Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

Acum 2 ore, danypop a spus:

 confirma talentul/meritul titlurilor lui el negro. În 2 din 3 curse a luat bătaie de la rookie

👍

Nu că ar fi slab ca pilot, dar dominația lui s-a datorat în mare măsură mașinii. 

Acum 2 ore, danypop a spus:

Vax era bine înainte să-i ia foc tăurașul. 

Tot de la pompa fia o fi luat foc vițelușu'? 

Ce elegant mișca wax mâna chemând stingătoru'! 😁

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Comentariul respectiv din partea lui Hamilton nu era legat de Russell sau de echipă:

 

In the closing stages of the Melbourne race, Hamilton was starting to close in on team-mate George Russell, who had got ahead of him to run third thanks to a well-timed safety car. As the pair ran around unchallenged from behind, Hamilton said on the radio: "You guys put me in a really difficult position."

 

While some interpreted the message as a criticism of the team, because Russell had got ahead of him at the stops, Hamilton has made it clear that it was actually nothing to do with the position changes. Instead, he explained that the comment was in reference to him having to back off the pace and run in clear air, because his engine was overheating as he circulated behind Russell. "Basically, I couldn't race for position because the car was overheating," he explained after finishing fourth. "So I had to back off."

 

În același timp se văd clar semne de frustrare legate de performanța materialului și de faptul că Russell îl cam surclasează în momentul de față. Dacă Mercedes nu vin cu ceva nou și eficient la Imola, sezonul s-a cam încheiat pentru ei și probabil vor începe să se concentreze pe 2023.

 

O cursă destul de anostă în Australia în rest. Leclerc este aproape intangibil în acest moment. Monopostul Ferrari este rapid și în același timp fix pe placul lui. Spre deosebire de Sainz, care nu este un pilot slab ci unul care nu reușește deocamdată să scoată totul din monopostul pe care-l are. Ferrari au încă probleme cu țopăitul/porpoising, mai ales la început de cursă. Din acest motiv nu pot merge cu o gardă la sol foarte joasă (cum o fac Red Bull de exemplu). Dacă rezolvă și problema asta, vor fi imbatabili.

 

Red Bull s-au confruntat (se pare) cu încă o problemă de alimentare. Două abandonuri tehnice în trei curse pentru Verstappen - situația este destul de critică.

 

Charles Leclerc a obținut DotD, dar cel care l-a meritat mai mult a fost Albon, care a dus un Williams slab în top 10 grație unei curse foarte bune și a unei strategii inspirate. Kudos lor.

 

Nu prea înțeleg ce s-a întâmplat cu Haas și unde s-a dus performanța lor din primele două curse.

 

image.thumb.png.ddec642902c26732e4331195db6aedfe.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate au facut, poate n-au facut, dar sigur au cateva avantaje:

 

1. Anul trecut au dezvoltat doar masina pentru 2022 (si motorul care chiar daca nu are split turbo cica solutia cu turbina clasica le permite sa o invarta la mai multe rotatii fata de split turbo)

2. Au un simulator nou care nu mai e decalibrat fata de informatiile de pe circuit, acum setarile gasite in simulator dau aceleasi rezultate si pe pista

3. Datorita clasarii proaste din 2020 au avut voie ca in 2021 sa foloseasca tunelul de vant la pragul de 102.5% fata de standard. Aditional, Haas au avut si mai mult timp, ghiciti voi ce au studiat avand in vedere ca exista elemente comune Ferrari - Haas.

 

E10 gen2 a fost deja mentionat, e dezvoltat de o subsidiara Shell si este livrata doar catre Ferrari (nici echipele de client Ferrari nu au acces la E10 gen2). Pana ajung ceilalti sa aiba E10 gen2 parca vad ca o sa aiba Ferrari acces la E10 gen3.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8 hours ago, Bulldog46 said:

Dupa 3 curse, eu imi mentin parerea precum si pronosticul de la inceputul sezonului, chiar daca mai sunt multe curse, iar avantajele de azi, pot fi intoarse in 2 sapt.

