Vizitator Adrian Postat Noiembrie 17, 2014 Share Postat Noiembrie 17, 2014 QWERTY REPSOL ))))))))))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Supapa_Jr Postat Noiembrie 17, 2014 Share Postat Noiembrie 17, 2014 Daca nu am avut bani de tastatura originala si am replica din china...ma mai primiti la discutie ? Nu stiu de ce sunteti voi de parere ca frana spate nu se foloseste...chiar nu va dati seama ce penibil e sa ii spui unui incepator sa nu-si foloseasca frana spate? Nu ati vazut niciodata cum se vede un incepator intre masinile oprite de la semafor, care croseteaza si mentine viteza doar cu frana fata? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Arthur E Postat Noiembrie 17, 2014 Share Postat Noiembrie 17, 2014 Am revazut filmarea de vreo x ori si raman la parerea ca este vorba de lipsa de experienta . 5 cm in dreapta si trecea pe langa fara nici o grija . Miscare pe care o face camera inainte de impact , ma face sa cred ca a blocat frana spate . » Post actualizat in 17 Nov 2014 09:23Despre tastaturi : eu merg cu un Microsoft de vreo doi ani . Revizii la zi , nu a fost cazuta , nu a fost trantita , etc . Am la km cu ea pe forum . . . . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Adrian Postat Noiembrie 17, 2014 Share Postat Noiembrie 17, 2014 Daca nu am avut bani de tastatura originala si am replica din china...ma mai primiti la discutie ? Nu stiu de ce sunteti voi de parere ca frana spate nu se foloseste...chiar nu va dati seama ce penibil e sa ii spui unui incepator sa nu-si foloseasca frana spate? Nu ati vazut niciodata cum se vede un incepator intre masinile oprite de la semafor, care croseteaza si mentine viteza doar cu frana fata? Frana spate mai iarta, frana fata nu iarta niciodata )) Cei patiti stiu ce vorbesc PS: La V2-uri, frana spate e substituita lejer cu frana de motor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DStar Postat Noiembrie 17, 2014 Share Postat Noiembrie 17, 2014 Daca nu am avut bani de tastatura originala si am replica din china...ma mai primiti la discutie ? Nu stiu de ce sunteti voi de parere ca frana spate nu se foloseste...chiar nu va dati seama ce penibil e sa ii spui unui incepator sa nu-si foloseasca frana spate? Nu ati vazut niciodata cum se vede un incepator intre masinile oprite de la semafor, care croseteaza si mentine viteza doar cu frana fata? Era vorba de franare de urgenta nu de oprire la semafor. La franarea de urgenta, la majoritatea tipurilor de motocicleta, roata spate e in aer asa ca frana spate tot degeaba e. Nu face decat sa blocheze roata si sa il sperie si mai tare pe rider. Cei care n-au suficienta experienta nu pot controla in acelasi timp ambele frane pentru ca n-au reflexele formate asa ca eu continui sa recomand sa se concentreze pe frana fata. Sa lase si schimbatul de viteze si tot numai sa puna frana fata cum trebuie. Da, cel mai bine ar fi sa faca toata lumea exercitii de franare, sa vada / sa simta cand incepe sa se destinda suspensia fata si pot aplica si frana spate, sa debreieze pe masura ce viteza scade.... deja asta e teorie de tastatura. Poate doar cei care se dau regulat pe circuit au exercitiul asta, dar majoritatea motociclistilor sigur nu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SONYC Postat Noiembrie 17, 2014 Share Postat Noiembrie 17, 2014 Acum esti si obraznic pe langa faptul ca habar nu ai sa conduci o motocicleta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Arthur E Postat Noiembrie 17, 2014 Share Postat Noiembrie 17, 2014 Eterna problema : de plecat si de tras de gaz este usor . . . in schimb oprirea ramane o problema . Clar , de oprit te vei opri , dar cum ? Eu unul , am reusit sa opresc odata intr-un microbuz si odata intr-un taxi . Concluzia ? Culoarea galbena doare mai tare decat culoarea alba . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Supapa_Jr Postat Noiembrie 17, 2014 Share Postat Noiembrie 17, 2014 Va recomand sa iesiti intr-o parcare goala (gen metro) la fiecare inceput de sezon...e cel mai bine pentru carene si pentru oase. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Super Zero 6 Forty Postat Noiembrie 17, 2014 Share Postat Noiembrie 17, 2014 Fertilizer (or fertiliser) is any material of natural or synthetic origin that is applied to soils or to plant tissues (usually leaves) to supply one or more plant nutrients essential to the growth of plants. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Noiembrie 18, 2014 Share Postat Noiembrie 18, 2014 Mi se pare mie ca fiecare judecam faza prin prizma matorului pe care il avem . Am incercat citeva motoare de genul ala si frinele mi sau parut catastrofale comparat cu moto sport(sa nu mai vorbim de suspensii).Da cu motorul meu si eu sunt sigur ca as fi evitat faza fara probleme pentru ca mi sa intimplat de multe ori.Cu un gsr600 nu mai sunt asa de sigur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Arthur E Postat Noiembrie 18, 2014 Share Postat Noiembrie 18, 2014 Mi se pare mie ca fiecare judecam faza prin prizma matorului pe care il avem . Am incercat citeva motoare de genul ala si frinele mi sau parut catastrofale comparat cu moto sport(sa nu mai vorbim de suspensii).Da cu motorul meu si eu sunt sigur ca as fi evitat faza fara probleme pentru ca mi sa intimplat de multe ori.Cu un gsr600 nu mai sunt asa de sigur. Nu avea nevoie decat de frana de motor . Distanta a fost destul de mare , totusi . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Noiembrie 18, 2014 Share Postat Noiembrie 18, 2014 (editat) Cu totii gresim si toti suntem incepatori. Dar parca prea ai luat la tinta masina asta. Aveai 2 benzi pe dreapta libere sa il ocolesti prin spate. Asta daca te incapatanai sa nu atingi frana inca de cand l-ai vazut traversand drumul (cum spuneam, doar din filmulet estimez cel putin 100m). Si pe asfaltul rece de noiembrie tu vroiai sa pui frana de urgenta de la 50-70 km/h in 10-15 m ? Si dup-aia eventual sa spui ai avut gumele X si sunt extrem de proaste, ba chiar producatorul e varza rau cu toata gama lui. Bine ca ai tras si am tras totusi niste concluzii educative. Bafta! de ce unii nu pricep ca omul s-a uitat in spate si deja schimba pe ultima banda, el crezand(da, aici a gresit omul) ca masina ramane pe banda de pe care pleca el? (intre timp distanta dintre el si masina s-a micsorat, evident, cand a intors capul = prea din scurt.. ) eu unul am patit chestia asta sa ma uit in spate sa ma asigur si cand ma uitam iar in fata masina era pe frane, sau similar. Si cu moto si cu masina. Si nu dura mult sa intorc capul, dar dura suficient cat sa am o surpriza. DA, un reflex F bun (nu stiu cati de pe forum puteau sa evite dupa ce intorceau si capul) salva situatia, clar o alta optiune mult mai fezabila pentru motoristii cu experienta chiar si putina era si condusul preventiv. Si mie imi place sa cred ca EU nu faceam asa, dar naiba stie, ca am facut si eu prostii din cand in cand si am avut NOROC, ca uneori tine si de NOROC, numai ca zeii motociclismului de pe aici nu cred in existenta acestui NOROC. Cu alte cuvinte, nu va mai cacati pe voi si nu mai aberati cu point fixation... nu cred ca e cazul, daca nu se uita in spate si TOT INTRA IN EL, urmarindu-l ca o racheta ghidata pe parcursul a 2 benzi atunci DA, aia era point fixation nu asta. Cum s-a ajuns la discutii de frana de motor si altele pe bune ca nu pricep. Editat Noiembrie 18, 2014 de frigider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Arthur E