Sari la conținut

MotoGP - Discutii generale


adidas

Postări Recomandate

7 minutes ago, damager said:

Aveau hardware doar. Soft-ul lor era ceva extrem de primitiv. L-au dezvoltat impreuna cu ducati.

 

Este drept - dar ce altă soluție ar fi avut? Trebuiau să ofere un pachet cât de cât competitiv echipelor, având în vedere că cele din urmă nu aveau voie să umble la soft (ci doar la setări). Au deschis posibilitatea uzinelor să participe la dezvoltarea softului standard pentru a-l face cât mai competitiv. Doar Ducati au răspuns. Înțeleg atât abordarea lor (nu prea aveau nimic de pierdut și doar de câștigat pe termen lung) cât și a japonezilor (care nu au vrut să renunțe la avantajul pachetului propriu până când nu au fost forțați să o facă), dar au fost alegeri conștiente și asumate. Nu a furat nimeni nimic, era o măsură care trebuia luată.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 15 minute, PzKpfW a spus:

Am mai descris situația și nu înțeleg de ce se tot revine la ea. Lucrurile sunt simple și nu lasă loc de interpretări.

Aceeasi demonstratie incropita din declaratii oficiale. Pentru cei care nu urmareau MotoGp pe vremea aia, probabil este convingatoare. Pentru cei care am urmarit si stim discutiile care s-au facut cu acel prilej, nu suna satisfacator. Uiti sa spui de exemplu ca cea mai vehementa, impotriva schimbarii a fost Honda, care isi facea in casa si ECU si softul. Discutiile au fost aprinse si Honda amenintase (conform unor zvonuri, este drept, dar stii cum este, nu iese fum fara foc) chiar cu retragerea. 

De asemenea citatul dat de tine omite sa spuna (si tu, desigur) ce soft a stat la baza celui "unificat". Dar toti care au urmarit competitia, in acea perioada, stiu ca a fost cel de la Ducati si ECU folosit de ei. Ca este asa, o demonstraza indirect si faptul ca Yamaha, dupa ce au implementat electronica standard, au avut mari probleme, pana au fost nevoiti sa "fure" ingineri si softisti de la Magneti Marelli si Ducati. Declaratiile oficiale sunt povesti pentru presa si pentru noobi, realitatea din spatele acelor declaratii, este altceva. 

Acum 24 minute, damager a spus:

tigani doar cei de la MM au vrut sa fie.ei au vrut access la algoritmii dezvoltati de yamaha si honda, mai mult honda... pentru tc, sc, etc... 

nu se stie, dar se banuieste cum a reusit MM sa ia contractul cu dorna atunci pentru ca nu aveai know-how. Aveau hardware doar. Soft-ul lor era ceva extrem de primitiv. L-au dezvoltat impreuna cu ducati.

ducati a avut avantaj aici putin, dar si prin prisma faptului ca lead-engineeril de la mm a plecat la ducati dupa . De fapt aici a fost marele avantaj.

Da. Bune precizari. Deci mai sunt si altii care isi amintesc. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

13 minutes ago, PzKpfW said:

Este drept - dar ce altă soluție ar fi avut?

 

Fac din nou o paralelă cu F1 (în ciuda diferențelor aparente, consider că sunt competiții destul de apropiate, fiind printre singurele campionate mondiale de prototipuri pe circuit) și cu discuțiile care s-au iscat într-o situație similară, cu un furnizor de componente standard - Pirelli. Cei din urmă aveau nevoie de date pentru a dezvolta gumele la standardele și cerințele cerute de FIA, dar nu aveau cu ce monopost să le testeze pentru că folosirea unui șasiu de la o echipă sau alta ar fi fost considerat un avantaj competițional. Au fost multe discuții, iar echipele de top (Ferrari, Red Bull, Mercedes) le-au pus la dispoziție monoposturi modificate, dar propunerile se tot loveau de veto-ul adversarilor. Până la urmă au fost nevoiți să folosească diferite versiuni (monoposturi vechi de la echipe defuncte, monoposturi de GP2, etc.) mai mult sau mai puțin relevante în cadrul dezvoltării.

 

2 minutes ago, xt600 said:

cea mai vehementa, impotriva schimbarii a fost Honda, care isi facea in casa si ECU si softul. Discutiile au fost aprinse si Honda amenintase (conform unor zvonuri, este drept, dar stii cum este, nu iese fum fara foc) chiar cu retragerea. 

 

Puțin ironic atunci faptul că de la introducerea acestui ECU standard în 2016, Honda a fost cea mai de succes uzină din MotoGP.

