Sari la conținut

Ktm 690 enduro R


Postări Recomandate

N.o sa vezi mare hard enduro cu ktm u ala 690 ,  Tot la soft va fii folosit . Ia fiti sinceri cu voi , credeti ca vor fii  situatii unde doar el va biruii si alt model nu ? Povesti . Si da , daca vreau monocilindru ..... Plm si in 4 mii buget ma incadrez cu unu chiar foarte ok .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e vorba de hard enduro aici. Avantajele acestui model sunt ca are puterea suficienta (nu gafaie la un regim de 110-120km/h constant) si greutatea redusa. Dezavantajele sunt o autonomie scazuta si protectie la vant inexistenta. Din acest motiv au aparut destui producatori de rezervoare auxiliare si kituri de carene si parbriz. Spre exemplu, 690-ul de mai sus cu toate acele accesorii tot este mai usor cu 20-30 kg, comparativ cu un f800gs chel. Si diferenta asta de greutate poate contribui decisiv in a putea face sau nu un traseu, mai ales cand este nevoie sa ridici motocicleta de jos de mai multe ori. 

Sunt prin lume trasee pentru aventurieri hardcore, care efectiv nu pot fi facute cu motociclete adventure grele, (BAM road din Siberia este unul care imi vine in minte).

Comparativ cu x challenge, 690-ul are un propulsor net superior ca si performante si supensii superioare.

Editat de danutu_m
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Comparatie propulsor xchallenge-690, nu stiu ce sa zic... daca este sa compari fiabilitatea si sa ai in vedere acelasi an de fabricatie ( pana in 2009, cand a incetat productia x) as merge pe bmw. Am vazut un 690 la ani apropiati care a " fatat" in drum.

Daca este sa compari suspensiile, cu siguranta ktm este net superior suspensiei marzochi pe fata si tulumbei continental de pe spatele bmw-ului.

Si numai daca ma asculta cineva, in calitate de fost posesor al unui xchallenge, mi-as lua un 690 sau o 701 cu ochi inchisi :)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai perfecta dreptate, problema e cat de obosit e KTMul daca deja a si facut ceva calatorii mai hardcore. 

Pai anunțul are și numărul de Km, un pic peste 10.000km adică practic acum motorul este rodat și merge blana... proprietarul nu este vreun Racer care a rupt o pe genunchi ci a folosit o parca intr o singura călătorie in Asia centrala și în regim dualsport in rest pe meleagurile patriei.
Nu încerc sa i fac reclama sau ceva... nu sunt prieten apropiat cu Bogdan.

La restul comentariilor nu răspund ca au început de la unul complet off-topic și inutil...

Multam pt detalii privind kitul big bore. Ma batea asa for fun un gand, plus axa [emoji3] Presupun ca ar fi necesara si o resoftare apoi.
PS - modelul 2014+ am inteles ca beneficiaza si mai abitir de pe urma kitului asta.

Pt asa proiect Dyno tuning obligat, nu hărți puse cu TuneECU, ca altfel arunci cu banii pe geam și mai bine ti iei un 800GS. [emoji1787][emoji1787][emoji1787]

Cel mai bine se pretează la Toate modele după 2012 care au biela de 84,5mm. Și pentru proiecte extreme văd ca au și piston de 108mm adică vro 770cc [emoji23][emoji23][emoji23].
Deși menționează și 701 sau 690 ‘19 adică ultima generație de LC4, de fapt vorbesc in dodii, nu se potrivește pistonul pe ele datorită pinului cu alta dimnesiune la generația noua. Nici dacă schimbi tot ambielajul de la asta veche tot nu se potrivește. E treaba complicata. Deci cum ziceam, decât băgați bani intr un model mai vechi, părerea mea e ca ultima generație de LC4 merita toți banii.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 ore, mrwwwhite a spus:

părerea mea e ca ultima generație de LC4 merita toți banii.

Actualul 690 pe care il am are nitel sub 10mii km facuti. Parca nu-mi vine sa il dau pt modelul nou :D

Multam fain pt info ! O rumeg nitel, sa vad ce iese.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, stiu... trist dar adevarat. In ritmul asta o sa ajungem ca batranii aia care coboara la masina in weekend sa o curete in parcare, desi nu mai merg cu ea de ani de zile :)

 

Lasand asta, am patit saptamana trecuta o dubiosenie, poate aveti idee ce satana poate fi - am avut niste trebi prin Pipera, plecat pe acolo, caldura de curgeau apele pe mine, trafic de daca eram cu masina o bagam pe olx... d'astea de Bucuresti...

Am tot mers asa "roata la bara" ceva vreme pe St cel Mare si, pe la Dristor (vreo 10-12 km distanta), la o plecare de pe loc a murit motoru. I-am dat buton, a invartit voios da pla, nu pornea, invartea in gol. Am zis hai sa o las nitel sa se raceasca, s-au fiert dracii prin ea.

