Sari la conținut

D.I.D vs EK chain


Postări Recomandate

Salutare! Si sper ca in curand asfalt uscat...

 

Ideea topicului: am comandat un lant DID 520 VX X-ring, dar am primit, desi la acelasi pret, un EK 520 SROZ care e O-ring. O prima diferenta e ca DiDul (cel comandat de mine, la altele o fi diferit) trebuie pus la presa, EKul are agrafa (ca in poza) Nu mai spun numele furnizorului ca si asa mi-a zis ca ajunge produsul la mine pe 26 si a venit abia azi. Dupa ce am sunat la ei de cateva ori, ca la maiuri nu raspundeau.

 

Am gasit ceva discutii privind cele 2 tipuri de lant pe undeva pe net.

So? DID vs EK...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu nu m-as juca cu clips nici daca as avea 125 cc. EK sunt lanturi bune, dar cauta cu nit, e cel mai bine!

 

PS: parerea mea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu nu m-as juca cu clips nici daca as avea 125 cc. EK sunt lanturi bune, dar cauta cu nit, e cel mai bine!

 

PS: parerea mea

aceeasi problema am avut-o si eu....si peste tot am auzit de povesti cum ca ar sari lantul in mers (clipsurile), dar pentru ca nu am avut presa mi-am comandat cu clips. Si surpriza: am mai bine de 3500 km ( vre-o 1500 un singur drum de 2 zile prin Bulgaria de 1 mai)sezonul asta si clipsul e la locul lui.

Acum o sa se spuna ca nu rezista la viteze mari.....este foarte corect ca nu am mers decat maxim 150....dar pentru mine e suficient, mai ales ca de obicei la drumuri mai lungi suntem 2 plus bagaje.

Editat de chucki
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu ce sa zic? unii spun ca sare, altii spun ca nu. ca veni vorba de presa. zic asa, ca fapt divers: il intreb pe un nene care are presa cat ma costa sa schimb lantul. zice: 100 ron pt kit. eu zic ca vreau "decat" lantul, cat face doar lantul? el:80 ron. :)))) tare omul!

ma rog, daca dai search cu "missing clips from masterlinks" nu prea e placut ce gasesti. dar ma gandesc si eu de ce le-or mai facea asa daca chiar au problema asta, adica daca sar clipsurile? ca am vazut ca is de astea cu clips la niste lanturi pt diverse capre: street, race , dirt...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu ce sa zic? unii spun ca sare, altii spun ca nu. ca veni vorba de presa. zic asa, ca fapt divers: il intreb pe un nene care are presa cat ma costa sa schimb lantul. zice: 100 ron pt kit. eu zic ca vreau "decat" lantul, cat face doar lantul? el:80 ron. :)))) tare omul!

ma rog, daca dai search cu "missing clips from masterlinks" nu prea e placut ce gasesti. dar ma gandesc si eu de ce le-or mai facea asa daca chiar au problema asta, adica daca sar clipsurile? ca am vazut ca is de astea cu clips la niste lanturi pt diverse capre: street, race , dirt...

Cred ca problema e in felul urmator si valabila la ambele cazuri. daca le montezi prost sunt sanse sa ai probleme. Daca la lanturile cu clips largesti clipsul ala de il gasesc toti dracii sunt sanse ca mai incolo sa cedeze. La cel cu presa, daca strangi zaua prea tare sau prea putin iar ai sanse sa cedeze.

Cred mai degraba, dupa ani de cercetari ai celor de la DID, ERK sau care mai sunt, au ajuns la acelasi rezultat:: cand vand un lant cu za de imbinare cu clips ataseaza la colet si o fiola cu cateva grame de cianura, ca oricum rezultatul e acelasi....Ai draq curieri mi-au pierdut fiola.

 

PS: pe vremuri nituiam lantul la simson cu ciocanul si al draq daca patea ceva. Se dezintegrau restul zalelor si aia de imbinare ramanea intrega. Acum avem o gramada de probleme. E adevarat ca si cu ala cand prindeam 110 la vale simteam ca zbor.

