Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da am vazut si eu poza aia (apropo,nu stiu cum poti pune pozele asa mari eu cand le dau add atachament imi pune o poza de buletin tot timpul).Sunt imense gumele,415 parca pe spate...e imens.

Mai mult grip si mai mult downforce.

RB way

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da am vazut si eu poza aia (apropo,nu stiu cum poti pune pozele asa mari eu cand le dau add atachament imi pune o poza de buletin tot timpul).Sunt imense gumele,415 parca pe spate...e imens.

Mai mult grip si mai mult downforce.

RB way

 

În editorul de reply, ai buton special de link-uit imagini (nu le urci pe server-ul motoretism, le link-uiești doar către sursa externă). Dacă nu-l găsești, poți să treci pe cod și să încorporezi așa (fără spații): [ img = imagine.jpg/.png/alt format ]

 

Și da, începând de anul viitor va fi din nou aero la putere. Ce le place celor de la RBR. Ce să zic? Verstappen campeon.

 

e fix degeaba daca le fac intentionat mai putin aderente

 

Nu cred că vor fi mai puțin aderente față de cele de anul acesta. Chiar dacă acel compus este oferă aderență mai proastă, suprafața de contact este considerabil mai mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca sunt facute asa doar ca sa dea bine la TV, sa mai stranga niste telespectatori.

Daca cititi articolul de mai jos (desi e un pic offtopic), se precizeaza ca in lumea auto, cerintele pentru limitarea performantelor pneurilor sunt reale

 

https://motomatters.com/interview/2016/10/08/qa_with_michelin_s_nicolas_goubert_on.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca sunt facute asa doar ca sa dea bine la TV, sa mai stranga niste telespectatori.

Daca cititi articolul de mai jos (desi e un pic offtopic), se precizeaza ca in lumea auto, cerintele pentru limitarea performantelor pneurilor sunt reale

 

https://motomatters.com/interview/2016/10/08/qa_with_michelin_s_nicolas_goubert_on.html

Normal ca Pirelli fac "bad tires",cum zice in articolul acela.Dar Pirelli au si declarat in nenumarate randuri cand au fost blamati pentru gumele pe care le fac ca le fac datorita cererii exprese ale celor de la FIA (adica Todt+Bernie,sa n-o mai lungim),nu pt ca asa vor ei.

La motogp nu va fi cazul pentru ca la motogp e o cursa de sprint si nimeni nu schimba gume.Stiu cei de la Dorna ca ar fi o tampenie sa faca fast-degrading tires pentru ca ar fi ceva extrem de periculos pt moto.

 

Normal ca la anu vor fi aceleasi gume fast-degrading in F1.O idee tampita continuata a prost.

Dar grip-ul va fi mai mare,fara indoiala.

Nu cred si spun ca au calculat in gura cei care au calculat,ca masinile vor fi doar cu 5s/tur mai rapide.

Avand in vedere ca se poate updata motorul fara nici un stres,se scot token-urile,si se mareste major apasarea si pe fata si pe spate,se mareste latimea masinii,se maresc gumele,toate fiind majorari semnificative,nu mai vorbim de mm,eu zic ca vor fi scarry fast masinile.

FIA si batranul ala de Charlie Whitting iar gandeste batraneste,iar subestimeaza inginerii de la echipe si nu isi imagineaza cat de mult vor progresa si cat de rapide vor fi masinile.

Eu mizez ca vor fi peste 5s/tur.

Eu zic peste 7.

» Post actualizat in 13 Oct 2016 14:17

OFF :

 

Noul R6/2017 lansat AZI : https://www.yamahamotorsports.com/supersport/models/yzf-r6

 

Aceeiasi muje urata de la R1.Parca sunt orbi.Sper sa compenseze ca si performante.

» Post actualizat in 13 Oct 2016 14:25

Aceeiasi muje urata de la R1.Parca sunt orbi.Sper sa compenseze ca si performante.

Caracteristici tehnice similare R1 :

- supape de Ti

- carcase motor si subframe din Mg

- TC

- Suspensie si frane de pe R1,cu abs desigur

- Finala de Ti

- LCD

- Rezervor de Al (minus un kil)

- LED-urile alea ok si farurile alea de cacao furate de pe GS-uri :)

» Post actualizat in 13 Oct 2016 14:30

As spune ca nu s-au straduit prea mult,nu au bagat prea multi bani,dar e o idee buna,pt ca vor face multi bani.

Probabil acelasi motor,acelasi sasiu,au imprumutat suspensiile si franele de R1,,niste led-uri,carene schimbate,au bagat e adevarat niste bani cu folosirea Mg si Ti,dar cam alea sunt cheltuielile.A,si abs :P

Deci nimic spectaculos,dar au reusit sa scoata un motor nou la suprafata,dar cu tehnologie veche.Tehnologie veche inseamna dezvoltare 0,asta inseamna foarte putini bani cheltuiti.

