Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

...Așa, sau își imaginează că asta va ține fanii ocupați în lipsa acțiunii de pe pistă. Va fi tot un trenuleț de mașini de tuns iarba, dar acum vom știi câte calorii ard pasagerii.

Exact.

Sa ne dea si situatia lor,casatoriti,necasatoriti,prietena curenta,etc pt ca fetele din paddock sa-si faca o idee,ceva.

Vorba ta,e cam penibil,au ajuns sa fie cursele atat de boring incat tre sa-si ocupe si lumea spatiul cu ceva.E un moment culminant cand schimba unul gumele.

Mai ales dupa ce te uiti la o cursa de motogp,f1 pare imbatranita si parca din alta lume.

Deci daca nu se face ceva,in 2 ani-maxim 3 se va prabusi sandramaua.Si ce nu intelege Bernie este faptul ca nu tre sa se faca ceva artificial de genul drs sau sa dea cu apa pe circuit sau alte prostii din astea penibile,ci trebuie o revolutie adevarata.

» Post actualizat in 04 Jun 2015 13:27

Cat de tare e treaba asta?

http://www.motorcyclenews.com/sport/tt-road-races/2015/june/michael-dunlop-dumps-milwaukee-yamaha-to-ride-bmw-at-tt-2015/

 

Deci sa inteleg ca in ciuda tuturor eforturilor Yamaha cu noua R1,BMW ramane rege.Cel putin pentru cei care stiu sa-l foloseasca in potential.

Si uite-asa Michael Dunlop dadu cu R1 si cu contractul de pamant si fugi la BMW.

I'm speechless.

 

(aa,e off-topic,dar oricum la f1 si asa nu avem despre ce vorbi :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

http://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/headlines/2015/6/fp2---pacesetter-hamilton-crashes-out-in-wet-montreal.html

Upgrade-uri pe motoare la Ferrari.

Se zvonesc vreo 30 de cai in plus.Avand in vedere ca AMG ar avea peste 50-60 de cai in plus fata de restul pana acum,ar mai ramane doar 20-30 de cai in avantaj.Bine,inca sunt de-ajuns pentru a face diferenta al acel nivel.Problema e ca AMG nu are cea mai buna aero.

Dupa FP-uri,ar fi vorba de vreo 2-3 zecimi recuperate pe tur.Daca avantajul AMG ramane doar la 2-3 zecimi,deja e vorba de bataie.Sa speram...

 

 

Hopa...

4059b686-b5c4-4b64-a386-243319b1badd_500

Nu că ar infleunța cu ceva marea probabilitate de dublă Mercedes de duminică, dar așa de chestie.

In mod normal asta nu ar insemna nimic,sa ne uitam de ex la locul 3,Hulkenberg care probabil mere cu downforce foarte mic,iarasi,nu se vad celelalte echipe de top in acest clasament in principal pt ca au dwonforce mare si asta ii loveste pe linia dreapta.

Dar avand in vedere noul upgrade pe motoare adus de Ferrari precum si timpii lor pe tur,care sunt mai mult decat competitivi,as spune ca au si downforce si puterea in linia dreapta.Asta e o combinatie devastatoare,pt ca aceasta forta in linie dreapta te ajuta la depasirile care se vor face cu preponderenta pe linia dreapta din cauza drs-ului.


» Post actualizat in 07 Jun 2015 04:56

Mda.In calificari nu l-a putut atinge nimeni pe Hamilton,si,mai ciudat,nici macar Rosberg - care a fost departe,la aproape 4 zecimi.Intre Rosberg de pe 2 si Kimi pe 3 au fost 3 zecimi,ceea ce nu e rau,avand in vedere ca eu cred ca Kimi nu scoate niciodata tot untul din ce poate Ferrari.Vettel cred ca ar fi fost in ritm cu Rosberg,undeva la 3-4 zecimi in spatele lui Hamilton.

Upgrade-ul motoarelor nu a fost de bun augur pentru Vettel care a avut probleme la mgu-h si nu a putut mere decat foarte putin in Q1,prin urmare il vom vedea incepand din coada.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dublă Mercedes.


» Post actualizat in 07 Jun 2015 19:27


EDIT: cursa nu s-a terminat, dar cum ziceam: dublă Merc. Şoc, nu?

errari nu s-a apropiat nici după investiţia de token-uri (deşi s-ar putea să vedem rezultatul acestei dezvoltări în Austria). Nu prea are cine să-l mai oprească pe #44 din cursa spre titlu. Kimi, deşi îmi este cel mai simpatic pilot de pe grilă nu cred că-şi va putea reţine locul la Ferrari la anul. Cursă foarte slabă: plecat de pe 3, o greşală personală l-a coborât pe 4... în faţa coechipierului lui, plecat de pe 18 şi care a "beneficiat" şi de un prim pit-stop anormal de lung.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dublă Mercedes.