 

Hai ca nu mai zic numic ca vad ca argumente poze se gasesc....mai greu sa gasesti o poza cu o za de imbinare nituita rupta ca deobicei se pierde pe drum. Iar poza asta e de pe un topic strain in care se dezbate cam aceeasi problema, nu? Dar repet.....daca esti bou si nu esti in stare sa o bagi din prima si o labartezi cu surubelnita ca sa intre mai usor nu e normal sa cada mai incolo?

Editat de chucki
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aceeasi problema am avut-o si eu....si peste tot am auzit de povesti cum ca ar sari lantul in mers (clipsurile), dar pentru ca nu am avut presa mi-am comandat cu clips. Si surpriza: am mai bine de 3500 km ( vre-o 1500 un singur drum de 2 zile prin Bulgaria de 1 mai)sezonul asta si clipsul e la locul lui.

Acum o sa se spuna ca nu rezista la viteze mari.....este foarte corect ca nu am mers decat maxim 150....dar pentru mine e suficient, mai ales ca de obicei la drumuri mai lungi suntem 2 plus bagaje.

eu am rupt un lant din cauza sigurantei. acum, nu stiu daca a sarit siguranta sau s-a rupt. dar cand am gasit lantul, lipsea siguranta. dar am si tras de motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PS: pe vremuri nituiam lantul la simson cu ciocanul si al draq daca patea ceva. Se dezintegrau restul zalelor si aia de imbinare ramanea intrega. Acum avem o gramada de probleme. E adevarat ca si cu ala cand prindeam 110 la vale simteam ca zbor.

da, imi spunea cineva cu un GPZ ca a folosit aceeasi tehnica: ciocanul. oricum zice ca merge cu lantul ala de 3 ani.

cat priveste treaba cu cianura... daca sare clipsul e nasol. am eu asigurare, dar parca nici sa ma dezlipeasca astia de pe vreun panou electoral cu Ponta n-as vrea. macar sa fie cu aia de la banca Transilvania. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai ca nu mai zic numic ca vad ca argumente poze se gasesc....mai greu sa gasesti o poza cu o za de imbinare nituita rupta ca deobicei se pierde pe drum. Iar poza asta e de pe un topic strain in care se dezbate cam aceeasi problema, nu? Dar repet.....daca esti bou si nu esti in stare sa o bagi din prima si o labartezi cu surubelnita ca sa intre mai usor nu e normal sa cada mai incolo?

Nituitul e mai "sigur" decat....tumburelul ala pus acolo.

E doar parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca fapt divers am vazut destul de multe motoare la care siguranta s-a pierdut/rupt etc.....



Cred ca problema e in felul urmator si valabila la ambele cazuri. daca le montezi prost sunt sanse sa ai probleme. Daca la lanturile cu clips largesti clipsul ala de il gasesc toti dracii sunt sanse ca mai incolo sa cedeze. La cel cu presa, daca strangi zaua prea tare sau prea putin iar ai sanse sa cedeze.

Cred mai degraba, dupa ani de cercetari ai celor de la DID, ERK sau care mai sunt, au ajuns la acelasi rezultat:: cand vand un lant cu za de imbinare cu clips ataseaza la colet si o fiola cu cateva grame de cianura, ca oricum rezultatul e acelasi....Ai draq curieri mi-au pierdut fiola.

 

PS: pe vremuri nituiam lantul la simson cu ciocanul si al draq daca patea ceva. Se dezintegrau restul zalelor si aia de imbinare ramanea intrega. Acum avem o gramada de probleme. E adevarat ca si cu ala cand prindeam 110 la vale simteam ca zbor.

