Sari la conținut

Consum exagerat de ulei


Crazy-devil
 Share

Postări Recomandate

Un motor rodat TREBUIE sa aiba cilindrii oglinda. Honuirea are rolul de a pasui segmentii pe cilindru. In cazul de fata, cilindrii vechi cu pistoane si segmenti noi, motorul va consuma ceva ulei pana se va roda piesele noi, chiar daca nu scoate fum. Toata treaba este in functie de cat de mare era ovalizarea. Ovalizare care se masoara, cu un comparator de interior, facand diferenta dintre diametrul cilindrului masurat in lungul arborelui cotit si transversal pe el. Se discuta de zecimi de mm. Cativa dintre voi stiu despre ce vorbesc, eu ma adresez celorlalti. Sa speram ca ovalizarea nu a fost asa de mare. Bafta !

Inclin sa cred ca acel consum exagerat de ulei s-ar datora unui "scenariu" ca acesta: motor exploatat in regim de turatii mai ridicate, benzina nu de foarte buna calitate (n-are nimeni nici o vina, folosim de care gasim). Se formeaza detonatii necontrolate, acel "tacanit" al "avansului" din vechime pe care tata mare il aude pe motor. Aceste detonatii provoaca uzura excesiva a canalelor de segmenti (se largesc). Se produce efectul de "pompaj", adica uleiul trece prin spatele segmentului si ajunge in camera de ardere de unde se duce ... pe esapament.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 301
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Trebuie sa ai rabdare de fier, eu as fi bagat carpe in tobe si tot as fii pornit-o.

Crede-mă ca am încercat noi sa astupam tobele cu un covor gros si imparurit. Nu merge frate, tot tună. :lol:

@poli, perfect de-acord cu tine. Deocamdată las timpul sa treacă si voi vedea zilele urmatoare când o s-o pornesc si o las sa mearga mai mult. Eventual o voi scoate la o tură mica.

De mers în forja nu pot sa neg. Uleiul era destul de urat. Negru si subţire.

Editat de Crazy-devil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un cilindru rodat nu inseamna oglinda...

Rodat nu, insa la 40k km... cam greu sa mai vezi urme de honuire. Pe de alta parte, oglinda sau nu, ovalizarea cilindrilor nu ar fi justificat consumul urias de ulei ci cel mai probabil problemele la pistoane. Chiar si asa insa, sa demontezi motorul si sa nu faci o masuratoare la cilindri... macar din curiozitate?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator r_amonna

Corect plus ca honuirea se face ca uleiul sa adere la cilindru.

corect, initial ajuta la rodajul segmentilor si dupa ce se duc ''varfurile'' acele santuri retin uleiul pe cilindru, reducand uzura si ajutand la compresie. Un cilindru oglinda e pipi-caca...

Rodat nu, insa la 40k km... cam greu sa mai vezi urme de honuire. Pe de alta parte, oglinda sau nu, ovalizarea cilindrilor nu ar fi justificat consumul urias de ulei ci cel mai probabil problemele la pistoane. Chiar si asa insa, sa demontezi motorul si sa nu faci o masuratoare la cilindri... macar din curiozitate?

nu-s acasa dar cand ajung o sa-ti arat poze cu niste cilindri, un set la 87.000 reali, de la o italianca vitezana si unii de japoneza pe la 74.000 dar de data asta nu stiu daca-s reali sau 174.000... In orice caz, urmele de honuire erau.

Nu am avut unde, dar am mers pe incredere incat nu au fost factori care sa duca la ovalizare.

adica mecanicul tau n-a avut un comparator care costa cam 150 de lei sh... Pfff!

userul PoliBuc are perfecta dreptate ! totusi mecanica nu este pentru amatori.

daca vorbesti de ''mecanica'' de acum 50 de ani facuta de romani prin garaje si uzine asa cum puteau ei da, are dreptate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am avut unde, dar am mers pe incredere incat nu au fost factori care sa duca la ovalizare.

Ovalizarea este un fenomen normal, prezent la orice motor folosit, uzura cilindrilor producandu-se neuniform datorita inertiei pistoanelor in planul longitudinal (acceleratie-franare). Daca ai fi masurat, ai fi observat o diferenta substantiala intre cei doi cilindri datorita configuratiei specifice motoarelor V90 sus-inainte. Nu se pune problema DACA ci CAT, tolerantele fiind indicate in manualele de service. La 40K km in mod normal aceasta ar trebui sa fie acceptabila, dar chiar si asa, fara o masuratoare concreta reparatia pare facuta dupa ureche...

