iulian86 Postat Mai 12, 2014 Autor Share Postat Mai 12, 2014 eu zic ca este pacat sa tai mai bine cauti si pui complete de j3 daca-ti place aspectul lor si pe cele de 56 le conservi (nu stii cum te razgindesti cindva...) Am aparatorile complete de j3, insa din fabrica este facuta din doua bucati. o bucata prinsa de cadru si una de sa, iar sub sa ramane o distanta de vreo 20 cm intre aparatori. de aceea am zis sa imbin pe cea de ij 56 cu capatul de la j3. daca incerc sa pun cap la cap pe cele de j3 arata ca dracu si este scurta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Mai 12, 2014 Share Postat Mai 12, 2014 Vrei sa ai IJ 56, IJ Jupiter 3 sau strutocamila ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian86 Postat Mai 16, 2014 Autor Share Postat Mai 16, 2014 Azi am reusit sa modific aparatoarea spate la ij si cu toate piesele in masina am umblat prin oras dupa servicii de sablare. toate bune si frumoase pana am ajuns la o firma ( singura din oras) si mi-a zis pretul. Pentru toate fierataniile de la moto( mai putin atasul) tipul vroia 250 euro. i-am multumit si dupa ce am descarcat fiarele acasa, am decis sa imi cumpar compresor si pistol de sablat. si asa astazi am inceput sablarea pieselor. Ies ok, insa mai am de investit in partea de protectie a ochilor. Dupa ce termin cu piesele am o mare curiozitate ce pret voi primi pentru vopsitul electrostatic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Mai 17, 2014 Share Postat Mai 17, 2014 Cu 250 euro sablai la Buzau toata motocicleta si atasul , plateai transportul si te intorceai si cu bani acasa ( destul de multi ). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian86 Postat Mai 17, 2014 Autor Share Postat Mai 17, 2014 Cu 250 euro sablai la Buzau toata motocicleta si atasul , plateai transportul si te intorceai si cu bani acasa ( destul de multi ). probabil ca ai dreptate, insa tot imi trebuia un compresor in casa si de aceea s-a potrivit la fix cu pretul cerut. Cred ca pretul era asa mare fiindca este si singurul din oras care sableaza piese marunte, restul sableaza industrial. Asa ca voi profita de asta si daca v-a fi cineva ce va lua vreo piesa de la mine si o vrea sablata, il voi ajuta. inca ceva, voi nu aveti somn de postati mesaje la ore asa matinale? 5: 28 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CS 99 BIG Postat Mai 17, 2014 Share Postat Mai 17, 2014 Azi am reusit sa modific aparatoarea spate la ij si cu toate piesele in masina am umblat prin oras dupa servicii de sablare. toate bune si frumoase pana am ajuns la o firma ( singura din oras) si mi-a zis pretul. Pentru toate fierataniile de la moto( mai putin atasul) tipul vroia 250 euro. i-am multumit si dupa ce am descarcat fiarele acasa, am decis sa imi cumpar compresor si pistol de sablat. si asa astazi am inceput sablarea pieselor. Ies ok, insa mai am de investit in partea de protectie a ochilor. Dupa ce termin cu piesele am o mare curiozitate ce pret voi primi pentru vopsitul electrostatic. Pune te rog o poza cu ce ai sablat sa vedem cum merge treaba, personal sunt foarte curios si expica putin cum merge pistolul. Nu se umezeste nisipul la diuza? ce nisip folosesti? nu vine citeodata jetul intrerupt? Este bine sa modifici din cind in cind pozitia diuzei caci altfel ti-o maninca repede, Cit timp te tine o diuza ...ce presiune... Pun o poza cu ceva piese ce am sablat eu zilele trecute sper sa nu deranjez. Numai bine ! PS Partile care lucesc le-am mai ajustat putin cu smirghel sau cu freza ( muchii taioase-ascutite, puncte de sudura...) PS2 Cauciucul dupa sablare arata bestial...