Sari la conținut

De ce mi se slabeste mereu lantul ?


teofil
 Share

Postări Recomandate

Dupa cum spune si titlul ,ma confrunt cu o problema.

Imi intind lantul si dupa cateva zile cel mult cateva saptamani mi se slabeste din nou. De ce ? :angry2: :angry2:

sti cat trebuie sa aiba sageata (burta, cum ii spune in popor)? Adica, lantul si bascula nu pivoteaza in acelasi plan, motiv pentru care la comprimarea suspesiei spate lantul se strange, daca nu are burta suficient se intinde la maxim inainte ca suspensia sa fie comprimata la maxim si toata sarcina (greutatea mobrei la aterizare) este preluata de lant ceea ce nu este bine deloc.

In concluzie, daca nu sti sa intinnzi lantul, mergi la cineva care sa iti arate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut !

 

Kitul de lant are si el o viata proprie, care incepe asa:

 

1: kitul nou, montat in service , reglat cum trebuie, in cca 1000 km isi face rodajul initial, lantul se "lungeste" un pic( cu exceptia celor "pre-rodate" de la fabrica), trebuie intins nitel;

 

2: kitul rodat, necesita curatare si ungere periodica, nu cere reglaj intindere cu miile de kilometri;

 

3: incepe sa apara uzura, pasul lantului se mareste, dintii pinioanelor incep sa se uzeze, cere intindere din ce in ce mai des

 

4: kitul e aproape gata, pe ultima mie de kilometri cere sa fie intins de mai multe ori, uzura creste exponential, dintii se ascut, incepe sa zornaie. Daca tragi de lant in spatele foii de la roata se ridica de vezi juma' de dinte sau chiar un dinte intreg, e timpul sa arunci cheia dupa sifonier si nu mai mergi cu moto pana nu schimbi kitul de lant.

 

5: Incepe zona de pericol in care lantul se poate rupe sau sare de pe foaie cand accelerezi mai tare intr-o curba. Dintii de la pinion si foaie se ascut pana se barbieresc, simti pe acceleratie si frana de motor cum lantul " sare dinti" . Ai avut destul noroc pana acum, e cazul sa te opresti!

 

Se poate schimba si numai lantul si refolosi pinioanele vechi, dar scurtezi mult viata noului lant . Mai sunt multe lucruri de discutat despre subiectul asta, amanuntele pot deveni foarte "tehnice" , dar lucrurile de baza sunt mai sus.

 

Daca nu esti sigur in care faza din cele de mai sus te gasesti, cel mai bine rogi pe cineva care se pricepe sa verifice, orice motociclist mai vechi sau un service iti va oferi un sfat cu placere.

 

Spor la plimbari ! :cheers:

Editat de Axa cu Scame
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai da dar treaba e ca ele nu sunt uzate.... :-? oricum daca schimb lantul trebuiesc schimbate si pinioanele in concluzie ,nu ?

 

depinde de la caz la caz, ce lant ai, ce pinioane… ca regula generala e bine sa se schimbe impreuna, dar am vazut destule pinioane care au supravietuit bine merci la 2 lanturi sau mai mult. in general, desi nu e regula generala, cel de atac se uzeaza cel mai repede / tare.

 

 

 

mai bine nu se putea zice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai da dar treaba e ca ele nu sunt uzate.... :-? oricum daca schimb lantul trebuiesc schimbate si pinioanele in concluzie ,nu ?

