Sari la conținut

Frana de Motor - OK sau NOT OK


RedRat
 Share

Postări Recomandate

O sa caut literatura pentru sistemul respectiv doar ca sa ma asigur ca nu este scrisa de acelasi inginer care scris-o pe cea cu noxele grupului VAG.

nu mai bine cautai inainte ???

 

opritul injectiei in "frana de motor" e treaba veche de cand a aparut injectia electronica la masini

 

la motociclete nu se taie complet benzina , sunt alte considerente, economia de carburant este putin relevanta , mai important este raspunsul la acceleratie

 

 

masinile nu ie camioane !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 138
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vizitator goe 75

 

 

 

masinile nu ie camioane !

 

Ha ha!

Masina este si un S class Mercedes si Tata Nano dar in materie de tehnologie un camion modern este mai aproape de un S class decat un produs Tata sau alte modele pentru saraci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ha ha!

Masina este si un S class Mercedes si Tata Nano dar in materie de tehnologie un camion modern este mai aproape de un S class decat un produs Tata sau alte modele pentru saraci.

si ce relevanta are asta? s classu mai opreste si in mers din injectoare ... sa faci un memoriu ca nu te-au anuntat si pe tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La rece vs cald, colegul saw are dreptate. La cum baga injectia pe motociclete vs alte injectii...irelevant, motocicliștii care se zgarcesc in halul in care isi pun întrebarea economiei de combustibil cand se gandesc la tehnica justa, ar trebui sa treaca prin alte procese de conștiința legate de folisirea mobrei.

Nici o pereche de boase nu ar strica...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Posibil la motorete sa se reia injectia la ture mai mari (ralantiul e 1300, poate reia injectia la 2500 ca sa evite socuri). Kill switchul la moto e acolo in caz ca se rupe cablul de inchis gazul sau o scapi, la masina poti frana in viteza cu motorul blana si o opreste, la motoreta nu as incerca.

@danutu, nush ce naiba cauti sa faci frana de motor la 35 de grade, lasa si tu mobra 1 minut sa se incalzeasca.

la motociclete nu se taie complet benzina , a pus TNG mai de mult cateva harti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la motociclete nu se taie complet benzina , a pus TNG mai de mult cateva harti

Sistemele initiale de injectie la motociclete aveau o mare problema cu efectul on/off, la masini inertia masica a utilajului nu genereaza aceleasi lovituri de berbece in transmisie ca la motociclete cind se taie gazul, probabil asta e explicatia pentru care un fir de benzina mai trece prin injectoare si in frina de motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sistemele initiale de injectie la motociclete aveau o mare problema cu efectul on/off, la masini inertia masica a utilajului nu genereaza aceleasi lovituri de berbece in transmisie ca la motociclete cind se taie gazul, probabil asta e explicatia pentru care un fir de benzina mai trece prin injectoare si in frina de motor.

EXACT !!!!

 

poate astea mai noi si modele economice sa fie altfel ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Controlul total si elegant al liniaritatii se face coreland viteza de deplasare cu treapta potrivita astfel incat sa ai motorul in priza, actiune imbinata cu actionarea sistemului propriu-zis de franare, nu se face tinand cont de consumul de combustibil. Si ca sa iasa, se retrogradeaza cu sprituri pentru a face tranzitii line (fara socuri) dar totusi rapide si sigure. Cel mai bine se studiaza putin si se exerseaza tehnica. Firul ala de benzina, in contextul de mai sus, nu reprezinta o intruziune si un factor care diminuează controlul pilotului asupra procesului, doar compenseaza inertia mica a motocicletei pentru a proteja si mai eficient mecanica, efectul lui devenind neglijabil cand celelalte lucruri sunt facute corect (si imperceptibil).

Nu stiu in off road, dar pe strada, in condițiile in care vrei sa profiti de tehnica pentru a merge mai repede, acel butonas te va face cu siguranta sa mergi mai incet. Mai ai si grija lui pe langa toooate celelalte griji si, se stie, pentru a merge cat mai tare si mai sigur, e nevoie de cat mai puține griji. D'aia unele lucruri se exerseaza pana devin automatisme, ca sa nu mai ai și grija lor.

Cam așa e in linii mari cu frana de motor, nu poti face bici din orice si oricum. Si ca sa nu moara expresii de genul "Honda e Honda" apare uneori si cate un fir de benzina cand se inchide gazul, pentru ca producatorul a conceput un sistem extrem de performant si placut in utilizare dar care, pentru a ramane asa, are nevoie de lucruri dincolo de nivelul de percepție obisnuit. Adica, nici vorba aia cu "plua-n poponeata si sufletu-n rai" nu a aparut degeaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi, de asta prefer modelele clasice cu carburator la care am eu (si nicidecum altii) controlul setarilor si reglajelor.