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian86 Postat Mai 17, 2014 Autor Share Postat Mai 17, 2014 sa le iau de la inceput: compresorul este cu butelie de 100 l si suplimentar atasata una de 200 l, debit la iesire de 250 l/min. pistolul este cu sorb si are doua duze de metal. ( furtunul cam scurt, dar o voi remedia imediat). presiunea de lucru a pistolului este de 6 bari, insa mi se parea cam putin, asa ca am bagat la 8 bari si este ok. Nu vine in suturi nisipul, am jet constat, doar atunci cand sorbul iese din nisip mai am intreruperi. La inceput am ales nisip pentru sablari fine pe care il refolosesc in continuu, insa vreau sa incerc nisip pentru filtre de piscina, este mai fin si mai ieftin. nisipul ramane uscat de fiecare data, am montat filtru de umezeala. asa zisa cabina este un cort de 6 persoane in care lucrez si astfel recuperez 99% din nisip. pe viitor intentionez sa mai iau un pistol de sablat, pe care sa il folosesc cu bicarbonat de sodiu, insa ramane doar in stadiul de plan. voi pune si poze cand ajung acasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CS 99 BIG Postat Mai 18, 2014 Share Postat Mai 18, 2014 Multumesc de raspuns. Faina treaba cu cortul, cind poti pune o poza si cu pistolul, la mine vine uneori in suturi, pare ca se infunda cu toate ca nisipul este fin si cernut (dar nu este special pentru sablat) iar dupa un timp se umezeste la iesire, posibil sa aiba apa in butelie dar cum lenea este mare nu m-am uitat. Eu am folosit pistolul la maxim cam 9 bari si cred ca aceasta este cauza uzurii premature a diuzei. Oricum treaba buna ce faci tu, Pune si poze din cind in cind. Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian86 Postat Iunie 8, 2014 Autor Share Postat Iunie 8, 2014 Poze cu pistolul si nisipul de sablat. Nisipul nu cred ca ar conta prea mult daca pe sac scrie ca este de sablat sau pentru alta munca. Am intalnit persoane care au sablat masini cu nisip de la mare. iar in magazinele gen dedeman, praktiker si etc se gaseste nisip de zidarie la sac de 10 kg. este uscat si destul de fin. poze cu piese sablate voi pune dupa ce ajung la partile mai importante, pana acum am sablat doar prinderile de atas, scaritele..maruntisuri, unde aspectul nu este asa important. salutare la toata lumea, dupa o perioada de pauza, ieri am desfacut motorul pentru al asambla cu un silicon mai bun. dupa ce l-am montat prima oara oricate pedale am dat nu vroia sa o ia deloc, si pe seasupra nu avea scanteie. ma gandeam ca nu era buna schema electrica. insa ieri cand am dat jos dinamul, am vazut ca era busit. dupa o constatare vizuala am zis sa pun dinamul de jupiter 3 in locul celui de ij 56. la montaj nu au fost probleme, insa ieri am vazut ca rotorul era busit in zona perilor colectori. banuiesc ca acesta era motivul de nu aveam scanteie. pe deasupra siliconul rosu, cu miros de otet nu este bun deloc. la demontarea carturilor nu am avut nici o problema. urmeaza sa iau un silicon de etansare mai bun si sa repet montarea. Legat de dinam, banuiesc ca daca rotorul de jupiter 3 este mai lung decat cel de 56, ar fi trebuit sa schimb si statorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
elm Postat Iunie 9, 2014 Share Postat Iunie 9, 2014 Interesant, cele doua rotoare sunt diferite. Dupa cum rezulta din poza, miezurile nu sunt mult diferite nici ca dimensiune, nici ca pozitie, dar colectorii sint mult diferiti. Chiar daca miezurile s-ar potrivi intre ele, este foarte posibil ca periile sa nu calce unde trebuie... PS: nu datorita dinamului iti lipseste scinteia. Chiar daca dinamul nu lucreaza si mergi pe baterie, tensiune in sistem trebuie sa ai (de la baterie) si in consecinta trebuie sa ai si scinteie (cit te duce bateria) Eu la Jupi3 al meu toate testele le-am facut numai pe baterie (dinamul bulit) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian86 Postat Iunie 9, 2014 Autor Share Postat Iunie 9, 2014 Nu aveam baza in