Sari la conținut

Siberia 2013 - De la Irkutsk spre Muntii Altai si inapoi prin Mongolia


Postări Recomandate

simpatice pieisajele si draguta calatoria. de mult ma gandeam sa dau o tura prin zona. pare buna ideea cu polonezii care livreaza motociclete: economisesti timp si intrii direct in paine. Din cate vad KTM este cam fragila... am facut 68.000km prin lume pe drumuri adesea foarte dure cu un F650GS care mai era si vechi de 8 ani si, in tot acest timp, cel mai rau lucru care s-a intamplat a fost sa schimb o pompa de apa (pe care tot eu am stricat-o mergand fara antigel).

 

felicitari si la mai mare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 173
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Frumoase peisajele!

 

Pacat de mobre sincer nu ma asteptam, par a fi noi. Sunt in cercerari pt achizitia unui sport-touring sau enduro-touring si mai mai ca eram tentat la o europeana. Acum (dar si citind niste forumuri destul de obiective din state si canada) clar voi ramane la japoneze. Pentru tura voastra cred ca s-ar fi pretat mult mai bine o tenere sau transalp, chiar si mai veche...fiabilitate testata de ani buni de zile. Poate ne spuneti va rog si de gume, sunt tare curios marca si cum s-au comportat.

 

Pentru noi ce admiram istoria si pozele, peripetiile chiar nefericite sunt interesante. Cred insa ca in acele momente va venea sa dati foc la mobre, si nu musai din cauza costurilor, ci pt ca probabil ati ratat unele trasee. Per total, in timp, aceste peripetii neasteptate dau frumusetea unei experiente de viata unice.

 

Citesc cu mare placere wildwalk.ro si recunosc ca-s putin invidios ca aveti si timp si bani si ceva nebunie. La majoritatea printre care ma numar mai greu se brodesc toate trei simultan, insa cel mai mare inamic este timpul. nevasta, copil, catel, purcel...

 

 

P.S. completare: un al 4-lea criteriu = gashca. greu de gasit oameni de calitate!

 

Mobrele in afara de faptul ca au fost un pic cam grele pentru anumite pasaje sunt o alegere foarte buna. Ambreiajul s-a stricat la mine cand am remorcat pe un deal abrupt alta motocicleta la fel de grea, incarcata cu bagaje si pasager... eu cred ca erau mari sanse sa se strice ambreiajul la orice alta motocicleta in conditii asemanatoare.

 

La celalalt KTM e adevarat ca ambreiajul s-a stricat cam usor dupa mine. Desi, daca mergi in offroad si patinezi non stop ambreiajul... cat sa tina si el?

 

In acele momente evident m-am enervat foarte tare; dar a existat o parte buna a lucrurilor (pe care nu tineam neaparat s-o traiesc avand in vedere ce costuri secundare a generat): am experimentat o zi viata alaturi de localnici si am vazut cum se construieste o iurta.

 

Despre transalp, e un baiat, Adi Silindean (nu stiu daca e pe forum), care a fost cu transalp pana la Magadan si cand se intorcea, intr-o mare balta, a stricat ambreiajul. Ghinionul lui a fost ca nu a avut la el cheia de schimb (desi avea un ambreiaj de schimb in bagaj). Noroc cu dispozitivul satelit SPOT care poate emite semnal SOS ca au venit unii dupa el sa-l salveze din pustietate.

 

Referitor la timp, nevasta, copil, catel, purcel, etc.. toti le avem pe toate. e o chestiune de negociere pana la urma :)

 

Cred ca gasca e cel mai greu de gasit.

 

 

faina excursia! asteptam si restul povestii. insa acum inteleg de ce cei de la KTM nu au vrut sa furnizeze motoare pt long way round

 

Sunt pe net destui care au facut turul lumii pe ktm. Au avut toti probleme, dar s-au descurcat. Pana la urma cam orice motocicleta supusa unor conditii extreme are probleme.

 

 

simpatice pieisajele si draguta calatoria. de mult ma gandeam sa dau o tura prin zona. pare buna ideea cu polonezii care livreaza motociclete: economisesti timp si intrii direct in paine. Din cate vad KTM este cam fragila... am facut 68.000km prin lume pe drumuri adesea foarte dure cu un F650GS care mai era si vechi de 8 ani si, in tot acest timp, cel mai rau lucru care s-a intamplat a fost sa schimb o pompa de apa (pe care tot eu am stricat-o mergand fara antigel).

