Sari la conținut

Accident moto Bucuresti 13.11


foxxbiker
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 132
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

nu stiu ce sa zic, oglina ca oglinda dar uneori e bine sa mai intorci si capul.

 

si in completare in 90% din cazuri cel mai bine franezi cat poti de mult in conditii de siguranta si dupa ce iti dai seama exact ce vrea sa faca soferul din fata ta, deja ai o viteza semnificativ mai mica si poti evita cam orice situatie. Nu de alta dar mai bine pui frana pana aproape sa te opresti il injuri dar nu pleci cu oase rupte.

 

Spor

Editat de Ice_Angel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si in completare in 90% din cazuri cel mai bine franezi cat poti de mult in conditii de siguranta si dupa ce iti dai seama exact ce vrea sa faca soferul din fata ta, deja ai o viteza semnificativ mai mica si poti evita cam orice situatie. Nu de alta dar mai bine pui frana pana aproape sa te opresti il injuri dar nu pleci cu oase rupte.

 

Spor

total de acord, asta intra in categoria "daca" sau "ar fi trebuit sa" :)

sunt cat de cat convins ca asta i-a trecut si celui in cauza prin cap...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

nu stiu ce sa zic, oglina ca oglinda dar uneori e bine sa mai intorci si capul.

 

nu vreau sa contribui si eu la lungirea acestui topic mai mult decat trebuie, dar asta cu intorsul capului mie mi se pare o imbecilitate pe motor.

 

Era sa pup pe ala din fata de 2 ori (conducand masina),in trafic, pt cat mi-au cazut ochii sa ma uit la ceva in masina, pe langa bord, de intors capul,nu mai zic...

 

Cand ai drum cat de cat liber in fata si fara potentiale pericole sau obstacole (caini,pietoni, strazi adiacente, etc etc), intoarcerea capului nu e asa periculoasa pe motor,dar in traficul urban, de zi cu zi, mi se pare foarte periculoasa.

 

Spre rusinea mea, in toamna lui 2013 am mers vreo 1 luna si ceva pe motor fara oglinzi (mi se fisurase cadrul de bord si am dat jos toata carena fata, cu tot cu oglinzi). Astfel a trebuit sa recurg la metoda sugerata pe aici,de a intoarce capul.

 

Gasesc foarte anevoioasa aceasta manevra (acum nu stiu cu ce umblati voi imbracati),dar cu geaca moto,si casca in cap (cum merge orice om), mi se pare foarte greu sa intorc capul suficient de repede, eficient si confortabil ca sa ma asigur. Simt ca ma trage ceva si nu il pot intoarce suficient.

 

+ ca intorsul capului creaza un fel de desincronizare a creierului cu comenzile si cursul motocicletei (asa cum patesc unii incepatori pe masina,cand schimba viteza,si se uita la schimbator si involuntar schimba si directia masinii in mers).

 

Cand ai oglinzi,am observat ca e mult mai facil si mai eficient sa misc capul INAINTE si INAPOI 10-20 cm rapid,sau stanga dreapta cativa cm, ca sa vad mai bine in oglinzi (sa matur cumva campul vizual),decat sa intorc capul...

 

just my 2c...

Editat de Adrian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand ai oglinzi,am observat ca e mult mai facil si mai eficient sa misc capul INAINTE si INAPOI 10-20 cm rapid,sau stanga dreapta cativa cm, ca sa vad mai bine in oglinzi (sa matur cumva campul vizual),decat sa intorc capul...