Mercedes cu masina net inferioara, a reusit sa nu piarda chiar asa de mult teren..iar daca Sainz o mai comite copilareste, degeaba castiga Leclerc, ca tot Mercedes strange mai multe puncte cu ambii piloti. 

 

Statistic, istoria te contrazice.

 

image.thumb.png.59e0b7771d0df6f5e1c71772373d4556.png image.thumb.png.48f0adddfb17cce6e6401de015a88a0a.png

 

Sper să ai dreptate, dar singurii care se pot bate cu Ferrari în momentul de față sunt Red Bull și Mercedes - iar la performanță pură, doar primii. Mercedes au avut mult noroc deocamdată, dar se termină la un moment dat.

 

8 hours ago, Bulldog46 said:

ceea ce este si normal avand in vedere ca este primul an cand se ocupa direct de PU.

 

Concluzia este prea simplistă. În primul rând pentru că în afară de problema lui Gasly din prima cursă, nu partea de motor a dus la abandonurile monoposturilor RB/AT. Apoi pentru că Honda se ocupă în continuare de dezvoltarea motorului respectiv, de facto. Motiv pentru care sigla HRC apare încă pe capota motor.

 

image.thumb.png.ee821a1efcaeb7cafe6b26f6019fac01.png

 

8 hours ago, Bulldog46 said:

Acuma la Imola din declaratii se zicea ca Mercedes vor aduce si ceva Upgrade-uri, deci s-ar putea sa mai castige niste zecimi in batalia cu Ferrari.

 

În același timp, nici Ferrari nu stă pe loc. Au un update pe partea de motor pregătit pentru Imola. Iar oricum în momentul de față Mercedes nu se bat cu Ferrari.

 

8 hours ago, Bulldog46 said:

nu distruge gumele (spre deosebire de RedBull)

 

Este o chestiune de setup în primul rând acolo. Ferrari merg cu mai multă apăsare aero față de Red Bull, motiv pentru care sunbt mai lenți pe secțiunile rapide dar conservă gumele mai bine.

 

6 hours ago, bmdbmw said:

1. Anul trecut au dezvoltat doar masina pentru 2022 (si motorul care chiar daca nu are split turbo cica solutia cu turbina clasica le permite sa o invarta la mai multe rotatii fata de split turbo)

2. Au un simulator nou care nu mai e decalibrat fata de informatiile de pe circuit, acum setarile gasite in simulator dau aceleasi rezultate si pe pista

3. Datorita clasarii proaste din 2020 au avut voie ca in 2021 sa foloseasca tunelul de vant la pragul de 102.5% fata de standard. Aditional, Haas au avut si mai mult timp, ghiciti voi ce au studiat avand in vedere ca exista elemente comune Ferrari - Haas.

 

Corect ceea ce ai rezumat, cu câteva mențiuni - 

  1. Dezvoltarea au început-o de prin 2018, de când regulile pentru 2021 (devenit 2022) s-au clarificat. Toți au făcut asta, doar că majoritatea nu au bugetul celor de la Ferrari. Iar cei care-l au (în principiu Red Bull ȘI Mercedes) au fost practic implicați în fiecare an  de atunci în lupta pentru titlu.
  2. Noul simulator cred că a avut un impact foarte redus (dacă a avut) în ceea ce privește nivelul la care sunt anul ăsta. Știu că plănuiau să-l aibe funcțional pentru Q1 2022 (adică acum) dar nu am auzit vreo confirmare de atunci.
  3. Asta este foarte corect și aici cred că a fost impactul cel mai mare. O explicație mai detaliată:

In years gone by, the amount of aerodynamic development was unrestricted. It meant some teams ran their wind tunnels 24 hours a day, seven days a week. Some teams even ran more than one wind tunnel. That kind of development helped teams gain crucial tenths of seconds, but was hugely expensive.
 

