Sari la conținut

Alegere: F800GS Adv sau R1200GS + F650GS Dakar


Postări Recomandate

cu 1200GS exclus off-road,

 

Verdictul asta mi se pare total exagerat, cu atat mai mult cu cat, daca imi amintesc corect, ai avut si tu 1200GS.

Evident, sper ca nu incepem insa acum o lunga discutie cu ce inseamna "off-road"... stim bine despre ce vorbim si la ce ne raportam. ;)

» Post actualizat in 20 Jan 2015 16:37

eu unul nu as imprumuta bani de la banca pentru mijloace mobile sau electronice/electrocasnice...da de nici un fel. motivele sunt deja evidente

 

Din pacate viata ne arata ca nu este asa... sau poate da atunci cand ti-a picat vreo mostenire, ai castigat la loto, te-ai nascut bogat sau ai dat vreun tun intr-o afacere cu statul. Da, exista si varianta sa economisesti dar trec anii si nu ai ce-ti doresti si totusi ai putea avea. Evident, totul trebuie facut in niste limite... dar sistemul se aplica in toata lumea civilizata.

» Post actualizat in 20 Jan 2015 16:39

Astept doar pretul final de la AB.

 

Ar trebui sa fie o oferta buna... este cumva acel Adv rosu pe care l-au frecat "ziaristii" in teste pentru site-uri si reviste?

» Post actualizat in 20 Jan 2015 16:42

accesoriile pentru BMW-uri sunt extrem de costisitoare

 

Ce spui tu? De la acelasi producator, preturile accesoriilor pentru diferite marci de moto sunt foarte asemanatoare, daca nu identice. Deci conteaza producatorul si implicit calitatea.

Iar ca accesorii originale am vazut ca BMW nu sta rau deloc la preturi fata de alte firme.

» Post actualizat in 20 Jan 2015 16:45

PS. inca e iarna, scoate dakarul chel la vanzare si vinde accesoriile separat. Crede-ma am avut 4 mobre si asta e singura varianta in care poti minimiza pierderile, altfel maricele.

 

De acord... chiar daca dureaza ceva mai mult, in final cred ca iesi mai bine. Lumea nu apreciaza prea mult sutele de euro investite in accesorii, compara pretul motocicletelor in general.

Editat de KHK
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 173
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vizitator _Raul_

Din ce au scris baietii si eu as merge tot pe varianta:
- vandut chel GS-ul 650
- vandute separat accesoriile (gasesti useri aici care ti le pot vinde pe ebay daca nu ai timp)
- cumparat 1200 Gs (sunt subiectiv, dar imi place mai mult Adv-ul 1200) sau orice motor mare adventure (eu prefer cu roti spitate, but that`s just me) - SuperTenere 1200, 990 Adv R, 1150 GsA, etc. Poate si ultimul VStrom 1000 (nu stiu ce pret are nou sau cu km f putini - vezi si vecinii unguri pe hasznaltauto.hu). Cu asta ai face turele de vara cu pasager si bagaje si in restul anului ai putea iesi lejer pe forestiere/macadam la chestii soft, turistice - Garnic, Muntele Mic, etc
- al doilea motor ar fi intre 250 si 600 cmc (hai 690), maxim 140 kg la gol, cu care sa iesi numai singur (calare), echipat enduro, eventual cu remorca. Ai f multe modele dintre care poti alege, de la motoare de 600 mai vechi racite cu aer/ulei (XR400, XT, TT, DR-E/SE), in jur de 1500 euro, pana la motoare moderne racite pe apa - DRZ, WR, CRF, EXC, samd

