Sari la conținut

MotoGP - Discutii generale


adidas

Postări Recomandate

1 oră în urmă, xt600 a spus:

Mda.. nu stiu cum de poti compara situatiile. Intr-un caz, oamenii nu mai au bani de investit in competitie. Probabil au dificultati financiare mult mai mari decat lasa sa se intrevada. In celalalt caz, niste indivizi triseaza, concurand cu motorete neregulamentare. Ce sa zic... or fi spete similare... 🤔

 

citeam o analiza intresanta, Suzuki nu mai unul dintre cei big four la motorete...cifra de afaceri adusa de motorete este mica, ceva de genul 12 % din cifra totala si o partea din asta aduse de tot felul de scutere prin Asia.

Si atunci, pentru ce sa investesti milioane in MotoGP.

 

Probabil ca nu e in strategia lor sa dezvolte ramura asta, raman cu preponderenta pe masini, si in speta pe piata de masini din India.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 44 minute, damager a spus:

 

citeam o analiza intresanta, Suzuki nu mai unul dintre cei big four la motorete...cifra de afaceri adusa de motorete este mica, ceva de genul 12 % din cifra totala si o partea din asta aduse de tot felul de scutere prin Asia.

Si atunci, pentru ce sa investesti milioane in MotoGP.

 

Probabil ca nu e in strategia lor sa dezvolte ramura asta, raman cu preponderenta pe masini, si in speta pe piata de masini din India.

Acum depinde si ce inseamna acel 12% in valori absolute sau comparativ cu alti producatori de motociclete.  Dar, da, cred ca ai dreptate probabil ca in noul context, pandemie, razboi, diselgate si o reorientare pe piata sa le fi dat cu rest, in ceea ce priveste investitia in MotoGP. La toate astea s-ar mai adauga si faptul ca racingul nu face parte, atat de pregnant, din identitatea lor de brand, cum este cazul la Honda sau Yamaha, ca sa se agate de o competitie atat de costisitoare precum MotoGP. 

 

Un interviu interesant cu Peco Bagnaia, despre frane, Stoner si mobra de 800, etc.. https://www.gpone.com/en/2022/05/12/motogp/bagnaia-stoners-ducati-800-was-unrideable-he-worked-wonders-on-it.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 12.05.2022 la 23:28, xt600 a spus:

Acum depinde si ce inseamna acel 12% in valori absolute sau comparativ cu alti producatori de motociclete.  Dar, da, cred ca ai dreptate probabil ca in noul context, pandemie, razboi, diselgate si o reorientare pe piata sa le fi dat cu rest, in ceea ce priveste investitia in MotoGP. La toate astea s-ar mai adauga si faptul ca racingul nu face parte, atat de pregnant, din identitatea lor de brand, cum este cazul la Honda sau Yamaha, ca sa se agate de o competitie atat de costisitoare precum MotoGP. 

 

Un interviu interesant cu Peco Bagnaia, despre frane, Stoner si mobra de 800, etc.. https://www.gpone.com/en/2022/05/12/motogp/bagnaia-stoners-ducati-800-was-unrideable-he-worked-wonders-on-it.html

 

Prea putin sa justifice investiile in MotoGp.

Cea mai mare componenta de venit a Suzuki vine din India unde a cumparat un fabricant de masini local, Maruti si produce swit pt piata indiana, care este un imensa si cu pontential de dezvoltare si mai imens.

Ca orice producator de masini, si nu numai, 2021-2022 au avut mari pb din cauza crizei de semiconductori...cf cifrelor la Maruti au inregistrat in Q3 2021 o scadere de 48% a profiturilor....ceea ce este extrem de mult

Editat de damager
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dovi e suparat pe Yamaha, ca doar un rider poate sa mearga pe ea ca si Honda lui MM.

 

https://www.motorcyclesports.net/articles/yamaha-is-now-like-honda-for-six-years-with-marquez-only-one-rider-can-ride-andrea-dovizioso?fbclid=IwAR2CL_RGd9srOdK7frSWj5MyJPY4qbmJ7Rek0xJgGhF719axZC8D3cV7vYQ

 

It's another confirmation of what I thought from the beginning: the bike is very good in some areas like Fabio has shown, with amazing things, and he's the only one capable of being fast with this bike now. If you don't ride that way, like him, and you can't be fast in the middle of the corners, you can't be fast, because the bike, with the same speed as the others, doesn't accelerate, due to the traction in my opinion and therefore, without more speed. in the middle of the curve you can't be fast. Fabio has these sensations and «dances» on all tracks, on all tracks and with a lot of speed in the middle of the curve, and it's the only way to be fast with this bike, even more compared to the past, which in my opinion has a different traction, and without that, you can't be fast'.