Cand altii arunca la gunoi ss-urile (Honda),ei scot un model nou.Cred insa ca au mizat bine,pentru ca totusi e o piata slaba,e adevarat,comparativ cu miarele,dar care inca mai exista.Si avand in vedere ca nu au investit f multi bani,cred ca vor face profit frumos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Personal mi se pare că R1 este cel mai arătos SBK japonez. Am spus-o de când a apărut. Nu rivalizează cu italienii la eleganță și stil, dar este un design curat și practic, fără elementele exagerate care caracterizează motocicletele nipone în general. În acest sens deci, strict vizual, apreciez "noul" YZF-R6. Mai mult, mi se pare că au luat designul de pe fratele mai mare și l-au rafinat puțin: au încercat pe cât posibil să ascundă farurile sub carenajul frontal și lateral, de exemplu. Doar finala evacuării nu au rezolvat-o, dar cred că este de vină Euro4 acolo.

Singura problemă pe care o văd este o diferențiere prea redusă între modele în ceea ce privește design-ul. Înțeleg conceptul de imagine de marcă, dar nu-mi place. Supersport-ul era o clasă de sine stătătoare, cu avantajele, mândria și fanii ei. În momentul de față însă, supersport-urile au ajuns practic copii vizuale ale modelelor de 1000 - care parcă spun despre posesor: n-am avut bani de "aia mare", dar mi-am luat una care arată la fel.

Din păcate nu cred că va fi o mare diferență la performanțe ("câțiva cp în plus, câteva kg în minus", hora consacrată), poate doar la ciclistică datorită suspensiilor mai performante - poate. Cred că prioritatea numărul unu a celor de la Yamaha a fost cea de a ține prețul jos. În primul rând pentru a menține atractivă clasa SS, o clasă din care Honda s-a retras și care nu a mai văzut noutăți de ani buni. Apoi pentru a se asigura că modelul nou nu canibalizează din vânzările de R1: după lansarea modelului R1S la un preț foarte competitiv (sub 15.000€), trebuia menținută o diferență substanțială de preț față de R6. Partea bună este că se pare că și-au făcut treaba: motocicleta a fost lansată în SUA la un preț de sub 12.500$ - ceea ce se va traduce într-un preț de aproximativ 12.500€ în Europa. Partea proastă este că au recurs la mici țigănii pentru a ajunge aici: reciclare de piese vechi și propunerea de QS doar opțional sunt două exemple.

Cert este însă faptul că fără infuzii rapide de bani (adică de modele cu adevărat noi) din partea japonezilor în această clasă (doar ei o susțin/au susținut-o, europenii nu s-au băgat), ea va muri destul de subit.

Revenind la F1, Force India a anuțat că Nico Hülkenberg nu va mai continua cu ei de la anul. Asta implică în mod direct trecerea lui Nico la Renault începând cu 2017. În sfârșit o echipă serioasă pentru el. Merita o mașină mai bună. Să vedem dacă Renault sunt capabili să i-o ofere.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Personal mi se pare că R1 este cel mai arătos SBK japonez. Am spus-o de când a apărut. Nu rivalizează cu italienii la eleganță și stil, dar este un design curat și practic, fără elementele exagerate care caracterizează motocicletele nipone în general. În acest sens deci, strict vizual, apreciez "noul" YZF-R6. Mai mult, mi se pare că au luat designul de pe fratele mai mare și l-au rafinat puțin: au încercat pe cât posibil să ascundă farurile sub carenajul frontal și lateral, de exemplu. Doar finala evacuării nu au rezolvat-o, dar cred că este de vină Euro4 acolo.

 

Singura problemă pe care o văd este o diferențiere prea redusă între modele în ceea ce privește design-ul. Înțeleg conceptul de imagine de marcă, dar nu-mi place. Supersport-ul era o clasă de sine stătătoare, cu avantajele, mândria și fanii ei. În momentul de față însă, supersport-urile au ajuns practic copii vizuale ale modelelor de 1000 - care parcă spun despre posesor: n-am avut bani de "aia mare", dar mi-am luat una care arată la fel.

Da,e adevarat,600-le a devenit un var mai mic si mai retard al miarului.E ca Touareg-ul si Touran-ul de ex.

Era un timp cand ss-ul era stapan si miarele erau niste motorete butucanoase si grele care nu aveau nici un sens nici pe strada nici pe circuit.

Cred ca toata treaba a schimbat-o tot Yamaha cand a adus pe lume aceasta motocicleta :

1998-Yamaha-R1-YZFR1f.jpg

(ti-am urmat sfaturile si iata ca pot pune si eu poze full size :D )

De acolo a plecat totul,pentru ca lumea a inceput sa vrea acea viespe care era monstruoasa ca putere dar in acelasi timp sprintara.Si treaba a escaladat din ce in ce mai mult.