» Post actualizat in 07 Jun 2015 19:27

 

EDIT: cursa nu s-a terminat, dar cum ziceam: dublă Merc. Şoc, nu?

 

errari nu s-a apropiat nici după investiţia de token-uri (deşi s-ar putea să vedem rezultatul acestei dezvoltări în Austria). Nu prea are cine să-l mai oprească pe #44 din cursa spre titlu. Kimi, deşi îmi este cel mai simpatic pilot de pe grilă nu cred că-şi va putea reţine locul la Ferrari la anul. Cursă foarte slabă: plecat de pe 3, o greşală personală l-a coborât pe 4... în faţa coechipierului lui, plecat de pe 18 şi care a "beneficiat" şi de un prim pit-stop anormal de lung.

Mda.Ai dreptate,boring de nu se poate.M-am uitat la start si primele 2 tururi,dupa aia am plecat avand alte treburi mai bune de facut.

Mi-a zis un amic pasionat care a rezistat toata cursa ca s-au mai depasit cat de cat pe la mijloc,revirimentul echipelor de mijloc concomitent cu lipsa totala de forma a celor de la RB se datoareaza faptului ca Montreal e un circuit cu foarte putin downforce,un circuit stop-and-go.Nici o curba de viteza mare,doar tractiune mecanica la viteze mici,accel si franare.Deci un circuit de motor,de aia au si mers asa bine masinile cu motoare Mercedes.

A1 Ring va fi tot asa,e tot un circuit fara downforce din cate imi aduc eu aminte de anul trecut.

Deci ai avut dreptate,va defila Mercedes si anul asta en fanfare.Poate pe la sfarsit daca se va revigora Ferrari,dar nu va mai conta.

 

Ce a fost mai rau e ca l-am vazut pe Marchionne in paddock,iar prestatia lui Kimi nu a fost stralucita.Nici macar la start.

Dupa cum ai zis si tu,nu cred ca la anul il vom mai vedea pe Kimi printre noi.Am auzit ca Bottas e in pole-position pentru un loc la Ferrari.

Nu ma voi mai uita la curse decat daca chiar nu am altceva mai bun de facut.Poate doar la Spa si Interlagos,in rest...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, începe să-și piardă răbdarea. Și nu suntem nici măcar la jumatea sezonului. Când echipa i-a spus să economisească ceva carburant, a răspuns prin radio:

"I don't want, I don't want. I have really big problems now, driving with these and looking like amateurs. So I race and then I concentrate on the fuel."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, începe să-și piardă răbdarea. Și nu suntem nici măcar la jumatea sezonului. Când echipa i-a spus să economisească ceva carburant, a răspuns prin radio:

 

"I don't want, I don't want. I have really big problems now, driving with these and looking like amateurs. So I race and then I concentrate on the fuel."

 

Honda a cam dat epic fail in 2015, atat la Moto GP cat si la F1, inca o dovada ca nu e suficient sa ai bani nelimitati, trebuie si idei, inovatii.

Acum ce-i drept, au tot inovat generatii intregi, s-au hotarat sa-i mai lase si pe altii :D

» Post actualizat in 22 Jun 2015 11:14

Update:

Ma bucur pt. Rosberg, a meritat victoria, pe Hamilton nu tare-l am la suflet, are un comportament cam ciudat...cu toate ca e unul dintre cei mai buni piloti de pe grila.

 

Sunt varza la capitolul motorizare Renault si Honda, oare o sa le permita o scurta perioada de dezghetare a dezvoltarii propuloaselor, parca s-a mai intamplat si in alti ani, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Încă o tristețe de cursă. Toată "acțiunea" s-a rezumat la duelul dintre Maldonado și Verstappen și la goana lui Vettel după podiumul pierdut la standuri. În primul caz sunt surprins că Pastor n-a băgat-o iar în zid. A fost aproape de vreo două ori, dar a scăpat. În cazul doi, mi se pare trist pentru Ferrari că au avut un singur pitstop (!) week-end-ul ăsta (cele din practice și quali nu se pun, acolo nu e contra timp) și au reușit să-l facă praf. Nu e pentru prima dată sezonul ăsta când au probleme cu un cîcat de pistol pneumatic. Cât de greu e să rezolve problema asta? În fine, oricum nu aveau șanse să se bată cu Mercedes.

