Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 6,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

41 minutes ago, l.u.v said:

 

Bottas nu a făcut (sau a încercat să facă) exact același lucru cu Verstappen în Franța? :) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, therocketscientist1 said:

Ce titlu tendentios care nu are legatura cu declaratia :)). 

Un titlu (cuvant urat) pentru cretinii care pun botul si deschid (ca mine, asa), reteta Daily Mail transpusa pe meleaguri mioritice de multa vreme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, cuki a spus:

Vettel era bun in RedBull cand se mergea cu mult downforce pe puntea spate. 

Hamilton il are pe Russel acolo, care sigur nu va fi Bottas...ci mai degraba un fel de Leclerc pentru Vettel.

 

Btw. inca o chestie care mi-a picat legat de 2021. Depasiriile facute de Max vs. Hamilton. Nu stiu daca este vreo statistica, dar eu cred ca dpdv al racecraft, Max a fost in fata.

Vettel era bun cand avea masina cu 2s/tur mai rapida.Ok,era mai bun decat Webber dar acele duble multiple nu sunt niste coincidente si nici nu subliniaza faptul ca Webber era vreun mare pilot.

Cand n-a mai avut masina net superioara,Vettel a luat-o de la anonimul Ricciardo si-n culcare si-n sculare,si de la inca vreo 4-5 piloti lejer.Mitul Vettel IV...s-a dovedit a fi doar un mit.

 

Sa speram ca Russell il va calari pe primadona.

 

Aaa,nu,nu mai pot cu racecraft'ul lui musiu.Bai ok,a impuscat un titlu - dar nu il idolatrizati acum.

E extrem dar extrem de rapid,i'll give him that.Si-a facut din 3 sfert de ocazie un titlu.Multi altii nu ar fi reusit sa ii dea sah-mat lui Hamilton in 2021 cu armele care i s-au dat lui.Cred ca acest titlu ii apartine 60% lui in ecuatia Verst-RB...ca in the big picture titlul lui Verst i-a fost aduse de 30%Verst - 20% Hamilton si 50% Masi :bounce:

E foarte bun ca si timp pe tur e in primii 3 mondial,hai sa nu zic primul dar in primii 3.Nu greseste.Defensiv e cred ca nr.1 de departe.

Dar ofensiv si racecraft....e mediocru.E Marquez la indigo - block-pass meltenesc,agresivitati aiurea,contacte aiurea ce tradeaza lipsa de precizie sau si mai rau indolenta,nu am vazut o depasire inteligenta sau ok executata nu mai am pretentia de eleganta la el.Imaginatie pe depasiri zero.Mai are de lucrat aici.Si inca mult.

Am mai zis si repet - a avut "noroc" de un Hamilton care credea prea mult in mitul lui si in superioritatea AMG si care se obisnuise sa nu fie challenged si care in 80% din cazuri a cedat.Pt ca daca ar fi dat de un pilot cu cohones,era cu totul altul deznodamantul.

 

Rezultatul....chiar daca as fi preferat sa castige Ham (pur si simplu datorita antipatiei ce mi-o trezeste Verst,Hamilton e doar exasperant)....deci rezultatul de fapt mi se pare corect.

Anul asta Verst a fost the better pilot.Pt ca Hamilton...am mai zis si repet...nu a fost fantastic anul asta.

Dar e penibil oricum faptul ca de fapt Hamilton ar fi defilat lejer daca nu era acea intamplare cu Latifi si daca Masi efectiv nu schimba soarta campionatului.

Pt ca e un sport de echipa,iar AMG+Ham sunt mai buni decat Verst+RB,de aia spun ca AMG au fost nedreptatiti.

Dar racecraft la Verst?Subtire.Bine,asta spune multe si despre Hamilton....care a dormit sau a cedat in majoritatea timpului,tot timpul bazandu-se pe altceva decat pe actiunile lui.

Acum 7 ore, PzKpfW a spus:

De ce (ar fi un lucru rău)? Nu mai suntem în anii '70, circuitele și monoposturile sunt mai sigure. Și nu vor folosi nici side-skirts-urile (care făceau de fapt vechile mașini periculoase) pentru a genera efectul de sol.