Postat Noiembrie 18, 2014 Share Postat Noiembrie 18, 2014 de ce unii nu pricep ca omul s-a uitat in spate si deja schimba pe ultima banda, el crezand(da, aici a gresit omul) ca masina ramane pe banda de pe care pleca el? (intre timp distanta dintre el si masina s-a micsorat, evident, cand a intors capul = prea din scurt.. ) eu unul am patit chestia asta sa ma uit in spate sa ma asigur si cand ma uitam iar in fata masina era pe frane, sau similar. Si cu moto si cu masina. Si nu dura mult sa intorc capul, dar dura suficient cat sa am o surpriza. DA, un reflex F bun (nu stiu cati de pe forum puteau sa evite dupa ce intorceau si capul) salva situatia, clar o alta optiune mult mai fezabila pentru motoristii cu experienta chiar si putina era si condusul preventiv. Si mie imi place sa cred ca EU nu faceam asa, dar naiba stie, ca am facut si eu prostii din cand in cand si am avut NOROC, ca uneori tine si de NOROC, numai ca zeii motociclismului de pe aici nu cred in existenta acestui NOROC. Cu alte cuvinte, nu va mai cacati pe voi si nu mai aberati cu point fixation... nu cred ca e cazul, daca nu se uita in spate si TOT INTRA IN EL, urmarindu-l ca o racheta ghidata pe parcursul a 2 benzi atunci DA, aia era point fixation nu asta. Cum s-a ajuns la discutii de frana de motor si altele pe bune ca nu pricep. Oglinzile ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
isai@ Postat Noiembrie 18, 2014 Share Postat Noiembrie 18, 2014 (editat) goe 75, on 18 Nov 2014 - 10:47, said: Da cu motorul meu si eu sunt sigur ca as fi evitat faza fara probleme pentru ca mi sa intimplat de multe ori.Cu un gsr600 nu mai sunt asa de sigur. Adica cum vine treaba aceasta? doar daca ai 1000cm poti evita un obstacol in miscare??? eu am avut GSR 600, si nu mi-a trecut prin cap sa zic asa ceva vreodata, si nici in sufragerie nu am tinut motocicleta..... Editat Noiembrie 18, 2014 de iulian-isaia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ikinz Postat Noiembrie 18, 2014 Share Postat Noiembrie 18, 2014 de ce unii nu pricep ca omul s-a uitat in spate si deja schimba pe ultima banda, el crezand(da, aici a gresit omul) ca masina ramane pe banda de pe care pleca el? (intre timp distanta dintre el si masina s-a micsorat, evident, cand a intors capul = prea din scurt.. ) eu unul am patit chestia asta sa ma uit in spate sa ma asigur si cand ma uitam iar in fata masina era pe frane, sau similar. Si cu moto si cu masina. Si nu dura mult sa intorc capul, dar dura suficient cat sa am o surpriza. DA, un reflex F bun (nu stiu cati de pe forum puteau sa evite dupa ce intorceau si capul) salva situatia, clar o alta optiune mult mai fezabila pentru motoristii cu experienta chiar si putina era si condusul preventiv. Si mie imi place sa cred ca EU nu faceam asa, dar naiba stie, ca am facut si eu prostii din cand in cand si am avut NOROC, ca uneori tine si de NOROC, numai ca zeii motociclismului de pe aici nu cred in existenta acestui NOROC. Cu alte cuvinte, nu va mai cacati pe voi si nu mai aberati cu point fixation... nu cred ca e cazul, daca nu se uita in spate si TOT INTRA IN EL, urmarindu-l ca o racheta ghidata pe parcursul a 2 benzi atunci DA, aia era point fixation nu asta. Cum s-a ajuns la discutii de frana de motor si altele pe bune ca nu pricep. Asta ma frapeaza in continuare cum majoritatea au impresia ca "manevra de evitare" a inceput cu 140m inainte, cand am observat masina. Asta desi am explicat exact care a fost toata faza si cum m-am pacalit singur ca masina isi continua deplasarea spre Unirii (interpretare valida pentru ca intr-adevar a facut asta dar numai pentru ca mai trebuia sa mai mearga putin in fata pentru a intoarce). Practic "evitarea" incepe cu 23m si 1.5 secunde inainte de poc. Acum