reverend Postat Martie 10, 2013 Share Postat Martie 10, 2013 Salut, Vin si eu cu o problema care ma deranjeaza de mai mult timp si nu stiu cum sa-i dau ce capat. Despre ce este vorba. Acum ceva timp eram la o tura prin munti si la un moment dat simt ca maneta de frina devine din ce in ce mai teapana. Ma opresc si in neutru vad ca nu pot sa mai imping motocicleta. Placutele de frina blocasera complet discul. Tin sa mentionez ca nu am folosit frina fata excesiv. Am reusit sa o deblochez dupa ceva timp ( discul era prea fierbinte) prin scoaterea (un pic) lichidului de frina. Am ajuns acasa intr-un final si m-am dus la mecanic. Am schimbat placutele de frina, am curatat pistonul ca era extrem de murdar si nu mai avea frictie, am schimbat arcul si surubul de la maneta ca si alea erau ruginite si am schimbat si lichidul de frina. M-a tinut ce m-a tinut dar acum o saptamina aceeasi problema. Partea curioasa e ca problema a aparut intr-o dimineata dupa ce lasasem motorul vreo 2-3 h in soare ( aici e soare f puternic si vreo 35 grade zilnic). Roata fata iar blocata complet. Iar am scos ceva lichid de frina si la drum. Ieri, am plecat iar la o tura mica si in timp ce mergeam tot simteam maneta din ce in ce mai teapana pina cind iar a trebuit sa opresc si sa scot ceva lichid de frina sa deblochez. Si asa mai departe. Acum chiar ca nu mai stiu ce sa-i mai fac. Umblu cu cheia de 10 dupa mine ca nu stiu cind ma mai lasa. Este vorba despre un Kawasaki vulcan 500 din 97. Am postat aici si nu la sectia de kawasaki, pentru ca m-am gindit ca nu ar trebui sa fie o problema specifica a acestui motor. Cine are un sfat sa-mi dea? Ms anticipat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Martie 10, 2013 Share Postat Martie 10, 2013 (editat) In primul rand nu mai pleca la drum asa, iti pui viata in pericol. In al doilea rand e simplu, desfacuta toata instalatia, curatat bine interiorul, refacut pompa de frana (schimbat pistonas, oringuri) si etrierul franei fata (schimbat oringuri), schimbat si furtunul, pun pariu ca e cel original. Editat Martie 10, 2013 de marcone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cry_ss Postat Martie 10, 2013 Share Postat Martie 10, 2013 da, un kit reparatie pompa frana, plus lichid nou si aerisire cu verificare completa instalatie...e cam nasol sa blochezi fata de genul acesta,stiu pe propria piele.La mine era pompa dusa ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rollandstich Postat Martie 10, 2013 Share Postat Martie 10, 2013 Salut. Da-i jos placutele si usor tragi de maneta de frana..dar nu pina la capat ,numai cat sa miste un pic pistonul de la etrier (care apasa placuta) dupa care ii dai drumul la maneta si in timpul acesta pistonul de la etrier trebuie sa-si revina 1mm fata de pozitia in care a fost iesita. Daca nu se intimpla acest lucru inseamna ca garnitura de la etrier e obosita(e o garnitura conica in canal - dar cu conicitate inversa ).eu cred ca nu isi face revenirea placuta fata de disc .se supraincalzeste si face ca lichidul sa se incalzeasca care face presiune in sistem (fenomenul ca si cum ai trage de maneta tot timpul). O alta posibila cauza este sa nu-ti revina pistonasul de la maneta pina la capat .Arc rupt care face revenirea .Acasta operatie este mai usoara.Dai jos capacelul acela de pe rezervorul de lichid si faci o verificare(doua suruburi). A treia optiune care ar putea sa fie nivelul de ulei prea mare in mod normal se lasa atat ulei incit sa se vada jumatate hublou cu lichid.