 

lantul nu trebuie intins foarte tare,de obicei se intinde cu cu cineva pe sa,lasand un joc de 1-2 cm(verifica manual);daca mergi cu pasager,jocul poate fi mai mare

verifica lungimea lantului conform manualului;verifica si daca uzura este inegala(invarti roata si masori;intr-un loc poate fi intins,in alt loc prea lejer ceea ce inseamna uzura inegala)

verifica daca exista O-ringuri sarite rupte si totodata daca exista zale blocate

de obicei odata cu lantul se schimba si pinioanele;pinioanele uzate duc la uzura prematura a lantului

Axa cu scame cat si yuk au explicat cum trebuie intins corespunzator

Editat de kappy666
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si despre intinderea corecta a lantului e ceva de povestit, dar , pe scurt: "Sageata" sau "burta" lantului pe cricul lateral sau central, dup caz, e data de manualul producatorului pentru a ajunge la acelasi rezultat: cand axul pinionului de atac se aliniaza perfect cu axul basculei si cu axul rotii, lantul trebuie sa fie perfect intins dar nu tensionat. Aici sunt incluse majoritatea motocicletelor, cu suspensie conventionala. Asadar, intinderea lantului nu depinde in nici un fel de incarcatura motocicletei, ci doar de geometrie.

Cum "sageata" lantului se masoara de obicei pe cricul lateral, fara incarcatura pe moto, din geometrie rezulta la clasa enduro o sageata de 40-50 mm sau mai mare, iar la sportive si stradale cca 15-30 mm. Ca regula generala, cand nu esti sigur, il lasi un pic mai slab, nu strica nimic. Daca il strangi prea tare strici mai repede lantul si rulmentii din iesirea cutiei si de la roata.

:spsmile:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si despre intinderea corecta a lantului e ceva de povestit, dar , pe scurt: "Sageata" sau "burta" lantului pe cricul lateral sau central, dup caz, e data de manualul producatorului pentru a ajunge la acelasi rezultat: cand axul pinionului de atac se aliniaza perfect cu axul basculei si cu axul rotii, lantul trebuie sa fie perfect intins dar nu tensionat. Aici sunt incluse majoritatea motocicletelor, cu suspensie conventionala. Asadar, intinderea lantului nu depinde in nici un fel de incarcatura motocicletei, ci doar de geometrie.

Cum "sageata" lantului se masoara de obicei pe cricul lateral, fara incarcatura pe moto, din geometrie rezulta la clasa enduro o sageata de 40-50 mm sau mai mare, iar la sportive si stradale cca 15-30 mm. Ca regula generala, cand nu esti sigur, il lasi un pic mai slab, nu strica nimic. Daca il strangi prea tare strici mai repede lantul si rulmentii din iesirea cutiei si de la roata.

:spsmile:

 

as completa. majoritate producatorilor de lanturi dau un joc de 1.5-2cm cand axul pinionului fatza e in linie cu axul basculei si axul spate… adica, cand lantul e intins la maxim...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

as completa. majoritate producatorilor de lanturi dau un joc de 1.5-2cm cand axul pinionului fatza e in linie cu axul basculei si axul spate… adica, cand lantul e intins la maxim...

@ 374 si axa

domnilor, cu acesta ocazie am reinvatat sa mi intind si eu lantul,motiv pt care foarte multumesc;am recitit in manualul de service, dar la mine este mai simlu.

cu motoreta pe cricul lateral se intinde lantul,lasandu-i un joc masurat la jumatatea lui fata de bascula intre 4-5 cm;precizez ca nu se specifica nimic de aliniamentul pinion atac-bascula-foaie(dar asta nu inseamna ca nu aveti dreptate)

pentru a afla lungimea,cartea zice ca se masoara lungimea a 20 de zale;ce sare de cotele indicate in carte trebuie schimbat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ 374 si axa

domnilor, cu acesta ocazie am reinvatat sa mi intind si eu lantul,motiv pt care foarte multumesc;am recitit in manualul de service, dar la mine este mai simlu.

cu motoreta pe cricul lateral se intinde lantul,lasandu-i un joc masurat la jumatatea lui fata de bascula intre 4-5 cm;precizez ca nu se specifica nimic de aliniamentul pinion atac-bascula-foaie(dar asta nu inseamna ca nu aveti dreptate)

pentru a afla lungimea,cartea zice ca se masoara lungimea a 20 de zale;ce sare de cotele indicate in carte trebuie schimbat

