nostalgicmoto Postat August 10, 2013 Share Postat August 10, 2013 Ma poate ajuta cineva cu un sfat: Am un HOINAR care porneste foarte bine la rece si merge fara probleme pana cad motorul se incalzeste. Atunci se opreste si nu mai porneste decat dupa ce se raceste. Am verificat bujia si da scanteie, in carburator vine benzina, ce pot sa-i fac? Multumesc anticipat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
..:::ZAR:::... Postat August 10, 2013 Share Postat August 10, 2013 e motor cu racire pe aer... in ce conditii se incalzeste si se opreste? teoretic un astfel de motor nu are voie sa fie tinut la relanti pt mult timp. degeaba ii vine benzina in carburator daca nu ii vine amestecul corect. Verifica si partea electrica, platina, etc. Verifica sa nu piarda curent la fisa de la bujie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dantu Postat August 10, 2013 Share Postat August 10, 2013 Posibil sa fie amestecul sarac. In carburator este sertarul acceleratiei (chestia in care se prinde cablul de acceleratie). Sertarul ala are un cui care dozeaza benzina (deci zic despre cuiul atasat sertarului de la acceleratie, nu despre cuiul pontou). Muta cuiul respectiv cat mai sus, se poate regla..daca desfaci ai sa te prinzi rapid ca e f simplu. Fa o proba cu el asa si vezi ce zice. Daca face la fel, atunci o fi dereglat avansul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
torq Postat August 10, 2013 Share Postat August 10, 2013 Schimba-i bujia, pune-i o bujie rece -Champion daca gasesti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TICU Postat August 11, 2013 Share Postat August 11, 2013 amestecul ulei benzina ptr. 2t? adica si asta inafara de ce ti-au spus ceilalti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat August 11, 2013 Share Postat August 11, 2013 Cauzele pentru care se opreste dupa ce se incalzeste pot fi mai multe. Nu te apuca de ce s-a spus mai sus fara sa faci cateva investigatii si sa te uiti mai atent la cum lucreaza: Foloseste benzina proaspata amestecata correct tu ulei pt 2t in proporita in care are nevoie motorul de hoinar. Fa un ciclu de pornire si analizeaza: 1) dupa ce s-a oprit merge greu sau usor pistonul in cilindru ? 2) In momentul in care se opreste - ce culoare are bujisa? - ar trebui sa fie maro. 3) mai da scanteie dupa ce s-a oprit si e inca cald ? Abia dupa ce aflam detalii cedem daca e bujia sau carburatia sau ceva electric, etc sper ca motorul are carburatorul si toba asamblate cat timp faci probele astea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 11, 2013 Share Postat August 11, 2013 Posibil bolbina defecta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TICU Postat August 11, 2013 Share Postat August 11, 2013 daca ai scanteie nu este bobina.in cartea de intretinere a mobrei 50 scrie asa la supraincalzire: -amestec aer-benzina sarac ,avans la aprindere necorespunzator,ulei necorespunzator sau procent de ulei prea mic(dupa carte 1/33,iar la rodaj 1/24,daca e prea mult ulei scoate fum mult si ancraseaza bujia),toba de esapament infundat( sau nu este pentru 2t).Daca nu ai toba montatata nu va functiona normal,iar daca nu ai carburatorul montat nu cred ca o poti porni.Aprinderea se regleaza simplu:semnul de pe volanta magnetoului sa corespunda cu semnul PM imprimat pe carter,deschiderea la platina in momentul in care semnul de pe magneto corespunde cu un A imprimat pe carter,si la deschidere maxima platina trebuie sa aiba 0,4mm.carburatorul daca este curat,plutitor negaurit,cuiul de pe plutitor inchide correct,acul de dozaj la crestatura 2 de sus(3 de sus in sezonul rece),il reglezi din surubul de aer desfacut 3-4 ture,apoi din reglezi din cel de benzina(este oblic,langa cel de aer)turatia motorului la 1500-2000 ture.Bujie rece,distanta electrozi 0,6.Benzina cu cifra octanica mica(normal,nu super,e 2t),ulei de calitate,ca acum gasesti(ex.sthil e ok).Daca nu are jocuri la ambielaj ai compresie,ar trebui sa mearga ca vantul,un vant de 4,5 cp,dar totusi vant deschiderea la platina sa inceapa la momentul in caresemnul de pe magneto corespunde cu A Daca a fost alezat cilindrul,pistonul si segmentii schimbati,daca nu se respecta cotele si jocul este posibil ca la incalzire sa se blocheze pistonul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chrome Postat August 11, 2013 Share Postat August 11, 2013 De obicei la 2 T cand se supraincalzeste e de vina uleiul , am patit la fel la 2 scutere in 2T si de fiecare data a fost uleiul de vina nu are ungere suficienta si se dilata segmentii si se blocheaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nostalgicmoto Postat August 11, 2013 Autor Share Postat August 11, 2013 Multumesc mult de sfaturi, foarte utile si pertinente, am schimbat bujia si se pare ca s-a rezolvat problema, nu mi s-a mai oprit. Urmeaza sa o testez in zilele urmatoare mai mult sa vad daca se mentine asa. Mai pun o intrebare: Cum rezolv problema saritului din viteza in mers? Am observat ca imi sare din viteza mai mult din treapta 5 dar si din treapta 3. Multumesc anticipat de sfaturi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TICU Postat August 11, 2013 Share Postat August 11, 2013 daca sare din viteza,uzura la pinioane,furca sau furci indoite,dar problemele mecanice se pot vedea si analiza numai la fata locului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M Postat August 17, 2013 Share