Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 241
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Uh! Mie imi merge, chiar si dupa "clear cache". Singura tara in care probabil nu merge e Ghermania, datorita coloanei sonore. Dubios.

 

Nu e dubios, e 'libertatea' din vest ;-) Macar pozele se pot vedea ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10 aprilie

Mare noroc avem cu căldura asta. Pe la 8 suntem zăpăciți în corturi și e musai să ieșim, să strângem șatra, înainte de a ne mura complet. Chiar dacă e așa cald afară, pe motor e bine în ciuda vitezei noastre de 30km/oră.

Ne luăm la revedere de la vecinii noștri nemți sau ei de la noi, ne fotografiem unii pe alții și o luăm în direcții diferite. Le suntem recunoscători tare, pentru ospățul din seara precedentă. Oameni de omenie.

 

Lăsăm repede și în urmă de tot nisipul de la M’Hamid, și-l dăm la schimb pe piatra de toate formele si mărimile ce acoperă pista de la Tagounite la Foum Zguid. Offroad la sud de Zagora. Zici că am aterizat pe o cu totul altă planetă ce stă să se destrame bucățică cu bucățică. Spre deosebire de alte pustietăți, aici e pustiu și nu știu câți kilometrii facem fără să întâlnim vreun suflet.

maroc%2B%28159%2Bof%2B467%29.JPG

 

maroc%2B%28160%2Bof%2B467%29.JPG

 

maroc%2B%28161%2Bof%2B467%29.JPG

 

După câțiva sau poate zeci de kilometrii de pistă parcursă la 10-20km/oră (cine mai știe, de simțit i-am simțit ca zeci) zgâlțâieli continue, dureri dorsale acute, fără vegetație, fără umbră, fără puțină viteză pentru răcorire, suntem profund impresionați. Cobor aproape în mâini de pe motor, genunchii nu mă mai țin de la atâta amortizare, și poposim ba pentru umbră, ba pentru o limonadă călduță și un parizer țiclam clocit în coburi.

 

maroc%2B%28164%2Bof%2B467%29.JPG

 

maroc%2B%28166%2Bof%2B467%29.JPG

 

maroc%2B%28172%2Bof%2B467%29.JPG

 

maroc%2B%28173%2Bof%2B467%29.JPG

 

Da’ e frumos. Iar e mai mult decât frumos și iar e diferit. Țara asta merită văzută de multe multe ori. În orice direcție faci 100-200 de km e un alt peisaj ce te lasă fără cuvinte.

În cele câteva ocazii în care bolovanii s-au transformat în nisip, dăm de greu. Ne zvârcolim și ne împrăștiem care încotro, doar vom reușim cumva să ieșim. Măcar cu moralul stăm bine, cred. Mai puțin Eru care reușește să-și mai forțeze o dată faimoasa gleznă, pe o poțiune de nisip apărută de nicăieri.

maroc%2B%28174%2Bof%2B467%29.JPG

 

maroc%2B%28175%2Bof%2B467%29.JPG

 

maroc%2B%28176%2Bof%2B467%29.JPG

 

maroc%2B%28177%2Bof%2B467%29.JPG

 

Suntem perseverenți și după-masa ajungem la Foum Zguid leșinați de foame și de sete. Cam pe când ne așezăm la masă Luci își face de lucru cu o bine programată pană. Luci e exemplar. Are grijă ca orice problemă cu motorul să survină în timpul liber, cum ar fi. Nu vrea să țină echipa în loc. Contrar aparențelor și aspectului localului cu pricina, cartofii prăjiți și frigănelele sunt delicioase.

 

maroc%2B%28179%2Bof%2B467%29.JPG

 

De aici nu ne-a rămas decât să căutăm loc de cort. În față avem asfalt și cam atât pentru următorii kilometrii.

Înainte să ajungem la Tissinit, tragem pe dreapta și suntem iar în nisip. O seara pe măsura zilei. Asfințit printre nori de praf , motoare îngropate.

maroc%2B%28180%2Bof%2B467%29.JPG

 

maroc%2B%28181%2Bof%2B467%29.JPG

 

maroc%2B%28182%2Bof%2B467%29.JPG

 

maroc%2B%28183%2Bof%2B467%29.JPG

 

maroc%2B%28185%2Bof%2B467%29.JPG

 

Alecu desface carburatoarele africanei la lumina frontalei, asistat de Luci. Eu poponeataăț airbox-ul. Nisipul a ajuns ceva mai departe decât ne-am fi dorit. Nu o putem lăsa să se înece așa.