Dupa vreo 10 min ii dau cheie, porneste. Bag mana in gaz sa plec, moare. Ba ce plm... nu aveam nicio scula la mine sa scot o bujie, ceva, macar sa ma prefac ca ma pricep...

O mai las nitel, mai dau cheie, porneste, ii dau usor gaz sa nu moara, se balbaie si bleah...moare. Ii mai dau o cheie, o turez mai tare, se tureaza, da vreo 2 pacanele...si moare.

Deja era groasa. Ma scarpinam in ceafa ca badea Ion. A mai venit un frate motorist, i-am povestit, ne-am scarpinat amandoi in ceafa, si-a vazut de treaba.

Deja ma gandeam sa o iau la impins spre casa, aia e, dadeam jos kfc-ul de seara trecuta. Da' am zis inainte, sa mai incerc o metoda de iT-ist rus - i-am scos toate mufele de la ecu and stuff de sub sa, am lasat-o olecuta si le-am pus la loc.

A pornit si a mers de zici ca era bmw.... Deci wtf :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ori conectori ori mai degraba ceva prin ecu,si miscind de mufe s-au mai miscat si piesele 

daca e asa,treci cu el pe la mine intr-o zi,cu din-astea ma ocup dar pina acum doar pe auto..

Editat de mihai c
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

17 hours ago, Cap0ne said:

Da, stiu... trist dar adevarat. In ritmul asta o sa ajungem ca batranii aia care coboara la masina in weekend sa o curete in parcare, desi nu mai merg cu ea de ani de zile :)

 

Lasand asta, am patit saptamana trecuta o dubiosenie, poate aveti idee ce satana poate fi - am avut niste trebi prin Pipera, plecat pe acolo, caldura de curgeau apele pe mine, trafic de daca eram cu masina o bagam pe olx... d'astea de Bucuresti...

Am tot mers asa "roata la bara" ceva vreme pe St cel Mare si, pe la Dristor (vreo 10-12 km distanta), la o plecare de pe loc a murit motoru. I-am dat buton, a invartit voios da pla, nu pornea, invartea in gol. Am zis hai sa o las nitel sa se raceasca, s-au fiert dracii prin ea.

Dupa vreo 10 min ii dau cheie, porneste. Bag mana in gaz sa plec, moare. Ba ce plm... nu aveam nicio scula la mine sa scot o bujie, ceva, macar sa ma prefac ca ma pricep...

O mai las nitel, mai dau cheie, porneste, ii dau usor gaz sa nu moara, se balbaie si bleah...moare. Ii mai dau o cheie, o turez mai tare, se tureaza, da vreo 2 pacanele...si moare.

Deja era groasa. Ma scarpinam in ceafa ca badea Ion. A mai venit un frate motorist, i-am povestit, ne-am scarpinat amandoi in ceafa, si-a vazut de treaba.

Deja ma gandeam sa o iau la impins spre casa, aia e, dadeam jos kfc-ul de seara trecuta. Da' am zis inainte, sa mai incerc o metoda de iT-ist rus - i-am scos toate mufele de la ecu and stuff de sub sa, am lasat-o olecuta si le-am pus la loc.

A pornit si a mers de zici ca era bmw.... Deci wtf :D

Incearca sa schimbi si benzina, poate nu i-a placut ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De atunci nu am mai mers in conditii asemanatoare sa vad daca mai face, dar cat am mai mers pe ici pe colo nu a mai comentat nimic.

Mufele sunt foarte ok, in stare perfecta, nu au joc sau ceva, nu sunt oxidate sau mai stiu eu ce alte probleme de genul asta. Ori a fost un "bug" prin soft, ori s-a umectat bujia sau ceva... Draq sa-l cheptane, habar, n-am :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut si eu ceva probleme cu 690-ul meu (simptome usor diferite comparativ ce ai explicat tu, la mine murea la ralanti dupa ce se incingea motorul, insa pornea foarte usor) si in cautarea rezolvarii am citit destul de mult pe forumuri despre probleme legate de alimentare la 690. Pompa de benzina nu e un punct forte la 690, mai ales daca se neglijeaza schimbul filtrului de benzina din rezervor, si cand incepe sa dea semne de oboseala simptomele sunt similare cu ce ai scris mai sus si daca lasi motorul sa se mai raceasca putin, porneste din nou. Asta ar fi cazul cel mai nasol, insa ideal ar fi sa mai scoti motocicleta in conditii similare sa vezi daca revine problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 09.09.2019 la 11:32, danutu_m a spus:

Pai si daca accesorizezi un  x challenge la fel ca si 690-ul din anunt (asta daca s-or face kituri rally si pentru bmw) crezi ca ar fi mai ieftin? Ideea e ca 690-ul asta de pe autovit e gata pregatit pentru ture lungi prin locuri departate de civilizatie.

Cred ca te intorci pe jos de acolo. Nu cred ca trebuie asimilata performanta cu fiabilitatea. Sunt doua chestiuni divergente in cazul 690. Adica la in primi 20 mii km te gandesti la culbutori, senzor cric, cilindru receptor, injector, pompa benzina... adica departe de civilizatie. Probabil de acolo cele 50 kg minus si cei 15 cai in plus. 

