Sari la conținut

Despre servisarea suspensiilor moto


JAGI
 Share

Postări Recomandate

Daca e sa faci service de furca doar dupa manual, n-ai sa vezi nicaieri scris ca trebuie sa speli cu benzina si sa degresezi. Desigur, sunt lucruri de bun simt care ar trebui facute. Totusi, sunt si recomandari care pot induce in eroare pe cei mai putin experimentati: "Avoid using solvents for washing to prevent oil seal damage."

Viata e complexa si plina de aspecte :)

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 73
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

In loc sa consiliati oamenii, va trageti de par ca fetele. A mea e mai mare, ba a mea e mai mare. Cred ca este loc pentru toti pe pamantul asta. Orgoliile nu ajuta la servisarea suspensiilor. Doar atentia si cunostintele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multi care desfac furci probabil habar nu au ca partea hidraulica trebuie amorsata dupa ce se toarna uleiul si inainte de a pune capacele.

De aici si simptomul "furcii care topaie" sau la care amortizarea functioneaza doar pe jumatate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Concluzii personale:

1. Manualele moto ofera informatii pentru capitolul amortizoare numai despre: schimb ulei, simeringuri, reglaje suspensii in functie de greutate si starea drumului, atat pentru fata, cat si pentru spate. Practic informatia este pana aici, pentru zona inferioara/cartus furca, amortizoare gaz, eu nu am gasit, am rasfoit zeci de manuale, posibil sa gresesc eu, posibil sa fie...Da pe site-uri specializate se poate culege, dar in manuale limitat.

2. Cu ce este in manual, cred putem sa facem fiecare cu un minimum de scule/dispozitive. Pentru partea inferioara, demontam si cartusul si verificam, curatam, spalam si montam. Daca uzura este maxima, comandam componentele si schimbam.

3. Partea de fineturi si ajustari de amortizoare, ca sa-l citez pe Cezar, nu o putem face in garajele/atelierele noastre, nu avem acel minunat banc de reglaj, dar nici nu participam la curse astfel incat sa avem un feedback maxim de la suspensii la fiecare intrare si iesire din viraj, franare, etc. Atunci ne rezumam la ajustarea suspensiilor din punctele de reglaj in functie de greutate(pilot / +pasager) si starea drumului. Stiu, aici este problema, daca aceste mecanisme mai raspund conform setarilor noastre, sau NU? Si iar revenim la ipoteza/problema pusa de Jagi, care recunosc, a avut o intentie buna, aceea de a puncta importanta amortizoarelor pe motocicleta, dar poate o si finalizeaza cu brio in folosul userilor.

4. Si pana la urma care sunt cei 5 care pot rezolva o suspensie fata/spate, cap -coada, in cel mai mic amanunt tehnic? Serios, lasam reclama, ma intereseaza continutul !

Numai bine,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
Vizitator darcocbr

Salutari. M-am trezit de dimineata si cum ma uitam eu la mobra, observ ca telescopul din dreapta curge. Ieri nu se intampla asta . Intru pe forum, rasfoiesc topicuri, pagini, in speranta sa gasesc ceva de ajutor. Vad topicul pe care scriu acum si vad cum unii se cearta, se contrazic. Tipic, imi trece prin cap...ca doar si eu fac din astea. In fine...

Deci ce trebuie sa fac la suspensia fata de la 929 ca sa fie in regula? Subliniez ca nu vreau sa-mi bag mainile prin ea, n am mai facut asta si nici nu vreau sa incerc. Am cam facut km sezonul acesta pe drumuri cu asfalt sifonat in mare parte. Nu drumuri cu gropi si neasfaltat...dar prost calitativ. Asta ar fii cam 4k km anul trecut si cam pe atat anul acesta. Deci? Sa i fii ajuns atata plimbare? Inafara de semeringuri si ulei ce sa mai cer ? La Timișoara chiar nu stiu cine si in ce masura se pricepe la asa ceva. Cert e ca daca trebuie, o voi lasa asa pana sezonul viitor si o voi face undeva profi.

Daca e sa merg cu ea asa vreo 1000 km, ar aparea complicații? E prima data cand cedeaza un semering inainte de un service al furcii. Ms.

post-44835-0-35354500-1439726120_thumb.jpg

Editat de darcocbr
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pune un manson de carpa ca un bandaj sub soricel si verifica cam in cat timp se imbiba complet ca sa ai o idee despre rata pierderii de ulei. Functie de asta vei sti cat de critica e treaba. Totodata bandajul va preveni prelingerea uleiului pe discuri. In principiu, la ce se vede poti merge inca 1000km linistit, fara sa fortezi.

» Post actualizat in 17 Aug 2015 01:20

Da amortizoarele pe soft si posibil sa mai tina sezonul asta

Soft doar reboundul, preloadul lasa-l cum e sau chiar mai intareste-l o idee...daca e loc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Poti incerca sa cureti semeringurile cu Seal Mate inainte de a te apuca sa le servisezi, daca doar asta-i problema. De obicei intra mizerie sub semering si dupa ce-l cureti nu mai curge.

E o treaba de max. 15-20 de min. si fara sa demontezi nimic de pe motor.

