Vizitator goe 75 Postat Septembrie 14, 2016 Share Postat Septembrie 14, 2016 coborare de la Padis https://www.google.ro/maps/place/Padi%C5%9F/@46.5957928,22.6525534,15z/data=!4m5!3m4!1s0x4748c5bd71053609:0x9d213471f8ce7c27!8m2!3d46.5961004!4d22.7324945 am oprit-o eu pe-o tanti ca ii ieseau flacari deja de pe la frana eu prefer frana de motor desi sunt convins ca uzeaza mai mult motoreta si in plus fata de masina nu poti spune ca mai ai ai ceva economie la carburant. un lant ma tine 20k km iar discurile de ambreiaj arata bine dupa cateva zeci de mii de km. oricum am discuri de rezerva (mi le-am luat din exces de zel ) . daca nu as fi folosit frana de motor probabil ca faceam cunostinta cu santul de multe ori asa ca e cat se poate de OK frana de motor ce-i drept ma mai injura lumea crezand ca nu am stop pe frana . uneori mai apas putin pedala pe frana spate doar ca asa vada lumea ca se aprinde becul Da ,bravos! Dar eu ma refeream la frane de moto. Am avut probleme de supraincalzire si la auto si la camion dar la moto niciodata ,indiferent cat le-am chinuit . » Post actualizat in 14 Sep 2016 09:49 Vad cum o pasarica speriata de bombe sa distruga franele prin atingere permanenta pe coborare dar asta nu inseamna ca oricine trece pe acolo pateste la fel pentru ca mai sunt si oameni care stiu sa mearga. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george_p Postat Septembrie 14, 2016 Share Postat Septembrie 14, 2016 Domnul Goe, daca vorbim de ss care are sub 200kg si fara pasager si discuri ceva mai mari + cate 2 pistonase pe ambele parti ale etrierilor, nici eu nu cred ca ar ceda la vreo coborare, sunt facute pentru circuit si sunt sigur ca acolo franele sunt mult mai abuzate decat intr-o panta. Dar daca vorbim de ex de vreuna ca a mea, care are peste 200kg + pasager + bagaje + discuri si etrieri mai slabute, eu zic ca cedeaza pe TF sau TA.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Septembrie 14, 2016 Share Postat Septembrie 14, 2016 (editat) O samanta de adevar este acolo la diferenta dintre modele dar orice om care are macar doi neuroni ,are problema asta doar o data dupa care verifica partea mecanica si isi adapteaza stilul ca sa nu se mai repete. Editat Septembrie 14, 2016 de goe 75 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iaco Postat Septembrie 14, 2016 Share Postat Septembrie 14, 2016 Domnul Goe, daca vorbim de ss care are sub 200kg si fara pasager si discuri ceva mai mari + cate 2 pistonase pe ambele parti ale etrierilor, nici eu nu cred ca ar ceda la vreo coborare, sunt facute pentru circuit si sunt sigur ca acolo franele sunt mult mai abuzate decat intr-o panta. Dar daca vorbim de ex de vreuna ca a mea, care are peste 200kg + pasager + bagaje + discuri si etrieri mai slabute, eu zic ca cedeaza pe TF sau TA.. Eu am coborat transbucegiul cu hornetica (cu pasager) si nu am simtit vreo problema (teoretic, ar trebui sa avem aceleasi frane). A trebuit sa fac pauza cand am ajuns la intersectia cu drumul dintre Sinaia si Targoviste din cauza ca ma dureau mainile, dar cu franele n-am avut nici o problema. Am facut si transalpina (fara pasager), nici acolo nu am avut nici cea mai mica problema cu franele ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george_p Postat Septembrie 14, 2016 Share Postat Septembrie 14, 2016 Cred ca da, am avea aceleasi frane, numai ca tu ai discuri flotante si nu stiu daca-s mai mari in diametru...ma rog, chiar daca ar fi, cred ca ar fi mica diferenta. In schimb exista diferenta de greutate intre cele doua, de vreo 40 kg, dar cum zice si colegul mai sus, diferenta o face omul.. Eu unul folosesc frana de motor intotdeauna, atat la moto cat si la auto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Septembrie 14, 2016 Share Postat Septembrie 14, 2016 Eu nu inteleg ce discutati voi aici... e vorba de mers pe liber, doar pe franele mobrei vs. mers in treapta de viteza + franele mobrei. Voi vorbiti de coborari, dar nu in ce conditii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Septembrie 14, 2016 Share Postat Septembrie 14, 2016 mah cocosei mah... ce va rupeti ca chiorii... cute deci , franele pe orice sportiva din mileniul asta sunt supradimensionate bine de tot , de cate ori nu stiu dar sunt frane care trebuie sa opreasca 250-300kg de la 300km/h CEL PUTIN O DATA !!! eu cred ca multe sunt facute totusi sa opreasca chiar de 2-3-4 ori, in functie de materialul placutelor si punctul de fierbere al lichidului de frana.