(in acest caz nu are unde sa o impinga uleiul in rezervor face suprapresiune. Spor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Martie 10, 2013 Share Postat Martie 10, 2013 daca zici ca ai servisat etrierul inseamna ca problema e sus la pompa, posibil sa ai maneta "atacata" adica sa nu ai joc liber la ea. sau orificiul/garnitura de retur sunt opturate/defecte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MOSU WEST Postat Martie 10, 2013 Share Postat Martie 10, 2013 da in pompa de frina ai doua gauri, una mai mare si linga una foarte mica. Pe cea mare trage lichidu pt a face ptesiune iar cea mica e un fel de retur iar daca cea mica e infundata ramine presiune pe instalatie, incearca vezi daca e infudata si desfundo ,schimba lichidu aieriseste si tre sa mearga. Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Martie 10, 2013 Share Postat Martie 10, 2013 (editat) @Stulewa a dat răspunsul corect: "posibil sa ai maneta "atacata" adica sa nu ai joc liber la ea". E un şurub de reglaj în manetă, cel cu care maneta împinge în pompă, dai juma` de tură înapoi şi gata. Editat Martie 10, 2013 de Penetru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reverend Postat Martie 10, 2013 Autor Share Postat Martie 10, 2013 Va multumesc oameni buni de sfaturi. Desi mi-ati impuiat capul cu tot felul de solutii ( nu le am deloc cu mecanica din pacate), am sa le iau pe fiecare la rind. Si eu cred ca problema sa fie undeva pe la maneta sau furtun mai mult decit jos la disc/placute si ce se mai gaseste pe acolo. Miine o duc la service: valve, tacheti si carburatoare, si am sa-i zic mecanicului la ce sa se uite la frina Asta e problema aici chiar daca te duci la mecanic tot tu trebuie sa-i zic cea sa faca... el e doar operator. Ms incodata si sper sa-i dau de capat ca asa la fiecare 10km tot mai scot lichid de frina de pe instalatie pina ce am sa ajung la 0. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Martie 10, 2013 Share Postat Martie 10, 2013 daca garniturile nu-s obosite si jeg in instalatie nu e, atunci ai prea mult lichid! am vazut o groaza de motoare cu problema asta... se incalzeste, isi mareste volumul si n-are unde sa se duca... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reverend Postat Martie 10, 2013 Autor Share Postat Martie 10, 2013 daca garniturile nu-s obosite si jeg in instalatie nu e, atunci ai prea mult lichid! am vazut o groaza de motoare cu problema asta... se incalzeste, isi mareste volumul si n-are unde sa se duca... eu acu vreo saptamina am cam curatat si schimbat multe. Deci in teorie, daca as scoate mai mult lichid de frina, problema s-ar rezolva in principiu.... Dar cit lichid sa scot? Si de la ce a pornit toata distractia? A cam inceput din senin deci in teorie, daca as fi avut prea mult lichid ar fi trebuit sa se intimple asta mai de demult sau mai treptat, nu din senin... Nu stiu ce sa zic. Incerc ce mi-ai zis tu, daca nu, atunci mai verific incaodata maneta si tot e mai e pe acolo.. Ms fain oricum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Martie 10, 2013 Share Postat Martie 10, 2013 mai intai verifici tot ce e mecanic, dupa aia treci la scos lichid. oricum, lichidul nu se pune la full, ci la jumate. la curse se pune la minim, tocmai din cauza asta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bozoro Postat Martie 10, 2013 Share Postat Martie 10, 2013 nu am inteles daca ai schimbat si furtunul. daca nu schimba-l si pe ala. am patit o chestie ca asta: furtun vechi, probabil se rupsese vreo bucatica de cauciuc prinauntrul lui lucra ca o supapa, lasa lichidul sa o ia spre etrier dar nu se mai intorcea pana nu se racea. nu e obligatoriu sa fie si la tine dar un furtun din '97 nu mai e chiar in mintile lui. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reverend Postat Martie 14, 2013 Autor Share Postat Martie 14, 2013 Salut, Vreau sa multumesc la toti incaodata de sfaturile primite. Am rezolvat problema intre timp. Unde era baiul? La pistonul ( daca se cheama asa) de la maneta. Cind stringeam maneta, pistonul isi facea treaba, adica impingea lichidul spre disc dar nu isi mai revenea innapoi. Raminea presiune pe furtun si bloca fata in timp. Cam atit. PS imi cer scuze daca nu m-am exprimat f technic dar nu ma pricep. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
