Robert Sc Postat August 19, 2015 Share Postat August 19, 2015 Salut ! Am scos motorul din service si numai porneste la impins. L-am dus acolo ca sa imi puna semnalizarile, sa faca stopul pe spate si sa il faca sa porneasca din nou la buton. Cand l-am luat mi-au zis ca electromotorul e stricat si imi trebuie unul nou si o sa imi porneasca din nou la buton, dar de ce numai porneste la impins? Are vreo legatura electromotorul cu pornitul la impins? Am observat ca nu prea da scanteie ( un vecin din cartier a zis ca i-au semnalizarile din curent si nu are putere sa dea scanteie cum trebuie ). Pot sa pornesc motocicleta la impins fara electromotor? Inainte il impingeam jumatate de metru si pornea, dar avea electromotorul pus ( stricat ). Electromotorul are un cablu cu mufa si cred ca are un rol de masa sau ceva de genul. Merita sa pun electromotorul inapoi chiar daca e stricat si sa incerc sa il pornesc din nou ( tot la impins ) ? Motorul e un Aprilia RS 125. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fury Postat August 19, 2015 Share Postat August 19, 2015 1. Electromotorul nu are nici o legatura cu pornitul la impins. Tu cand impingi mobra practic inlocuiesti electromotorul cu picioarele sau cu ce impingi motorul. Pune-l la loc si vezi daca porneste la impins. 2. Verifica singur daca e stricat, pui minusul de la baterie pe masa electromotorului si plusul il atingi de plusul de la electromotor si vezi daca se invarte ( atentie, tine-l cu piciorul sau ceva ca poate zboara. 3. Mi se pare foarte dubios ca dupa ce l-ai dus la "service" sa iti puna niste amarate de cabluri ai probleme la electromotor... ori ti l-au ars ori ti-au facut altceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G B V Postat August 19, 2015 Share Postat August 19, 2015 Scrie si service-ul ca sa stim si noi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Robert Sc Postat August 19, 2015 Autor Share Postat August 19, 2015 Cand l-am dus acolo era deja stricat electromotorul... era varza. Magetii is rupti, i-am sI scos... Nu am pretentii sa porneasca la buton, dar de ce nu porneste la impins ? De ce nu da scanteie cum trebuie ? Inainte sa il duc acolo pornea din prima si cand il scot il imping, ma dau din deal, am fost tractat si tot degeaba ? Eu as pune electromotorul asa de forma, defapt numai mufa aia as pune-o inapoi... poate are vreun efect, poate are rol de masa sau stiu eu ce... Zic asta pentru ca inainte avea electromotorul si pornea cu toate ca era stricat. » Post actualizat in 19 Aug 2015 18:28Service-ul se numeste Madras, si se afla in Iasi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat August 19, 2015 Share Postat August 19, 2015 Salve, Electromotorul scos din uz nu blocheaza pornirea de tip ^impins^. Conectorul acela de la electromotor face legatura cu releul de pornire(+) iar ( -) corp electromotor si sasiu/masa. Semnalizarile nu au legatura cu pornirea, comuta contactul pe ON si verifica-le, daca functioneaza este OK, stop frana la fel OK, le scoti din calcul. Posibil sa ai probleme pe aprindere, conector slabit de cand s-a lucrat, etc. Cum ai verificat scanteia daca spui ca este slaba? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat August 19, 2015 Share Postat August 19, 2015 incarca bateria. e posibil sa se fi consumat cat au facut teste de lumini pe acolo. Mai ales ca nefolosind pornirea automata sunt sasne sa fi fost slaba rau. De obicei alternatoarele au magneti permanenti, nu electromotoarele..