Sari la conținut

Sa invatam corect


Postări Recomandate

Am voit sa deschid acest topic din dorinta de a clarifica cateva aspecte ale intretinerii si ce inseamna procesele de curatare/degresare.

 

Dupa un search rapid pe o singura rubrica, am ales cateva topicuri ce mi s-au parut interesante.

Primul ales, are ca subiect curatarea etrierilor.

 

Salut as vrea sa curat etrierii la motocicleta si nu stiu daca merge cu motorina. Cineva mi-a spus ca ataca garniturile de la pistonase.

 

In primul rand motorina nu curata. Cel mult inmoaie anumite depozite. Dupa imbaiere, ramane un reziduu pe toata suprafata obiectului.

Ce este corect, este ca motorina imbatraneste prematur garniturile sau alte componente ce contin cauciuc. Alcoolul tehnic, sau alcool izopropilic, iarasi nu este bun la curatat garniturile.

 

Vrei sa le cureti la exterior sau si in interior? In ambele cazuri, foloseste alcool tehnic.

 

Un produs “Brake Cleaner” este o varianta corecta, dar ar trebui sa se foloseasca cu atentie pe zonele vopsite. Si la piele, ca o usuca foarte mult.

foloseste orice produs de tip spray pe care scrie "brake cleaner"... e special conceput sa nu atace garniturile de la etrieri.

 

Un alt utilizator, care cerea o solutie pentru curatarea petelor de rugina.

 

Raspunsul, usor hilar :

 

1. Smirghel fin, su din ce in ce mai dur.

2. Smirghel fin, panza de polishat cu solutie de polishat ALUMINIU.

 

In primul rand, nu exista smirghel fin si/sau dur. Duritatea se masoara in Mohs. Un smirghel se cumpara dupa granulatii. Adica proportia de material abraziv, raportata la o suprafata. Bineinteles, cu cat granulatia este mai mare, si marimea abrazivului este mai mica.

 

In al doilea rand, pentru indepartat rugina, se foloseste peria de sarma sau alte procese chimice sau electro-chimice. Smirghelul pe langa faptul ca indeparteaza rugina, reuseste sa iti creeze o zona mai mare pentru o viitoare oxidare.

 

Polishat nu exista, este o ineptie. Corect este lustruire.

 

Ca o paranteza, observ ca prin cercurile motociclistilor, detartrantul este un panaceu universal. El este un acid (astea noi s-ar putea sa fie doar o combinatie de surfactanti) folosit pentru indepartarea calcarului. Ca orice acid, el ataca si alte substante ce-i stau in cale. Dar asta nu il face bun de folosit la orice aplicatie casnica sau industriala.

 

Unde a fost rugina si ulterior s-a curatat, zona aceea va trebui acoperita. Fie prin lacuire, prin grunduire, sau orice alt procedeu ce asigura un strat de protectie.

 

Un al treilea topic face obiectul unor pistoane contaminate.

 

 

Exista vreun magazin unde are Chem-Dip in Bucuresti? Sau ceva echivalent, dar SAFE?

La carburatoare am bagat Decarburol si perie la greu si tot a ramas jeg, mai mult ca sigur n-o sa mearga la pistoane.

 

Raspunsuri:

 

Baie in soda caustica apoi clatit bine si e ca nou!

 

Soda caustica ataca aluminiul. Este OK pentru otel/fonta. Dar nu este nicaieri vorba de concentratie, timpi de curatare, temperatura, clatire, neutralizare etc.

 

baie cu ultrasunete, se foloseste la carburatoare-injectoare, cum pistonul nu e o piesa extrem de sensibila poti sa le lasi peste noapte in benzina si calamina se va muia sigur, apoi poti incerca o curatare mecanica daca esti maniac ti le fac la ultrasunete, dar dai banii degeaba

 

Privesc cu scepticism curatarea prin ultrasunete a injectoarelor facuta fara o pregatire tehnica. Recomandarea este folosirea frecventelor foarte inalte, iar multe din chinezismele de pe piata lucreaza la 35-37-40KHz. Cavitatiile produse sunt destul de puternice pentru suprafata obiectului.

Si curatarea prin ultrasunete este o curatare mecanica. Se folosesc detergenti, surfactanti, emulsificatori ca si adjuvanti, astfel timpul de lucru este de ordinul minutelor. Dar tot mecanica este.