Mai mult,dupa aparitia BMW-ului si acel DSC ce iti permitea ceva ce nu iti era permis pe nici un miar pana atunci,si anume sa fii prost cu acceleratia,treaba a devenit no-brainer : "de ce sa imi iau 600 de 100 de cai cand pot sa imi iau miar cu 180?care e cu 15-20 kg mai greu,dar aia e".Handling-ul e ceva complex si neinteles de multa lume,caii ii stiu toti.

Intr-o nota personala,numai dupa 6 ani de miar imi dau seama ce frumos si ce bun e ss-ul.Si sunt sanse mari sa revin la el :)

 

 

Din păcate nu cred că va fi o mare diferență la performanțe ("câțiva cp în plus, câteva kg în minus", hora consacrată), poate doar la ciclistică datorită suspensiilor mai performante - poate. Cred că prioritatea numărul unu a celor de la Yamaha a fost cea de a ține prețul jos. În primul rând pentru a menține atractivă clasa SS, o clasă din care Honda s-a retras și care nu a mai văzut noutăți de ani buni. Apoi pentru a se asigura că modelul nou nu canibalizează din vânzările de R1: după lansarea modelului R1S la un preț foarte competitiv (sub 15.000€), trebuia menținută o diferență substanțială de preț față de R6. Partea bună este că se pare că și-au făcut treaba: motocicleta a fost lansată în SUA la un preț de sub 12.500$ - ceea ce se va traduce într-un preț de aproximativ 12.500€ în Europa. Partea proastă este că au recurs la mici țigănii pentru a ajunge aici: reciclare de piese vechi și propunerea de QS doar opțional sunt două exemple.

 

Cert este însă faptul că fără infuzii rapide de bani (adică de modele cu adevărat noi) din partea japonezilor în această clasă (doar ei o susțin/au susținut-o, europenii nu s-au băgat), ea va muri destul de subit.

Da,intr-adevar,motoreta asta e facuta de contabili.Cutting costs a fost prima prioritate,si se vede asta.

Ce am spus eu mai sus,e faptul ca,cu niste mici trucuri ingineresti,puteau sa faca o motoreta care sa reinvie clasa ss :

 

Au pedigree-ul,R6-le e top dog la aceasta clasa.

Parerea mea e ca trebuiau sa se diferentieze ca si look de R1.Bun,leduri,ca se poarta,etc.Dar ar fi trebuit sa faca alta motoreta,nu sa copieze R1.Si sa o faca frumoasa.Sunt inca de parere ca acest design e hidos.

Asta era prima prioritate - o motoreta frumoasa vinde indiferent de performante.

Apoi - motorul vechi-ok.Tehnologia din el e inca in regula,nici o problema.Trebuiau sa-l mai tuneze sa traga si sub 10.000.Cat de cat.

Sasiul acela e in regula,la fel si bascula,nici o problema aici,foarte putine plangeri cred ca au fost la capitolul handling.

Suspensiile si franele erau bune si pe modelul precedent,cele de R1 sunt boboc,deci,iar,nimic de zis.

Unde as fi umblat in locul lor - Qs full echipat standard (daca poate bmw-ul,puteti si voi),TC optional,as fi lasat vrajelile cu rezervor din Al,nu e un selling point,si nici nu conteaza asa mult la handling,la fel subframe-ul de Mg,si as fi pus macar roata fata de Mg de pe R1.Macar atat.Ar fi facut a world of difference.Si afisajul LCD de pe R1.Fara doar si poate.Toata lumea le-ar fi vrut datorita aluia.

Si toba aia,dom'le trebuia facut ceva cu ea,e nelalocul ei acolo,nu se poate.Ceva,mai mic,mai fin asa,taiata pe lateral motogp style,o chestie,nu burlanul ala mai...

 

Cu aceste adaugiri cred ca ar fi fost o motoreta care ar fi revigorat clasa 600.

Asa,e doar un R1 wannabe.Pacat.

 

Revigorarea clasei 600 se va face doar intr-un singur fel zic eu : cu un motor cu inj directa.Ele sunt foarte nimble comparativ cu miarul,franeaza bine se misca extraordinar,pana aici totul in regula.E,problema ss-ului a fost intotdeauna faptul ca pana la 8-10 mii e efectiv mort.Si acolo il foloseste toata lumea.Prin urmare ii trebuie un motor cu forta si pe ture medii.Un VVT cu inj directa cred ca le-ar rezolva in mare aceasta problema.Si/sau un crossplane.Dar asta inseamna multi bani.Si nimeni nu are tupeul.Poate daca mai traieste aceasta clasa,cand vor deveni comune inj directa si vvt-ul pe miare,poate vor beneficia si ele.Si atunci vor renaste.