 

5 minutes ago, xt600 said:

Dar toti care au urmarit competitia, in acea perioada, stiu ca a fost cel de la Ducati si ECU folosit de ei.

 

Neprobat, dar posibil. Nu văd unde ar fi problema: la început li s-au oferit tuturor șanse egale. Cei care au profitat au fost (doar) cei de la Ducati. Dacă ar fi existat o soluție mai bună sunt sigur că japonezii pe care-i vezi dezavantajați de situație ar fi promovat-o. Dar nimeni, nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, PzKpfW a spus:

 

Fac din nou o paralelă cu F1 (în ciuda diferențelor aparente, consider că sunt competiții destul de apropiate, fiind printre singurele campionate mondiale de prototipuri pe circuit) și cu discuțiile care s-au iscat într-o situație similară, cu un furnizor de componente standard - Pirelli. Cei din urmă aveau nevoie de date pentru a dezvolta gumele la standardele și cerințele cerute de FIA, dar nu aveau cu ce monopost să le testeze pentru că folosirea unui șasiu de la o echipă sau alta ar fi fost considerat un avantaj competițional. Au fost multe discuții, iar echipele de top (Ferrari, Red Bull, Mercedes) le-au pus la dispoziție monoposturi modificate, dar propunerile se tot loveau de veto-ul adversarilor. Până la urmă au fost nevoiți să folosească diferite versiuni (monoposturi vechi de la echipe defuncte, monoposturi de GP2, etc.) mai mult sau mai puțin relevante în cadrul dezvoltării.

 

 

Puțin ironic atunci faptul că de la introducerea acestui ECU standard în 2016, Honda a fost cea mai de succes uzină din MotoGP.

 

 

Neprobat, dar posibil. Nu văd unde ar fi problema: la început li s-au oferit tuturor șanse egale. Cei care au profitat au fost (doar) cei de la Ducati. Dacă ar fi existat o soluție mai bună sunt sigur că japonezii pe care-i vezi dezavantajați de situație ar fi promovat-o. Dar nimeni, nimic.


cei de la ducati aveau electornica antica. Din ce se specula atunci, tc-ul la ducati interpreta date la o rotatie de roate, in timp ce, cei de la honda ajunsese sa proceseze la gen fiecare 8 grade.
in timp ce honda ajunsese sa calibreze tc-ul si harta dupa gps, astia de la ducati inca se chinuiau sa interpreteze date.

sunt rau, le-am avut aman2 in mana si am lucrat la softul de pe MM. 
ducati a fost avantajat ca a intrat in hora devreme, dsr pt ei a fost un castig, electronica lor era sub cea de la MM.

pe de alta parte, electornica celor de la honda si yamaha era la ani lumina.

iar MM a venit cu ideea brilianta ca, saca vor, cei de la honda si ducati sa le de algoritmii lor sa ii implementeze in ecu lor. Cam aici s-a produs ruptura.

stiu destil de bine, ca am fost implicat in dezvoltare.

Editat de damager
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, PzKpfW a spus:

 

Puțin ironic atunci faptul că de la introducerea acestui ECU standard în 2016, Honda a fost cea mai de succes uzină din MotoGP.

 

 

Neprobat, dar posibil. Nu văd unde ar fi problema: la început li s-au oferit tuturor șanse egale. Cei care au profitat au fost (doar) cei de la Ducati. Dacă ar fi existat o soluție mai bună sunt sigur că japonezii pe care-i vezi dezavantajați de situație ar fi promovat-o. Dar nimeni, nimic.

Dar "ezixta o esplicatie, Costele!!" anume ca Honda, companie pragmatica, a trecut imediat la head hunting, in curtea MM. Yamaha ramasese singura de caruta. 

 

Nu vom sti niciodata ce solutii s-au discutat in spatele usilor inchise, cert este ca a fost aleasa cea de la Ducati. Clar nu arata a "sanse egale". Daca noua electronica ar fi fost pusa la punct sub coordonarea unui organism neutru, neimplicat direct in competitie, se putea vorbi de sanse egale. Cand o iei de la un constructor implicat direct, as zice ca miroase chiar a conflict de interese.. :D Sansele egale sunt povesti de adormit cei mici.

