Geo_ZGA Postat Februarie 28, 2015 Share Postat Februarie 28, 2015 Salutare. Cum spune si titlul, am ramas cu o camasa exterioara de rulment blocata pe butucul rotii spate... la interior, butucul e cam la linie cu camasa rulmentului, deci nu pot sa bat cu o dalta, dorn, ceva, sa o imping afara. E otel, incercarea de a o stramba usor din lateral nu a avut ca rezultat decat cateva zgarieturi. De taiat nu (mai) am cu ce, e spatiul prea mic, era utila o mini freza. Nu-mi sariti in cap ca de ce am rupt rulmentul pt ca erau extrem de greu de scos, asta nu a colaborat deloc si s-a rupt. Tind sa cred ca si astia erau neschimbati din '91... Singurele optiuni la care ma gandesc acum sunt ori incalzitul cu lampa, ori fabricarea unui soi de extractor, desi buza in interior e f mica. Alte solutii, va rog? Vorbim de Virago 250, rulment mic roata spate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
med_tuning Postat Februarie 28, 2015 Share Postat Februarie 28, 2015 presa este solutia, sau taiata camasa pe interior Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Februarie 28, 2015 Autor Share Postat Februarie 28, 2015 Extractor mai curand, nu presa... presa am, pt montaj. Totusi nici cu un extractor nu stiu cat rezolv ceva pt ca nu prea am de ce sa apuc, e buza f mica in interior. La taiat m-am gandit si eu, dar nu am cu ce, mini-freza nu mai am iar alte scule mai mari sunt imposibil de folosit acolo. Daca nu mai apar alte idei pana maine, o sa pun lampa cu gaz pe ea, sa o incing, in speranta ca reusesc sa scot... sau sa indoi si sa recalesc o surubelnita solida, cat sa intra in buza aia si sa o bat usor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
med_tuning Postat Februarie 28, 2015 Share Postat Februarie 28, 2015 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Februarie 28, 2015 Share Postat Februarie 28, 2015 Nu gasesti ceva freza de pus in bormasina? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Februarie 28, 2015 Autor Share Postat Februarie 28, 2015 Extractor Dar nu am. Plus ca mi-ar trebui unul cu carligele alea micute, ca sa intre in cei 2mm ramasi in spatele camasii. Nu gasesti ceva freza de pus in bormasina? Am niste pietre, dar nu am ce face cu ele... o sa caut maine, sa vad daca gasesc un extractor micut, nici nu stiu pe unde sa caut... in targ nu am cand sa ma duc si prin alte parti nu stiu daca gasesc, doar online si mai dureaza. Eventual sa caut si freza prin Dedeman. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Februarie 28, 2015 Share Postat Februarie 28, 2015 Fa o poza si poate te ajut sa ti-o tai eu cu un Proxxon daca aduci roata la garaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gabi24 Postat Februarie 28, 2015 Share Postat Februarie 28, 2015 Un extractor se face foarte uşor dintr-un şurub mai lung pe care bagi o şaibă sau chiar o bucată de platbandă găurită care să aibă dimensiunine cămăşi de rulment pe care vrei s-o scoţi. La celălalt capăt al şurubului ai nevoie de o bucată de ţeavă cam de dimensiunile butucului sau mai mare pe post de distanţier, peste ia iar o platbandă găurită de grosimea şurubului şi înfiletezi piuliţa până scoţi cămaşa de rulment . Gata, ai văzut ce simplu a fost, succesuri ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Februarie 28, 2015 Share Postat Februarie 28, 2015 Oricum ai face, incalzeste ;a 120-150 de grade, ca daca extragi la rece cu rulmentul sutimea de prindere din butuc, dupa aia faci topic cu "nu sta fix rulmentul in locas" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Februarie 28, 2015 Autor Share Postat Februarie 28, 2015 (editat) fiind cam la nivel cu interiorul butucului, nu am cum sa o extrag cu sistemul surub-saiba. am pus 2 poze, sper sa se vada cat de cat in cel mai rau caz, o sa comand de pe net un extractor mai micut, am gasit un yato, dar mai dureaza cateva zile pana ajunge... Editat Februarie 28, 2015 de Geo_ZGA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Februarie 