» Post actualizat in 06 Dec 2014 09:15

nu-s acasa dar cand ajung o sa-ti arat poze cu niste cilindri, un set la 87.000 reali, de la o italianca vitezana si unii de japoneza pe la 74.000 dar de data asta nu stiu daca-s reali sau 174.000... In orice caz, urmele de honuire erau.

Nu am afirmat ca nu trebuie sau ca nu este posibil ci ca, de foarte multe ori, datorita rodajului prost executat urmele honuirii nu mai sunt vizibile, cel putin nu cu ochiul liber. Ai inteles ideea, nu cred ca are rost o polemica in aceasta directie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator r_amonna

Ovalizarea este un fenomen normal, prezent la orice motor folosit, uzura cilindrilor producandu-se neuniform datorita inertiei pistoanelor in planul longitudinal (acceleratie-franare). Daca ai fi masurat, ai fi observat o diferenta substantiala intre cei doi cilindri datorita configuratiei specifice motoarelor V90 sus-inainte. Nu se pune problema DACA ci CAT, tolerantele fiind indicate in manualele de service. La 40K km in mod normal aceasta ar trebui sa fie acceptabila, dar chiar si asa, fara o masuratoare concreta reparatia pare facuta dupa ureche...» Post actualizat in 06 Dec 2014 09:15

 

Nu am afirmat ca nu trebuie sau ca nu este posibil ci ca, de foarte multe ori, datorita rodajului prost executat urmele honuirii nu mai sunt vizibile, cel putin nu cu ochiul liber. Ai inteles ideea, nu cred ca are rost o polemica in aceasta directie...

nu e nevoie de polemica, intelessem initial ca ai zis ca e normal sa nu mai fie urme de honuire la 40.000
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rodat nu, insa la 40k km... cam greu sa mai vezi urme de honuire. Pe de alta parte, oglinda sau nu, ovalizarea cilindrilor nu ar fi justificat consumul urias de ulei ci cel mai probabil problemele la pistoane. Chiar si asa insa, sa demontezi motorul si sa nu faci o masuratoare la cilindri... macar din curiozitate?

Aveam la o masina cu 300.000km la bord inca urme de honuire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai normal spune si de ce!ca pe aici lumea nu stie!

"Un om informat este un om puternic".Lumea in ziua de azi are acces la toate informatiile care o intereseaza, numai sa vrea.Observ o lene desavarsita cand vine vorba de documentare .....,de fapt lumea e libera sa faca ce vrea....

 

On topic.Tot s-a batut apa-n piua cu cilindri, pistoane si segmenti, s-a adus vag in discutie subiectul chiuloasa, (semeringurile la supape si ghidurile).Parerea mea e ca baiatu care s-a ocupat cu reparatia la motoru asta sa fi analizat un pic, nu zic masurat ghidurile, ca e prea mult, nu s-au masurat cilindri, fusta pistonului, d-apoi ghidurile, asta asa ca linistire sufleteasca a proprietarului.....

Pana la urma daca merge asa, las-o ca-i buna sigur nu era nici de la cilindri, segmenti sau pistoane, a avut motoreta asta o perioada mai dificila, bine ca "s-a rezolvat" pana la urma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect plus ca honuirea se face ca uleiul sa adere la cilindru.

Eu nu stiu care-i adevarul, dar am avut curiozitatea sa caut care-i treaba si (ca deobicei) e mai complicata de atit:

 

The simplest common explanation for this procedure is

that grooves created by honing “store” oil to prevent scuffing and other

dire consequences. This explanation is inadequate to explain why cylinder

walls function properly when they become very smooth after running for a

few hundred hours. A more likely explanation is that the roughness is needed

only in the early stages of engine operation to enhance the removal or

wearing off of cylinder wall and ring material in places of high interference

between these components. They are not made accurately enough to effect

good conformity to each other and non-conformity causes excessive blow-by

of gases and high oil consumption.

