Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Se pare ca F1 a ajuns intr-un punct de mare impas din cauza dezvoltarilor aerodinamice, practic nu se mai poate face depasirea "la aspiratie" nici macar cu DRS-ul deschis in cazul masinilor cu performante apropiate, turbioanele create in spatele celui pe care vrei sa-l depasesti sint atit de salbatice incit ori te lasa fara aer (adica forta de apasare pe fata), ori iti fuck directia exact cind esti in "punctul mort" - jumatate de masina in spate si lateral.

Practic se mai poate depasi "curat mecanic" si prin pilotaj doar in curbele de viteza mica (adica putin sub 100km/h) in care aerodinamica nu mai e foarte importanta in ansamblul de forte ce actioneaza asupra masinii, ati vazut ce valea plingerii a fost cu Vettel, Max si Raikonen cind vroiau sa depaseasca piloti intirziati pe o pista atit de ingusta. Practic o masina de 2m latime devine lata de 4-5m prin turbulentele lasate in urma si lateral, daca mai adaugi cei 4-5m "ai tai" latime aerodinamica iti trebuie un oval american ca sa poti depasi fara sa ti-o ia masina razna.

 

Cursa asta mi s-a parut chiar animata, in afara de locul 1 rezultatul a fost in suspensie pina la penultimul tur, cind greseala lui HAM a decis locul 3. Nici nu i-as zice greseala, a atacat fiindca nu putea face altceva si aerul masinii lui Max l-a scos pe bretea, cred ca a premeditat atacul acolo fiindca stia ca are breteaua si pentru a nu fi acuzat de non-combat. Adevarat, RB-ul iese mult mai puternic din viraje decit AMG-ul dar in mod normal trebuia sa-l haleasca pe Max cu DRS-ul pe linia dreapta numai din puterea motorului.

 

Insa ce poti face cind trebuie sa stai la 5-6 lungimi in spatele adversarului pentru a pastra comanda asupra directiei si controlul uzurii pneurilor, chiar daca adversarul e unul pe care poti si vrei sa-l depasesti? Daca ala e hotarit sa nu te lase, are motor si cauciucuri si nu greseste, atunci aia e, nu se poate trece. Oricum, foarte bun Max cind e sub presiune, nervi de otel la pustache asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Insa ce poti face cind trebuie sa stai la 5-6 lungimi in spatele adversarului pentru a pastra comanda asupra directiei si controlul uzurii pneurilor, chiar daca adversarul e unul pe care poti si vrei sa-l depasesti?

 

Suzuka nu este un circuit pe care se depaseste usor in F1. Hamilton nu facea management de pneuri pe final. Pur si simplu, n-a mai putut sa depaseasca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca F1 a ajuns intr-un punct de mare impas din cauza dezvoltarilor aerodinamice, practic nu se mai poate face depasirea "la aspiratie" nici macar cu DRS-ul deschis in cazul masinilor cu performante apropiate, turbioanele create in spatele celui pe care vrei sa-l depasesti sint atit de salbatice incit ori te lasa fara aer (adica forta de apasare pe fata), ori iti fuck directia exact cind esti in "punctul mort" - jumatate de masina in spate si lateral.

Practic se mai poate depasi "curat mecanic" si prin pilotaj doar in curbele de viteza mica (adica putin sub 100km/h) in care aerodinamica nu mai e foarte importanta in ansamblul de forte ce actioneaza asupra masinii, ati vazut ce valea plingerii a fost cu Vettel, Max si Raikonen cind vroiau sa depaseasca piloti intirziati pe o pista atit de ingusta. Practic o masina de 2m latime devine lata de 4-5m prin turbulentele lasate in urma si lateral, daca mai adaugi cei 4-5m "ai tai" latime aerodinamica iti trebuie un oval american ca sa poti depasi fara sa ti-o ia masina razna.

 

Cursa asta mi s-a parut chiar animata, in afara de locul 1 rezultatul a fost in suspensie pina la penultimul tur, cind greseala lui HAM a decis locul 3. Nici nu i-as zice greseala, a atacat fiindca nu putea face altceva si aerul masinii lui Max l-a scos pe bretea, cred ca a premeditat atacul acolo fiindca stia ca are breteaua si pentru a nu fi acuzat de non-combat. Adevarat, RB-ul iese mult mai puternic din viraje decit AMG-ul dar in mod normal trebuia sa-l haleasca pe Max cu DRS-ul pe linia dreapta numai din puterea motorului.

 

Insa ce poti face cind trebuie sa stai la 5-6 lungimi in spatele adversarului pentru a pastra comanda asupra directiei si controlul uzurii pneurilor, chiar daca adversarul e unul pe care poti si vrei sa-l depasesti? Daca ala e hotarit sa nu te lase, are motor si cauciucuri si nu greseste, atunci aia e, nu se poate trece. Oricum, foarte bun Max cind e sub presiune, nervi de otel la pustache asta.

