Penetru Postat Martie 22, 2014 Share Postat Martie 22, 2014 Daca nu ma inseala memoria prin anii 60-70 se folosea grasime de castor pe post de ulei. Era de balenă, se numeşte cetaceum. S-a interzis din motive de protecţia speciilor..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat Martie 22, 2014 Share Postat Martie 22, 2014 Îţi dau şi eu un sfat - de la s@rpe : las-o aşa până mâine o să se scurgă încet ulei şi o să ţi se amorseze pompa singură. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Martie 22, 2014 Autor Share Postat Martie 22, 2014 Acum am lasat-o. Berea e la mana si mai sap pe net dupa inspiratie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
M800 Postat Martie 22, 2014 Share Postat Martie 22, 2014 Daca nu ma inseala memoria prin anii 60-70 se folosea grasime de castor.Am ras copios. Si mai zici ca te pricepi... Decat sa debitati tampenii mai bine ciocu mic ca va faceti de cacao sau mai rau invatati si pe altii tampeniile debitate de voi.Confunzi cu "castor oil" (si vad ca esti un UK, ar trebui sa stii putina engleza) care este ulei de ricin si se mai foloseste inca intr-o oarece proportie in anumite motoare, ca ulei de amestec. Are prostul obicei de a forma depuneri (gume), dar e un ulei foarte rezistent la temperatura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
justme2009 Postat Martie 22, 2014 Share Postat Martie 22, 2014 Pana sa desfac o baie de ulei si sa gasesc mazga de un deget pe fundul baii nici eu nu credeam in spalat motorul, de specificat ca motorul la care am vazut asta mergea bine, fara batai, etc. Deci nu trebuie sa vezi sau sa simti ceva ce poate fi acolo ... Din cand in cand intre schimburi e bine sa faci asta, bineinteles nu cu motorina ci cu solutii de spalat motorul care se pun in uleiul vechi. Ma bag si eu in discutie... Am gasit la selgros o solutie curatat...motorflush .Ar afecta ceva la motor daca o folosesc?Sau iau un ulei ieftin romanesc si-l pun in motor inainte de a-l pune pe cel nou? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lucescuciprian Postat Martie 22, 2014 Share Postat Martie 22, 2014 Trebuie sa desfaci supapa din carcasa filtrului de ulei cu o surubelnita, pui ulei si ii dai la automat pana iese ulei pe acolo. strangi la loc si apoi o sa functioneze. O desfaci de tot, are un arc si o bila (parca) , le dai afara si apoi dai la automat. asa am facut la un pegaso, de fapt asa scrie si in manualul de reparatie, de fapt scrie sa faci asta atunci cand faci reparatie capitala, dar poate s-o fi intamplat ceva cand ai bagat motorina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Martie 22, 2014 Share Postat Martie 22, 2014 (editat) Acum am lasat-o. Berea e la mana si mai sap pe net dupa inspiratie. Stii ca ai putea sa scoti bujia si sa dai la demaror mai mult pana se amorseaza sistemul, pericolul de a pati ceva motorul fiind 0. Daca zici ca nu ai pornit motorul cu motorina in el atunci ar trebui sa mai ai o pelicula de ulei in motor ... Editat Martie 22, 2014 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Martie 22, 2014 Autor Share Postat Martie 22, 2014 Trebuie sa desfaci supapa din carcasa filtrului de ulei cu o surubelnita, pui ulei si ii dai la automat pana iese ulei pe acolo. strangi la loc si apoi o sa functioneze. O desfaci de tot, are un arc si o bila (parca) , le dai afara si apoi dai la automat. asa am facut la un pegaso, de fapt asa scrie si in manualul de reparatie, de fapt scrie sa faci asta atunci cand faci reparatie capitala, dar poate s-o fi intamplat ceva cand ai bagat motorina. Asta am cautat acum pe net si am gasit la un GS mai nou. Tipul zicea ca a desfacut una din valve ( avea 2 modelul