma poti convinge de suprematia Yi-ului deoarece abordam problema din puncte de vedere diametral opuse sau mai bine zis, folosim motoarele in maniere foarte diferite. In primul rand mie mi se pare cel putin ridicola instalarea camerei pe casca. Pe langa aspectul de furnica intergalactica ma intreb cam cum se simte casca de pe la 100km/h in sus... si nici nu vreau sa ma gandesc la peste 200!!! Daca mai adaugi si firul de alimentare... chiar ca faci reclama la Elyssium (film SF)! Iar lipsa LCD-ului si respectiv a accesarii meniului direct mi se pare iarasi un neajuns, accesarea WiFi fiind dupa parerea mea mai mult un moft decat o utilitate reala.

 

Dupa ce se vor fi rezolvat problemele de firmware (functie "dash", audio level, etc.) poate mai discutam insa pana atunci, combinate si cu lipsa cutiei de protectie, a prinderilor, a pretului, etc. balanta mea atarna in favoarea SJ4000. Mai ales ca din ce am vazut pe youtube si uite, chiar instantul video pus de @vlad58, calitatea imaginii si a sunetului nu este chiar rea...

 

Ma mai gandesc, am analizat si varianta mobius insa cred ca pana la urma voi incerca (mai) noul M10 de la SJ4000.

» Post actualizat in 17 Jul 2015 22:23

... DSP Sunplus si senzor AR0330

 

Asta e configuratia standard sau exista mai multe variante?...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

problema din puncte de vedere diametral opuse sau mai bine zis, folosim motoarele in maniere foarte diferite.

Tocmai

Presupun ca multi altii de pe aici vor sa-si cumpere o camera pentru a o prinde pe casca pentru trafic. Cam lor li se adreseaza camerele de actiune. Daca erau pentru drumuri lungi, le faceau cu baterii care sa tine 5-6 ore, plus carcase din gel ceva, pentru suieratul vantului. Asa ca, da folosim camerele si motoarele in maniere total diferite. Al meu nu vede altceva decat oras si circuit

 

Eu n-am putut sa halesc imaginea SJ-ului. Cand este vorba de aproape acelasi pret, intotdeauna voi alege o imagine net superioara, but that's just me. Iar la faza cu carcasa.... c'mon... imi mananca motorul ca intretinere pe sezon 6-7 camere din astea(fara cauciucuri :D).... as fi ipocritul planetei sa ma impiedic de 10$ o carcasa.

 

PS: n-am tobe maneliste :P mobra e un pic mai track oriented :)

» Post actualizat in 18 Jul 2015 06:06

@ Vlad58: Cam orice camera face la fel.

Spre exemplu in condtitii de lumina puternica, per frame, timpul de expunere e f scurt, instantaneu, deci obiectele nu apuca sa se miste mult pe durata capturii. Si la mine se vad numerele ziua in soare. La umbra sau noaptea, deja creste shutter speed-ul per frame, si incepe sa apara blur la numerele care se misca rapid:

 

Ziua la soare:
file:///Users/Adi/Desktop/Screen%20Shot%202015-07-18%20at%208.57.35%20AM.png

» Post actualizat in 18 Jul 2015 06:47

Hai ca mi-a expirat timpul de editare al postului anterior

Revin cu poza:

post-13322-0-15659500-1437202008_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ vlad58 - cu toate ca daca e cadrul static... e totul in focus, chiar si la poze. Dar m-am interesat si se poate focusa lentila prin rotire. O sa experimentez :D
@ Ionut88 - pai eu vorbeam de camerele astea "patratel". Deocamdata, crema cremelor, adica GoPro4 Black nu e submersibila fara carcasa :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mobius in diverse situatii:

 

post-52830-0-05939400-1437231958_thumb.jpgpost-52830-0-25921200-1437231968_thumb.jpgpost-52830-0-36732000-1437231978_thumb.jpgpost-52830-0-67283900-1437231989_thumb.jpgpost-52830-0-82622700-1437232001_thumb.jpg

 

Toate capturile sunt facute din mers. Primele 2 poze sunt de la 8 dimineata, fara wdr activat. Ideea e ca numarul masinii se poate citi de la o distanta de 3-5m . Pe toata perioada in care masina trece prin cadru, am toate frame-urile focusate corect. Pot citi numerele de inmatriculare pe toate cele 5-10 frameuri cat trece pe langa mine .