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Robert Sc Postat August 19, 2015 Autor Share Postat August 19, 2015 (editat) Salve, Electromotorul scos din uz nu blocheaza pornirea de tip ^impins^. Conectorul acela de la electromotor face legatura cu releul de pornire(+) iar ( -) corp electromotor si sasiu/masa. Semnalizarile nu au legatura cu pornirea, comuta contactul pe ON si verifica-le, daca functioneaza este OK, stop frana la fel OK, le scoti din calcul. Posibil sa ai probleme pe aprindere, conector slabit de cand s-a lucrat, etc. Cum ai verificat scanteia daca spui ca este slaba? Scanteia a fost verificata la service cu ceva care se verifica daca da scanteie. A fost verificata si cum fac majoritatea ( scos bujie bagata in fisa si atinsa de altceva sa se vada daca da scanteie ) » Post actualizat in 19 Aug 2015 18:44 incarca bateria. e posibil sa se fi consumat cat au facut teste de lumini pe acolo. Mai ales ca nefolosind pornirea automata sunt sasne sa fi fost slaba rau. De obicei alternatoarele au magneti permanenti, nu electromotoarele..... Bateria e noua + de asta de ce sa o incarc daca eu vreau sa il pornesc la impins ? Pot sa fac asta chiar si fara baterie... Editat August 19, 2015 de Robert Sc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat August 19, 2015 Share Postat August 19, 2015 Scanteia a fost verificata la service cu ceva care se verifica daca da scanteie. A fost verificata si cum fac majoritatea ( scos bujie bagata in fisa si atinsa de altceva sa se vada daca da scanteie ) » Post actualizat in 19 Aug 2015 18:44 Bateria e noua + de asta de ce sa o incarc daca eu vreau sa il pornesc la impins ? Pot sa fac asta chiar si fara baterie... 1. Daca la service au stabilit ca scanteia este slaba, de ce ai plecat de acolo cu motorul nepornit, stiind ca il pornesti si impins? Te intorci la service sa-ti rezolve problema. 2. Fara acumulator nu o sa pornesti niciodata chiar si impins, este sursa de energie pentru aprindere ! Este o intreaga poveste aici...nu ai mobra cu magnetou si pedala, motorul tau este prevazut cu starter, joasa si inalta tensiune pentru aprindere, CDI, etc=toate au nevoie de acumulator. Sper ca ai acumulatorul pe motocicleta?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Robert Sc Postat August 19, 2015 Autor Share Postat August 19, 2015 1. Daca la service au stabilit ca scanteia este slaba, de ce ai plecat de acolo cu motorul nepornit, stiind ca il pornesti si impins? Te intorci la service sa-ti rezolve problema. 2. Fara acumulator nu o sa pornesti niciodata chiar si impins, este sursa de energie pentru aprindere ! Este o intreaga poveste aici...nu ai mobra cu magnetou si pedala, motorul tau este prevazut cu starter, joasa si inalta tensiune pentru aprindere, CDI, etc=toate au nevoie de acumulator. Sper ca ai acumulatorul pe motocicleta?! 1. Am crezut ca o sa pot sa il pornesc eu acasa. O sa ma duc maine inapoi la service. 2. Da, am acumulatorul pe motocicleta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat August 19, 2015 Share Postat August 19, 2015 incarca bateria. e posibil sa se fi consumat cat au facut teste de lumini pe acolo. Mai ales ca nefolosind pornirea automata sunt sasne sa fi fost slaba rau. De obicei alternatoarele au magneti permanenti, nu electromotoarele..... Sunt destule mobre care au magneti permanenti in loc de stator bobinat la electromotor, e mai simplu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat August 19, 2015 Share Postat August 19, 2015 Salut, motorul ca sa porneasca are nevoie de: aer si benzina in proportia si cantitatea corecta si o scanteie, data cand trebuie si cu puterea care trebuie. Dupa ce o impingi si nu porneste da jos bujia si vezi daca s-a udat cu benzina. Daca nu inseamna ca nu vine benzina, si prea putina si nu va porni. Daca este uda rau posibil sa vina prea multa si iar nu porneste. Daca vine benzina in amestec corect cu aerul si in cantitatea corecta dar scanteia are putere mica sau vine cand nu trebuie iar nu porneste. Cand incerci sa pornesti impinsa da vreun rateu? O scanteie buna presupune sa ai si o fisa de bujie buna. Nu o sa vezi niciodata cu ochiul eventualele scurgeri de curent datorate fisei proaste. Asta se masoara. Oricum asa cum ti s-a recomandat mai sus verifica bateria: daca este descarcata nu porneste nici impinsa (verificat personal ). Succes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Prototype010 Postat August 19, 2015 Share Postat August 19, 2015 Salut, motorul ca sa porneasca are nevoie de: aer si benzina in proportia si cantitatea corecta si o scanteie, data cand trebuie si cu puterea care trebuie. Dupa ce o impingi si nu porneste da jos bujia si vezi daca s-a udat cu benzina. Daca nu inseamna ca nu vine benzina, si prea putina si nu va porni. Daca este uda rau posibil sa vina prea multa si iar nu porneste. Daca vine benzina in amestec corect cu aerul si in cantitatea corecta dar scanteia are putere mica sau vine cand nu trebuie iar nu porneste. Cand incerci sa pornesti impinsa da vreun rateu? O scanteie buna presupune sa ai si o fisa de bujie buna. Nu o sa vezi niciodata cu ochiul eventualele scurgeri de curent datorate fisei proaste. Asta se masoara. Oricum asa cum ti s-a recomandat mai sus verifica bateria: daca este descarcata nu porneste nici impinsa (verificat personal ). Succes De ce sa nu porneasca impinsa? Eu am avut bateria descarcata si pornea impinsa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat August 19, 2015 Share Postat August 19, 2015 Depinde cat de descarcata era. Daca ti-a pornit, foarte bine. Mie nu. Si multe altele nu pornesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Prototype010 Postat August 19, 2015 Share Postat August 19, 2015 Depinde cat de descarcata era. Daca ti-a pornit, foarte bine. Mie nu. Si multe altele nu pornesc. Bine de stiut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Robert Sc Postat August 19, 2015 Autor Share Postat August 19, 2015 Va multumesc pentru sfaturi. Momentan nu stiu ce sa fac, daca sa schimb fisa, daca e din cauza bateriei, daca trebuie reglat amestecul de benzina si aer... Cred ca o sa ma duc maine din nou la service sau o sa chem pe cineva... Nu cred ca pot sa rezolv asta singur.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat August 19, 2015 Share Postat August 19, 2015 Din ce an este moto? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat August 19, 2015 Share Postat August 19, 2015 Un acumulator este incarcat la nivelul de 100% daca tensiunea la borne este minim 12,6 V. Daca tensiunea la borne este 12 V, acumulatorul este incarcat la nivelul de 25%, practic motorul nu porneste prin actionarea electromotorului pentru ca acest acumulator nu poate furniza curentul de pornire (ordinul a zecilor de amperi). Bun, motocicleta nu porneste cu demaror, dar poate porni impinsa pentru ca tensiunea limita la CDI este 12 V, inalta tensiune pentru bujie se produce in secundarul bobinei de inductie prin inductie electromagnetica. » Post actualizat in 19 Aug 2015 21:03Un acumulator este incarcat la nivelul de 100% daca tensiunea la borne este minim 12,6 V. Daca tensiunea la borne este 12 V, acumulatorul este incarcat la nivelul de 25%, practic motorul nu porneste prin actionarea electromotorului pentru ca acest acumulator nu poate furniza curentul de pornire (ordinul a zecilor de amperi). Bun, motocicleta nu porneste cu demaror, dar poate porni impinsa pentru ca tensiunea limita la CDI este 12 V, inalta tensiune pentru bujie se produce in secundarul bobinei de inductie prin inductie electromagnetica. PS. Te prezinti la service sa-ti rezolve problema, nu este complicata, si in plus, cred ca ai PLATIT?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Robert Sc Postat August 19, 2015 Autor Share Postat August 19, 2015 Din ce an este moto? Din 2006 » Post actualizat in 19 Aug 2015 21:08 Un acumulator este incarcat la nivelul de 100% daca tensiunea la borne este minim 12,6 V. Daca tensiunea la borne este 12 V, acumulatorul este incarcat la nivelul de 25%, practic motorul nu porneste prin actionarea electromotorului pentru ca acest acumulator nu poate furniza curentul de pornire (ordinul a zecilor de amperi). Bun, motocicleta nu porneste cu demaror, dar poate porni impinsa pentru ca tensiunea limita la CDI este 12 