 

Benzina, este o substanta volatila, vaporii sunt toxici si nici nu ofera asa zisa curatare. Dizolva anumiti contaminanti, dar nu curata. Suprafata va fi tot murdara si dupa periere, chiar daca nu vizibil.

 

As dori totusi sa stiu de ce sunt bani dati degeaba si unde a avut parte cineva de asa ceva. Timpul dvs nu consta bani?

Editat de Ultrasunete
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 67
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Dupa mine a spune ca benzina care dizolva anumiti contaminantii (care ar putea fi astia intr-un motor sa nu fie dizolvati) dar nu curata este echihalent cu degeaba te speli cu sapun ca tot nu esti curat (sapunul nu dizolva ci leaga grasimea de apa). Acum nu se mai gaseste dar benzina usoara (neofalina) era panaceul pentru tot felul de pete.

Dar asta e parerea mea.

Eu la carburatoare am folosit cu succes WD40.


» Post actualizat in 18 Mar 2015 23:35

Apropo te referi ca nu exista polishat in dex sau negi ce intelegem prin polisat o gramada, iti atrag atentia ca un cuvant daca are o semnificatie pentru o masa mare de oameni si este unanim acceptat atunci exista si inseamna ceea ce stiu toti. Lustruirea se poate face si fara un agent abraziv (cauta tu exemple).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

umfla garniturile wd-ul. Nu e prea ok. La fel si vaselina obisnuita, uleiul, etc. folosit cand bagi pistonasele dupa revizie. Sunt patit. Revizia la etrier se face scotand pistonasele, inspectia lor, inlocuirea daca e cazul, inspectia garniturilor, inlocuirea daca e cazul, curatat locasurile garniturilor si in final procedurile standard adaugat lichid/aerisire. Treaba se usureaza surprinzator daca ai anumite scule. 2 ani dupa o operatiune de genul stai linistit. O Curatare simpla, merge facuta cu periuta de dinti si apa cu sapun sau mai simplu cu brake-cleaner.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand motorina nu curata. Cel mult inmoaie anumite depozite. Dupa imbaiere, ramane un reziduu pe toata suprafata obiectului.

Ce este corect, este ca motorina imbatraneste prematur garniturile sau alte componente ce contin cauciuc. Alcoolul tehnic, sau alcool izopropilic, iarasi nu este bun la curatat garniturile.

Pai si cu lanturile cu O-ring/X-ring/Z-ring cum ramane? O gramada de lume le curata cu motorina. Si chiar se curata tot carmazul format din mizerie+spray de lant adunat pe ele. Iar O-ringurile nu se distrug. Deci?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe ambalajul de WD-40 este scris explicit ca ataca garniturile, fiind un produs obtinut din hidrocarburi.


» Post actualizat in 19 Mar 2015 07:19


Pai si cu lanturile cu O-ring/X-ring/Z-ring cum ramane? O gramada de lume le curata cu motorina. Si chiar se curata tot carmazul format din mizerie+spray de lant adunat pe ele. Iar O-ringurile nu se distrug. Deci?

 

Ca o gramade de lume face ceva, nu inseamna ca este si corect. Si parlamentarii nostri fura.

 

Un alt adevar este ca piata noastra este destul de limitata in servicii si/sau produse de mentenanta. De aici apar si adaptarile.

 

Din experienta personala, cam orice produs din import, este taxat la supra pret aici. Un exemplu simplu, este cel al apei Vittel. In Europa Vestica, este o apa comuna, asemanatoare celor de la noi, poate chiar inferioara. Nu este considerata o marca premium, cum este in cazul nostru.


» Post actualizat in 19 Mar 2015 07:21


Revizia la etrier se face scotand pistonasele, inspectia lor, inlocuirea daca e cazul, inspectia garniturilor, inlocuirea daca e cazul, curatat locasurile garniturilor si in final procedurile standard adaugat lichid/aerisire.

Revizia etrierului ar trebui sa fie insotita si de o gresare.

 

 

---------

 

Voi completa pe parcursul zilei.


» Post actualizat in 19 Mar 2015 07:30

Apropo te referi ca nu exista polishat in dex sau negi ce intelegem prin polisat o gramada, iti atrag atentia ca un cuvant daca are o semnificatie pentru o masa mare de oameni si este unanim acceptat atunci exista si inseamna ceea ce stiu toti. Lustruirea se poate face si fara un agent abraziv (cauta tu exemple).

