Sari la conținut

pica releul de incarcare daca ai xenon?


danneagu90
 Share

Postări Recomandate

pai si la 35w consumatorul cu 35w generatorul de ce nu merge xononul ?!?? nu de alta dar pe exc nu vrea nici sa il footi, consuma bateria si dupaia pa paaaa .... noroc ca am si pedala :))

Editat de stulewa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 52
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

pai si la 35w consumatorul cu 35w generatorul de ce nu merge xononul ?!?? nu de alta dar pe exc nu vrea nici sa il footi, consuma bateria si dupaia pa paaaa .... noroc ca am si pedala :))

presupun ca ai vrut sa spui ca cineva a pus xenon de 35W pe alternator de 35W si n-a mers.

1. a scris cineva mai sus ca la pornire ia un curent mai mare, pe care probabil nu poate sa i-l furnizeze acel generator de 35W.

2. din experienta personala, balastul de la chinezaria mea vrea musai 12V si nu stiu cit, altfel nu merge. pe fire si contacte se pierde lejer 1V, parca chiar mai mult. pina nu i-am pus releu cu fire goase si scurte, n-a vrut sa merge.

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La bătrâna Dacia îţi era frică sa sudezi electric că se putea strica puntea de diode, to la fel se poate întâmpla în cazuri rare ca un convertizor (droser) de calitate slabă sau defect să scape nişte impulsuri care să strice altceva dar nu-i o regulă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La bătrâna Dacia îţi era frică sa sudezi electric că se putea strica puntea de diode, to la fel se poate întâmpla în cazuri rare ca un convertizor (droser) de calitate slabă sau defect să scape nişte impulsuri care să strice altceva dar nu-i o regulă.

La batrana dacie se intampla asta pentru ca masa aparatului de sudura nu a fost in contact ferm cu piesa care trebuia sudata. Asa ca daca sudai la aripa fata si masa aparatului a fost pusa pe bara din spate sau articulatii de ex, datorita ruginei,mastic etc arcul electric se propaga prin ce putea si el.Si cum multe componente electrice de pe Dacie avea minusul direct de pe caroserie,uite cum sudai cu masa prin instalatia electrica de la masina.De aceea se alegea prafu de instalatie,mai busea o baterie in cap etc..

La servici sudam constant la utilaje cu instalatia electrica conectata fara macar sa deconectam bateria, dar te asiguri ca ai masa ferma pe piesa care o sudezi. Si avem 250/300A pe aparat,curent care nu iarta nici o instalatie electrica daca trece prin ea.

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e foarte mare afacere cu consumul kiturilor xenon, becul consumă 35W, la care se mai adaugă și consumul balastului. Iar la pornire, consumul este mai mare la xenon, necesitând mai mult curent din partea instalației. Iar fără o baterie bună poate fi afectată, în cazuri rare, puntea redresoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La batrana dacie se intampla asta pentru ca masa aparatului de sudura nu a fost in contact ferm cu piesa care trebuia sudata. Asa ca daca sudai la aripa fata si masa aparatului a fost pusa pe bara din spate sau articulatii de ex, datorita ruginei,mastic etc arcul electric se propaga prin ce putea si el.Si cum multe componente electrice de pe Dacie avea minusul direct de pe caroserie,uite cum sudai cu masa prin instalatia electrica de la masina.De aceea se alegea prafu de instalatie,mai busea o baterie in cap etc..

La servici sudam constant la utilaje cu instalatia electrica conectata fara macar sa deconectam bateria, dar te asiguri ca ai masa ferma pe piesa care o sudezi. Si avem 250/300A pe aparat,curent care nu iarta nici o instalatie electrica daca trece prin ea.

