Sari la conținut

600 rr 2004 - problema relanti si furtune smulse


demese
 Share

Postări Recomandate

Salutare,

Ma plimb cu o Honda cbr 600 rr din 2004, iar motorul merge bine atunci cand este cald. Nu am experienta cu motoare, dar ma pricep la mecanica sau orice parte tehnica. Mai departe va descriu problemele pe care vreau sa le rezolv:

1. Relanti:

- pornire la rece, variaza intre 1000 si 1200 rpm, iar dupa ce apa trece de temperatura de aprox 50 de grade, incepe sa se stabilizeze la 1400 rpm

- pornire la cald: Ok. se duce la 1400 rpm

Surubul din care reglez relantiul este strans la maxim, nu pot sa il mai strang la cald. Am incercat sa il strang la rece si mai mergea (logic ar insemna ca fast idle wax functioneaza-nu stiu cat de corect), apoi cand se incalzea motorul aveam turatia prea mare. In Mai-Iunie relantiul ajungea si la 1800 rpm. Cred si eu ca este cald in perioada asta a anului, dar eu banuiesc ca este un defect totusi. La ora 7 jumatate dimineata la cat plec eu la munca, este destul de racoare sa intre socul (cum o facea si inainte)

 

2. Azi ma uitam dupa cric sa il ridic, cand am observat capatul unui furtun care atarna liber. Nu am poza reala insa am gasit una pe google si este vorba de unul dintre cele doua furtune (cel din stanga este la mine): http://i.imgur.com/E37FA.jpg

Nu stiu ce face acel furtun mai exact

 

3. Pornirea foarte greoaie daca temperatura lichidului de racire depaseste 100 de grade. Abia-abia invarte. (Am citit pe forum si am gasit ca este posibil sa aiba joc in lagarele electromotorului. Alte posibile cauze?)

 

Merci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In general cele doua furtune sunt de la preaplinul rezervorului si de la suprapresiunea vasului de expansiune la supraincalzire.Pornirea greoaie la temperaturi inalte si fluctuatiile de turatie pot surveni de la un avans prea mare.Avansul prea mare poate cauza atat supraincalzirea motorului cat si un relanti marit si oscilant.In schimb motorul porneste foarte usor la temperaturi scazute, dar cu oscilatii de relanti.Sper ca este doar atat.Succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.Pornirea greoaie la temperaturi inalte si fluctuatiile de turatie pot surveni de la un avans prea mare.Avansul prea mare poate cauza atat supraincalzirea motorului cat si un relanti marit si oscilant.In schimb motorul porneste foarte usor la temperaturi scazute, dar cu oscilatii de relanti.Sper ca este doar atat.Succes.

Avansul nu ai cum sa-l modifici la 600 RR,de cat cu interventii pe motor sau in ECU.

» Post actualizat in 10 Aug 2016 08:44

Salutare,

Ma plimb cu o Honda cbr 600 rr din 2004, iar motorul merge bine atunci cand este cald. Nu am experienta cu motoare, dar ma pricep la mecanica sau orice parte tehnica. Mai departe va descriu problemele pe care vreau sa le rezolv:

1. Relanti:

- pornire la rece, variaza intre 1000 si 1200 rpm, iar dupa ce apa trece de temperatura de aprox 50 de grade, incepe sa se stabilizeze la 1400 rpm

- pornire la cald: Ok. se duce la 1400 rpm

Surubul din care reglez relantiul este strans la maxim, nu pot sa il mai strang la cald. Am incercat sa il strang la rece si mai mergea (logic ar insemna ca fast idle wax functioneaza-nu stiu cat de corect), apoi cand se incalzea motorul aveam turatia prea mare. In Mai-Iunie relantiul ajungea si la 1800 rpm. Cred si eu ca este cald in perioada asta a anului, dar eu banuiesc ca este un defect totusi. La ora 7 jumatate dimineata la cat plec eu la munca, este destul de racoare sa intre socul (cum o facea si inainte)

 

2. Azi ma uitam dupa cric sa il ridic, cand am observat capatul unui furtun care atarna liber. Nu am poza reala insa am gasit una pe google si este vorba de unul dintre cele doua furtune (cel din stanga este la mine): http://i.imgur.com/E37FA.jpg

Nu stiu ce face acel furtun mai exact

 

3. Pornirea foarte greoaie daca temperatura lichidului de racire depaseste 100 de grade. Abia-abia invarte. (Am citit pe forum si am gasit ca este posibil sa aiba joc in lagarele electromotorului. Alte posibile cauze?)

 

Merci

1.Verifica shocul termic daca functioneaza corect ( fast idle wax)

2.Furtunele sunt de la supraplin rezervor si supraplin vas antigel

3. Cand face asa slabeste putin suruburile de la capacul de pe dreapta la ambreiaj,daca porneste ok, demonteaza capacul si verifica daca este sudat si daca distantierele sunt corect montate la pinioanele de la starter clutch. Nu strica sa verifici si incarcarea,daca nu are probleme cand se incalzeste si de aceea ai pornirea grea.