 

da, in mod normal in manual se trece ceva usor de verificat de catre utilizator, sa aliniezi pinioanele si axul basculei e mai complicat… in functie de geometria motoretei si dotari producatorul scrie pe cric central cu X cm, pe cric lateral cu Z, in "picioare" cu Y…

 

duda e ca … unele mobre ( nu vb prostii, am d-aia ) au moduri total diferite si cu rezultate cam diferite intre versiuni de manuale… la mine in user manual scrie ceva, in service manual altceva… faza cu aliniatul, verificat in cazul respectiv si dupa aia "tradus" in ceva mai usor de verificat m-a lamurit care era corect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vrei ieftin, adica doar lantul... o sa iesi scump, pinioanele uzate il vor distruge pe cel nou.

 

schimba tot kitul sau stai acasa si ecomomiseste cascaval pt kit ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am patit la o motoreta ca acel ax , sau piulita ,sa fie stricate

nu stiu care era faza , dar nu se strangea cum trebuie

si din acceleratii , tragea roata tot mai aproape

 

poate e si cazul tau , daca spui ca , kitul pare in stare buna .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

de obicei se intinde cu cu cineva pe sa,lasand un joc de 1-2 cm(verifica manual);

Verificat manual. "Check the slackwith the motorcycle settingon its side stand". Adica cu ea pe cric, fara nimic in carca.

 

 

 

Verificat manual: "Chain slack standard: 35-45 mm"

 

 

Verificare lant KLE.pdf

 

Editat de Kollar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Axa cu scame

:goodposting:

 

 

Deci OP, esti cam la punctul 4 in momentul in care intinzi lantul la cateva saptamani.

Cand eram incepator si nestiutor, am mers cu lantul neintins(care era cam pe la punctul 5 conform postului de mai sus) si imi sarea de pe pinion la accelerari. Asa am reusit sa rup tija care impinge discurile de ambreiaj, pt ca trecea prin fata lantului :crack: ..pana la urma am umblat pe la strung, am facut ambreiajul si asa am invatat ca trebuie sa'mi iau kit de lant

 

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Axa cu scame

:goodposting:

perfect explicat.

 

kitul de lant se schimba cu totul, cea mai uzata piesa dintre cele 3 "trage" celelalte dupa ea.

un kit de lant nou si bine intretinut tine cateva sezoane.

 

paranoia zice sa speli lantul imediat cand vezi ca este murdar. si dupa sa-l reungi.

la un moto de strada la 400 - 500 de km trebuie spalat si uns daca banii de alt chit de lant nu sunt o problema pentru utilizator...

la motocicleta ta lantul este micut, un 428, nu este extrem de scump.

pinion de atac de 15z, foaie de 48z, lant 428v 134z. binenteles, verifica exact la magazinul pe care-l alegi sa fie corect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si slack se masoare cand e cel mai mic. Daca lantul e 'ovalizat', adica uzat neuniform, trebuie reglat in pozitia unde slack e cel mai mic.

 

@initiatorul, nu exista lant uzat pe pinioane inca bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut !

 

Kitul de lant are si el o viata proprie, care incepe asa:

 

1: kitul nou, montat in service , reglat cum trebuie, in cca 1000 km isi face rodajul initial, lantul se "lungeste" un pic( cu exceptia celor "pre-rodate" de la fabrica), trebuie intins nitel;

 

2: kitul rodat, necesita curatare si ungere periodica, nu cere reglaj intindere cu miile de kilometri;

 

3: incepe sa apara uzura, pasul lantului se mareste, dintii pinioanelor incep sa se uzeze, cere intindere din ce in ce mai des

 

4: kitul e aproape gata, pe ultima mie de kilometri cere sa fie intins de mai multe ori, uzura creste exponential, dintii se ascut, incepe sa zornaie. Daca tragi de lant in spatele foii de la roata se ridica de vezi juma' de dinte sau chiar un dinte intreg, e timpul sa arunci cheia dupa sifonier si nu mai mergi cu moto pana nu schimbi kitul de lant.

