Sari la conținut

Postări Recomandate

Domnilor, intentionez sa-mi pun parbriz la dragstar si ma tot contrazic cu amicii in aceasta privinta.

 

Eu zic asa: daca pui parbriz, avand in vedere unghiul pe care-l are, ar trebui sa-ti faca mobra mai aerodinamica, asta in contrast cu motoreta originala, fara parbriz, care, iti "ofera" tot vantul in piept (si mai ales tinand cont de faptul ca stai cocosat, va dati si voi seama cata aerodinamicitate ai pe mobra).

 

Amu, problema este in felul urmator: eu am zis ca iti micsoreaza consumul la mobra si iti mareste confortul, amicii imi spun ca iti mareste categoric consumul si imbunatatiri nu prea sunt deloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Domnilor, intentionez sa-mi pun parbriz la dragstar si ma tot contrazic cu amicii in aceasta privinta.

 

Eu zic asa: daca pui parbriz, avand in vedere unghiul pe care-l are, ar trebui sa-ti faca mobra mai aerodinamica, asta in contrast cu motoreta originala, fara parbriz, care, iti "ofera" tot vantul in piept (si mai ales tinand cont de faptul ca stai cocosat, va dati si voi seama cata aerodinamicitate ai pe mobra).

 

Amu, problema este in felul urmator: eu am zis ca iti micsoreaza consumul la mobra si iti mareste confortul, amicii imi spun ca iti mareste categoric consumul si imbunatatiri nu prea sunt deloc.

 

 

 

consum mai mare si e mai greu de manevrat motorul! e diferenta mare,e mult mai ok fara ,singurul avantaj ca te fereste ceva de vant!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnilor, intentionez sa-mi pun parbriz la dragstar si ma tot contrazic cu amicii in aceasta privinta.

 

Eu zic asa: daca pui parbriz, avand in vedere unghiul pe care-l are, ar trebui sa-ti faca mobra mai aerodinamica, asta in contrast cu motoreta originala, fara parbriz, care, iti "ofera" tot vantul in piept (si mai ales tinand cont de faptul ca stai cocosat, va dati si voi seama cata aerodinamicitate ai pe mobra).

 

Amu, problema este in felul urmator: eu am zis ca iti micsoreaza consumul la mobra si iti mareste confortul, amicii imi spun ca iti mareste categoric consumul si imbunatatiri nu prea sunt deloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

consum mai mare si e mai greu de manevrat motorul! e diferenta mare,e mult mai ok fara ,singurul avantaj ca te fereste ceva de vant!

 

vorbesti din experienta sau din auzite? sunt curios sa stiu de la cineva care a avut pe 1100 parbriz

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la motoru de 1100... n-o sa fie mare diferenta la consum... poate 0.5L/km dar sa pui parbizu cum trebuie

 

io am 1500 cecemeu... am facut test... afara fara parbiz.... 5,2 l/km, cu parbiz... cam 5,3-5,5 l/km

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la motoru de 1100... n-o sa fie mare diferenta la consum... poate 0.5L/km dar sa pui parbizu cum trebuie

 

io am 1500 cecemeu... am facut test... afara fara parbiz.... 5,2 l/km, cu parbiz... cam 5,3-5,5 l/km

 

dar tot nu inteleg care-i logica. cu parbriz ar trebui sa fie mai aerodinamic... mama ma-sii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnilor, intentionez sa-mi pun parbriz la dragstar si ma tot contrazic cu amicii in aceasta privinta.

 

Eu zic asa: daca pui parbriz, avand in vedere unghiul pe care-l are, ar trebui sa-ti faca mobra mai aerodinamica, asta in contrast cu motoreta originala, fara parbriz, care, iti "ofera" tot vantul in piept (si mai ales tinand cont de faptul ca stai cocosat, va dati si voi seama cata aerodinamicitate ai pe mobra).

 

Amu, problema este in felul urmator: eu am zis ca iti micsoreaza consumul la mobra si iti mareste confortul, amicii imi spun ca iti mareste categoric consumul si imbunatatiri nu prea sunt deloc.

