Sari la conținut

Ce ai mesterit azi la motocicleta ta?


Postări Recomandate

Pune, ca m-ai inebunit cu ungatorul asta al tau.

Daca urasc ceva din viata de motociclist, atunci curatarea si ungerea lantului e pedeapsa maxima pentru mine ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ungatorul nu te scutește de curățat lanțul dar sa ne zica Lucian_M

» Post actualizat in 02 Apr 2017 08:07

Pune, ca m-ai inebunit cu ungatorul asta al tau.

Daca urasc ceva din viata de motociclist, atunci curatarea si ungerea lantului e pedeapsa maxima pentru mine ...

Eu asta folosesc.

http://www.kronaumoto.ro/index.php/detalii/2086

 

Max 30, hai 40 cu țigare...Și nici nu mă murdăresc...Foarte simplu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bre omule.

 

Tu ti cheltuiesti toate cuvintele cu texte despre DL-ul ala mic si nu mai ai pentru chestii importante :funny: ?

Hai, nu mai fi tu asa zgircit cu vorbele si fa o compunere frumoasa mai jos, pe la Do It Yourself despre ce si cum cu ungatorul asta al tau (de fapt ma intereseaza recipientul de stocare ulei, pompita, traseul, cum ai manevrat presiunile si depresiunile, deoarece o sa folosesc un cap de distributie de la un alt ungator.

 

Descriere completa, cu insructiuni de utilizare, consumabile, experiente la drum, OK?

 

@muschetarul: uleiul si curata lantul, nu doar il unge, asa ca sistemul e cam 2 in 1. Problema e cu excesul, ca poate naclai tot daca nu e corect dozat uleiul sau e prea fluid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bre omule.

 

Tu ti cheltuiesti toate cuvintele cu texte despre DL-ul ala mic si nu mai ai pentru chestii importante :funny: ?

Hai, nu mai fi tu asa zgircit cu vorbele si fa o compunere frumoasa mai jos, pe la Do It Yourself despre ce si cum cu ungatorul asta al tau (de fapt ma intereseaza recipientul de stocare ulei, pompita, traseul, cum ai manevrat presiunile si depresiunile, deoarece o sa folosesc un cap de distributie de la un alt ungator.

 

Descriere completa, cu insructiuni de utilizare, consumabile, experiente la drum, OK?

 

@muschetarul: uleiul si curata lantul, nu doar il unge, asa ca sistemul e cam 2 in 1. Problema e cu excesul, ca poate naclai tot daca nu e corect dozat uleiul sau e prea fluid.

Cutia aia are perii la interior iar un bidonel cu soluție spalat (eu pun motorina) o alimentează.

În timp ce învârt roata spate cu mâna dreaptă, cu stânga storc de bidonas cu motorina.

Mizeria de scurge printr un furtunel in ce vrei tu.

Eu repet asta de 2 ori.

Șterg apoi lanțul bine cu o cârpă, îl las asa se usuce și apoi îl pulverizez cu sorei lubrifiere (nu sex)

Editat de DArtagnan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai cu tutorialul ala cu ungatorul DIY! De mult ma gandesc sa incropesc unul dar n-am bunghit partea de pompare, ca prefer sa apas cand cred de cuviinta decat sa picure el singur prea mult sau prea putin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Îl fac mâine.

Janta după 340 km.

» Post actualizat in 02 Apr 2017 17:23

Și vaca...

» Post actualizat in 02 Apr 2017 18:09

Tutorial pentru ungator: furtunete cu diametrul interior de 2 mm, pompa de amorsare (drujba, motocoasa etc)- de aia cu clapete pentru prins in locas oarecare, fasete, tablita, recipient din plastic (la alegere). Rezervorul se poate pune sub sa, din el iese un furtunete pentru pompa (dar si unul pentru aerisire, se pot pune la distanta de 5 mm unul de altul sau dupa plac), pompita o fixati unde doriti (eu am dat o gaura in suportul scaritei pasagerului, alt loc nu am gasit fara sa ma leg de cadru sau de altceva). Furtunul secundar iese din pompita si se duce spre bascula (prins de ea), cu tablita se directioneaza unde trebuie. Merge pusa si o sarma de cupru prin furtun, se indoaie si se pozitioneaza, am avut, dar cu tablita e alta viata. Mai mult- fiecare cum doreste, functie de motorul din dotare. La Vstrom alta modalitate de fixare nu am gasit.