 

Nu cred ca Yamaha a facut o motoreta pentru Qua, el pur si simplu are viteza f mare pe viraj ca sa compenseze iesirea mai slaba.

Dovi vine mai de pe Ducati, undeva iesirea facea totul

Editat de damager
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, damager a spus:

Dovi e suparat pe Yamaha, ca doar un rider poate sa mearga pe ea ca si Honda lui MM.

 

https://www.motorcyclesports.net/articles/yamaha-is-now-like-honda-for-six-years-with-marquez-only-one-rider-can-ride-andrea-dovizioso?fbclid=IwAR2CL_RGd9srOdK7frSWj5MyJPY4qbmJ7Rek0xJgGhF719axZC8D3cV7vYQ

 

Nu cred ca Yamaha a facut o motoreta pentru Qua, el pur si simplu are viteza f mare pe viraj ca sa compenseze iesirea mai slaba.

Dovi vine mai de pe Ducati, undeva iesirea facea totul

Ma tem ca asta se intampla. Si nu de sezonul asta, ci cam de cand a ajuns Fabio la uzina. De aici si crizele de nervi ale lui Vin, lipsa de performanta a celorlati piloti Yamaha... scenariu identic si la fel ca la Honda, pana acum un an. Te intrebi ce se intampla cu Morbi. Pai baiatul ala nu a uitat cum se merge pe o motocicleta M1, in ciuda accidentarii, mai ales ca este singurul model pe care a concurat. Ok, poate accidentarea l-a afectat si nu se poate bate la podiumuri, victorii, etc, dar ar putea fi constant in top 6-7, sa zicem. Ori el nu intra in puncte. Ceilalti la fel, vin grupati la coada clasamentului. Asta nu este normal, mai ales ca vorbim totusi despre o motocicleta, care poate face podiumuri, chiar si asa limitata cum este. Dovi stie el ce stie (doar face parte din competitie si stie bine culisele, are acces la date, discuta cu ingineri, etc), insa nu poate da prea multe detalii din casa, asa ca spune lucrurile mai pe ocolite.

Pe de alta parte, pe langa purcoiul de bani, pentru salariu, Yamaha trebuie sa ii ofere lui Q si niste garantii tehnice, daca vor sa il pastreze. Trebuie sa ii ofere o mobra, pe care sa se simta bine si asta inseamna sa o faca preponderent pe datele, feedback-ul si stilul lui de pilotaj. Ceilalti sunt sacrificati. Nu cred ca pe termen lung este o solutie buna, dar in contextul actual, Yamaha nu prea are de ales, daca vrea sa isi pastreze gaina de aur. Mai ales ca au si dificultati in atragerea unor piloti de top.

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 23 minute, xt600 a spus:

Ma tem ca asta se intampla. Si nu de sezonul asta, ci cam de cand a ajuns Fabio la uzina. De aici si crizele de nervi ale lui Vin, lipsa de performanta a celorlati piloti Yamaha... scenariu identic si la fel ca la Honda, pana acum un an. Te intrebi ce se intampla cu Morbi. Pai baiatul ala nu a uitat cum se merge pe o motocicleta M1, in ciuda accidentarii, mai ales ca este singurul model pe care a concurat. Ok, poate accidentarea l-a afectat si nu se poate bate la podiumuri, victorii, etc, dar ar putea fi constant in top 6-7, sa zicem. Ori el nu intra in puncte. Ceilalti la fel, vin grupati la coada clasamentului. Asta nu este normal, mai ales ca vorbim totusi despre o motocicleta, care poate face podiumuri, chiar si asa limitata cum este. Dovi stie el ce stie (doar face parte din competitie si stie bine culisele, are acces la date, discuta cu ingineri, etc), insa nu poate da prea multe detalii din casa, asa ca spune lucrurile mai pe ocolite.

Pe de alta parte, pe langa purcoiul de bani, pentru salariu, Yamaha trebuie sa ii ofere lui Q si niste garantii tehnice, daca vor sa il pastreze. Trebuie sa ii ofere o mobra, pe care sa se simta bine si asta inseamna sa o faca preponderent pe datele, feedback-ul si stilul lui de pilotaj. Ceilalti sunt sacrificati. Nu cred ca pe termen lung este o solutie buna, dar in contextul actual, Yamaha nu prea are de ales, daca vrea sa isi pastreze gaina de aur. Mai ales ca au si dificultati in atragerea unor piloti de top.