Nu ii mai ascultati pe baietii aia 2 care comenteaza,crede-ma,in 80% din cazuri vorbesc prostii.

Aia cu "turbulent air" e o prostie,au tot insistat in multe randuri pe faza aia,crede-ma,daca un pilot il poate depasi pe altul,pai se duce si il depaseste,il doare in fund de "turbulent air".Daca domnii comentatori s-ar informa putin si ar intelege sportul asta,nu doar sa repete ca niste papagali ce aud pe la altii,ar fi mult mai bine pentru ei.

DECI,normal ca exista turbulente foarte mari create de o masina de F1 (sa nu uitam ca are Cx=0.7 fata de masinile de strada care ajung si la 0.26,deci e foarte mare "deranjul" pe care il provoaca prin aer),dar asta nu inseamna ca se da nimeni in spate ca sa scape de turbulente.Nu,toata lumea se baga la depasire daca poate,pentru ca ,draq,asta e scopu,sa depasesti ca sa castigi pozitii.Degeaba stai tu netulburat daca esti in spatele adversarului.Se practica treaba asta cand sunt trenulete unde sunt mai multi 2-3 care au acelasi ritm de cursa si nu au forta sa se depaseasca,atunci se retrage masina din spate la 1s si ceva pentru ca stie ca nu poate depasi.

La Ham vs Verst nu a fost vorba de apasare,turbioane,etc.A fost vorba (ca de obicei) de gume combinate cu downforce-ul superior al masinii RB si implicit superioritatea acesteia (nu doar atunci,ci pe toata cursa) pe S1.Ham a tot fortat si cand a ajuns in spatele lui Verst i s-au cam terminat gumele (nu mai facea 1-2s/tur,facea 0.5) dar ar fi avut vana in el daca avea si unde.

 

Suzuka este un circuit old school si e foarte stramt si nu prea se putea depasi decat in vreo 3 locuri : in acul acela de par,in sicana de dinainte de linia dreapta si la sf liniei dr.E,dar pe portiunile virajate,la Suzuka RB dadea mucul AMG-ului,ati vazut cum iesea Verst din sicana si mai ales pe curba lunga de dupa?Nici o sansa nu a avut Ham,doar daca ar fi avut gume muuult mai proaspete,ceea ce nu era cazul.Din cele 3 locuri pe care le-am enumerat,pe acul de par nu se putea apropia de Verst,ca ala lua avans pe portiunea virajata,deci nici nu-l mirosea acolo,iar pe linia dreapta iar nici o sansa din cauza curbei de dinaintea ei care ii permitea RB sa se indeparteze dupa cum s-a vazut.Mai ramanea sicana - mi-a placut ca Ham a incercat,dar a incercat gresit,pe interior.Si Verst a fost atent si l-a blocat.Desi nu prea il suport pe Verst,a mers foarte bine,si mi se pare o magarie faptul ca AMG ar fi reclamat la FIA acea manevra de blocare a acestuia asupra lui Ham.

 

Deci stai linistit,daca nu era curba aia care ii crea un avantaj major lui Verst,cumulat cu linia dreapta destul de scurta,il halea Ham rapid.Da,Verst e f bun pe aparare,insa tot nu il suport,prea tupeist in declaratii.Si sa nu uitam ca inca nu a avut parte de dog fights reale,toti pilotii cu care s-a batut i-a intalnit in momente in care nu prea il puteau pune la mare stres.A avut un singur dog fight cu Ric,si l-a pierdut.

Ham aici s-a vazut ca a fortat nota,nu prea putea sa-l depaseasca,a incercat o golaneala.Pustiu e adevarat ca nu bate in retragere.Bine,nici nu ar avea de ce.

Si pe de alta parte,sa nu va lasati inselati,RB e superioara oricarei masini de pe grila,daca ar avea un motor ok ar fi imbatabila.se vede ca are downforce superior.

» Post actualizat in 09 Oct 2016 18:59

Suzuka nu este un circuit pe care se depaseste usor in F1. Hamilton nu facea management de pneuri pe final. Pur si simplu, n-a mai putut sa depaseasca.

Exact.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revenind la discutia despre "campionul de carton". Exagerand, putem zice ca un "campion de carton" este unul care nu merita, dar a iesit campion datorita unui avantaj tehnic insurmontabil de catre concurenti, care sa anuleze complet meritele personale. In plus, ar mai trebui sa beneficieze si de un coechipier slab de tot, astfel incat sa nu-l puna in pericol ( singurul care ar putea ). Singurul exemplu la care ma poate duce mintea ( desi e fortat, il respect ca pilot ) ar fi Jenson Button cu Brown GP.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ii da lupu' Toto oua crude dimineata :D

De singurul care i-ar putea sufla vaza aia mare se ocupa hitleristii sa nu-l incurce pe arian. O mascarada ieftina la preturi astronomice, asta a ajuns F1. Ma bucur ca am apucat si alte vremuri, sunt 10 ani de cand am vz prima cursa live.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deocamdata,in mod curios,manelistul este in dezavantaj clar.Adica in opinia mea deja e o problema acest avantaj de 32 pcte.E mare.