(terminal velocity la o mobra aruncata din avion e ~250km/h, cat de abrupta sa fie panta sa prinzi mai mult pe drum?) da, la bmw-uri cu i-abs la care propetarii schimba lichidul la 7-8 ani cand iau un bonus de salariu cred ca poti fierbe foarte usor magiunul ca lichid nu prea i se mai poate spune Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george_p Postat Septembrie 14, 2016 Share Postat Septembrie 14, 2016 eu vorbeam de coboratul pe liber, cred ca si goe cu iaco la fel.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Septembrie 14, 2016 Share Postat Septembrie 14, 2016 Am coborat pe liber o singura data in viata mea pentru ca am ramas fara benzina la Obarsia Lotrului .Am coborat cca 28 km pana in Petrosani .Am avut de pedelat doar o mica rampa dupa care din nou la vale pana in primul peco .Totul fara probleme si cu un motor antic . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kawazaki Postat Septembrie 14, 2016 Share Postat Septembrie 14, 2016 Pana la urma e ok? sau nu ? sa stiu si eu pe viitor ,unii sunt din alt film pa'cilea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Septembrie 14, 2016 Share Postat Septembrie 14, 2016 Acuma pe bune, in afara de pana prostului sau scarma-n poponeata pentru consum , mai exista vre-un motiv sa cobori pe liber? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FLEX Postat Septembrie 14, 2016 Share Postat Septembrie 14, 2016 Da, prostia pura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george_p Postat Septembrie 14, 2016 Share Postat Septembrie 14, 2016 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Septembrie 14, 2016 Share Postat Septembrie 14, 2016 Da, prostia pura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Septembrie 14, 2016 Share Postat Septembrie 14, 2016 ................ scarma-n poponeata pentru consum , ............. amu o intrebare, daca cobori panta cu frana de motor, nu consuma mai putin decat daca o scoti din viteza si o lasi la ralanti? vorbesc de motoarele pe injectie cel putin pe bordcomputer la masini cam asa arata..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Septembrie 14, 2016 Share Postat Septembrie 14, 2016 amu o intrebare, daca cobori panta cu frana de motor, nu consuma mai putin decat daca o scoti din viteza si o lasi la ralanti? vorbesc de motoarele pe injectie cel putin pe bordcomputer la masini cam asa arata..... Nu stiu si nu ma intereseaza sa fac calculele. Ce stiu sigur este ca uneori computerul de bord nu trece testul de logica .De exemlu atunci cand cobori cu motorul pornit si indica consum zero mananca rahat cu polonicul ca nu se poate ca un motor pornit sa nu consume absolut nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Septembrie 14, 2016 Share Postat Septembrie 14, 2016 Imi pare rau dar esti in eroare maxima excitat de miracolul tehnologiei. » Post actualizat in 14 Sep 2016 13:01Un motor nu este pornit fara compresie si explozie . Nu poti obtine explozia fara un minim de combustibil. » Post actualizat in 14 Sep 2016 13:05La unele masini si camioane de ultima generatie se indica 0 si daca esti pe loc si motorul la relanti dar daca intrii pe meniul de consum o sa gasesti consumul exprimat i l/h si acolo vezi ca se inregistreaza anumite valori dar niciodata 0 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Septembrie 14, 2016 Share Postat Septembrie 14, 2016 (editat) cand cobor o panta cu frana de motor imi indica 0,0/100km ceea ce clar ca nu e real, dar cum rotile invart motorul, consumul e f mic, poate nemasurabil pt computer iar daca il cobor scos din viteza, la ralanti, imi indica undeva pe la 1,7--1,8/100km, motorul merge in gol fara aport de putere din exterior, deci este necesar un consum mai mare de combustibil pt functionare Editat Septembrie 14, 2016 de apriliacluj Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