 

Ma refer ca este un cuvand impropriu. Limba romana are termeni mai buni pentru multe din procedeele tehnice. Multe din ele au fost imprumutate de la francezi sau germani.

 

Tin sa te contrazic. Verbul "to polish", inseamna fix a lustrui. Daca esti destul de tenace, poti lustrui si cu o coala de hartie A4.

Editat de Ultrasunete
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai da, dar partea interesanta e ca motorina functioneaza pe lanturi, cum spuneam. Curata si nu distruge partile de cauciuc. Asta din experienta proprie de ani de zile. Despre asta te intrebam.

Adica...tu zici ca nu curata, eu vad cum curata. Tu zici ca distruge partile din cauciuc, eu vad ca nu mi-a afectat niciodata o-ringurile. Viata lantului a fost mereu peste medie.

De-aia intrebam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

WD40 vs o-ring de lant.

 

http://www.thumpertalk.com/topic/534631-does-wd40-hurt-o-rings-a-test/

 

Multe alte hidrocarburi vs o-ring de lant

 

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=345397

 

PS. La ce zic astia kerosene si gasoline?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca si alti produsi de rafinarie, orice derivat din petrol va dizolva si alti produsi asemanatori. Nu am experienta in domeniul hidrocarburilor, este doar o explicatie ce-mi pare logica.

 

Kerosenul, se folosea in trecut la astfel de operatiuni. Este mai putin periculos decat benzina, se aseamana mult cu motorina, dar nu are proprietatile de ungere a celei din urma.

 

Sunt si producatori care recomanda curatarea lantului cu motorina/kerosen. Este bine sa consultati manualul producatorului.

 

In schimb, la motocicletele noi s-ar putea sa nu mai fie cazul si chiar neindicat.

 

Tratarea unui lant, in vederea magazinarii, se poate face cu WD-40. El practic dizloca apa. De unde si numele.


» Post actualizat in 19 Mar 2015 07:56


PS. La ce zic astia kerosene si gasoline?

 

Interesante articole.

 

Kerosene este kerosen, gasoline este benzina.

Editat de Ultrasunete
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai da, dar partea interesanta e ca motorina functioneaza pe lanturi, cum spuneam. Curata si nu distruge partile de cauciuc. Asta din experienta proprie de ani de zile. Despre asta te intrebam.

Adica...tu zici ca nu curata, eu vad cum curata. Tu zici ca distruge partile din cauciuc, eu vad ca nu mi-a afectat niciodata o-ringurile. Viata lantului a fost mereu peste medie.

De-aia intrebam.

 

Pentru chimisti, exista tabele de compatibilitate. Mai exact, un material si o substanta.

 

Iti atasez niste rezultate:

 

Chemical Selected:

Diesel Fuel
Silicone D-Severe Effect
Natural rubber D-Severe Effect
Neoprene B-Good
NORYL® D-Severe Effect
Pana si biodiesel-ul, vorba aceea e bio, in fisa tehnica este descris ca poate ataca anumite garnituri, membrane, etc.

» Post actualizat in 19 Mar 2015 08:09

@Ultrasunete. sa inteleg ca ai ceva scule de curatat cu ultrasunete? Vinzi un serviciu?

 

Intr-adevar, detin astfel de echipamente, dupa cum sugereaza si numele. Dar nu ma grabesc sa vand ceva. Imi place ca lumea e dornica sa invete desi eu nu sunt genul ce sta sa explice.

Editat de Ultrasunete
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fa un topic la sectiunea de Servicii - Vanzari si arata-ne, daca ai, ceva rezultate inainte - dupa.

Ma batea gandul sa imi iau un vas la un moment dat dar au preturi prohibitive pentru cat de mari sunt si nici prea eficiente nu am vazut sa fie (ma refer la chinezariile care le-am vazut eo)

 

Cum zic, arata-ne daca ai ceva palpabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Preturile sunt prohibitive pentru echipamentele care chiar merita cumparate.

 

Cele de sunt aduse de prin China, sunt rudimentare. Respecta principiul, dar au lipsuri:

 

Incalzirea electrica are puteri mici (200-400W) la un volum de 22l. Asta inseamna ca pierzi cel putin o ora sa incalzesti baia, fara sa mai calculez pierderile.

Puterea generatorului de ultrasunete este trecuta eronat (se alege o valoare maxima).

Calitatea partilor electronice este sub standard, asta fiind si prima care se defecteaza.