Repet,daca mai traieste pana atunci.

 

Oricum,sa privim totusi pozitiv si sa spunem ca e un lucru bun pana si faptul ca Yamaha a scos un R6 "nou".Restul japo nu s-au mai sinchisit,insa stiu sigur ca toti stau cu ochii pe cifrele de vanzari ale acestui R6.

 

Revenind la F1, Force India a anuțat că Nico Hülkenberg nu va mai continua cu ei de la anul. Asta implică în mod direct trecerea lui Nico la Renault începând cu 2017. În sfârșit o echipă serioasă pentru el. Merita o mașină mai bună. Să vedem dacă Renault sunt capabili să i-o ofere.

 

Nu stiu daca e o miscare buna pt Hulk acest Renault.Sunt f slabi acum si la fel vor fi si la anul.Repet,pana nu imita toti solutia superioara cu split-turbo a celor de la AMG,vor continua sa fie slabi.Scurt.

Dintre cei 2,cred ca mai degraba Perez merita o sansa.

Avand in vedere debandada de la Ferrari,debusolarea de la McLaren si incapabilitatea celor de la Williams,doar AMG si RB sunt echipe de varf as spune.Si aici e greu tare sa intri.Checo Perez a ales bine sa stea la Force India.

A,mai e o echipa.De fapt nu echipa e interesanta acolo,ci omul.

James Key.

Baiatul ala il vad ca pe suceesorul lui Newey.La anul,cu greutatea care se pune pe aero,ii vad bine-bine pe baietii aia cu James Key in echipa.Sunt n solutii aero scoase de RB si copiate rapid de celelalte echipe.

Baiatul ala e de urmarit.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revigorarea clasei 600 se va face doar intr-un singur fel zic eu : cu un motor cu inj directa.Ele sunt foarte nimble comparativ cu miarul,franeaza bine se misca extraordinar,pana aici totul in regula.E,problema ss-ului a fost intotdeauna faptul ca pana la 8-10 mii e efectiv mort.Si acolo il foloseste toata lumea.Prin urmare ii trebuie un motor cu forta si pe ture medii.Un VVT cu inj directa cred ca le-ar rezolva in mare aceasta problema.Si/sau un crossplane.Dar asta inseamna multi bani.Si nimeni nu are tupeul.Poate daca mai traieste aceasta clasa,cand vor deveni comune inj directa si vvt-ul pe miare,poate vor beneficia si ele.Si atunci vor renaste.

Repet,daca mai traieste pana atunci.

 

...Sau alegi calea mai ușoară și mai ieftină și faci motorul mai mare :) Vezi Ducati 899 Panigale, care a fost un succes comercial. Și pe bună dreptate: este adevărat că natura motorului și arhitectura de bază a motocicletei le-a permis, dar au reușit să rețină avantajele unui 600 (greutate și dimensiuni reduse) și să le combine cu niște performanțe adecvate pentru o utilizare zilnică, cu un cuplu și o putere disponibile jos în ture. Cu 959-le actual au cam sărit calul (e practic de 1000), dar au reușit să țină greutatea jos: vreo 170kg la gol, din care sunt sigur că vreo 4-5 sunt doar noua (și hidoasa) finală Euro4.

 

Despre crossplane am zis pe topic-ul celălalt: părerea mea este că nu prea are sens la un motor de 600. Pe lângă investiția în dezvoltare, avantajele tehnice sunt cam anulate de dezavantajul turației maxime și al arborelui de echilibrare.

» Post actualizat in 14 Oct 2016 15:24

 

...Și încă o poză cu gumele de anul viitor. Măcar vizual arată mai bine :)

 

raik-ferr-rica-2016-6.jpg

» Post actualizat in 14 Oct 2016 15:37

 

Ultima. Pentru cei care încă-l plâng pe #44 pentru incredibila neșansă și victoria furată din Malaysia: Hamilton retains best reliability rate of any champion.

 

^_^

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Sau alegi calea mai ușoară și mai ieftină și faci motorul mai mare :) Vezi Ducati 899 Panigale, care a fost un succes comercial. Și pe bună dreptate: este adevărat că natura motorului și arhitectura de bază a motocicletei le-a permis, dar au reușit să rețină avantajele unui 600 (greutate și dimensiuni reduse) și să le combine cu niște performanțe adecvate pentru o utilizare zilnică, cu un cuplu și o putere disponibile jos în ture. Cu 959-le actual au cam sărit calul (e practic de 1000), dar au reușit să țină greutatea jos: vreo 170kg la gol, din care sunt sigur că vreo 4-5 sunt doar noua (și hidoasa) finală Euro4.