Hai măi africana, că mai avem drum lung.

 

maroc%2B%28191%2Bof%2B467%29.JPG

 

maroc%2B%28192%2Bof%2B467%29.JPG

 

maroc%2B%28193%2Bof%2B467%29.JPG

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faina mobra din prima poza. Zici ca-i pica ochii in gura de somn :-)

 

Una peste alta, cand vad de cate ori v-ati infundat, ma intreb daca nu v-ar fi prins cumva bine niste motoare mai usoare sau mai putin incarcate?

 

Si uitandu-ma la penultimele doua poze, nu era mai simplu sa bage tigara in carburator decat sa sufle? Cu flacara deschisa si vapori de benzina, iese mizeria singura afara :crack:

Editat de ADVRadu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu siguranta ar fi fost mai usor si poate mai distractiv pentru pilot cu un motor mai usor si fara atat de multa incarcatura, dar in felul asta am putut sa ne bucuram impreuna de tura si cu un buget mai modest ;)

 

Cu mobra adormita e Sebicozaurul, ultimul la trezire! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt ceva mai multe fotografii cu motoare in nisip, pentru ca acele fotografii sunt mai deosebite si pentru ca pentru ca noi acolo ne-am distrat si despre acele momente povestim. Defapt au fost 2 zile cu mult nisip si impins, cu zone care ar fi putut evitate, dar tocmai ca noi de-abia le-am asteptat si ne-a parut rau ca s-au terminat. Si in munti povesteam tot de trecerile prin nisip si "riding the dunes".

Altfel, cred ca stii, ca daca vrei sa imparti motorul cu prietena trebuie un motor putin mai mare.

Chestia mai interesanta este ca in timpul ezcursie nimeni nu s-a plans de greutatea prea mare si am facut trasee pe care multa lume cu motoare usoare ar spune pas, doar ca ulterior ni s-a atras atentia ca conducem motoare prea grele pentru "pistele" parcurse sau ca fetele ar trebui sa piloteze si ele, si eu tot nu inteleg de ce ar trebui sa fie altfel. Cred ca asa place la noi, cu casa in spate, punem cortul unde ne place si maine inca o data "ride on"

Abia astept sa mai bage o zi Ramish, sa ma mai bucur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Day 9 [10 aprilie]

 

Dupa o zi de leneveala si refacere azi voi incerca sa merg cu grupul. Sunt un pic stresat din cauza gleznei care desi si-a mai revenit este departe de forma obisnuita. Cel mai rau este ca nu pot sta in scarite calumea, de fapt stau doar intr-un picior, noroc ca am am antrenament din Crimeea de anul trecut.

 

Ziua incepe destul de brusc,cu soarele care ne zoreste sa plecam, asadar ne intoarcem de la Mhamid pana in Tagounite, unde parasim asfaltul. Sunt un pic stresat de nisip, insa Alecu imi spune ca nu o sa avem nisip de loc. Si a avut dreptate, dar am avut la piatra .......multa piatra.

La prima oprire nu mai puteam de maini si am incercat inclusiv pozitia de motocross, degeaba.

Dupa inca o repriza, mai punem de-o oprire cu limondada incropita si in plin soare. Pe a doua bucata, am avut impresia ca mobra se va dezmembra, nu am fost singurul care a avut aceasta impresie si chiar ma gandeam la cei care aveau si pasager, cred ca a fost horor pt pasagere:

 

post-47250-0-02368700-1413742437_thumb.jpg post-47250-0-04157400-1413742438_thumb.jpg post-47250-0-24836700-1413742439_thumb.jpg post-47250-0-12572000-1413742440_thumb.jpg post-47250-0-09702200-1413742441_thumb.jpg post-47250-0-00777700-1413742442_thumb.jpg post-47250-0-15797200-1413742443_thumb.jpg post-47250-0-20730200-1413742444_thumb.jpg

 

Plecam mai departe si peisajul incepe sa se schimbe , trecem prin niste albii de rau secate si apoi incepem sa urcam, si la un moment dat privelistea ne face sa ne oprim brusc:

 

post-47250-0-15807100-1413742637_thumb.jpg post-47250-0-10607100-1413742638_thumb.jpg

 

Ulterior incepem sa coboram si intr-unul din locurile cu nisip reusesc iar sa ma imprastii pe jos fortandu-mi evident glezna stanga, din nou. Ma doare de-mi ies ochii dar reusesc sa ma sui pe mobra si insist sa plecam cat mai repede, stiu eu ce se intampla dupa ce se duce adrenalina.