V, inalta tensiune pentru bujie se produce in secundarul bobinei de inductie prin inductie electromagnetica. » Post actualizat in 19 Aug 2015 21:03 PS. Te prezinti la service sa-ti rezolve problema, nu este complicata, si in plus, cred ca ai PLATIT?! Cred ca o sa ma duc la service. Da am platit sa imi instaleze semnalizarile cumparate de la ei, sa faca stopul pe frana, sa imi puna cauciucurile noi pe care tot de la ei le-am luat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat August 19, 2015 Share Postat August 19, 2015 Cel mai bine: mergi la service si sa iti faca moto cum era cand ai dus-o la ei. Pentru tine sa studiezi: Aprilia_RS125 Repair_manual_2006.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Robert Sc Postat August 19, 2015 Autor Share Postat August 19, 2015 Cel mai bine: mergi la service si sa iti faca moto cum era cand ai dus-o la ei. Pentru tine sa studiezi: Multumesc pentru sfaturi si pentru manual Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dude123 Postat August 20, 2015 Share Postat August 20, 2015 Poate aveai un CDI in stare buna si l-au schimbat si eu ca cine stie, aveau nevoie de al tau... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dany_Tm Postat August 20, 2015 Share Postat August 20, 2015 Posibil și varianta asta. Nu ai stat lângă ei când au schimbat semnalizările? Nu e de lăsat niciodată motorul la mecanic fără sa fi lângă el și sa te uiți ce face. Părerea mea Poate sa iti schimbe piesele, poată sa facă fusarai și îți ia banu aiurea, plus ca poți fura meserie dacă se prinde » Post actualizat in 20 Aug 2015 05:14 Iar în cazul în care îți spune mecanicul ca nu e de acord sa stai lângă el îl bagi în... Și cauți altul care e de acord. Simplu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roni Postat August 20, 2015 Share Postat August 20, 2015 Daca ai alternator cu magneti permanenti, nu vad de ce nu ar porni impinsa/la pedala.Acum NU te cert/critic DAR: cand ai un motor care nu porneste corect, cred ca prioritar e sa-l faci sa functioneze si apoi sa-l upgrade-zi la semnale, cauciucuri etcIn mare, lipsa de "viata" a unei mobre nu ar trebui sa puna prea mari probleme in identificarea cauzei; cel putin pentru un mecanic care stie cat de cat. Ce au spus baietii mai devreme poti aplica si tu, privind verificarea pas cu pas. Spuneai mai devreme ca "magnetii" erau rupti; poate carbunii, pentru ca magnetii sunt lipiti strasnic de carcasa si s-ar sparge nu rupe doar in caz de socuri zdravene. Carbunii se schimba si se reverifica daca nu cumva e alta problema la electromotor.Cauzele pentru care acel motor nu porneste pot fi multiple: mecanic, electric, electronic, etcSucces, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Radu H. Postat August 20, 2015 Share Postat August 20, 2015 Posibil și varianta asta. Nu ai stat lângă ei când au schimbat semnalizările? Nu e de lăsat niciodată motorul la mecanic fără sa fi lângă el și sa te uiți ce face. Părerea mea Poate sa iti schimbe piesele, poată sa facă fusarai și îți ia banu aiurea, plus ca poți fura meserie dacă se prinde » Post actualizat in 20 Aug 2015 05:14 Iar în cazul în care îți spune mecanicul ca nu e de acord sa stai lângă el îl bagi în... Și cauți altul care e de acord. Simplu Hai sa nu exageram. Este un service cu cel putin 10 ani experienta, destul de cunoscut in partea Moldovei. Pe la ce intruniri am fost, baietii au sponsorizat de fiecare data si au oferit diferite premii. Daca era vorba de nea' Ghiţă din spatele blocurilor care are el 2 containere din fier si repara scutere in ele, mai ziceam, dar asa ... nu cred ca pentru un CDI care costa maxim 100 de euro si-ar pune clientii in cap + scandal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Coste Postat August 20, 2015 Share Postat August 20, 2015 Prinde firul negru masa care era la electromotor undeva pe motor si incearca sa il pornesti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.