unycorn Postat Martie 1, 2014 Share Postat Martie 1, 2014 Salutare! Moto: Suzuki SV650S 1gen an 2000 Dupa 2 saptamani de mers cu moto (dupa iernat) m-am gandit astazi sa-i fac schimburile de ulei, antigel si bujii. Toate bune si frumoase...pana la bujii. Incerc sa desfac la cilindrul 1(cel dinspre roata)...merge greu, incerc apoi la al doilea...merge normal o tura, apoi la a doua tura din ce in ce mai greu pana se rupe...WTF!!! Deci o tura, o tura jumate merge, se desface iar apoi se gripeaza si se rupe bujia (fix de sub hexagon. adica a ramas in motor doar bucata infiletata VEZI PARTEA INCERCUITA IN FOTO). Am incercat cu ceva in triunghi ascutit sa bat in mijlocul ei, sa se intepeneasca(blocheze) si sa incerc sa invart poate o scot.NIMIC! Chestia este ca la cilindrul 1, unde de obicei intra apa si bujia era oxidata, in ciuda acestui fapt, aceasta s-a desfacut! Cealalta s-a rupt... Va rog sa ma ajutati! 1) Stie cineva vreo metoda sa scot partea de buijie infiletata ce a ramas in motor? 2) Ma poate ajuta cineva contra cost sa scot aceasta bujie rupta fara sa desfac chiulasa? 3) Ma poate ajuta cineva contra cost sa scot aceasta bujie rupta in orice fel stie el chair si cu desfacutul motorului? Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fatal Fury Postat Martie 1, 2014 Share Postat Martie 1, 2014 Stai linistit nu esti nici primul nici ultimul .O sa iti explice baietii ce si cum ....solutii exista ! Oricum ,neplacut ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Z3US Postat Martie 1, 2014 Share Postat Martie 1, 2014 poti incerca sa o scoti (in aceasta ordine) cu un torx batut in ea, tarod cu filet invers, sau presa/set pentru extras bujii rupte daca nu merge nici asa nu iti mai ramane decat sa dai chiulasa jos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CapnJackSparrow Postat Martie 1, 2014 Share Postat Martie 1, 2014 Salut! Am pățit și eu același lucru și un prieten a reușit să scoată filetul cu ajutorul unui torx, exact cum a explicat cineva mai sus: forțezi un pic torxul în filet și apoi desfiletezi. Cei care sunt mecanici de meserie ar putea să îți spună dacă e bine sau nu să pulverizezi degripant în zona respectivă ca să meargă treaba mai ușor! Succes! Nu te impacienta, nu e nevoie să dai chiulasa jos! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Martie 1, 2014 Share Postat Martie 1, 2014 poti incerca sa o scoti (in aceasta ordine) cu un torx batut in ea, tarod cu filet invers, sau presa/set pentru extras bujii rupte daca nu merge nici asa nu iti mai ramane decat sa dai chiulasa jos Inainte de a incerca varianta de mai sus da cu w40 ca sa inmoaie si degripaze, asteapta 2 ore. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Z3US Postat Martie 1, 2014 Share Postat Martie 1, 2014 Inainte de a incerca varianta de mai sus da cu w40 ca sa inmoaie si degripaze, asteapta 2 ore. corect dar recomand folosirea unui sray degripant, este ceva mai bun deca wd40 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
unycorn Postat Martie 1, 2014 Autor Share Postat Martie 1, 2014 (editat) Multumesc pt. raspunsuri! Oricum nu prea gandesc limpede acum, ca am 1000 de draci. Cred ca cel mai bine as apela la cineva care a mai facut asta, ca eu poate ma chinui si nu fac nimic, ba chiar stric mai mult. Cred ca cel mai bine pune mana si face aceasta operatiune de extragere cu torx-ul cineva care stie sigur ce face. Editat Martie 1, 2014 de unycorn Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