In recent times, restrictions have been introduced, to the point that up until this year, teams were limited to 65 runs in the wind tunnel per week. [For 2022], in conjunction with the introduction of the cost cap, the default allowance will be reduced by more than 30% to just 40 runs per week. Furthermore, for the very first time, each team’s allowance of wind tunnel and CFD testing time will be defined by on-track performance.
 

From 2022 onwards, the allocations reduces for all bar the 9th- and 10th-placed teams. The top team would receive 70%, which sees their allocation drop to 28 runs per week. The 9th-placed team would receive the same allocation as the previous year, while the 10th-place team will see an increase by one run to 46.

 

image.thumb.png.20583c20ed71b7a2cb0720455a2ae37f.png image.thumb.png.e4cdfcad13e7adf5c4bf01489f590e97.png

 

 

8 hours ago, bmdbmw said:

Nu cred ca vine cineva cu update-uri la Imola, e weekend cu timp limitat de teste pentru ca are cursa sprint. 

 

În principiu da, dar depinde de situație. Mercedes de exemplu sunt sigur că vor veni cu ceva nouătăți fiind presați de situația în care se află. Ca regulă generală, prima etapă europeană a fiecărui sezon este cursa în care începe războiul dezvoltării. Problema este că anul ăsta prima cursă europeană este la Imola, un circuit unde echipele nu au au foarte multe date (de obicei era la Barcelona, circuit folosit intens pentru teste). Mai mult, după Imola urmează încă o cursă non-europeană (Miami) înainte de revenirea pe termen mai lung în Europa (după Spania, caravana mai părăsește doar o singură dată continentul până în octombrie).

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, Bulldog46 said:

Uite ca s-ar putea sa aiba din nou noroc cu caru Mercedes. Sunt ceva sanse de ploaie la Imola

 

Da și nu. Dacă se concretizează, nu vor putea proba dacă update-urile pe care le aduc funcționează sau nu. Iar ploaia nu-i ajută pe ei automat ci nivelează întreaga grilă.

 

Alpine și Alpha Tauri cu update-uri la Imola.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faină și intensă sesiunea de quali azi. Pentru cine nu a văzut, o găsiți aici

 

7 hours ago, danypop said:

Pffff, ce "cadou" oferă Sainz  ca urmare a prelungirii contractului🤦‍♂️ Mare păcat 

 

Sainz nu se înțelege cu mașina de anul ăsta, pe când lui Leclerc îi convine de minune. Merge la limită pentru a compensa și greșește. Cam mult și cam des. Este destul de clar că anul ăsta va deveni locotenentul lui Leclerc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vz doar ultima fază, am crezut că godbless & co au treabă prin altă parte și nu s-au deplasat la etapa asta. 😈

Băi, dar ăștia sunt cu muja?!? Adică wax prinde steag galben pe un sector dar i se ia în considerare timpul? 😳 Cum plm merge treaba asta? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hsmbp, ce reguli... "Să încetinească", asta e ca radaru' albanez dintr-un banc antic, iese milițianul din șanț și îi zice contravenientului întorcând din cap spre exemplificare, prima dată încet și apoi rapid: "toți treceau vâââââââj, tu ai trecut vâjjjjjjjj!" :moron:

Troubles in țoțo's paradise? Se lasă cu catfight? 😈 Dar unde e pilotu' ăla magistral de care tot auzeam p-aci? :huh: Era unul mai bronzat, așa, parcă... 🤔

Pffff, și eu care mă gândeam să-mi iau mergedes... D'ăla cu motor de Logan, bineînțeles. 🤭

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, Bulldog46 said:

Leclerc s-a invartit cu masina de cateva ori, in una din dati la viteza mult mai mare. A avut noroc sa nu dea de parapeti, spre deosebire de Sainz, care cu cel mai bun timp in acel moment a cresit si a fost over.