 

felicitari si la mai mare!

 

cum e cunoscut bmw 650 gs pt pompa de apa, e cunoscut ktm 690 pt pompa de benzina. din motivele astea e bine sa cunosti punctele slabe ale motocicletei.

 

 

Inca nu dar nu mai avem mult pana plecam, daca mai plecam... :)

 

fratilor, daca nu se impute treaba plecam iar pe frontul de est spre sfarsit de iulie. Eu zic ca pana atunci termin povestea :)

 

ps: chiar acum ma apuc de selectat urmatorul set de poze

 

ps2: wtf !!!???? You have posted a message with more emoticons than this community allows. Please reduce the number of emoticons you've added to the message

oameni buni, chiar nu sunteti sanatosi cu regulile astea ale forumului?????

 

Bob

Editat de bob66
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frumoase peisajele!

 

Pacat de mobre :( sincer nu ma asteptam, par a fi noi. Sunt in cercerari pt achizitia unui sport-touring sau enduro-touring si mai mai ca eram tentat la o europeana. Acum (dar si citind niste forumuri destul de obiective din state si canada) clar voi ramane la japoneze. Pentru tura voastra cred ca s-ar fi pretat mult mai bine o tenere sau transalp, chiar si mai veche...fiabilitate testata de ani buni de zile. Poate ne spuneti va rog si de gume, sunt tare curios marca si cum s-au comportat.

 

Pentru noi ce admiram istoria si pozele, peripetiile chiar nefericite sunt interesante. Cred insa ca in acele momente va venea sa dati foc la mobre, si nu musai din cauza costurilor, ci pt ca probabil ati ratat unele trasee. Per total, in timp, aceste peripetii neasteptate dau frumusetea unei experiente de viata unice.

 

Citesc cu mare placere wildwalk.ro si recunosc ca-s putin invidios ca aveti si timp si bani si ceva nebunie. La majoritatea printre care ma numar mai greu se brodesc toate trei simultan, insa cel mai mare inamic este timpul. nevasta, copil, catel, purcel...

 

:cheers:

 

P.S. completare: un al 4-lea criteriu = gashca. greu de gasit oameni de calitate!

 

As vrea sa adaug si eu 2 vorbe la spusele lui Bob.

 

In primul rand intr-o tura de genul asta mobrele pot fi solicitate spre limitele constructive, iar mobrele in cauza nu sunt la prima abatere ca sa zic asa. Sa facem diferenta intre o tura de genul asta si plimbarile pana la Velico Tarnovo, chiar daca si pe acolo poti vedea mobre pline de cutii si se fac si filmulete totusi e o mare diferenta.

De asemenea sa nu comparam suspensiile de la Transalp/Tenere cu cele de pe KTM.

Cat despre ambreaj prajit, da-mi 500m de plaja sau namol si nu rezista nici o mobra [nota sa nu aiba rekluse].

 

Si ceva imi spune ca desi au avut astfel de probleme nu o sa vanda KTM-ul si o sa-si ia Transalp sau Tenere.

 

Super tare tura voastra baieti, ca si restul lumii astept continuarea si va urez de pe acum drum bun in urmatoarea "plimbare".

Editat de ERU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si ceva imi spune ca desi au avut astfel de probleme nu o sa vanda KTM-ul si o sa-si ia Transalp sau Tenere.

 

cata dreptate ai hahahahaha :)

 

eu vreau sa vand 990, dar sa iau iar un 690 :D sa fie mai hardcore distractia

 

Bob

 

As vrea sa adaug si eu 2 vorbe la spusele lui Bob.

 

In primul rand intr-o tura de genul asta mobrele pot fi solicitate spre limitele constructive, iar mobrele in cauza nu sunt la prima abatere ca sa zic asa.

 

culmea, mobrele la care s-a stricat ambreiajul erau la prima "abatere".

 

Bob

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Cat despre ambreaj prajit, da-mi 500m de plaja sau namol si nu rezista nici o mobra [nota sa nu aiba rekluse].