 

~2.5kg per roată (nu mai găsesc sursa, dar am citit recent).

Pt ca intra deja cu niste viteze fantastice pe viraje.Si multe circuite deja sunt stradale,ce siguranta ?Zero siguranta la stradale,e fix ca in anii 70.

 

2.5kg/roata e multicel.

Acum 4 ore, PzKpfW a spus:

Rezultatele în mod cert nu se vor schimba. Dacă-i încălzește cu ceva pe Mercedes (puțin probabil) FIA ar putea să meargă maxim până la a anula rezultatele ultimei curse, dar asta nu ar schimba nimic în economia niciunuia dintre campionate.

 

Brawn i-a luat deja apărarea lui Masi, deci slabe șanse să fie măcar el schimbat. Poate doar să se creeze o echipă de comisari, condusă de către directorul de cursă. Și faptul că se vor interzice comunicările între directorul de cursă și șefii de echipă de anul viitor - asta este cvasi-decis.

Da nici anularea ultimei etape nu mi se pare corecta.Nu vad vreo reparatie ce ar putea fi facuta.Verst nu are de ce sa fie penalizat pt ca ei n-au gresit cu nimic.

Iarasi Horner si Wolff care au fost blamati ca urlau la Masi si l-au deconcentrat....asa ar fi facut oricine - ar fi incercat sa influenteze daca aveau cum.Nu ii poti condamna pt asta.

 

Masi insa ar trebui schimbat.Intr-o situatie relativ simpla a luat cea mai proasta decizie posibila.Big no no.

Brawn degeaba il tine in brate si zice ca le taie comunicatiile cu el in timpul cursei - lucru normal - nu inteleg de ce naiba aveau dreptul asta.

Dar vina tot a lui Masi e : te streseaza Horner si tu ai treaba si nu te poti concentra?Inchide-i telu in bot si pa la revedere.Nu poate da vina pe Horner si Wolff pt prostia lui,prostie care a influentat decisiv soarta unui campionat.

Ar fi normal sa existe masuri - chestia asta nu poate fi trecuta cu vederea.

 

Ca nu au participat la gala mi se pare normal.Macar atat.E un gest de boicot la adresa FIA.

Repet - daca treceau peste FIA,sunt convins ca 80% aveau castig de cauza.Cred insa ca ar fi iesit ceva f urat.

Haha,asta e chiar amuzant....amuzant pt noi,insa nu pt Wolff care are dreptate :

“If you look at most of the controversies that have happened this year it was about sporting decisions on the track, the inconsistency of the execution of the regulations on track,

“... inconsistent decision making leads to controversies, leads to polarisation and that was the grounds for many of the totally unnecessary controversies on the track."

“How can it be that 14 months ago at the Eifel Grand Prix the explanation that was given was exactly the contrary to what has happened on Sunday?” Wolff added. 

“The explanation that was given that the reason why the Safety Car was out so long is that all cars need to unlap themselves. With the explanation that this is following the sporting regulations. Not only has the decision been taken in a totally opposite way, but there is an explanation being made 180-degree different to what went on 14 months ago.” 

Geniala FIA...cred ca ei copiaza explicatiile de la companiile petrolifere cand motiveaza scumpirea carburantilor - explicatiile lor sunt cam tot la fel de logice :crack:

 

Wolff also aded that "Mercedes cannot continue in a sport that is meant to be entertainment followed by sport and not the other way around".

Asta miroase urat.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 minutes ago, Method said:

Vettel era bun cand avea masina cu 2s/tur mai rapida.

 

Vettel a câștigat o cursă cu o echipă din afara topului 5, cu plecare din pole. Câți piloți pot spune asta?

 

19 minutes ago, Method said:

ca in the big picture titlul lui Verst i-a fost aduse de 30%Verst - 20% Hamilton si 50% Masi :bounce:

 

*Victoria în Abu Dhabi. Titlul l-a câștigat pe merit.

 

28 minutes ago, Method said:

Pt ca intra deja cu niste viteze fantastice pe viraje.Si multe circuite deja sunt stradale,ce siguranta ?Zero siguranta la stradale,e fix ca in anii 70.