Bine,dupa cum a zis si el de mai multe ori,Hamilton functioneaza bine in conditii de stres.Are dreptate,cand e presiune pe el tot timpul performeaza.

Nu ca nu ar fi presiune si pe Rosberg,iar pe partea ailalta Rosberg nu performeaza bine in conditii de stres.Mai gresteste,dar in general are bulan cand greseste si o scalda.Daca se loveste iar cu Hamilton sunt sanse mari sa iasa amandoi sau etc,lucru care i-ar conveni de minune lui Rosberg.

In concluzie,mi se pare ca Rosberg are prima sansa si o sansa buna.32 de puncte e foarte mult.Mai sunt 4 curse.Daca mentine avantajul sau pierde ff putin s-ar putea chiar cu o cursa inainte sa traga linie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deocamdata,in mod curios,manelistul este in dezavantaj clar.Adica in opinia mea deja e o problema acest avantaj de 32 pcte.E mare.

 

Am scris mai sus ca, pentru Hamilton, a cam venit momentul ca Dani Mocanu sa intervina

 

E groasa, dar nu uitati cum a pierdut Massa la Hamilton, sau sarmanul Sykes la Biaggi

 

 

Posibil. Sper să nu :)

 

 

OK, e negru si are gusturi proaste. Dar spune-mi ca Rosberg e un pilot mai bun :)

» Post actualizat in 11 Oct 2016 19:29

.....cu MM ai avut treaba usoara, easy money

Nope. Am pus banii pe Marquez la inceputul anului, cand nu dadea nimeni doi bani pe el ( cu exceptia lui BB )

Editat de bimbominkia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK, e negru si are gusturi proaste. Dar spune-mi ca Rosberg e un pilot mai bun :)

 

Nope. Am pus banii pe Marquez la inceputul anului, cand nu dadea nimeni doi bani pe el ( cu exceptia lui BB )

1. nu-i mai bun, de acord!

dar macar e mai putin antipatic!

 

2. tot nu vrei sa-mi spui cat ai pariat pe Hamilton....... ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK, e negru si are gusturi proaste. Dar spune-mi ca Rosberg e un pilot mai bun :)

Nu cred ca poate sa afirme cineva asa ceva.

Rosberg e fara indoiala pilotul mai slab dintre cei doi,nici nu se pune problema.

 

Dar dupa cum am spus si eu si colegii...ne-am plictisit de Hamilton-mynele de nu se poate.

Plus ca sa nu exageram cu "campionul de carton",dar s-o spunem pe-a dreapta,omul nu a avut vreun pretendent serios.Adica la ce avantaj tehnic are masinutza aia,singurul challenger a fost Rosberg.Pe care nu-l ajuta fatza.

Ca asa daca era nivelul tehnic cat de cat apropiat,pai ar fi fost Ric,ar fi fost Vettel,Alonso,chiar Perez...intr-o lume ideala desigur.

E,daca iese campion dupa ce se batea cu baietii aia,atunci,da,povesteam...asa nu pot spune ca e un mare geniu de pilot.

Bine,sa nu ma intelegi gresit,e un pilot extraordinar si un campion mondial.

Dar e de ajuns.3 titluri deja e exagerat.1 era de-ajuns.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vettel a muncit la cel puțin 2 dintre titlurile lui mult mai mult decât a muncit #44 pentru oricare dintre ale lui :)

 

Iar în ceea ce mă privește, titlul din 2008 a fost probabil cel mai trist: l-a meritat, a lucrat mult pentru el, însă modul în care l-a obținut a fost de-a dreptul penibil. Nu că Felipe Massa do Brasil ar fi fost un campion mai meritoriu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hamilton, campion de carton ...

 

 

Ma uitam la 1982, sezonul in care a iesit Keke campion.

 

Pai Gilles a murit in a 4-a cursa, iar Pironi a iesit din viata sportiva cu 6 curse inainte de final.

 

Apoi m-am uitat putin la numarul de abandonuri, la modul general :eek:

 

Era suficient sa termini cursele si ieseai campion.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/1982_Formula_One_season

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Cam multe Ret pe acolo, ce-i drept :)

Bine, până și pe vremea când am făcut eu ochi și am început să urmăresc lucrurile erau oarecum similare: abandonurile tehnice erau ceva de luat în calcul la modul serios până și pentru echipele de top. Pe atunci nu se punea problema să te smiorcăi dacă-ți lua foc partea din spate, măi Ham măi. Și mai era și frumusețea de regulă cu 107% în calificări: echipele de la coadă se chinuiau pur și simplu să fie pe grilă în ziua cursei :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...