 

Cat despre cum au profitat (doar) Ducati, stii cum a fost treaba asta? Ca la noi la colectivizare: primii care s-au grabit sa intre in colectiv, au fost aia care nu au avut decat batatura din jurul casei. Cei cu pamant, au fost batuti, santajati, amenintati, trimisi in puscarii, ca sa isi cedeze ogorul.. ;) . Ca doar nu erau nebuni sa il dea de buna voie. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

18 minutes ago, damager said:

ducati a fost avantajat ca a intrat in hora devreme, dsr pt ei a fost un castig, electronica lor era sub cea de la MM.

pe de alta parte, electornica celor de la honda si yamaha era la ani lumina.

iar MM a venit cu ideea brilianta ca, saca vor, cei de la honda si ducati sa le de algoritmii lor sa ii implementeze in ecu lor. Cam aici s-a produs ruptura.

stiu destil de bine, ca am fost implicat in dezvoltare.

 

Interesant insight. Poți spune mai multe? Sau ai semnat NDA? ^_^ Dacă da, oicum nu cred că mai e relevant, au trecut aproape 10 ani.

 

Oricum ar fi, revin la întrebarea de mai sus: ce altă soluție mai bună ar fi existat? Aveau nevoie de o bază. Nu cred că MM aveau timpul și resursele necesare pentru a scrie un cod performant singuri. Dacă Honda sau/și Yamaha le-ar fi dat codul lor, probabil că ar fi făcut treabă mai bună. Nu este nimic ieșit din comun. Mai departe, chiar dacă Ducati au avut un avantaj aici, nu a fost unul major. Progresul a fost treptat și s-a datorat (și) multor altor factori.

 

16 minutes ago, xt600 said:

Nu vom sti niciodata ce solutii s-au discutat in spatele usilor inchise, cert este ca a fost aleasa cea de la Ducati. Clar nu arata a "sanse egale". Daca noua electronica ar fi fost pusa la punct sub coordonarea unui organism neutru, neimplicat direct in competitie, se putea vorbi de sanse egale.

 

Frumoasă teorie. Practic asta ar fi presupus o investiție majoră din partea celor de la Magneti Marelli pentru un ROI neglijabil și ceva publicitate. Adică nimic. Au avut la dispoziție 3 ani să facă ceva de la 0. Având în vedere plângerile japonezilor (cel mai probabil fondate) legate de cod, dacă dezvoltau ei singuri software-ul rezultatele ar fi fost probabil dezastroase. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 minute, PzKpfW a spus:

 

Frumoasă teorie. 

Nu este teorie, cel mult un scenariu. Ideea este ca daca se dorea, se puteau gasi solutii mai onorabile. Acum tu stii ca sunt impotriva electronicii, asa ca nu ii plang pe japonezi (se ajunsese prea departe), insa trebuia cautata o solutie echitabila. Asta pe de o parte, pe de alta insa, sa vii sa spui ca unifici electronica, pentru a reduce costurile, dupa care, la cativa ani distanta, permiti dezvoltarea elementelor aero, elemente de geometrie variabila, holeshot-uri, etc, etc, elemente care nu se vor regasi niciodata la motorete de strada, fortand astfel constructorii implicati sa aloce bugete semnificative fara nici un castig ulterior. Practic, bugetele s-au dublat, ca sa nu spun triplat. Unde mai este reducerea costurilor? Cine sunt cei avantajati de toata golaneala asta? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, PzKpfW a spus:

 

Este drept - dar ce altă soluție ar fi avut? Trebuiau să ofere un pachet cât de cât competitiv echipelor, având în vedere că cele din urmă nu aveau voie să umble la soft (ci doar la setări). Au deschis posibilitatea uzinelor să participe la dezvoltarea softului standard pentru a-l face cât mai competitiv. Doar Ducati au răspuns. Înțeleg atât abordarea lor (nu prea aveau nimic de pierdut și doar de câștigat pe termen lung) cât și a japonezilor (care nu au vrut să renunțe la avantajul pachetului propriu până când nu au fost forțați să o facă), dar au fost alegeri conștiente și asumate. Nu a furat nimeni nimic, era o măsură care trebuia luată.


doamne fereste, nimeni nu a furat nimic. Singurele semne de intrebare la vremea aceea au fost cum a semnat MM. Denso, Hella si Gentex ah depus si ei oferte.

dintre astia, MM NU avea mai nimic la partea de soft. Ei producea hardware. Bun, dar e hardware.

denso era cel mai avansat tehnologic, hella eta si pe aproape. 
MM la momentul ala avea data logger si niste tentative de tc pentru strada.

aveau experienta din auto, de la algoritmi aia s-a plecat, dar nu era suficient, asa ca relatia cu ducati a fost necesare pentru ambii. O problema a fost ca honda si yamaha nu au vrut sa testeze, ma rog, aici e zona gri,.... nu am asemenea detalii, dar se pare ca s-au certat cand honda nu a vrut sa dea algoritmi lor. Deci nu au testat nimic pana nu a iesit prima versiune.