 

Hai ca nu mai zic numic ca vad ca argumente poze se gasesc....mai greu sa gasesti o poza cu o za de imbinare nituita rupta ca deobicei se pierde pe drum. Iar poza asta e de pe un topic strain in care se dezbate cam aceeasi problema, nu? Dar repet.....daca esti bou si nu esti in stare sa o bagi din prima si o labartezi cu surubelnita ca sa intre mai usor nu e normal sa cada mai incolo?

 

Simsonul nu avea cardan cumva?! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta-i pusa la misto sa vezi daca ne prindem :) ?

eu niciodata nu folosesc presa cand le nituiesc...ci am un ciocanel mic..de geamgiu...si cu ala cam in 30 de minute nituiesc frumos lantul...iasa foarte frumos..si e lucru bun..daca ai simt la lovit si simt estetic...

 

eu ce sa zic? unii spun ca sare, altii spun ca nu. ca veni vorba de presa. zic asa, ca fapt divers: il intreb pe un nene care are presa cat ma costa sa schimb lantul. zice: 100 ron pt kit. eu zic ca vreau "decat" lantul, cat face doar lantul? el:80 ron. :)))) tare omul!

ma rog, daca dai search cu "missing clips from masterlinks" nu prea e placut ce gasesti. dar ma gandesc si eu de ce le-or mai facea asa daca chiar au problema asta, adica daca sar clipsurile? ca am vazut ca is de astea cu clips la niste lanturi pt diverse capre: street, race , dirt...

daca pui siguranta cum trebuie si in sensul indicat de producator nu cred ca sare....trebuie sa fi foarte atent cum il pui...e gandit ca forta de centrifugare si restu sa il tina acolo....se poate ca la cei la care le-a cazut sa-l fi pus gresit....am un prieten ce a tras pe un lant cu clips vreo 3 ani....motor de viteza...mergea fest cu 200,230...no problem...cum zicea cineva mai sus...poate au largist clipsul..sau poate l-au montat in sensul gresit...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ sarpe: daca asa e, eu n-am sesizat nuanta din postare lui chucki. o fi gresit si omul. oricum sint sigur ca a fost bine intentionat. si oricum eu "nu cunosc la simsoane" ca sa zic asa. dar am o poza cu cineva care stie cum sta treaba. :)

 

@ chucki: am prins ideea cu nitul, repet: mi-a mai spus cineva ca merge rezolvata treaba si fara presa. numai ca lantul meu e cu clips. bine macar ca am aflat faptul ca lantul (la producator ma refer) e ok. acum mai raman doar cu gandul la clipsul ala...

 

@ALL: mersi pt "nu, bikere 33, e ok cu clips, sa traiesti multi ani, n-o sa regreti niciodata ca ai luat lantul asta, s.a.m.d.... clipsul e mai bun ca nitul, sa ai asfalt uscat, noua ni s-a rupt nitul, ce rau ne-a parut ca nu aveam cu clips, ca clipsu' il bate pe vandam, etc " :)))))

post-69982-0-18008100-1402027642_thumb.jpg

Editat de biker 33
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am instalat recent un lant DID la un Kawasaki KLR care a venit in pachet cu zaua de inchidere cu siguranta. La inceput am fost dezamagit si i-am spus omului pt care il instalam ca nu prea e safe... apoi cand l-am inchis am vazut ca fateta zalei care intra peste cele doua bolturi intra presata. Deci, am bagat-o cu presa, cu mana nu intra nicicum. Dupa presare am pus siguranta.

Pai in cazul asta nu e nici o problema... zaua aia nu se deschide nici daca scoti siguranta si mergi fara ea... siguranta o pui ca sa nu mai turtesti bolturile.

In fine, ciudat sa-ti trimita altceva.

Eu am avut doua lanturi EK cu X-ring si ambele au venit cu za de inchidere prin presare, nu cu siguranta.

Oricum, poti cumpara ORICAND o za de inchidere de care vrei tu, doar sa fie pentru acelasi tip de lant - aka aceleasi dimensiuni.