 

Cu plusuri si minusuri, e si mobius-ul o alternativa pentru camerele sub 100$. Am citit si eu review-uri despre Xiaomi YI si as fi fost tentat sa o cumpar, dar din fimuletul prezentat....cred ca o sa mai astept.

Editat de mirciulik4
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mobius in diverse situatii:

 

 

Mie mi se pare o imagine ok. Nu-mi dau seama la detaliu din cauza pozelor mai mici, dar e Mult mai ok ca cea de SJ. Pe mine ma intereseaza sa fie ok imaginea. Am alergie la senzori prosti :)

 

Oricum Xiaomi inca e in developing. Datorita procesorului smecher pe care-l are, niste baieti au modificat valorile in cod la firmware si au scos bitrate-uri duble si rezolutii mai mari. Am luat si eu unele custom FW din alea si chiar se vede si mai bine. Dealtfel la un update oficial de FW au crescut chiar cei la xioaomi rezolutia la 2,5k. Momentan e selectabila ca rezolutie :) if the processor can take it.. why not :D bateria incepe sa tina cam 1h in schimb pentru ca gandeste mai mult.

 

Vom vedea ce va fi, oricum devina interesanta piata camerelor astea low cost. Chinezii care nu livreaza calitate vor fi surclasati de alti chinezi care livreaza si mai multa calitate la aproape aceiasi bani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

» Post actualizat in 17 Jul 2015 22:23

 

 

Asta e configuratia standard sau exista mai multe variante?...

Pai am zis ca sunt 2 configuratii majore cu DSP Novatek ca si Gopro si DSP Sunplus pe care o am eu.De exemplu aia de-si zic originali SJ400, adica Sjcam au DSP Novatek.

Fata de ce am vazut ca si clipuri a mea imi place, nu e perfecta (sunet) dar are toate functiile iar culorile sunt mult mai apropiate de realitate.

Am desfacut-o de curiozitate si-mi place cum e lucrata.

M-a dezamagit clipul pus de LimpTA cred ca trebuie sa umble la focalizare, luat step by step se observa o defocalizare majora .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@vlad58 : sa stii ca m-ai facut curios cu focusul si m-am uitat printre filmulete pe acasa. Eu zic ca e de la shutter speed. In lumina puternica totul e in focus. La umbra cel mai probabil creste timpul de expunere si subiectii din laterale (care se misca cel mai mult in raport cu centrul) par blurry. De altfel m-am uitat si pe o zi cu ploaie, si luat frame by frame, picaturile erau ca niste linii, semn ca a durat ceva timpul de expunere cat a fost frame-ul respectiv tras si intre timp picaturile s-au miscat si au fost capturate drept linii.
O sa incerc si filmari la 60fps sa vad daca face la fel, teoretic ar trebui sa fie mai definite si mai putin blurry, deoarece trage 2 cadre in loc de 1 in acelasi interval de timp.

 

uite un sample cand e soarele sus la 30fps :
http://we.tl/idMjlfKu0Z

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da si in clipul asta cand faci la stanga nu pre se distinge numarul masinii rosii careia ii acorzi prioritate, s-ar putea vorba ta sa fie senzorul mai puturos desi m-as mira ca e sony.