Puneam masa chiar pe piesa sudată, nu deconectam bateria, nu s-a stricat niciodată nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e foarte mare afacere cu consumul kiturilor xenon, becul consumă 35W, la care se mai adaugă și consumul balastului. Iar la pornire, consumul este mai mare la xenon, necesitând mai mult curent din partea instalației. Iar fără o baterie bună poate fi afectată, în cazuri rare, puntea redresoare.

acuma... ma gindesc ca nu-si pune nimeni pt. ca maninca mai putin...
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

 

pai xenoanele sunt de 2 feluri,35w si 55w cum ai zis tu dar cele de 55w stiu ca sunt mai proaste

Am zis ca te referi la puterea totala a instalatiei....:)

Curent absorbit 5A inseama p =Ux I =12x5 =60w.Deci nu e un consum critic.

Acum eu nu am avut xenon dar din cite am inteles ajungi tot la fel cu consumul chiar daca ai 35w.

Xenonul e o lampa cu descarcare in gaz cum sunt cele dupa stilpi...de acea ii trebuie balast pentru generare tensiune f inalta.

Uite si o expicatie..http://www.kiturixenon.ro/despre-xenon.php

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pfff, stati asa sa va iesplic, ca sa fie clara treaba:

montat xenon, functioneaza perfect 30-40minute dupa care gataaaa, bateria e descarcata de nu o mai pornesc decat la pedala... deci, care-i faza?!?

a se nota ca la capitolul electrica/ amperaje/ voltaje sunt pilaf, adica am cunostinte minime :D

Editat de stulewa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am zis ca te referi la puterea totala a instalatiei.... :)

Curent absorbit 5A inseama p =Ux I =12x5 =60w.Deci nu e un consum critic.

Acum eu nu am avut xenon dar din cite am inteles ajungi tot la fel cu consumul chiar daca ai 35w.

Xenonul e o lampa cu descarcare in gaz cum sunt cele dupa stilpi...de acea ii trebuie balast pentru generare tensiune f inalta.

Uite si o expicatie..http://www.kiturixenon.ro/despre-xenon.php

azi ma jucam eu cu aparatul de masura si ce sa vezi avea bateria descarcate si arata cu 4-5v in plus.ams chimbat bateria si masor iar la moto azi ca nu am avut rabdare si in turatii mi se stabiliza in 10v. dar nu aveam probleme deloc la mers la pornire sau ceva.la relanti imi incarca 13v....maine o sa fac masuratorile de rigoare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

montat xenon, functioneaza perfect 30-40minute dupa care gataaaa, bateria e descarcata de nu o mai pornesc decat la pedala... deci, care-i faza?!?

Dar motocicleta aia avea prevazut vreun far din fabrica? Daca nu,(cum inclin sa cred) atunci e simpla problema, alternatorul ala da maxim 35W dupa cum spui dar el nu da 35W tot timpul ci numai la o anumita turatie, la turatii mai mici scoate mai putin. Chiar daca ar da 35W tot timpul tot nu ar fi suficienti pt ca si bateria are nevoie de curent ca sa se incarce,poate chiar si sitemul de aprindere daca nu are bobina separata pe stator (nu cunosc modelul). In cazul asta solutia ar fi un far cu leduri dar nici cu alea nu trebuie sa exagerezi, eu n-as depasi 10W (care la tehnologia actuala a ledurilor ar trebui sa fie suficienti)

Daca a fost prevazuta cu bec de far de 35W cu care merge OK dar nu-ti merge cu xenon atunci chiar e o problema ciudata :)

 

Referitor la faza cu xenonul si releul de incarcare , asa la prima impresie nu ar trebui sa fie nici o problema dar mi-am adus aminte de o chestie care mi s-a intamplat la job.

