Sari la conținut

Identificare motocicleta modificata


Postări Recomandate

Salutare,

 

Am o intrebare: daca motocicleta are modificari fata de varianta de fabica, pot avea probleme la identificare? In principiu este vorba despre roti si toba. Concret, in loc de 17 cu 19 motocicleta are 17 cu 17, iar toba este sport (asta, cel putin, este omologata si sa zicem ca nu ar fi probleme). Sau varianta 2, motocicleta dual sport cu roti enduro 19/21 merge la identificare cu 17/17 SM. In primul caz furca si roata originala nu mai exista, in cazul doi se pot schimba rotile daca e nevoie.

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar nu stiu daca vei avea probleme la RAR sau nu. Nu stie nimeni pana nu ajungi acolo, noi acum doar speculam.

 

La cum am vazut ca se aplica legea in ultimul an, e la noroc clar. In Bucuresti chiar au inceput sa iti faca un control minutios la omologare - schimbare de proprietar si de ceva vreme sa pice oameni pentru ca numarul din spate nu avea beculet de ilumnarea al numarului pe timp de noapte deci da... sanse foarte mari sa nu treci in absenta unei ajustari care s ao faca sa fie in parameterii normali.

 

Toba non-stock sport omologata ? Scrie pe ea asta ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in principiu trebuie sa utilizeti dimensiunea amvelopelor si rotilor trecute de producator in acte;seria motor si cadru sa corespunda , luminile sa functioneze corespunzator.

Nu se vor face teste de franare si nici de decibeli( doar daca ...).

Mobra trebuie sa fie curata

Mi se pare un minim de bun simt pe care trebuie sa il respectam cand ne ducem la RAR.Dupa aceea e alta poveste

Editat de Geamanu Alin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in principiu trebuie sa utilizeti dimensiunea amvelopelor si rotilor trecute de producator in acte;seria motor si cadru sa corespunda , luminile sa functioneze corespunzator.

Nu se vor face teste de franare si nici de decibeli( doar daca ...).

Mobra trebuie sa fie curata

Mi se pare un minim de bun simt pe care trebuie sa il respectam cand ne ducem la RAR.Dupa aceea e alta poveste

 

Bine zis, cu mentiunea ca nu iti pune, cum ai zis si tu, decibelmetru pe bord.... dar daca toba doar "pare" a nu fi cea originala, domnul inginer ti-o porneste si daca motorul tau scoala tot blocul in parcare, nu trece nici sa o bati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine zis, cu mentiunea ca nu iti pune, cum ai zis si tu, decibelmetru pe bord.... dar daca toba doar "pare" a nu fi cea originala, domnul inginer ti-o porneste si daca motorul tau scoala tot blocul in parcare, nu trece nici sa o bati.

la a mea nu a pornit-o , nu a verificat luminile , mai ca nu stia nici ce model este , i-am spus eu ce sa scrie in acte....am pegaso 650 Ga , pe actele originale scrie Lg , dar nu a existat asa ceva niciodata asa ca m-a intrebat......mi-a scris seriile pe carte am platit 600 lei si pa puiu..

Insa am pe ea toate elementele stabilite de norme : amvelope , roti , tobe , lumini asa ca nu le-a mai probat...in schimb la seful meu care are o motocicleta cu 10 ani mai noua ia verificat si luminile si franele , asa ca e bine sa fi pregatit de orice

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt motociclete facute din bucati. Ma intereseaza in special primul caz pentru ca roata originala nu mai exista... Altfel nu este nimic in neregula.

 

@Bobossus - nu am verificat, dar actualul proprietar imi spune ca toba este cumparata din Ro, este pentru modelul de motocicleta in cauza si are omologare (probabil are si silencer?). In rest tot ce poate ridica un semn de intrebare este prezent si functional, motocicleta este ca noua.

Cealalta, care e un DRZ si pe care am vazut-o, are silencer deci nu e problema. Iar aceea are si rotile originale, de asta nici nu insist. Doar ca prima mea optiune este totusi o motocicleta enduro touring.

 

@Geamanu Alin - nu vad unde e lipsa de bun simt. Nu sunt la prima motocicleta, stiu cum trebuie sa ma prezint la RAR. Motocicleta despre care vorbesc este inmatriculata in Ro avand modificarea facuta, deci despre ce vorbim? Sa inteleg ca prin alte parti se poate iar in Bucuresti au venit doar campionii la scarpinat boul intre coarne? Ca nu se pune problema de dat bani ca sa treaca "pe naspa".

 

Edit: Alin, intelege ca eu nu vreau sa trec cu o motocicleta in neregula, ci cu una imbunatatita. Si, daca tot ai dat un exemplu, spune-mi te rog de unde stia respectivul care este "norma" din moment ce "mai ca nu stia ce model este"? :)

Editat de razvano
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt motociclete facute din bucati. Ma intereseaza in special primul caz pentru ca roata originala nu mai exista... Altfel nu este nimic in neregula.

 

@Bobossus - nu am verificat, dar actualul proprietar imi spune ca toba este cumparata din Ro, este pentru modelul de motocicleta in cauza si are omologare (probabil are si silencer?). In rest tot ce poate ridica un semn de intrebare este prezent si functional, motocicleta este ca noua.

Cealalta, care e un DRZ si pe care am vazut-o, are silencer deci nu e problema. Iar aceea are si rotile originale, de asta nici nu insist. Doar ca prima mea optiune este totusi o motocicleta enduro touring.