 

nu stiu la ce fel de mobre te referi sau ce faci tu cu o mobra in 500m de plaja, dar personal am mers mai mult de 500km prin nisip si mii km prin noroi si nu nu s-a ars ambreiajul (de bmw)....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exemple cu ambreiaj prajit, in afara ce cel de transalp de care am scris mai sus (imi vin numai 2 in minte acum): Yamaha Tenere a lui Ionut si Ana in Africa in noroaie (daca imi aduc eu bine aminte?) si niste rusi care au fost anul trecut in Siberia si Mongolia (offroad people pe advrider, la o honda, tot in ceva cu apa si noroi). Va recomand topicul asta: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=946704, sau macar filmuletul din primul post, care e un rezumat al calatoriei. Cine vrea sa vada recomand toate filmuletele, pana acum au publicat vreo 15.

 

un mic preview pentru ce urmeaza:

 

 

un Shineray Mustang, made in China, a salvat calatoria

 

14257210383_b13908ef4d_o.jpg

 

14233726491_a6b18041a6_o.jpg

 

 

pe curand,

Bob

Editat de bob66
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce spoiler.

 

Ce am vrut sa spun cu ambreajul prajit este ca in conditiile potrivite adica nisip sau namol il poti distruge in 500 de m daca vrei. Se poate intampla si fara sa vrei daca nu esti foarte constient de pericolul de a patina amreajul excesiv. Nemaivorbind ca nici ambreajul ala nu era nou, asta am vrut sa spun cu antecedentele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
14281585404_deae3f9d05_o.jpg




Ziua 19, Joi, 1 August 2013


Sau cum se ia autostopul din Rusia in Mongolia


Gigi e primul in picioare. La ora 7 incepe sa desfaca la ambreiaj si mai pune un distantier. Aparent, problema s-a rezolvat. Gigi e fericit, vine si el pe motor in Mongolia. Din pacate fericirea lui nu o sa dureze prea mult dupa cum vom vedea mai tarziu.


Eu am totul impachetat la ora 9. Ma duc la piata cu gazda sa caut un microbuz cu care sa ajung in Olgii. Desi el imi spune ca vin si pleaca masini toata ziua, nu e nimic. Revin iar la 10 si stau vreo 45 de minute, tot degeaba. Ma duc inapoi la cazare si ma inteleg cu baietii sa-mi ia ei bagajele si eu sa merg la autostop.



14236733314_b4e8edf7aa_o.jpg



Plec pe jos pe singura sosea care duce spre Mongolia. Dupa vreo 40 de minute de mers opreste o masina cu o familie de Kazahi care traieste langa Astana si merge in vizita la rudele din Olgii. Am noroc, au un loc liber. Una din fetele din masina vorbeste engleza. Stam de vorba, vrea sa vada poze de unde locuiesc eu. Din pacate am foarte putine poze din Bucuresti si din Romania in telefon. Imi arata foarte mandra poze din Astana din centru, cu niste blocuri turn.


Ajungem la granita cu cateva minute inainte ora 13:00 cand incepe pauza de masa. Ne asezam la coada si asteptam. Baietii au ajuns si ei cu putin timp inaintea noastra.



14050392300_45cb71211c_o.jpg



La ora 14:00 se deschide granita. Formalitatile merg destul de usor. In schimb baietii au ceva probleme pentru ca pe hartiile de import ale motocicletelor apare numele lui Adam. Nu prea inteleg vamesii cum a intrat Adam pe 4 motociclete in acelasi timp. Dupa lungi discutii si telefoane la Moscova, in care initial li s-a spus ca nu pot iesi din Rusia, lucrurile se rezolva.


Echipaje Mongol Rally

14050393010_9cd1018486_o.jpg



Cum incepe Mongolia se termina asfaltul

14050352478_85abd3329e_o.jpg



Dupa ce trecem si de vama mongola ne oprim imediat la un Cafe sa mancam ceva. Ne aduc ceai pentru inceput si pun la fiert niste coltunasi (paste cu carne in interior) care nu prea ma dau pe spate.



In Mongolia zvastica nu e interzisa. Apare si pe tot felul de podoabe de pus la gat, cercei, etc care se gasesc in bazar.


14236995175_69e763cfd6_o.jpg



Masina merge destul de incet. Cand dam de primul deal mai serios trebuie sa ne oprim sa se raceasca motorul.


