Sari la conținut

Jamba stramba - reparatie sau f#%k it?


Rimio
 Share

Postări Recomandate

Salut!

 

Am cumparat zilele trecute un GSR600 SH (adus din Italia) si am observat, dupa ce am dat banii, ca avea o jamba stramba (posibil si cealalta, dar nu mi-am dat seama ochiometric). Deviatia era mica, nu am simtit-o in ghidon si nici la franare (nici nu i-am dat mai mult de 80, ce-i drept), dar vizibila la o examinare atenta, estimez o deviate de 2-5mm la roata.

 

Am avut super noroc cu tipul care mi-a vandut-o; parea ca nu stia de problema si s-a oferit fie sa imi dea banii inapoi fie sa schimbe jambele pe costul lui (ma gandesc ca tot SH, ca nu cred ca o sa le puna noi).

 

Acum trebuie sa iau o decizie, dar problema mea e ca nu stiu mare lucru despre mecanica. Jugul parea ok, nelovit, dar mai pot avea incredere in motor daca a patit ce o fi patit?

 

Pe mine ma intereseaza sa ma tina vreo 2-3 sezoane, pana capat experienta cat sa investesc in ceva nou, dar nici nu vreau sa ma expun unor riscuri mai mari decat cele inerente unui incepator.

 

Voi ce parere aveti?

Merci!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu am avut aceeasi problema oarecum, telescoapele erau lovite/indoite/indreptate/avariate/dracu sa le ia... am luat 2 telescoape noi si m-a uscat :))

mi-a recomandat mecanicul sa le iau de noi

sa fii tu impacat, sfatul meu e sa iti gasesti un mecanic bun si vezi ce iti zice

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sfatul meu e sa te orientezi spre o motocicleta fara probleme. GSR-ul este un model destul de des intalnit pe strada, asa ca ai rabdare si mai cauta.

E posibil ca motoreta sa mai aiba si alte defecte pe care tu nu le-ai observat. Nu risca inutil.

 

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sfatul meu e sa te orientezi spre o motocicleta fara probleme. GSR-ul este un model destul de des intalnit pe strada, asa ca ai rabdare si mai cauta.

E posibil ca motoreta sa mai aiba si alte defecte pe care tu nu le-ai observat. Nu risca inutil.

 

Bafta!

asculta-i sfatul :10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

Am cumparat zilele trecute un GSR600 SH (adus din Italia) si am observat, dupa ce am dat banii, ca avea o jamba stramba (posibil si cealalta, dar nu mi-am dat seama ochiometric). Deviatia era mica, nu am simtit-o in ghidon si nici la franare (nici nu i-am dat mai mult de 80, ce-i drept), dar vizibila la o examinare atenta, estimez o deviate de 2-5mm la roata.

 

Am avut super noroc cu tipul care mi-a vandut-o; parea ca nu stia de problema si s-a oferit fie sa imi dea banii inapoi fie sa schimbe jambele pe costul lui (ma gandesc ca tot SH, ca nu cred ca o sa le puna noi).

 

Acum trebuie sa iau o decizie, dar problema mea e ca nu stiu mare lucru despre mecanica. Jugul parea ok, nelovit, dar mai pot avea incredere in motor daca a patit ce o fi patit?

 

Pe mine ma intereseaza sa ma tina vreo 2-3 sezoane, pana capat experienta cat sa investesc in ceva nou, dar nici nu vreau sa ma expun unor riscuri mai mari decat cele inerente unui incepator.

 

Voi ce parere aveti?

Merci!

cel mai ok pt tine era sa o achizitionezi si cu parerea unui mecanic....

» Post actualizat in 19 Jun 2015 13:39

jamba se indreapta dar......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cel mai ok pt tine era sa o achizitionezi si cu parerea unui mecanic....

» Post actualizat in 19 Jun 2015 13:39

jamba se indreapta dar......

 

Daca as cunoaste mecanici in care sa pot avea incredere (sau mecanici in general), ce bine ar fi :). Dar nu cunosc, din pacate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu iti recomand sa te duci la Patrick de la AmbulantaMoto.ro, are garaj undeva dupa podul de la Fundeni, strada Capidava. Lucreaza bine si nu te jupoaie de bani. In plus poti sa vezi ce si cum face, am intalnit mecanici reticenti la treaba asta... Ottoman e userul de aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca totul e ok la motoreta - ia furca noua. se poate intampla sa strambi furca relativ usor

Inainte de a face asta fa o chestie desteapta: slabesti complet jugurile si axul de la roata, incerci cateva pompaje de furca apoi le strangi la loc. un efect de genul ala si impresia de furca stramba poate fi inclusiv de la un montaj ghiolbanesc al furcii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca totul e ok la motoreta - ia furca noua. se poate intampla sa strambi furca relativ usor

Inainte de a face asta fa o chestie desteapta: slabesti complet jugurile si axul de la roata, incerci cateva pompaje de furca apoi le strangi la loc. un efect de genul ala si impresia de furca stramba poate fi inclusiv de la un montaj ghiolbanesc al furcii

Ai vrut tu sa spui ceva care ar fi ok sa se alinieze suspensia,dar mai citeste o data ce ai scris!

Cum sa faci pompaje daca ai slabit totul?

Iti cade moto pe burta,nu crezi?

Oare mai este o chestie desteapta?😃

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merge daca jugul superior este gen capac nu bratara, era si un clip cu unul care alinia suspensia asa. Altfel slabesti numai piulita centrala de la jugul superior si cele ce tin suspensia o idee ca sa nu alunece.

Mai trebuie slabita si aripa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merge daca jugul superior este gen capac nu bratara, era si un clip cu unul care alinia suspensia asa. Altfel slabesti numai piulita centrala de la jugul superior si cele ce tin suspensia o idee ca sa nu alunece.