Doar ca eu nu vad o mare diferenta la yamaha in ultimii 4 ani.

motoreta e cam aceeasi, nu e schimbat marw lucru la ea, electronica s-a mai rafinat, dar aceleasi probleme de cand lumea.

mi-e greu sa diger ca yamaha asta e facuta dupa Qua.

dar na,

cine stie detaliile...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, damager a spus:

Doar ca eu nu vad o mare diferenta la yamaha in ultimii 4 ani.

motoreta e cam aceeasi, nu e schimbat marw lucru la ea, electronica s-a mai rafinat, dar aceleasi probleme de cand lumea.

Da, ADN-ul este acelasi, pastreaza lucrurile bune dar si problemele cunoscute. Dar pot fi aspecte de detaliu... un sasiu mai pe placul lui, un alt centru de greutate, alta distributie a maselor, etc.. Zic si eu. Cert este ca lui bicla ii vine manusa (pana si lipsa cronica a gripului se potriveste perfect in stilul lui- cam mare coincidenta, nu?) iar ceilalti stau grupati in partea inferioara a clasamentului. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Presa italiană spune că Miller ar fi semnat deja cu KTM pentru 2023. Echipa nu este clară (Tech3 sau echipa oficială) și va depinde de alte permutări - cel mai probabil ale lui Oliveira sau/și Raúl Fernández. Oricum ar fi, va avea contract direct cu uzina. 

 

Interesant de văzut cine pleacă de acolo și unde va/vor ajunge: Oliveira probabil că va pleca doar în locul lui Morbidelli iar pentru Fernández se poate face loc la RNF Yamaha - asta dacă rămân cu Yamaha. Și-au manifestat deja interesul de a colabora cu Aprilia pentru o echipă satelit. De văzut dacă este ceva serios sau doar o modalitate de a pune presiune pe uzina Yamaha.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cam asta a ajuns MotoGP-ul. Timpi foarte buni scosi de mai toti pilotii, dar depasiri tot mai putine

 

MotoGP has an overtaking problem, 'nearly impossible'

 

Some riders, such as reigning champion Fabio Quartararo, believe the characteristics of their machinery are partly to blame, with a lack of acceleration and/or top speed leaving them too far away by the braking zone.

 

But others, including eight-time world champion Marc Marquez, feel the overtaking situation has got noticeably worse in recent seasons due to the introduction of wings and ride-height devices.

 

Marc Marquez: ‘People want to see overtakes!’

“With the actual motorbikes, or the situation in this category, to overtake somebody now you need to do a very aggressive move,” Marquez explained. “With the holeshot [ride height device], with the aerodynamics and all these things, it is so difficult to overtake now.

“I already said in the Safety Commission in the past that we are going this way. We are getting faster lap times, but people don’t realise if you are going half a second faster or slower, they want to see overtakes!"

 

Luca Marini: ‘You just stay behind and wait for a mistake’

“These MotoGP bikes are incredible. Also the tyres are incredible. In my opinion Michelin did an incredible job with the rear tyre. Now they need to focus on the front tyre to make more show.

“Like this now, you just stay behind the rider in front and wait for him to do a mistake. If we don’t do mistakes, it’s impossible to do overtakes.”

Marini, who finished ninth on Sunday after holding off Maverick Vinales for the second half of the race, joked:

“I must be the rider Vinales hates most! Every time he’s behind me I try not to let him past. He’s so much faster in terms of race pace but he cannot overtake me because, in my opinion, the front feeling, front [tyre] pressure.

“If you don’t do a mistake, the rider behind cannot overtake. Or only if you have a lot more speed on the straight, but now that’s not the case.”

 

Aleix Espargaro: 'The front tyre was on fire'.

“Every time I tried to get close to Jack, I started to have a lot of movement on the front. I saw on the dash that the front tyre was on fire. So, I let him go about a half second, eight-tenths, and I just stayed there.

“Every time I got closer to Jack, I had a problem with the tyre pressure. I couldn’t overtake. It was impossible. But I knew that Fabio had exactly the same problem awith me, as I had with Jack.”

 

Pol Espargaro: I tried to overtake 6 times, 6 times I ran wide

“I was losing quite a lot on acceleration by pure grip and then to overtake I needed to recover the time I was losing, plus brake much later. I tried to overtake the KTMs like six times during the race and those six times I went wide.

“As soon as I get stuck behind someone, I'm not able to overtake.