Uite aici:

Daca nu vrei sa cauti "scula" pe ebay, ca aici in RO nu stiu daca gasesti, atunci poti trece pe la mine (ca vad ca esti din TM) si putem incerca sa le curatam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator darcocbr

Salut baieti si mersi de reply'uri. Ieri am facut o tura (150 km) si am constatat ca treaba e destul de serioasa, adica a început sa curga tot mai mult. Nu avea rost sa mai stau asa, e abia jumătatea lui august. Am fost de dimineata in oras (inca 150 km), a curs destul ulei si azi.. si s a rezolvat. Semeringuri ulei+praf, ulei si curatate pe interior asa cum trebuie (eu am facut asta), deci e ce trebuie. Este o diferenta sesizabila, sau doar mi se pare. Va mulțumesc pt sfaturi, bine ca numai sunt probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut baieti si mersi de reply'uri. Ieri am facut o tura (150 km) si am constatat ca treaba e destul de serioasa, adica a început sa curga tot mai mult. Nu avea rost sa mai stau asa, e abia jumătatea lui august. Am fost de dimineata in oras (inca 150 km), a curs destul ulei si azi.. si s a rezolvat. Semeringuri ulei+praf, ulei si curatate pe interior asa cum trebuie (eu am facut asta), deci e ce trebuie. Este o diferenta sesizabila, sau doar mi se pare. Va mulțumesc pt sfaturi, bine ca numai sunt probleme.

mah tu minti, ai facut si 150 km si servisat furca pana la ora asta?

 

si dece mergi cu ghiveciul ala de cbr cand ai s1000rr?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator darcocbr

Unde scrie ca mai am bmw ul ? N ai ochelarii la indemana sau care i problema ? Ca mint sau nu, e problema mea. Nu e nevoie sa ma crezi tu, crede-ma ! ;)

Edit:tu esti un ghiveci, motorul e ce trebuie!

Editat de darcocbr
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La cuzineti te-ai uitat?

Eu mi-am invatat lectia: la mobre de 10 ani+ schimbi tot ce zice la carte (chestii care oricum trebuiau schimbate de cateva ori dar toti le ignora).

Lectia numaru' doi: cuzineti + semeringuri de origine! Se comanda la Honda, nu costa o avere si stii c-ai facut treaba ca lumea.

Editat de cnairda
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator darcocbr

Refacem service'ul total in primavara, dar nu in Timisoara, la București. Este suficient si asta pt acest sezon, e ok ca nu se pierde ulei si oricum se simt mai bine.

Editat de darcocbr
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este bine ca ai rezolvat partial problema, si in plus, tu te-ai implicat. Acum serios, nu mi-o lua in nume de rau, dar schimba avatarul! Tu super membru si esti cu pantaloni scurti, casca cu viziera fumurie si slapi pe un motor de viteza?! Chiar daca nu circuli asa, dar nu da bine la PUBLIC..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut baieti si mersi de reply'uri. Ieri am facut o tura (150 km) si am constatat ca treaba e destul de serioasa, adica a început sa curga tot mai mult. Nu avea rost sa mai stau asa, e abia jumătatea lui august. Am fost de dimineata in oras (inca 150 km), a curs destul ulei si azi.. si s a rezolvat. Semeringuri ulei+praf, ulei si curatate pe interior asa cum trebuie (eu am facut asta), deci e ce trebuie. Este o diferenta sesizabila, sau doar mi se pare. Va mulțumesc pt sfaturi, bine ca numai sunt probleme.

ce masura ai avut in vedere? volumul de lichid pe care-l aveai in carte sau nivelul ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator darcocbr

Pai intentionat e pus avatarul, iti dai seama ?! Sunt mulți care isi iau foc pe aici, pt asta e pusa poza.

Este bine ca ai rezolvat partial problema, si in plus, tu te-ai implicat. Acum serios, nu mi-o lua in nume de rau, dar schimba avatarul! Tu super membru si esti cu pantaloni scurti, casca cu viziera fumurie si slapi pe un motor de viteza?! Chiar daca nu circuli asa, dar nu da bine la PUBLIC..

» Post actualizat in 17 Aug 2015 18:27

Am turnat pana aproape de nivel, apoi am destins si am comprimat de vreo 10 ori pt aerisire. Am masurat nivelul cu un subler de adancime la nivelul specificat in manual si am mai pus ulei pana la nivel. Am mai comprimat furca de cateva ori , am lasat o vreo 10 minute pana n au mai ieșit bule de aer, s a pus totul la loc in ordine si cam aia a fost. Nu stiu cat de bine am explicat și ce s a inteles..:)

E prima data cand asist la asa ceva.

Pana sezonul viitor e mai mult decat ok. In primavara schimb si rulmentii de jug, rulmentii roata fata/spate, o revizie totala a furcii cu tot ce trebuie..

ce masura ai avut in vedere? volumul de lichid pe care-l aveai in carte sau nivelul ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator darcocbr

Ma bucur daca s a si inteles ceva. Ma gandeam daca ar exista posibilitatea ca in primavara, daca nu am drum spre București, sa trimit furca prin curier la un mecanic priceput si sa se ocupe de ea ca la carte si sa o si primesc inapoi :). .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Singura problema este detinerea unei prese pt desf arcurilor de pe cartuse. Cel mai important este nivelul de ulei, nu cantitatea lui.Pt a asigura nivelul de ulei, trebuie sa ai o seringa racordata la o tija(tub)subtire pe care se afla un opritor care poate culisa pe tija. Se masoara cu ruleta inatimea dorita pe tija, tija se baga in telescop pina la opritor, se pune ulei in plus ca sa depaseasca nivelul, dupaia se aspira cu seringa surplusul de ulei. Dispozitivul poate fi confectionat artizanal.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intreb, nu dau cu parul... de ce obligatoriu la nivel si nu la nr de ml? E acelasi lucru si manualul da ambele variante. E mai simpla umplerea cu cana gradata/seringa, zic eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...