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa este relantiul cu motorul cald:

Urmeaza sa verific socul termic. Cumva el lucreaza, pentru ca la cald nu mai pot sa reglaz turatia mai mult de 1300-1400, iar la rece pot sa mai invart de surub, astfel incat, atunci cand se incalzeste motorul sa ajunga la 1700-1800 rpm. Sau cel putin din acest comportament deduc ca functioneaza prost sau este dereglat...

Va multumesc

Editat de demese
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cele doua furtune sunt: unul pt supraplin de la rezervorul de benzina si unul de la supraplin de lichid de racire. ai grija de cel de la rezervor sa fie permsnent desfundat. atunci cand ploua, apa care ajunge pe marginile busonului trebuie sa se scurga pe acel furtun altfel ajunge apa in rezervor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

S-a rezolvat. Am reglat relantiul la rece din surubul din mijloc. Strans cam 1mm = 1600rpm la rece cu 25 de grade afara.

M-am jucat putin si cu suruburile din lateral si am observat ca daca il strang cateva ture pe cel din dreapta, motorul merge mult mai rotund. Banuiesc eu ce fac cele 2 reglaje(cantitatea de aer?), dar poate imi spune cineva mai exact ce regleaza, ca pe viitor sa stie si altii.

Merci

post-91500-0-90925300-1471775220_thumb.jpeg

Editat de demese
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a rezolvat. Am reglat relantiul la rece din surubul din mijloc. Strans cam 1mm = 1600rpm la rece cu 25 de grade afara.

M-am jucat putin si cu suruburile din lateral si am observat ca daca il strang cateva ture pe cel din dreapta, motorul merge mult mai rotund. Banuiesc eu ce fac cele 2 reglaje(cantitatea de aer?), dar poate imi spune cineva mai exact ce regleaza, ca pe viitor sa stie si altii.

Merci

alea din laterale nu sunt cumva ptr sincronizarile clapetilor la admisie?? ca tu ai injectie nu carburatie

Editat de mad_max_86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a rezolvat. Am reglat relantiul la rece din surubul din mijloc. Strans cam 1mm = 1600rpm la rece cu 25 de grade afara.

M-am jucat putin si cu suruburile din lateral si am observat ca daca il strang cateva ture pe cel din dreapta, motorul merge mult mai rotund. Banuiesc eu ce fac cele 2 reglaje(cantitatea de aer?), dar poate imi spune cineva mai exact ce regleaza, ca pe viitor sa stie si altii.

Merci

Tocmai ce ai desincronizat corpul de injectie!

De ce oare nu cititi careva pagini din manual inainte de a face ceva...

 

Pe viitor sa stie si altii.

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai le pot da inapoi ca le-am pozat. Faza este ca merge clar mai bine acum. Cel putin asa o simt si aud. Inainte parca se ineca cand vroiam sa trag putin de acceleratie. Acum merge mai lin. Toate acestea pana la proba contrara cand o va verifica un mecanic. In iernat sau dupa.

Sa le reglez ca inainte pana o duc la mecanic?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai ai cum fara sa masori vacumul.

Ai nevoie de un aparat de sincronizat..ceasuri,coloane,electronic cu senzori sau in lipsa lor un tester care sa afiseze valoarea senzorului MAP.

In timp ce faci sincronizarea,ai nevoie si de un aparat de masurat amestecul carburant,in felul acesta o sa reglezi corect acel motor.

 

Bafta!

 

PS. Asta sa intelegi ce usor este sa strici cand nu-ti faci temele.😉

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum daca tot am intrat in hora, trebuie sa joc.

Nu am gasit pe forum cum faci sincronizarea la 600rr din 2004. Pe 600rr.net am gasit mai multe detalii, unde spun ei ca nu se pot regla clapetele, doar valvele astea la care am umblat.

Dar ca sa ma conving, am gasit si manualul de reparatie, (cel de 84Mb, nu ala de 3Mb), iar la pagina 201(6-82) din pdf scrie de "Starter valve". Dupa denumirea lor si din ce am gasit, pare ca aceste valve au influenta doar la relanti (un bypass pt aer)

La pagina 205 este descris reglajul valvelor. Valva 3 este de baza, nici nu am umblat la ea, regland doar nr 4. Nu pot contesta un test de amestec carburant si reglare cu carb sync, insa imi este clar ca merge mai rotund la relanti, cu mai putine oscilatii in turatie.

Cat despre sincronizarea clapetelor, la pag 193(6-74) spun ca "The thorttle body is factory pre-set" si sa nu se umble la suruburile vopsite in alb. Nu vad cum s-ar regla clapetele la modelul meu.

Nu-mi dati in cap, vreau sa invat si poate aveti rabdare ca poate mai spun si prostii. Voi continua sa intru in subiect, atat teoretic cat si practic.

Merci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea, motorul mergea prost, posibil sa fie probleme de reglaj ralantiu si de sincronizare. Daca acuma merge mai bine, nu vad ce ar fi facut rau. Ca sa fie perfect trebuie facut cu ceasuri de vacuum etc, dar asta nu inseamna ca nu se poate face un reglaj 'ochiumetric' care da rezultate mai bune decat situatie initiala.