acela) si ca intr-adevar e stransa de maimute pe steroizi si a se strica usor capul de desfiletare. Pare un material moale, am incercat si eu si nu cu cine stie ce forta si a sarit o data deja. O sa mai incerc cu o surubelnita de impact sa vedem daca nu vrea nimic. Dar pana atunci mai incerc maine si alte metode ca sa nu ma apuc de dezmembrat. Multumesc Stii ca ai putea sa oo scoti bujia si sa dai la demaror mai mult pana se amorseaza sistemul, pericolul de a pati ceva motorul fiind 0. Daca zici ca nu ai pornit motorul cu motorina in el atunci ar trebui sa mai ai o pelicula de ulei in motor ... Am scos si am pornit si nimic inca. Motorul a pornit cu motorina in el, dar nu a mers mai mult de 1 secunda si cand am dat sa scurg, cam toata parea ca a ramas in cadru (rezervorul de ulei). Dar i-am lasat niste ulei in ea peste noapte si o bere desfacuta, poate se razgandeste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Martie 22, 2014 Share Postat Martie 22, 2014 Ma bag si eu in discutie... Am gasit la selgros o solutie curatat...motorflush .Ar afecta ceva la motor daca o folosesc?Sau iau un ulei ieftin romanesc si-l pun in motor inainte de a-l pune pe cel nou? Indiferent ce folosesti in combinatie cu uleiul din motor nu are cu ce sa iti dauneze, mai ales ca dupa amestec motorul merge in gol la relanti. Problema mare cu solutiile de genu e neutralizarea detergentului, cel mai bine e sa faci un schimb de transfer cu ulei ieftin dupa care sa bagi uleiul bun cu tot cu filtru. Asta am cautat acum pe net si am gasit la un GS mai nou. Tipul zicea ca a desfacut una din valve ( avea 2 modelul acela) si ca intr-adevar e stransa de maimute pe steroizi si a se strica usor capul de desfiletare. Pare un material moale, am incercat si eu si nu cu cine stie ce forta si a sarit o data deja. O sa mai incerc cu o surubelnita de impact sa vedem daca nu vrea nimic. Dar pana atunci mai incerc maine si alte metode ca sa nu ma apuc de dezmembrat. Multumesc Am scos si am pornit si nimic inca. Motorul a pornit cu motorina in el, dar nu a mers mai mult de 1 secunda si cand am dat sa scurg, cam toata parea ca a ramas in cadru (rezervorul de ulei). Dar i-am lasat niste ulei in ea peste noapte si o bere desfacuta, poate se razgandeste. Intr-o secunda nu cred ca avea timp sa iti traga motorina in sistemul de ungere ... in fine ... sa iti fie invatare de mine ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Martie 22, 2014 Autor Share Postat Martie 22, 2014 Sper sa nu trebuiasca sa desfac valva aceea si sa ma pot bucura de ziua de maine si de soare. Merci de sfat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Martie 22, 2014 Share Postat Martie 22, 2014 Prin urmare motorul acela avea mâzgă şi fără să fi fost spălat. Şi ce face mâzga ? Atârnă greu ? Stă liniştită pe fundul băii nimic n-o antreneaza în motor până la asemenea procedee cu motorină care o pot duce înapoi în motor (de unde a şi venit ) şi mai rău îi poţi face antrenând tot nămolul care s-a adunat în câţiva ani. Ia explică-i tu ş@rpe omului - mai era şi ăla care lăsa motorul să meargă fără ulei ca să se scurgă tot. Râsu xdii din Banat, Margareta Pogonat ! Exact, sta linistita pe fundul baii pana cand incingi motorul mai tare, isi pierde din vascozitare si o trage de la sine in motor in timp ce tu mergi. Utilizarea unei solutii de spalare e impotriva formarii sau spalarea depunderilor existente, in orice caz sansele de a pati ceva motorul daca trage mazga aia in pompa in timpul spalarii sunt foarte mici(mers in gol la relanti, debitul pompei nu foate mare, etc) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