 

Cere una de la cineva si fa un test. Sunt foarte multe factori (unghi montare, forma, marimea, etc). Nu poti sa zici un rezultat concret. Cel mai bine vezi tu diferenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parbriz, parbriz dar nu oricum. Intr-adevar, poate micsora consumul - prin modificarea aerodinamica a partii din fata a motocicletei - insa cu anumite conditii. Parbrizul trebuie sa aiba o anumita suprafata si inclinare dar si o anumita ainaltime. De ex. inaltimea optima ar trebui sa fie cea de la far si pana la inaltimea nasului riderului, masurata la aceeasi inclinare a parbrizului. Insa dupa cum spuneam nu orice parbriz. De regula cele originale construite de uzina exact pentru modelele respective. Sau daca nu, cele facute special pentru cruisere mari, de catre firme specializate gen Memphis Shades, Kuryakin, National Cycle, Show Chrome sau Custom World International. Mai sunt si altele, dar astea sunt cele mai cunoscute. Daca se pune problema montarii parbrizelor europene de pe la Louis sau Polo si ma refer la cele mici, gen touring, turbulentele create de catre acestea fata de masivitatea frontului motocicletei si pana la driver, nu duc la economii de crburant ci dimpotriva, curgerea aerului pe suprafata parbrizului neducand curentul de aer dincolo de capul si mainile riderului. Cu alte cuvinte, daca si cu parbriz si tot te loveste aerul in piept, inseamna ca nu obtii nicio economie. Concluzia: parbrizul trebuie sa deflecteze aerul dincolo de extremitatile riderului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parbriz, parbriz dar nu oricum. Intr-adevar, poate micsora consumul - prin modificarea aerodinamica a partii din fata a motocicletei - insa cu anumite conditii. Parbrizul trebuie sa aiba o anumita suprafata si inclinare dar si o anumita ainaltime. De ex. inaltimea optima ar trebui sa fie cea de la far si pana la inaltimea nasului riderului, masurata la aceeasi inclinare a parbrizului. Insa dupa cum spuneam nu orice parbriz. De regula cele originale construite de uzina exact pentru modelele respective. Sau daca nu, cele facute special pentru cruisere mari, de catre firme specializate gen Memphis Shades, Kuryakin, National Cycle, Show Chrome sau Custom World International. Mai sunt si altele, dar astea sunt cele mai cunoscute. Daca se pune problema montarii parbrizelor europene de pe la Louis sau Polo si ma refer la cele mici, gen touring, turbulentele create de catre acestea fata de masivitatea frontului motocicletei si pana la driver, nu duc la economii de crburant ci dimpotriva, curgerea aerului pe suprafata parbrizului neducand curentul de aer dincolo de capul si mainile riderului. Cu alte cuvinte, daca si cu parbriz si tot te loveste aerul in piept, inseamna ca nu obtii nicio economie. Concluzia: parbrizul trebuie sa deflecteze aerul dincolo de extremitatile riderului.

 

da nenea, la asta ma refeream si eu. nu mai iei aerul in piept si "te comporti" ca o parasuta, ci aerul se duce pe langa tine..

Asadar exista si un sambure de adevar in toata chestia asta cu parbrizul... era imposibil sa mareasca consumul din moment ce tu, ca si rider, nu mai "franezi" motorul prin aerul care te loveste fix in bot si in piept..

 

asteptam si alte opinii... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cere una de la cineva si fa un test. Sunt foarte multe factori (unghi montare, forma, marimea, etc). Nu poti sa zici un rezultat concret. Cel mai bine vezi tu diferenta.

 

cine naiba iti imprumuta un parbriz cu tot cu suporti ca sa testezi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Diferentele de consum, asa cum a zis si @phoenix27, difera de la caz la caz in functie de unghi, forma etc. Comparativ cu a nu avea un parbriz, nu cred ca consumul ar trebui sa fie problema cea mai "arzatoare", diferentele cu/fara fiind nesemnificative, ci sporul de confort. Mie spre exemplu cu un parbriz de 58cm (masurati de la far in sus) mi-a crescut putin consumul, dar si confortul. In majoritatea cazurilor ce dai pe mere pierzi pe pere... sau invers. Ca sa fie confortul complet, iti recomand ca pe langa parbriz sa-ti achizitionezi si deflectoare. Diferenta este uluitoare. La 90-100kmh cu un parbriz inaltut si cu deflectoare poti sa-ti aprinzi linistit o tigara pe mobra.

Una peste alta, ca sa-ti raspund la intrebare, in majoritatea cazurilor iti creste consumul in acelasi timp cu confortul.

Editat de razvanescu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu despre consum/confort insa iti afecteaza foarte mult manevrabilitatea

in general pe motocicletete naked, fara parbriz scrie sa nu ii pui sau sa tii cont de chestia asta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnilor, intentionez sa-mi pun parbriz la dragstar si ma tot contrazic cu amicii in aceasta privinta.