 

Stai fără grijă, n-o să moară nimeni :) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Efectul de sol e f periculos. Pt că ai o forță mare care suge mașina către pistă, iar dacă dintr-un motiv sau altul distanța între cele 2 crește (denivelare, vibrator încălecat), aceasta dispare brusc. Apăsarea aero depinde doar de viteză, nu se pierde atât de abrupt. Ăsta e și motivul pt care a fost interzis efectul de sol în trecut. Se pare însă că, la fel ca în modă, istoria se repetă. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, PzKpfW a spus:

Vettel a câștigat o cursă cu o echipă din afara topului 5, cu plecare din pole. Câți piloți pot spune asta?

Si McLaren a facut dubla la Monza anul asta.Merge McLaren bine ?

Vettel a castigat cu Newey.Si punct.Marele Vettel e pamant cand e 1.intr-o masina slaba si 2.are un coechipier competitiv.

In timp ce altii (Alonso,Raikkonen samd,chiar si Perez,Ricci) se remarca atunci cand sunt intr-o masina slaba,Vettel decade.Macar omul e decent in declaratiile de dupa cursa si nu bate campii - si-a recunoscut de multe ori carentele.

Acum 8 ore, PzKpfW a spus:

*Victoria în Abu Dhabi. Titlul l-a câștigat pe merit.

Da,aici ai dreptate.

 

Pacat insa ca Hamilton a fost gluga de coceni si s-a lasat bullyed,am fi putut avea un campionat de toata frumusetea,asa am avut doar un campionat presarat cu decizii dubioase si controverse.Dar deh,dupa cum am spus de atatea ori,Hamilton nu e inatacabil.AMG e.Deocamdata.Sa vedem ce fac la anul.

Acum 8 ore, PzKpfW a spus:

Stai fără grijă, n-o să moară nimeni :) 

Spune-i asta lui Jules Bianchi.

Stiu ce o sa zici,acolo a fost altceva - corect - insa ne arata ca odata ce mergi pe viraje cu 200kmh pe niste circuite stradale sau fara spatii de esapare,treaba nu e chiar asa ca pe calculator.Shit can happen.

Acum 4 ore, ENEOS a spus:

Efectul de sol e f periculos. Pt că ai o forță mare care suge mașina către pistă, iar dacă dintr-un motiv sau altul distanța între cele 2 crește (denivelare, vibrator încălecat), aceasta dispare brusc. Apăsarea aero depinde doar de viteză, nu se pierde atât de abrupt. Ăsta e și motivul pt care a fost interzis efectul de sol în trecut. Se pare însă că, la fel ca în modă, istoria se repetă. 

Exact.Perfect de acord.This is my point - cine nu cunoaste istoria e condamnat sa o repete.

Screenshot-2021-12-17-at-08-55-07-WTF1.p

Wolff ca Wolff dar mi-e frica sa nu se burzuluie Mercedes acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

apoi ase ni intre noi, nici eu nu m-as fi dus in locul lui Mercedes.... mai simt ei inca bitter taste-ul in gura....

PS. acum judecand la rece, titlul trebuia castigat inainte de ultima etapa, au facut niste curse slabe, au judecat cateva curse cu strategii proaste, acolo s-a dus pe apa sambetei campionatul..., acum ca a dat penalty arbitrul adversarilor in minutul 90 nu mai conteaza, trebuia sa fii pregatit si pentru shit happens....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 minute, cuki a spus:

 

Pai are...EL PEREZ e convins ca "i-a furat" titlu blocandul in acele ture si reducand distanta intre Lewis si Max.

Nu zice niciunde ca FIA i-a furat sau ca alticine i-a furat titlu...smecherie jurnalistica :D 

 

 

El crede ca au fost decisive, nu este nici "convis" si nici nu crede ca "i-a furat". Si nici scuzele nu vad sa apara in declaratiile din articol.

Incredibil cum s-au lipit toti de subiectul asta si toti au o parere despre tot vazand doar ultima cursa si eventual incidentele care au implicat contact intre Ver si Ham.

Oricum am intrat cu adblock pornit pe acel gunoi de site. Protectia inainte de toate.