 

Leclerc s-a învârtit pe ud, era în practice și căuta ritm. Sainz a pierdut-o pe o pistă care se usca (trasa era practic uscată) într-un moment în care forța pentru a face un timp bun înainte de ploaie. Lucru pe care l-a reușit.

 

4 hours ago, Bulldog46 said:

Mercedesu pe nicaieri, credeam ca poate pe ud, devin mai competitiv, dar dimpotriva.

 

Într-un mod ciudat, monopostul le-a țopăit și mai rău pe ud. Se poate vedea la sfârșitul liniei drepte, înainte de Tamburello. În același timp le-a lipsit puțin și norocul cu steagul roșu de la sfârșit de Q2. Nu s-ar fi bătut clar pentru pole, dar ar fi ajuns probabil în Q3.

 

3 hours ago, ENEOS said:

Pffff, și eu care mă gândeam să-mi iau mergedes... D'ăla cu motor de Logan, bineînțeles.

 

Ar fi stupid să te oprească performanța lor din F1. Fac mașini de stradă bune, iar Renault (și francezii în general) sunt cunoscuți pentru motoarele fiabile (la cilindree mici și medii).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 minute, PzKpfW a spus:

Ar fi stupid să te oprească performanța lor din F1. Fac mașini de stradă bune, iar Renault (și francezii în general) sunt cunoscuți pentru motoarele fiabile (la cilindree mici și medii).

Mă gândeam că de aia cheltuie bani la F1, să le crească vânzările. Mă oprește vârsta, aștept să împlinesc 70 și îmi iau atunci. + tricou alb cu burtă pe care să lase volanul dungă. 😜 Le cric nu m-a convins cu nimic, în afară de consumul mic al 1.5dci nu am găsit nici o altă calitate la marca asta. 

Mamă ce săreau mașinile alea în antrenamente! Nu-mi amintesc să mai fi văzut d'astea la F1, dar e drept că nici nu prea mă mai uit de ceva vreme. :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, danypop said:

E la aproape o secundă 😕

 

Pérez față de Russell*

 

2 hours ago, ENEOS said:

Le cric nu m-a convins cu nimic, în afară de consumul mic al 1.5dci nu am găsit nici o altă calitate la marca asta.

 

Fac motoare bune, la restul nu mă pronunț.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, danypop a spus:

Hai ca se pare ca au găsit ceva mercedesarii. Vedem mai târziu în cursă


Da ☺️☺️☺️☺️. Inovatiile care merg in proportie de 100% ca "doar nu e motogp" ca sa citez un expert al forumului... 

inteleg ca laBarcelona vin cu ceva radical schimbat.

pana atunci, marele campion, un anonim. Pare. A merge mai bine Russel cu masina asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, damager a spus:

 

pana atunci, marele campion, un anonim.

Asa ar fi fost din totdeauna dacă nu nimerea la merc, cu racheta din ultimii ani 

PS. "ezpertul" de care zici nu mai da pe-aici 😂😂 sa ne explice cum ca mercu e departe în față doar ca nu se vede asta cu ochiul liber 🤣🤣🤣

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

51 minutes ago, damager said:

inteleg ca laBarcelona vin cu ceva radical schimbat.

 

Majoritatea vor veni, dar mai sunt două curse până atunci. Iar șansele să rezolve acolo în mod subit problemele de extreme porpoising pe care le au (Russell zicea de exemplu că ieri trebuia să ridice piciorul din gaz pe linia dreaptă) sunt destul de reduse. Sezonul pare deja compromis pentru ei. Dacă vor să revină la vârf probabil vor începe să se concentreze pe monopostul de anul viitor.

 

Monopostul Williams mai are puțin și vine cu fibra de carbon goală:

 

image.thumb.png.8638aeaf04dba9ea0a504140918368bc.png

 

Faină prima cursă de sprint a sezonului. De observat cât de puțin țopăie Red Bull-ul față de Ferrari. Șanse destul de mari de ploaie și pentru cursa principală de mâine:

 

image.thumb.png.81705bc6ea274df108ff7530b181fed9.png

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...