Sari la conținut

Accident in Pipera soldat cu decesul motociclistului


route`66
 Share

Postări Recomandate

Cred ca este mandra profa de fizica de voi baietii ! noroc ca sa inventat spaga la profesori ca sa treceti clasa si google in ziua de azi sa postati asemnea forumle fizice pe forum ! Cand sunteti in cartiere de fite sau pline de taranii , exemplu drumu taberei s.a.m.d ( taranii 80% ) - Pipera s.a.m.d ( taranii bogatii 90% ) mergeti incet sau evitati !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 189
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ma gandeam zilele astea, dupa accidentul din Pipera. Am tot vazut in trafic faza asta. Multi ies cu masinile pana la jumatatea primei benzi, pentru ca acolo au vizibilitate sa se asigure. Daca o parte din accidentele care se incadreaza in tiparul de mai sus se intampla de fapt pt ca motociclistul se panicheaza si pierde controlul mobrei? Nu sustin ca asa s-a intamplat. Doar ma intreb. Soferul a spus la un momentdat ca motociclistul a pierdut controlul (s-a dezechilibrat) si a venit gramada peste el. Probabil ca toti ati intalnit faza asta intrafic. Ar putea fi o solutie incercarea de ocolire? Adica ma gandesc ca la o viteza rezonabila ar putea fi o optiune mai buna decat sa apesi/ calci toate franele?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in filmarea celor de la protv se vedea o dara de vro 2 metrii si ceva de franare accentuata,a observat careva asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rind, Dumnezeu sa-L ierte pe baiat.

 

 

Ma gandeam zilele astea, dupa accidentul din Pipera. Am tot vazut in trafic faza asta. Multi ies cu masinile pana la jumatatea primei benzi, pentru ca acolo au vizibilitate sa se asigure. Daca o parte din accidentele care se incadreaza in tiparul de mai sus se intampla de fapt pt ca motociclistul se panicheaza si pierde controlul mobrei? Nu sustin ca asa s-a intamplat. Doar ma intreb. Soferul a spus la un momentdat ca motociclistul a pierdut controlul (s-a dezechilibrat) si a venit gramada peste el. Probabil ca toti ati intalnit faza asta intrafic. Ar putea fi o solutie incercarea de ocolire? Adica ma gandesc ca la o viteza rezonabila ar putea fi o optiune mai buna decat sa apesi/ calci toate franele?

 

Parerea mea este ca accidentele ( cu putin noroc/sansa doar incidente ) la care faci referire tin foarte mult de atitudinea cu care abordam mersul pe motocicleta la acel moment. Cred ca tuturora ni s-a intimplat sa ne gindim la cu totul altceva decit la faptul ca o masina/biciclist/pieton/etc poate aparea de oriunde si in orice moment.

 

Cind acest lucru se intimpla ( deconectarea de la prezent ) intervine acea surpriza care ( de cele mai multe ori ) se transforma instantaneu in panica. In acel moment instinctele preluind friiele si numai experienta, pregatirea, talentul, norocul/sansa celui in cauza sunt cele care dicteaza deznodamitul acelui moment.

 