Spunea cineva de doua randuri de roti. Am avut pe Tenere si iti pot povesti din experienta mea de ce nu recomand mutarea aceasta (dpmdv):
- Rotile de enduro (de la caramele 50/50 in sus) iti vor da o incredere maxima in off. Vor schimba radical motocicleta si vei crede ca ai schimbat total fierul de sub tine. Niste gume dedicate enduro 100% nu fac insa casa buna cu greutatea si cuplul unul motor asa mare ca 800-le si cu trasee mixte (fiindca nu vei merge pe trasee de Romaniacs in permanenta). Prin absurd, le vei putea folosi maxim 1000 de km. Cele de enduro 100%, gen AC11, Six Days-uri, etc. Dupa asta sunt bune de aruncat. Eu le taiam in doua si le duceam la gunoi. Nu le donam niciodata. Sunt un risc maxim odata uzate. Cand erau noi, motorul era SF. Uzate, era cosmar. DIn cauza asta si par SuperMan-i toti din videoclipurile de pe net ce trag de elefanti mari in off. Au toti gume noi. Dupa 500 de km, caramelele se duc si riscul de accident creste exponential pana la 1000 de km. Ajunse la limita, ajungi si tu la episodul in care curba aceea lejera nu o mai poti lua ca expertul de altadata si vei face buf. Cu un motor de multi mii de euro. </p>
<p>Ipotetic nu fortezi (exclus, fiindca asta este fun la enduro) si nu cazi - ajungi seara acasa, rupt de oboseala si plin de namol. Si vrei sa pleci luni dimineata cu motocicleta la birou. Numai ca ea este (lovita deja si) plina de namol si echipata cu caramele. Trebuie minim sa o speli si sa ii schimbi gumele. 2, daca nu 3 ore de munca. Intr-o noapte de duminica, vara, la 11, iti garantez ca nu mai ai nici un chef de spalat si schimbat roti. Si o lasi asa - cu namol pe ea. Namol care va retine umezeala si ti-o va rugini usor, usor.</p>
<p>De asemenea, ia in calcul ca in namol serios (mie imi placea, ma bagam fest) o pereche de placute rezista maxim 1000 de km iar un lant cam 5-6000 de km. </p>
<p>Discul de pe rotile cu crampoane va fi mancat de namol si pietris mai tare decat cel de pe rotile de strada. Vei pune sus roata cu disc bun pe placutele semidistruse de uzul in off. Si te trezesti in cateva mii de km ca uzezi inegal si discul bun de pe roata de strada.</p>
<p>Setul 2 de roti la un 800 Gs nu cred sa fie nici el ieftin.</p>
<p>F important de asemenea, un lucru pe care nu il vei vedea in nici un videoclip de incordat muschii cu elefanti de Adv in off - nimeni nu vorbeste de curatarea si gresarea ansamblelor dupa uzul in off. Cu cat mai mare si mai complexa motocicleta, cu atat mai greu de demontat, spalat cu motorina, gresat, etc.</p>
<p>Un motor mic, dedicat enduro, este foarte usor de demontat si servisat. Cam la 3 w-e-uri eu verificam, eventual spalam si gresam rulmentii, bascula, etrierii, filtrul de aer, cel de benzina, spitele, suspensiile, etc, etc.</p>
<p>Nu du o namila de adventure mai departe de drumuri batute - fie de pamant, uscate, fie montane, cu terasament serios de piatra.</p>
<p>Mai departe de asta exista monocilindrele.Cat mai usoare, mai basic si mai chele, aerisite ca ansamble imbinate, cu atat mai bine.</p>
<p>Parerea mea.</p>

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verdictul asta mi se pare total exagerat, cu atat mai mult cu cat, daca imi amintesc corect, ai avut si tu 1200GS.

Evident, sper ca nu incepem insa acum o lunga discutie cu ce inseamna "off-road"... stim bine despre ce vorbim si la ce ne raportam. ;)

» Post actualizat in 20 Jan 2015 16:37

 

Din pacate viata ne arata ca nu este asa... sau poate da atunci cand ti-a picat vreo mostenire, ai castigat la loto, te-ai nascut bogat sau ai dat vreun tun intr-o afacere cu statul. Da, exista si varianta sa economisesti dar trec anii si nu ai ce-ti doresti si totusi ai putea avea. Evident, totul trebuie facut in niste limite... dar sistemul se aplica in toata lumea civilizata.

» Post actualizat in 20 Jan 2015 16:39

 

Ar trebui sa fie o oferta buna... este cumva acel Adv rosu pe care l-au frecat "ziaristii" in teste pentru site-uri si reviste?

tocmai pentru ca am avut, pot sa afirm ca a scoate un 1200 in offroad presupune un risc si nu o placere....nu incepem polemica, insa la prima balta mai serioasa te intorci la asfalt (mie personal imi era mila sa-l tavalesc in offroad - costurile de reparatie la 1200 fiind considerabile) - intr-un cuvant pentru mine era exclus sa-l bag in offroad - acum am 800 si il bag, insa cu moderatie.... :bike-037:

si da, poti face imprumut pentru ceva durabil. La o mobra noua la care faci un imprumut de 1200 euro/an - asa, vre-o 7-8ani, trebuie sa mai adaugi inca atat/an casco....altfel se poate alege praful in cateva fractiuni de secunda de neatentie - e un risc maricel.

Editat de xtrblack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,

 

un amator in trecere sunt, dar cu un simt foarte practic te-as sfatui sa-ti iei o motocicleta din clasa adventure mare. Avand in vedere ca nu vrei decat BMW ramai la iubitul 1200GS.

Clasa mare te va ajuta sa mergi lejer touring, un trail sau mai bine zis, drumuri usoare de tara, bagaje, pasager... si cat consuma nu cred ca e cazul, iti iei RANGE ROVER si mai intrebi cat consuma, 1200ele este lux.

Offroad decat daca ai peste 1.90, 90kg si patratele pe tine sa tragi de ea. Nu se merita pt. offroad. (decat KTM... orice adventure... KTM offroad+touring garantat)

Eu am XT1200Z si sunt multumit. Este grea pentru offroad, prin urmare ma gandesc de 2 ori inainte sa o iau pe drum "I will never make it".

 

Clasa mare iti ofera putere si confort, dar nu ce iti ofera Dakarul pe offroad. Sunt sigur ca stii bine ce ai in capul tau, vei alege cu sufletul. Vrei sa vezi pe ecran ce ii place creierului tau ca sa concretizezi. Nu le poti compara pe cele doua intre ele.

Despre 800 nu comentez pentru ca este in clasa medie, iar eu nu accept jumatati de masura. Ori este magar care nu te lasa pe orice teren (650), ori iei Lamborghini (1200). Cu oricare vei straluci intr-un moment sau altul. Sunt masini dedicate.