In mod ciudat insa desi ma doare destul de rau, cred ca aceasta cazatura m-a ajutat, mi-a pus ceva oase, ligamente la loc intrucat deja calc mai bine si pot sa stau un pic si in scarite.

 

Ne indreptam catre un drum care mi se pare un fel de Mecca in situatia de fata, insa acesta se transforma brusc in fata morgana cand ajungel la el, adica da e drum insa si pana aici a fost iar asta la care se lucreaza, e cu piatra afanata si chair nu am chef sa ma mai imprastii odata azi.

 

Si uite asa ajungem in partea a doua a zilei in Foum Zguid, unde mancam bine de tot si ieftin dar nu si repede, ah si mai e si pana lui Luci. Super baiat mereu face penele in momente potrivite [ma rog daca se poate spune asa]. Plecam cu burtile pline si bagajele si mai pline de "pornocaleeeeeeeeeeeeeeee" . [Moama ce dor mi-e de portocalele alea]

 

 

post-47250-0-58136200-1413743246_thumb.jpg post-47250-0-60512300-1413743247_thumb.jpg

 

Pentru azi nu mai avem multe de facut, trebuie sa ne gasim un loc de campare si asta cumva nu a fost greu, o albie uscata de rau este exact ce ne trebuie, ma rog daca scoatem din ecuatie o mica lupta cu nisipul inainte de campare, asta asa ca sa dormim mai bine.

Dupa campare Alecul si Luci parca si sebi mesteresc ceva pe la motoare :

 

post-47250-0-76949000-1413744320_thumb.jpg

V-am mai zis ca iubesc injectia ?

Si din punctul meu de vedere cel mai important, Patricia reuseste sa surprinda un fenomen care nu ne da pace de cateva seri :

 

post-47250-0-23181600-1413744370_thumb.jpg

 

Nu am mai vazut niciodata luna in aceasta ipostaza.


» Post actualizat in 19 Oct 2014 18:53

A si sa nu uit traseul: post-47250-0-24089800-1413744759_thumb.jpg

Editat de ERU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

V-am mai zis ca iubesc injectia ?

 

Nu. Tell us more... :bore:

Una peste alta nu cred ca injectia e motivul pentru care nu e nicio poza cu tine curatand filtrul de aer :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Una peste alta, cand vad de cate ori v-ati infundat, ma intreb daca nu v-ar fi prins cumva bine niste motoare mai usoare sau mai putin incarcate?

 

:crack:

 

Desi am fost unul dintre cei 2 fara pasager, mie mi-ar fi placut o mobra mai usoara, cu mai putin incarcata nu cred ca sunt in stare, am avut 23 kg bagajele pt o luna, nu cred ca as putea mult mai putin, insa as putea mai bine asezate pe mobra. :D

» Post actualizat in 20 Oct 2014 10:24

Nu. Tell us more...

Una peste alta nu cred ca injectia e motivul pentru care nu e nicio poza cu tine curatand filtrul de aer :)

 

Lasa ca ti-am zis pe topicul celalt.

 

Cred ca primul motiv pt care nu e nici o poza cu mine curatand filtrul este lenea [si faptul ca am filtru reutilizabil si nu imi luasem la mine nici spary de curatat nici ulei], al doilea ar fi ca am filtrul de aer asezat mai sus decat la AT.

Oricum poti vedea la postul 107 cum arata filtrul meu de aer cand am ajuns acasa. Dupa ce l-am curatat s-a simtit bine dpdv putere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine baieti! Filmuletul ala ma face sa cred ca v-ati distrat de minune, chiar si in munti. Nici macar pe stradute de oras sa nu poti merge decat in picioare, e adventure la maxim.

Si apropos de film. Am inteles care e numarul ideal de oameni intr-un grup in Maroc: 9. Unul conduce, patru imping. Dupa care e nevoie de un alt grup de patru la schimb, dupa ce s-au epuizat primii.