Din ce am observat, majoritatea accidentelor cu consecinte deosebit de grave au la baza un cumul de factori: atitudinea - surpriza/panica - modul instinctiv de a raspunde la situatii de criza - necunoasterea metodelor de evitare ( lipsa experientei ) - starea tehnica a motocicletei - echipament neadecvat.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu elementul surpriza m-am confruntat si eu in prima mea cazatura pe strada si singura la un an de cand am luat carnetul. Pe mine ma ia prin surprindere cand imi pune brusc o masina frana in fata. Se intampla sa ma gandesc in alta parte sau sa privesc o fractiune de secunda altundeva(gen oglinda). Asa ca in cazatura de pe strada, am ajuns la 10 cm de bara masinii, privind-o de jos, dupa ce am pus frana de panica de la 90 km/h si mi-a fugit fata pe marcajul de la trecerea de pietoni la 10 km/h.S-a tocit infim un crash-pad. De ocolit, nu aveam pe unde, asa ca doar norocul m-a salvat de la o coliziune cu masina(target fixation a fost foarte prezent la datorie). De atunci, tot imi repet in minte ca atunci cand mergi cu moto tot timpul trebuie sa ai dinaintea panicii solutii de evitare. Tot timpul trebuie sa prevezi ce s-ar putea intampla si sa ai solutii dinainte sa se petreaca. Poti sa incepi un joc al mintii in timp ce mergi cu moto, mai ales in oras, sa identific/prevezi tot timpul ce vrea sa faca fiecare participant la trafic(si pietonii/cainii....), ce ai face daca ar face, pe unde poti sa ocolesti, daca ai timp sa franezi, daca vine ceva din spate/contrasens, cum e carosabilul.Adica sa te integrezi in traficul din acel moment si sa ii cunosti variabilele. Jocul asta pana la urma, exersat la fiecare iesire, o sa devina reflex si reprezinta cel mai mare castig pe care poti sa il capeti ca motociclist/participant la trafic. De asemenea, te mentine atent/alert si scade mult probabilitatea unei panici. Panica apare in momentul a ceva neprevazut si la care pe moment nu gasesti raspuns/solutie. Daca tu ai prevazut ce se intampla in urmatorul moment, panica nu se mai instaleaza si e o sansa mult mai mare de evitare. Eu sunt pentru evitare in toate cazurile in care este posibila. Franarea e pretentioasa din cauza asfaltului(rece, nisip, praf, lucios), a cauciucului( tot timpul o sa merg cu cauciuc din gama moale de roata din fata pe strada) si a capacitatii fiecaruia de a frana. Aceasta capacitate se invata prin franari de urgenta, fie ca sunt intr-un poligon, fie pe circuit. As recomanda invatarea pe un circuit, datorita asfaltului mult mai bun decat pe strada, care scade riscul de vreo cazatura+beneficile adiacente. Poti sa mergi pe circuit si doar sa te dai ca sa inveti franari, nu te da nimeni afara si in caz de vreo cazatura o sa ai imediat asistenta Daca ati intrat in panica, 90% o sa faceti target fixation(pe masina, pe caini, pe pietoni, pe groape, pe vrun copac) si sansele scad dramatic de evitare. Daca ai facut target fixation, e mai probabil sa eviti daca privesti cerul decat daca ramai fixat pe lucrul ala. Asa ca atunci cand apare, schimba urgent locul in care privesti de pe obiectul fixat. Il pastrezi doar in vederea periferica si cauti oportunitati de evitare/franare. In rest, kilometri cati mai multi si temperarea mersului+ noroc.

 

Imi pare rau pentru motociclist/familie/prieteni.

Editat de wawessh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De atunci, tot imi repet in minte ca atunci cand mergi cu moto tot timpul trebuie sa ai dinaintea panicii solutii de evitare. Tot timpul trebuie sa prevezi ce s-ar putea intampla si sa ai solutii dinainte sa se petreaca. Poti sa incepi un joc al mintii in timp ce mergi cu moto, mai ales in oras, sa identific/prevezi tot timpul ce vrea sa faca fiecare participant la trafic(si pietonii/cainii....), ce ai face daca ar face, pe unde poti sa ocolesti, daca ai timp sa franezi, daca vine ceva din spate/contrasens, cum e carosabilul.Adica sa te integrezi in traficul din acel moment si sa ii cunosti variabilele. Jocul asta pana la urma, exersat la fiecare iesire, o sa devina reflex si reprezinta cel mai mare castig pe care poti sa il capeti ca motociclist/participant la trafic. De asemenea, te mentine atent/alert si scade mult probabilitatea unei panici. Panica apare in momentul a ceva neprevazut si la care pe moment nu gasesti raspuns/solutie. Daca tu ai prevazut ce se intampla in urmatorul moment, panica nu se mai instaleaza si e o sansa mult mai mare de evitare.

 

E foarte bine cum gandesti. Practic iti antrenezi creierul sa gaseasca portite de scapare in situatii limita.

Sfatul meu este sa combini felul de a gandi cu elemente practice.

Adica in fiecare situatie identificata de creier ca fiind posibil periculoasa sa faci si un inceput de manevra de evitare. Nu trebuie sa o duci pana la capat. E suficient sa o incepi.

Deoarece din clipa in care creierul identifica un obstacol vor trece cateva secunde pana va gandi o manevra. Daca iti va intra in reflex inceputul manevrei de evitare vei castiga secunde bune incat sa duci manevra in siguranta pana la capat.

 

De exemplu poti incepe ca la fiecare semafor sa nu mai opresti in spatele masinii din fata ci sa opresti ca si cand ai vrea sa o ocolesti pe una din parti.

 

Pacat de baiatul ala. Pacat de tineretea lui.

Ma gandeam ca totusi sportivii au reflexe ceva mai bune si ma bazam pe asta. Se pare ca greseam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in filmarea celor de la protv se vedea o dara de vro 2 metrii si ceva de franare accentuata,a observat careva asta?

da, deci viteza mica...

2 metrii de frana, impact cu daune mici...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in filmarea celor de la protv se vedea o dara de vro 2 metrii si ceva de franare accentuata,a observat careva asta?