 

Despre crossplane am zis pe topic-ul celălalt: părerea mea este că nu prea are sens la un motor de 600. Pe lângă investiția în dezvoltare, avantajele tehnice sunt cam anulate de dezavantajul turației maxime și al arborelui de echilibrare.

 

Bine,eu aici vorbesc de clasa ss,adica 599cmc.Daca incepi sa crosetezi ca 899,ca 959,aia e deja miar si gata.De-ale lui Ducati,ei cu alea mari au ajuns la cilindreea Busei.

Ca si agilitate,ca 600-le nu e nimic.E adevarat,nu m-am dat cu Panigale.Iar pe track,600-le as spune eu ca e motorul perfect.Singura lui hiba e dupa cum am spus,cuplul in ture mici si medii.

De aia am zis de crossplane,pentru ca Yamaha vrea sa bage acest concept la toate inline4 pe care le are si pentru ca am itneles (nu am avut ocazia sa merg cu R1 big-bang) ca aceasta sol tehnica ofera cuplu pe medii.Daca ar cupla-o si cu o inj directa ar da si mai mult cuplu,si alta treaba misto,cred ca datorita atomizarii superioare de la DI,cred ca s-ar putea renunta la cat-ul hidos necesar pentru euro4.Cred ca ar scoate euro 4 din incheietura,exact cum scot euro3.Dar mai e mult pana sa vedem un DI pe moto.

Bine,niciodata sa nu spui niciodata,pentru ca BMW (din nou) pe de o parte vor sa introduca pe motorete elemente de Cf obtinuta prin presare si nu prin coacere (ceea ce o face mult mai rentabila economic),deja au inceput pe seria 7,iar pe de alta parte,deja introduc injectia directa pe toate motoarele pe benzina,deci nu e exclus ca de prin 2018-2019 cand vom vedea noul model de S1000RR sa nu aiba injectie directa.Si daca vor scoate asa ceva,iar vor da lovitura,pentru ca va fi un big selling point pentru ei,mai ales datorita consumului redus,dar si celorlalte avantaje enumerate mai sus.

Sper numai sa nu moara clasa 600 pana atunci...

 

 

..Și încă o poză cu gumele de anul viitor. Măcar vizual arată mai bine

 

raik-ferr-rica-2016-6.jpg

 

Ultima. Pentru cei care încă-l plâng pe #44 pentru incredibila neșansă și victoria furată din Malaysia: Hamilton retains best reliability rate of any champion.

 

 

Wow ! Anii '70!

Gumele alea,skirt-urile imense pe laterale,identic.Mai lipsesc eleroanele supradimensionate,dar cu alea nu le mai da voie nimeni :P

Oricum,misto,e adevarat,masinile vor arata mult mai bine.Si zic eu din nou ca vor fi muuullt mai rapide decat se preconizeaza.

 

Stai linistit ca pe Hamilton nu il plang decat englezii,atat :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

News roundup :)

 

  • (...) the report said Hamilton used Rosberg's car setup at Suzuka, and the race earlier started using special seamless gloves used by his teammate to master Mercedes' difficult-to-use clutch system. Sport Bild said Hamilton no longer stays in luxury hotels at European races, but - like Rosberg - sleeps in a motor home at the track, and his also copied Rosberg's approach to having a close-knit track support team and physio. Sursă
  • Force India este în tratative cu Kevin Magnussen și Pascal Wehrlein pentru înlocuirea lui Hülkenberg.
  • Renault vrea doi piloți de top: îl vânează pe Bottas.
  • Pe vremea când erau în F1, cei de la BMW ajunseseră să construiască în jur de 600 motoare pe an - Max Mosley
  • Vettel și cauciucurile din 2017.
  • Ghiciți circuitul (easy):

ge-top-eau-rouge-1024x768.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

News roundup :)

 

  • (...) the report said Hamilton used Rosberg's car setup at Suzuka, and the race earlier started using special seamless gloves used by his teammate to master Mercedes' difficult-to-use clutch system. Sport Bild said Hamilton no longer stays in luxury hotels at European races, but - like Rosberg - sleeps in a motor home at the track, and his also copied Rosberg's approach to having a close-knit track support team and physio. Sursă

 

L-a halit Rosberg.Se si vede.Asta e o lectie live despre nemti : te bate un baiat mai talentat decat tine de 2 ori la rand?pui capul jos si ii dai tare in fata.Pana il razbesti.E ceva ce noi romanii niciodata nu o sa facem.

Increderea in tine.Nico are incredere in el si in metodele lui de pregatire.Hamilton,in ciuda fatadei boeme si sigurantei de sine afisate,iata ca se indoieste de sine si de metodele sale de lucru si le copiaza pe cele ale lui Nico.