 

articol complet:

https://www.crash.net/motogp/feature/1002832/1/marc-marquez-motogp-has-overtaking-problem-nearly-impossible

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, ioio_viola said:

MotoGP has an overtaking problem, 'nearly impossible'

 

Ah, problema pe care o are F1 de vreo două decenii deja :) 

 

Nu cred că se va ajunge chiar acolo, dar progresia asta este inevitabilă. Ceea ce spun băieții mai sus rezumă doar parțial problema. Un alt aspect important este că diferențele între motociclete sunt din ce în ce mai mici (ca timpi pe tur). Este deci normal ca și depășirile să devină mai dificile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 12.05.2022 la 22:30, damager a spus:

 

citeam o analiza intresanta, Suzuki nu mai unul dintre cei big four la motorete...cifra de afaceri adusa de motorete este mica, ceva de genul 12 % din cifra totala si o partea din asta aduse de tot felul de scutere prin Asia.

Si atunci, pentru ce sa investesti milioane in MotoGP.

 

Probabil ca nu e in strategia lor sa dezvolte ramura asta, raman cu preponderenta pe masini, si in speta pe piata de masini din India.

englezii se tot mirau de ce suzuki nu are sponsor mare in spate care sa aduca gen 70% din buget, nu mai retin cifra exacta dar spuneau ca un sponsor calumea rezolva o foarte mare parte din buget.

 

o idee e ca vor sa faca totul in house si dupa cum considera ei, sponsorul probabil vine cu niste conditii, dar de ce natura? doar nu tehnica.

 

vad totusi berea aia fara alcool pe suzi.. e singurul sponsor? nu au avut pana acum nimic ? parca scria doar suzuki pe moto ale lor?

 

pe scurt - puteau ramane - cu sponsor serios.

au ales sa iasa.

plm, asta e.

La 15.05.2022 la 21:56, xt600 a spus:

Pe de alta parte, pe langa purcoiul de bani, pentru salariu, Yamaha trebuie sa ii ofere lui Q si niste garantii tehnice, daca vor sa il pastreze. Trebuie sa ii ofere o mobra, pe care sa se simta bine si asta inseamna sa o faca preponderent pe datele, feedback-ul si stilul lui de pilotaj. Ceilalti sunt sacrificati. Nu cred ca pe termen lung este o solutie buna, dar in contextul actual, Yamaha nu prea are de ales, daca vrea sa isi pastreze gaina de aur. Mai ales ca au si dificultati in atragerea unor piloti de top.

toti criticau Honda ca doar MM merge pe ea.

au schimabt-o.

nici MM nu mai poate sa mearga cu ea, nici ailalti.

 

nu mai bine o lasau in pace?

parca vad in '23 ca HRC vine cu moto din '21 si se bate la campionat* 

 

*doar cu MM

**dar macar se bate, nu?

***asta daca nu face MM clic..plm, deja are 5 curse cu ea.

La 16.05.2022 la 3:07, PzKpfW a spus:

Presa italiană spune că Miller ar fi semnat deja cu KTM pentru 2023. Echipa nu este clară (Tech3 sau echipa oficială) și va depinde de alte permutări - cel mai probabil ale lui Oliveira sau/și Raúl Fernández. Oricum ar fi, va avea contract direct cu uzina. 

 

Interesant de văzut cine pleacă de acolo și unde va/vor ajunge: Oliveira probabil că va pleca doar în locul lui Morbidelli iar pentru Fernández se poate face loc la RNF Yamaha - asta dacă rămân cu Yamaha. Și-au manifestat deja interesul de a colabora cu Aprilia pentru o echipă satelit. De văzut dacă este ceva serios sau doar o modalitate de a pune presiune pe uzina Yamaha.

Dubios sa plece miller.

Pentru ca cu ducati el se poate bate la victorii.

 

Cu KTM = un mare ?

El cu gura lui a zis ca nu l-ar deranja ducati de client - moto pe care o stii si cu care te bati la victorie indiferent daca e rosie, albastra, galbena.

 

O decizie gresita dp meu de vedere dar hei, el e el si eu sunt eu.

 

Da, oliveira nu a semnat etc nu cred ca vrea sa ramana. Raul la fel se aude ca nu mai vrea. 

a-la-Zarco.

Acum 7 ore, ioio_viola a spus:

cam asta a ajuns MotoGP-ul. Timpi foarte buni scosi de mai toti pilotii, dar depasiri tot mai putine

o problema e aero care omoara efectiv cauciucul fata.

e f usor sa pui niste aripioare dar probabil mult mai greu sa inventezi un cauciuc care sa si faca fata.