 

Nu inteleg. Ce inseamna asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fratilor la 50-60 la ora se opreste instant in 2-3 metri, sunt motociclist si stiu. Doar daca a iesit masina in fata lui din scurt, eu cred totusi ca avea 80-1000

Motociclist ai fii dar mai ia un metru din cand in cand sa vezi ce lungime are ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Off: am vazut azi primul motociclist in slapi, pe strada Turnu Magurele, Bucuresti. Mult timp am crezut ca de fapt, e o exprimare specifica forumului si ca asa ceva nu exista in realitate. Am crezut ca desemneaza o anumita categorie de rideri, carora li se spune slapari. Niciodata nu mi-am imaginat ca ai putea conduce o motocicleta in slapi... se pare ca mai am multe de invatat. :(

 

eu imi pun espadrilele doar cand ma dau pe circuit sau la drum lung, sa nu-mi intre musculite intre degetele de la picioare.

ce e asa de nemaipomenit? sau ... va doare falanga de la degetul mare cand schimbati in sus?

 

In primul rind, Dumnezeu sa-L ierte pe baiat.

 

 

 

Parerea mea este ca accidentele ( cu putin noroc/sansa doar incidente ) la care faci referire tin foarte mult de atitudinea cu care abordam mersul pe motocicleta la acel moment. Cred ca tuturora ni s-a intimplat sa ne gindim la cu totul altceva decit la faptul ca o masina/biciclist/pieton/etc poate aparea de oriunde si in orice moment.

 

Cind acest lucru se intimpla ( deconectarea de la prezent ) intervine acea surpriza care ( de cele mai multe ori ) se transforma instantaneu in panica. In acel moment instinctele preluind friiele si numai experienta, pregatirea, talentul, norocul/sansa celui in cauza sunt cele care dicteaza deznodamitul acelui moment.

 

Din ce am observat, majoritatea accidentelor cu consecinte deosebit de grave au la baza un cumul de factori: atitudinea - surpriza/panica - modul instinctiv de a raspunde la situatii de criza - necunoasterea metodelor de evitare ( lipsa experientei ) - starea tehnica a motocicletei - echipament neadecvat.

 

 

foarte bine sintetizata "deconectarea", dar mai sunt si altele "atitudini" care ne aduc acasa sau nu.

o alta cauza care duce deseori la accident este orgoliul. aici ma refer la conduita preventiva si calmul. sunt foarte multi printte noi care atunci cand vad rombul galben nu reduc si nu se asigura, la fel si pe culoarea verde...

sunt multe cauze, ar trebui unn topic separat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi pare rau sa o zic, dar eu nu am vazut pana acum conducator de vitezana (cu carene, ca sa ma exprim altfel) care sa mearga cu o viteza decenta. Cunosc doar vreo 2-3, maxim. Chiar azi veneam de pe DN1 si a trecut unul pe langa mine, nu mi se parea ca are viteza, asa ca m-am luat dupa el. Cand a inceput sa imi faca motoru ca toti dracii am realizat ca aveam deja 130 si el tot se indeparta, deja la iesirea din pasajul de la Baneasa, unde veneau masini din dreapta. Si nu doar azi, si prin oras, pe oriunde se gasesc 2-3 sute de metri liberi.

ai dreptate si tu c sa zic,daca aia cu vitezane merg cu viteza,ceilalti participanti la trafic au voie sa treaca p rosu ,sa nu cedeze trecerea,sa nu dea prioritate si tot asa,nu?si iata ca am revenit in evul mediu!!!!

viteza nu omoara singura.are nevoie de prostie,ignoranta,neatentie sau nepasare.

ia sa fi cracanat nenea asta cu mertanu ochii si sa se fi uitat de-a lungul strazii asa cam cat vede el 200-300m(k doar nu e miop k are carnet deci e testat medical) si sa vezi ca il vedea p asta cu motoru,si 200km/h daca avea(exagerez),tot facea 4-5 secunde pana la asta cu masina si stia c are de facut,trece sau asteapta.D A R DACA AI MERTAN NU E NEVOIE SA T ASIGURI!!!!e legea 2 din codul rutier al idiotilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitarile mele sincere. Din punctul meu de vedere, poti merge si descult.

Ma gandeam la lipsa oricarei protectii pe care ti-o poate oferi un papuc. Poate doar daca e cu toc...

Plus ca nu sta bine in picior papucul, tot are tendinta sa iasa. Sau poate mi se intampla doar mie...

Da' cum spuneam si cu alte ocazii, ce stiu eu?

 

eu imi pun espadrilele doar cand ma dau pe circuit sau la drum lung, sa nu-mi intre musculite intre degetele de la picioare.
ce e asa de nemaipomenit? sau ... va doare falanga de la degetul mare cand schimbati in sus?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitarile mele sincere. Din punctul meu de vedere, poti merge si descult.

Ma gandeam la lipsa oricarei protectii pe care ti-o poate oferi un papuc. Poate doar daca e cu toc...