P.s. scuzele se ofera, nu se cer

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, cuki a spus:

 

..... Ca si sotu lui Sakira (nu stiu numele), jucator usor peste mediocru...dar care a avut sansa sa joace ani de zile la Barca si sa aiba un palmares cum putini au. 

Pique

cu vreo 10 ani mai tanar decat Shakira :)

 

nu as zice ca putin peste mediocru...

a jucat in afara de Barcelona si la Manchester United, iar pentru nationala Spaniei a jucat in  peste 100 de meciuri....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, apriliacluj a spus:

PS. acum judecand la rece, titlul trebuia castigat inainte de ultima etapa, au facut niste curse slabe, au judecat cateva curse cu strategii proaste, acolo s-a dus pe apa sambetei campionatul...

Eh,trebuia ideal....daca puteai,dar n-au prea putut :)

Nu,nu cred ca Perez a contribuit de fapt cu nimic...degeaba l-a tinut pe Ham,ca inainte de incident erau 11s intre ei.Dar oricum efortul si racecraftul lui Perez,ca tot vb de racecraft -iata un exemplu - fin elegant si in acelasi timp eficace.Nu da cu bata nu ameninta nu e meltean nu face dive-bomb,dar isi impune vointa si il tine pe ala care venea ca trenul.PilotJos palaria.

Acum 2 ore, cuki a spus:

Ce mare Racecraft era la Hamilton, cand in calificari avea Party Mode si dadea 1 sec la toti. Apoi pornea din Pole si isi facea cursa singur.  

In anul cand cineva i-a pus cu adevarat probleme, a clacat.

In anul in care Ferarri a aratat un pic de "potenta", i-au luat iara pe picior gresit...an in care nu Mercedes si Hamilton au castigat titlul, Ferarri si Vettel l-au pierdut.

 

Asa ca da...imi permit sa spun ca acest copchil are niste racecraft in el...exact ca omu din avataru tau. Coate deschise, si cohones cat incape. Iar asta o spun pentru ca a castigat un titlu cu o masina usor inferioara. Hamilton e o primadonna, merge bine cat e singur si/sau trebuie sa se dueleze cu coechipierul sau...and that's it. Iar in acele dueluri, nu putem spune ca a fost mereu fair...ca dovada ca cu niciunu nu are nicio relatie whatsoever. Alonso (aproape ca s-au batut) Rosberg (din best friends, nu se mai saluta) Bottas (doar de dragu mass-mediei).

Argumentul in favoarea racecraft'ului lui Verst e ca Hamilton nu e asa de bun? :crack:

1.Eu nu am sustinut ca Hamilton e mai bun ba dimpotriva.

2.Am sustinut ca Verst este chiar rudimentar in depasiri,nu are skill (repet - in depasiri nu altundeva ii bag de vina),nu are imaginatie si suplineste aceste lucruri prin agresivitate,care agresivitate tine f bine la Hamilton.Nu e el un fin manuitor al volanului asa precum ii fauresti tu statuie,that's all.

Daca Verst si agresivitatea lui s-ar fi intalnit cu "un" Schumacher,Alonso sau chiar Raikonnen in floare,era hent pt Verst.Pt ca aia n-ar fi clintit.Hamilton tremura.A fost cea mai buna strategie cu Ham - pai a dat roade (ok,ajutata si de Masi,dar asta a fost o oportunitate,Verst a intrat cu Ham de pe locul 1 in ultima runda da?jos palaria),deci daca a dat roade clar a fost buna.Asta inseamna ca Verst are racecraft?Nu.Doar tupeu.

3.Nu il mai compara pe Verst cu Senna - e ca si cum ai zice ca astia de la Steaua sunt la fel ca Messi pt ca au dat un gol la fel ca el.Senna insemna mult mai mult decat depasiri dive-bomb.Daca nu ai inteles asta nici nu are rost sa discutam,urmareste si tu curse ba chiar campionate ale lui Senna sa intelegi ce reprezinta si performantele la care a ajuns cu materialul tehnic de care a beneficat.Ca asa discutii din astea de samantari "da nici ala al tau nu e mai bun,si Senna la fel facea" nu isi au rostul.