» Post actualizat in 19 Mar 2015 08:31

Fa un topic la sectiunea de Servicii - Vanzari si arata-ne, daca ai, ceva rezultate inainte - dupa.

 

Cum zic, arata-ne daca ai ceva palpabil.

 

In alte parti, n-am stat sa explic nimic ci am lansat doar o oferta. Mesajul era simplu.

 

Imi propun ca in fiecare luna sa ajut pe cineva cu un astfel de serviciu. De ce? Poate respectiva persoana a cheltuit deja toti banii alocati restaurarii si a mai ramas ceva de facut, poate are si alte indatoriri, etc.

 

Initial era doar destinata carburatoarelor, dar am decis sa maresc domeniul.

 

Asadar, cine are nevoie de ajutor fara nicio problema putem curata un obiect ce se incadreaza in 190/110/120 mm (Lungime/Latime/Inaltime). Este suficient pentru o mare majoritate de piese.

 

Apoi respectivul poate spune ce parere are, in public sau in privat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Experimentele prezentate sunt foarte ok, rezultatele sunt certe insa....

 

La o durata de viata a lantului de x ani, cu un numar definit de curatari cu o anumita substanta, avand in vedere ca imediat dupa curatare se si lubrefiaza, cat credeti ca garniturile respective stau efectiv in Solutia de curatare?

 

Consider ca luand in considerare raspunsul la intrebarea de mai sus, curatarea lantului cu benzina sau cu motorina este foarte ok, de altfel majoritatea dintre noi folosesc aceste substante si lantul nu are nicio problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Preturile sunt prohibitive pentru echipamentele care chiar merita cumparate.

 

Cele de sunt aduse de prin China, sunt rudimentare. Respecta principiul, dar au lipsuri:

 

Incalzirea electrica are puteri mici (200-400W) la un volum de 22l. Asta inseamna ca pierzi cel putin o ora sa incalzesti baia, fara sa mai calculez pierderile.

Puterea generatorului de ultrasunete este trecuta eronat (se alege o valoare maxima).

Calitatea partilor electronice este sub standard, asta fiind si prima care se defecteaza.

vad ca citezi din marketingul producatorilor de brand, aia care-ti cer 1-2k euro pe o cuva de inox cu niste "difuzoare" lipite de ea.

ai testat un chinez si n-ai fost multumit de rezultate?

 

vezi ca multe brand-names au productia tot in china, doar ca ascund faptul asta

 

» Post actualizat in 19 Mar 2015 08:31

 

 

In alte parti, n-am stat sa explic nimic ci am lansat doar o oferta. Mesajul era simplu.

avand in vedere ca ti-ai ales un username strict comercial cred ca era mai bine daca te lansai pe piata" cu o oferta bine documentata si pusa la punct in locul posturilor misterioase si pline de subanteles.

Imi propun ca in fiecare luna sa ajut pe cineva cu un astfel de serviciu. De ce? Poate respectiva persoana a cheltuit deja toti banii alocati restaurarii si a mai ramas ceva de facut, poate are si alte indatoriri, etc.

adica oferi acest serviciu gratis? ce intra la gratis? un carburator? o baterie de carburatoare?

Initial era doar destinata carburatoarelor, dar am decis sa maresc domeniul.

 

Asadar, cine are nevoie de ajutor fara nicio problema putem curata un obiect ce se incadreaza in 190/110/120 mm (Lungime/Latime/Inaltime). Este suficient pentru o mare majoritate de piese.

practic poti curata doar carburatoare unicorp sau baterii de 2 (in linie), unele de v2-uri n-o sa iti intre in baie intregi iar la 4 in linie trebuie sa le desfaci de tot, lucru suficient de dificil sa nu merite efortul

 

eu ofer servicii de curatat carburatoare cu ultrasunete de aproximativ 2 ani de zile, pot sa spun ca e mai mult o gaselnita de atras clienti decat o unealta indispensabila in atelierul de mecanica . da, curata bine si da jos un strat de oxid de aluminiu dar practic n-am observat diferente in functionarea motoarelor fata de o curatare mecanic/chimica

 

 

eu am un chinez mare (pt 4 carburi) si un brand-name mic pentru jiglere si piese mici de alama si n-am observat diferente, practic un jigler infundat sanatos de pe o mobra stata 4-5 ani in garaj nu-l desfunzi cu ultrasunete.