O_Stefan Postat Martie 1, 2014 Share Postat Martie 1, 2014 100% tre sa dai chiuloasa jos PUNCT Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor[frate] Postat Martie 1, 2014 Share Postat Martie 1, 2014 (editat) Daca esti sigur ca nu o sa scapi nimic in cilindru fortand acel torx sau ce au zis baieti spargand-uti ce a mai ramas din interiorul filetului aluia incearca.daca nu eesti sigur da chiloasa jos nu e asa de greu te costa garnitura noua si ceva munca.[evident ca e mai sigura a doua varianta ca daca iti bagi ceva in capul pistonului si apoi mergi cu ea asa stii ca nu face bine] spor. Editat Martie 1, 2014 de pogor[frate] Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 1, 2014 Share Postat Martie 1, 2014 (editat) Mai oameni buni, da' mie mi se pare suspect ca nu s-a rupt din prima, ci a mers niste ture inainte. Eu nu m-as apuca sa fortez acolo. Poate, repet, POATE ar fi o idee de insurubat si scos prin evacuare, daca s-a rupt "curat". Totusi bujia aia e infiletata intr-un aliaj foarte moale. Editat Martie 1, 2014 de gn77b Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Radu H. Postat Martie 1, 2014 Share Postat Martie 1, 2014 Cred ca cel mai bine as apela la cineva care a mai facut asta, ca eu poate ma chinui si nu fac nimic, ba chiar stric mai mult. Cred ca cel mai bine pune mana si face aceasta operatiune de extragere cu torx-ul cineva care stie sigur ce face. Iti recomand sa urmezi propriul sfat. De ce ? Pentru ca sunt patit. Am rupt o bujie incandescenta intr-un motor Renault 1.9D. Am incercat diverse variante, cu burghiu in sens invers, cu tarod, am incercat sa sudez o prelungire a bucatii ramase in chiulasa pentru ca aveam posibilitatea. Am dus-o la cineva cu atelier "home-made", am mai incercat si acolo pentru ca aveam mai multe scule / mai multe posibilitati. Intr-un final, am scos cate o bucata, iar capatul care era spre camera de ardere mi-a cazut inauntru, cu toate am fost atenti sa nu patim asta. Am ajuns la dat chiulasa jos. Dupa ce am pus totul la loc, pus bujie noua, alta surpriza. Imi pierdea compresie pe la filet, pentru ca fireste l-am cam omorat la cat am umblat pe acolo. Asa ca am ajuns si am bucsat filetul si am rezolvat intr-un final cu niste costuri mai mari decat daca as fi dus-o din prima la un meserias. De accea spun, mai bine o duci la cineva care stie exact ce face si elimini niste riscuri pe care ti le-am povestit mai sus. Succes. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Martie 1, 2014 Share Postat Martie 1, 2014 (editat) maistre, ti-o scot eu, ramane de vazut prin ce metoda.... cel mai bine ar fi daca ai aduce trotineta la garaj unde avem di tati Editat Martie 1, 2014 de stulewa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Martie 1, 2014 Share Postat Martie 1, 2014 Mai oameni buni, da' mie mi se pare suspect ca nu s-a rupt din prima, ci a mers niste ture inainte. Calamină depusă pe filet, probabil bujie cu filet prea lung sau fără garnitură? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
unycorn Postat Martie 1, 2014 Autor Share Postat Martie 1, 2014 (editat) Calamină depusă pe filet, probabil bujie cu filet prea lung sau fără garnitură? Si eu m-am gandit la calamina! Bujia este CR9E, cum scrie in manual.Are garnitura. Editat Martie 1, 2014 de unycorn Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
justme2009 Postat Martie 1, 2014 Share Postat Martie 1, 2014 inseamna ca ai fortat-o cu nadejde de s-a rupt bujia... cel mai bine dai chiulasa jos . vezi ca sunt solutii mult mai eficiente decit wd40...acum nu-mi vin in minte. problema cea mai mare este sa nu fie stricat filetul la chiulasa. Apropo de cind nu ai mai dat bujia jos? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