Acum 2 ore, cuki a spus:

Hamilton nu a fost un pilot fantastic niciodata, a avut sansa sa fie intr-o echipa fantasica.

Asta am spus si eu din 2014 incoace.La naiba,din 2007 incoace.

Nu stiu daca sansa e cea care te aduce intr-o echipa buna.Cred ca totusi inteligenta.Sorry.Campionii isi creeaza oportunitati.

Asta e cel mai mare repros pe care i-l aduc lui Alonso - un pilot cred eu mult peste Hamilton,peste Verst,Vettel samd.Dar....a gresit in cariera lui masiv la treaba asta.

Acum 2 ore, cuki a spus:

Jules a murit din prostie...cea ca a comisariilor de cursa, dar si a lui...

Ma degraba Grosjean ar intra ca potential stidiu de caz...avand in vedere ca a intrat intr-un parapet similar street circuit, iar masina s-a rupt in 2.

Jules a murit din neglijenta directorului de cursa,care nu trebuia sa permita accesul unui utilaj si al comisarilor pe circuit fara SC.Punct.

El era normal sa faca ce a facut - adica sa forteze - steagul galben interzice doar depasirea.Comisarii era normal sa faca ce au facut - li s-a spus sa intre sa ridice masina.Nimeni nu a gresit.Cel care a dat ordinele a gresit.

My point identic si cu ground effect - daca se vor intampla accidente se va gasi vreun sarac care n-a afisat nush ce flag samd.Ideea e ca atunci cand mergi cu asemenea viteze pe circuite stradale si cu acel ground effect caruia ii trebuie o bataiala sau o denivelare sa dispara si sa transforme o apasare de 2tone (care da un grip masiv) intr-o apasare de 750kg ...e putin retea unui dezastru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru cei care nu stiu sa faca diferenta intre un "dive bomb nesimtit" (sau cum s-o mai fi zis pe aici) si un block pass, o analiza despre manevrele lui Verstappen de la cineva nitel mai avizat decat parerologi partinitori pe forum:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 41 minute, mrjo a spus:

Pentru cei care nu stiu sa faca diferenta intre un "dive bomb nesimtit" (sau cum s-o mai fi zis pe aici) si un block pass, o analiza despre manevrele lui Verstappen de la cineva nitel mai avizat decat parerologi partinitori pe forum:

Nu zice chiar rău, dar nu îmi dau seama cât e de avizat, că "racing driver" mă pot intitula și eu, aduc licențele ca probe! 😁

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

11 hours ago, ENEOS said:

Pt că ai o forță mare care suge mașina către pistă, iar dacă dintr-un motiv sau altul distanța între cele 2 crește (denivelare, vibrator încălecat), aceasta dispare brusc. Apăsarea aero depinde doar de viteză, nu se pierde atât de abrupt. Ăsta e și motivul pt care a fost interzis efectul de sol în trecut. Se pare însă că, la fel ca în modă, istoria se repetă. 

 

La fel ca și @Method, ai dreptate cu teoria. Tot la fel ca și @Method, ai rămas blocat în anii '70. Diferențele majore ale sistemului de efect de sol actual față de generația precedentă:

  • nu se mai folosesc side-skirts (în roz pe schema de mai jos); asta înseamnă că efectul nu este atât de extrem ca pe vremuri (1) și că nu este nici pe departe la fel de sensibil denivelărilor (2)

image.thumb.png.f2d1c2c6ea7f3bc610e1bc35a0f1e37a.png

  • elementele aerodinamice care "etanșează" fluxul de aer care se deplasează de sub mașină spre diffuser (Skirt-like Brake Ducts în figura de mai jos) sunt atașate de roți, nu de șasiu; asta le permite să rămână la o distanță constantă față de sol, indiferent de mișcările verticale șasiului prin suspensie - i.e. efectul de sol rămâne constant

image.thumb.png.3326cf8d34d3dcccb5195878bdb681ee.png

 

Aș mai adăuga faptul că circuitele (chiar și cele stradale) sunt mult mai puțin denivelate ca în trecut și că oricum garda la sol a monoposturilor va crește.