;-)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desi am fost unul dintre cei 2 fara pasager, mie mi-ar fi placut o mobra mai usoara, cu mai putin incarcata nu cred ca sunt in stare, am avut 23 kg bagajele pt o luna, nu cred ca as putea mult mai putin, insa as putea mai bine asezate pe mobra. :D

 

Eu zic ca mai bine puneai cateva kile in plus (de exemplu niste incaltame mai acatarii) si le puneai pe toate undeva jos, nu cocotate toate una peste alta pe coada motorului. Nu e chiar asa de importanta masa totala in sine, cat unde e centrata. Pe data viitoare poate vorbesti cu Alecul sa-ti faca si tie o pereche de cutii, sau poate ii cari si tu gentile lui Colebaci?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca mai bine puneai cateva kile in plus (de exemplu niste incaltame mai acatarii) si le puneai pe toate undeva jos, nu cocotate toate una peste alta pe coada motorului. Nu e chiar asa de importanta masa totala in sine, cat unde e centrata. Pe data viitoare poate vorbesti cu Alecul sa-ti faca si tie o pereche de cutii, sau poate ii cari si tu gentile lui Colebaci?

 

 

Nush ce sa zic in legatura cu sidecase-urile. Imi place foarte mult cum lucreaza baietii de la HeavyDuties dar cumva cred ca raman la textile.

 

Am deja o pereche de genti de la Wolfman, dar din niste motive care acum imi par stupide, am decis sa nu le iau ci sa folosesc o singura geanta pe spate, care pana la urma nu a mai fost asa de singura. :D

 

Sa nu se inteleaga ca as avea ceva impotriva gentilor lu Colebaci' [as putea cârti ca sunt cam mari] dar sa si le duca singur. :))

Editat de ERU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa nu se inteleaga ca as avea ceva impotriva gentilor lu Colebaci' [as putea cârti ca sunt cam mari] dar sa si le duca singur. :))

 

Cu marimea cred ca rezolvi, ca le poti comprima. Sunt cu adevarat mari la pret eventual. Ce poa' sa bage in ele de costa 450e o pereche de genti de textil?!? Armura de kevlar?!? Nu cred...

Nu zic ca nu sunt bune, dar...e prea mult marketing. Asa ca bine zici, mai bine sa si le care singur :D .

 

Si ca tot am facut destul hijack, ceva poze mai puneti si voi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu marimea cred ca rezolvi, ca le poti comprima. Sunt cu adevarat mari la pret eventual. Ce poa' sa bage in ele de costa 450e o pereche de genti de textil?!? Armura de kevlar?!? Nu cred...

Nu zic ca nu sunt bune, dar...e prea mult marketing. Asa ca bine zici, mai bine sa si le care singur :D .

Sa stii ca nu gresesti prea mult cu kevlar-ul. Are printre straturi si ceva materiale din care se fac vestele antistab-ing ca sa ii adauge un grad de protectie anti hoti. Adica teoretic nu ti le taie unu cu un cutter in 10 sec.

 

 

Si ca tot am facut destul hijack, ceva poze mai puneti si voi?

 

Mai ai punem si poze, dar mai spre we cand ajung acasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La asemenea ture lungi gentile/lazile laterale sunt obligatorii pentru muritorii de rand (neasistati de elicopter :) ). In primul rand pentru o mai buna repartizare a masei bagajelor. Eviti insa sa pui chestii sensibile la apa, asta daca nu vrei sa te chinui cu huse impermeabile. Controversa textile versus ladoaie va mai continua mult si bine, ambele au avantaje si dezavantaje.

 

Ladoaiele sunt mai incapatoare si etanse, deasemenea pot fi securizate, dar transforma mobra in "transatlantic". Textilele nu te deranjeaza mai de loc, nu maresc sensibil gabaritul si rezista la trante, nu te pun in fata unor probleme nasoale de "tinichigerie" sau mai grav suporti deteriorati.

 

Personal am optat definitiv pentru textile. Mancarea, pelerina de ploaie si altele de prim uz in tank-bag, haleala "long life" schimburile si chestiile de valoare in topcase, chestiile grele conserve de ex. inclusiv scule si piese in gentile laterale. Dar si lucruri utile "la minut" in compartimentele mici.Gentile textile trebuie sa fie facute din cordura. Dupa ce le iei, le dublezi cusaturile cu ata cat mai tare pentru a rezista ca lumea la socuri sau trante.

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scuze de intermezzo, dar:

 

La asemenea ture lungi gentile/lazile laterale sunt obligatorii

 

discutabil. stiu vreo 2 cu vreo 4 ani numai de ture lungi cu rollbag

 

Ladoaiele sunt mai incapatoare si etanse,

 

am dubii ca niste lazi ies mai incapatoare decat advspec extinse la maxim cat sa mai fie waterproof.