baterie. era o baterie de 6V 4 ah de la o lanterna. dar eu zic ca era dinamul fiindca am gasit pe forum o schema in care transformam dinamul in motor, si la mine nu a mers. Pana la urma l-am pornit cu un redresor, direct cu bobina, am anulat tot circuitul motorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iunie 9, 2014 Share Postat Iunie 9, 2014 Nu era de la dinam lipsa scanteii, cel mai probabil era bateria moarta daca zici ca l-ai pornit cu redresorul. Cand il pornesti pe redresor sa lasi bateria conectata , altfel ai sanse mari sa strici redresorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Iunie 9, 2014 Share Postat Iunie 9, 2014 salutare la toata lumea, dupa o perioada de pauza, ieri am desfacut motorul pentru al asambla cu un silicon mai bun. dupa ce l-am montat prima oara oricate pedale am dat nu vroia sa o ia deloc, si pe seasupra nu avea scanteie. ma gandeam ca nu era buna schema electrica. insa ieri cand am dat jos dinamul, am vazut ca era busit. dupa o constatare vizuala am zis sa pun dinamul de jupiter 3 in locul celui de ij 56. la montaj nu au fost probleme, insa ieri am vazut ca rotorul era busit in zona perilor colectori. banuiesc ca acesta era motivul de nu aveam scanteie. pe deasupra siliconul rosu, cu miros de otet nu este bun deloc. la demontarea carturilor nu am avut nici o problema. urmeaza sa iau un silicon de etansare mai bun si sa repet montarea. Legat de dinam, banuiesc ca daca rotorul de jupiter 3 este mai lung decat cel de 56, ar fi trebuit sa schimb si statorul. Rotorul cel gros nu este de IJ ci de MZ. Cel de IJ este un produs aftermarket ce nu-si face treaba la fel ca unul original si pe deasupra e putin mai lung decat cel original, lucru pentru care iti loveste in suruburile ce tin platoul cu platini. Acumulatorul putea avea si numai 1 amper si tot trebuia sa-ti porneasca motorul. Verifica condensatorul, bobina de inductie si cauta un rotor bun de IJ, 2 carbuni vechi ( cei noi pe care-i gasesti la Gaspar sunt mai duri si-ti uzeaza rotorul ). Spor la treaba ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian86 Postat Iunie 9, 2014 Autor Share Postat Iunie 9, 2014 Nu cred ca ar fi fost bobina sau condensatorul de vina. Cand l-am pornit am folosit doar platina bobina si condensatorul conectate la un redresor de 12V. a mers cam 10 secunde si fiind entuziasmat am dat sa il accelerez si s-a oprit, iar cand am dat pedala sa il pornesc am busit redresorul.Atunci am vazut ca picura ulei intre cartere si am decis sa il desfac sa pun un silicon mai bun. Rotorul de care zici ca ar fi de MZ a mers, am apucat sa dau o tura cu el. pe cel de pe j3 am zis sa il montez fiindca arata mai bine, dar se pare ca i-am stricat perii, poate daca schimbam si statorul era ok. Pana reiau partea cu motorul m-am apucat serios de tablarie. Inca ceva, am luat un carburator K65 de la Gaspar si am facut o comparatie cu cel actual al meu K62 si cel putin la exterior arata la fel. Pe aici pe forum s-a vorbit de k65 si K68. Excluzandu-l pe K68, intre 62 si 65 in afara de numar ar fi vreo diferenta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
elm Postat Iunie 10, 2014 Share Postat Iunie 10, 2014 Una: Nu alimenta cu 12V circuitul de aprindere de 6V. Parametrii bobinei de inductie sint aproximativ jumatate din cei ai bobinei de 6V de Ij (rezistenta si inductivitate). Rezulta curent dublu! A doua: Nu se arde redresorul daca picura ulei. Chiar daca motorul are frecari mari, tot nu iti incarca redresorul. Ti-a busit datorita curentului mare, datorat supra-alimentarii circuitului de 6V sau chiar a unei avarii (cel mai probabil, daca n-ai avut scinteie pe baterie - eu cu 6V 4Ah am facut ture fara nici-o problema (intr-un piston, sic! dar a pornit la prima pedala cu doua aprinderi