 

Eu zic asa: daca pui parbriz, avand in vedere unghiul pe care-l are, ar trebui sa-ti faca mobra mai aerodinamica, asta in contrast cu motoreta originala, fara parbriz, care, iti "ofera" tot vantul in piept (si mai ales tinand cont de faptul ca stai cocosat, va dati si voi seama cata aerodinamicitate ai pe mobra).

 

Amu, problema este in felul urmator: eu am zis ca iti micsoreaza consumul la mobra si iti mareste confortul, amicii imi spun ca iti mareste categoric consumul si imbunatatiri nu prea sunt deloc.

Eu am avut parbriz la Virago cam doua sezoane si cand l-am dat jos m-am simtit mai fericit (desi toate gazele isi dadeau duhul pe hainele mele si ma batea mai tare vantul)

Aerodinamica creste si poti mari viteza maxima (cel putin la Virago) am mers cu 170 km/h cu parbriz, dar fara am coborat la 140km/h dar mi-am pus si apehanger!

Editat de IceLord
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da nenea, la asta ma refeream si eu. nu mai iei aerul in piept si "te comporti" ca o parasuta, ci aerul se duce pe langa tine..

Asadar exista si un sambure de adevar in toata chestia asta cu parbrizul... era imposibil sa mareasca consumul din moment ce tu, ca si rider, nu mai "franezi" motorul prin aerul care te loveste fix in bot si in piept..

 

asteptam si alte opinii... :)

Eu am avut parbriz la Virago cam doua sezoane si cand l-am dat jos m-am simtit mai fericit (desi toate gazele isi dadeau duhul pe hainele mele si ma batea mai tare vantul)

Aerodinamica creste si poti mari viteza maxima (cel putin la Virago) am mers cu 170 km/h cu parbriz, dar fara am coborat la 140km/h dar mi-am pus si apehanger!

 

Nu ma ajuti cu problema mea? Din ce an e dragstar-ul tau de 1100cc?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine a fost invers. Drifter cu parbriz, abia abia daca ajungea pana la 150 - 155, plus ca lua cam 7.5 - 8 pe autostrada, la viteze de 130-140. Acum sunt la al doilea sezon fara parbriz, nu ma omoara prea tare vantul, in schimb Drifter-ul se duce pana la 150 fara nici un fel de efort, si ajunge la un maxim de 175. Consumul la o viteza de coraziera de 130-140 e cam de 6.5 - 7 cu pasager si bagaje.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ _popa_

hai sa intelegem si noi ce dezbatem: avantajele si dezavantajele folosirii parbrizului sau cu cat influenteaza consumul montarea unui parbriz?

 

in primul caz

s-a spus deja, creste confortul si nu iti mai faci hainele insectar (deci consumi mai putin detergent sa le speli :laugh:, deci faci economie). Cateodata ma gandesc si ce o sa se intample cu mine peste vre-o 20-30 de ani. Daca as putea muri mai la tinerete nu m-ar deranja, dar chestia asta cu viata si moartea e cam greu de controlat. I-am vazut pe batrani ca se tot vaita ba de una ba de alta si sunt constient ca motociclismul va avea ceva efecte negative. Acum nu le percepem pentru ca ne simtim in putere, dar mai incolo... s-ar putea ca parbrizul asta pe care il montezi acum sa te scuteasca de vre-o 10 ani de dureri articulare mai tarziu.

 

despre consum

vad ca unii sunt obsedati de subiectul asta (nu zic ca e cazul aici). pana la urma 0% consum nu merge. nu stiu cam cati kilometri faceti voi intr-un an cu motocicleta. hai sa zicem rotund 10.000. si sa punem tot rotund 5l/100. ar insemna 500 litri de benzina. cu parbriz sau fara parbriz poate poti sa castigi un 2% adica vre-o 10 litri de benzina. nu cred ca e chiar asa de semnificativ, raportat la un an intreg incat sa merite sa iti bati capul prea tare.

oricum, consumul creste foarte mult atunci cand freci motocicleta prin oras si stai si astepti pe la semafoare, iar atunci parbrizul nu influenteaza cu nimic. ca sa glumim putin, cea mai mare economie o fac oamenii harnici care merg cu motorul inainte de 7 dimineata cand nu e aglomerat pe strazi.

