Sari la conținut

Accident moto Bucuresti 13.11


foxxbiker
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 124
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Daca nu am avut bani de tastatura originala si am replica din china...ma mai primiti la discutie ? :unsure:

 

Nu stiu de ce sunteti voi de parere ca frana spate nu se foloseste...chiar nu va dati seama ce penibil e sa ii spui unui incepator sa nu-si foloseasca frana spate? Nu ati vazut niciodata cum se vede un incepator intre masinile oprite de la semafor, care croseteaza si mentine viteza doar cu frana fata?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am revazut filmarea de vreo x ori si raman la parerea ca este vorba de lipsa de experienta . 5 cm in dreapta si trecea pe langa fara nici o grija . Miscare pe care o face camera inainte de impact , ma face sa cred ca a blocat frana spate .


» Post actualizat in 17 Nov 2014 09:23

Despre tastaturi : eu merg cu un Microsoft de vreo doi ani . Revizii la zi , nu a fost cazuta , nu a fost trantita , etc . Am la km cu ea pe forum . . . . :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

Daca nu am avut bani de tastatura originala si am replica din china...ma mai primiti la discutie ?

 

Nu stiu de ce sunteti voi de parere ca frana spate nu se foloseste...chiar nu va dati seama ce penibil e sa ii spui unui incepator sa nu-si foloseasca frana spate? Nu ati vazut niciodata cum se vede un incepator intre masinile oprite de la semafor, care croseteaza si mentine viteza doar cu frana fata?

 

Frana spate mai iarta, frana fata nu iarta niciodata :))) Cei patiti stiu ce vorbesc :)

 

PS: La V2-uri, frana spate e substituita lejer cu frana de motor :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu am avut bani de tastatura originala si am replica din china...ma mai primiti la discutie ? :unsure:

 

Nu stiu de ce sunteti voi de parere ca frana spate nu se foloseste...chiar nu va dati seama ce penibil e sa ii spui unui incepator sa nu-si foloseasca frana spate? Nu ati vazut niciodata cum se vede un incepator intre masinile oprite de la semafor, care croseteaza si mentine viteza doar cu frana fata?

 

Era vorba de franare de urgenta nu de oprire la semafor.

La franarea de urgenta, la majoritatea tipurilor de motocicleta, roata spate e in aer asa ca frana spate tot degeaba e. Nu face decat sa blocheze roata si sa il sperie si mai tare pe rider.

Cei care n-au suficienta experienta nu pot controla in acelasi timp ambele frane pentru ca n-au reflexele formate asa ca eu continui sa recomand sa se concentreze pe frana fata. Sa lase si schimbatul de viteze si tot numai sa puna frana fata cum trebuie.

Da, cel mai bine ar fi sa faca toata lumea exercitii de franare, sa vada / sa simta cand incepe sa se destinda suspensia fata si pot aplica si frana spate, sa debreieze pe masura ce viteza scade.... deja asta e teorie de tastatura. Poate doar cei care se dau regulat pe circuit au exercitiul asta, dar majoritatea motociclistilor sigur nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eterna problema : de plecat si de tras de gaz este usor . . . in schimb oprirea ramane o problema . Clar , de oprit te vei opri , dar cum ? Eu unul , am reusit sa opresc odata intr-un microbuz si odata intr-un taxi . Concluzia ? Culoarea galbena doare mai tare decat culoarea alba :) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Mi se pare mie ca fiecare judecam faza prin prizma matorului pe care il avem . Am incercat citeva motoare de genul ala si frinele mi sau parut catastrofale comparat cu moto sport(sa nu mai vorbim de suspensii).Da cu motorul meu si eu sunt sigur ca as fi evitat faza fara probleme pentru ca mi sa intimplat de multe ori.Cu un gsr600 nu mai sunt asa de sigur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi se pare mie ca fiecare judecam faza prin prizma matorului pe care il avem . Am incercat citeva motoare de genul ala si frinele mi sau parut catastrofale comparat cu moto sport(sa nu mai vorbim de suspensii).Da cu motorul meu si eu sunt sigur ca as fi evitat faza fara probleme pentru ca mi sa intimplat de multe ori.Cu un gsr600 nu mai sunt asa de sigur.

Nu avea nevoie decat de frana de motor . Distanta a fost destul de mare , totusi .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu totii gresim si toti suntem incepatori.