Victoria lui Rosberg, deși meritată mi se pare apă de ploaie. Tot Hamilton va câștiga campionatul. Pseudo-lupta asta dintre coechipieri mi se pare falsă și lipsită de interes.

Renault nici nu știe dacă rămâne în F1 deocamdată, iar problemele celor de la Honda sunt în primul rând legate de fiabilitate. Motorul în sine e performant. Un engine unfreeze i-ar ajuta doar pe Ferrari într-o anumită măsură.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alta cursa pe care am ratat-o in ciuda vremii proasta,dar bine am facut.

Raikonnen am vazut ca s-a imprastiat cu Alonso,in rest nu stiu nimic,dar am inteles ca nu a fost nimic special.

Cred ca asa vor fi de acum incolo cursele.

 

A,si un amanunt important : prezenta pe circuit a fost cu 30% mai mica anul asta decat in 2014.Daca o tin tot asa,le prevad in 2-3 ani niste tribune goale si un parcurs similar cu al defunctei CART de peste ocean.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Păi... ce mai e de zis? Formula 1 este o afacere deținută de o companie (CVC) care vrea să facă profit - din nimic, așa cum se face profitul în capitalism în general. Și are profit. Mare. Poate ceva mai puțin acum că show-ul din F1 este inexistent, iar cursele sunt de cîcat. Dar oricum, sunt pe plus.

Pe scurt:

Private equity firms (așa cum e CVC, n.r.) actually operate on a pretty simple business model, one that is ingenious and also a bit ethically dubious. In incredibly simple terms, a bunch of people pool their money together, and then use that money as a down payment to buy something, usually a company. The rest of the company is then bought with massive, torrential amounts of loans, and those loans are then transferred to the company. The company, now newly-saddled with debt and new managers, either does better or worse. But at the end of the day, the private equity firm tries to flip the asset. Whether three years, five years, or ten years down the road, there’s going to come a day when the firm decides its time to make some big money on a big sale. And those loans that were originally transferred to the asset become someone else’s problem.


Acum, poate că acționarii ăștia simt ei că vin vremuri grele pentru afacerea numită F1 (sau vor să-și mai cumpere ceva insule în Grecia, că s-au ieftinit), așa că o vând. Cui s-o vândă? Păi unora care au dat fail cu o echipă din NFL sau/și unor arabi care au atât de mult căcălău de bănet încât nu mai știu ce să facă cu el.

Oricum ar fi, șobolanul de Bernie va rămâne de facto cârmaci. Pe mâncătorii de nisip și pe americanii vicioși îi interesează doar să iasă banu' (ca pe CVC acum dealtfel) așa c-or să-l lase frumos pe făță-de-mumie să se ocupe în continuare de tehnicalități. Până moare. La un moment dat. Prin 2236.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nimeni nu il da jos pe Bernie deocamdata,cel putin pana nu se senilizeaza,pt ca nu asculta de nimeni altcineva sefii de echipe.

CVC initial l-a dat afara dar dupa aia l-a repus in putere.

Dupa cum s-a spus mai sus,aceasta trecere dintr-o mana in alta nu va insemna nimic.Problema insa e faptul ca rating-urile de tv scad vertiginos,deci banii se micsoreaza alarmant de la an la an.

 

In alta ordine de idei,vorbind despre tehnica si progrese tehnice in general (pt ca despre F1 nu are rost sa vorbim),iata un studiu facut de cativa masteranzi la univ tehnica din Graz despre injectia directa pe motoare :

Direct Injection.pdf

 

Foarte interesant.Concluzia e ca inj directa ar da numai avantaje dar trebuie sa se mai ieftineasca putin injectoarele,pompa si ecu-ul.Deci numa de bine cu inj directa.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate o sa fie mai interesante cursele de F1 cu monoposturile trase de cite 6-12 cai pursinge, ca la jocurile din Roma antica. Nu mai e mult pina acolo.

 

Mai in gluma, mai in serios...ar fi mult mai misto o cursa de care cu cai decat ce vedem in F1 momentan :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Cica s-a decis la schimbul de anvelope de dupa inceperea ploii (de pe hard pe intermediare). HAM si VET au schimbat bine, RAI, MAS, BOT, ROS au schimbat prea devreme sau prea tirziu.