Se poate improviza alt ungator cu butoias de plastic/metal pentru lichid de frana (pozitionat langa ambreiaj), pompita la indemana degetului mare, apoi furtunul pleaca spre bascula. Eu am ales calea cea mai scurta/ieftina/comoda. Am cautat o perioada modalitati de manufacturare pe net, la final am ales ce mi-a convenit si am adaptat dupa dorinta. Cea mai scumpa e pompita, 26 lei la mine in zona. La chinezi e 2 dolari.

post-92464-0-10944300-1491153761_thumb.jpg

post-92464-0-92378000-1491153792_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am schimbat ulei intr-un final (09.05.2013) la kawa, pus melc kilometraj in pozitia corecta. Era pusa aiura de catre un servici acuma mai multi ani si tragea de cablu. Am scos niste saibe care nu aveau ce cauta la o scarita si parca sta drept acuma.

Am mai desfundat furtunasul mic intre radiator si vasul de antigel, era probabil infundat pentru ca nu mai picura antigel :) la un o-ring.

» Post actualizat in 03 Apr 2017 06:29

Am uitat, am incercat si filtru de aer, tip burete / spalabil, dar s-a dezintegrat burete.. Sa caut unde gasesc asa ceva antic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Îl fac mâine.

Janta după 340 km. » Post actualizat in 02 Apr 2017 17:23Și vaca... » Post actualizat in 02 Apr 2017 18:09Tutorial pentru ungator: furtunete cu diametrul interior de 2 mm, pompa de amorsare...

Sa-ti dea D-zeu sanatate, la pompa de drujba nu ma gandisem!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost avertizat ca nu va functiona bine pompita, dar cei 8000 km cu ER5 au demonstrat contrariul.

La plimbarea de ieri a mers la fix, uleiul fiind gros, nu zboara instant. Janta era chiar curata, nu ma asteptam.

Poate or fi si alte tipul de ungator home-made (mai stiu si cu supapa de sens, prin strangere etc), dar asta cu pompita e cel mai la indemana. Pompita se poate fixa si pe vreo carena, dar eu nu am vrut sa gauresc plasticul. Suportul scaritei nu a scapat, insa.

 

Spor la mesterit! Eu nu as da bani pe un ungator "de firma", mai ales pe unul electronic. Fara suparare, daca se autosesizeaza cineva care vinde asa ceva. Daca ma enervez, ma apuc de comercializat ungatoare home-made cu pompita :D.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa stii! Eu am cochetat cu Loobman dar am renuntat din motive... sa le zic subiective. Ma gandisem la tot felul de traznai, pompa peristaltica etc. Singura nedumerire pe care o am este cum de nu, odata pompat si amorsat, nu curge uleiul incontinuu, la Loobman se da o gaura in furtun care previne aspirarea uleiului din rezervor. Nu ma intereseaza automat, electronic & stuff, am citit experientele altora si pare al naibii de greu de dozat. Si nici pe ghidon ca sa insir furtune pe toata mobra, undeva pe sub o carena laterala ochisem un loc unde cred ca ar fi accesibila pompita si aia e.

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dispozitivul meu functioneaza FARA niciun fel de gaurica. E ultra-simplu de utilizat. Chiar ma gandesc- la modul cel mai serios, sa comercializez astfel de sistem de ungere, nimic ultra-fancy, ceva universal, cu destul furtun pentru cam orice motocicleta. Asta pentru cei comozi sau care nu au timp/chef sa manufactureze asa ceva. Cea mai scumpa e pompita, 26 lei. Tot dispozitivul va costa 50 de lei, daca nu e abuzat sau montat incorect, efectiv nu are ce sa se strice.

 

Azi mi-am facut curaj si am montat crash-bar-ul, cumparat de mai bine de 4 luni. Da, 4 luni am stat cu el in casa. Stiu, idiot. Nuuuu, lenes/comod. Am pus thread-lock pe toate suruburile (albastru, medium strenght), strans la cuplu (a se citi ad labam :D ), nu are ce se desface. Ramane proba de traseu sa fie facuta.

post-92464-0-35684300-1491247654_thumb.jpg

post-92464-0-56980600-1491247655_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la pompa de drujba nu ma gandisem!

Scuzatz ignoranta, da'ce plm e aia pompa de drujba? luminati un nestiutor rogu-va ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai ca m-am lamurit ce e si pompa asta, am cautat pe net :crack: , din ce am vazut doar una de la Stihl e 24RON, cele generice sint 4-10-15RON, e si una mai mistoaca cu platou de prindere cu suruburi, dar mi se pare pur si simplu exagerat de ieftina.

In principiu, pe motocicleta fiind mereu expusa la UV, pompita asta ar fi bine sa fie mai de firma, chit ca nu stiu de unde ai putea lua informatia despre clasa de rezistenta la UV a diverselor plastice.