Dar intradevar trebuie sa pui mana pe scule doar dupa ce ai studiat problema (in manual sau alte surse) ca sa stii ce faci acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea sincera este sa mergi cu mobra la un mecanic , o sa o faci varza singur acasa sau impreuna cu ceva prieteni dupa care o sa platesti si mai mult reparatia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bingo JAGI! Sunt patit cu "mecanici" de masina, culmea, chiar la service-uri de reprezentanta sau echivalente.

Sa nu par rautacios, dar cine ma trimite la mecanic, nu pare sa stie ceva sau sa ma invete. Nu astept neaparat "secrete", totusi astept sugestii pertinente de la cine se pricepe, din moment ce in mare parte mi-o repar eu. Si nu mi se pare mare inginerie acest reglaj.

Sa revenim la topic. Intre ce valori medii trebuie sa fie vacuumul pe un corp clapeta, cu turatia la relanti, in conditii de buna functionare/reglare a motorului?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bingo JAGI! Sunt patit cu "mecanici" de masina, culmea, chiar la service-uri de reprezentanta sau echivalente.

Sa nu par rautacios, dar cine ma trimite la mecanic, nu pare sa stie ceva sau sa ma invete. Nu astept neaparat "secrete", totusi astept sugestii pertinente de la cine se pricepe, din moment ce in mare parte mi-o repar eu. Si nu mi se pare mare inginerie acest reglaj.

Sa revenim la topic. Intre ce valori medii trebuie sa fie vacuumul pe un corp clapeta, cu turatia la relanti, in conditii de buna functionare/reglare a motorului?

 

ce sa inveti daca esti capos?

 

iti spune lumea p'aci ca iti trebuie niste scule dedicate ca sa poti regla corespunzator parametrii carburatiei si tu o arzi Batman.......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intre ce valori medii trebuie sa fie vacuumul pe un corp clapeta, cu turatia la relanti, in conditii de buna functionare/reglare a motorului?

Informatia asta nu te ajuta, important e sa ai aceeasi valoare pe toti cilindrii, nu cat ai pe fiecare in parte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Informatia asta nu te ajuta, important e sa ai aceeasi valoare pe toti cilindrii, nu cat ai pe fiecare in parte.

 

Ba ma ajuta binox, sa stiu ce senzori de vacuum sa-mi cumpar. Vad ca avem cel putin o arie tehnica in comun :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma pricep la mecanica sau orice parte tehnica.

 

2.Furtunele sunt de la supraplin rezervor si supraplin vas antigel

 

:crack:

 

cand ti s-o infunda "furtunul" cu pietre, sa vezi ce fugi tu la doctor. vezi daca el rade de tine :crack:

forum romanesc, la ce sa te astepti

» Post actualizat in 22 Aug 2016 15:06

Cineva cu experienta, cam cat vacuum are pe un cilindru la relanti? Vreau sa fac un vacuumetru digital. (daca un admin considera ca se schimba subiectul, il rog sa inchida topicul si fac eu altul daca merita si este cineva interesat.) Ms

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar sa vreau sa te ajut online nu pot!

Si nu ca nu as vrea,trecutul meu pe acest forum o confirma...

Atata timp in cat nu ai cu ce sa masori vacumul creat sub clapete nu am cum sa-ti dau un sfat pertinent.

Cand sincronizarea se face prin deplasarea clapetelor(alte moto nu ca a ta)..atunci poti sa aproximezi spatiu de deschidere a clapetei sa sa "zici" ca ai sincronizat.

Dar aici nu ai cum,sunt o data clapetele care pot fi deplasate,strambe,uzate.

2.Vacumul trece prin acele pasaje..deci nu poti sti cat trece

3.Motorul are compresie,eficienta volumetrica,uzura diferita pe fiecare cilindru..

Deci tot masurarea vacumului este calea.

Tu ai aceste scule cu care poti masura acel vacum....nu

Deci cum sa te ajut?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar sa vreau sa te ajut online nu pot!

Si nu ca nu as vrea,trecutul meu pe acest forum o confirma...

Atata timp in cat nu ai cu ce sa masori vacumul creat sub clapete nu am cum sa-ti dau un sfat pertinent.

Cand sincronizarea se face prin deplasarea clapetelor(alte moto nu ca a ta)..atunci poti sa aproximezi spatiu de deschidere a clapetei sa sa "zici" ca ai sincronizat.

Dar aici nu ai cum,sunt o data clapetele care pot fi deplasate,strambe,uzate.

2.Vacumul trece prin acele pasaje..deci nu poti sti cat trece

3.Motorul are compresie,eficienta volumetrica,uzura diferita pe fiecare cilindru..

Deci tot masurarea vacumului este calea.

Tu ai aceste scule cu care poti masura acel vacum....nu

Deci cum sa te ajut?

» Post actualizat in 22 Aug 2016 16:18

Postez de pe mobil...scuze nu stiu de ce sa dublat.😕

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...