Sari la conținut

Ticait Yamaha r6


aka`
 Share

Postări Recomandate

Salut,

 

 

La R6ele meu se aude un ticait cand e motorul rece si cateodata la ralanti. Am intrebat si alti posesori, la unii se aude la altii nu. M-am uitat si pe net si multi spun ca e un sunet normal la Yamaha. Am dus-o si la un mecanic, acelasi raspuns. Voi ce parere aveti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa stii ca am auzit si eu la un R6 asta. Era al unui mecanic si parea f ingrijit, motorul se auzea frumos. El ii zicea cumparatorului ca e normal. Acum ca o fi normal sau el zicea asta sa o vanda...dar nu prea pare genul sa manance rahat. Ca fapt divers, m-a amuzat cumparatorul atunci, a bagat-o in viteza (fara sa straga macar ambreiajul) cu motorul pe cric, de era sa o dea pe jos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator FOXXkid

kelshak are dreptate, tzacanitul e de la valve, mai precis tachetzii, pot fi uzati sau valvele au nevoie de reglare. Se aude la orice motor, sport mai ales,care are ceva kilometrii. Daca sunetul este destul de tare atunci ar trebui schimbati tachetzii (lifter buckets). Ei fac contactul cu axele cu came si cu valvele si arcul de la valve.

 

Nr. 2 sunt tachetii.

 

Ventiltrieb.jpg

Editat de FOXXkid
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

kelshak are dreptate, tzacanitul e de la valve, mai precis tachetzii, pot fi uzati sau valvele au nevoie de reglare. Se aude la orice motor, sport mai ales,care are ceva kilometrii. Daca sunetul este destul de tare atunci ar trebui schimbati tachetzii (lifter buckets). Ei fac contactul cu axele cu came si cu valvele si arcul de la valve.

 

Nr. 2 sunt tachetii.

 

eVentiltrieb.jpg

Gresit!

Nu se schimba tacheti,se schimba pastilele de sub tacketi. In felul acesta se regleaza si jocul fata de axul cu came.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

 

La R6ele meu se aude un ticait cand e motorul rece si cateodata la ralanti. Am intrebat si alti posesori, la unii se aude la altii nu. M-am uitat si pe net si multi spun ca e un sunet normal la Yamaha. Am dus-o si la un mecanic, acelasi raspuns. Voi ce parere aveti?

 

Probabil lantul de distributie

 

kelshak are dreptate, tzacanitul e de la valve, mai precis tachetzii, pot fi uzati sau valvele au nevoie de reglare. Se aude la orice motor, sport mai ales,care are ceva kilometrii. Daca sunetul este destul de tare atunci ar trebui schimbati tachetzii (lifter buckets). Ei fac contactul cu axele cu came si cu valvele si arcul de la valve.

 

Nr. 2 sunt tachetii.

 

Ventiltrieb.jpg

 

Cand jocul la supape scade, motorul e mai zgomotos sau mai silentios? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator FOXXkid

Gresit!

Nu se schimba tacheti,se schimba pastilele de sub tacketi. In felul acesta se regleaza si jocul fata de axul cu came.

man, eu am schimbat si pastilele si tachetii, ca erau deja stelute si minifisuri. Da ai dreptate, uitasem de pastile. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intinzatorul de la lantul de distributie si chiar lantul de distributie!

din ce an este R6le?

 

2007, 17k km

 

nu stiu de r6.. dar la orice motor, ticaitul vine de la reglajul valvelor.. eu zic sa verifici asta.

 

La asta m-am gandit si eu, trebuie verificat jocul dintre tacheti si came( asta daca solutia constructiva e cea din poza de mai sus)

 

Ce ulei ai in motor ?

 

Motul 10w60

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă ți-a zis mecanicosul că e în regulă de ce te mai stresezi ? Am ascultat câteva r șasă de-a lungul timpului și sunt ceva mai zgomotoase supapele, cel puțin cu toba de fabrică ies în evidență la relanți.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Revin la acest topic dupa ce am desfacut motorul si i-am facut o revizie generala. Motocicleta cumparata SH la inceputul lui 2013 cu 14k km. Iata ce am gasit in el si ce probleme a avut:

 

- depuneri mari de calamina pe pistoane si pe chiulasa in zona camerei de ardere

- admisia din chiulasa mai murdara decat evacuarea ( jocul la supape nu era reglat )

- garnitura de chiulasa dusa

- cativa cuzineti uzati de pe fusurile maneton

- pistoanele se miscau cam greu pe cilindru ( le-am masurat in zona fustei si nu se mai incadrau in limita )

- EXUP-ul functiona, dar nu exista o legatura intre motoras si clapeta de pe evacuare

- segmenti dusi

- furtunul din vasul cu antigel nu era montat corect (nu ajungea la fundul vasului, ci statea in aer)

 

Problema pistoanelor si depunerilor se datoreaza faptului ca s-a mers cu motorul incins prin oras, nefolosirii unui ulei curespunzator si ca EXUP-ul functiona dar nu avea legatura facuta. Am gresit si eu ca nu m-am interesat ce ulei sa pun ci am pus de care mi-a recomandat ţeparul (Adrian Raduta - posesorul Rams21) cel de la care am luat motorul.