 

Pastreaza Dakarul si de banii aia mergi cat mai mult si bucura-te de plimbari. Nu face credit, decat daca vrei sa mergi din Alaska pana la Ushuaia, cadou de ziua ta.

 

Sa nu-mi poarte pica posesorii de F800 sau de BMW in general, ca am mare respect pentru ei. Imi poarta impresia ca sunt intr-un sacrificiu continuu de cand isi cumpara motocicleta.

 

Toate bune si bafta multa !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Totul depinde exclusiv de ceea ce intelege blorin prin "mers prin padure" si "ture in doi pe asfalt prin Europa".

Daca "padure" inseamna pentru el forestiere usoare si "ture prin Europa" inseamna 10000 de km in doua-trei saptamani, atunci poate sa se gandeasca la 1200GS.

Daca in schimb vrea forestiere mai noroioase/pietroase, eventual sa se catere pe la lacul Vulturilor sau pe Iezer, si ture pe asfalt de maxim 5000 km, nu vad de ce nu si-ar lua ceva de clasa medie. Dakar-ul sigur o sa gafaie cu doua persoane si bagaje.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,

Sa nu-mi poarte pica posesorii de F800 sau de BMW in general, ca am mare respect pentru ei. Imi poarta impresia ca sunt intr-un sacrificiu continuu de cand isi cumpara motocicleta.

 

Toate bune si bafta multa !!!

nici eu nu vreau sa-mi porti pica, insa cred ca ar fi trebuit sa-ti iei bmw-u, probabil ai fi reusit mai mult cu mici sacrificii:

" Nu am mai fost vreodata in Germania, sau afara din tara (cu exceptia unu weekend la Budapesta) si socul a fost foarte mare. Tara in care m-am nascut este in urma cu 100 de ani, din cauza unor politicieni corupti."

 

scuze de offtopic, dar m-am intaratat putin

Editat de xtrblack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eheeee.... :)

 

lasa ca era cat pe-aci sa-mi iau BMW, dar n-a fost sa fie.... toates un fier si la fel... bautura e putina )))))))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta este parerea mea.

 

 

Dintre toate enumerate de tine asta e cea mai potenta: bagaje multe + pasager + off road.

 

Cineva zicea de 1200 gs exclus off...that is bull shh....motorul poate foarte multe dar limitarile lui sunt date de cat sange are pilotul in instalatie si dupa cum vezi in clip (1200 GSA) si sunt convins ca dupa o cautare pe YT sigur gasesti o gramada vei vedea ca motorul te poate duce si aduce de unde vrei tu.( repet inca o data :conteaza foarte mult "instalatia" pilotului)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa imi dau si eu cu parerea :

1 Detin F650 GS dakar la care investesc ca am mania sa stric bani pe mobra ( cine de aici nu o are ? )

2 Legat de R1200 GS Nu o detin doar repar la cateva si pot sa zic doar asa ,venit din Polonia pe un ADV pana la Sighisoara in aproximativ 30 ore cam 2200 km , senzatia e unica (de a sta pe ADV singura problema a fost ca aveam o mica bataie la roata fata care ma cam obosit . La 2 zile dupa ce am ajuns am mers dupa alt R1200 dar in acest caz simplu nu adv ( Daca ai mers si incercat GS de la AB e identic cu cel albastru ) aici pot zice ca a fost o diferenta enorma deoarece cel simplu avea ESA care desi la inceput nu stiam cum se seteaza se simtea mult mai comoda pe drum , distanta cam tot in jur de 2000 km ore cam tot asa . Singura dezamagire era cand trebuia sa alimentez ( 300 km la GS simplu si 600 la ADV )

Ce vreu sa adaug aici e ca Nu vei fi obosit de la vibratii cum esti la F650 desi la F800 parca se resimpt putin (sau sunt eu indragostit de cum merg motoarele Boxer )

3 Dupa aproximativ o luna a venit o noua provocare F800 ! Entuziasmat am mers si dupa el distanta cam la fel timpul mai mic ( e drept ca am venit mult mai rapid si am tras sa scot cat mai putin ) Ce pot sa zic fata de 1200 e ca F800 are un motor frumos dar la capitolul suspensie si aerodinamica .. mai trebuie investiti ceva bani ( poate la modelul mai nou au mai schimbat ceva eu vb de modelul din anul 2008 ) Tin sa mai precizez ca F800 are suspensie modificata fata spate de ceva firma nemteasca (Racetech daca imi aduc bine aminte ) moto a venit insotit cu TUV separat pt suspensii si pentru gume ( TKC 80 in germania au nevoie de aprobare speciala sa le poti monta si utiliza pe strada ) Asa mi sa zis la reprezentanta BMW de unde am luat scula .La viteze mai mari de 160 km/h toata fata (aripa bord si parbrizul acela minuscul incepe sa trepideze si la 175 km/h am zis ca daca mai accelerez se rupe ceva si vin cu ea la pachet .

 

Dupa ce am incercat aproapte toata gama de la BMW ( mai putin LC RT si altele care nu sunt genul meu ) pot zice asa :

Daca vrei un moto care sa stie sa faca detoate iti iei dakar .