ducati a testat printre primele module.

dar, repet, parerea mea este ca marele avantaj este ca imediat dupa, ducati a luat lead-engineer-ul de la MM sa le seteze softul. Aici e smecheria. ecu fara setarile necesare, costa 15.000 euro. Ecu cu setari..... priceless:).

nu am multe date ca in Romania s-a lucrat la periferice, eu am lucrat la modul de infrared si porturile de comunicare.

din povesti la tigara, cu niste baietii veniti din germania si italia, care lucrau la core, povesteau cat de antic si rudimentar era softul. In speta din cauza faptului ca citeau date lent si procesau si mai lent. Radeau astia... cad pilotii de 2 ori pana se prinde softul ca spatele aluneca. Im plus le parta de error handling nu era implementat mai nimic. Sute de parametri cititi real-time si interpretati. La vremea aia erau peste 400, intre timp poate au crescut. 
dar, dupa multa munca, teste peste teste s-a ajuns la o versiune bunicica.

probsbil ca era mult mai buna daca venea cineva de la yamaha/honda din echipa de r&d, dar iti dai seama ca era complicat.

1. japonezi- dificil de lucrat intr-o echipa italiano-japoneza.

2. Nimeni nu da know-how-ul adunat in ani de zile si cu ce efort financiar pt degeaba la niste italieni de care pb majoritatea nici nu auzisera. MM avea cred sub 10.000 de angajati la vremea aia. Aveau o echipa de dezvoltare de 10 oameni in Cluj.

 

pb ca daca alegeau denso sau hella erau mai avansati, dar na... japonezi/nemti...
in alta ordine de idei, italienii au inventat spaga😏

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, damager a spus:


doamne fereste, nimeni nu a furat nimic. Singurele semne de intrebare la vremea aceea au fost cum a semnat MM. Denso, Hella si Gentex ah depus si ei oferte.

dintre astia, MM NU avea mai nimic la partea de soft. Ei producea hardware. Bun, dar e hardware.

denso era cel mai avansat tehnologic, hella eta si pe aproape. 
MM la momentul ala avea data logger si niste tentative de tc pentru strada.

aveau experienta din auto, de la algoritmi aia s-a plecat, dar nu era suficient, asa ca relatia cu ducati a fost necesare pentru ambii. O problema a fost ca honda si yamaha nu au vrut sa testeze, ma rog, aici e zona gri,.... nu am asemenea detalii, dar se pare ca s-au certat cand honda nu a vrut sa dea algoritmi lor. Deci nu au testat nimic pana nu a iesit prima versiune.

ducati a testat printre primele module.

dar, repet, parerea mea este ca marele avantaj este ca imediat dupa, ducati a luat lead-engineer-ul de la MM sa le seteze softul. Aici e smecheria. ecu fara setarile necesare, costa 15.000 euro. Ecu cu setari..... priceless:).

nu am multe date ca in Romania s-a lucrat la periferice, eu am lucrat la modul de infrared si porturile de comunicare.

din povesti la tigara, cu niste baietii veniti din germania si italia, care lucrau la core, povesteau cat de antic si rudimentar era softul. In speta din cauza faptului ca citeau date lent si procesau si mai lent. Radeau astia... cad pilotii de 2 ori pana se prinde softul ca spatele aluneca. Im plus le parta de error handling nu era implementat mai nimic. Sute de parametri cititi real-time si interpretati. La vremea aia erau peste 400, intre timp poate au crescut. 
dar, dupa multa munca, teste peste teste s-a ajuns la o versiune bunicica.

probsbil ca era mult mai buna daca venea cineva de la yamaha/honda din echipa de r&d, dar iti dai seama ca era complicat.

1. japonezi- dificil de lucrat intr-o echipa italiano-japoneza.

2. Nimeni nu da know-how-ul adunat in ani de zile si cu ce efort financiar pt degeaba la niste italieni de care pb majoritatea nici nu auzisera. MM avea cred sub 10.000 de angajati la vremea aia. Aveau o echipa de dezvoltare de 10 oameni in Cluj.

 

pb ca daca alegeau denso sau hella erau mai avansati, dar na... japonezi/nemti...
in alta ordine de idei, italienii au inventat spaga😏

Informatii foarte interesante, care nu fac obiectul declaratiilor oficiale si nici a articolelor de presa. ;) 

Denso, Hella, Gentex... deci se puteau alege si solutii "neutre". 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 40 minute, xt600 a spus:

deci se puteau alege si solutii "neutre".