justme2009 Postat Martie 22, 2014 Share Postat Martie 22, 2014 ms.Atunci o sa iau niste ulei ieftin... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kappy666 Postat Martie 22, 2014 Share Postat Martie 22, 2014 (editat) Pana sa desfac o baie de ulei si sa gasesc mazga de un deget pe fundul baii nici eu nu credeam in spalat motorul, de specificat ca motorul la care am vazut asta mergea bine, fara batai, etc. Deci nu trebuie sa vezi sau sa simti ceva ce poate fi acolo ... Din cand in cand intre schimburi e bine sa faci asta, bineinteles nu cu motorina ci cu solutii de spalat motorul care se pun in uleiul vechi. mobreta mea are 12 ani;eu schimb uleiul + filtru cam la 6000km(cartea zice la 12000); acum 2 ani am spart baia de ulei;in momentul in care a fost desfacuta in vederea inlocuirii,era impecabil de curata cu ceva ani in urma,am desfacut la un motor de tico pentru a chestiune asemanatoare;si aici baia veche era impecabila personal,consider ca schimbarea la timp a uleiului+ filtrului(inainte de specificatii) folosind un ulei decent,pastreaza motorul curat nefiind necesara "spalarea" acestuia on topic:desfa filtru de ulei si cu ajutorul unei seringi mai mari+furtun mai gros baga ulei spre pompa in timp ce ii dai la automat;in momentul in care se stinge martorul umplii filtrul de ulei si il remontezi metoda am testat-o de cateva ori pe coclauri cand in urma unor cazaturi,pompa s-a dezamorsat Editat Martie 22, 2014 de kappy666 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Martie 22, 2014 Share Postat Martie 22, 2014 mobreta mea are 12 ani;eu schimb uleiul + filtru cam la 6000km(cartea zice la 12000); acum 2 ani am spart baia de ulei;in momentul in care a fost desfacuta in vederea inlocuirii,era impecabil de curata cu ceva ani in urma,am desfacut la un motor de tico pentru a chestiune asemanatoare;si aici baia veche era impecabila personal,consider ca schimbarea la timp a uleiului+ filtrului(inainte de specificatii) folosind un ulei decent,pastreaza motorul curat nefiind necesara "spalarea" acestuia on topic:desfa filtru de ulei si cu ajutorul unei seringi mai mari+furtun mai gros baga ulei spre pompa in timp ce ii dai la automat;in momentul in care se stinge martorul umplii filtrul de ulei si il remontezi metoda am testat-o de cateva ori pe coclauri cand in urma unor cazaturi,pompa s-a dezamorsat Poti sti mereu pe ce maini a fost motorul tau sau oricare motor inainte ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jerry_mcrie Postat Martie 22, 2014 Share Postat Martie 22, 2014 Poti sti mereu pe ce maini a fost motorul tau sau oricare motor inainte ? exact. naiba stie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
justme2009 Postat Martie 22, 2014 Share Postat Martie 22, 2014 de pe gogu.... Clean is good, but keep in mind that many manufacturers advise against performing and engine flush on modern vehicles. Chris Martin of Honda goes said, "Our engineers have conducted exhaustive tests to create specialized maintenance products and service standards that support the performance and longevity of Honda vehicles, and these standards don't include engine flushing." Engineers at GM said, "Engine oil flushes are not recommended. If oil is changed on schedule, you shouldn't have to flush the engine." There may be a few instances where an engine flush is required, but be aware that engine technology has progressed to the point that many newer vehicles not only don't need and engine flush, they may be harmed by the procedure. ...in concluzie cel mai bine este sa nu faci un motor flush cu produse speciale.cel mult o curatire cu ulei ieftin si atit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kappy666 Postat Martie 22, 2014 Share Postat