La a mea in conditii de iluminare redusa, ceata, reflexii parbriz(banuiesc ca si un pic murdar) se vede cam asa la viteza relativa de 200 si /ora(DN1).

post-81635-0-16408800-1437307331_thumb.jpg

Conditii cu soare am postat.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E exact acelasi efect, Vlad, si nu tine neaparat de cat de puturos e senzorul, ci mai degraba de agoritmii scrisi pentru modul Auto cu care camera trebuie sa jongleze cei 3 factori, pentru a obtine o expunere corecta : diafragma, timp expunere(shutter speed) si ISO. Shutter speedul fiind de vina pentru obiectele care se misca in cadru :)

 

Editat de LimpTA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricum a mea cred ca sta ceva mai bine la capitolul asta, dar poate sunt subiectiv, o comparatie se poate face doar avand camerele pe acelasi suport pentru a capta aceleasi imagini.


» Post actualizat in 19 Jul 2015 15:16

PS Ai incercat sa tragi FHD? Tot asa se comporta? Camera mea Camileo P10 era un dezastru in FHD daca venea vorba de miscare, dar cu HD-ul se descurca binisor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am tras niciodata mai jos de 1080P, iar de cand cu scriptul pentru FW cel nou... trag 2,5k la 30mbit. Ma intereseaza imaginea cel mai mult :) am card de 64 si continous recording activat, si (ca si la SJ) cand atinge limita cardului, sterge cel mai vechi clip si-l inregistreaza pe cel nou si tot asa. In modul asta nu ma obosesc sa dau camera jos de pe casca decat vreodata cand mi s-a parut ceva interesant, asa ca o las sa suprascrie acolo in continuu si doar ii schimb bateria.

Am observat ca la 60fps cadrele sunt un mai sharp pe laterale in conditii de lumina scazuta. Pentru ca dupa cum am zis, taie 2 frameuri in loc de 1 (ca la 30fps) in acelasi interval de timp, si obiectele nu apuca sa se miste atat de mult intr-un sg frame :)
O sa apara cel mai probabil setari manuale pentru diafragma/shutter speed/ISO... si atunci o sa-i setez shutter speedul fix, undeva la 1/100sec incat sa taie captura instantaneu.... si restul sa-si regleze/compenseze camera Auto cum vrea ea doar din diafragma si ISO. Atunci nu cred ca vor mai fi deloc probleme :)

*m-ai facut curios si o sa iau la bani marunti niste raw-uri de gopro black in diferite situatii, sa vad cum gestioneaza cei 3 parametri in expuneri in conditii diferite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

*m-ai facut curios si o sa iau la bani marunti niste raw-uri de gopro black in diferite situatii, sa vad cum gestioneaza cei 3 parametri in expuneri in conditii diferite.

Lamureste=ma si pe mine cum reglezi ISO ca asta e un standard de sensibilitate din cate stiu eu, parca nici diafragma sau obturator nu au senzorii astia (ca nu sunt DSLR-uri)

Din cate stiu eu acesti sebzori au o anumita sensibilitate, diafragma este simulata prin amplificare, obturatorul este timpul cat lasi pixelul sa capteze lunina.Astia sunt cei doi parametri cu care jongleaza camera. Acum cand ma-am referit la senzor puturos am facut aluzie la rapiditatea cu care un pixel este influentat de lumina, el poate sa fie foarte sensibil adica sa poata capta informatia la nivel scazut de lumina, fara zgomot, numai ca e lent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Diafrgma e a lentilei, nu are nicio treaba cu senzorul. Iar ISO-ul creste sensibilitatea la lumina a senzorului, corect. La gopro 4 black se poate seta manual. Cand il lasi pe auto, jongleaza procesorul cum crede el. De obicei ca alrgoritm, ISO-ul e ultimul la care se umbla. Adica in lumina mai slaba, camera scade shutter speedul pana la un anumit punct in care nu e prea blurry, abia dupa aia incepe sa creasca mult ISO.