 

Nu cred ca ca "neutralitatea" producatorului e problema, cat timp japo au refuzat sa puna la dispozitie algoritmii lor, si doar Ducati a colaborat cu ei. Unde au miscat Ducati putin murdar, a fost cand l-au adus in ograda lor pe bossul de la MM. Dar asta a fost mai tarziu. Si nici macar nu pot sa zic ca a fost o miscate murdara, daca n-o faceau ei, probabil o faceau altii.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 44 minute, TETEA. a spus:

 

Nu cred ca ca "neutralitatea" producatorului e problema, cat timp japo au refuzat sa puna la dispozitie algoritmii lor, si doar Ducati a colaborat cu ei. Unde au miscat Ducati putin murdar, a fost cand l-au adus in ograda lor pe bossul de la MM. Dar asta a fost mai tarziu. Si nici macar nu pot sa zic ca a fost o miscate murdara, daca n-o faceau ei, probabil o faceau altii.

 


exact. Si aici e o discutie, ducati nu avea vreo echipa f performanta pe r&d. Yamaha si honda aveau ditamai echipele. Honda la nivelul de sute de oameni. Cum faci? Aduci brusc pe cineva din-afara pt simplu motiv ca el a lucrat la un ecu care o sa vina. Grea decizie, nu e usoara. Cu atat mai mult cu cat honda avea intreaga echipa in Japonia.

 

Acum 1 oră, xt600 a spus:

Informatii foarte interesante, care nu fac obiectul declaratiilor oficiale si nici a articolelor de presa. ;) 

Denso, Hella, Gentex... deci se puteau alege si solutii "neutre". 


declaratiile de presa au venit dupa ce s-a perfectat contractul. :).

repet, cred ca cel mqi mare avantaj l-au avut cand a luat lead-engineerul... nu ca au testat ei ceva inainte.

in timp ca yamaha si honda ai zis ca ii dau de cap cu oamenii lor. 
nu s-a intamplat asa, pentru ca oamenii lor aveau in cap softul la care au lucrat ani de zile, si pb ca orice incercau se invartea in jurul ideilor din softul lor.

drept dovada, intr-un final, si honda si yamaha au adus competente de la MM sau ducati☺️

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesant. Merci de info.

 

4 hours ago, damager said:

Singurele semne de intrebare la vremea aceea au fost cum a semnat MM. Denso, Hella si Gentex ah depus si ei oferte.

dintre astia, MM NU avea mai nimic la partea de soft. Ei producea hardware. Bun, dar e hardware.

denso era cel mai avansat tehnologic, hella eta si pe aproape. 
MM la momentul ala avea data logger si niste tentative de tc pentru strada.

 

Sunt sigur că s-a pus problema și de câți bani au cerut și a contat în mod cert și experiența. Nu știu despre restul licitanților, dar MM are experiență de decenii în motorsport, sunt în F1 pe partea de electronică de zeci de ani. De Denso știu că au colaborat în anduranță cu Toyota (și parcă și în F1, cât au fost), iar de Hella acum aflu că fac și altceva în afară de becuri.

 

Sunt convins că italienii au făcut un compromis pentru a intra în competiție la nivelul ăsta și a fost un interes comun, FIM/Dorna căutând la rândul lor un partener fiabil și cu experiență în domeniu care să ofere un preț bun. În același timp, favorizarea implicită a unui fabricant prin alegerea asta nu mi se pare deloc serioasă. Magneti Marelli sunt italieni și au colaborat cu Ducati pentru motocicletele de stradă - dar asta se întâmplă în anii '80-'90. Dintre constructorii europeni, parcă doar Aprilia mai folosea componente electronice de la MM recent (ultimii 10 ani).

 

4 hours ago, damager said:

Nimeni nu da know-how-ul adunat in ani de zile si cu ce efort financiar pt degeaba la niste italieni de care pb majoritatea nici nu auzisera.

 

Nu știu cât de mare este firma, dar la nivel de consumator amator de motorsport, numele de Magneti Marelli îmi este cunoscut de mult. Sunt sigur că Honda și Yamaha au avut motivele lor pentru a refuza colaborarea la nivel de dezvoltare de software, dar până la urmă ce urmau să facă cu acele date? În MotoGP urmau să devină irelevante, iar aplicabilitatea pentru stradă este redusă. Din ce în ce mai multe motociclete de serie au control electronic al tracțiunii, dar pentru implementările stradale contează mult mai mult experiența acumulată lucrând cu ele decât datele în sine.