 

sper sa nu ma intelegi gresit, am dorit doar sa clarificam niste aspecte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E intotdeauna mi-am curatat lantul cu motorina. In ultimii 8 ani nu am avut probleme cu lantul. Cred ca motorina este panaceul universal pentru curatat.

Daca tot suntem la topicul "sa invatam corect" de evitat.

 

Exista cauciucuri speciale care nu se umfla la bezina/uleiuri, cum ar fi si cel de la robinetul de benzina, garniturile din carburator, semeringuri. Nu vad de ce oringurile unui lant nu ar rezista.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vad ca citezi din marketingul producatorilor de brand, aia care-ti cer 1-2k euro pe o cuva de inox cu niste "difuzoare" lipite de ea.

ai testat un chinez si n-ai fost multumit de rezultate?

 

vezi ca multe brand-names au productia tot in china, doar ca ascund faptul asta

 

avand in vedere ca ti-ai ales un username strict comercial cred ca era mai bine daca te lansai pe piata" cu o oferta bine documentata si pusa la punct in locul posturilor misterioase si pline de subanteles.

adica oferi acest serviciu gratis? ce intra la gratis? un carburator? o baterie de carburatoare?

practic poti curata doar carburatoare unicorp sau baterii de 2 (in linie), unele de v2-uri n-o sa iti intre in baie intregi iar la 4 in linie trebuie sa le desfaci de tot, lucru suficient de dificil sa nu merite efortul

 

eu ofer servicii de curatat carburatoare cu ultrasunete de aproximativ 2 ani de zile, pot sa spun ca e mai mult o gaselnita de atras clienti decat o unealta indispensabila in atelierul de mecanica . da, curata bine si da jos un strat de oxid de aluminiu dar practic n-am observat diferente in functionarea motoarelor fata de o curatare mecanic/chimica

 

 

eu am un chinez mare (pt 4 carburi) si un brand-name mic pentru jiglere si piese mici de alama si n-am observat diferente, practic un jigler infundat sanatos de pe o mobra stata 4-5 ani in garaj nu-l desfunzi cu ultrasunete.

 

sper sa nu ma intelegi gresit, am dorit doar sa clarificam niste aspecte.

 

 

Salut,

 

Eu n-as putea sa ma compar cu cineva despre care nu stiu nimic.

 

  • Echipamentele cumparate de mine, sunt fabricate de Branson, Guyson si Elma. Aici nu compar niste produse din RPC, cu un echipament Branson spre exemplu cu generator din seria 8500, 1 cuva de spalare cu filtrare, 2 cuve de clatire in cascada cu filtrare si regenerare de apa deionizata si uscator. Este exces de zel sa folosesti asa ceva pentru aplicatii relativ nepretentioase.

 

Spre exemplu, eu iti pot spune ca masor saptamanal apa de clatire cu aparat de masurat conductanta. Dar nu in cazul carburatoarelor, decat daca plateste cineva pentru o manie.

 

  • Da, ofer si gratis acest serviciu. Nu ma intereseaza ce are respectivul de curatat, atata timp cat se inscrie in gabaritul descris. Trebuie sa oferim si inapoi, nu doar sa primim.

 

In incheiere, eu pot curata cam orice doresc (pana la 1 tona masa si 1 metru cub volum). Nu doar un carburator bicorp. Dar nici asta nu are legatura cu ce scriu aici.

» Post actualizat in 19 Mar 2015 09:47

La curatat carburatoare am vazut ca unii folosesc si sablarea cu medii fine. Rezultate foarte misto. Inclusiv cu toata atasamentele pe el (arcuri/tije) ieseau ca din fabrica.

 

Sablarea cu medii fine este OK, pentru a indeparta urmele de coroziune si eventualele pete/decolorari. Dar nu este o curatare, ci este o actiune abraziva pe suprafata produsului. In combinatie cu alte procedee, este chiar bine venita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In incheiere, eu pot curata cam orice doresc (pana la 1 tona masa si 1 metru cub volum). Nu doar un carburator bicorp. Dar nici asta nu are legatura cu ce scriu aici.

 

cum sa nu aiba legatura, tu incerci sa vinzi servicii venind cu o promotie spusa cu juma' de gura... nu crezi ca e important sa stabilesti o expertiza in domeniu inainte de a arunca cu adevaruri?

 

eu incerc sa inteleg ce doresti sa realizezi cu topicul asta

 

din ce spui se subintelege ca te ocupi ca treburi industriale nu mecanica moto, corect?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...