 

Au fost mai multi factori care m-au determinat sa il desfac: ticaitul, tragea destul de greu pana in 6k rot/min, vibratiile de peste 6k rot/min si faptul ca nu l-am avut de nou si nu stiam cum se prezinta "inima". Am uitat sa mentionez ca am facut compresia cand l-am desfacut si era dezastru: 8, 12, 10, 12.8. Dupa ce l-am reparat, am avut 14 pe linie. Ticaitul nu mai exista, trage f bine acum motocicleta. Doctorul motorului este Calin Florin aka Olteanu' si vi-l recomand cu incredere daca aveti probleme.

 

Vreau pe viitor sa modific din soft temperatura la care porneste ventilatorul de la 105 la 95 grade si sa evit cat pot ambuteiajele din timpul verii. Voi posta si poze cand ajung acasa daca vreti.

Editat de aka`
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu mai ajungea furtunul din radiator in vasul de expansiune, inseamna ca pierdei antigel la fiecare incalzire pana cand nu ai mai avut ce pierde. Adica ai mai ramas cu ceva antigel in radiator.

 

Eu sunt curios de cat te-a costat toata tarasenia. Cand ai cumparat-o ai fost cu mecanic(cine?)? Poti sa imi dai si pm.

 

Vorbeste cu Jagi ca poate el sa iti scada temperatura la care porneste ventilatorul din CDI.

Editat de wawessh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin la acest topic dupa ce am desfacut motorul si i-am facut o revizie generala. Motocicleta cumparata SH la inceputul lui 2013 cu 14k km. Iata ce am gasit in el si ce probleme a avut:

 

- depuneri mari de calamina pe pistoane si pe chiulasa in zona camerei de ardere

- admisia din chiulasa mai murdara decat evacuarea ( jocul la supape nu era reglat )

- garnitura de chiulasa dusa

- cativa cuzineti uzati de pe fusurile maneton

- pistoanele se miscau cam greu pe cilindru ( le-am masurat in zona fustei si nu se mai incadrau in limita )

- EXUP-ul functiona, dar nu exista o legatura intre motoras si clapeta de pe evacuare

- segmenti dusi

- furtunul din vasul cu antigel nu era montat corect (nu ajungea la fundul vasului, ci statea in aer)

 

Problema pistoanelor si depunerilor se datoreaza faptului ca s-a mers cu motorul incins prin oras, nefolosirii unui ulei curespunzator si ca EXUP-ul functiona dar nu avea legatura facuta. Am gresit si eu ca nu m-am interesat ce ulei sa pun ci am pus de care mi-a recomandat ţeparul (Adrian Raduta - posesorul Rams21) cel de la care am luat motorul.

 

Au fost mai multi factori care m-au determinat sa il desfac: ticaitul, tragea destul de greu pana in 6k rot/min, vibratiile de peste 6k rot/min si faptul ca nu l-am avut de nou si nu stiam cum se prezinta "inima". Am uitat sa mentionez ca am facut compresia cand l-am desfacut si era dezastru: 8, 12, 10, 12.8. Dupa ce l-am reparat, am avut 14 pe linie. Ticaitul nu mai exista, trage f bine acum motocicleta. Doctorul motorului este Calin Florin aka Olteanu' si vi-l recomand cu incredere daca aveti probleme.

 

Vreau pe viitor sa modific din soft temperatura la care porneste ventilatorul de la 105 la 95 grade si sa evit cat pot ambuteiajele din timpul verii. Voi posta si poze cand ajung acasa daca vreti.

Salut.Ai rezolvat treaba cu ventilatorul?Asi face si eu modificarea ca cupleaza numai la 104.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La ea am schimbat:

 

- 4 pistoane (am gasit sh)

- garnitura chiulasa

- suruburi biele

- cuzineti

- ulei

- filtre

- reparat chiulasa curatat, planitate, jocuri supape

- segmenti

- pompa ulei (preventiv)

 

M-a costat aprox 700e. Manopera nu o pot divulga.Pistoanele, chiulasa si filtrul de aer m-au rupt la bani ~450

 

 

 

Salut.Ai rezolvat treaba cu ventilatorul?Asi face si eu modificarea ca cupleaza numai la 104.

 

Vreau sa fac treaba asta anul asta. Am montat de proba un calc resoftat dupa ce am reparat-o si nu are probleme. Chiar e ceva necesar pe caniculele ce vor urma

Editat de aka`
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...