 

4 hours ago, damager said:

cad pilotii de 2 ori pana se prinde softul ca spatele aluneca.

 

Bună asta :laugh:

 

4 hours ago, damager said:

Im plus le parta de error handling nu era implementat mai nimic. Sute de parametri cititi real-time si interpretati.

 

Asta nu e neapărat rău dacă ai hardware-ul necesar. Și un cod bun, evident. De curiozitate: în ce era scris?

 

2 hours ago, xt600 said:

Denso, Hella, Gentex... deci se puteau alege si solutii "neutre". 

 

De ce ar fi fost Denso (care colaborează de mult cu Honda de exemplu) o variantă mai "neutră" decât MM? Întreb la modul serios și în sensul în care acuzațiile la adresa Magneti Marelli sunt legate în primul rând de naționalitate.

 

Strict personal, sunt convins că orice furnizor ar fi ales, situația ar fi fost similară: s-ar fi cerut ajutorul uzinelor pentru dezvoltarea soluției standard, japonezii ar fi refuzat pe aceleași considerente, Ducati s-ar fi băgat pentru că oricum erau în urmă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 minute, PzKpfW a spus:

  de Hella acum aflu că fac și altceva în afară de becuri.

Și alea proaste! 😖 Aveam filamentul de poziție ars la un P21/5W la 🏍️ (becurile originale Stanley vechi de 15 ani) și le-am schimbat pe ambele în ideea de a nu avea treabă o vreme. La a 2-a ieșire îmi spune un coleg că arde poziția doar la 1...🤬 Demontat iar și pus Osram x 2. Dar Hella face de mult diverse module electronice auto. 

Marelli face multe ecu-ri pt motorsport, am și eu vreo 2 înlocuite din imposibilitatea de a modifica softul, cel puțin de către cei cu care am colaborat de-a lungul timpului. Ultimul a fost - cu motor cu tot - în Italia la o azienda care zicea că îl poate reprograma dar în final nu a reușit și am schimbat toată instalația. Dar feriți-vă de piesele auto Magneti Marelli aftermarket! Au o divizie care pune sigla MM pe niște petarde sinistre. 

Dacă se retrage un constructor nu-i a bună deloc pt competiție... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 minute, PzKpfW a spus:

 

De ce ar fi fost Denso (care colaborează de mult cu Honda de exemplu) o variantă mai "neutră" decât MM?

 

Întreb la modul serios și în sensul în care acuzațiile la adresa Magneti Marelli sunt legate în primul rând de naționalitate.

 

Nu stiam ca Denso colaboreaza cu Honda. Mea culpa. Dar de ce nu Denso si neaparat MM? De ce nu una dintre celelalte doua? 

Aici intervine nationalitatea, pe care tu o consideri neglijabila. Niciodata nationalitatea nu este neglijabila, in situatii de genul asta. Este aproape axiomatic.  ;) Si nush cum se face, dar cand sunt scandaluri, parti-pris-uri, fortarea regulamentelor, golanii, mereu apar in fata firmele italiene. Ducati in speta. Apropo, in noul scandal diselgate sau Suzygate, este implicata, printre altele, si MM. Italieni!

Nu am nimic cu Ducati, ca brand cum sugera un coleg. Fac motociclete frumoase, nu au cum sa nu imi placa, dar nu imi plac magariile pe care le fac in motorsport. Mai nou se alatura si KTM. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 52 minute, PzKpfW a spus:

Interesant. Merci de info.

 

 

Sunt sigur că s-a pus problema și de câți bani au cerut și a contat în mod cert și experiența. Nu știu despre restul licitanților, dar MM are experiență de decenii în motorsport, sunt în F1 pe partea de electronică de zeci de ani. De Denso știu că au colaborat în anduranță cu Toyota (și parcă și în F1, cât au fost), iar de Hella acum aflu că fac și altceva în afară de becuri.

 

Sunt convins că italienii au făcut un compromis pentru a intra în competiție la nivelul ăsta și a fost un interes comun, FIM/Dorna căutând la rândul lor un partener fiabil și cu experiență în domeniu care să ofere un preț bun. În același timp, favorizarea implicită a unui fabricant prin alegerea asta nu mi se pare deloc serioasă. Magneti Marelli sunt italieni și au colaborat cu Ducati pentru motocicletele de stradă - dar asta se întâmplă în anii '80-'90. Dintre constructorii europeni, parcă doar Aprilia mai folosea componente electronice de la MM recent (ultimii 10 ani).