 

Gentile textile trebuie sa fie facute din cordura. Dupa ce le iei, le dublezi cusaturile cu ata cat mai tare pentru a rezista ca lumea la socuri sau trante.

 

daca n-au cusaturi rezistente, nu le iei... parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Day 10 [11 aprilie]

 

Ma trezesc primul si pe cand ies din cort constat ca pasesc mai bine decat zilele trecute, dar [intotdeauna exista un dar] ma doare brusc si rau la anumite miscari. Probabil de la repriza de ieri de gimnastica la sol.

Ma apuc sa strang fara nici un chef, insa la cat de cald se face in doar 1 ora ma felicit in gand stand la umbra pt harnicia de dimineata.

Dupa un pic de chinuiala pt scos mobra la drum, lovim asfaltul pana in Tissint, de unde cumparam: apa, benzina si niste dulciuri [cam râncede inc azul meu].

 

post-47250-0-72576300-1414440425_thumb.jpg post-47250-0-35917800-1414440426_thumb.jpg

 

De aici parasim asflatul si o luam spre "Valea Paradisului", despre care a aflat Alecu de la niste francezi cu 4x4 in campingul de la Merzouga. Ba chiar avem de la francezi si un track. Nici nu parasim bine asfaltul ca lucrurile incep sa arate din ce in ce mai bine:

post-47250-0-10969400-1414440607_thumb.jpg post-47250-0-85419700-1414440607_thumb.jpg post-47250-0-80225100-1414440608_thumb.jpg post-47250-0-82792900-1414440609_thumb.jpg

 

Dupa iesirea din Tissint, au urmat niste bucati destul de rapide, care insa au fost intrerupte de o problema tehnica. Rulmentii de la roata spate a Transalp-ului au cedat, exact cand Alecu profetea ca o sa mai incepem sa avem probleme la mobre:

 

post-47250-0-08593000-1414443904_thumb.jpg post-47250-0-89805000-1414443904_thumb.jpg post-47250-0-66524000-1414443905_thumb.jpg post-47250-0-67139500-1414443906_thumb.jpg post-47250-0-39611000-1414443907_thumb.jpg

 

Valea asta, si cred ca vorbesc/scriu in asentimentul tuturor a fost unul din cele mai frumoase locuri din tura noastra marocana.


» Post actualizat in 27 Oct 2014 21:14

Chiar la inceputul vaii ne-am oprit la o carciuma chiar la intrarea intr-un sat:

 

post-47250-0-49757600-1414444332_thumb.jpg post-47250-0-67809000-1414444333_thumb.jpg post-47250-0-01563500-1414444335_thumb.jpg post-47250-0-20832400-1414444336_thumb.jpg post-47250-0-99423900-1414444336_thumb.jpg post-47250-0-00940000-1414444338_thumb.jpg post-47250-0-92453300-1414444338_thumb.jpg

Straduta principala care strabatea satul si incepea sa urce prin vale era pe alocuri asa de ingusta ca am avut evoie sa patinez amreajul ca sa ma inscriu in curbe, din pacate nu prea am poze insa sper ca va completa Ramish.

 

Editat de ERU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Track-ul asta minunat, ne urca spre creste unde ne si oprim sa mancam ceva ca amai apoi dupa o scurta coborare sa se opreasca destul de brusc in asflatul care duce la Taliouine.

 

post-47250-0-03302500-1414444654_thumb.jpg post-47250-0-09025500-1414444655_thumb.jpg post-47250-0-75742300-1414444655_thumb.jpg post-47250-0-53243200-1414444656_thumb.jpg post-47250-0-45673700-1414444657_thumb.jpg

 

Pe asfalt ne-am mai enterteinizat cu niste serpentine si in cele din urma am ajuns in oras, unde conform obiceiului am alimentat, am facut cumparaturi dar am si mancat o inghetata sau doua. :)

 

post-47250-0-40634300-1414444800_thumb.jpg post-47250-0-29623400-1414444801_thumb.jpg post-47250-0-85683300-1414444801_thumb.jpg post-47250-0-69091100-1414444802_thumb.jpg post-47250-0-39294100-1414444799_thumb.jpg

 

Dar nu am zabovit prea mult prin civilizatie intrucat deja soarele era catre asfintit iar noi nu prea stiam unde vaom gasi un loc de cort. Asa ca sarim in sei si o luam din loc. Locul de cort a fost intr-o albie temporara, insa eu am fost separatist si am dormit afara din albie. Cumva avantajele de a avea un cort de doar 1 kg vin si cu niste dezavantaje, in cazul de fata nu era selfstanding, deci depind de niste puncte fixe de ancorare.