M-am uitat pe material de gopro black, in conditii mai slabe de lumina ar eun pic de blur la numere pe laterale :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Diafrgma e a lentilei,

Chestiile astea chiar au diafragma? Eu eram aproape sigur ca nu au, le-am studiat cu atentie, ai vreun link cu o camera usb in sectiune, sa ma lamuresc si eu, multam.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"The HERO4 Black Edition still has a 12mp CMOS and a f/2.8 fixed maximum aperture." Deci au diafragma(pentru ca altfel n-ar intra lumina), atat ca din ce imi dau eu seama e tot timpul deschisa maxim, nu se "strang" lamelele ca la aparatele foto(nici nu cred ca are componente mecanice). Banuiesc ca o simulare de inchidere a diafragmei se face tot din soft, innegrind imaginea. Nu de alta dar din ce mai stiu si eu de la foto, daca ai o diafragma deschisa la f/2.8, in conditii de umbra pe Magheru la ora 18 cum am filmat eu, intra destula lumina incat ar trebui sa ai un shutter speed de vreo 1/400, 1/500 (la o valoare minima de ISO 100). Ori... la 1/400 tipul de expunere e atat de scurt incat obiectele efectiv ingheata in cadru si n-ar mai trebui sa fie numerele masinilor "miscate".
Si totusi sunt blurate, asta inseamna ca la viteza aia de deplasare estimez ca
la niste valori gen 1/100sec apar numerele un pic in miscare . Ceea ce combinat cu f/2.8 iti cam explodeaza cadrul de lumina, deci ma gandesc ca simuleaza o inchidere de diafragma din soft, adica innegreste imaginea. Abia apoi jongleaza cu shutter speed-ul si in cele din urma cu ISO-ul, care e cam ultimul la care umbla deoarece imaginea capata destul de repede zgomot.
Desi e doar o presupunere, daca innegreste imaginea din soft pentru a simula diafragma, e o prostie. Ar trebui sa regleze expunerea doar in shutter speed, chit ca se ating valori de 1/3000sec, cu atat mai bine, abia tot timpul obiectele sunt inghetate in fiecare frame, fara posibilitatea de a se vedea "miscate"


Acum mai e o chestie, fiind senzorul fizic foarte mic, s-ar putea sa nu poata sa inghita atata lumina si valorile sa fie un pic altfel fata de aparatele foto. Poate chiar si la f/2.8 fara sa se simuleze nicio inchidere de diafragma e nevoie de timpi de expunere mai generosi pentru a lasa lumina sa intre la senzor... si atunci se explica valorile "lenese" si timpi mai lungi gen 1/100sec. fata de 1/400sec unde ingheata totul.
Spre exemplu vad ca la Gopro4 Black, poti sa setezi manual valorile pentru Shutter si pentru ISO. N-am una ca as fi testat sa vad cam intre ce valori isi face ea procesele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o idee, - pentru filme "profi" ( la gopro de ex ) se folosesc modurile pro-tune si se face apoi la montaj ce se doreste. ala e materialul " brut" cu toata informatia in el, neprelucrat

 

la ce gen de filme ati avut nevoie de toate detaliile alea de mai sus ? diafragm, iso. etc ? eu pe drona nu am avut niciodata nevoie de "ajustat"ba chiar am scos poze din film la 4 K fara probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai Protune e in special pentru editare in post productie, sa tragi de el sa scoti umbre si culori fara sa distrugi imaginea. Parca stiu ca Protune are bitrate de 45mbit fara de standard care e 30mbit.
Nu asta ma interesa neaparat, ca nu trag 4k in trafic, ci posibilitatea de-a seta shutter-ul manual la un timp cat mai scurt, ca sa nu-mi mai apara blur la numerele de la masini pe lateralele cadrului cand trec pe langa ele. Numerele ies miscate la timpi de 1/60-> 1/100sec.
As seta shutterul la 1/200 sec... si sa-si compenseze el expunerea dupa aia din ISO, dar macar sa fie numerele masinilor "inghetate". Am vazut filmari cu 3+Black si la fel la umbra, cand treci pe langa masini, numerele de inmatriculare cand ating lateralul cadrului sunt tot asa un pic blurate de la motion (si e normal, pentru ca pe lateral se misca chestiile mai mult ca in centrul cadrului)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"The HERO4 Black Edition still has a 12mp CMOS and a f/2.8 fixed maximum aperture." Deci au diafragma(pentru ca altfel n-ar intra lumina), atat ca din ce imi dau eu seama e tot timpul deschisa maxim, nu se "strang" lamelele ca la aparatele foto(nici nu cred ca are componente mecanice). Banuiesc ca o simulare de inchidere a diafragmei se face tot din soft, innegrind imaginea. Nu de alta dar din ce mai stiu si eu de la foto, daca ai o diafragma deschisa la f/2.8, in conditii de umbra pe Magheru la ora 18 cum am filmat eu, intra destula lumina incat ar trebui sa ai un shutter speed de vreo 1/400, 1/500 (la o valoare minima de ISO 100). Ori... la 1/400 tipul de expunere e atat de scurt incat obiectele efectiv ingheata in cadru si n-ar mai trebui sa fie numerele masinilor "miscate".