 

 

Nu știu cât de mare este firma, dar la nivel de consumator amator de motorsport, numele de Magneti Marelli îmi este cunoscut de mult. Sunt sigur că Honda și Yamaha au avut motivele lor pentru a refuza colaborarea la nivel de dezvoltare de software, dar până la urmă ce urmau să facă cu acele date? În MotoGP urmau să devină irelevante, iar aplicabilitatea pentru stradă este redusă. Din ce în ce mai multe motociclete de serie au control electronic al tracțiunii, dar pentru implementările stradale contează mult mai mult experiența acumulată lucrând cu ele decât datele în sine.

 

 

Bună asta :laugh:

 

 

Asta nu e neapărat rău dacă ai hardware-ul necesar. Și un cod bun, evident. De curiozitate: în ce era scris?

 

 

De ce ar fi fost Denso (care colaborează de mult cu Honda de exemplu) o variantă mai "neutră" decât MM? Întreb la modul serios și în sensul în care acuzațiile la adresa Magneti Marelli sunt legate în primul rând de naționalitate.

 

Strict personal, sunt convins că orice furnizor ar fi ales, situația ar fi fost similară: s-ar fi cerut ajutorul uzinelor pentru dezvoltarea soluției standard, japonezii ar fi refuzat pe aceleași considerente, Ducati s-ar fi băgat pentru că oricum erau în urmă.

 

Parerea mea este ca Dorna vroia un productar european. 

Denso nu era neaparat netru, Denso face si pt honda si pt yamaha(cel putin modelul de US).

 

MM avea experienta in motorsport, dar nu in cele cu 2 roti si nu la nivelul la care era nevoie in motoGP.

Cu erorile, trebuie sa ai un mod f inteligent de a le gestiona...senzorii dau erori, transmit date eronate.

cand TC_ul tau citeste datele la o rotire completa, ai tot timpul din lume sa corectezi. cand datele vin la fiecare 7-8 grade, lucrurile se intampla f repede.

ca sa corectezi erorile se fac f multe calcule pe interval, softul lor nu era in stare sa faca asta.

ca sa iti dau un exemplu, daca la T0 sa zicem, venea o valoarea 0.0002v si la urmatoarea citire 0.0008v....la TC sa zice, ECU tre sa decida daca taie sau nu acceleratia...dar daca la T3 vine 0.0003v tre sa decizi daca chair e o pb, sau a fost o pb de senzor....si atunci incepi sa interpretezi extrem de multe date....ca sa iei decizia corecta.

 

parti din core erau scrise in assembler, in spete cele care citeau datele si le mutam pentru procesare.

parti de analiza in C.

toata parte de infrared, la care am lucrat a fost scrisa in C, nu era in core, era in periferic.

partea de analiza nu stiu, cred ca era oricum o combinatie de C + matlab in fuctie de nevoie.

Partea de periferice si CAN era toata scrisa in C.

 

conteaza limbajul pt viteza, cat mai aproape de cod masina, cat mai bine, dar conteaza f multe cum iti gandesti arhitectura.

Venea un tip, pe la vreo 60 de ani de la ceva IBM, era tatic omul. in mintea lui cred ca isi inchipuia cum se muta bits prin cpu ca era genial omu.

ala sta la baza arhitecturii de la MM...si cred ca aia e cheia succeusului lor.

Acum 11 minute, xt600 a spus:

Nu stiam ca Denso colaboreaza cu Honda. Mea culpa. Dar de ce nu Denso si neaparat MM? De ce nu una dintre celelalte doua? 

Aici intervine nationalitatea, pe care tu o consideri neglijabila. Niciodata nationalitatea nu este neglijabila, in situatii de genul asta. Este aproape axiomatic.  ;) Si nush cum se face, dar cand sunt scandaluri, parti-pris-uri, fortarea regulamentelor, golanii, mereu apar in fata firmele italiene. Ducati in speta. Apropo, in noul scandal diselgate sau Suzygate, este implicata, printre altele, si MM. Italieni!

Nu am nimic cu Ducati, ca brand cum sugera un coleg. Fac motociclete frumoase, nu au cum sa nu imi placa, dar nu imi plac magariile pe care le fac in motorsport. Mai nou se alatura si KTM. 


denso face si pt yamaha. Cel putin ecu-urile se state sunt denso.

12AC22B2-BD62-4FAF-9101-8DAF4140F634.jpeg

Editat de damager
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, damager a spus:

 

Parerea mea este ca Dorna vroia un productar european. 


denso face si pt yamaha. Cel putin ecu-urile se state sunt denso.

12AC22B2-BD62-4FAF-9101-8DAF4140F634.jpeg

Cu siguranta.