 

putem spune ca aero a aparut peste noapte.

nu a zis nimeni celor de la micheiin cu 1-2 ani inainte - "stii , noi o sa stresam dublu/triplu pneul fata."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 minute, frigider a spus:

englezii se tot mirau de ce suzuki nu are sponsor mare in spate 

 

o idee e ca vor sa faca totul in house si dupa cum considera ei, sponsorul probabil vine cu niste conditii, dar de ce natura? doar nu tehnica.

 

toti criticau Honda ca doar MM merge pe ea.

au schimabt-o.

nici MM nu mai poate sa mearga cu ea, nici ailalti.

Ani de zile, nici Yamaha nu a avut sponsor principal. Evident, lipsa unui sponsor puternic nu este buna, pentru ca efortul financiar al uzinei este foarte mare.

 

Bineinteles ca  vin cu conditii, uneori destul de greu digerabile. Sunt clauze de vizibilitate, clauze care le permit amestecul in politica de piloti, conditii in ceea ce priveste contractele cu alti sponsori, etc, etc.. Banii care vin, au un pret.. :) 

 

Realitatea este ca  nimeni nu stie cat de  performant este actalul RCV... Oamenii  se imbata cu apa rece si nu vor sa vada o realitate: MM nu mai este ala din 2019. Nu mai poate fi ala! Si asta se vede cursa de cursa. Dupa calificari sau wup, nu mai retin exact, l-au surprins cu camera de bord cum isi rotea bratul  drept. Chiar daca el sustine sus si tare ca este refacut, bratul ala nu mai este ca nou.. este praf  de la umar pana in varful degetelor. Dar nah.. speranta  tifosilor moare ultima. 

Lasandu-l la o parte pe MM, restul pilotilor de laHonda sunt slabi. Honda nu are piloti in acest moment, care sa scoata performante, indiferent de  motocicleta. Hai sa fim realisti, Nakagami, AM, Pol.. nu sunt piloti la nivelul cerut de Honda. Este ca si cum Real Madrid ar juca in primul 11 cu Cicâldau si Dobre.. Ceea ce vreau sa spun, este ca 'Onda este intr-o criza a pilotilor si acest lucru nu ne permite sa vedem cu exactitate unde  se afla motocicleta, ca  performanta. Intuitia imi spune ca mobra aia poate mult mai mult, decat arata  actuala garnitura de piloti - un pilot fara o mana si trei mediocri, care nu  pot mai mult. Asta este realitatea dura!

Bine.. aici ar mai fi si problema pneurilor, care le-a  cam amestecat cartile. Dar asta este o chestiune care nu tine de ei, ci ar trebui pusa la punct de Dorna. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, PzKpfW a spus:

image.thumb.png.ca5bd5d86a20fba0ab5f7b31633eeb2f.png

 

Nu aș vrea să-l văd ajungând acolo. Ar putea fi ultima lui mutare în MotoGP. Mai bine pe Yamaha sau Aprilia de client.

da frate, ciudata cadere de forma pt ktm.

cum poate varia performanta atat de mult?

Acum 11 minute, ioio_viola a spus:

aia e gluma sau ce?

 

cine e baiatul ala? nu il cunosc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, frigider said:

cum poate varia performanta atat de mult?

 

Diferențele sunt foarte mici. O motocicletă "bună" este cea care reușește să fie cât de cât performantă în orice condiții. KTM (și Honda se pare) sunt eficiente doar în anumite condiții precise. Yamaha este o necunoscută: diferența de performanță dintre Quartararo și restul piloților este enormă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 minute, PzKpfW a spus:

 

Diferențele sunt foarte mici. O motocicletă "bună" este cea care reușește să fie cât de cât performantă în orice condiții. KTM (și Honda se pare) sunt eficiente doar în anumite condiții precise. Yamaha este o necunoscută: diferența de performanță dintre Quartararo și restul piloților este enormă.

corect .

 

ducati sta bine, cu multi piloti ce-i drept.

 

Enea 3 victorii,

Miller 2 podiumuri

Peco 1 victorie + 1 podium ratat :D 

Martin podium

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, PzKpfW a spus:

image.thumb.png.6e65e20919b7b591c4a4535757f54433.png

omg e reala?

 

mor cand aud "potential".

 

Murray ala pare femeie sa fiu sincer.

 

 

+ca se cam contrazice.

 

nu acum ceva timp spunea ca aprilia tre sa ii faca moto pt el.

acum zice ca se adapteaza.

 

care din ele?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...