 

Pe seara dupa o supa la plic se dezbate traseul de urmat. Evident ne indreptam catre ocean insa unde vom merge ulterior, mi se pare deadreptul dubios sa stai in cumpana intre Marrakesh si Toubkal, dar cumva seara se termina indecis.O sa mergem spre ocean, mama ce baie o sa fac.


» Post actualizat in 27 Oct 2014 21:27


Si track-ul :post-47250-0-18761400-1414445261_thumb.jpg

Editat de ERU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe seara dupa o supa la plic se dezbate traseul de urmat. Evident ne indreptam catre ocean insa unde vom merge ulterior, mi se pare deadreptul dubios

 

hmmm... miroase ca n-ati facut Plage Blanche. Blastemie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hmmm... miroase ca n-ati facut Plage Blanche. Blastemie.

 

 

De ce vrei tu sa spoilezi topicul ? Sa stii ca eu unul m-am gandit mult pana sa se ia decizia cu Plage Blanche, adica mna piciorul muci , daca primesc cado' si-o clavicula rupta om m-am facut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

11 aprilie

Am câștigat ceva experiență și viteză, în ultimele zile, în ceea ce privește împachetarea căsuței noastre. În timp ce Alecu mai verifică încă o dată starea tehnică a africanei, eu strâng cortul, fac bagajele. Suntem aproape gata de plecare. Un mic detaliu doar, Sebi încă doarme. În cele din urmă reușește sa recupereze întârzierea și ne putem începe dimineața prin a scoate motoarele din nisip.

 

maroc%2B%28196%2Bof%2B467%29.JPG

 

Câțiva metrii de nisip și suntem înapoi pe drumul de asfalt ce duce spre Tissint, de-o parte și de alta a drumului o mare de nisip și piatră. Pe măsură ce ne apropiem relieful se schimbă, Tissint-ul e așezat la baza crestelor mai înalte ale Oued-ului Tissint. Oprim la un colț de stradă pentru micul dejun. Coca cola și dulciuri găsim la un chioșc în fața căruia câțiva copii joacă fussball. Sprijinim un gard, savurăm doi biscuiți, râncezi în cazul lui Eru, contemplăm pentru câteva clipe peisajul și orășelul in plină forfotă, iar băieții cumpără câteva bidoane de benzină.

 

maroc%2B%28198%2Bof%2B467%29.JPG

 

maroc%2B%28197%2Bof%2B467%29.JPG

 

Cu plinul făcut, trecem de cealaltă parte a crestelor și ne continuăm drumul de-a lungul oued-ului. Aici coloritul se schimbă în verde; palmieri, terase cultivate. Tăiem apoi valea și urcăm într-un platou cu praf, pâlcuri de arbuști și creste înalte de jur împrejur.

 

maroc%2B%28199%2Bof%2B467%29.JPG

 

maroc%2B%28200%2Bof%2B467%29.JPG

 

maroc%2B%28201%2Bof%2B467%29.JPG

 

maroc%2B%28202%2Bof%2B467%29.JPG

 

Gabi întârzie și când în cele din urmă apare ne anunță că ceva nu sună a bine, însă nu știu cum se face și ne vedem de drum, dar nu pentru mult timp.. Rulmenții de la roata spate sunt praf. Eveniment cu ocazia căruia ne implicăm cu toții la diferite nivele în mecanică, filmări și interviuri sau pur și simplu gură cască, aruncat cu pietre. Tocmai când ne gândeam că ziua e compromisă și făceam planuri de întoarcere în oraș pentru a căuta rulmenți, Luci salvează situația cu un rulment norocos și de dimensiuni favorabile roții lui Gabi.

