Sari la conținut

Premiera


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 79
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

E deja in lucru solutia asta dar nu e chiar asa simplu :)

Gaura interioara are aprox 13.5 mm adancime si mai trebuie polizat ciotul rupt. In final estimez ca ajunge pe la 12mm.

Gaura are un diametru inca nedeterminat. Azi imi fac cateva calibre ca sa o pot masura cu precizie pentru a alege filetul interior si pasul acestuia. 9.1-9.2 este pt M10x1. Daca e mai mare se sare la M11

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un surub cu dubla cota? una interioara si cealalta fix la cota celui rupt nu ar merge?

 

Teoretic da insa trebuie rezolvate niste probleme:

hexagon pentru a putea strange piesa la interior - nu este spatiu din cauza capacului.

Cu unelte de mana nu se poate realiza planeitatea suprafetei de asezare pentru noua piesa - ideea este sa nu se desfaca motorul pentru a schimba axul.

La fiecare desfacere a piulitei care strange pinionul, s-ar desface si piesa noua.

Si nu in ultimul rand, se complica solutia in loc sa se simplifice.

» Post actualizat in 04 May 2015 12:22

Tija filetata bagata pe gaura si apoi sudata fin astfel incat sudura sa nu treaca de caneluri dupa care o saiba cu umar care sa prinda pinionul?

 

Sudura este exclusa pe tipul asta de aliaje.

Si chiar daca se incearca, nu rezista in timp.

In plus, trebuie sa asiguri coaxialitatea piesei sudate cu axul cutiei de viteze pe care e montat pinionul. Lucrul asta e foarte dificil fara sa demontezi axul de pe motocicleta. As zice imposibil.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fa-i un ghid pentru centrarea burghiului si tardoului, ca un clopot care intra fix pe canelurile axului

Teoretic da insa trebuie rezolvate niste probleme:

hexagon pentru a putea strange piesa la interior - nu este spatiu din cauza capacului.

Cu unelte de mana nu se poate realiza planeitatea suprafetei de asezare pentru noua piesa - ideea este sa nu se desfaca motorul pentru a schimba axul.

La fiecare desfacere a piulitei care strange pinionul, s-ar desface si piesa noua.

Si nu in ultimul rand, se complica solutia in loc sa se simplifice.


» Post actualizat in 04 May 2015 12:26

fa-i un ghid pentru centrarea burghiului si tardoului, ca un clopot care intra fix pe canelurile axului

chiar facut din pinionul vechi si un clopot pe strung, centrat tot pe strung si cateva puncte de sudura

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De abia dupa ce verific cu precizie ce diametru are gaura vad si care e cel mai potrivit filet. Daca trebuie sa majorez gaura o sa fac si piesa de ghidaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, corect ce spui. Practic, dupa ce m-am mai gandit, problema filetului surubului cu 2 cote are fi sa se pune filete FIX, adica spira filetului la axul motorului sa fie fix in prelungirea surubului in 2 cote .. cam fantezist. Cat priveste partea desfacutului sau stransului, aia poate fi rezolvata cu un cap inbus. dar asta plecand de la ceva care are deja inbus-ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

manopera demontat motor + ax.... cam scump.


» Post actualizat in 04 May 2015 14:10


Facand gaura filetata sa nu slabesti axul (mai creezi si concentratori de efort) Nu ai loc sa-i faci canal de seeger?

Pe canelura mai este suficient material. Vorbim despre efort de torsiune unde maximul este la extremitatea sectiunii. Forfecarea e zero sau neglijabila daca vorbim despre eforturi maxime. Nu cred sa fie probleme cu filetul interior chiar deloc. Mi-am facut calibrele, urmeaza sa determin filetul care se poate da in ax.

Pentru canalul de siguranta imi trebuie precizie si nu am chiar mana de sculptor :) In plus, pinionul e strans pe ax intre piulita si umarul din spatele pinionului. Parca n-as vrea sa las asamblarea cu joc axial, DRZ-ul de 400 e destul de fortoasa si nu vreau sa risc.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sună a "ciungăreală". Se vorbeşte de parcă ar fi OLC-fier mort! Cunoaşte careva de aici duritatea materialului? Dar de incapscitatea de prelucrare cu scule banale? Dacă se reuşeşte, prin absurd, să se majoreze bortificiul, se-ntreabă careva dacă nu se crează condițiile ruperii axului în dreptul pinionului? Asta se va-ntâmpla în plină sarcină... şi să vezi atunci problemă!

Deci: sunt lucruri care se poate şi lucruri care nu se poate. Păhrerhea mhea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sună a "ciungăreală". Se vorbeşte de parcă ar fi OLC-fier mort! Cunoaşte careva de aici duritatea materialului? Dar de incapscitatea de prelucrare cu scule banale? Dacă se reuşeşte, prin absurd, să se majoreze bortificiul, se-ntreabă careva dacă nu se crează condițiile ruperii axului în dreptul pinionului? Asta se va-ntâmpla în plină sarcină... şi să vezi atunci problemă!

Deci: sunt lucruri care se poate şi lucruri care nu se poate. Păhrerhea mhea!

 

Duritatea e prea putin importanta in ecuatia asta.

Cu sculele banale, in speta tarodul, se lucreaza atat pe masina cat si cu scule de mana. Nu sunt mari diferente.