THE VADER Postat Martie 14, 2013 Share Postat Martie 14, 2013 Cum ai rezolvat-o? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reverend Postat Martie 14, 2013 Autor Share Postat Martie 14, 2013 Cum ai rezolvat-o? Am schimbat pistonul de la maneta. mai facusem operatiunea asta odata la un alt "mecanic" dar ala imi pusese un piston care nu era compatibil cu motorul meu deci aveam aceeas problema. De data asta m-am dus la un MECANIC de la un service specializat in Kawasaki. Mi-a pus pistonul pt motorul meu si voie bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costi_pci Postat Martie 14, 2013 Share Postat Martie 14, 2013 Schimba lichidul de frana, cauta ceva DOT 4 sau DOT 5.1, cu punctul de fierbere cat mai mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adidas Postat Martie 14, 2013 Share Postat Martie 14, 2013 DOAR DOT4! De ce recomanzi tu DOT5.1? Si explica de ce lichid cu punct de fierbere ridicat, la Kawasaki Vulcan? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Martie 14, 2013 Share Postat Martie 14, 2013 nu numai punctul de fierbere e mai ridicat la 5.1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Martie 14, 2013 Share Postat Martie 14, 2013 Intreb si eu... de ce doar DOT 4 si nu si DOT 5.1? 5.1 e compatibil 3 si 4, ce stiu eu este ca are punctul de fierbere mai ridicat (posibil sa mai fie si altele, dar nu le stiu). Si de ce nu 5.1 la Vulcan, cu ce strica, daca e compatibil cu 4? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Martie 14, 2013 Share Postat Martie 14, 2013 Este doar ceva mai scump. Nu stiu daca l-a testat cineva ca sa afle ce rata de absorbite a apei are in timp fata de DOT4 sau cu cat ii creste vascozitatea pe parcursul utilizarii, la fel fata de DOT4. Lichidul de frana trebuie sa fie cat mai putin vascos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Martie 14, 2013 Share Postat Martie 14, 2013 Nu e mare diferenta de pret... oricum, lichidul de frana nu e costisitor, costa mult mai putin si decat un set de garnituri pt etrier ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costi_pci Postat Martie 14, 2013 Share Postat Martie 14, 2013 Nu stiu de ce @adidas a tinut sa specifice ca doar DOT4, cand DOT5.1 are aceleasi proprietati, doar ca punctul de fierbere este mai ridicat, ceea ce nu are cu ce sa dauneze!!! In fine...toti le stim pe toate! ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adidas Postat Martie 14, 2013 Share Postat Martie 14, 2013 Tu vrei sa pari inteligent asa, dar mai trebuie sa lucrezi. Eu te-am intrebat pe tine de ce recomanzi DOT5.1 unui Kawasaki Vulcan. Si explica-mi si de ce. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costi_pci Postat Martie 14, 2013 Share Postat Martie 14, 2013 Tu vrei sa pari inteligent asa, dar mai trebuie sa lucrezi. Eu te-am intrebat pe tine de ce recomanzi DOT5.1 unui Kawasaki Vulcan. Si explica-mi si de ce. Nu am recomandat decat sa schimbe lichidul de frana (treci pe pagina anterioara si o sa vezi), DOT4 sau DOT 5.1...lichidele compatibile cu sistemul lui de franare. Acum spune-mi tu de ce ai recomandat doar DOT4??? Si nu imi aduc aminte sa te fi jignit...oricum nu este panica, nivelul de civilizatie in Romania este sub 5.1 pe o scara de pana la 10 ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adidas Postat Martie 14, 2013 Share Postat Martie 14, 2013 Nu te-am jignit, doar ti-am evidentiat modul in care te exprimi tu. Eu pun pariu ca pe capacul de la lichidul de frana scrie Warning use only DOT4 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.