ca poate s-a terminat caterinca proasta si ego-urile au fost umflate la maxim putem sumariza cateva concluzii cu adevarat utile pentru incepatori si nu numai: - point fixation e un instinct pe care trebuie sa il controlezi - spre deosebire de pietoni unde pare a fi loterie, nu eviti o masina pe sensul ei de deplasare ci doar prin spate (in cazul de fata) - cand vezi soferi care conduc haotic ii lasi sa se desfasoare. Era mult mai ok daca pur si simplu incetineam si il lasam sa vad ce face. - trebuie sa mai exersez franarile si evitarile de urgenta. Sincer niciodata nu m-am simtit foarte sigur pe franarea de urgenta desi asta nu e nici pe departe prima situatie de genul. - daca tot faci dubla asigurare la schimbarea benzii macar fa-o repede mereu - sper ca anul viitor sa continue cursurile de pe Amckart, cu siguranta o sa fie o experienta utila - daca tot dormi pe motor mai bine fa-o acasa? Acum ca sa fie totul "democratic" am sa punctez si celelalte opinii cu care multi par sa rezoneze: - esti praf lasa-te - mai nou sunt si obraznic - sa ma prezint la cel mai apropiat crematoriu, macar sa fiu util si sa fertilizez plante Am ratat ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jinxy Postat Noiembrie 18, 2014 Share Postat Noiembrie 18, 2014 (editat) - sa ma prezint la cel mai apropiat crematoriu, macar sa fiu util si sa fertilizez plante Am ratat ceva? da, cenusa nu fertilizeaza! scuze, nu m-am putut abtine! ) concluziile sunt bune si sunt sigur ca vei avea un sezon 2015 fara incidente daca esti putin mai atent! Editat Noiembrie 18, 2014 de jinxy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DStar Postat Noiembrie 18, 2014 Share Postat Noiembrie 18, 2014 @ikinz N-o lua personal. Asa e pe forumul asta. Discutiile serioase sunt amestecate cu caterinca. Ce sa faci, sunt multi carora le place sa se dea mari. Daca ai picat tu la interval nu au ratat ocazia. Dar sunt sigur ca oricare din toti ce au scris aici, daca ar fi trecut pe langa tine cand erai cazut pe jos ar fi oprit si te-ar fi ajutat. Poate te vor cali un pic si misto-urile. Pe motocicleta nu iti permiti sa fi emotiv. Uneori esti pus in situatia sa iei decizii rapide si ferme. La tine asta a fost pana la urma ce-a mai mare problema. Trebuia sa te uiti scurt in oglinzi daca ai simtit nevoia sa te asiguri (si bine ai facut ca ai simtit nevoia) nu sa intorci capul si sa te uite Dumnezeu cu privirea in spate si nu in fata. Trebuia sa ii citesti intentiile idiotului cu masina si sa iei o decizie - incetinesti, franezi, il ocolesti, il atentionezi / claxonezi, incetinesti si claxonezi, te opresti langa el si ii dai un sut in oglinda retrovizoare etc. Tu parca n-ai vrut sa iei nicio decizie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PoliBuc Postat Noiembrie 18, 2014 Share Postat Noiembrie 18, 2014 Frumos concluzionat, din toate punctele de vedere ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tangerines Postat Noiembrie 18, 2014 Share Postat Noiembrie 18, 2014 (editat) ... Editat Noiembrie 18, 2014 de tangerines Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Noiembrie 19, 2014 Share Postat Noiembrie 19, 2014 Oglinzile ? nu stiu ce sa zic, oglina ca oglinda dar uneori e bine sa mai intorci si capul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ice_Angel Postat Noiembrie 19, 2014 Share Postat Noiembrie 19, 2014 (editat) nu stiu ce sa zic, oglina ca oglinda dar uneori e bine sa mai intorci si capul. si in completare in 90% din cazuri cel mai bine franezi cat poti de mult in conditii de siguranta si dupa ce iti dai seama exact ce vrea sa faca soferul din fata ta, deja ai o viteza semnificativ mai mica si poti evita cam orice situatie. Nu de alta dar mai bine pui frana pana aproape