Mai trebuie slabita si aripa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merge daca jugul superior este gen capac nu bratara, era si un clip cu unul care alinia suspensia asa. Altfel slabesti numai piulita centrala de la jugul superior si cele ce tin suspensia o idee

ca sa nu alunece.

Mai trebuie slabita si aripa.

Pai in afara de hayabusa care are acest jug superior cu capac..cate moto mai are asa ceva?

2% dintre ele...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand am facut pompaj la mobra mea am apasat direct pe capetele furcii cu mana. nu trebuie cursa prea mare si slabit nu inseamna sa desfaca suruburile pana iese furca singura in sus :).

Cu nitel simt pactic se prinde omu ce are de facut pe acolo.

Sunt sigur ca exista si metode mai lejere - il poti ajuta cu o descriere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In momentul in care se slabeste totul suficient in cat sa se miste tuburile in juguri,mai ales la motoarele sport care au centrul de greutate pe fata...a alunecat si pe plan vertical instant,si iar cade moto pe burta.

Solutia este simpla!

In acest ansamblu si la aceasta operatie,ai nevoie si de un punct fix,acela este jugul superior,acela este singurul care nu se slabeste 😉.

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc tuturor pentru pareri! Am convenit cu vanzatorul sa facem schimbul inapoi (eu imi iau banii, el moto). Se pare ca voi fi in cautare de alta motocicleta.

 

Partea buna in toata experienta asta e ca mi-am dat seama de doua lucruri: (a) nu am ochiul ager, deci o sa iau un mecanic cu mine si (B) ar trebui sa ma orientez spre ceva mai putin puternic, parca era prea nervoasa pentru skill-ul meu.

 

Ma gandesc la un CB500 nu foarte nou, cat de cat ieftin si de care sa nu-mi fie nici frica si nici mila. Ce parere aveti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e ~100E o jamba NOUA, daca motocicleta e in stare buna si iti place, merita facuta reparatia, cu ocazia asta se face si revizia la furca, gsr600 e mult mai motocicleta decat orice din gama 500cc, cu puterea te obisnuiesti relativ repede si chiar nu-i nimic de speriat pe gsr

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc tuturor pentru pareri! Am convenit cu vanzatorul sa facem schimbul inapoi (eu imi iau banii, el moto). Se pare ca voi fi in cautare de alta motocicleta.

 

Partea buna in toata experienta asta e ca mi-am dat seama de doua lucruri: (a) nu am ochiul ager, deci o sa iau un mecanic cu mine si ( B) ar trebui sa ma orientez spre ceva mai putin puternic, parca era prea nervoasa pentru skill-ul meu.

 

Ma gandesc la un CB500 nu foarte nou, cat de cat ieftin si de care sa nu-mi fie nici frica si nici mila. Ce parere aveti?

 

Vanzatorul a fost un domn, tu insa nu prea stii ce vrei,

» Post actualizat in 23 Jun 2015 12:07

In momentul in care se slabeste totul suficient in cat sa se miste tuburile in juguri,mai ales la motoarele sport care au centrul de greutate pe fata...a alunecat si pe plan vertical instant,si iar cade moto pe burta.

Solutia este simpla!

In acest ansamblu si la aceasta operatie,ai nevoie si de un punct fix,acela este jugul superior,acela este singurul care nu se slabeste .

 

Ca sa nu mai vorbim ca se zgarie cromul de pe furci in zona in care culieseaza simeringurile daca aluneca jamba in jug chiar si cativa cemtimetri. Vorbesc de suspensie "clasica" aici, nu upsidedown, parca GSR-ul din asta are.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vanzatorul a fost un domn, tu insa nu prea stii ce vrei,

 

Vanzatorul a fost domn, intr-adevar.

 

Dar eu de ce nu am stiut ce vreau? Sau tu esti de parere ca fraierul (a se citi cumparatorul neexperimentat sau motociclistul incepator) trebuie sa plateasca?

 

Am fost foarte clar cand am vorbit cu el - nu ma interesa sa arate tipla (si nici nu arata, avea cateva julituri pe ambele parti), nu am negociat un cent desi am platit niste euro peste pretul pietei, singura cerinta a mea a fost sa se asigure ca nu imi vinde un bun cu defecte majore. M-a asigurat ca nu e cazul, eu am observat contrariul cand am ajuns acasa. Omul a constatat asta, si s-a oferit sa imi dea banii inapoi.

 

Sincer, nu vad nimci anormal in asta. As fi vrut sa vad mai repede defectul? Desigur, ma scapa de niste timp si bani pierduti (asigurare, numere rosii etc). Vanzatorul o sa piarda si el niste timp si bani din asta, dar nici el nu s-a uitat atent si a garantat ceva ce nu era adevarat.

 

Dar guess what, desi a fost o intamplare nefericita, asta imi creste increderea pe care o am in omul respectiv, si o sa aiba de castigat de pe urma faptului ca a fost fair, pentru ca am folosit alte servicii ale sale in trecut, o sa continui sa o fac pe viitor si o sa il recomand mai departe (dar nu in topicul asta, din motive evidente).

 

Acum da, o sa merg cu mecanicul dupa mine (dracu' stie cine, dar sar cu banu'), pentru ca sunt constient ca in Romania nu o sa am parte de normalitate si a doua oara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa nu mai vorbim ca se zgarie cromul de pe furci in zona in care culieseaza simeringurile daca aluneca jamba in jug chiar si cativa cemtimetri. Vorbesc de suspensie "clasica" aici, nu upsidedown, parca GSR-ul din asta are.

sula si prefectura. semeringul nu se apropie nicioata de zona pe care prinde jugul. frecvent se lasa mobrele mai jos bagand furca in sus in juguri cativa cm....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...