Tu vorbești ca și rider de RSV, dacă întorci capul vezi stelele. Ăștia ca noi mai navetiști așa pe naked putem întoarce f ușor capul, chiar în oraș.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

indiferent de reglaj aproape toate oglinzile au un unghi mort, de aceea eu nu prea ma bag pana nu ma asigur 100% in fata si in spate. Cand te urci pe motor trebuie sa fii pregatit si cu toate "bateriile incarcate" pentru ca mersul pe motor e mult mai obositor d.p.d.v psihic decat cel cu masina (asta daca esti realist si constientizezi riscurile). Chiar si betia din seara asta iti poate afecta concentratia de maine. Mersul pe motor e foarte frumos dar periculos daca nu stii la ce riscuri te expui, de aceea o mare parte dintre noi sunt actualmente putin raposati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

Tu vorbești ca și rider de RSV, dacă întorci capul vezi stelele. Ăștia ca noi mai navetiști așa pe naked putem întoarce f ușor capul, chiar în oraș.

 

te referi ca pozitia e aplecata si e mai anevoios sa ma intorc ca ma uit practic mai mult in sus, 45 grade, decat in spate,nu?

 

Posibil sa ai dreptate, chiar nu m am gandit la aspectul asta :) Dar tot nu-s asa fan sa-mi iau ochii de la sosea si sa ma intorc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ adrian : Eu merg de 4 ani fara oglinzi...acum daca ma pui pe una cu oglinzi ma simt distras...se misca ceva in urechile alea de pe carene tot timpul :)) Nu e atat de rau daca apuci sa te obisnuiesti , poti sa-ti dai seama si dupa sunet daca ai ceva in unghiul mort, dar pentru asta trebuie sa fi mai mult decat rider de duminica din A in B.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ adrian : Eu merg de 4 ani fara oglinzi...acum daca ma pui pe una cu oglinzi ma simt distras...se misca ceva in urechile alea de pe carene tot timpul :)) Nu e atat de rau daca apuci sa te obisnuiesti , poti sa-ti dai seama si dupa sunet daca ai ceva in unghiul mort, dar pentru asta trebuie sa fi mai mult decat rider de duminica din A in B.

ahahahahaahahahaha. atat am de zis.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

@ adrian : Eu merg de 4 ani fara oglinzi...acum daca ma pui pe una cu oglinzi ma simt distras...se misca ceva in urechile alea de pe carene tot timpul :)) Nu e atat de rau daca apuci sa te obisnuiesti , poti sa-ti dai seama si dupa sunet daca ai ceva in unghiul mort, dar pentru asta trebuie sa fi mai mult decat rider de duminica din A in B.

 

nu stiu, nu mi se pare amuzanta situatia. Daca o dam in extrema, te poti obisnui sa traiesti si orb, sau fara o mana, ideea este ca eu consider ca oglinzile sunt mega utile si chiar mi-e greu sa merg fara ele si nu vreau sa ma obisnuiesc fara ele.

 

Bravo tie daca te descurci mai bine fara, eu personal gasesc foarte eronat si anevoios sa-mi tot intorc capul in alte directii (ma refer la spate,nu in lateral).

 

Hai sa nu ne dam cu parerea ce fel de rider tre sa fii ca sa ai sau nu oglinzi. Nu cred ca te poti baza pe sunet ca sa ti dai seama ce ai sau ce nu ai in unghiul mort, poate sa-ti vina unu cu turatii scazute la motor si sa n auzi nici o pu.la, sau sa fii tu intr-un regim de turatii inalt si sa nu auzi nici pe dracu.... exemple contra sunt gramada...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, ai dreptate, eu le vad deosebit de utile la drum lung, acolo exista sanse mult mai mari sa mearga altii cu viteza apropiata de a ta , in oras merge pentru ca in general daca incerci sa ti minte ce ai depasit estimezi viteza cu care te-ar putea depasi altii...dar da...in momentul asta , daca in oras mergi sub 100 sunt foarte foarte utile oglinzile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

Da, ai dreptate, eu le vad deosebit de utile la drum lung, acolo exista sanse mult mai mari sa mearga altii cu viteza apropiata de a ta , in oras merge pentru ca in general daca incerci sa ti minte ce ai depasit estimezi viteza cu care te-ar putea depasi altii...dar da...in momentul asta , daca in oras mergi sub 100 sunt foarte foarte utile oglinzile.

