Sari la conținut

Camasa rulment blocata


Geo_ZGA
 Share

Postări Recomandate

Salutare. Cum spune si titlul, am ramas cu o camasa exterioara de rulment blocata pe butucul rotii spate... la interior, butucul e cam la linie cu camasa rulmentului, deci nu pot sa bat cu o dalta, dorn, ceva, sa o imping afara. E otel, incercarea de a o stramba usor din lateral nu a avut ca rezultat decat cateva zgarieturi. De taiat nu (mai) am cu ce, e spatiul prea mic, era utila o mini freza.

Nu-mi sariti in cap ca de ce am rupt rulmentul pt ca erau extrem de greu de scos, asta nu a colaborat deloc si s-a rupt. Tind sa cred ca si astia erau neschimbati din '91...

Singurele optiuni la care ma gandesc acum sunt ori incalzitul cu lampa, ori fabricarea unui soi de extractor, desi buza in interior e f mica.

Alte solutii, va rog? Vorbim de Virago 250, rulment mic roata spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 66
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Extractor mai curand, nu presa... presa am, pt montaj. Totusi nici cu un extractor nu stiu cat rezolv ceva pt ca nu prea am de ce sa apuc, e buza f mica in interior.

La taiat m-am gandit si eu, dar nu am cu ce, mini-freza nu mai am iar alte scule mai mari sunt imposibil de folosit acolo.

Daca nu mai apar alte idei pana maine, o sa pun lampa cu gaz pe ea, sa o incing, in speranta ca reusesc sa scot... sau sa indoi si sa recalesc o surubelnita solida, cat sa intra in buza aia si sa o bat usor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Extractor :) Dar nu am. Plus ca mi-ar trebui unul cu carligele alea micute, ca sa intre in cei 2mm ramasi in spatele camasii.

 

Nu gasesti ceva freza de pus in bormasina?

 

Am niste pietre, dar nu am ce face cu ele... o sa caut maine, sa vad daca gasesc un extractor micut, nici nu stiu pe unde sa caut... in targ nu am cand sa ma duc si prin alte parti nu stiu daca gasesc, doar online si mai dureaza. Eventual sa caut si freza prin Dedeman.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un extractor se face foarte uşor dintr-un şurub mai lung pe care bagi o şaibă sau chiar o bucată de platbandă găurită care să aibă dimensiunine cămăşi de rulment pe care vrei s-o scoţi. La celălalt capăt al şurubului ai nevoie de o bucată de ţeavă cam de dimensiunile butucului sau mai mare pe post de distanţier, peste ia iar o platbandă găurită de grosimea şurubului şi înfiletezi piuliţa până scoţi cămaşa de rulment . Gata, ai văzut ce simplu a fost, succesuri !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fiind cam la nivel cu interiorul butucului, nu am cum sa o extrag cu sistemul surub-saiba.

am pus 2 poze, sper sa se vada cat de cat

in cel mai rau caz, o sa comand de pe net un extractor mai micut, am gasit un yato, dar mai dureaza cateva zile pana ajunge...

post-69984-0-76794300-1425156906_thumb.jpg

post-69984-0-86259000-1425156916_thumb.jpg

Editat de Geo_ZGA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din scurtaturi de lemn asezate in cruce (ca la presa de struguri) contruiesti un inaltator pe care sa fie piulita de forta. Problema e ce bagi sub rulment, sa fie atat subtire cat si rezistent.

 

Poti face din sarma oteloasa un extractor, un fel de toarta cu doua carlige laterale, bati un dop de lemn in rulment sa preseze cele 2 capete pe laterala si tragi - to cu un surub. Important e sa incalzesti bine aluminiul ca odata ce se dilata iese foarte usor.


» Post actualizat in 28 Feb 2015 21:07

2po60w3.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bate un fier ceva mai otelos, mai lung in L la varf, iei varful la 2mm sau cat iti permite sa apuci buza si impingi camasa de pe partea cealalta. Incalzeste bine zona, apoi cu rabdare din aproape in aproape trebuie sa iasa. Daca nu dalta ingusta, batut in inel pana se fisureaza, apoi repeti in alta zona pana il ai in 2 bucati si se elibereaza tensiunea.

Mai ai si varianta de a-l taia cu o freza metalica(8-10 lei parca), desi nu ma asteptam sa mearga, asa am taiat odata o camasa intr-o situatie similara.

 

Spor!

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca sa incalzesti bine, aluminiul se dilata nai mult decat fierul si s-ar putea sa iasa foarte usor. Mai intai fa chestia aia cu surubelnita ca sa ai cu ce sa-l impingi.