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Hai ca pana raspunde yuk, poate te mai luminez eu. Culbutorii au pe partea unde calca lobul axei cu came niste rulmenti cu ace si pana prin 2015 se pare ca au fost multe cazuri in care acei rulmenti au cedat. In mare, din ce am citit, sunt doua probleme intalnite la acei rulmenti: ori se uzeaza si apare joc radial, ori boltul care fixeaza rulementul iese efectiv din locasul lui. Daca primul caz este unul mai fericit, in sensul ca problema poate fi observata atunci cand verifici jocul la supape (asta daca si demontezi culbutorii si verifici rulmentii respectivi) si teoretic ar trebui sa apara sunete in motor, in cazul al 2-lea e mult mai nasol, pentru ca practic acele din rulment zboara prin motor. Din 2015 au fost revizuiti culbutorii la 690 (au o stanta cu "15" pe ei) si se pare ca nu au mai fost probleme, sau cel putin nu sunt documentate. Nu stiu daca iti place  sau nu sa surubaresti la motocicleta, insa sa stii ca verificatul jocului la supape la 690 este o operatiune foarte usoara, care se poate face intr-un timp destul de scurt (mai mult dureaza sa dai jos airbox-ul si sa cureti de mizerie capacul si ce mai e prin zona). Eu de exemplu verific jocul la supape mai devreme de ceea ce scrie in manual si de fiecare data dau jos si culbutorii sa verific rulmentii si boltul respectiv.


In rest, yuk are dreptate in mare parte cu ceea ce scrie, cam asta este compromisul in cazul 690-ului. Adica e o motocicleta performanta, care nu prea exceleaza pe pe partea de fiabilitate. Insa o parte din probleme pot fi prevenite daca se face o mententanta corespunzatoare. Spre exemplu, amanarea schimbului filtrului de benzina poate genera probleme expuse mai sus de yuk (pompa de benzina crapa, se infurnda injectorul).
 

Editat de danutu_m
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, asa e si cazul 690-ului meu, fostul proprietar a schimbat preventiv culbutorii. Insa asa cum am scris si mai sus, nu ma bazez pe faptul ca acestia nu vor ceda, asa ca de fiecare data cand dau jos capacul sa verific jocul supapelor, demontez si culbutorii sa verific rulmentii si boltul de fixare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 03.10.2019 la 11:22, cozmino a spus:

@Yuk - Poti sa dezvolti un pe pic partea cu culbutorii? multumesc.

Am gasit tone de topicuri dupa rocker arm. Citesc...

Nu am ajuns in această fază, are 19000 km. Din păcate, nu sunt sigur că la ultima verificare, mecanicul că fi verificat culbutorul. Eu i-am zis și era scris pe fisa. El a zis că jocul este ok. Îl iei pe acela fain de la B?

@Dani ai învârtit motorul sa pui camele într-o anumită poziție?

Yamaha avea 34 mii când a plecat de la mine, merge bine și acum, și nu i-am schimbat nici un filtru de benzina.

Menționez că mobra merge bine cu toba și softul stock. Acum am pus înapoi toba aftermarket dar am dezactivat senzorul de oxigen și AIS. Ce nu știam până acum era că după debifarea lor trebuia salvat fișierul. 😁

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 13.10.2019 la 7:27, yuk a spus:

@Dani ai învârtit motorul sa pui camele într-o anumită poziție?

 

Dap, tre' sa invarti motorul pana se aliniaza un semn de la pinionul axei cu came cu un alt semn de pe placa suport. Pui astfel pistonul la PMS pe capatul cursei de compresie.

556800705_TDC690enduro.thumb.jpg.596382abcabf5c3be1449ade208a6a19.jpg

Referitor la schimbul filtrului de benzina de la 690, ma gandesc daca nu cumva si faptul ca busonul de alimentare fiind prost amplasat,  contribuie la imbacsirea acestuia. Daca te bagi cu motocicleta prin noroi, tre' sa ai grija foarte mare cand deschizi busonul pentru ca exista riscul sa bagi ceva pamant in rezervor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, danutu_m a spus:

busonul de alimentare fiind prost amplasat,  contribuie la imbacsirea acestuia. Daca te bagi cu motocicleta prin noroi, tre' sa ai grija foarte mare cand deschizi busonul pentru ca exista riscul sa bagi ceva pamant in rezervor.

 

 Stiu ca se gaseste ca accesoriu (sau se poate confectiona din ceva) o chestie din spuma care se pune pe capacul rezervorului si reduce astfel spatiul gol in care se poate aduna mizerie, noroi etc.

https://www.ktm.com/en/powerparts/protection/chassis-street/foam-rubber-d0bf6a05/?year=2010&segment=Enduro&model=9703J6

 

Mai exista de asemenea si posibilitatea de a inlocui busonul cu totul cu unul 3rd party, cu un capac care se infileteaza. Doar ca na, trebuie sa renunti la cheie :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...