 

Nu stiu cum e in RO, dar aici la toate magazinele moto au zale de inchidere in mod curent, pe tejghea... Stiu un magazin unde vand lant EK la numar de zale, ti-l taie pe loc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta-i pusa la misto sa vezi daca ne prindem :) ?

Asta chiar am facut-o din prostie.....am confundat mz-ul cu simsonul...la mz am nituit lantul. La simson mi se pare ca nici nu am desfacut vreodata cardanul si grupul spate decat cand l-am vandut. Ce rau imi pare dupa dansul....si au trecut mai bine 15 ani.

 

Da, za de imbinare se gaseste, e cam 20 de lei. Eu stiu o regula de baza: nu se pune za cu clips pe vitezane. Fortele sunt mari. Zaua nituibila e sfanta. N-ai dureri de cap.

Singura forta care apasa pe siguranta este inertia din invartirea lantului. Forta de smulgere este tot in za...care este o za ca si celelalte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cand am schimbat lantul l'am primit inchis, fara za,fara nit. Din cauza ca nu prea vroiam sa dau bascula jos and such, am luat o za de legatura care se nituieste de la mymoto, am scos o za din lant si am folosit zaua cumparata pentru a inchide din nou lantul.

 

Orice ar fi, mi se pare mai safe decat cea cu agrafa. Pe fluturasu de la DID scria ca lantul inchis din fabrica e cel mai safe, urmat de za nituita, iar pe ultimul loc era cea cu prindere pe clips. Cu toate astea sunt foarte multi raceri care folosesc si nu patesc nimic, sansele sunt foarte mici sa sara de acolo

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare! Si sper ca in curand asfalt uscat...

 

Ideea topicului: am comandat un lant DID 520 VX X-ring, dar am primit, desi la acelasi pret, un EK 520 SROZ care e O-ring. O prima diferenta e ca DiDul (cel comandat de mine, la altele o fi diferit) trebuie pus la presa, EKul are agrafa (ca in poza) Nu mai spun numele furnizorului ca si asa mi-a zis ca ajunge produsul la mine pe 26 si a venit abia azi. Dupa ce am sunat la ei de cateva ori, ca la maiuri nu raspundeau.

 

Am gasit ceva discutii privind cele 2 tipuri de lant pe undeva pe net.

So? DID vs EK...

 

Omologul EK pentru DID VX ar fi lantul SRX, care e cel mai ieftin lant X-ring EK.

Personal, gasesc modelul SROZ sau SRO5, cele mai slabe lanturi EK si sunt cu mult sub variantele ceva mai scumpe SRX, MVXZ sau MVXZ-ZST.

In concluzie, chiar daca ai platit acelasi pret, ai primit un lant mai prost.

Cei care ti l-au vandut ori au fost rau intentionati ori nu se pricep la motorete.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se poate. acum asta e. :)



sa speram ca nu se pricep...



LE: pt cazul in care mai sint habarnisti ca mine, ca eu pana acum nu m-am confruntat cu problema asta, e prima data cand schimb lantul :

Editat de biker 33
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca cei de la EK au un tip de master link prin insurubare. Eu mi-am comandat kit-ul de lant de la ek (ce a venit cu za de inchidere tip clema) si mi-am mai comandat asa ceva.

2007_1108adironacksmap0003.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok, :) mersi de info!

eu l-am pus asa cum a venit. am bagat azi o tura. mai pana in 80, asa... ca am o problema cu ceva garnitura care zboara la turatii mari. sper si eu ca aia care l-or fi vandut or fi facut ei niste calcule. incat sa nu ajung eu statistica fiindca mi-a zburat clipsul (agrafa) de siguranta de la master :)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca "agrafa" aia se pune in functie de sensul de rotatie al lantului - sper ca stii asta - e foarte important!!! - cu partea deschisa a agrafei spre inapoi pe ramura de sus a lantului - partea inchisa a agrafei spre sensul de rotatie al lantului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...