 

7 hours ago, Method said:

Si McLaren a facut dubla la Monza anul asta.Merge McLaren bine ?

 

Total irelevant. McLaren au câștigat doar pentru că piloții mai rapizi ca ei au abandonat/au fost penalizați. Și nu au plecat din pole.

 

7 hours ago, Method said:

Marele Vettel e pamant cand e 1.intr-o masina slaba

 

Tocmai cu o mașină slabă a câștigat la Monza în 2008. A fost cel mai rapid și sâmbătă și duminică. Câți piloți pot spune asta într-o mașină din afara topului 5?

 

7 hours ago, Method said:

Spune-i asta lui Jules Bianchi.

 

Bianchi ar fi murit în orice mașină fără halo. Cu ground effect sau nu. A fost un freak accident.

  

Just now, ENEOS said:

Nu zice chiar rău, dar nu îmi dau seama cât e de avizat, că "racing driver" mă pot intitula și eu, aduc licențele ca probe! 😁

 

Dacă ai ceva experiență în racing pe circuit, îi dai dreptate.

 

Este Scott Mansell și este pilot profestionist.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mansell, il urmaresc si eu, e citat de catre multi din domeniu. Si tac-su e ceva mecanic/inginer/tuner.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alt titlu de senzație :) Președintele FIA a spus doar că se ia în considerare pedepsirea lui Hamilton pentru absența de la gală, nimic despre o eventuală penalizare. Scopul este să nu se genereze un precedent. Sunt aproape sigur că nu se va întâmpla nimic pe plan sportiv - poate doar o amendă pecuniară.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 17.12.2021 la 17:13, PzKpfW a spus:

Bianchi ar fi murit în orice mașină fără halo. Cu ground effect sau nu. A fost un freak accident.

Nu...am scris 2 propozitii pe care efectiv nu le-ai luat in considerare.Repet,pt ultima oara :

Bianchi a murit pt ca race director a lasat un utilaj din fier de 17 tone sa intre pe circuit cu masinile pe steag galben fara SC.

Se stie ca atunci cand sunt doar pe steag galben masinile nu pot depasi insa viteza lor ramane la fel.

Daca dobitocul de director de cursa nu facea asta,Bianchi era bine mersi cu toata acvaplanarea aia,lovea o alta masina de F1 oprita,mare lucru.

E foarte simplu ce s-a intamplat,nu e "freak accident" nu e nimic fantastic - doar neglijenta pura.

Acum nu se mai intampla pt ca nu mai lasa nici draq manitou'ul pe circuit fara SC.S-au tras invataminte...dar de ce naiba a trebuit sa moara unul din cele mai promitatoare talente aiurea ca sa inteleaga prostul ala ca a te izbi de 17tone de fier poate fi fatal nu stiu...era ceva la mintea cocosului - pe yellow aia merg in regim de cursa si drept urmare pot oricand gresi si iesi de pe pista - nu poti lasa oameni si utilaje sa zburde in interiorul circuitului.

1 oră în urmă, PzKpfW a spus:

Alt titlu de senzație :) Președintele FIA a spus doar că se ia în considerare pedepsirea lui Hamilton pentru absența de la gală, nimic despre o eventuală penalizare. Scopul este să nu se genereze un precedent. Sunt aproape sigur că nu se va întâmpla nimic pe plan sportiv - poate doar o amendă pecuniară.

Problema nu e Hamilton - ma doare sufletul si inima ca nu a participat dreadlocks la gala extraordinar.

Problema (serioasa) e alta :

FGq2QNnXsAwSUn-.jpeg

Mercedes cars missing from FIA prize giving gala photoshoot

Problema sunt declaratiile voalate ale lui Wolff precum si absenta celor 2 masini campioane de la photoshoot'ul oficial si din cadrul galei.

Problema e Mercedes...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Method a spus:

Se stie ca atunci cand sunt doar pe steag galben masinile nu pot depasi insa viteza lor ramane la fel.