unycorn Postat Martie 1, 2014 Autor Share Postat Martie 1, 2014 Apropo de cind nu ai mai dat bujia jos? din 2012 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor[frate] Postat Martie 1, 2014 Share Postat Martie 1, 2014 da chiuloasa jos te costa cat 100 ron in plus garnitura si faci o treaba buna. dureaza in jur de 3-4 ore demontat scos restul de bujie montat la loc.am facut asta din coincidenta tot la un sv [al fratelui cand avea].o seara buna Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ahilepeleianul Postat Martie 1, 2014 Share Postat Martie 1, 2014 Ia si citeste aici, e fix ce ai patit tu. /index.php?/topic/665723-bujie-rupta-in-motor/ Daca stii ca ai mana sigura si nu doua maini stangi, poti incerca sa o scoti dupa instructiunile de acolo. Daca nu, du-te frate la nenea @stulewa , mai ales ca s-a oferit sa te ajute. O sa stie el mai bine ce e de facut. Multa bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hardKnot Postat Martie 1, 2014 Share Postat Martie 1, 2014 si pe @stulewa il recomand! Parerea mea.. nu incerca sa o scoti singur daca nu stii foarte bine ce faci. Deja intervine riscul sa strici mai rau filetul din carter daca nu cumva l'ai stricat deja. Mergi la un mecanic pt ca nu te costa o avere si oamenii se lovesc des de chestii de genul. Un reglaj, o smecherie o mai faci si tu, dar la chestii serioase nu te sfii de un om avizat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Martie 1, 2014 Share Postat Martie 1, 2014 daaa, unde mai pui ca eu am si un fluier magic, fluier la ea si iese singura Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 1, 2014 Share Postat Martie 1, 2014 170 de lei + transport: http://www.romimoto-piese.ro/vehicle/suzuki-sv-650:31895/search/chiuloasa/in/all/article/271196 PS: a trebuit sa caut pe Romimoto dupa varianta "alternativa" a cuvintului chiulOasa ca sa gasesc linkul, probabil in scurt timp Academia Romana il va alinia la "varianta noua"... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
justme2009 Postat Martie 1, 2014 Share Postat Martie 1, 2014 din 2012 este mult ,,,f mult timp.de aceea e bine ca sa te uiti la bujii regulat si sa le verifici. parerea mea este ca nu ar trebui sa te bagi singur sa o desfaci. In primul rind ai gresit fortind bujia vazind ca nu se desface...sau nu ai stiut cind sa te opresti,in al doilea rind nu ai experienta cit de cit in asa ceva dupa cit vad eu....nu ai umblat cu piulite..sau surubarit. Stringeti niste banuti si du-te la cineva de incredere ...nu la orice mecanic.Oricum pina la inceperea sezonului mai e.Deci nu te grabi in chestii din astea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
unycorn Postat Martie 1, 2014 Autor Share Postat Martie 1, 2014 Oricum pina la inceperea sezonului mai e.Deci nu te grabi in chestii din astea. Tocmai ca eu incepusem sezonul de 2 saptamani! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Martie 1, 2014 Share Postat Martie 1, 2014 se sscoate usor. in ce zona esti ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PoliBuc Postat Martie 1, 2014 Share Postat Martie 1, 2014 (editat) La un motor mai obosit sau mers mai subturat se depune calamina pe partea de filet care intra in camera de ardere (1-2 filete). Cand desurubezi bujia si simti ca merge din ce in ce mai greu, nu forta, da inapoi juma' de tura, incearca sa mai desfaci juma de tura in plus si tot asa. Daca s-a rupt si a iesit "miezul", electrodul central, intact, se foloseste o scula care se numeste extractor. Este un fel de spiral cu filet invers si un pic conic. Daca au scapat resturi in interior este clar, chiulasa jos. In ambele cazuri trebuie mers la un specialist, mai ales cand se ofera sa te ajute, "nu spun cine, persoana importanta", vorba lui nenea Iancu. Editat Martie 1, 2014 de PoliBuc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.