Repet,la cum se joaca treaba asta prin calif si cursa la sutimi de secunda,daca neamtul i-a demontat increderea in sine,l-a halit.

 

 

  • Force India este în tratative cu Kevin Magnussen și Pascal Wehrlein pentru înlocuirea lui Hülkenberg.

  • Renault vrea doi piloți de top: îl vânează pe Bottas.

 

Renault ar face bine sa vaneze mai intai un motor de top.Dupa aia piloti,nu de alta,dar le ingroapa carierele.Si Hulk si Bottas sunt piloti buni si nu merita sa fie mancati de o echipa care nu intelege ca o solutie tehnica superioara trebuie furata si adoptata deindata.

 

 

Pe vremea când erau în F1, cei de la BMW ajunseseră să construiască în jur de 600 motoare pe an - Max Mosley

 

Mosley e un dinozaur care impreuna cu Bernie,alt dinozaur,a facut o gramada de tampenii si prostii in F1,si acum incearca sa le dea acestor tampenii o pojghita de logica.

Faptul ca BMW facea pana la 600 motoare/an in F1 a fost o preogresie logica a curselor.Nu inginerii au luat-o razna dupa cum spune Mosley acolo,ci regulamentele si banii au permis aceasta treaba.Mosley si Bernie,cum sunt ei asa presedinti si sefi,trebuiau sa gandeasca in avans si sa puna piedici acestei cercetari intense,motoarelor de calif si etc.

Au facut pana la urma acest lucru,dar au dat-o invers - de la libertate totala,la parnaie.Trebuia impus un motor pe cursa,nu 5-6 motoare pe an cum e acum de pilotii nu stiu cum sa apese mai putin pe accel sa nu strice motorul.Asta iar n-a prevazut-o baiatul asta.

Iarasi,aberatiile pe care le spune despre volanta de inmagazinare a lucrului mecanic,o varianta la kers,mi se par prostii,kers-ul si bateriile sunt o solutie mult mai buna si cu aplicatii mult mai mari in viata reala.

 

M-am oprit din citit cand a inceput sa bata campii cu nivelul de co2 pe care il emit masinile pe turul de circuit si ca acesta e o problema.Asta confunda racing-ul cu masinile de strada.

Daca stam sa il ascultam pe asta,o sa ajungem sa punem catalizatoare la F1.Urasc cand sunt pusi incapabili din astia in asemenea functii.Si el si Bernie sunt niste dinozauri care au luat niste masuri gresite si au dus acest sport intr-o directie deja aberanta.

 

 

Vettel degeaba testeaza,la anul Newey si RB vor fi in fata lor.

Vettel poate dormi linistit.Are 4 titluri.Da altul nici ca mai pupa.

 

Circuitul e Spa,Eau Rouge.foarte fain,niciodata nu l-am vazut asa acoperit de ninsoare,zici ca e un peisaj din America de Nord. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt convins ca Rosberg e si mai bine sustinut de echipa care il vrea pe el campion. Si atunci astrele se aliniaza mai usor.

Renault ar putea sa cumpere niste motoare Mercedes, la schimb cu al lor 1.5dci care a ajuns pe niste modele cu steluta. Sunt curios daca pe galeria de admisie (un tub sinistru in chiulasa de fapt) mai scrie din turnare "Renault F1" ca la cele de pe Logan dci, Clio si Megane 2!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt convins ca Rosberg e si mai bine sustinut de echipa care il vrea pe el campion. Si atunci astrele se aliniaza mai usor.

Renault ar putea sa cumpere niste motoare Mercedes, la schimb cu al lor 1.5dci care a ajuns pe niste modele cu steluta. Sunt curios daca pe galeria de admisie (un tub sinistru in chiulasa de fapt) mai scrie din turnare "Renault F1" ca la cele de pe Logan dci, Clio si Megane 2!

A mai fost discutia asta pe aici,nu sunt de aceeiasi parere,se sublinia faptul ca "echipa" AMG e de fapt engleza in proportie covarsitoare.

Cum sunt majoritatea echipelor din F1,in afara de Ferrari of course.Si probabil Haas,desi...

Deci in nici un fel echipa nu-l sustine pe "ze german" Rosberg,oricum am da-o.Da,poate Toto Wollff in sinea lui l-ar sustine,dar Toto mi se pare destul de profesionist,nu va lua partea nimanui.

Deci nu cred ca Rosberg e sustinut de nimeni,fiecare are sanse aproximativ egale.Doar ca acum i s-au intamplat foarte multe,in acest an lui Ham,si a inceput sa se indoiasca de el.Ceea ce,la cum lucreaza ei la miimi,face diferenta dintre locul 1 si 2.

 

Renault ar putea la anul sa imite acel concept split-turbo de la AMG care ofera numai avantaje si nici un dezavantaj si sa nu mai insiste cu solutia de turbina clasica.