 

FIA sporting code, anexa h, 2.5.5 b) - https://www.fia.com/sites/default/files/appendix_h_2021_published_09_03_2021.pdf - regulamentul sportiv al f1 il referentiaza pe asta la sectiunea 22.1 - https://www.fia.com/sites/default/files/2021_formula_1_sporting_regulations_-_iss_6_-_2021-02-19.pdf

 

este obligatorie reducerea vizibila a vitezei pe portiunea cu steag galben (la el era dublu galben)

 

Single waved: Reduce your speed, do not overtake, and be prepared to change direction. There is a hazard beside or partly on the track. It must be evident that a driver has reduced speed; this means a driver is expected to have braked earlier and/or noticeably reduced speed in that sector.

Double waved: Reduce your speed significantly, do not overtake, and be prepared to change direction or stop. There is a hazard wholly or partly blocking the track and/or marshals working on or beside the track. During free practice and qualifying, it must be evident that a driver has not attempted to set a meaningful lap time; this means the driver should abandon the lap (this does not mean he has to pit as the track could well be clear the following lap).

 

unul din factorii gasiti a fost si ca bianchi a apasat ambele pedale cand a pierdut controlul, si pe langa asta manor-ul lui nu a taiat puterea cum scria in regulamentul tehnic ca ar trebui sa se intample

 

nu ca ar conta, dar daca pilotul incalca regulamentul si apoi are o reactie de panica stupida nu prea mai poti da vina doar pe directorul de cursa

 

concluziile oficiale aici - https://www.fia.com/news/accident-panel

 

daca o dai in teoria conspiratiei vizavi de ultimul link incearca sa o faci cu argumente

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, prafrau a spus:

FIA sporting code, anexa h, 2.5.5 b)

 

este obligatorie reducerea vizibila a vitezei pe portiunea cu steag galben (la el era dublu galben)

Mda,eram sigur ca cineva va incerca sa-mi explice regulamentul :)

Eu stiu ce zice regulamentul - single yellow double yellow blabla - insa nimeni nu respecta regulamentul.Si mai ales in timpul cursei.De ce? Pt ca la acea data,nu se specifica cu cat trebuie viteza redusa,nu era un quantum.S-a explicat treaba asta pe diferite canale,nu mai reiau - acum ai vazut cum scrie la VSC? Reduce speed by 40%.Matematic.Ai redus la 39%?Penalizare.Atunci era duma cu "reduce your speed" /"reduce your speed significantly" da da vezi sa nu,probabil ii dadeau un spike in frane (neluand piciorul din accel ! - nota bene!) ca sa bifeze pe telemetrie "reduce your speed" si apoi blana.Nimeni nu o facea.In urma acelui accident daca nu ma inseala memoria au si si introdus acest 40% si VSC - tocmai pt ca regulamentul era ambiguu si prin urmare era driblat.

Si nu putem da vina pe piloti - daca unul cuminte isi reducea viteza finut,iar cel din spate venea in ritm de cursa (si dupa cum am zis anterior,nu putea fi la acea data penalizat pt ca regulamentul nu stipula o viteza quantifiabila),cine avea de pierdut?Cel cuminte care pierdea gap'ul probabil castigat cu greu si fata de cel din spate si fata de cel din spate.In concluzie - ai dreptate doar in teorie nu in practica - nici un pilot nu reducea viteza pe orice galben (si asta se aplica de cand ma uit eu la F1 si se aplica in continuare si la motogp unde e aceeiasi buba - pt ei Yellow = nu depasi),pt ca regulamentul era/este deficitar - Nu era vina lui Bianchi - toti faceau (si fac) fix la fel.

De ce a spus Brundle acum cateva zile "se stie ca atunci cand le da drumul pilotilor intarziati sa depaseasca SC pe yellows acestia merg ca apucatii pt a recupera timpul"?Se face masiv si acum fix la fel atata timp cat nu e impusa limita de viteza.