 

5: Incepe zona de pericol in care lantul se poate rupe sau sare de pe foaie cand accelerezi mai tare intr-o curba. Dintii de la pinion si foaie se ascut pana se barbieresc, simti pe acceleratie si frana de motor cum lantul " sare dinti" . Ai avut destul noroc pana acum, e cazul sa te opresti!

 

Se poate schimba si numai lantul si refolosi pinioanele vechi, dar scurtezi mult viata noului lant . Mai sunt multe lucruri de discutat despre subiectul asta, amanuntele pot deveni foarte "tehnice" , dar lucrurile de baza sunt mai sus.

 

Daca nu esti sigur in care faza din cele de mai sus te gasesti, cel mai bine rogi pe cineva care se pricepe sa verifice, orice motociclist mai vechi sau un service iti va oferi un sfat cu placere.

 

Spor la plimbari ! :cheers:

Am vrut sa raspund si eu dar imi este mai usor sa-l citez pe antevorbitorul meu :) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si slack se masoare cand e cel mai mic. Daca lantul e 'ovalizat', adica uzat neuniform, trebuie reglat in pozitia unde slack e cel mai mic.

 

@initiatorul, nu exista lant uzat pe pinioane inca bune.

Altcineva are altă părere.

 

dar am vazut destule pinioane care au supravietuit bine merci la 2 lanturi sau mai mult. in general, desi nu e regula generala, cel de atac se uzeaza cel mai repede / tare.

 

 

 

mai bine nu se putea zice.

Cine are dreptate?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Altcineva are altă părere.

Cine are dreptate?

 

citeste si citeaza complet, te rog. nu am emis alta parere si nici nu contrazic. eu schimb set, chiar si la bicla. doar ziceam ca exista cazuri si cazuri. nu toate lanturile sunt la fel, nici toate pinioanele nu sunt si notiunea de kit inseamana pinioane de la 1 sau 2 producatori si lant de la altul in general, deci oricum nu sunt "imperecheate" sa se pupe ca uzura. uzura fiecarei componente se poate verifica foarte clar si intr-adevar o componenta cu uzura creaza uzura mai rapida la cealalta.

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Altcineva are altă părere.

 

 

Cine are dreptate?

paradoxal , amadoi au dreptate

 

cat timp exista motociclisti zgarciti vor aparea exemple de tot felul

 

sa dai 150-200E pe un kit de lant bun e o tragedie pentru multi... mai ales cand ala vechi invarte in continuare roata.

 

eu am schimbat kitul acum 12-13k km, l-am intins dupa 500km si de atunci numai cand am schimbat gumele dar cred ca e la semnele initiale, oricum s-a intins foarte putin dupa primii 500km

 

il spal-ung rar si cu scarba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

citeste si citeaza complet, te rog. nu am emis alta parere si nici nu contrazic. eu schimb set, chiar si la bicla. doar ziceam ca exista cazuri si cazuri. nu toate lanturile sunt la fel, nici toate pinioanele nu sunt si notiunea de kit inseamana pinioane de la 1 sau 2 producatori si lant de la altul in general, deci oricum nu sunt "imperecheate" sa se pupe ca uzura. uzura fiecarei componente se poate verifica foarte clar si intr-adevar o componenta cu uzura creaza uzura mai rapida la cealalta.

Recunosc că în postul respectiv ai spus că recomanzi să se înlocuiască și lanțul și pinioanele, citisem corect de prima dată dar nu am citat și partea aceea deoarece consider că nu are relevanță din moment ce spui că ai văzut pinioane care rezistă la mai multe lanțuri.

 

În fine, nu doresc să acuz pe nimeni de nimic, am făcut acel mic versus deoarece erau păreri diferite și ideea este să înțelegem, eu și alții care citesc, cum trebuie procedat.

 

Sper că nu am supărat pe nimeni și am reușit să mă fac înțeles. :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...