Sari la conținut

Cum repari o pana fara cric central?


kelshak
 Share

Postări Recomandate

De fiecare data cand plec la drum, ma obsedeaza problema asta. Cum rezolvi o pana la o motocicleta care nu are cric central, si nici cauciucuri tubeless. In special cand esti undeva pe drum?
Are cineva vreo schema, vreo idee? Vreun sfat?

 

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai daca iti e mila s-o culci te duci pe jos acasa si gata, ce atata vrajala :D

 

daca cricul lateral e sanatos o ridic pe o parte, pui o buturuga ceva si gata treaba.

 

intrebarea e : tu ai facut vreodata o pana?!?? adica sa rezolvi tu problema singurel??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din moment ce e cu camera pentru ca sunt roti cu spite, nici nu mi-am pus problema sa rezolv pana singur. Nici nu cred ca se poate. Problema era cum demontez roata ca sa o duc la o vulcanizare.. Pana la urma cred ca si culcatul mobrei pe-o parte e o varianta.. decat s-o las pe vreun butuc in mijlocul drumului si sa mi-o darame vreun curios..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Si eu eram stresat de treaba cu pana......pana cand am "descoperit" spray -ul cu spuma! Acum am si cric central, dar tot am un spray cu spuma in "portbagaj". Se gasesc la benzinarii, nu sunt scumpe si chiar sunt bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator suzuki_fan

Nup, toar tubeless!

 

Soluția ar fi un kit de pană și cu cheia pentru suspensii din trusa motocicletei poți scoate cauciucul. O pompă găsești pe la un conservar...

 

P.S. Mai țineți minte cum făceam pe vremea IJ-urilor?

Vremea trece, dar metodele sunt în mare tot alea.

Editat de suzuki_fan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai pe spate e simplu, daca te ajuta fizicul, desfaci piulitele de la roata, pui carca la treaba si scoti axul iar pe urma lasi mobra pe bascula. O sa stea un pic aplecata din cauza cricului dar nu cade. Pe urma leviere si scoti camera sau cu chei fixe in loc de leviere. Pe fata nu am incercat:)...asta in conditiile in care ai ceva scule.

Daca nu ai scule poti sa cauti un tren:)))

Asta e metoda testata pe XT

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Daca esti in oras:

- chemi un prieten cu scule pentru demontat si masina, dispus sa umble el sa iti faca pana sau sa iti pazeasca motorul

- mergi pe langa ea pana la prima vulcanizare

- mergi calare pana la prima vulcanizare, numai daca este f.f. aproape, altfel uzezi f. tare anvelopa. Nu as recomanda.

- chemi pe cineva sa o ridice

 

Distractia incepe pe off sau la drum lung.

Eu prefer autonomia totala.

In trusa mea de scule, pentru pene, am cheile pentru desfacut sigurantele/piulitele/suruburile de la roti, 2 camere noi, compresor, 2 leviere de 25/30 cm (mai mici de atat sunt o gluma proasta), petece si lipici (in caz ca sunt sufiecient de intelept sa ciup camera la montare sau sa mi se intepe chiar si cea nou montata in acea zi), un spray mic, reincarcarcabil, cu solutie pentru geamuri (contine detergent si alcool), un spit pentru extras cuie/aschii/etc, o bucata de plastic groasa de 5-6 mm pe care o infig intre placutele de frana cand scot roata, o bucata de carpa pe care sa pui axele rotilor si vaselina pentru reuns aceleasi axe.

Da, ies mai mult off-road si in majoritatea cazurilor la zeci de km de orice vulcanizari sau urme de civilizatie. In tineretea-mi nu foarte inteligenta ieseam si singur de foarte multe ori.

Motocicleta a avut ani buni cric central. Cand a devenit inutilizabil (era sub scut si incasa toate loviturile grele), am inceput sa improvizez:

- la roata spate, tineam eu motorul in balans pe cricul central. Fiiindca la manevra asta, intins peste sa, nu mai aveam precizie la fixat discul intre placute, dadeam si placutele jos la inceput si le montam la final. Este simplu la Tenere - desfaci un surub si se rabateaza etrierul in sus, expunand total placutele care ies ca la lego.

- improvizam cu butuc sau piatra foarte neteda sub bratul drept al basculei

- in campie, am intins-o pe jos

- la roata fata nu ai ce face altceva decat sa o intinzi pe jos

 

La Louis am vazut la sectiunea de "anvelope, accesorii, etc" un dispozitiv extensibil ce se fixeaza in asfalt, respectiv bratul drept al basculei.