Daca vrei ceva mai nervos iti iei F800 dar aici pt siguranta ta upgradezi suspensia (Aici un oficial de la AB mi-a confirmat ceva ce mi-a zis si ERU )

Daca vrei touring iti iei R1200 si da poti merge si pe forestiere chiar cu Anakee 3 . Mers normal 40 50 km/h cu pasager ( e drept ca e mai slabuta pasagera vre-o 50 kg + eu vre-o 78 kg ) sa descurcat ok cu mentiunea ca uneori auzi un troncanit de la cardan .

ADV e ceva deasupra dar pt un rezervor mai mare si putin mai inaltata mobra Nu ma prea atrage ( recunosc ca am doar 175 cm si nu am cracii prea lungi ) e alt aspect alt feelig la condus dar raman la GS simplu !

 

PS : daca mergi la AB fa un test cu R1200 albastru cel din 2008 iar apoi daca te mai lasa incearca si pe cel din 2010 Alb ! vei simpti o diferenta ! Eu sper ca anu asta sa apuc sa ma dau cu LC la care salivez pt moment .

 

Sper sa te ajute cu ceva ce am scris mai sus in luarea celei mai bune decizii si nu uita ce a zis ERU pt ca are mare dreptate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 Dupa aproximativ o luna a venit o noua provocare F800 ! Entuziasmat am mers si dupa el distanta cam la fel timpul mai mic ( e drept ca am venit mult mai rapid si am tras sa scot cat mai putin ) Ce pot sa zic fata de 1200 e ca F800 are un motor frumos dar la capitolul suspensie si aerodinamica .. mai trebuie investiti ceva bani ( poate la modelul mai nou au mai schimbat ceva eu vb de modelul din anul 2008 ) Tin sa mai precizez ca F800 are suspensie modificata fata spate de ceva firma nemteasca (Racetech daca imi aduc bine aminte ) moto a venit insotit cu TUV separat pt suspensii si pentru gume ( TKC 80 in germania au nevoie de aprobare speciala sa le poti monta si utiliza pe strada ) Asa mi sa zis la reprezentanta BMW de unde am luat scula .La viteze mai mari de 160 km/h toata fata (aripa bord si parbrizul acela minuscul incepe sa trepideze si la 175 km/h am zis ca daca mai accelerez se rupe ceva si vin cu ea la pachet .

.......

 

Sper sa te ajute cu ceva ce am scris mai sus in luarea celei mai bune decizii si nu uita ce a zis ERU pt ca are mare dreptate

Adevarat, daca ai tkc-uri nu prea poti depasi 160km/h ....cred ca scrie si pe ele :). In schimb cu alte gume de strada am mers 190, cu precizarea ca fata devine instabila....nu are greutate pe fata....din acest motiv spun ca punand gume 50/50 pe un 1200 e echivalent cu a pune zgarda invers la un caine de paza. Editat de xtrblack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa ceva km pe astea

 

800gs - good all round, mere la o golaneala

800gsa - n-am mers, da-mi pare aberatie

1200gs - ciclistica superioara pe sosea, mere de softeanu fara probleme

1200gsa - ciclistica si mai buna pe sosea. mere de softeanu si el.

 

din toata matematica de sus... considerand ca le-am testat si stiu cu ce se mananca... mobra solo de adventure? 800 simplu. scump pt ce ofera dar asta e. alternativele sunt ori wonderbra cum zice cineva ori submotorizate. mobra, de ocazional pe forestier si rupt asfaltul (mai ales daca esti inalt si tourers sunt "inghesuite")? r12gs sau r12gsa... sa dai pe un 800 mai mult ca pe un 1200 e aberatie, sorry. can't compute.


» Post actualizat in 20 Jan 2015 22:11

si care baga faza cu 21 vs 19 pe fata... pls, verificati daca cumva 19 pe talon de r12 mai da asa diferit de 21 pe talon de 800 cum pare la prima vedere. greutatea la r12gs chior e pe acolo cu f800gsa... dar... ai ciclistica pe asfalt si cuplu incomparabil.


» Post actualizat in 20 Jan 2015 22:13

m-ai pierdut !

 

are logica, reciteste, te rog.


» Post actualizat in 20 Jan 2015 22:17

Asta este parerea mea.

 

[video de la yt altcuiva]

 

Cineva zicea de 1200 gs exclus off...that is bull shh....motorul poate foarte multe dar limitarile lui sunt date de cat sange are pilotul in instalatie

 

show me what you have!

 

si dupa cum vezi in clip (1200 GSA) si sunt convins ca dupa o cautare pe YT sigur gasesti o gramada vei vedea ca motorul te poate duce si aduce de unde vrei tu.( repet inca o data :conteaza foarte mult "instalatia" pilotului)

 

show me!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

WOW da' vad ca s-a scris ceva pe topicul asta.

 

Revenind la subiect as vrea sa adaug, ca fata de ce au scris antevorbitorii nu sunt de acord cu faptul ca nu poti merge cu pasager si/sau multi km pe 800.

Am mers 1000 km cu pasager si bagajele aferente. Aici ca sa fiu complet sincer, trebuie sa mentionez ca am 1.69 si deci am nevoie de mai putin loc pe mobra si de asemenea, daca asta conteaza am un stil minimalist de a impacheta.