Mai ai si alta sansa, sacrifica un rulment zboara-i partea care tine bilele. Ar trebui sa reusesti sa scoti si bilele si interiorul, baga-le in exteriorul tau, propteste bilele la distante egale cu ceva (pene de lemn sau ce-ti trece prin minte), incalzeste si da-l afara. Chestia asta cu dezasamblatul rulmentului nu am facut-o dar cred ca merge. Ar fi bine daca mecanicii de pe forum ar putea sa confirme.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din scurtaturi de lemn asezate in cruce (ca la presa de struguri) contruiesti un inaltator pe care sa fie piulita de forta. Problema e ce bagi sub rulment, sa fie atat subtire cat si rezistent.

 

Poti face din sarma oteloasa un extractor, un fel de toarta cu doua carlige laterale, bati un dop de lemn in rulment sa preseze cele 2 capete pe laterala si tragi - to cu un surub. Important e sa incalzesti bine aluminiul ca odata ce se dilata iese foarte usor.

» Post actualizat in 28 Feb 2015 21:07

2po60w3.jpg

 

zona unde sta rulmentul e cu ~1mm mai mare decat restul butucului, in interior. camasa e cumva la nivel, am doar un sant micut intre butuc si camasa, acolo trebuie insistat cu ceva, ori o daltita/surubelnita strambata la varf, ori cu un extractor mic. daca bag o saiba care sa intre in butuc, o sa treaca si de camasa rulmentului, au cam acelasi diametru interior.

 

Bate un fier ceva mai otelos, mai lung in L la varf, iei varful la 2mm sau cat iti permite sa apuci buza si impingi camasa de pe partea cealalta. Incalzeste bine zona, apoi cu rabdare din aproape in aproape trebuie sa iasa. Daca nu dalta ingusta, batut in inel pana se fisureaza, apoi repeti in alta zona pana il ai in 2 bucati si se elibereaza tensiunea.

Mai ai si varianta de a-l taia cu o freza metalica(8-10 lei parca), desi nu ma asteptam sa mearga, asa am taiat odata o camasa intr-o situatie similara.

 

Spor!

 

O sa incerc maine sa-l incalzesc, indoi o surubelnita la varf si incerc sa-l bat afara. Daca nici asta nu merge, comand extractorul.

 

Daca nu rezolvi pana maine la 2, ti-l tai eu cu proxxon-ul. Am si feon industrial. Lasa-mi un pm daca te poate ajuta, garajul e pe la Valea Oltului.

 

Abia dupa 2-3 ma apuc de el, pana atunci tre sa fac altele, la o masina... merci oricum, daca nu iese nimic din variantele de mai sus, iti dau un pm si vedem cum facem.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

partea cu sudura suruburi pe camasa ar merge daca tine.Din experienta stiu ca nu tine sudura pe rulment.

Mai e varianta de taiat cu cutit de acetilena dar trebuie atentie.

Cred ca daca incalzesti rapid aluminiul din doua parti camasa va iesi prin impingere cu o surubelnita sau ranguta,...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

partea cu sudura suruburi pe camasa ar merge daca tine.Din experienta stiu ca nu tine sudura pe rulment.

Mai e varianta de taiat cu cutit de acetilena dar trebuie atentie.

Cred ca daca incalzesti rapid aluminiul din doua parti camasa va iesi prin impingere cu o surubelnita sau ranguta,...

Nici daca ii dai amperaj mare ca sa patrunda prin cimentaj ?
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inainte de te apuca de taieturi, suduri si alte solutii radicale incearca o solutie mai simpla, baga un dorn mai tapan pana in dreptul bucsei distantiere dintre camasi si forteaza bucsa un pic in sus sau in jos. Vei avea surpriza sa constati ca va bascula intr-un unghi ce-ti va permite sa bati cu dornul in camasa din partea opusa.

 

Hai primavara sa misunam din nou pe drumuri :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu are nici o bucsa acolo, dar multumesc pt idei :) E doar butucul turnat si infipta in el camasa exterioara a rulmentului.

Ca sa fie putin mai clar, dau exemplu cu niste cifre la intamplare: diametrul interior al butucului 30mm, mai putin locasul rulmentilor 31mm, camasa rulment 1-1,2mm. Din spate nu prea am cum sa-l bat, decat cu un ceva curbat, cat sa intre in santul ramas.

In ordinea asta, o sa incerc incalzit + surubelnita/dalta strambata la varf, extractor sau taiat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am gandit aseara si la varianta asta, are o denumire anume? Desi cu bormasina nu ai mare control... O sa dau o fuga si pana intr-un Dedeman, sa vad ce gasesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un surub baban cu capul taiat in lung.

Ceva de genul asta: http://www.instructables.com/id/2-Motorcycle-Wheel-Bearing-Puller/

FB57OLNH1JU6KNT.LARGE.jpg

Bafta. Sper sa iti foloseasca.


» Post actualizat in 01 Mar 2015 07:59

Sau pentru mai multe idei, da o cautare pe google dupa imagini cu "bearing extractor diy":

https://www.google.ro/search?q=bearing+extractor&biw=1920&bih=916&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=TMPyVJPzFcTzPLeugIgH&ved=0CAYQ_AUoAQ#tbm=isch&q=bearing+extractor+diy&imgdii=_

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...