Acum 7 ore, prafrau a spus:

unul din factorii gasiti a fost si ca bianchi a apasat ambele pedale cand a pierdut controlul, si pe langa asta manor-ul lui nu a taiat puterea cum scria in regulamentul tehnic ca ar trebui sa se intample

 

nu ca ar conta, dar daca pilotul incalca regulamentul si apoi are o reactie de panica stupida nu prea mai poti da vina doar pe directorul de cursa

 

concluziile oficiale aici - https://www.fia.com/news/accident-panel

 

daca o dai in teoria conspiratiei vizavi de ultimul link incearca sa o faci cu argumente

Se apasa de multe ori si frana neluand piciorul total din accel - cele 2 comenzi se intretaie masiv in pilotajul specific F1 - uita-te si tu la documentare daca te intereseaza fenomenul ca nu stau sa explic de ce o fac si left foot brake si imprimarea understeer/oversteer din combinatia gaz-frana samd.Daca frana ar taia gazul...le-ar strica toata treaba (nu mai zic de vremurile de acum 10 ani cand si blown diffusers cand accel era blana tot timpul pe frane deci nici pomeneala sa functioneze failsafe'ul fia).Prin urmare - m-as mira ca acel sistem sa mearga asa cum scrie in regulament si in felul in care a fost intentionat de FIA pe oricare din cele 22 masini - accel+frana se apasa masiv in F1.

Ii dai prea putin credit unui pilot de F1 (si mai ales lui Bianchi) daca tu crezi ca ei se calca pe ei cand pierd controlul si apasa ca apucatii ambele pedale.Nu - sunt convins ca omul incerca sa o ghidoneze si cu buna stiinta a apasat ambele pedale.Si sunt convins ca nu s-a panicat - ceea ce a facut (brake+gas) a fost voit in mod sigur.

 

Nu o dau in nici o teorie a conspiratiei,insa daca chiar ai fi si citit ce postezi iti raspundeai singur la intrebare ca sa zic asa,argumentele la ceea ce am zis vin fix din linkul tau :bounce:

"The semi-dry racing line at T 7 was abruptly narrowed by water draining onto the track and flowing downhill along it. Both Sutil, and Bianchi one lap later, lost control at this point in T 7.

Sutil’s car was in the process of being recovered by mobile crane when Bianchi approached Sectors 7 and 8, which include the part of T 7 where the recovery was taking place.

Without the benefit of hindsight, there is no apparent reason why the Safety Car should have been deployed either before or after Sutil’s accident."

Suzuka se stie ca e un circuit de moda veche cu spatii de esapare mici si cu evacuare a apei deficitara.Din moment ce bagi 3 oameni si un utilaj ca sa ridice masina lui Sutil,e clar ca trebuia introdus SC.Whiting a gresit-o masiv - dovada ca acum se face exact ce zic eu - ia spune tu de atunci mai are voie sa intre pe pista vreun comisar fara macar VSC?Iar cand intra utilaj - intra SC tot timpul inainte.Pai de ce s-au schimbat toate de atunci?Eeee?Pt ca au gresit si si-au dat seama ca au gresit.Dar ca de obicei mortul e de vina ca a apasat frana+gaz,s-a speriat mhmm si nu era nici un motiv sa bagam SC (da acum de ce baga tot timpul cand exista fix aceleasi circumstante?).Nu Whiting ca se uita ca boul in monitoare si nu avea nici o reactie.Da da.

 

Iar referitor la ce ziceam mai sus - se vede clar unde era buba regulamentului :

"Sectors 7 and 8 were subject to double yellow flags.Bianchi did not slow sufficiently to avoid losing control at the same point on the track as Sutil." - ce inseamna sufficiently?Cat?Era ca la scoala de soferi "pana la limitarea oricarui pericol?"Cine decidea ce inseamna asta?Pai pilotul ca daca nu se speficica cu cat se reduce viteza...blana orbitoare.Prin urmare,dupa accidentul lui Bianchi iata ce zice fix in link'ul tau,ce masuri s-au impus de atunci incolo :

A NEW regulation for double yellow flags:

Proposed new Appendix H Article :The Clerk of the Course will impose a speed limit in any section of track where double yellow flags are being displayed. (....) to apply it in 2015 across international circuit racing.

Fix de atunci s-a schimbat treaba cu double yellow tocmai pt ca nimeni nu respecta la acel moment reducerea vitezei.Regulament deficitar.

Si mai zic ceva - crede cineva ca il respecta acum pe single yellow daca nu e impusa limita de viteza?Haida-de.Ar fi stupid sa o faca.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...