 

Bine de stiut! Insa stiu sigur ca si inainte de introducerea electronicii unificate, Yamaha folosea ECU MM. Dar isi faceau softul. Daca ai alte informatii, corecteaza-ma. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 minute, xt600 a spus:

Cu siguranta.

 

Bine de stiut! Insa stiu sigur ca si inainte de introducerea electronicii unificate, Yamaha folosea ECU MM. Dar isi faceau softul. Daca ai alte informatii, corecteaza-ma. 

 

Din ce stiu eu, Yamaha folosea MM pentru piata europeana, dar pentru piata americana eu stiu ca folosea DENSO si inainte.

Uite, in atasament un ECU R1 2007-2008 pentru piata din state.

 

 

image.thumb.png.4d190421d6599d4c4b6d2bd2dd272aa2.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

53 minutes ago, damager said:

parti din core erau scrise in assembler, in spete cele care citeau datele si le mutam pentru procesare.

parti de analiza in C.

toata parte de infrared, la care am lucrat a fost scrisa in C, nu era in core, era in periferic.

partea de analiza nu stiu, cred ca era oricum o combinatie de C + matlab in fuctie de nevoie.

Partea de periferice si CAN era toata scrisa in C.

 

Merci. Asta mă interesa practic, dacă foloseau assembler. Iar analiză în C este ok, este rapid. Când ai vorbit de "interpretări" credeam că folosesc un limbaj interpretat, necompilat, ceea ce ar fi fost un non-sens pentru nivelul de rapiditate cerut.

 

40 minutes ago, damager said:

Din ce stiu eu, Yamaha folosea MM pentru piata europeana, dar pentru piata americana eu stiu ca folosea DENSO si inainte.

Uite, in atasament un ECU R1 2007-2008 pentru piata din state.

 

Când am spus că "Yamaha folosea ECS Magneti Marelli" mă refeream strict la MotoGP, pre-2016. Din cunoștințele mele, pentru stradă:

  • Ducati folosește Continental și Mitsubishi (au folosit Bosch în trecut și Magneti Marelli în trecutul îndepărtat)
  • KTM folosește Bosch
  • BMW tot Bosch
  • Suzuki și Yamaha - Denso (cred că exclusiv)
  • Honda - Denso și mai ales Keihin.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, PzKpfW a spus:

 

Merci. Asta mă interesa practic, dacă foloseau assembler. Iar analiză în C este ok, este rapid. Când ai vorbit de "interpretări" credeam că folosesc un limbaj interpretat, necompilat, ceea ce ar fi fost un non-sens pentru nivelul de rapiditate cerut.

 

 

Când am spus că "Yamaha folosea ECS Magneti Marelli" mă refeream strict la MotoGP, pre-2016. Din cunoștințele mele, pentru stradă:

  • Ducati folosește Continental și Mitsubishi (au folosit Bosch în trecut și Magneti Marelli în trecutul îndepărtat)
  • KTM folosește Bosch
  • BMW tot Bosch
  • Suzuki și Yamaha - Denso (cred că exclusiv)
  • Honda - Denso și mai ales Keihin.

Matlab-ul stiu ca a fost folosit pt analiza si simularea datelor pt crearea modelelor. C-ul mai departe pentru aplicarea modelelor pe datele reale. Ass pentru operatii scurte si rapide, mutari de date, cozi, etc.... in colaborare cu C este rapid, de ex sa transferi un calup de date intr-o coada., daca sti adresa cozii pui direct in ea cu mv iar in C o citesti direct de la adresa. 
 

baiatul ala de iti ziceam facuse harta zonelor de memorie, care unde se duce, cand se pune cand se sterge, etc.... bun rau omu'

Editat de damager
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

18 hours ago, danypop said:

 

Nu e material de MotoGP oricum - mult prea inconstant. Și în Moto3, unde era foarte rapid, era teribil de inconstant. Incapabilitatea de a se adapta și de a fi rapid în Moto2 arată că nu are ce căută în MotoGP. Păcat.

 

Suzuki se pare că a luat decizia de a se retrage din MotoGP fix înaintea unei perioade de vacanță în Japonia. Urât și lipsit de profesionalism.

 

17 hours ago, danypop said:

Pai a mai fost dat afara parca o data și a stat pe bară jumătate de sezon apoi a revenit la moto3. Acum probabil ca e definitiv. E absolut pământ de flori, nu mai face nimic. 

 

Cred că mai prinde un loc pe undeva - Moto3, Moto2, poate WSBK sau WSSP/WSSP300. Are talent, este pilot de campionat mondial, dar și-a arătat limitele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...