alimentate)) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian86 Postat Iunie 10, 2014 Autor Share Postat Iunie 10, 2014 Poate m-am exprimat gresit, insa nu am folosit instalatia motorului de 6V conectata la 12V. Ca sursa de curent am folosit un redresor auto de la enheil, bobina de inductie de la o dacie si platina motorului. Este posibil ca redresorul sa se fi ars fiindca a intrat in scurt pe undeva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian86 Postat Iunie 13, 2014 Autor Share Postat Iunie 13, 2014 astazi am montat cutia de viteze si mi-am cam prins urechile in ea. Prima oara a mers rapid si a fost ok, numai ca acum am facut la fel, insa era blocata. Am folosit garnitura, silicon si saibele de la arborele care schimba vitezele. Cand strangeam suruburile asa cum trebuie pinioanele erau blocate, schimbatorul de viteze lucra bine. Cand slabeam toate suruburile pinioanele se invarteau. Unde am gresit? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian86 Postat Iunie 13, 2014 Autor Share Postat Iunie 13, 2014 Am inteles despre ce este vorba. De maine reiau treaba la cutie. Astazi am facut si cadrul pentru cabina de vopsit, urmand ca zilele astea sa cumpar si consumabilele. In curand fac un an de cand am ij-ul si tot atat de cand stau pe dreapta la categoria doua roti, sper sa reusesc sa il termin cat mai repede. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Iunie 13, 2014 Share Postat Iunie 13, 2014 io am procedat in felul urmator am decupat un capac de cutie cu grija,astfel incat sa pot vedea ce se petrece inauntru,sa pot verifica jocul dintre pinioane,melc etc,si sa pot aproxima grosimea saibelor care trebuiesc adaugate sau la care sa renunt - dupa caz. conteaza mult aici si garnitura de carter cat si cea de la capacul cutiei. si de ce se blocheaza cutia? exact ca la minsk,ai pus un pinion invers, ala de a treia din cate imi amintesc. verifica axele cu pinioanele pe ele in mana,nu in cutie,si ai sa vezi ca un pinion este pus invers pe ax,de aia ti se blocheaza. ochiometric pare ok dar punandu-l invers furca sta atacata pe el,si blocheaza melcul - mai e si furca aialalta care-si stie traiectoria ei si nu poate fi pacalita. sper ca nu te-am incurcat de tot - asadar,scoate tot din cutie afara si verifica pinionul pe care l-ai pus invers cu curu-n sus ,mai mult ca sigur e pinionul care actioneaza pinionul de a 4-a,ala care ramane pe capac. scoate-l afara si pune-l invers apoi monteaza linistit cutia,s-o sa mearga. bafta! Am inteles despre ce este vorba. De maine reiau treaba la cutie. Astazi am facut si cadrul pentru cabina de vopsit, urmand ca zilele astea sa cumpar si consumabilele. In curand fac un an de cand am ij-ul si tot atat de cand stau pe dreapta la categoria doua roti, sper sa reusesc sa il termin cat mai repede. Daca nu sti cum sa inchizi cutia de viteze a unei motociclete......du-o unuia care stie ce sa-i faca ( aici nu vorbesc doar de cutia de IJ ) altfel risti sa strici cam tot. Cutia de viteze se incheie si atat, nu se face experimente pe ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Iunie 14, 2014 Share Postat Iunie 14, 2014 Bai da-o dreaqu de cutie ca nu-i ozn, 3 pinioane mari si late, plus ca are si semne din fabrica in punctele cheie, leget la ochi sa fii si tot o inchizi, numa pt profani e complicata si de neatins. vointa este, timp la fel...berechet, daca tot o duce la mester nu mai invata nimic plus ca ramane si fara satisfactia lucrului facut de el. Poate ca suna aberant dar ar merge ca dupa ce se monteaza carterele sa se treaca cu un cordon de sudura cu aluminiu pe partea inferioara a carterelor? Ar fi cea mai sigura etansare. Iar atunci cand vrei sa umbli la cartere cu polizorul sau flexul se poate pili acel cordon. cu tot respectul