Postat August 17, 2013 Multumesc mult de sfaturi, foarte utile si pertinente, am schimbat bujia si se pare ca s-a rezolvat problema, nu mi s-a mai oprit. Urmeaza sa o testez in zilele urmatoare mai mult sa vad daca se mentine asa. Mai pun o intrebare: Cum rezolv problema saritului din viteza in mers? Am observat ca imi sare din viteza mai mult din treapta 5 dar si din treapta 3. Multumesc anticipat de sfaturi. Pana la urma sa elucidat problema pornirii motorului tau de Hoinar ? La fel patisem si eu cu un motor de mobra si altul de Hoinar.Problema mea a fost bobina de inductie care la supraincalzirea motorului nu mai dadea voie sa porneasca desi cu bujia desfacuta din chiuloasa i-mi dadea scanteie.Am schimbat bobina cu una de dacie si pe urma nu am mai avut probleme la pornire.Depinde daca ai segmenti buni.Daca sunt uzati o sa ai pierderi mari de compresia si asta ar fi o alta probabilitate. Cu stima! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat August 18, 2013 Share Postat August 18, 2013 daca sare din viteza,uzura la pinioane,furca sau furci indoite,dar problemele mecanice se pot vedea si analiza numai la fata locului. Care " furci " la Hoinar eu stiu ca nu are Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat August 19, 2013 Share Postat August 19, 2013 Schimba bobina sau macar infige bine, cablul spre bujie, in ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Liviu M Postat August 29, 2013 Share Postat August 29, 2013 Pune bujie echivalentul SINTEROM 14NP27 . Eu mergeam cu BOSCH W4 (si in anotimpurile reci W5) . Cand sare din viteza trebuie verificat daca nu e uzata pana si reglajele sunt corect facute la sistemele de indexare . Eu aveam aprindere electronica , si era comandata de platina iar bobina de inductie era de DACIA . Am gasit un caiet in care era scris o insmnare facuta la 27.000 km . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Razvan Si Raluca Postat Martie 19, 2015 Share Postat Martie 19, 2015 sal am si eu o intrebare poate ma puteti ajuta, pot pune pornire electrica pe hoinar? dar e putin modificat motorul...adica e alezat am piston de iamaha de 67cm... daca aveti astfel de pornire de vanzare astept tel. 0769731344, sunt ff interesat sa cumpar, \m/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_dr Postat Martie 19, 2015 Share Postat Martie 19, 2015 eu am o aprindere de derby senda, insa nutiu daca e buna, trebuie verificata,in rest se potriveste, ca diametru la platoul bobinelor e mai mare cu 1-1,5 mm. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sabyn Postat Martie 19, 2015 Share Postat Martie 19, 2015 Se intreaba de pornire cu demarou cred nu de aprindere electronica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxxbiker Postat Martie 19, 2015 Share Postat Martie 19, 2015 sal am si eu o intrebare poate ma puteti ajuta, pot pune pornire electrica pe hoinar? dar e putin modificat motorul...adica e alezat am piston de iamaha de 67cm... daca aveti astfel de pornire de vanzare astept tel. 0769731344, sunt ff interesat sa cumpar, \m/ Nu prea ai cum sa pui demaror electric clasic pe motorul de hoinar , tehnic nu poti angrena carcasa de ambreiaj la un bendix . Scuterul Manet din anii 60 avea o aprindere pe un dinam special care actionat de baterie devenea electromotor si asigura pornirea dar nu stiu daca se poate adapta la un motor de hoinar.Personal nu am simtit lipsa pornirii electrice la hoinar , pus la punct si cu o bujie ok pornea javra la prima pedala fie vara fie iarna Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ursu96 Postat Martie 20, 2015 Share Postat Martie 20, 2015 sal am si eu o intrebare poate ma puteti ajuta, pot pune pornire electrica pe hoinar? dar e putin modificat motorul...adica e alezat am piston de iamaha de 67cm... daca aveti astfel de pornire de vanzare astept tel. 0769731344, sunt ff interesat sa cumpar, \m/ se poate aleza asa mult? Si cum se comporta motorul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Martie 20, 2015 Share Postat Martie 20, 2015 se poate aleza asa mult? Si cum se comporta motorul? Nu stiu cum are hoinarul cilindrul dar la mobra50 mergea sa-i alezezi cilindrul pentru piston de carpati super (68cc) care era cam 45 in diametru fata de 40 original. Capacitatea finala era undeva pe la 61cc. Diferenta de putere era sezizabila. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxxbiker Postat Martie 21, 2015 Share Postat Martie 21, 2015 (editat) se poate aleza asa mult? Si cum se comporta motorul? Cred ca e vorba de 67 cmc . Editat Martie 21, 2015 de foxxbiker Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Martie 21, 2015 Share Postat Martie 21, 2015 La Carpați e 68cmc, dar Mobra are aceeași cursă? Că cilindreea motorului este dată de formula „alezaj x cursă”... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Martie 21, 2015 Share Postat Martie 21, 2015 (editat) La Carpați e 68cmc, dar Mobra are aceeași cursă? Că cilindreea motorului este dată de formula „alezaj x cursă”... Pai nu are, de unde si capacitatea care rezulta mai mica. Mai tin minte ca se adaga o garnitura sub cilindru ca sa-i micsoreze compresia si sa nu pupe pistonul chiulasa. Editat Martie 21, 2015 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Martie 21, 2015 Share Postat Martie 21, 2015 Exact cum bănuiam. Mulțumesc pentru confirmare! Toate bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.