Si de asemenea ar putea sa-l "imprumute" de la Toro Rosso pe James Key (ca la Newey nu se pot baga) pana nu il ia Ferrari de sub nasul lor.

Si poate asa dau si ei in fata,ca la ora actuala,sunt de departe cea mai slaba echipa de uzina.Si nu de alta,dar,dupa cum am zis,o sa ingroape carierele unor piloti bunicei daca continua asa.

 

Urmeaza Austin in acest weekend,ce pronosticuri dati?

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt convins ca Rosberg e si mai bine sustinut de echipa care il vrea pe el campion. Si atunci astrele se aliniaza mai usor.

 

Cum zice Method: de ce ar susține o echipă plină de englezi un pilot fino-german crescut la Monaco și care vorbește mai bine fanceza și engleza decât germana? Îl aveau deja pe Nico în echipă când alergau disperați după semnătura lui Ham, iar cel care l-a convins să pună pixul pe foaie a fost chiar Lauda (nu-i german, dar e austriac, la fel ca și Toto).

 

A mai fost discutia asta pe aici,nu sunt de aceeiasi parere,se sublinia faptul ca "echipa" AMG e de fapt engleza in proportie covarsitoare.

Cum sunt majoritatea echipelor din F1,in afara de Ferrari of course.Si probabil Haas,desi...

 

Urmeaza Austin in acest weekend,ce pronosticuri dati?

 

Și Haas e echipă britanică de facto. Au HQ la Banbury (au cumpărat activele defunctei Marussia). O hartă elocventă (ștergeți Caterham și înlocuiți Marussia cu Haas) în acest sens:

 

_68401533_f1_uk_map_3.jpg

 

Singurele echipe non-britanice sunt Ferrari (Maranello, IT), Toro Rosso (Faenza, IT) și Sauber (Hinwil, CH): chiar dacă mai au englezi prin strctură, atât șefii cât și majoritatea angajaților nu-s britanici.

 

Pronostic? Legat de ce? Cine câștigă dintre #6 sau #44? ^_^

Poate dacă ploua mai speram la ceva șou, însă se anunță soare și cald. Vreme perfectă pentru o dublă Mercedes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai oameni buni, si Dacia e firma romaneasca dar joaca numai dupa cum canta frantujii de la reno! Asa ca geaba o fi britanica echipa. Si nu e prima oara cand zic asta.

Dpmdv Rontzberg (care nu mi se pare nici ca vorbeste o engleza desavarsita, habar n-am cat stie cu derdiedas-ul si daca vorbeste germana precum un turc) nu are stofa de campion mondial. Chiar daca se incununeaza anul asta stofa nu i se transforma, tot postav ramane! Meritul e 99% al agregatului pe care il piloteaza si care manelarului i-a livrat mai putin sezonul asta. Intamplator sau nu. Seamana oare cu ce se intampla la Yamaha in MotoGP? Eu unul ma indoiesc ca, atata timp cat strategiile sunt pe primul plan, pilotii ar fi lasati slobozi sa se bata intre ei, eventual sa se mai si ciomarleasca reciproc asa cum deja s-a intamplat o data.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stofa de campion mondial a lui Rosberg nu e pusa in discutie.Chiar ne amaram aici ca "suntem obligati" sa tinem cu un neamt netalentat pentru ca mai stopa avantul manelistului.Stofa e alta discutie.

Normal ca meritul e al agregatului in primul rand aici in F1,am mai zis asta,si nici macar al intreg agregatului,pentru ca cine cunoaste F1 stie ca masina RB e mai buna,toata treaba disecata se reduce la un singur lucru de fapt - meritul pentru titlurile mondiale ale AMG 2014-2016 se reduce la un inginer sau un grup de ingineri care au descoperit ca despartind o turbina in 2 si punand compresorul acesteia in fata motorului cu ERS-ul in mijloc ii dau un plus de aprox 50 de cai si un raspuns mai bun al motorului.

 

Simplu,acolo e meritul,aia 50 de cai in plus,acea split-turbine,aia e "cauza" acestor 3 titluri mondiale.In nici un caz talentul oricaruia din acesti 2 piloti.

 

Pilotii vor fi lasati liberi sa se scandalizeze,chiar daca vor fi temperati in vreun fel,iti garantez,bag mana in foc ca Hamilton care e in dezavantaj major si tre sa atace dur nu va urma nici un fel de instructiuni de pe margine,indiferent ce ii spune oricine.Va fi la full atack cum zice Kimi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Simplu,acolo e meritul,aia 50 de cai in plus,acea split-turbine,aia e "cauza" acestor 3 titluri mondiale.In nici un caz talentul oricaruia din acesti 2 piloti.