cuvenit, ai inteles gresit. d'ai fi ultimul client si nu m-as ruga de tine sa-ti sudez ceva, inca mai am de lucru....cind o sa raman fara o sa fii primul care afla. spor la treaba la fieratanie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian86 Postat Iunie 14, 2014 Autor Share Postat Iunie 14, 2014 Putin sarcasm, dar nu are nimic. Problema a fost remediata. Nu stiu pentru ce viteza corespunde pinionul, insa cel mai mare dintre toate era pus invers. » Post actualizat in 16 Jun 2014 16:56Cu ce pot curata interiorul rezervorului, care are ceva urme de benzina. Am gasit Feruginol, care cica ar lasa suprafata curata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Iunie 29, 2014 Share Postat Iunie 29, 2014 Salut, ma numesc Iulian si de ceva timp tot citesc topicuri in aceasta sectiune. Dupa ce mi-am vandut japoneza, am decis cu sotia sa luam o comunista cu atas pentru drumuri de recreere. Asa am ajuns la un Ij 350 ( asa e trecut un carte, cineva mi-a zis ca e Ij 56) cu atas din 1959. Moto are acte, insa nu sunt pe deplin lamurit de atas. Femeia de la care am luat-o mi-a zis ca atasul nu are serie, nestiind am zis si eu ca ea. Pe carte undeva la categoria autovehicolului scrie o serie de 6 cifre si litera A. Acasa am aflat ca atasul are seria pe scarita si dupa ce am verificat am vazut ca acea serie nu o gasesc nicaieri in acte. La motocicleta am mai primit si rezervorul ei original. Fiind la inceput cu acest gen de motociclete vreau sa ma sfatuiti si sa ma corectati acolo unde gresesc. Pentru inceput as vrea sa stiu daca farul este original, adevarul este ca nu prea imi place cum arata. Ca si reconditionare la moto o sa ii pastrez instalatie pe 6 V, culoarea o voi schimba in negru lucios, saua va fi schimbata cu genul acela ca de bicicleta, farul as vrea sa il schimb cu unul care are indicatorul de km pe el. In prezent jentile le pregatesc de sablat ca sa le trimit la refacut Legat de atas nu stiu daca il voi pastra, dar pana reusesc sa iau un atas Duna il voi tine. Ca la orice lucru nou ma simt ca un copil ce a primit o jucarie noua, sper ca fac fata la tot si sa finalizez asa cum vreau proiectul. Trebuia sa ne-o prezinti si pe soru'sa : » Post actualizat in 29 Jun 2014 12:54 Cu ce pot curata interiorul rezervorului, care are ceva urme de benzina. Electroliza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian86 Postat Iunie 29, 2014 Autor Share Postat Iunie 29, 2014 La care sora te referi? japoneza vanduta? ieri am reusit sa rezolv cu amortizoarele. La cele spate am terminat, insa la cele fata a mai ramas sa adaug uleiul la final. au fost lustruite si sper ca dupa mai multi ani sa reusesc sa le trimit partile cromate la refacut. pana acum am intampinat probleme la rezervor. am luat chit sa ii refac cateva indoituri si de vineri, nici azi nu s-a intarit complet chitul, trebuie sa o iau de la capat si sa schimb chitul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Iunie 29, 2014 Share Postat Iunie 29, 2014 La care sora te referi? japoneza vanduta? ieri am reusit sa rezolv cu amortizoarele. La cele spate am terminat, insa la cele fata a mai ramas sa adaug uleiul la final. au fost lustruite si sper ca dupa mai multi ani sa reusesc sa le trimit partile cromate la refacut. pana acum am intampinat probleme la rezervor. am luat chit sa ii refac cateva indoituri si de vineri, nici azi nu s-a intarit complet chitul, trebuie sa o iau de la capat si sa schimb chitul. salut daca te intereseaza am eu 2 rezervoare de ij 3 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Iunie 30, 2014 Share Postat Iunie 30, 2014 ... nici azi nu s-a intarit complet chitul, trebuie sa o iau de la capat si sa schimb chitul. Da' întăritor la chit ai pus? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.