 

http://deepblue.lib.umich.edu/bitstream/handle/2027.42/26638/0000180.pdf

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Un om informat este un om puternic".Lumea in ziua de azi are acces la toate informatiile care o intereseaza, numai sa vrea.Observ o lene desavarsita cand vine vorba de documentare .....,de fapt lumea e libera sa faca ce vrea....

 

On topic.Tot s-a batut apa-n piua cu cilindri, pistoane si segmenti, s-a adus vag in discutie subiectul chiuloasa, (semeringurile la supape si ghidurile).Parerea mea e ca baiatu care s-a ocupat cu reparatia la motoru asta sa fi analizat un pic,

Apropo de documentare si analizare, semering, semeringuri s. n. anus.

Sursa: Argou (2007)

 

Cu putina creativitate poate sa-si gaseasca si chiuloasa locul ei in limba romana, in dictionarul de argou.

Editat de 9fingers
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Falkenberg, poza ta arata ca masina de honuit a avut o problema, acele "zgarieturi" rare, mai adanci. Honuirea se face pe o anumita adancime in functie de material. Daca este prea fina nu-si atinge scopul, de a roda segmentul pe cilinrdu, daca este prea adanca va "manca" prea mult din segment.

Este adevarat, subiectul chiulasa: supape - ghiduri supape - simeringuri de supapa, n-a prea fost atins.

Eu incerc sa impartasesc din experienta si cunostintele mele spre a fi de folos. Nu contrazic pe nimeni, nu intru in polemica cu nimeni. Ideea topicului este de a ajuta colegul nostru sa-si rezolve problema. Din pacate sunt cativa care-si dau cu parerea fara a avea cunostinte in domeniu. Crazy ar trebui sa discearna cu ajutorul cuiva.

Sa speram ca o sa fie bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu m-am confruntat cu dilema "to hone or not to hone" cand am facut revizia capitala (70k) si, in urma masuratorilor din care au reiesit valori ale cilindrilor si pistoanelor in tolerantele din manual am decis sa inlocuiesc doar segmentii.

 

Nenea meseriasul care mi-a facut masuratorile (si ar fi alezat camasile daca ar fi fost cazul) a fost categoric impotriva honuirii. Alte voci insa, ca de obicei, au sustinut contrariul...

 

Problema consta in intelegerea fenomenului si evolutia tehnologiei. Pe vremuri, honirea era asimilata cu operatiunea de marire a diametrului cilindrilor sau camasilor la cota urmatoare cu ajutorul asa ziselor pietre de diamant, in configuratie de tripot articulat. Cand uzura cilindrilor este foarte pronuntata si este nevoie sa fie alezat doar foarte putin material aceasta este singura modalitate la indemana atelierelor cu dotare normala. La sfarsitul operatiunii, pentru finisare se folosesc pietre mai "moi" cu densitate mai mica, cu care se traseaza si forma intretaiata a honuirii. La un cilindru cu o oarecare ovalizare, chiar in tolerante, nu se poate executa honuirea, cel putin nu prin metoda clasica, cu tripozii articulati. Mai nou insa au aparut alte materiale si tehnologii, una dintre variante fiind periile in forma de "conopida", cu marimi si materiale specifice pentru configuratiile cilindrilor, diametru, material, etc. Chiar si asa insa, honuirea unui cilindru la inlocuirea doar a segmentilor sau si a pistoanelor cu aceeasi cota este in continua disputa.

 

Personal, eu am inteles ca honuirea este obligatorie la motoarele noi sau dupa reparatii capitale in care cilindri si pistoanele au fost inlocuite sau cilindri au fost alezati la urmatoarea cota a pistoanelor. Aici intervine arta rodajului, in perioada caruia poate aparea fenomenul de glazurare a cilindrilor, adica in locul "oglindirii" cilindrilor prin slefuirea canalelor honuirii de catre segmenti, oglindirea s-a produs prin umplerea canalelor honuirii cu ulei solidificat, fenomen cauzat de supra-incalzirea motorului in perioadade rodaj. In cazul glazurarii se recomanda re-honuirea imediata si reluarea rodajului.

 

Acum sunt curios insa de rezultatul "experimentului" de fata, inca nu am inteles daca problema consumului urias a fost rezolvata prin inlocuirea pistoanelor de aceeasi cota...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...