 

Dar parca prea ai luat la tinta masina asta. Aveai 2 benzi pe dreapta libere sa il ocolesti prin spate. Asta daca te incapatanai sa nu atingi frana inca de cand l-ai vazut traversand drumul (cum spuneam, doar din filmulet estimez cel putin 100m).

 

Si pe asfaltul rece de noiembrie tu vroiai sa pui frana de urgenta de la 50-70 km/h in 10-15 m ? Si dup-aia eventual sa spui ai avut gumele X si sunt extrem de proaste, ba chiar producatorul e varza rau cu toata gama lui.

 

Bine ca ai tras si am tras totusi niste concluzii educative. Bafta! :cheers:

 

de ce unii nu pricep ca omul s-a uitat in spate si deja schimba pe ultima banda, el crezand(da, aici a gresit omul) ca masina ramane pe banda de pe care pleca el?

(intre timp distanta dintre el si masina s-a micsorat, evident, cand a intors capul = prea din scurt.. )

 

eu unul am patit chestia asta sa ma uit in spate sa ma asigur si cand ma uitam iar in fata masina era pe frane, sau similar. Si cu moto si cu masina. Si nu dura mult sa intorc capul, dar dura suficient cat sa am o surpriza.

 

DA, un reflex F bun (nu stiu cati de pe forum puteau sa evite dupa ce intorceau si capul) salva situatia, clar o alta optiune mult mai fezabila pentru motoristii cu experienta chiar si putina era si condusul preventiv.

 

Si mie imi place sa cred ca EU nu faceam asa, dar naiba stie, ca am facut si eu prostii din cand in cand si am avut NOROC, ca uneori tine si de NOROC, numai ca zeii motociclismului de pe aici nu cred in existenta acestui NOROC.

 

Cu alte cuvinte, nu va mai cacati pe voi si nu mai aberati cu point fixation... nu cred ca e cazul, daca nu se uita in spate si TOT INTRA IN EL, urmarindu-l ca o racheta ghidata pe parcursul a 2 benzi atunci DA, aia era point fixation nu asta.

 

Cum s-a ajuns la discutii de frana de motor si altele pe bune ca nu pricep.

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de ce unii nu pricep ca omul s-a uitat in spate si deja schimba pe ultima banda, el crezand(da, aici a gresit omul) ca masina ramane pe banda de pe care pleca el?

(intre timp distanta dintre el si masina s-a micsorat, evident, cand a intors capul = prea din scurt.. )

 

eu unul am patit chestia asta sa ma uit in spate sa ma asigur si cand ma uitam iar in fata masina era pe frane, sau similar. Si cu moto si cu masina. Si nu dura mult sa intorc capul, dar dura suficient cat sa am o surpriza.

 

DA, un reflex F bun (nu stiu cati de pe forum puteau sa evite dupa ce intorceau si capul) salva situatia, clar o alta optiune mult mai fezabila pentru motoristii cu experienta chiar si putina era si condusul preventiv.

 

Si mie imi place sa cred ca EU nu faceam asa, dar naiba stie, ca am facut si eu prostii din cand in cand si am avut NOROC, ca uneori tine si de NOROC, numai ca zeii motociclismului de pe aici nu cred in existenta acestui NOROC.

 

Cu alte cuvinte, nu va mai cacati pe voi si nu mai aberati cu point fixation... nu cred ca e cazul, daca nu se uita in spate si TOT INTRA IN EL, urmarindu-l ca o racheta ghidata pe parcursul a 2 benzi atunci DA, aia era point fixation nu asta.

 

Cum s-a ajuns la discutii de frana de motor si altele pe bune ca nu pricep.

Oglinzile ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

goe 75, on 18 Nov 2014 - 10:47, said:

Da cu motorul meu si eu sunt sigur ca as fi evitat faza fara probleme pentru ca mi sa intimplat de multe ori.Cu un gsr600 nu mai sunt asa de sigur.

Adica cum vine treaba aceasta? doar daca ai 1000cm poti evita un obstacol in miscare??? eu am avut GSR 600, si nu mi-a trecut prin cap sa zic asa ceva vreodata, si nici in sufragerie nu am tinut motocicleta.....

Editat de iulian-isaia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de ce unii nu pricep ca omul s-a uitat in spate si deja schimba pe ultima banda, el crezand(da, aici a gresit omul) ca masina ramane pe banda de pe care pleca el?