 

@Geamanu Alin - nu vad unde e lipsa de bun simt. Nu sunt la prima motocicleta, stiu cum trebuie sa ma prezint la RAR. Motocicleta despre care vorbesc este inmatriculata in Ro avand modificarea facuta, deci despre ce vorbim? Sa inteleg ca prin alte parti se poate iar in Bucuresti au venit doar campionii la scarpinat boul intre coarne? Ca nu se pune problema de dat bani ca sa treaca "pe naspa".

vorbeam in general , nu la cazul de fata , nu am dreptul sa judec situatiile pe care nu le cunosc iar bun simt era intre " " adica , acolo ne ducem cu ele in limitele date de producator. Ai pus problema dimensiunilor amvelopelor 19-21 , daca in actele originale scrie 19 te duci la RAR cu 19 , asta am vrut sa spun , nu cu 21

Dac in talon ai 19/17 te duci la RAR cu 19/17 , daca se uita omu' si iti verifica rotile de da inapoi la 17 /17

Editat de Geamanu Alin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Andrei - Identificare, nu ITP. Acolo e si normal sa o faca.

 

Am gasit textul asta pe pagina la RAR:

"Pentru vehiculele care sunt sau au mai fost înmatriculate în România şi care îşi schimbă deţinătorul, Registrul Auto Român eliberează un certificat de autenticitate în cazul în care se menţin principalele elemente de identificare şi caracteristicile constructive ale vehiculului în aceeaşi configuraţie ca în momentul omologării. [...]"

Sincer nu m-a preocupat niciodata subiectul asta. Cu motocicletele sau masinile pe care le-am avut am mers direct la RAR, am parcurs procedura, la revedere si drum bun.

 

Deci, teoretic, daca la prima inmatriculare (motocicleta a venit din Germania cu roata fata de 17", doar toba a fost schimbata aici) s-au trecut datele motocicletei asa cum a fost prezentata la RAR, atunci nu ar trebui sa am vreo problema. Cel putin eu asta inteleg. Ramane sa verific cu vanzatorul.

Editat de razvano
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O roata de 17 in loc de 19 o sa sara in ochi la identificare. Diametrul rotilor e trecut in CIV si in talon asa ca se poate considera ca au fost modificate caracteristicile constructive. Identificarea se face la orice transcriere, adica la fiecare schimbare de proprietar, si e normal sa fie asa, pentru ca motocicleta poate fi modificata drastic fata de modelul omologat. Parerea mea...

Deci imprumuta o roata de 19 si fa-ti identificarea si ITP-ul, insa gandeste-te ca poti avea surprize si la o actiune RAR in trafic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O roata de 17 in loc de 19 o sa sara in ochi la identificare. Diametrul rotilor e trecut in CIV si in talon asa ca se poate considera ca au fost modificate caracteristicile constructive. Identificarea se face la orice transcriere, adica la fiecare schimbare de proprietar, si e normal sa fie asa, pentru ca motocicleta poate fi modificata drastic fata de modelul omologat. Parerea mea...

Deci imprumuta o roata de 19 si fa-ti identificarea si ITP-ul, insa gandeste-te ca poti avea surprize si la o actiune RAR in trafic.

Da, asta e clar. Dar daca roata de 17 exista in CIV si pe talon? (nu stiu daca e asa, e ceva ce trebuie sa clarific)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Teoretic, la identificare, au treaba doar cu seriile si atat. Practic, habar nu am.

Eu am fost in octombrie 2014 la identificare in Iasi. Aveam cauciuc pe spate de 170 in loc de 160, leduri pe pozitie si iluminare numar, semnalizari cam mici (daca in opinia mea erau cam mici, inseamna ca cineva care nu are legatura cu domeniul, clar le considera minuscule) si cap de lista, toba Devil. Am intrat in sediul cu motorul pornit si am iesit tot cu motorul pornit. Inauntru, fiind spatiul mare si inchis se auzea ca locomotiva si nu mi-a spus nimeni absolut nimic. Au verificat seriile (sasiu si motor) facut poze si la revedere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Teoretic, la identificare, au treaba doar cu seriile si atat. Practic, habar nu am.

Nu stiu de unde scoateti prostiile astea... Autentificarea (asa se numeste, ca-ti da certificat de autenticitate, nu carte de identitate...) presupune verificarea ca utilajul prezentat corespunde cu utilajul trecut in carte. Daca in carte scrie ca tre' sa ai roata de 19 pe fata si tu ai pe 17, ura si la gara!

Asta ar trebui sa faca aia de la RAR. Ca ei nu fac asta decat in cate-o zi in care nu i-a futtut nevasta sau amanta cand au avut ei chef, asta-i alta poveste.

Editat de Kollar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La identificare mi-au verificat şi trecut in baza de date seriile de la motor şi cadru. Nu a fost pornită, nu s-a verificat dimensiunea roţilor şi a cauciucurilor, de fapt nu au verificat nimic ,nici lumini ,nici frâne nici semnalizări etc(cel puţin aşa e la Dâmboviţa)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E grele... :)

 

Daca motocicleta e adusa de afara (adica nu are inca CIV) la RAR se face IDENTIFICARE si ITP => se obtine CIV + ITP

 

Daca motocicleta a fost deja inmatriculata in RO, atunci la schimbarea de proprietar se face AUTENTIFICARE

Editat de cstelia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cstelia, e vice versa.

Adica: la aducerea in tara se face Autentificare, Identificare si ITP. Daca e deja inmatriculata in tara se face Identificare. Se face si ITP daca acesta a expirat..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...