La ziar zicea ca a fost o cursa animata, cu depasiri si chestii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Altă labă de cursă. Am trăit cu ceva speranțe după start când au ajuns Williams-urile pe primele două locuri. Însă după primele schimburi de cauciucuri, s-a ajuns la ordinea prestabilită: 1-2 Merc, 3-4 Williams. Ploaia de la sfârșit a mai amestecat puțin cărțile, marele câștigător fiind Vettel care după ce s-a bătut toată cursa pentru locurile 8-9 a ajuns pe 3. În rest absolut nimic. Moarte clinică. Pentru mine, sezonul 2015 s-a încheiat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,ma uitam si eu la shootout-ul ala,dar nu am terminat de citit.Dar e foarte interesant.

Se vede totusi ca in ciuda hype-ului de care s-a inconjurat R1,tot S1000RR-ul e rege la capitolul putere iar sasiul RSV-ului a venit acompaniat de un motor pe masura.

Tot timpul am vrut sa ma uit pe un RSV4.

 

Deasemenea se vede ca practic nu are nici un sens sa faci un V4 cand iata,un L4 care e mai compact,mai usor si mai ieftin de produs poate avea forta mai mare.Asta e un punct pt cei din MotoGp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred totuși că V4 are potențial mai mare în ceea ce privește raportul putere/cc. Motoarele cele mai puternice din MotoGP rămân cele de la Honda și Ducati. Mai departe, depinde de filosofie: Yamaha reușește să anuleze handicapul puterii pure prin elasticitate, șasiu bun, etc.

Nu am mers niciodată pe S1000RR, dar am mers pe S1000R. Nu mă așteptam să tragă ca un V, dar când am băgat mâna în gaz la 5000 de ture l-am cam prins în offside: trăgea chiar bine pentru un 4L, dar cred că și un Triumph de 1050 era peste. Poate varianta carenată trage altfel (deși nu prea știu cum ar putea), dar dacă RSV-4 e sub S1000RR la capitolul cuplu (și implicit reprize), s-ar putea să rămân la V2. Cel puțin deocamdată, până mor toate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu dpdv teoretic care poate avea potential mai mare,probabil motorul in V.E o polemica pe care am mai avut-o cu un coleg care e ing.mecanic,si el mi-a spus ca motorul in V,dar nu a reusit sa-mi zica si de ce.Si eu inclin sa cred acest lucru.

Dar dpdv practic relatat nu la motoarele racing ci la cele de serie,iata ca motorul 4L reuseste sa fie peste V4.Bine,motorul 4L al unui constructor de motoare catalogat printre primii in lume si specializat mai ales in motoare de performanta pentru strada.

Dyno-ul nu minte,dar e adevarat ca ma asteptam ca pe jos-mijloc V4 de la Aprilia sa fie superior,dar iata ca nu e.

 

Referitor la ce ai spus tu,S1000R are cu vreo 20 de cai mai putini,dar nu la 5000,acolo ar trebui sa fie mai puternic decat modelul RR.Sus se taie el.Majoritatea 4L-urilor pur si simplu nu au forta sub 6000 pt ca au multe limitari pt a scoate normele de poluare si sunet.De aia cele vechi trag mai bine pe ture mici si medii.

Mai e o chestiune,pe noi,userii normali,ne poate influenta categoric sunetul,deci ai impresia ca un motor,mai ales V2,cu tobe aftermarket rupe pamantul atunci cand bagi mana in el si incepe sa urle in stilul caracteristic,dar se poate ca un 4L sa nu sune deloc mai ales astea noi cu cat si toba stock,dar sa traga de fapt mult mai bine.

Dupa cum am spus,dyno-ul nu minte,impresiile noastre,feeling-ul sunt foarte subiective si mai ales sunetul sau o curba abrupta de cuplu ne pot influenta hotarator,desi acea curba de cuplu nu urca pana la nivelul unui 4L dar urca foarte abrupt,senzatia noastra este ca "trage mai tare".

 

Oricum,in urma testelor,as spune ca BMW-ul ramane cel mai puternic motor destul de detasat,dar BMW-ul e souless,in timp ce Aprilia are personalitate.Si probabil un sasiu foarte bun.

Si R1 as spune ca dezamageste,dezamageste la motor si la sasiu.Roti de magneziu,subcadru de magneziu si tot are un feeling greoi?Rezervor din Al si degeaba.Slab.

Greutate mare sus,degeaba are 200kile.

Atatea inovatii tehnice si rezultate mai slabe decat o motoreta al carei gandire e "furata" dupa R6/2006.Se pare ca totusi nemtii stiu mai bine decat japonezii sa faca un motor.Si ce e mai rau e ca japonezii tot nu invata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...