 

In general eu nu-mi permit decat f rar in oras sa ating 100 (poate doar Duminica, pe bulevarde cu 4 benzi,fara masini parcate). La ce trafic e prin orase, e cam greu sa mergi cu viteza asta, fara sa nu te lipesti de vreun fraier care nu te vede si care nu-ti acorda prioritate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stRADu-le ... esti fan Porsche ? :)

nu inteleg relevanta raspunsului la aceasta intrebare, pot doar sa banuiesc ca e vreo poanta.

» Post actualizat in 20 Nov 2014 10:43

Da, ai dreptate, eu le vad deosebit de utile la drum lung, acolo exista sanse mult mai mari sa mearga altii cu viteza apropiata de a ta , in oras merge pentru ca in general daca incerci sa ti minte ce ai depasit estimezi viteza cu care te-ar putea depasi altii...dar da...in momentul asta , daca in oras mergi sub 100 sunt foarte foarte utile oglinzile.

nu mai pot de ras. :))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu inteleg relevanta raspunsului la aceasta intrebare, pot doar sa banuiesc ca e vreo poanta.

Se referea la numerele tale, 911 si 998, amandoua sunt modele de Porsche.

Cat despre intorsul capului, de fiecare data cand nu sunt convins de ce se vede in oglinda(adica de foarte multe ori) intorc capul. Fac la fel si cu masina, daca ai un stil de mers normal, nu are cum sa te surprinda vreo situatie de genul.

» Post actualizat in 20 Nov 2014 10:55

P.S. Nu trebuie sa intorci capul la 90°, poate aici depinde si de casca, dar o rasucire usoara iti permite sa vezi cu coada ochiului daca se afla cineva/ceva in unghiul mort.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

eu prin intors cap,ma refer, in spate, nu doar putin in lateral,sa vezi cu coada ochiului. Asa se poate intoarce oricine,ca nu suntem handicapati :)

Insa ca sa vezi muult mai in spate,sau pe ala din spate, tre sa intorci destul de bine capul,nu doar un pic.. si te incomodeaza mainile pe ghidon,pt ca tre sa misti si din trunchi...

 

in fine,prea multa vorba pe tema asta:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se referea la numerele tale, 911 si 998, amandoua sunt modele de Porsche.

Cat despre intorsul capului, de fiecare data cand nu sunt convins de ce se vede in oglinda(adica de foarte multe ori) intorc capul. Fac la fel si cu masina, daca ai un stil de mers normal, nu are cum sa te surprinda vreo situatie de genul.

» Post actualizat in 20 Nov 2014 10:55

P.S. Nu trebuie sa intorci capul la 90°, poate aici depinde si de casca, dar o rasucire usoara iti permite sa vezi cu coada ochiului daca se afla cineva/ceva in unghiul mort.

totul se leaga acum :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe tema asta se poate dezbate pana in panzele albe . Fiecare motociclist are " pasarica / pasaricile " lui . Eu folosesc oglinzile in trafic ptr ca asa mi-a intrat in sange de pe vremea soferiei . Am inceput cu Dacia pickup si am continuat cu microbuze si camioane vehicule unde oglinzile laterale sunt extrem de importante . Retrovizoria este decorativa . Nu pot sa-l acuz pe unul care intoarce capul ptr ca el asa se simte in siguranta . Sub nici o forma .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va e rusine sa recunoasteti ca sunteti niste buni crestini de fapt: cand cineva va taie calea (sa va faca rau) voi intoarceti obrazul :bow: Cica va uitati in oglinda, as!

 

Cred ca si colegul din clip se indrepta spre Daniel de la Patriarhie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Era vorba de franare de urgenta nu de oprire la semafor.

La franarea de urgenta, la majoritatea tipurilor de motocicleta, roata spate e in aer asa ca frana spate tot degeaba e. Nu face decat sa blocheze roata si sa il sperie si mai tare pe rider.

Cei care n-au suficienta experienta nu pot controla in acelasi timp ambele frane pentru ca n-au reflexele formate asa ca eu continui sa recomand sa se concentreze pe frana fata. Sa lase si schimbatul de viteze si tot numai sa puna frana fata cum trebuie.