 

maroc%2B%28210%2Bof%2B467%29.JPG

 

maroc%2B%28204%2Bof%2B467%29.JPG

 

maroc%2B%28205%2Bof%2B467%29.JPG

 

maroc%2B%28211%2Bof%2B467%29.JPG

 

maroc%2B%28214%2Bof%2B467%29.JPG

 

O jumătate de oră mai târziu suntem din nou la drum și ne îndreptăm spre o altă vale. Vallée d'Aguinane, una dintre văile de-a lungul căreia se cultivă șofranul. Francezii ce-i întâlniserăm la Merzouga ne sugeraseră să nu ratăm această vale și acum înțelegeam de ce. Cum intrăm în orășelul Aguinane valea se îngustează și suntem înconjurați din toate părțile de creste terasate, iar terasele sunt toate verzi, cultivate. Casele par a crește din bolovănișul văii și blocurile de stâncă în care au fost săpate drumurile de acces, și toate par a veni de-a valma peste tine. Iți cam taie respirația.

 

maroc%2B%28220%2Bof%2B467%29.JPG

 

maroc%2B%28215%2Bof%2B467%29.JPG

 

maroc%2B%28216%2Bof%2B467%29.JPG

 

Osteniți de drum și amețiți de foame, dar mai ales de priveliște, tragem la un auberge. Mâncare nu e, iar auberge-ul e închis. Mă rătăcesc pe niște scări, de împrăștiem printr-o curte și în cele din urmă zăresc pe cineva pe terasa unei case. Ni se dă drumul sus la terasă unde e amenajat un cort berber și de unde putem admira întreaga vale. Cafea și „aser limon” (am aflat ca așa trebuie să cerem fresh de portocale).

 

maroc%2B%28217%2Bof%2B467%29.JPG

 

De aici urcăm printre case și palmieri ce se apleacă peste noi, pe un drum îngust și tot mai abrupt. Șerpuim pe drumul săpat în creasta expusă, sprijinit cu piatră și lăsăm în urmă Vallée d'Aguinane. Ne oprim sus pentru o privire de ansamblu asupra văii și asupra vieții de aici. Cam incredibil locul ăsta.

 

maroc%2B%28218%2Bof%2B467%29.JPG

 

maroc%2B%28222%2Bof%2B467%29.JPG

 

maroc%2B%28223%2Bof%2B467%29.JPG

 

maroc%2B%28225%2Bof%2B467%29.JPG

 

maroc%2B%28219%2Bof%2B467%29.JPG

 

Gata, ne-am pierdut printre creste. Doar piatră în jurul nostru, grămezi de bolovani și din loc în loc câte un sat. Apoi trecem într-o zonă plată și întinsă de pământ roșcat până să ajungem la asfalt. Peisajul e mereu în schimbare.

 

maroc%2B%28226%2Bof%2B467%29.JPG

 

maroc%2B%28227%2Bof%2B467%29.JPG

 

maroc%2B%28228%2Bof%2B467%29.JPG

 

Spre seară ajungem la Taliouine. Sebi ne cumpără bomboane pe băț și ne potolim setea cu înghețată. Ne relaxăm la o terasă la șosea, Alecu e la cumpărături de ale gurii. Ceapă.

 

maroc%2B%28231%2Bof%2B467%29.JPG

 

maroc%2B%28230%2Bof%2B467%29.JPG

 

maroc%2B%28229%2Bof%2B467%29.JPG

 

Iar asfalt. De o parte și de alta pereți abrupți, unde nu-s pereți abrupți sunt terase cultivate sau pământuri cultivate. Nu-i chip să găsim un loc drept cu iarbă care să nu fie o cultură de vreun fel. Zărim loc cât de cât drept doar într-o albie temporară, dar nu ni se pare cea mai bună idee. După încă 30 de minute de insucces campăm la vreo 50 de km la Taliouine spre Irherm, într-o albie temporară :D Nu mai e ca în deșert pe pietrișul din albie, dar oboseala e convingătoare. Seara se încheie cu supa la plic și discuții pe tema traseului nostrum. Cât timp mai avem, cât de departe putem ajunge? Am vrea cât mai departe.

 

maroc%2B%28232%2Bof%2B467%29.JPG

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Noroc ca rulmentul acela nu s-a uzat pana la limita de a iesi bilele. Asa ca a iesit afara cat de cat civilizat. Eu am scos recent unul cu flexul si dalta. Cam la 50 de mii te poti astepta sa schimbi rulmentii sa nu te pasca dandanaua cine stie pe unde. Bestiale pozele si normal bestiale locurile. Se simte deja regretul ca drumurile astea nu pot fi nesfarsite si ca din pacate la un moment dat, se da semnalul de intoarcere.

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...