Nu il gasesc pe site, asa ca urc o poza de pe net pentru a iti face o idee

post-3763-0-58116600-1398209990_thumb.jpg

Personal nu as da banii pe asa ceva. Cand rezolvi o pana ai momente cand tragi cu putere de roata si balanzezi serios motocicleta.

Sa ma joc cu minim 150 de kg pe deasupra picioarelor sau capului si toata baza mea sa stea in acel balans infim, nu stiu ce sa zic. Roata trebuie sa stea destul de bine in aer ca sa poti o poti scoate lejer

Mie nu mi-a inspirat incredere la vremea la care l-am luat in calcul. Daca cineva i-a descoperit utilitatea maxima, mai ales pe off, va rog sa ma contraziceti si am sa fiu bucuros sa il reconsider ca eventuala achizitie.

 

Daca cineva iti va recomanda spray la roata cu camera, nu da banii pe el.

Uite ce poate face un cui si cam ce sanse de a astupa gaurile ii mai lasa sprayului (substanta alba ca prenadezul din poze este continutul unui spray de pana):

post-3763-0-79196100-1398210831_thumb.jpgpost-3763-0-09431600-1398210837_thumb.jpgpost-3763-0-67612500-1398210842_thumb.jpg

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe fata incerci sa scoti camera fara sa demontezi roata daca ai solutie de lipit, petice , leviere si o pompa sau minicompresor asa cum a spus si colegul Raul. Recomand solutia si peticele dela Maruni (verde), se numeste Super Valkarn si face minuni, nu mai poti dezlipi petecul, se aseamana cu o vulcanizare la cald.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa dai jos roata spate solutia este liftstickul de mai sus. Singura eleganta si usor de carat. Functioneaza atat pentru roata spate cat si pentru roata fata. La folosire trebuie blocata frana. Fata, se leaga maneta de grip cu banda izolier sua leucoplast din trusa medicala. Spatele, se pune un pietroi pe pedala.

 

Cheie de 13 si 22 si ai dat axul afara. 10 pentru intinzatorul lantului. Pentru economie de spatiu, se taie un levier si i se sudeaza o inelara de 22 la un capat. Si o fixa 10-13 reduce greutatea. Ta-daaaa....

 

Ok, ai dat roata jos. Acum?

 

Sa jungi la camera ai nevoie de leviere. Doua, plus o surubelnita sa-l inlocuiesti pe al treilea.

 

Trebuie sa ai camera de rezerva (solutia cea mai eleganta, o camera de fata care se potriveste si pe spate) / petice / lipici / cartuse de CO2 pentru umflat. Cartuse de CO2 pentru ca sunt cele mai convenabile de carat. Pentru adventure cartusele trebuiesc inlocuite cu pompa de la Touratech :), dar nu este cazul pentru ca la adventure nu prea pleci cu cruiserul (desi s-a mai vazut) si automat ai cric central.

 

Cam de astea ai nevoie cand faci pana la sosea. Initiatorul topicului vad ca are un cruiseras cu roti cu spite deci .....

 

PS Vorbesc din carti, nu am avut niciodata pana, am jante din aliaj, am kit de pana cu mine tot timpul, sub sa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din moment ce e cu camera pentru ca sunt roti cu spite, nici nu mi-am pus problema sa rezolv pana singur. Nici nu cred ca se poate. Problema era cum demontez roata ca sa o duc la o vulcanizare.. Pana la urma cred ca si culcatul mobrei pe-o parte e o varianta.. decat s-o las pe vreun butuc in mijlocul drumului si sa mi-o darame vreun curios..

Chiar te-as ruga sa iti culci motoreta pe iarba cum zic cei de aici si sa vii dupa o ora de "culcat" sa vezi daca mai poti sa o pornesti...este 99.9% sigur ca nu mai poti sa pleci spre casa chiar daca ai rezolvat cu pana...pentru ca din categoria "benzina care ti-a curs din rezervor/carburator/are ce te faci???".nu e chiar asa usor.o sa iti dau eu o idee destul de ok, numai ca cineva va trebui sa stea langa ea cat timp esti plecat sa repari pana.o pui pe cricul lateral, desfaci suruburile sau surubul (depinde de caz) de pe ax si cand trebuie sa o dai jos il rogi pe camarad sa o tina si el un pic pe laterala cat trebaluiesti tu la ea si dupa ce ai scapat de roata o lasi pur si simplu pe furca sau bascula ca sta lejer...insa nu te-as sfatui sa o pui pe pamant ca se poate afunda, cel mai bine o lasi pe asfalt, dar sa pui ceva,o geaca orice sub furca sau bascula ca sa nu o zgarii sau sa ai vreo bucurie sa alunece.Oricum nu te sfatuiesc sa o lasi nesupravegheata pentru ca poate pica extrem de usor din pozitiile astea. Sper sa iti fi fost de ajutor.cel mai bine inainte sa patesti pe drum incearca undeva acasa sa vezi cumva daca nu iti atinge toba de asfalt, pt ca la unele modele e foarte posibil sa atinga si e nasol.