Totodata cand am facut prima data 1000 de km/zi aveam deja parbrizul schimbat si da consider cum a spus si Adi, ca parbrizul original e foarte prost, am vazut pe ADV ca sunt oameni care merg fara[ceea ce de altfel coincide si cu constatarile proprii].

Deci poti face km multi si merge si cu pasager. Nu sunt in masura sa fac o comparatie dpdv touring vs 1200 desi ar trebui sa fie evident mai bun 1200 pt touring.

 

De asemenea cand am spus ca suspensia e de rahat, m-am referit in primul rand la offroad si aici se poate sa fie eu foarte pretentios. Sa nu crezi ca are suspensii mai proaste decât alte mobre din segment [excluzând de aici KTM].

Iar asta ma aduce la partea finala. De abia acum am realizat ca tu te gandesti la 800 ADV care din punctul meu de vedere nu merita. E nejustificat de greu pt ceea ce face in plus fata de versiunea normala. De fapt singurele parti bune sunt rezervorul mai mare [desi rareori vei avea nevoie, asa de rar ca poti sa ignori subiectul] si parbrizul, care insa nu e perfectiunea intruchipata, cel putin asa sustin unii pe ADV, iar pt astea doua avantaje [de care nu sunt convins ca ai nevoie] "platesti" o gramada de kg.

Nemaivorbind de faptul ca din 2013 au schimbat furca fata din Marzocchi de 45 in WP de 43. Nu stiu daca exista un "easy fix" pt WP-ul de 43, dar mi se pare subdimensionata rau. Adica sa fim seriosi, KTM-ul 350 freeride care are pe la 100 de kg, vine cu asa ceva.

Eu daca as vrea sa-m iau un 800 as cauta unul cu putin km si ante 2013.

Despre mers la viteze mari, am mers odata cu 200 in rest nu prea ma intereseaza subiectul, cu parbrizul pe care-l am la 160 imi arunca aerul peste flip-up-ul deschis.

 

Una peste alta sustin ce spunea XTR mai sus. Nu mi-as face credit pt o mobra. [era sa o comit pt 800 :) dar pana la urma, am luat de la cineva diferenta mica, de care mai aveam nevoie ]

Editat de ERU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

@blorin:

Daca crezi ca ti-ar placea un power delivery serios ia in calcul si Explorerul XC, in categoria adv.

La fel, gandeste-te si la Crosstourer-ul celor de la Honda.


» Post actualizat in 21 Jan 2015 02:52

Asta este parerea mea.

 

 

Dintre toate enumerate de tine asta e cea mai potenta: bagaje multe + pasager + off road.

 

Cineva zicea de 1200 gs exclus off...that is bull shh....motorul poate foarte multe dar limitarile lui sunt date de cat sange are pilotul in instalatie si dupa cum vezi in clip (1200 GSA) si sunt convins ca dupa o cautare pe YT sigur gasesti o gramada vei vedea ca motorul te poate duce si aduce de unde vrei tu.( repet inca o data :conteaza foarte mult "instalatia" pilotului)

 

Confirmi ce am spus si eu - namilele nu au ce cauta dincolo de drumuri de pamant uscat, bine tasat sau de cele montane cu baza solida de piatra. Exact pe asemenea drum merge si cel din videoclipul postat de tine.

Perfect aplicabil in Europa de vest unde drumuri ca cele din video sunt mega adventure.

In Romania insa, drumul montan ce incepe cu terasament solid de piatra se transforma in cosmar in momentul in care ai intrat in padure adanca. Fiindca acolo este teritoriul baietilor cu taf-uri care "proceseaza" lemnul "ca-n codru".

 

In off-road sangele in instalatie - aka testosteron, cohones, curaj, nebunie, poate chiar bulan - este irelevant. Acolo ai nevoie de tehnica pe care o inveti in scoli sau repetand in practica ce vezi sau citesti din materiale de antrenament enduro. Testosteronul sau datul in gaz cu ferocitate :) = oboseala cardio in exces, epuizare cardio totala, motor incapacitat sau, cel mai grav, doamne fereste, pilot incapacitat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu rt-ul l-am luat acum in decembrie si am avut 1100 gs timp de 5 ani. Nu l-am prea scos pe off ca eu am facut mai mult touring cu el(nu prea am prieteni care merg pe off) dar si cand il scoteam pe noroaie ma descurcam cu el si aveam metzler tourance

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Eu rt-ul l-am luat acum in decembrie si am avut 1100 gs timp de 5 ani. Nu l-am prea scos pe off ca eu am facut mai mult touring cu el(nu prea am prieteni care merg pe off) dar si cand il scoteam pe noroaie ma descurcam cu el si aveam metzler tourance

Cred ca esti singurul de pe acest topic care considera ca poate face offroad cu o mobra de 250kg si cu gume de strada.....oricat sange ai avea in instalatie. Aici intram din nou intr-o zona de offtopic car poate ocupa zeci de pagini inutil.....daca tu zici ca nu intri pe offroad, cel mai probabil iti dai doar cu parerea.

Editat de xtrblack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da se poate ! Nu sunt eu cel mai tare din parcare....cu putina experienta pe off care o am , am reusit sa merg prin padure si noroaie cu o vaca de 250 kg.