Plus ca nu sta bine in picior papucul, tot are tendinta sa iasa. Sau poate mi se intampla doar mie...

Da' cum spuneam si cu alte ocazii, ce stiu eu?

 

glumeam... :)

nu credeam ca poate cineva sa ia in serios ce am zis despre motociclitul in shlapi.

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt, am fost, coleg de serviciu cu Adi Mot. Nu-l cunosc foarte bine nici ca Om nici ca motociclist, nu am mers niciodata cu el cu motocicletele. Ca om era un baiat nu foarte vorbaret, politicos, calm, rabdator.

Inainte de CBR a avut un Bandit.Eu il stiu motociclist de 3-4 ani daca nu mai mult.

Despre accident: am vazut si revazut de zeci de ori stirea de la Pro-tv.

Va invit sa oservati foarte atent traiectoria urmei franarii. Eu spun ca traiectoria nu se intalneste/intersecteaza cu masina. Cum e posibil a fi murit asa..........

Pentru domnul sofer:

-Nu cumva dupa impact ai dat masina inapoi ?????, daca da de ce n-ai bagat-o la loc in curte si scapai de vina!!!!

Cu de domnii politisti veniti la locul accidentului , cu vasta lor experienta, n-au observat acest "mic detaliu"

Sper sa nu dispare si acest calup din stirea Pro-tv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

glumeam... :)

nu credeam ca poate cineva sa ia in serios ce am zis despre motociclitul in shlapi.

 

Uite ca poate... :)

Da' ce m-am revolatat...:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La sfirsitul acestui reportaj9 http://observator.tv/social/motociclistul-care-a-murit-lovit-de-masina-lui-ciprian-marica-a-fost-inmormantat-104259.html ),maimutioiul ala zice ca mototciclistul venea cu 140km/h...probabil avea un radar infipt in fund,sau....? In acest reportaj se vad mai bine daunele motocicletei.

AIA NU ESTE MOTOCICLETE LOVITA LA VITEZA MARE !

Oare cind o sa apara filmarea de pe camera de la intrarea cin cartierul rezidential ?

Editat de HUFFYY
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Treburile sunt clare. Neacordare de prioritate. Indiferent ca avea moto 50 sau 100 tot neacordare de prioritate e... Și nici dacă avea 50 la ora (deși cam atât o fi avut) tot nu ii acorda prioritate. Creierul șoferului era setat sa iasă în momentul ala din intersecție cu mașina. No matter what... Ca va primi ala 2 a i cu suspendare după 5 ani de expertize și contraexpertize e alta treaba...

Editat de yoyo_man
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Treburile sunt clare. Neacordare de prioritate. Indiferent ca avea moto 50 sau 100 tot neacordare de prioritate e... Și nici dacă avea 50 la ora (deși cam atât o fi avut) tot nu ii acorda prioritate. Creierul șoferului era setat sa iasă în momentul ala din intersecție cu mașina. No matter what... Ca va primi ala 2 a i cu suspendare după 5 ani de expertize și contraexpertize e alta treaba...

Da-i tu cu 100km/h pe stradutze si dupaia imi exprim si eu indignarea ca nu ti s-a acordat prioritate. Cam asta se face de cind e forumul asta infiintzat. Vaaai, nu i s-a acordat prioritate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa fim serioși... E evident ca printre coclitii care locuiesc în zona e impamantenita deja forțarea ieșirii de pe străduțe adiacente... Ceea vroiam sa zic e ca cel cu Mercedes a hotărât sa iasă forțat și asa a făcut... Nu contraza ca moto a avut 50 sau 100 oricum nu l-a văzut... Iar după cum arata moto... Avea 50

Editat de yoyo_man
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

haideti o data pe luna (in ultima duminica a lunii de exemplu) sa trecem cat mai multi (zeci, sute) cu motocicletele la locul accidentului si sa lasam lumanari sau flori. asa ne vad cei din zona, le amintim de accident si poate au mai multe grija cum ies de prin curti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

haideti o data pe luna (in ultima duminica a lunii de exemplu) sa trecem cat mai multi (zeci, sute) cu motocicletele la locul accidentului si sa lasam lumanari sau flori. asa ne vad cei din zona, le amintim de accident si poate au mai multe grija cum ies de prin curti.

Cei care sunt din zona,pot face asta in fiecare luna in data de 3 sau in weekend-ul cel mai apropiat.Cred ca asta ar fi cea mai buna varianta de a le atrage atentia in mod civilizat.Tot cei din zona pot face cereri(eventual proteste) pentru a se face publice imaginile surprinse de camera de supraveghere.La cele mai multe accidente,unde au fost camere de supraveghere in zona,imaginile au fost facute publice imediat.In cazul asta...unde sunt imaginile?

Editat de HUFFYY
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...