 

Asa a fost dintotdeauna, cu rare exceptii. F1 si motorsportul sunt sporturi de echipa, nu individuale ( ca atletismul ). Degeaba vine Rossi la Ducati :P, ca tot Button pe Brown GP castiga. Sau Williams Renault, sau Mercedes AMG, etc etc ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt de părere că dominația autoritară a Mercedes AMG din ultimii ani este datorată în primul rând regulamentului tehnic rigid, care nu le permite celorlalți să încerce să-i prindă din urmă. Faptul că au și ingineri buni și că au profitat de acest fapt, e altă discuție :)


» Post actualizat in 21 Oct 2016 08:24


Deci cum să nuț placă de individ? :D De la blingurile de la gât, la cele din urechi și ochelarii de hipsteraș discret, #44 este o caricatură cu picioare.

f1-united-states-gp-2016-lewis-hamilton-

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nimic-nimic pe aici?

cum vi s-a parut cursa de ieri?

daca tot ce a fost mai interesant a fost raikonnen dand cu spatele pe linia boxelor ca o masina din bucuresti si gerard butler band redbull dintr-o cizma, as zice ca si cursa asta a fost un mare fiasco.

noroc ca a fost la o ora la care nu ma ia somnul de obicei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fara interventia unui tert sau a unui incident tehnico-tactic Rosberg e campion mondial, Mercedes-AMG Petronas F1 Team pare ca face dubla cind vrea muschii ei.

 

Plm, cel mai fierbinte moment al cursei a fost lupta pentru locurile 5-7 intre Sainz, Massa si Alonso.

 

In momentul de fata singura solutie pentru a exista ceva actiune intr-o cursa de F1 ar fi

1. tragerea la sorti a pneurilor

2. cursa de sprint de maxim 10 tururi.

Ma mai gindesc la un sistem de calificari (sau il iau pe asta de acum) si gata.

Nu mai pierdem timpul aiurea admirind subtilitatea tactica a schimburilor de pneuri, e singurul moment in care se schimba ierarhii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am uitat,cursa cam booooring,a fost haios pe podium insa unde Ric i-ar l-a "incaltat" pe unul sa faca un shoey :bounce:

Saracul Butler,a incercat el sa se eschiveze ca nu pune gura pe alcool,nu-i nimic,iti aducem RB.Ric de departe cel mai haios pilot din grila,e asa de nice sa vezi un baiat din asta tot timpul cu gura pana la urechi intre incordatii aia...

 

Mi-a atras atentia un lucru,ma mir cum de nu l-au gandit inginerii de la RB,cum draq la abandonul lui Verst nu i-au pus in vedere sa-si lase masina intr-o pozitie care sa permita evacuarea sa fara intervenita volei,ceea ce ar atrage SC sau VSC cum a fost cazul si implicit un avantaj pt AMG?

Sau poate i-or fi zis,ca am vazut ca tot incercau el si cu comisarii sa o puna in N ca sa o miste liber,dar nu intra.Pentru ca daca nu era VSC si AMG boyz nu beneficiau de acel "free pit-stop" cum l-a caracterizat pe buna dreptate Ric,cred ca acesta ar fi avut prilejul sa-l atace pe Rosberg.Nu stiu insa de ce nu a intrat si Ric sa schimbe pe softuri odata cu ei,in fine.Nu mai conteaza.

 

Fara interventia unui tert sau a unui incident tehnico-tactic Rosberg e campion mondial, Mercedes-AMG Petronas F1 Team pare ca face dubla cind vrea muschii ei.

 

Plm, cel mai fierbinte moment al cursei a fost lupta pentru locurile 5-7 intre Sainz, Massa si Alonso.

Da,AMG face dubla cand vrea.Incontestabil.Dar RB arata din ce in ce mai puternici.

Chiar m-am mirat,am vazut fastest times pe sectoare cursa - pai Ric pe 1 si 3,pe 2 numa era Hamilton pentru ca era linia aia dreapta.In rest...deci RB a cam inceput sa vina tare.Bine,la prima linie dreapta,la revedere,motorul AMG face legea.

E si un motiv pentru asta,l-ati vazut,il cheama Newey.

 

Rosberg in nici un fel nu e campion mondial pana nu ajunge la linia de finish.

Hamilton se va bate ca un caine,ba sunt convins ca va incerca chiar si sa-l impinga in decor etc cand va vedea ca nu ii iese pasienta.

Raman la opinia ca va fi un mare clash intre ei intr-una din cursele ramase si ala va decide tot.

Just wait and see.

 

Alonso dropped the hammer ca de obicei.El traieste pentru momentele astea.nota 15.Alonso-meserie.

Si dupa aia a mancat o prajitura cu Sainz,ca s-au pus pe twitter.Ca baietii. :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...