Iar pentru controlul total al liniaritatii franei de motor am montat un 2-nd killer cu buton (nu comutator) prin care pot "taia" aprinderea cand si cat de jos doresc (in ture), uneori e necesar mult sub turatia de relanti. Altfel, o schimbare de treapta in jos ar insemna un soc care rupe aderenta. E vorba de off-road si pante lungi si abrupte de coborare in padure.

 

eu nu inteleg nimic. daca cobori ceva grav nu se pune problema de retrogradare. daca o panta pune problema de downshift... poti s-o cobori in 1. maxim sa o lasi in 1, motor oprit cu switch sau cheie off (sa nu porneasca) daca e nevoie de labutzare ca sa zic asa (frana spate din ambreiaj, si piciorul drept pe jos / mal / sleau / whatever).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde la ce te referi cand spui off-road. Sunt motociclete care nu au contact si au doar primul buton. Cam toate care sunt pentru padure.

Restul de soft, au cam toate butonul al 2-lea dar scopul lui nu cred ca este pentru ce ai specificat tu.

 

http://wincycles.com/popup_image.php?pID=585&image=1&osCsid=e369f92094a998d60ed233b35b186e6a

 

In off-road.

Primele modele de kill switch aratau ca mai sus (buton NO, activabil / dezactivabil in zecimi de secunda).

Apoi s-au pus comutatoare basculante "stop / run" (lente si incomode ca si cheia de contact) dar mai sigure in situatia in care "mobra" o ia la vale si nu apasa nimeni pe buton :) Adica daca porneste accidental.

Problema e similara cu cea de la aragaz. Adica exista un debit minim de gaz (relanti) sub care flacara devine instabila sau face "buf".

Iar spatele "mobrei" rupe aderenta.

Cea mai buna solutie este cea si cu comutator dar si cu buton, conectate electric in paralel.

Unde nu mai e necesara frana spate din ambreiaj, ambele picioare pot fi pe sol iar reluarea tractiunii se poate face in zecimi de secunda activand aprinderea, inclusiv pe gazul deschis prealabil dupa nevoie.


» Post actualizat in 23 Sep 2016 23:37

http://thumbs.ebaystatic.com/images/g/tugAAOSwu4BVn0FD/s-l225.jpg

Asta este versiunea mai noua si mai proasta de kill switch.


» Post actualizat in 23 Sep 2016 23:43

Urmeaza probabil versiunea cu frana "inteligenta" asistata digital la care "mobra" sa intrebe:...... Yes, Not, Cancel :lol:

 

Cred ca te ajuta mai mult o frana de motor si cazuri rare cand e nevoie sa fie motorul oprit. Singurele motoare care coboara cu motorul oprit sunt 2T-urile dar din alte considerente: Nu au frana de motor iar daca cobori in viteze exista riscul de ungere defectuoasa.

 

Parerea mea.

Editat de alxcristea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vad solutii care mai de care mai exotice, la o problema inexistenta :)

ca unica observatie, coborarea unei pante cu motorul oprit e o idee proasta, pentru orice fel de autovehicul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci coboara tu 1000m (in Slobozia) pe o panta - valau de TAF inclinat la 400 fara frana de motor :lol:

Ma depaseste analogia/gluma ta dar ma rog.

 

Energia aia care ti-a rezultat tie se disipa in nspe fenomene de frecari (inclusiv cu aerul), aderenta cauciucuri, opunere a motorului cauzata de compresie etc. nu doar in frane.

 

Editat de thesaw
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact asta am incercat sa demonstrez si prin calcul:

- franele nu pot disipa o asemenea cantitate de energie (2.000 KWs) fara sa se distruga, mai ales cand si motorul "trage" ceva de vehicul fiind alimentat in relanti. Daca franezi timp de 200 s (3-4 minute) vei disipa continuu 10 KW.

Si asta daca tu + mobra aveti doar 200 Kg.

Deci este obligatorie frana de motor, nu doar OK.

» Post actualizat in 01 Oct 2016 00:12

Pe sosea treaba pare mult mai lejera: 200 Kg x (30m/s)2 /2 = 90.000 J (mv2/2) adica doar 90 KWs de disipat (de la 100.Km/h la 0.Km/h).

Nicidecum nu 2.000 KWs ca in off-road.

hai mai nene termina cu tampeniile, poate n-ai mers cu o motocicleta cat de cat moderna , abia incalzesti discurile

 

 

nu mai zic nimic de calcule si unitati de masura ... ca sunt eu rau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...