Da, cel mai bine ar fi sa faca toata lumea exercitii de franare, sa vada / sa simta cand incepe sa se destinda suspensia fata si pot aplica si frana spate, sa debreieze pe masura ce viteza scade.... deja asta e teorie de tastatura. Poate doar cei care se dau regulat pe circuit au exercitiul asta, dar majoritatea motociclistilor sigur nu.

La examenul moto in UK daca nu folosesti frana spate la franarea de urgenta pici examenul. Blochezi roata fata/spate, pici examenul. Or avea ei ceva in cap cand vin cu pretentii d'astea. Frana spate te invata sa o folosesti din momentul in care te sui pe 125cc si devine in timp reflex.

Gasisem la un moment dat o explicatie mai "savanta" referitor la influenta franarii spate in caz de urgenta...cum ajuta ea in ciuda faptului ca franezi puternic fata centrul de greutate se muta-n fata, spatele avand tendinta sa se ridice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, vezi ca la scoala e una si pe strada e alta.

 

Am vazut si eu in poligon la Ilioara exercitii pentru franare de urgenta - Vezi conul ala de acolo? Mergi pana in dreptul lui cu 40km/h si cand ajungi acolo franezi brusc.

Foarte frumos doar ca aia nu se cheama franare de urgenta. Pilotul stie de fapt ca va frana peste 100 de metri, are tot timpul din lume sa se pregateasca, sa-si ajusteze pozitia, sa se gandeasca la ce face etc.

 

In lumea reala lucrurile stau cam asa. Mergi frumos cu 60-70km/h si te trezesti ca iese unul de pe o straduta chiar in fata ta. Se mai si sperie si pune frana ca sa iti blocheze drumul complet.

Fac o paranteaza, oare sunt eu nebun sau la noi aproape la fiecare intersectie cu o straduta laterala se gaseste cate o dubita parcata astfel incat sa nu se mai vada nimic (nici ala care merge pe drumul cu prioritate nu vede ce se intampla pe straduta, nici ala care vrea sa iasa de pe straduta pe drumul prinicipal nu vede ce se intampla?

 

Asa, ia sa vedem cat timp mai ai pe strada sa te gandesti cum sa dozezi ambele frane perfect daca se intampla o situatie ca cea de mai sus?

 

Multi din cei care fac teorii pe forumuri despre cat de eficient se franeaza cu ambele frane o fac fiarta atunci cand sunt pusi intr-o situatie reala.

Cine are in cap chestia ca trebuie sa foloseasca ambele frane apasa ca disperatul frana spate (nah, e gest reflex mai ales pentru cei care conduc mai mult masina), blocheaza roata in mod evident, se aud scrasnituri de cauciuc, dar motocicleta nu incetineste, mai si derapeaza, riderul se sperie si are senzatia ca nu mai poate opri in siguranta asa ca se arunca singur de pe motocicleta / culca motorul pe jos (o alta greseala foarte des intalnita).

Foarte eficient, ce sa zic

Editat de DStar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce invatam in scoala de soferi nu te ajuta nici macar sa iesi din parcare . Jaloane , mers cu o mana ridicata , etc . . . Nu te invata nimeni cum sa incerci sa prevezi locurile cu potential periculos , situatiile care pot deveni periculoase , manevrele , etc . Si chiar daca ar fi sa ne invete , cineva , tot ar mai fi un 20% care sa se considere invulnerabili . Singura scoala , cu adevarat buna este traficul . Inveti pe pielea ta sau inveti de la altii . Fiecare km parcurs iti poate aduce noi lectii sau poti sa repeti unele deja invatate . Unii dintre noi au replici mai acide , altii mai blande . Unii au trecut prin asa ceva si stiu cum sa se scarpine pe sub gips , altii doar excita detectoarele de metal . Fiecare cu lectia lui , fiecare cu felul lui de a o preda . :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...