 

1200 GSA poate sa faca linistit forestiere si etc, ca multa lume nu o face asta e alta poveste.

 

Totul tine de pilot si tre sa fii foarte obisnuit cu motorul sa-l poti scoate off ca totusi e vaca mare DAR se poate....

 

Uite inca un exemplu de streetbike cu crampoane

 


» Post actualizat in 21 Jan 2015 07:25

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad ca am starnit interesul cu problema mea, se vede ca suntem off-season. Multam tuturor pentru sfaturi si opinii!

 

 

Ar trebui sa fie o oferta buna... este cumva acel Adv rosu pe care l-au frecat "ziaristii" in teste pentru site-uri si reviste?

» Post actualizat in 20 Jan 2015 16:42

 

Da, despre ala este vorba. Vad ca apare, pe bikeshop, inca din martie 2014 la vanzare, la acelasi pret. Aproape un an mai tarziu e tot acolo, cu pretul neschimbat. Asta e motivul pentru care sper sa obtin un pret mai jos... In fond gumele au cel putin doi ani, bateria idem, lichide de schimbat (frana, antigel), plus anul 2013 vs. 2015.

E ceva ce trebuie stiut despre mobra in discutie?

 

Din ce au scris baietii si eu as merge tot pe varianta:
- vandut chel GS-ul 650
- vandute separat accesoriile (gasesti useri aici care ti le pot vinde pe ebay daca nu ai timp)

 

Raul, sfaturile tale sunt de luat in consideratie, ca intotdeauna!

Voi incerca, intai, piata, cu mobra full, apoi, daca nu se profileaza nimic, merg si pe o solutie din asta. Oricum, am accesorii nemontate, care pot fi vandute separat, plus diverse piese de schimb.

 

In ceea ce priveste alegerea mobrei, intre 1200 si 800, e determinata de banii implicati in achizitie+verificari/schimburi. 1200 mai veche vs. 800 nou inseamna niste investitii in diverse chestii. Imi aduc aminte inclusiv de experienta ta cu vaca bavareza....

In aceste conditii, la aceeasi suma platita pe mobra, diferenta care-mi va ramane pentru investii va tinde spre zero, deci trebuie sa aleg varianta cu cash-out minim si valoare maxima...

 

si da, poti face imprumut pentru ceva durabil. La o mobra noua la care faci un imprumut de 1200 euro/an - asa, vre-o 7-8ani, trebuie sa mai adaugi inca atat/an casco....altfel se poate alege praful in cateva fractiuni de secunda de neatentie - e un risc maricel.

 

Da, e vorba de 1200/an pentru patru ani jumate ani, la care musai se adauga CASCO, care la noi se face doar pentru agregate mai noi de 10 ani.

Riscul e prea mare pentru a umbla neacoperit...

 

salut,

 

un amator in trecere sunt, dar cu un simt foarte practic te-as sfatui sa-ti iei o motocicleta din clasa adventure mare. Avand in vedere ca nu vrei decat BMW ramai la iubitul 1200GS.

Clasa mare te va ajuta sa mergi lejer touring, un trail sau mai bine zis, drumuri usoare de tara, bagaje, pasager...

 

Sunt sigur ca stii bine ce ai in capul tau, vei alege cu sufletul. Vrei sa vezi pe ecran ce ii place creierului tau ca sa concretizezi. Nu le poti compara pe cele doua intre ele.

Despre 800 nu comentez pentru ca este in clasa medie, iar eu nu accept jumatati de masura. Ori este magar care nu te lasa pe orice teren (650), ori iei Lamborghini (1200). Cu oricare vei straluci intr-un moment sau altul. Sunt masini dedicate.

 

Pastreaza Dakarul si de banii aia mergi cat mai mult si bucura-te de plimbari. Nu face credit, decat daca vrei sa mergi din Alaska pana la Ushuaia, cadou de ziua ta.

 

Esti pragmatic; ca mine, de altfel...

Insa, asa cum stim cu totii, motocicleala si ratiunea nu prea merg mana in mana.

 

Daca las ratiunea sa decida, sfatul tau cu pastrarea Dakarului si bagat banii in kilometri e the-best-one! Pana la urma e vorba de invartit roata!

Emotia, insa, spune ca o mobra noua e ca o iubita noua. Trebuie incercata, descoperita, educata (asta nu prea iese in viata reala, dar noi speram...). Iar asta, evident, ca orice placere, presupune un pret pe masura.

Tot ratiunea spune ca merita facute investitii atunci cand iti permiti sa le suporti. Peste cativa ani cine stie ce-o mai fi.

 

upa ce am incercat aproapte toata gama de la BMW ( mai putin LC RT si altele care nu sunt genul meu ) pot zice asa :

Daca vrei un moto care sa stie sa faca detoate iti iei dakar .

Daca vrei ceva mai nervos iti iei F800 dar aici pt siguranta ta upgradezi suspensia (Aici un oficial de la AB mi-a confirmat ceva ce mi-a zis si ERU )

ADV e ceva deasupra dar pt un rezervor mai mare si putin mai inaltata mobra Nu ma prea atrage ( recunosc ca am doar 175 cm si nu am cracii prea lungi ) e alt aspect alt feelig la condus dar raman la GS simplu !