sa te opresti il injuri dar nu pleci cu oase rupte. Spor Editat Noiembrie 19, 2014 de Ice_Angel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Noiembrie 19, 2014 Share Postat Noiembrie 19, 2014 si in completare in 90% din cazuri cel mai bine franezi cat poti de mult in conditii de siguranta si dupa ce iti dai seama exact ce vrea sa faca soferul din fata ta, deja ai o viteza semnificativ mai mica si poti evita cam orice situatie. Nu de alta dar mai bine pui frana pana aproape sa te opresti il injuri dar nu pleci cu oase rupte. Spor total de acord, asta intra in categoria "daca" sau "ar fi trebuit sa" sunt cat de cat convins ca asta i-a trecut si celui in cauza prin cap... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Adrian Postat Noiembrie 19, 2014 Share Postat Noiembrie 19, 2014 (editat) nu stiu ce sa zic, oglina ca oglinda dar uneori e bine sa mai intorci si capul. nu vreau sa contribui si eu la lungirea acestui topic mai mult decat trebuie, dar asta cu intorsul capului mie mi se pare o imbecilitate pe motor. Era sa pup pe ala din fata de 2 ori (conducand masina),in trafic, pt cat mi-au cazut ochii sa ma uit la ceva in masina, pe langa bord, de intors capul,nu mai zic... Cand ai drum cat de cat liber in fata si fara potentiale pericole sau obstacole (caini,pietoni, strazi adiacente, etc etc), intoarcerea capului nu e asa periculoasa pe motor,dar in traficul urban, de zi cu zi, mi se pare foarte periculoasa. Spre rusinea mea, in toamna lui 2013 am mers vreo 1 luna si ceva pe motor fara oglinzi (mi se fisurase cadrul de bord si am dat jos toata carena fata, cu tot cu oglinzi). Astfel a trebuit sa recurg la metoda sugerata pe aici,de a intoarce capul. Gasesc foarte anevoioasa aceasta manevra (acum nu stiu cu ce umblati voi imbracati),dar cu geaca moto,si casca in cap (cum merge orice om), mi se pare foarte greu sa intorc capul suficient de repede, eficient si confortabil ca sa ma asigur. Simt ca ma trage ceva si nu il pot intoarce suficient. + ca intorsul capului creaza un fel de desincronizare a creierului cu comenzile si cursul motocicletei (asa cum patesc unii incepatori pe masina,cand schimba viteza,si se uita la schimbator si involuntar schimba si directia masinii in mers). Cand ai oglinzi,am observat ca e mult mai facil si mai eficient sa misc capul INAINTE si INAPOI 10-20 cm rapid,sau stanga dreapta cativa cm, ca sa vad mai bine in oglinzi (sa matur cumva campul vizual),decat sa intorc capul... just my 2c... Editat Noiembrie 19, 2014 de Adrian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat Noiembrie 19, 2014 Share Postat Noiembrie 19, 2014 Cand ai oglinzi,am observat ca e mult mai facil si mai eficient sa misc capul INAINTE si INAPOI 10-20 cm rapid,sau stanga dreapta cativa cm, ca sa vad mai bine in oglinzi (sa matur cumva campul vizual),decat sa intorc capul... Tu vorbești ca și rider de RSV, dacă întorci capul vezi stelele. Ăștia ca noi mai navetiști așa pe naked putem întoarce f ușor capul, chiar în oraș. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rylalex Postat Noiembrie 19, 2014 Share Postat Noiembrie 19, 2014 indiferent de reglaj aproape toate oglinzile au un unghi mort, de aceea eu nu prea ma bag pana nu ma asigur 100% in fata si in spate. Cand te urci pe motor trebuie sa fii pregatit si cu toate "bateriile incarcate" pentru ca mersul pe motor e mult mai obositor d.p.d.v psihic decat cel cu masina (asta daca esti realist si constientizezi riscurile). Chiar si betia din seara asta iti poate afecta concentratia de maine. Mersul pe motor e foarte frumos dar periculos daca nu stii la ce riscuri te expui, de aceea o mare parte dintre noi sunt actualmente putin raposati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.