28, 2015 Share Postat Februarie 28, 2015 din scurtaturi de lemn asezate in cruce (ca la presa de struguri) contruiesti un inaltator pe care sa fie piulita de forta. Problema e ce bagi sub rulment, sa fie atat subtire cat si rezistent. Poti face din sarma oteloasa un extractor, un fel de toarta cu doua carlige laterale, bati un dop de lemn in rulment sa preseze cele 2 capete pe laterala si tragi - to cu un surub. Important e sa incalzesti bine aluminiul ca odata ce se dilata iese foarte usor. » Post actualizat in 28 Feb 2015 21:07 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Februarie 28, 2015 Share Postat Februarie 28, 2015 (editat) Bate un fier ceva mai otelos, mai lung in L la varf, iei varful la 2mm sau cat iti permite sa apuci buza si impingi camasa de pe partea cealalta. Incalzeste bine zona, apoi cu rabdare din aproape in aproape trebuie sa iasa. Daca nu dalta ingusta, batut in inel pana se fisureaza, apoi repeti in alta zona pana il ai in 2 bucati si se elibereaza tensiunea. Mai ai si varianta de a-l taia cu o freza metalica(8-10 lei parca), desi nu ma asteptam sa mearga, asa am taiat odata o camasa intr-o situatie similara. Spor! Editat Februarie 28, 2015 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Februarie 28, 2015 Share Postat Februarie 28, 2015 Daca nu rezolvi pana maine la 2, ti-l tai eu cu proxxon-ul. Am si feon industrial. Lasa-mi un pm daca te poate ajuta, garajul e pe la Valea Oltului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Februarie 28, 2015 Share Postat Februarie 28, 2015 (editat) Incearca sa incalzesti bine, aluminiul se dilata nai mult decat fierul si s-ar putea sa iasa foarte usor. Mai intai fa chestia aia cu surubelnita ca sa ai cu ce sa-l impingi. Mai ai si alta sansa, sacrifica un rulment zboara-i partea care tine bilele. Ar trebui sa reusesti sa scoti si bilele si interiorul, baga-le in exteriorul tau, propteste bilele la distante egale cu ceva (pene de lemn sau ce-ti trece prin minte), incalzeste si da-l afara. Chestia asta cu dezasamblatul rulmentului nu am facut-o dar cred ca merge. Ar fi bine daca mecanicii de pe forum ar putea sa confirme. Editat Februarie 28, 2015 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Februarie 28, 2015 Autor Share Postat Februarie 28, 2015 din scurtaturi de lemn asezate in cruce (ca la presa de struguri) contruiesti un inaltator pe care sa fie piulita de forta. Problema e ce bagi sub rulment, sa fie atat subtire cat si rezistent. Poti face din sarma oteloasa un extractor, un fel de toarta cu doua carlige laterale, bati un dop de lemn in rulment sa preseze cele 2 capete pe laterala si tragi - to cu un surub. Important e sa incalzesti bine aluminiul ca odata ce se dilata iese foarte usor. » Post actualizat in 28 Feb 2015 21:07 zona unde sta rulmentul e cu ~1mm mai mare decat restul butucului, in interior. camasa e cumva la nivel, am doar un sant micut intre butuc si camasa, acolo trebuie insistat cu ceva, ori o daltita/surubelnita strambata la varf, ori cu un extractor mic. daca bag o saiba care sa intre in butuc, o sa treaca si de camasa rulmentului, au cam acelasi diametru interior. Bate un fier ceva mai otelos, mai lung in L la varf, iei varful la 2mm sau cat iti permite sa apuci buza si impingi camasa de pe partea cealalta. Incalzeste bine zona, apoi cu rabdare din aproape in aproape trebuie sa iasa. Daca nu dalta ingusta, batut in inel pana se fisureaza, apoi repeti in alta zona pana il ai in 2 bucati si se elibereaza tensiunea. Mai ai si varianta de a-l taia cu o freza metalica(8-10 lei parca), desi nu ma asteptam sa mearga, asa am taiat odata o camasa intr-o situatie similara. Spor! O sa incerc maine sa-l incalzesc, indoi o surubelnita la varf si incerc sa-l bat afara. Daca nici asta nu merge, comand extractorul. Daca nu rezolvi pana maine la 2, ti-l tai eu cu proxxon-ul. Am si feon industrial. Lasa-mi un pm daca te poate ajuta, garajul e pe la Valea Oltului. Abia dupa 2-3 ma apuc de el, pana atunci tre sa fac altele, la o masina... merci oricum, daca nu iese nimic din variantele de mai sus, iti dau un pm si vedem cum facem. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petru_xxl Postat Februarie 28, 2015 Share Postat Februarie 28, 2015 Adaug la ideea lui owene ca poti suda de camasa doua suruburi de 8mm cu 2 platbande iar aluminiu il incalzesti cu feonul, trebuie sa iasa nu are ce face eventual ii mai dai niste wd40 nu stiu cat ajuta da sa fie la numar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