14234735412_7ebd8410d3_o.jpg


14050394480_f31c7e864a_o.jpg



Ajungem in Olgii pe lumina. Cei din masina se reunesc cu rudele si incep sa se imbratiseze. Inainte sa-mi iau la revedere intreb cat ma costa, mi se spune 15000 (soferul se referea la moneda locala, dar eu inteleg 1500 ruble). Mi se pare cam mult dar ii intind 1500 ruble. Cand vede banii isi pastreaza 500 si imi da restul inapoi.


Plec spre Blue Wolf (un camping de iurte). Ajung acolo, nu e nimeni, nu prea imi place cum arata. Ma duc la restaurantul turcesc Pamukkale (cel mai bun din Olgii). E plin. Ma intalnesc si cu cehii, cu care ma asez la masa. Pe la 9:30 seara ajung numai Bogdan cu Andrei. Ambreiajul lui Gigi a cedat inca o data si el a ramas undeva pe un camp cu cortul, la vreo 40 km distanta. Mergem sa ne cazam la hotel Bastau unde am stat si in 2010 (il recomand pentru motociclisti ca are curte).




Traseul pe care au venit ei e mai lung, dar e foarte frumos pentru moto. Drumul direct e pe linia galbena punctata, iar cel ocolit pe linia rosie (din harta de mai sus).


14236736334_5dfe386bea_o.jpg


14213861806_f29f48db4a_o.jpg


14233707991_55869037b9_o.jpg


14234737192_510d2c7ed0_o.jpg





Ziua 20, Vineri, 2 august 2013



Cand ne trezim ne facem planul. Avem doua obiective pe ziua de azi: 1. sa-mi cumpar o motocicleta chinezeasca; 2. sa-i gasim lui Gigi un camion sa-l scoata din pustietate.


Iesim din hotel cu gandul de a merge la Blue Wolf unde e si o agentie de turism si se vorbeste engleza. Chiar peste drum de hotelul nostru cineva isi pregateste motocicleta de vanzare. Ne apropiem si il cunoastem pe Ryan, un englez care si-a cumparat o motocicleta chinezeasca noua, Shineray Mustang, (cu ajutorul firmei <a title="Cheke Tours" href="http://www.cheketours.com/">http://www.cheketours.com/</a>) din Ulan Bator. A traversat Mongolia cu ea fara probleme. Cum mai citisem pe advrider.com despre niste americani (<a title="First Steppe: Mongolia (by Joe Motocross)" href="http://advrider.com/forums/showthread.php?t=818258">link aici</a>)care au cumparat motociclete chinezesti noi in UB si le-au vandut dupa 3 saptamani la juma' de pret, ii propun lui Ryan sa-i dau jumate din cat a dat el pe ea. Cum el o cumparase cu 550 eur (1.100.000 tugriks) eu ii voi da 275. Facem schimb de numere de telefon si ne dam intalnire mai tarziu.


14050418467_6a7ab0ef45_o.jpg



A calatorit pana aici impreuna cu alti 2 englezi care sunt intr-un tur mai lung, pe scutere.


14257185343_45342b4e09_o.jpg



Ajungem la Blue Wolf. Ii explicam unei fete de acolo despre ce e vorba. Dau ele cateva telefoane si ne gasesc un sofer dispus sa mearga dupa Gigi, cu Bogdan si Andrei.


14280751926_032f191ac0_o.jpg


Sunt 40 km de la Olgii pana acolo. Ajung ei in locul unde il lasasera in seara precedenta, dar ia-l pe Gigi de unde nu-i. Gigi se mutase la o iurta dupa un deal si nu se vedea din drum. Il cauta baietii vreo ora pe Gigi, vorbesc chiar cu niste oameni care il vazusera. Din pacate nu e nici semnal gsm in zona. Pleaca inapoi. Destul de aproape de Olgii, cand revine semnalul, apare un sms de la Gigi cu coordonatele gps cu noua lui locatie. Soferul nu vrea sa se intoarca inapoi ca nu mai are destula benzina.




Intre timp eu ma duc sa ma intalnesc cu Ryan ca sa rezolvam problema cu actele. Pe scurt: pana la urma ajungem la notariatul de peste drum de hotelul Bastau (se vede in poza de mai jos o inscriptie cu alb fond albastru) unde gasim un baiat tanar care vorbeste engleza. Facem o hartie acolo pentru vanzare. Imi da Ryan toate actele motocicletei si apoi mergem la un bancomat sa scot bani.