La o instalatie de detectie incendiu careia ii faceam mentenanta la un moment dat i s-a defectat un detector de fum. Nimic iesit din comun, ii inlocuiesc detectorul( care functionase acolo de minim 2 ani). La vreo saptamana dupa ce l-am schimbat se defecteaza si noul detector, moment in care coincidenta mi s-a parut cam mare, erau peste 1000 de detectori in sistem si s-a intamplat sa se defecteze tot ala. Detectorul respectiv era montat foarte aproape de un corp de iluminat cu tuburi neon care au un principiu de functionare relativ similar cu cel al instalatiilor de xenon. Povestesc intamplarea producatorului sistemului de detectie si-l intreb daca e posibil ca neonul ala sa fie de vina iar raspunsul a fost negativ, cica doar coincidenta. Montez alt detector in loc ca dupa un timp scurt sa se strice si asta. Atunci am decis sa schimb un pic pozitia detectorului , sa-l departez de neon si asa am rezolvat problema , nu s-a mai stricat. Curios e ca primul detector a rezistat mult timp acolo , si nu era singurul din sistem montat aproape de un neon. Probabil ceva s-a intamplat cu acel neon , ori i s-a schimbat balastul cu unul buclucas ori ceva din componenta acelui corp de iluminat si-a schimbat parametrii in timp facandu-l sa genereze un camp care-mi strica detectorii care nu aveau nici o legatura electrica cu acel neon, iar cablul lor era ecranat.

Concluzia ar fi ca mereu exista situatii in care un anumit produs se poate comporta extrem de ciudat si neprevazut in anumite conditii, si daca-i povestesti proiectantului/fabricantului nu-i vine sa creada, iti mai spun ca asa ceva este imposibil, am patit asta de mai multe ori atat cu produse hard cat si cu produse soft, lucruri aparent inexplicabile dar care totusi se intampla.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intr-adevar se intimpla lucruri inexplicabile dar care pina la urma au o explicatie.

In exemplul tau tot ce e posibil sa fie radiatia electromagnetica data de balast care a indus tensiuni periculoase ..spikeuri...in partea electronica a senzorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai si cu xenoanele mele!

Anul trecut am cumparat o pereche de xenoane si le am pus pe mobra!

Toate bune si frumoase, lumina cacalau! Prin iulie ( tot anul trecut) cu 2 saptamani inainte sa plec intr-o tura lunga unul dintre becuri a inceput sa faca figuri! Cand se stingea cand se aprindea! Am dat jos bordul am verificat mufe, fire, etc, si a mers si celalat far! Dar, nu pentru mult timp. Pe drum farul respectiv s-a stins de tot si cireasa de pe tort in vama sarbo-croata a murit releul de incarcare!

L-am schimbat in Croatia si mi am continuat calatoria!

Anul asta inainte sa plec in tura zic sa rezolv farul ala sa nu mai merg chior! Am dat toata instalatia jos si am observat ca o mufa nu facea contact cum trebuie si se inegrise toata! Am curatat pe acolo si lucrurile au fost ok, aveam 2 faruri!

Norocul meu ca, in acelasi timp am montat un voltmetru pe bord! Dupa operatiunile astea am facut un drum pe autostrada si surpriza:

fara consumatori releul incarca 14,1-14,5 cum scrie in manual dar daca pornesc farurile scade la 12,2! Cu motorul oprit bateria arata 12,6 deci nu e chiar moarta!

Am inceput sa fac teste : cu un singur far am 13,6-13,9, idiferent care far! cu ambele 12,2!

Am plecat asa in tura, noroc ca in Grecia nu este obligatoriu sa ai luminile aprinse!

Eu zic ca, daca nu puneam voltmetrul mai prajeam un releul!

Cu pozitie, semnal si claxon toate in acelasi timp nu scade sub 14,1!

Cu farurile originale nu scade sub 14,1!

Mobra este o Yamaha Supertenere din 96!

Merg destul de mult noaptea si farurile originale de pe ST sunt niste lumanari! Prefer sa merg cu ea chioara dar cu un xenon!

Daca aveti ideii va ascult!

Spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

klu, tu scrii acolo speculatie la greu.

ce vad eu ca intelege lumea greu tare e ca daca ar consuma extrem de mult xenonul ala, energia s-ar duce undeva. si avind in vedere ca nu e vreun laser care taie-n fier in farul ala, e de asteptat ca mare parte din energie sa fie caldura.

consumul se masoara cu ampermetrul in serie, dar am asa o senzatie ca nu e cazul sa ma agit prea tare indemnindu-va sa faceti asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu as verifica prima data daca consumul fiecarui bec xenon+ balastul corespunzator se incadreaza in parametri. In mod normal ar trebui sa fie mai mic de 55W.

Asta mi a mai ramas de verificat, dar nu prea stiu unde sa masor!

 

klu, tu scrii acolo speculatie la greu.

ce vad eu ca intelege lumea greu tare e ca daca ar consuma extrem de mult xenonul ala, energia s-ar duce undeva. si avind in vedere ca nu e vreun laser care taie-n fier in farul ala, e de asteptat ca mare parte din energie sa fie caldura.

consumul se masoara cu ampermetrul in serie, dar am asa o senzatie ca nu e cazul sa ma agit prea tare indemnindu-va sa faceti asta.

gn77b, man daca ai observat nu am zis ca de aia s-a ars releul ci ca aia banuiesc!

eu am enumerat faptele asa cum sunt! dilema mea este mare si datorita faptului ca in mod normal xenonul ar trebui sa consume mai putin.

ca fapt divers stiu o supertenere care merge de ani buni cu xenoane si nu are nimic dar stiu si altele care au aceeasi problema!

oricum pe mine nu ma intereseaza sa demonstrez ca de aia s-a ars releul, ci sa rezolv problema! imi place lumina data de xenoane!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Încearcă sa pui un condesator de deparazitare pe firul de 12v care duce la xenoane, chiar condensator de la un delco de Dacie dacă ai, s-ar putea să nu fie consum mare ci impulsuri rapide din xenon care ajung în releul de încărcare şi închid tiristorii.

Editat de Penetru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi am măsurat consumul unui balast Canbus ( Hiluxtek ) pe un bec H7 4300K. Pornește cu un consum de 4.6A iar după 15 sec ajunge la 3.5A și așa rămâne.

Cu asta cred că ar trebui să începi înainte de a face presupuneri. Măsurarea se face cu orice ampermetru înseriat pe unul din firele de alimentare de la fiecare balast.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi am măsurat consumul unui balast Canbus ( Hiluxtek ) pe un bec H7 4300K. Pornește cu un consum de 4.6A iar după 15 sec ajunge la 3.5A și așa rămâne.

Cu asta cred că ar trebui să începi înainte de a face presupuneri. Măsurarea se face cu orice ampermetru înseriat pe unul din firele de alimentare de la fiecare balast.

60w maxim consum...deci e bine

Editat de justme2009
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Încearcă sa pui un condesator de deparazitare pe firul de 12v care duce la xenoane, chiar condensator de la un delco de Dacie dacă ai, s-ar putea să nu fie consum mare ci impulsuri rapide din xenon care ajung în releul de încărcare şi închid tiristorii.

ms!luat in considerare

 

Azi am măsurat consumul unui balast Canbus ( Hiluxtek ) pe un bec H7 4300K. Pornește cu un consum de 4.6A iar după 15 sec ajunge la 3.5A și așa rămâne.

Cu asta cred că ar trebui să începi înainte de a face presupuneri. Măsurarea se face cu orice ampermetru înseriat pe unul din firele de alimentare de la fiecare balast.

adrian spune mi si mie te rog cum ai masurat consumul ala? pt ca eu am impresia ca balastul nu e ok!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce a patit klu, am patit si eu.

 

am kit xenon pe motor de 2 ani si pana acum 2 luni nu am avut probleme. acum 2 luni am ramas fara curent. am incarcat bateria am pus-o pe motor, dupa o zi iar mi-a murit bateria. am verificat releul: la gol incarca 14.4-14.8, faza lunga 14.2 - 14.5, faza scurta xenon 12.2- 12.4.

 

am scos xenonul din instalatie si nu am mai avut probleme. suspectez balastul defect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...