(intre timp distanta dintre el si masina s-a micsorat, evident, cand a intors capul = prea din scurt.. )

 

eu unul am patit chestia asta sa ma uit in spate sa ma asigur si cand ma uitam iar in fata masina era pe frane, sau similar. Si cu moto si cu masina. Si nu dura mult sa intorc capul, dar dura suficient cat sa am o surpriza.

 

DA, un reflex F bun (nu stiu cati de pe forum puteau sa evite dupa ce intorceau si capul) salva situatia, clar o alta optiune mult mai fezabila pentru motoristii cu experienta chiar si putina era si condusul preventiv.

 

Si mie imi place sa cred ca EU nu faceam asa, dar naiba stie, ca am facut si eu prostii din cand in cand si am avut NOROC, ca uneori tine si de NOROC, numai ca zeii motociclismului de pe aici nu cred in existenta acestui NOROC.

 

Cu alte cuvinte, nu va mai cacati pe voi si nu mai aberati cu point fixation... nu cred ca e cazul, daca nu se uita in spate si TOT INTRA IN EL, urmarindu-l ca o racheta ghidata pe parcursul a 2 benzi atunci DA, aia era point fixation nu asta.

 

Cum s-a ajuns la discutii de frana de motor si altele pe bune ca nu pricep.

 

Asta ma frapeaza in continuare cum majoritatea au impresia ca "manevra de evitare" a inceput cu 140m inainte, cand am observat masina. Asta desi am explicat exact care a fost toata faza si cum m-am pacalit singur ca masina isi continua deplasarea spre Unirii (interpretare valida pentru ca intr-adevar a facut asta dar numai pentru ca mai trebuia sa mai mearga putin in fata pentru a intoarce). Practic "evitarea" incepe cu 23m si 1.5 secunde inainte de poc.

 

Acum ca poate s-a terminat caterinca proasta si ego-urile au fost umflate la maxim putem sumariza cateva concluzii cu adevarat utile pentru incepatori si nu numai:

- point fixation e un instinct pe care trebuie sa il controlezi

- spre deosebire de pietoni unde pare a fi loterie, nu eviti o masina pe sensul ei de deplasare ci doar prin spate (in cazul de fata)

- cand vezi soferi care conduc haotic ii lasi sa se desfasoare. Era mult mai ok daca pur si simplu incetineam si il lasam sa vad ce face.

- trebuie sa mai exersez franarile si evitarile de urgenta. Sincer niciodata nu m-am simtit foarte sigur pe franarea de urgenta desi asta nu e nici pe departe prima situatie de genul.

- daca tot faci dubla asigurare la schimbarea benzii macar fa-o repede mereu

- sper ca anul viitor sa continue cursurile de pe Amckart, cu siguranta o sa fie o experienta utila

- daca tot dormi pe motor mai bine fa-o acasa?

 

Acum ca sa fie totul "democratic" am sa punctez si celelalte opinii cu care multi par sa rezoneze:

- esti praf lasa-te

- mai nou sunt si obraznic

- sa ma prezint la cel mai apropiat crematoriu, macar sa fiu util si sa fertilizez plante

 

Am ratat ceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- sa ma prezint la cel mai apropiat crematoriu, macar sa fiu util si sa fertilizez plante

 

Am ratat ceva?

 

da, cenusa nu fertilizeaza!

 

scuze, nu m-am putut abtine! :)) concluziile sunt bune si sunt sigur ca vei avea un sezon 2015 fara incidente daca esti putin mai atent!

Editat de jinxy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ikinz

 

N-o lua personal. Asa e pe forumul asta. Discutiile serioase sunt amestecate cu caterinca.

Ce sa faci, sunt multi carora le place sa se dea mari. Daca ai picat tu la interval nu au ratat ocazia. Dar sunt sigur ca oricare din toti ce au scris aici, daca ar fi trecut pe langa tine cand erai cazut pe jos ar fi oprit si te-ar fi ajutat.

 

Poate te vor cali un pic si misto-urile. Pe motocicleta nu iti permiti sa fi emotiv. Uneori esti pus in situatia sa iei decizii rapide si ferme. La tine asta a fost pana la urma ce-a mai mare problema. Trebuia sa te uiti scurt in oglinzi daca ai simtit nevoia sa te asiguri (si bine ai facut ca ai simtit nevoia) nu sa intorci capul si sa te uite Dumnezeu cu privirea in spate si nu in fata. Trebuia sa ii citesti intentiile idiotului cu masina si sa iei o decizie - incetinesti, franezi, il ocolesti, il atentionezi / claxonezi, incetinesti si claxonezi, te opresti langa el si ii dai un sut in oglinda retrovizoare etc. Tu parca n-ai vrut sa iei nicio decizie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu ce sa zic, oglina ca oglinda dar uneori e bine sa mai intorci si capul.