Primul drum este pana la benzinarie sa-i fac plinul.


14213864436_4626930f76_o.jpg



Cand se intorc baietii aflu ca nu l-au gasit pe Gigi. Cum una din gentile mele de bagaje e la Gigi ma cam enervez pentru ca trebuie sa plec sa-l caut si e destul de tarziu. Iau motocicleta lui Bogdan si plec. Peisajul e intr-adevar foarte frumos. Drumul e un pic nisipos pe alocuri.


Vedere spre Olgii

14233710481_6bbe40b3de_o.jpg


14050359199_098a970da1_o.jpg



Ajung la Gigi un pic dupa 19:30. Stam noi de vorba un pic, mut bagajele la mine pe motor, etc; la ora 20:00 ma sui pe motor gata sa plec. Exact cand imi puneam casca pe cap unul din copii arata cu degetul la roata spate. E dita mai cuiul infipt in roata. Ma umplu instantaneu de nervi pentru ca intr-o ora incepe sa se insereze si nu prea-mi arde de offroad pe intuneric. Ne apucam sa scoatem roata. Nu reusim sa scoatem cauciucul de pe janta. Noroc cu localnicii care ne sar in ajutor cu un instrument de metal si ne ajuta.


La 9 seara e totul gata si plec. La 9:30 e bezna. Merg foarte incet. Pe partile cu nisip merg si mai incet. Sunt stresat sa nu o dau pe jos pentru ca nu o pot ridica singur. La 10:20 sunt in curtea hotelului si ma duc apoi la restaurant la Pamukkale unde baietii impreuna cu Ryan ma asteapta sa mancam.


Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ziua 21, Sambata, 3 august 2013


Dimineata dupa micul dejun ma apuc sa lucrez la motocicleta.

14213865856_f02b44b92a_o.jpg


Ryan nu a dat niciodata cu spray pe lant. Dau jos aparatoarea si am o surpriza, lantul e ruginit. Dar ii dau cu niste WD40 si apoi cu spray de lant si e ok. Montez o priza, curat filtrul de aer si pe cel de ulei si motorul e “Ready to Race”.

14234742772_fd930e3424_o.jpg



Bogdan cu Andrei merg iar la Blue Wolf sa caute transport pentru Gigi. De data asta ii trimit pe baieti la bazar cu un text scris in mongola pe o foaie de hartie. Gasesc acolo un camion dispus sa mearga dupa Gigi si sa-l duca pana la granita cu Rusia. Costul este de 250 euro. Gigi ajunge la granita azi, dar dupa terminarea programului. Fiind duminica, are "placerea" de a sta in granita pana luni.

Pe la pranz primesc un telefon de la un vames mongol care imi spune ca trebuie sa platesc niste taxe pentru motocicleta care am cumparat-o. Ma baga un pic in ceata, pentru ca am toate actele si stiu ca taxele sunt platite. Dau un telefon la fata de la Cheke Tours, firma care l-a ajutat pe englez cu actele si aflu ca e totul platit. Nu prea are ea chef sa stea de vorba cu mine si e de inteles pentru ca e sambata dupa amiaza. Dupa scurt timp mai primesc un telefon de la ofiterul vamal cu care aranjez o intalnire a doua zi la ora 9 la noi la hotel.

O mica furtuna ridica tot nisipul din oras

14050399800_8f54c199f7_o.jpg


Dupa amiaza avem program de vizitat bazarul

14050421647_2e46987a62_o.jpg

Cine vrea poate cumpara sobe pentru iurta
14257188973_8a4deee28f_o.jpg

Sau poate juca biliard
14236742504_2aa0df0d29_o.jpg


In centrul orasului este o sala de evenimente si cinema
14050361929_8c2b490cae_o.jpg


Seara o incheiem ca de obicei cu o masa la Pamukkale.