 

Ei, si tot bananaind eu pe magazine online cu piese de drujba mi-au picat ochii pe pompa (mecanica) de ungere a lantului de drujba ... somebody ring a bell? teoretic ai tot ce vrei de la dumneaei, respectiv debit constant corelat permanent cu viteza de rotatie a rotii, sistem pur mecanic si complet automat, mai ramine de rezolvat problema rezervorului (relativ voluminos si greu de gasit loc pe mobra) la care trebuie alipita pompa si un sistem de antrenare a axului pompei, ceva cu melc ca la vitezometrul analogic. Hmmmm ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Complicaciune inutila automatizarea! Mai ales ca pe ud trebuie mai mult ulei pe lant.

Banuiesc ca pompa are si niste supape in ea, gen para de Logan diesel. Ce nu inteleg e ca uleiul ar cam trebui sa curga incontinuu odata pornit si daca rezervorul e mai sus decat capul de ungere, prin cadere. Si atunci adio dozaj si welcome dirty garage floor... Sa fie oare prea vascos pt asta? Dar la 50℃ in soare se va subtia. Un T pus dupa pompa cu supapa de sens pe o latura ar rezolva, dar deja se complica instalatia.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buei, deci e preaaaa complicata operatiunea asta de ungere a lantului...

Ce am constatat uitandu-ma si astazi la ungator: nu curge deloc ulei cat pompita nu e actionata. Asta pentru cei care cred ca o sa fie balta dedesupt a doua zi sau dupa o saptamana.

 

 

Azi am fost din nou harnic:

1. verificat tensiunea pe baterie, pe mufele de la faruri. Concluzia: pierde curent de la baterie pana la bord. Stiam asta, dar azi m-am convins. Diferenta de cca 1 volt pana in fata.

2. taiat o parte din piedica din spatele banjoului de langa pompa de frana, ca sa nu fie furtunul prea indoit (de la inaltatoare).

3. desfacut blocul de comenzi din stanga, curatat contactul de la "flash".

4. desfacut partea de comanda de la acceleratie, sufele erau curate, insa cand am incercat sa bag vaselina lichida cu ungatorul, tasnea prin toate partile. M-am enervat si am pus totul inapoi.

5. desfacut etrierul drept, scos pistoanele, facute luna (unul nu prea, are ceva urme de coroziune, mare lucru nu am avut ce-i face, dar oricum e muuuult mai bine ca inainte). Injurat de mama focului ca unul din o-ringurule de praf era mai larg (si un pic indoit de fost proprietar, cred), l-am bagat in congelator, abia apoi l-am putut pune la loc, dar cu greu. Era o mizerie de nedescris pe exteriorul etrierului, data trecuta n-am facut treaba buna deloc. Am curatat luna tot ce se putea curata, dat cu vaselina cu cupru partile care necesita aceasta operatiune, pus totul inapoi la fix. Nu am mai umplut circuitul, ca era 9 si un sfert. Maine voi rezolva si celalalt etrier, daca oi mai avea destul lichid de frana.

 

Pentru cei interesati de problema "imi mai ajung cablurile electrice, acceleratia, ambreiajul, furtunul de frana daca pun inaltatoare"- am o veste buna: ajung la fix- cu un minim de munca. Dar trebuie taiata piedica aia din spatele banjoului. Nu mult, cativa mm, oblic. Se poate rezolva fara sa curga nimic, cu o mini-freza (sau Dremel, fiecare cu ce are). Eu am folosit o mini-freza Panzer, la 220v.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Complicaciune inutila automatizarea! Mai ales ca pe ud trebuie mai mult ulei pe lant.

Banuiesc ca pompa are si niste supape in ea, gen para de Logan diesel. Ce nu inteleg e ca uleiul ar cam trebui sa curga incontinuu odata pornit si daca rezervorul e mai sus decat capul de ungere, prin cadere.

Nimic nu e inutil cit timp iti faci de lucru :funny:

Pai ti-ai raspuns singur, in pompita sint neste supapi de sens care nu lasa ramura catre capul de ungere sa ia contact cu presiunea atmosferica, coloana de lichid descendenta catre cap e tinuta in loc de depresiune iar cea ascendenta catre rezervor sta in supapa pompii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pompa aia se inseriaza pe furtunul de alimentare si, dupa ce o mulgi, combustibilul curge gravitational. Ce-l impiedica pe ulei sa faca acelasi lucru? Vascozitatea poate. Dar cand or fi 50℃ la soare, mai mult la nivelul asfaltului si o mai dogori si mobra se cam subtiaza oloiul. Deci?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Esti bun, bre!

Bravo!

 

Io azi mi-am luat varfurile de la scarite la strung. Am unele "custom" care sunt ca niste tepushe.

 

Anu' trecut am zgariat o conserva cu ele pentru ca prostu' dreaq a tras de volan, dar am zis sa le dau varfurile jos anul asta pt ca mi-e frica sa nu se agate in tabla sau vreo imbinare de la conserva si sa imi intoarca mobra sub mine.

Editat de The_Sin_Eater
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...