 

si in completare in 90% din cazuri cel mai bine franezi cat poti de mult in conditii de siguranta si dupa ce iti dai seama exact ce vrea sa faca soferul din fata ta, deja ai o viteza semnificativ mai mica si poti evita cam orice situatie. Nu de alta dar mai bine pui frana pana aproape sa te opresti il injuri dar nu pleci cu oase rupte.

 

Spor

Editat de Ice_Angel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si in completare in 90% din cazuri cel mai bine franezi cat poti de mult in conditii de siguranta si dupa ce iti dai seama exact ce vrea sa faca soferul din fata ta, deja ai o viteza semnificativ mai mica si poti evita cam orice situatie. Nu de alta dar mai bine pui frana pana aproape sa te opresti il injuri dar nu pleci cu oase rupte.

 

Spor

total de acord, asta intra in categoria "daca" sau "ar fi trebuit sa" :)

sunt cat de cat convins ca asta i-a trecut si celui in cauza prin cap...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

nu stiu ce sa zic, oglina ca oglinda dar uneori e bine sa mai intorci si capul.

 

nu vreau sa contribui si eu la lungirea acestui topic mai mult decat trebuie, dar asta cu intorsul capului mie mi se pare o imbecilitate pe motor.

 

Era sa pup pe ala din fata de 2 ori (conducand masina),in trafic, pt cat mi-au cazut ochii sa ma uit la ceva in masina, pe langa bord, de intors capul,nu mai zic...

 

Cand ai drum cat de cat liber in fata si fara potentiale pericole sau obstacole (caini,pietoni, strazi adiacente, etc etc), intoarcerea capului nu e asa periculoasa pe motor,dar in traficul urban, de zi cu zi, mi se pare foarte periculoasa.

 

Spre rusinea mea, in toamna lui 2013 am mers vreo 1 luna si ceva pe motor fara oglinzi (mi se fisurase cadrul de bord si am dat jos toata carena fata, cu tot cu oglinzi). Astfel a trebuit sa recurg la metoda sugerata pe aici,de a intoarce capul.

 

Gasesc foarte anevoioasa aceasta manevra (acum nu stiu cu ce umblati voi imbracati),dar cu geaca moto,si casca in cap (cum merge orice om), mi se pare foarte greu sa intorc capul suficient de repede, eficient si confortabil ca sa ma asigur. Simt ca ma trage ceva si nu il pot intoarce suficient.

 

+ ca intorsul capului creaza un fel de desincronizare a creierului cu comenzile si cursul motocicletei (asa cum patesc unii incepatori pe masina,cand schimba viteza,si se uita la schimbator si involuntar schimba si directia masinii in mers).

 

Cand ai oglinzi,am observat ca e mult mai facil si mai eficient sa misc capul INAINTE si INAPOI 10-20 cm rapid,sau stanga dreapta cativa cm, ca sa vad mai bine in oglinzi (sa matur cumva campul vizual),decat sa intorc capul...

 

just my 2c...

Editat de Adrian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand ai oglinzi,am observat ca e mult mai facil si mai eficient sa misc capul INAINTE si INAPOI 10-20 cm rapid,sau stanga dreapta cativa cm, ca sa vad mai bine in oglinzi (sa matur cumva campul vizual),decat sa intorc capul...

Tu vorbești ca și rider de RSV, dacă întorci capul vezi stelele. Ăștia ca noi mai navetiști așa pe naked putem întoarce f ușor capul, chiar în oraș.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

indiferent de reglaj aproape toate oglinzile au un unghi mort, de aceea eu nu prea ma bag pana nu ma asigur 100% in fata si in spate. Cand te urci pe motor trebuie sa fii pregatit si cu toate "bateriile incarcate" pentru ca mersul pe motor e mult mai obositor d.p.d.v psihic decat cel cu masina (asta daca esti realist si constientizezi riscurile). Chiar si betia din seara asta iti poate afecta concentratia de maine. Mersul pe motor e foarte frumos dar periculos daca nu stii la ce riscuri te expui, de aceea o mare parte dintre noi sunt actualmente putin raposati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...