Ziua 22, Duminica, 4 august 2013

La ora 9 mergem la Pamukkale pentru micul dejun dar e inchis si se deschide la 10. Pana se deschide restaurantul ne intalnim cu vamesul. Dupa ce se uita la actele motocicletei imi spune ca e totul in regula. Ii zic ca vreau s-o vand cand iesim din Mongolia. Imi da un numar de telefon al unei vamese din Suhbaatar (granita cu Rusia pe unde o sa iesim) si imi spune sa-l mai sun cand ajung acolo.

La 10:30 plecam din Olgii. Chinezul meu e cam vai de el, dar merge. Suspensia nu prea exista, acceleratia nici ea, dar are un atu: consuma foarte putin. Mergem intins, cu putine pauze, <a title="din Olgii spre Ulaangom" href="http://wildwalk.ro/wp/2011/04/din-olgii-spre-ulaangom/">pe acelasi traseu pe care am mers in 2010</a>.

14050402930_c4b0789339_o.jpg


14050424977_86326ee150_o.jpg

14050364149_6516d414bc_o.jpg

14213871326_22dd7c7a60_o.jpg


Prima incercare de a ajunge la Ulaangom in 2010 a esuat deoarece eram pe partea cealalta a raului din poza de mai jos

14050363788_f07f68f058_o.jpg


Ajungem la lacul Achit unde facem o pauza.

14050364238_f9e9fa951b_o.jpg

14213873056_b8ba32ecf3_o.jpg


Peste lac se vad muntii din Republica Tuva

14236747494_86b0d8625e_o.jpg


Shineray Mustang
14050428377_258eec2050_o.jpg


14050407770_1e1b344382_o.jpg


Drumul catre pasul Bayramyn e vizibil imbunatatit fata de 2010.

14050408540_a8591a3309_o.jpg

14050408900_c0b44ab482_o.jpg

14237011595_af5d3bb265_o.jpg

14213876296_2b48064cba_o.jpg


Baietii ajung in pas cu ceva timp inaintea mea. Cand ajung eu ii gasesc relaxati si odihniti. Ma opresc si eu si ne apucam sa mancam ceva.

Pasul Bayramyn, 2560 m
14233722651_c949c55d4d_o.jpg

14050369018_b70dff5c2b_o.jpg


In departare apar doua fete pe cal. Ma duc la ele si le dau niste poze cu localnici, facute de mine in 2010 chiar in acelasi loc. Cand vad pozele, fetele recunosc oamenii din ele si incep sa zambeasca.

 


14050371229_b3273d02ea_o.jpg

Editat de bob66
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Bob : Imi pare rau ca de la o austriaca ai ajuns sa folosesti o chinezeasca, poate urmatoarea plecare va fi facuta pe un alt model. :)

 

Vezi cum esti in urmatorul weekend, poate reusim sa ne vdm la niste beri scolaresti in Blaj. :cheers:

Editat de ZaiR
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Coborarea din pasul Achit spre lacul Uvs


14050370048_7fa27d358d_o.jpg



Vedere spre lacul Uvs. In spate, in departare, se vad muntii din Rusia


14236753694_87401660e5_o.jpg


14050414010_31eb02cb3a_o.jpg



De la lac incepe urcarea catre alt pas, Ulaan Zuuhyn


14257202593_960957ebef_o.jpg



Din pasul Ulaan Zuuhyn se vede urmatorul pas, Ulaan.


Shineray Mustang, cu genti "Magadan Paniers" si casca KTM in prim plan

14233726491_a6b18041a6_o.jpg


14257203653_d3f716dab2_o.jpg



Ca de obicei, baietii ma asteapta relaxati. Ei merg mult mai repede ca mine si ne intalnim din cand in cand pe traseu.


14319390835_810eb9564e_o.jpg


14050375579_ffc3e0543c_o.jpg


14050374598_0b0072cf9a_o.jpg


14050375218_622e5209c5_o.jpg


14050375778_cc315755d3_o.jpg


14213884736_381592faa3_o.jpg


14234759162_25a16da04d_o.jpg



Intre cele doua pasuri este un semn la dreapta catre o tabara de iurte. D-abia cand ajungem la al doilea pas vedem un afis cu un festival de folk mongol care este azi acolo. Daca stiam de la inceput poate am fi mers, cred ca ar fi fost o experienta interesanta.


14050441227_14e6eed64f_o.jpg



Trecem si de pasul Ulaan si mai avem un pic pana la Ulaangom.