thesaw Postat Septembrie 14, 2016 Share Postat Septembrie 14, 2016 (editat) Consumul e chiar 0 pe perioade scurte la masinile noi cu injectie in frana de motor , inertia masinii invarte arborele cotit. Supapele se deschid/inchid, dar nu intra/iese din cilindru decat aer atmosferic. Cand turatiile scad suficient de mult injectia e re-pornita automat, apare iar amestec carburant, explozie, evacuare gaze etc. Nu e nicio minune a tehnologiei, pur si simplu asa functioneaza comenzile date de ECU pentru economie de carburant de scurta durata. Editat Septembrie 14, 2016 de thesaw Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smar2 Postat Septembrie 14, 2016 Share Postat Septembrie 14, 2016 Cine nu-i de acord ar fi bine sa citeasca putin cum functioneaza injectia electronica la motoare in diverse regimuri de mers, inainte sa spuna ca nu-i adevarat, ca n-are cum, ca nu exista... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Septembrie 14, 2016 Share Postat Septembrie 14, 2016 Si ca inginer ,definesti un motor a carui pistoane sunt puse in miscare doar de rularea rotilor ca fiind un motor pornit ?Mda,este putin similar cu situatia unui om care mentinut in viata doar de aparate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Septembrie 14, 2016 Share Postat Septembrie 14, 2016 O sa caut literatura pentru sistemul respectiv doar ca sa ma asigur ca nu este scrisa de acelasi inginer care scris-o pe cea cu noxele grupului VAG. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danutu_m Postat Septembrie 14, 2016 Share Postat Septembrie 14, 2016 (editat) Referitor la consumul de carburant in frana de motor, imi aduc aminte ca acum ceva timp s-a contrat B.B. cu TNG pe acest subiect, TNG sustinand ca exista consum de carburant in frana de motor. @einstein1984: se da o motocicleta pe injectie - aprilia rst1000. Tinand cont ca tu afirmi ca pe frana de motor consumul de carburant este 0, imi explici de ce frana de motor este vizibil mai puternica cand motorul este rece vs cu motor la temperatura optima de functionare? (cand zic rece vs temperatura optima de functionare ma refer la ~35grade vs ~80grade) Editat Septembrie 14, 2016 de danutu_m Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
thesaw Postat Septembrie 14, 2016 Share Postat Septembrie 14, 2016 Era vorba de masina mai sus, colegul sustinea ca e imposibil in frana de motor consumul sa fie 0. La moto eu nu ma pronunt, nu stiu daca e gandit ECU sa economiseasca carburant. Stiu ca am citit pe undeva ca la SV totusi sunt inchise injectoarele cand TPS-ul e pe pozitia inxlchis. Referitor la intrebarea ta, singura legatura ar fi rezistenta data de vascozitatea uleiului la rece fata de cea la cald. Intensitatea franei de motor e data de compresia motorului, profilul arborelui cotit (au frane de motor diferite monocilindrele fata de L2 V2 L4 etc) cutia de viteze si transmisia finala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
high_voltage_tm Postat Septembrie 14, 2016 Share Postat Septembrie 14, 2016 Eu am probat asa: treapta 3, accelerat pana pe la 5k rpm, dat drumu la gaz. Urmarit cu motocicleta incetineste in frana de motor, pe la 4k rpm oprit motoru din kill switch (butonu rosu), observat cu frana de motor Dana vine mai pronuntata. Pe la 2krpm bus butonu inapoi pe on, motoru reporneste automat si frana de motor devine mai slaba. Eu zic ca-i clar ca cel putin la motocicletele mai vechi pe injectie, injectoarele si bujiile functioneaza si in frana de motor si la liber. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.