Sper sa te ajute cu ceva ce am scris mai sus in luarea celei mai bune decizii si nu uita ce a zis ERU pt ca are mare dreptate

 

Asa cum spuneam mai sus, alegerea e rationala. 800 e mai nou, are o valoare de revanzare mai mare, necesita investitii mai mici.

GS-ul simplu are aproape acelasi pret cu ADV, care, insa, vine cu cateva chestii in plus (crash-bar, suporti de bagaje, proiectoare, parbriz mai inalt, sa mult mai confortabila) pe care nu le-as mai putea achizitiona, cel putin o perioada.

Upgrade la suspensie, asa cum spune ERU mai jos, e necesar pentru off, care, cel putin vara asta, va fi cel mult soft. Asa ca ramane standard, cel putin cat mai e in garantie.

 

WOW da' vad ca s-a scris ceva pe topicul asta.

 

Revenind la subiect as vrea sa adaug, ca fata de ce au scris antevorbitorii nu sunt de acord cu faptul ca nu poti merge cu pasager si/sau multi km pe 800.

Am mers 1000 km cu pasager si bagajele aferente. Aici ca sa fiu complet sincer, trebuie sa mentionez ca am 1.69 si deci am nevoie de mai putin loc pe mobra si de asemenea, daca asta conteaza am un stil minimalist de a impacheta.

Totodata cand am facut prima data 1000 de km/zi aveam deja parbrizul schimbat si da consider cum a spus si Adi, ca parbrizul original e foarte prost, am vazut pe ADV ca sunt oameni care merg fara[ceea ce de altfel coincide si cu constatarile proprii].

Deci poti face km multi si merge si cu pasager. Nu sunt in masura sa fac o comparatie dpdv touring vs 1200 desi ar trebui sa fie evident mai bun 1200 pt touring.

 

De asemenea cand am spus ca suspensia e de rahat, m-am referit in primul rand la offroad si aici se poate sa fie eu foarte pretentios. Sa nu crezi ca are suspensii mai proaste decât alte mobre din segment [excluzând de aici KTM].

Iar asta ma aduce la partea finala. De abia acum am realizat ca tu te gandesti la 800 ADV care din punctul meu de vedere nu merita. E nejustificat de greu pt ceea ce face in plus fata de versiunea normala. De fapt singurele parti bune sunt rezervorul mai mare [desi rareori vei avea nevoie, asa de rar ca poti sa ignori subiectul] si parbrizul, care insa nu e perfectiunea intruchipata, cel putin asa sustin unii pe ADV, iar pt astea doua avantaje [de care nu sunt convins ca ai nevoie] "platesti" o gramada de kg.

Nemaivorbind de faptul ca din 2013 au schimbat furca fata din Marzocchi de 45 in WP de 43. Nu stiu daca exista un "easy fix" pt WP-ul de 43, dar mi se pare subdimensionata rau. Adica sa fim seriosi, KTM-ul 350 freeride care are pe la 100 de kg, vine cu asa ceva.

Eu daca as vrea sa-m iau un 800 as cauta unul cu putin km si ante 2013.

Despre mers la viteze mari, am mers odata cu 200 in rest nu prea ma intereseaza subiectul, cu parbrizul pe care-l am la 160 imi arunca aerul peste flip-up-ul deschis.

 

Una peste alta sustin ce spunea XTR mai sus. Nu mi-as face credit pt o mobra. [era sa o comit pt 800 :) dar pana la urma, am luat de la cineva diferenta mica, de care mai aveam nevoie ]

 

ERU - la obiect, foarte util, ca de obicei! Danke schon, mi-ai clarificat multe.

Legat de ADV vs. GS e relativ simplu: asta au la pretul pe care mi-l permit, asta - probabil - voi lua.

Diferentele operationale intre cele doua variante exista impotriva ADV-ului (greutate mai mare, carene mai voluminoase), cele functionale parca inclina catre ADV (parbriz, accesorii, programe de asistenta, saua touring).

Una perfecta nu exista...sau, mai bine zis, banii pentru mobra perfecta!

 

Legat de credit, sunt de parere ca mai bine stau cu niste bani la sertar (pentru zile negre, excursii, benzina), cu un credit lejer (altul n-am!) si cu mobra, decat cu mobra si fara bani - ceea ce restrange plimbarea si creste frica de a face stricaciuni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

» Post actualizat in 21 Jan 2015 07:25

 

 

Niste tipi "amuzanti" (ca sa fiu politicos) si cu foarte multi bani de aruncat.

Poti sa faci balet si cu cizme de cauciuc. Asta nu te face adecvat.

» Post actualizat in 21 Jan 2015 10:39

Faptul ca au facut o iesire si au postat-o pe YT ca sa arate ce true sunt ei nu demonstreaza nimic.

Cum am scris mai devreme - trebuie luata in calcul uzura gumelor pe un motor de 250 de kg, a ambreiajului (care mai este si uscat la Bmw), cat de bune sunt pentru terenul din filmul de mai sus suspensiile unui 1200 (ma indoiesc ca sunt ce trebuie pt traseul in care s-au bagat ei), cum va arata motocicleta dupa 3-4 w-e cu iesiri de genul si cat costa reparatiile estetice sau functionale (vezi carene, ghidoane, manete, oglinzi, semnalizari, capace motor sau crashbar-uri, pedale frana/schimbator, etc), cum va rezista in timp electrica motorului la excesul de apa si namol, samd.