14233731701_6a798fdd1e_o.jpg


14237021925_f1a689d8d9_o.jpg


14257210383_b13908ef4d_o.jpg



Ultima portiune de drum inainte de Ulaangom e cu asfalt si se plateste o taxa. De fapt e drumul care vine din Rusia si e asfaltat. Ajungem seara la 8 la hotelul unde am stat in 2010. Au mai construit un corp de hotel nou, cu restaurant. Ne cazam si mancam la restaurantul hotelului. Bogdan, cu un ghid de conversatie in brate, incearca sa ceara niste carne fripta. Are succes pentru ca primim niste bucatele de carne facute la tigaie.


14237023935_9d3f960d88_o.jpg



Un tablou interesant din holul hotelului cu toate personalitatile din lumea asta

14257211443_47d9905bfa_o.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Super faina tura, peisaje memorabile, oameni relaxati, prietenosi si civilizati. Concediul a fost de neuitat. Probleme previzibile cu niste motoare foarte puternice si sofisticate, prea puternice de fapt. Paradoxul e ca motoarele cu putini cai nu prea frig ambreiajele.Un bun motor all road are cai destui cat sa mearga cat vrei tu la 120 incarcat cu bagaje, sa nu mesteci prea mult in cutie si in acelasi timp sa nu consume excesiv. Deasemenea, cuplu incepand cat mai de jos si fara suparare, e bine sa scrie made in Japan pe el.Pur si simplu baietii cu ochii oblici supradimensioneaza totul cu 40% si nu se joaca cu calitatea materialelor. :)

 

Ambreiajul se foloseste strict pentru a pleca de pe loc, iar pentru patinajele inevitabile in teren "folosesti" strict gumele. Nu se merge sub nici un motiv cu ambreiajul patinat. Sunt convins ca dupa pataniile costisitoare avute, la urmatoarele ture off" nu veti mai avea probleme. Deasemenea un kit de ambreiaj in topcase nu ocupa mult loc dar poate salva bugetul.

Felicitari pentru tura si multumiri pentru impartasirea sa spre delectarea vizuala a spectatorilor!

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Super faina tura, peisaje memorabile, oameni relaxati, prietenosi si civilizati. Concediul a fost de neuitat. Probleme previzibile cu niste motoare foarte puternice si sofisticate, prea puternice de fapt. Paradoxul e ca motoarele cu putini cai nu prea frig ambreiajele.Un bun motor all road are cai destui cat sa mearga cat vrei tu la 120 incarcat cu bagaje, sa nu mesteci prea mult in cutie si in acelasi timp sa nu consume excesiv. Deasemenea, cuplu incepand cat mai de jos si fara suparare, e bine sa scrie made in Japan pe el.Pur si simplu baietii cu ochii oblici supradimensioneaza totul cu 40% si nu se joaca cu calitatea materialelor. :)

 

Ambreiajul se foloseste strict pentru a pleca de pe loc, iar pentru patinajele inevitabile in teren "folosesti" strict gumele. Nu se merge sub nici un motiv cu ambreiajul patinat. Sunt convins ca dupa pataniile costisitoare avute, la urmatoarele ture off" nu veti mai avea probleme. Deasemenea un kit de ambreiaj in topcase nu ocupa mult loc dar poate salva bugetul.

Felicitari pentru tura si multumiri pentru impartasirea sa spre delectarea vizuala a spectatorilor!

 

Multumesc pentru aprecieri!

 

motoarele cu putini cai frig si ele ambreiajele, vezi ionut&ana in africa sau adi silindean in siberia. dar e mai bine pentru asa conditii sa ai motoare mai usoare. eu as fi avut degeaba un ambreiaj la mine ca s-a spart si oala de ambreiaj cand am tractat alta motocicleta la deal. Asta l-ar fi ajutat pe Gigi intr-adevar

 

despre ambreiaj, te contrazic un pic. teoretic ai dreptate, dar practic, daca nu ai raportul potrivit pt noroi trebuie sa-l patinezi. iar daca ai raportul potrivit in asa fel incat sa nu fie nevoie sa patinezi ambreiajul, nu mai e potrivit pentru sosea :), deci trebuie un compromis

 