Si totusi sunt blurate, asta inseamna ca la viteza aia de deplasare estimez ca la niste valori gen 1/100sec apar numerele un pic in miscare . Ceea ce combinat cu f/2.8 iti cam explodeaza cadrul de lumina, deci ma gandesc ca simuleaza o inchidere de diafragma din soft, adica innegreste imaginea. Abia apoi jongleaza cu shutter speed-ul si in cele din urma cu ISO-ul, care e cam ultimul la care umbla deoarece imaginea capata destul de repede zgomot.

Desi e doar o presupunere, daca innegreste imaginea din soft pentru a simula diafragma, e o prostie. Ar trebui sa regleze expunerea doar in shutter speed, chit ca se ating valori de 1/3000sec, cu atat mai bine, abia tot timpul obiectele sunt inghetate in fiecare frame, fara posibilitatea de a se vedea "miscate"

 

Acum mai e o chestie, fiind senzorul fizic foarte mic, s-ar putea sa nu poata sa inghita atata lumina si valorile sa fie un pic altfel fata de aparatele foto. Poate chiar si la f/2.8 fara sa se simuleze nicio inchidere de diafragma e nevoie de timpi de expunere mai generosi pentru a lasa lumina sa intre la senzor... si atunci se explica valorile "lenese" si timpi mai lungi gen 1/100sec. fata de 1/400sec unde ingheata totul.

Spre exemplu vad ca la Gopro4 Black, poti sa setezi manual valorile pentru Shutter si pentru ISO. N-am una ca as fi testat sa vad cam intre ce valori isi face ea procesele.

 

Daca te eferi la diafragma ca o gaura, atunci da e corect, dar nu in adevaratul sens pe care-l stim. Pai "inegrirea" se face prin jonglarea cu amplificarea semnalului de la senzor asa cum am spus si eu, din punct de vedere al senzorului lucrezi doar cu amplificare si timp de expunere.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exprimare de 8 dimineata :D Voiam sa zic ca in spatele lentilei au totusi un orificiu ceva prin care trece lumina pana la senzor. Acum, mi-e greu sa cred ca ar avea lamele ca o diafragma propriu-zisa, ci mai mult "teava" prin care trece lumina imita o diafragma la deschiderea de f/2.8

** pai da... dar chiar si asa... neamplificat (ISO mic... 100) si daca ai shutterul de 1/2000 tot iti explodeaza cadrul de lumina. Si ma gandesc ca poate sa-l innegreasca din soft, ca si cand ai pune ND filter peste lentila. Pt ca uneori cu cel mai mic ISO (aka senzor nativ, deloc amplificat) si shutter cel mai scurt posibil (sa zicem 1/4000 desi nu cred ca e atat de scurt la camerele video) ... tot e prea multa lumina in cadru daca soarele e puternic. Aici ar trebui sa intervina diafragma incat sa obtureze fizic lumina care intra pana la senzor.

Editat de LimpTA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... tot e prea multa lumina in cadru daca soarele e puternic. Aici ar trebui sa intervina diafragma incat sa obtureze fizic lumina care intra pana la senzor.

Daca lumina e prea puternica, iar senzorul intra in limitare nu ai ce sa-i mai faci, la o camera foto poti sa-i bagi filtre.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...