nici cand mergi lejer (pana pe la 90-100km/h) nu cred ca se simte diferenta la consum. cel putin la mine asa e: cel mai mare consum il am cand o frec prin oras, pe urma cand merg blana si cand merg pe la munte (unde o tin mai turata pe curbe). daca merg la 100km/h cred ca consumul bate spre 4,5 sau si mai putin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu mi-am pus pe dragstar un parbriz mai micut un pic si de atunci toatte gazele pe care le curatam de pe haine acu raman acolo. Plus ca nu mai iau curentul in piept ceea ce e super ok la drum lung...obosesti mai greu. Eu zic ca se merita un parbriz pt cineva care are de gand sa faca iesiri mai lungi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

despre consum

vad ca unii sunt obsedati de subiectul asta (nu zic ca e cazul aici). pana la urma 0% consum nu merge. nu stiu cam cati kilometri faceti voi intr-un an cu motocicleta. hai sa zicem rotund 10.000. si sa punem tot rotund 5l/100. ar insemna 500 litri de benzina. cu parbriz sau fara parbriz poate poti sa castigi un 2% adica vre-o 10 litri de benzina.

Nu cred ca e vorba de economie la partea financiara cat despre marirea autonomiei cu un plin facut.Toata lumea cred ca viseaza distante parcurse de 400>500km la plin.

Editat de lantz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca e vorba de economie la partea financiara cat despre marirea autonomiei cu un plin facut.Toata lumea cred ca viseaza distante parcurse de 400>500km la plin.

 

Exact! Asa cum spunea si DStar, economie (ce-i aia? hahahahahahahahaaaa) nu faci! Nu la asta ma refeream! Ma refer la faptul ca imi doresc sa am o autonomie mare. Adica, daca o tai prin Europa, sa n-am la mine 300 de valute, numai ca sa pot alimenta prin fiecare tara. Daca stii care ti-e autonomia (relativa) iti poti face niste calcule, si poti sa pleci doar cu 150 de valute dupa tine...

 

Iar referitor la parbriz, am intrebat pentru ca sunt un om caruia ii place confortul (cui nu-i place?!)... daca stiu clar de exemplu ca nu ma influenteaza negativ cu nimic (consum, bicicleta, etc), de ce sa nu pun? Vorba celui care spunea ca la un momentdat fumezi si o tigara pe mobra...

 

Cam de-asta intrebam ce si cum...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am vazut la o enduroaica un rezervor suplimentar facut artizanal, pus in partea din spate a motocicletei. detalii tehnice nu imi cereti ca nu ma pricep, eventual poate pot sa intreb, dar v-am spus in idee - cine vrea autonomie foarte mare poate sa incerce varianta asta cu rezervor suplimentar.

pe de alta parte, eu am facut destule drumuri lungi. la un moment dat simti nevoia sa te opresti sa te mai dezmortesti. daca mai si alimentezi intre timp nu cred ca e o problema. prin europa nu mai sunt chiar asa multe valute, iar daca folosesti cardul nu iti mai bati capul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am vazut la o enduroaica un rezervor suplimentar facut artizanal, pus in partea din spate a motocicletei. detalii tehnice nu imi cereti ca nu ma pricep, eventual poate pot sa intreb, dar v-am spus in idee - cine vrea autonomie foarte mare poate sa incerce varianta asta cu rezervor suplimentar.

pe de alta parte, eu am facut destule drumuri lungi. la un moment dat simti nevoia sa te opresti sa te mai dezmortesti. daca mai si alimentezi intre timp nu cred ca e o problema. prin europa nu mai sunt chiar asa multe valute, iar daca folosesti cardul nu iti mai bati capul.

 

daca folosesti cardul chiar ca ai pus-o... o platesti dublu pe benzina... 4-5euro comision pentru orice tranzactie... tare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iertare daca va intrerup.... stie cineva codul rulmetilor de la roata spate de la xvs de 400 care sunt la fel cu cei de 650? si un link cu ceva dilar ar fi bine venit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da nenea, la asta ma refeream si eu. nu mai iei aerul in piept si "te comporti" ca o parasuta, ci aerul se duce pe langa tine..

Asadar exista si un sambure de adevar in toata chestia asta cu parbrizul... era imposibil sa mareasca consumul din moment ce tu, ca si rider, nu mai "franezi" motorul prin aerul care te loveste fix in bot si in piept..

 

asteptam si alte opinii... :)

 

De pe la 90-100km/h te apleci usor peste rezervor. Cu grija sa nu faci poc :)

Editat de Gothik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iertare daca va intrerup.... stie cineva codul rulmetilor de la roata spate de la xvs de 400 care sunt la fel cu cei de 650? si un link cu ceva dilar ar fi bine venit

http://www.powersportsplus.com/parts/search/Yamaha/Motorcycle/2001/V-STAR+CLASSIC+-+XVS650AN/REAR+WHEEL/parts.html

 

asta e orientativ

care este anul de fabricatie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...