Bob

Editat de bob66
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok, pareri si pareri despre ce motor ar fi mai bun la o astfel de tura, dar intrebare cu raspuns sincer daca se poate: ce motoare ati alege acum daca ar fi sa faceti tura asta iar ? (bugetul nu este relevant) (desi am inteles ca cel putin unul din voi a mai fost prin locurile alea cu cativa ani inainte)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok, pareri si pareri despre ce motor ar fi mai bun la o astfel de tura, dar intrebare cu raspuns sincer daca se poate: ce motoare ati alege acum daca ar fi sa faceti tura asta iar ? (bugetul nu este relevant) (desi am inteles ca cel putin unul din voi a mai fost prin locurile alea cu cativa ani inainte)

 

asta e subiectiv. eu mi-as lua un ktm 690 enduro cu kit adventure (modelul 2014 are injectia altfel, nu mai e smucit ca cele mai vechi, cum am avut si eu in excursia din 2010 in Mongolia (http://wildwalk.ro/wp/category/calatorii/mongolia/).Kitul adventure aduce o protectie la vant si mareste autonomia. Si as modifica suspensiile sa fie mai prietenoase. depinde mult de cat de "hard enduro" vrei sa faci pe unde te duci. mie imi place sa ma bag si pe drumuri laturalnice sau chiar pe trasee mai grele. de exemplu mai am pe "wishlist" niste zone din Altai unde e mai greu cu un animal ca 990. Plus ca un 690 e usor de ridicat daca-l dai pe jos, singur. Eu nu pot ridica singur un 990. Daca vrei drumuri lungi, fara offroad complicat e mai confortabil un bi-cilindru probabil.

cu un 690 standard viteza de croaziera confortabila e sub 90 (din cauza vantului). Daca ii pui un kit de adv probabil viteza urca pe la 110 (nu stiu cum e, n-am incercat niciodata, dar voi avea ocazia curand). Cu un 990 cu parbriz de adventure, viteza confortabila urca pana la 130. Mai e si o diferenta de aproape 2 litri de consum intre ele, e si asta de luat in calcul cand faci multi km si esti la buget.

 

Ce va mana sa va bagati in calatorii atat de lungi?

 

si asta e tot subiectiv, la unii le place sa stea acasa la tv, la altii sa plece cat mai departe si cat mai mult.

 

 

Bob

Editat de bob66
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bob66, on 04 Jun 2014 - 10:53, said:

Multumesc pentru aprecieri!

 

motoarele cu putini cai frig si ele ambreiajele, vezi ionut&ana in africa sau adi silindean in siberia. dar e mai bine pentru asa conditii sa ai motoare mai usoare. eu as fi avut degeaba un ambreiaj la mine ca s-a spart si oala de ambreiaj cand am tractat alta motocicleta la deal. Asta l-ar fi ajutat pe Gigi intr-adevar

 

despre ambreiaj, te contrazic un pic. teoretic ai dreptate, dar practic, daca nu ai raportul potrivit pt noroi trebuie sa-l patinezi. iar daca ai raportul potrivit in asa fel incat sa nu fie nevoie sa patinezi ambreiajul, nu mai e potrivit pentru sosea :), deci trebuie un compromis

 

Bob

Ai mare dreptate cand spui ca motoarele all road trebuie sa fie cat mai usoare. Eu mai adaug doar ca e bine sa fie si cat mai comode, simple, superfiabile si usor depanabile "la marginea santului".Avand in vedere turele contemporane pe cate un sfert de glob si departe de asistenta. O solutie pentru rapoarte "off" e un pinion de atac mai mic in trusa de scule, cum aveam la etz-uri, dar totusi pentru diminuarea "stresului de pana" fiabilitatea generala primeaza. Sunt curios cum va arata in final noul model de "Africana", pe care Honda ameninta de cativa ani ca-l scoate. http://www.motoboom.ro/stiri/se-pregateste-revenirea-modelului-honda-africa-twin.html

 

Astept cu nerbdare continuarea povestii. Cum v-ati intors acasa, cum v-ati recuperat motoarele si normal comment-urile vostre si sfaturi pentru cei care planuiesc astfel de ture "mamut".

cele faine,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si mie imi plac chestiile de genul asta, dar mai scurte... 40-50 de zile m-ar facea sa cred ca am regasit un paradis :)

 

pai noi am stat numai 5 saptamani ... adica 35 de zile :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...