Boxerul este prin definitie un motor putin compact, cam "organic" ca sa zic asa, plin de cotloane prin care intra si ramane namolul si pietrisul. Nu vreau sa imi amintesc ce am gasit prin scobiturile exterioare ale blocului de RT - motor exclusic stradal. Si cel mai important, desi ma repet si aici - o motocicleta de off-road trebuie spalata, verificata, gresata si servisata infinit mai des decat una de strada. Si asta nu va spune dinainte nici un brand care traieste din vanzare de vise. Nu vreau sa ma gandesc ce uzura are un cardan folosit w-e de w-e ca in filmuletul de mai sus. Nu ca ar avea ce cauta un cardan in asemenea peisaje, dar daca vrei, se poate, nu este problema.

» Post actualizat in 21 Jan 2015 10:42

Mie imi pare ca sunt cam depasiti de situatie si ca numai fun nu a fost iesirea lor. Dar, ma rog, suntem fiecare stapani pe banii nostri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da se poate ! Nu sunt eu cel mai tare din parcare....cu putina experienta pe off care o am , am reusit sa merg prin padure si noroaie cu o vaca de 250 kg.

 

1200 GSA poate sa faca linistit forestiere si etc, ca multa lume nu o face asta e alta poveste.

 

Totul tine de pilot si tre sa fii foarte obisnuit cu motorul sa-l poti scoate off ca totusi e vaca mare DAR se poate....

 

 

 

 

Se poate cu orice, toata lumea iti zice asta. Cei care au facut forestiere si chesti mai grele pe langa asfalt au ajuns la concluzia ca e mai bine/usor cu o motocicleta dedicata si mai usoara...

Editat de cristache
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Vizavi de baiatul cu Triumph-ul: un material publicitar de difuzat in timpul filmelor cotate AP. C`mon :laugh: . Este doar un filmulet publicitar. In ziua de azi, cu atata publicitate pe toate gardurile, ce poti sa faci?

Daca nu ai baniarrow-10x10.png de o agentie serioasa, care sa iti creeze ceva extraordinar, creezi tu o ineptie cu care sa atragi atentia. Cat sa coste un ST accidentat pe care sa il chelesti si sa ii pui un crashbar?

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De abia acum am realizat ca tu te gandesti la 800 ADV care din punctul meu de vedere nu merita. E nejustificat de greu pt ceea ce face in plus fata de versiunea normala. De fapt singurele parti bune sunt rezervorul mai mare [desi rareori vei avea nevoie, asa de rar ca poti sa ignori subiectul] si parbrizul, care insa nu e perfectiunea intruchipata, cel putin asa sustin unii pe ADV, iar pt astea doua avantaje [de care nu sunt convins ca ai nevoie] "platesti" o gramada de kg.

 

S-ar putea ca daca te uiti doar doua minute pe datele reale/oficiale si daca te si gandesti putin mai bine inainte de a face unele afirmatii sa vezi ca gresesti. Uite de ce spun asta: diferenta de greutate intre 800GS si 800GSAdv este de 15kg. Daca este mult ("o gramada de kg") sau putin, e chestie de perceptie personala. Dar ca este "nejustificat de greu" cred ca este ceva obiectiv: cele 15 kg inseamna pe de o parte 6 kg benzina (8L diferenta la rezervor) si restul de 9 kg mi se pare ca sunt reonabile pentru tot ce Adv are in standard (crashbar, suporturile de genti laterale, protectiile de maini, micul portbagaj, suportul aferent parbrizului mai mare si chiar rezervorul mai mare in sine).

Avand in vedere ca toate acele accesorii in general lumea le cumpara ulterior iar daca vrei neaprat, poti sa pui in rezervor doar cati litri vrei tu daca vrei neparat greutate minima la un anume moment... pornirea ta imi pare total nejustificata.

 

Dupa parerea mea, nu exista la ora actuala o motocicleta mai gata pregatita (standard, din fabrica) de "adventure" decat F800GS. Plecand de la ideea ca F800GS este considerata o motocicleta foarte buna ca si compromis of/off si confort/performante, cu o greutatea absolut decenta pentru clasa ei, cu roata de 21" + spite, garda la sol etc etc... varianta Adv (atentie si la ce am scris mai sus, cu greutatea si accesoriile) este deja cam tot ce-ti trebuie, rezervorul marit fiind fara discutie un plus (ca nu vad cu ce este mai bine sa-ti agati bidoane de cutiile laterale).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

@blorin:

In Europa nu ai nevoie de rezervoare suplimentare.

Generic vorbind (nu stiu cat are rezervorul de GS800), cu ~18 litri ajungi unde vrei tu.

Sa tii cont si de aspectul acesta, daca te gandesti la variantele Adv.

Au plusurile lor versiunile ADV, dar sa nu iei drept etalon capacitatea rezervorului. Este, cred eu, ultimul plus la ele.

 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...