Martie 22, 2014 (editat) mobreta mea are 12 ani;eu schimb uleiul + filtru cam la 6000km(cartea zice la 12000); acum 2 ani am spart baia de ulei;in momentul in care a fost desfacuta in vederea inlocuirii,era impecabil de curata cu ceva ani in urma,am desfacut la un motor de tico pentru a o chestiune asemanatoare;si aici baia veche era impecabila personal,consider ca schimbarea la timp a uleiului+ filtrului(inainte de specificatii) folosind un ulei decent,pastreaza motorul curat nefiind necesara "spalarea" acestuia on topic:desfa filtru de ulei si cu ajutorul unei seringi mai mari+furtun mai gros baga ulei spre pompa in timp ce ii dai la automat;in momentul in care se stinge martorul umplii filtrul de ulei si il remontezi;daca filtrul este cartus doar montezi la loc metoda am testat-o de cateva ori pe coclauri cand,in urma unor cazaturi,pompa s-a dezamorsat cu ocazia asta m-am autocorectat Poti sti mereu pe ce maini a fost motorul tau sau oricare motor inainte ? chiar si asa,eu nu i-as face spalare... ps:pana cum,nu am avut "sansa" sa detin auto,moto noi ci doar sh Editat Martie 22, 2014 de kappy666 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 23, 2014 Share Postat Martie 23, 2014 Daca tot voiai sa speli motorul bine bine, puteai sa pui o cana de detergent de rufe, sa iasa perfect. Acum lasand la o parte glumele, probabil s-a inspirat din solutia aceea de kerosen care se poate baga in motor pentru chipurile sa "spele" mai bine dar acolo pui cativa ml la litru si oricum e cam vrajeala. cu acid sulfuric a incercat cineva? În culturile preistorice, atunci când triburile de piloți ai sofisticatelor tractoare U 650 schimbau uleiul, șamanii (mecanicii urechiști) îi sfătuiau să desfășoare ritualul spălatului motorului cu motorină (5-10 min, la relanti). Deci, asistăm la o reîntoarcere la valorile ancestrale! Pfui, drace! Auzi, spălat motor cu motorină între schimburi! Păzește-ne Doamne de cel necurat (uleiul dintre schimburi)! o multime de cuvinte pt evitarea unuia singur: "tractorist". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roni Postat Martie 23, 2014 Share Postat Martie 23, 2014 din cate stiu sunt tratamente de "spalare" motor pt masini, la moto nu cunosc asa ceva dar poate este totusi vreo solutie. Acum trecand peste glume si sperand ca initiatorul topicului nu regreta ca a aruncat o intrebare aici pe forum poate vine cineva care desface motoare cu un sfat si eventual o solutie. justme2009 - poate inginerii Honda, inainte sa explice cat de mult a avansat tehnologia in care motorul se curata singur, ne pot explica de ce se coace releul de incarcare la mai toate modelele lor Trecand peste faptul ca-mi plac motocicletele mai vechi, am vazut la unele motoare noi niste lucruri care chiar nu-si au locul: suruburi din plastic, carene desprinse de la mers si etc numai bine, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Martie 23, 2014 Autor Share Postat Martie 23, 2014 De regretat nu regret nimic (doar invat ceva si din asta si pe langa asta), stiam ca o sa am parte si de misto-uri, dar ma bucura asta. Imi mentine zambetul pe buze. In alta ordine de idei, imi beau cafeaua si ma duc sa incerc metodele cu "seringa"sa vad daca se amorseaza si sa vad daca nu a baut din bere si s-a razgandit. Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugenkawa Postat Martie 23, 2014 Share Postat Martie 23, 2014 (editat) Salut, Patrick. Saptamana trecuta am schimbat uleiul la F650-ul ST lui cumnata-miu si alaltaieri la Pegaso-ul meu din `99. Nici la Bmw, nici la Pegaso nu am reusit sa desfac surubul ala de sub filtrul de ulei, cu toate ca in manualul de service spun ca poate fi desfacut. Ideea e ca la Pegaso, dupa ce am scos uleiul pe la surubul de sub radiator , apoi pe la "baie", cu toate ca baia de ulei e reprezentata de cadru, deci ma refer la busonul de jos, am dat filtrul jos, am lasat sa se scurga bine, apoi am dat de cateva ori la automat fara bobina (la Pegaso, fata de BMW, se invarte motorul si fara bobina) si mi-a mai aruncat putin ulei si pe la surubul buclucas de sub filtru. Ma refer la surubul cu surubelnita dreapta, ca mai sunt doua suruburi cu imbus, cu care nu ai treaba.. Am facut schimbul de ulei, apoi am pornit-o putin, am oprit-o si i-am dat din nou. Ideea e ca, la fel ca si la tine, nu se stingea becul de la ulei (mentionez ca nu i-am bagat motorina pt spalare, cu toate ca pe vremea cand aveam Dacie foloseam o sulutie de la 2+2, care se pune in ulei, se pornea motorul 5 minute, apoi faceai schimbul de ulei). De abia la a treia pornire am lasat-o mai mult, si de abia dupa un minut si ceva s-a stins becul de ulei. Acum, stau si ma intreb daca tu ai lasat-o mai mult pornita, sa aibe timp motorul sa-si faca presiune si sa stinga becul de la ulei. In mod sigur motorina aia nu avea ce sa obtureze (cu toate ca ti-a stricat ulterior compozitia uleiului) si in mod sigur s-a amestecat cu uleiul. Eu zic sa mai desfaci odata furtunul de la sita de ulei din cadru, si sa sufli cu presiune de aer, asta dupa ce ai dat uleiul jos. Mai da-i si filtrul de ulei jos si lasa-l sa se scurga, asta daca nu iti mai permiti sa dai 20-25 de ron pe unul nou. Sa nu uiti un lucru: marea majoritate a uleiului de la Rotax-urile noastre se trange in cadru. De asta si iese mai mult ulei pe surubul de golire de sub radiator decat pe la busonul de sub motor. Tu, nelasand-o pornita mai mult timp, practic uleiul ti-a ramas inca in cadru, si nu a ajuns in partea de jos a motorului. Nu stiu cat de mult te ajuta ce am scris eu, dar in situatia ta orice sfat e bine-venit. Toate bune. Editat Martie 23, 2014 de eugenkawa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Martie 23, 2014 Autor Share Postat Martie 23, 2014 Merci. Am suflat pe furtun dupa sita si nimic. Clar ajunge la o pompa si nu am facut nimic. Dar mai incerc diverse. Multumesc frumos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nflt Postat Martie 23, 2014 Share Postat Martie 23, 2014 Hai să trecem la chestii serioase: conform schemei generale a sistemului de ungere, pompa se amorsează gravitațional. Unicul motiv al neamorsării ar fi blocarea supapei de contrareflux (vezi 3) în condițiile golirii complete a pompei. Aerul rămas pe canalizare nu ar permite umplerea cu ulei. Soluția ar fi introducerea de ulei pe canalizarea dinspre rezervor și crearea unei presiuni (aer comprimat 0,2-0,3 atm) care să învingă rezistența acelea valve antireflux. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Martie 24, 2014 Autor Share Postat Martie 24, 2014 Azi o sa fac rost de o scula mai desteapta sa o pot desface. Cu mana simplu nu vrea. E stransa de "a gorilla on steroids". Si in manual zice sa o desfac la "bleeding the oil circuit", deci cam aia e. Cealalta supapa e pusa invers si se vede bila si in poza, stanga sus. Multumesc frumos pentru ajutor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 24, 2014 Share Postat Martie 24, 2014 De regretat nu regret nimic (doar invat ceva si din asta si pe langa asta), stiam ca o sa am parte si de misto-uri, dar ma bucura asta. Imi mentine zambetul pe buze. In alta ordine de idei, imi beau cafeaua si ma duc sa incerc metodele cu "seringa"sa vad daca se amorseaza si sa vad daca nu a baut din bere si s-a razgandit. Multumesc ficior fain ... ai rezolvat ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.