 

Vad ca majoritatea baietilor iti spun cum sa rezolvi pana, dar din cate am inteles eu te intereseaza cum sa dai roata jos pentru ca am vazut ca tu nu ai jante de aliaj tubeless, ci cu camera si jante cu spite.Asadar sa nu te manance palma sa dai banii pe sprayul ala "minune" de pana, ca pentru camera e fix nimic si iti si umple camera cu prostia aia spuma degeaba...pentru ca ala e fix pentru cauciucurile tubeless, ca in caz de pana din tubeless aerul iese mult mai incet, decat cel din camera :moron: .deci sprayul de pana iese din calcul la tine.Cel mai bine si cel mai sanatos o duci la vulcanizare, nici nu te chinui tu sa dai cauciucul jos, cine stie cum ciupesti mai rau camera si nu iti dai seama.Incearca sa faci ca mine si vezi daca ti-am fost de ajutor. :143:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spreiul de pana tine la camera numai in anumite conditii. Daca camera e intepata finescu, da, daca e taiata mai serios, nu. Decat sa dai banii pe un sprei mai bine ii dai pe doua camere, una fata, una spate. Eu merg cu camere dupa mine la fiecare tura lunga. M-au salvat de mai multe ori, atat pe mine cat si pe prietenii cu care merg. O singura data n-am avut la mine camere si a trebuit sa bata un prieten 60 km. ca sa-mi aduca, in Calarasi e imposibil sa gasesti o camera moto pe stoc.Adica...gasesti, dar numai de IJ...

Cat despre demontat rotile, atata timp cat nu esti singur nu-i nicio problema. In doi se rezolva, oriunde-ai fi. Asta cu conditia sa ai ceva scule.

Intr-o zi am ajutat un flacau undeva pe langa Malaia. I-am peticit camera si a ajuns cu bine acasa.

 

In concluzie:

* nu pleci niciodata singur (macar pasager)

* ai la tine camere

* ai la tine scule care pot fi folosite si ca leviere si cu care poti da rotile jos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. o culci pe-o parte daca ai crashpad daca nu, cum a spus colegul mai sus, pe iarba pe geaca

2. ia o caramida dupa tine o pui sub motor sa o ridici de la sol, sau ce ai prin preajma :)

3. sprei de pana

 

te descurci tu, sa fi inventiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand ramai in drum nu o sa-ti vina sa crezi cate variante iti vor trece prin cap :) . Ptr a nu ajunge ca McGyver , doteaza mobra cu un set adecvat de reparatie ( snur sau petece ) . Ajuta foarte mult .



P.S : ca sa dai roata jos in drum , iti trebuie si cheie ptr ax . Sa inteleg ca umblati cu asa ceva dupa voi ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La motocicleta mea germana da. Leviere, unul dintre ele cu 22 sudat la un capat. Pentru ca spite.

Sincer nici eu nu plec la drum fara trusa si leviere :) . Din start am 3 kg in plus la bagaje .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand ramai in drum nu o sa-ti vina sa crezi cate variante iti vor trece prin cap :) . Ptr a nu ajunge ca McGyver , doteaza mobra cu un set adecvat de reparatie ( snur sau petece ) . Ajuta foarte mult .

 

 

P.S : ca sa dai roata jos in drum , iti trebuie si cheie ptr ax . Sa inteleg ca umblati cu asa ceva dupa voi ?

O cheie engleza face cat o trusa intreaga.

 

 

Fixed.

 

IMGP0095.JPG

 

IMGP0093.JPG

Asa, asa, nu mai stiam cum ii zice...

 

Azi am rezolvat o pana fata

unui prieten in oras cu un scaunel pus sub scut si o cheie pentru ax. In doi, eu cu el. In 10 min.roata a fost jos.

Editat de Kollar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am folosit cu succes cricul de la masina. Metoda testata pe XT 3TB, Tenere si indata pe Dominator. O las pe cric (pe stanga, evident) si sub scut, in partea din dreapta undeva, ii infig cricul auto si o ridic pana vad roata suspendata...si sta ca un trepied fara niciun stres. Inainte de a o "urca" pe cric, ii slabesc axul rotii (fata sau spate...metoda merge in ambele cazuri). Nu stiu la vitezane daca se poate..dar la enduro-touring merge sigur si avantajul e ca nu ai nevoie de niciun ajutor...te descurci singur :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...