Honda de exemplu are sistemul de fixare al pinionului cu surub, nu cu piulita.

Un calcul de rezistenta simplu se face imediat la solicitarea maxima, cu un coeficient de siguranta de 1.5, nu 1.15 ca in aviatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Efortul de smulgere al pinionului practic ar trebui sa fie zero sunt mobre care au acolo un seeger si pinionul joaca, nicio problema. Torsiune tot forfecare insemna deci capabilitate mai mica ca la intindere. Daca faci filet scurt si nu patrunzi pana la baxa pinionului (dispre motor) s-ar putea sa tina altfel ma indoiesc pentru ca-i reduci sectiunea plus filetul care-i asa cum am zis concentrator de efort. Daca axul e tratat doar la suprafata si in interior e moale ar mai merge.

Curios insa ce a cauzat ruptura respectiva, asta pune un semn de intrebare asupra materialului din care e facut axul. Eu nu m-as risca si l-as inlocui daca nu pot sa-i pun seeger.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Duritatea e prea putin importanta in ecuatia asta.

Cu sculele banale, in speta tarodul, se lucreaza atat pe masina cat si cu scule de mana. Nu sunt mari diferente.

Honda de exemplu are sistemul de fixare al pinionului cu surub, nu cu piulita.

Un calcul de rezistenta simplu se face imediat la solicitarea maxima, cu un coeficient de siguranta de 1.5, nu 1.15 ca in aviatie.

"Piesulicile" astea-s tratate după uzinare. Motiv pentru care suprafețele restante sunt f. dure. Încearcă întâi să-i "zgâri" suprafața cu un burghiu banal ... şi mai continuăm discuția.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Piesulicile" astea-s tratate după uzinare. Motiv pentru care suprafețele restante sunt f. dure. Încearcă întâi să-i "zgâri" suprafața cu un burghiu banal ... şi mai continuăm discuția.

 

Nu exista nici o solicitare de contact pentru reparatia pe care vreau sa o fac deci nu inteleg ce legatura are duritatea? Canelura pinionului ramane neatinsa.

poti sa imi explici la ce anume te referi?

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact ceea ce am spus. Duritatea materialului nu îți permite prelucrarea "la rece". Să nu crezi că eşti primul care... "Batman, Batman"!

Bref: cu ceva tim în urmă am încercat o soluție de avarie la XTZ 750, cu piulița de blocare cu filet "bărbierit". Am vrut să prelucrez minimal orificiul în scopul filetării ... şurub care să transforme piulița distrusă în şaibă. Rezultat: nix. Burghiu' prindea ca unghia pe sticlă. Piesele astea tratate pot fi prelucrate ori cu scule dure (vidia, diamantate) sau "dez-tratate", prelurate, retratate.

Deci: succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate, si eu imi fac griji referitor la prelucrarea interioara a axului.

Momentan am eliminat filetul M10 pentru ca gaura interioara e prea mare 9.5.

Doamne ajuta! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici realizarea unui stift interior, prelucrat separat cu filet, apoi sudat, nu este o soluție. Sudarea fără încălzire de detensionare duce la apariția de fisuri în material.

Singura soluție fezabilă este polizarea unui şanț cu disc de 1 mm, pentru siguranță.

Ai nevoie de ochi, mână sigură şi spațiu suficient pentru ca flexu' să stea cu discul perpendicular pe zona de prelucrat. Se porneste motorul, vit 2 sau 3 (ca să se rotească axul) şi discul abraziv se apasă progresiv, până la adâncimea hotărâtă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Torsiune tot forfecare insemna

 

Ramasesem putin dator de ieri

Efortul maxim in torsiune pe o sectiune circulara

fig%201.jpg

Efrotul maxim in forfecare pe o sectiune circulara

fig9.jpg

» Post actualizat in 05 May 2015 07:56

Nici realizarea unui stift interior, prelucrat separat cu filet, apoi sudat, nu este o soluție. Sudarea fără încălzire de detensionare duce la apariția de fisuri în material.

Singura soluție fezabilă este polizarea unui şanț cu disc de 1 mm, pentru siguranță.

Ai nevoie de ochi, mână sigură şi spațiu suficient pentru ca flexu' să stea cu discul perpendicular pe zona de prelucrat. Se porneste motorul, vit 2 sau 3 (ca să se rotească axul) şi discul abraziv se apasă progresiv, până la adâncimea hotărâtă.

 

Daca nu reuseste tarodarea, incerc si a doua varianta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ramasesem putin dator de ieri

Efortul maxim in torsiune pe o sectiune circulara

fig%201.jpg

Efrotul maxim in forfecare pe o sectiune circulara

fig9.jpg

» Post actualizat in 05 May 2015 07:56

 

Daca nu reuseste tarodarea, incerc si a doua varianta.

Eu as zice asa cum ti-am spus de la inceput sa incerci direct santul asta daca ai loc. In ce priveste afirmatia mea asta se traduce ca in final torsiunea tot forte taietoare produce asa cum e exemplificat si in desenul tau. In desenul tau se expliaca diferenta de capabilitate intre axul solid si cel gaurit care este suprafata triunghiului lipsa, deci el daca a fost calculat la un anumit efort si tu vii si ii mai iei din sectiune il slabesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...