justme2009 Postat Februarie 28, 2015 Share Postat Februarie 28, 2015 partea cu sudura suruburi pe camasa ar merge daca tine.Din experienta stiu ca nu tine sudura pe rulment. Mai e varianta de taiat cu cutit de acetilena dar trebuie atentie. Cred ca daca incalzesti rapid aluminiul din doua parti camasa va iesi prin impingere cu o surubelnita sau ranguta,... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petru_xxl Postat Februarie 28, 2015 Share Postat Februarie 28, 2015 partea cu sudura suruburi pe camasa ar merge daca tine.Din experienta stiu ca nu tine sudura pe rulment. Mai e varianta de taiat cu cutit de acetilena dar trebuie atentie. Cred ca daca incalzesti rapid aluminiul din doua parti camasa va iesi prin impingere cu o surubelnita sau ranguta,... Nici daca ii dai amperaj mare ca sa patrunda prin cimentaj ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oldgeorge59 Postat Februarie 28, 2015 Share Postat Februarie 28, 2015 Inainte de te apuca de taieturi, suduri si alte solutii radicale incearca o solutie mai simpla, baga un dorn mai tapan pana in dreptul bucsei distantiere dintre camasi si forteaza bucsa un pic in sus sau in jos. Vei avea surpriza sa constati ca va bascula intr-un unghi ce-ti va permite sa bati cu dornul in camasa din partea opusa. Hai primavara sa misunam din nou pe drumuri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Februarie 28, 2015 Autor Share Postat Februarie 28, 2015 Nu are nici o bucsa acolo, dar multumesc pt idei E doar butucul turnat si infipta in el camasa exterioara a rulmentului. Ca sa fie putin mai clar, dau exemplu cu niste cifre la intamplare: diametrul interior al butucului 30mm, mai putin locasul rulmentilor 31mm, camasa rulment 1-1,2mm. Din spate nu prea am cum sa-l bat, decat cu un ceva curbat, cat sa intre in santul ramas. In ordinea asta, o sa incerc incalzit + surubelnita/dalta strambata la varf, extractor sau taiat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gabi24 Postat Martie 1, 2015 Share Postat Martie 1, 2015 Încurcată treabă, de reţinut cum o să reuşeşti să rezolvi problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Martie 1, 2015 Share Postat Martie 1, 2015 Camasile de rulment se pot taia foarte usor cu asa ceva, pus in bormasina: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zîmbesc Postat Martie 1, 2015 Share Postat Martie 1, 2015 Corect, dar a zis că n-are. Ar fi trebuit să citeşti topicul înainte de a posta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Martie 1, 2015 Autor Share Postat Martie 1, 2015 M-am gandit aseara si la varianta asta, are o denumire anume? Desi cu bormasina nu ai mare control... O sa dau o fuga si pana intr-un Dedeman, sa vad ce gasesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Serban.S Postat Martie 1, 2015 Share Postat Martie 1, 2015 Un surub baban cu capul taiat in lung. Ceva de genul asta: http://www.instructables.com/id/2-Motorcycle-Wheel-Bearing-Puller/ Bafta. Sper sa iti foloseasca. » Post actualizat in 01 Mar 2015 07:59Sau pentru mai multe idei, da o cautare pe google dupa imagini cu "bearing extractor diy": https://www.google.ro/search?q=bearing+extractor&biw=1920&bih=916&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=TMPyVJPzFcTzPLeugIgH&ved=0CAYQ_AUoAQ#tbm=isch&q=bearing+extractor+diy&imgdii=_ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.