TNG Postat Decembrie 1, 2016 Share Postat Decembrie 1, 2016 (editat) Pentru inceput trebuie sa mentionez ca o data cu schimbarea sistemului de evacuare mai permisiv apar si aceste explozii. Explozii care nu sunt benefice motorului afectand supapele cat si ciclul de evacuate a amestecului ars. Nici unui motor nu-i place sa impinga cineva gazele arse in camera de ardere.Asa cum a spus "Jagi" eliminarea intrari oxigenului in sistemul de evacuare reduce sau elimina total exploziile din evacuare. Ca se numeste AIS sau PAIR Valve..ele fac acelasi lucru conform fabricantului,introduc oxigen in zonele apropiate supapelor de evacuare ceea ce duce la diminuarea noxelor eliminate...(Din punctul meu de vedere este o pacaleala,noxele sunt aceleasi..doar ca putin diluate) Acum cum sa face asta,depinde de fiecare producator si de modelul moto. La unele este nevoie de prelucrari mecanice pentru a elimina de tot sistemul(vezi hayabusa 99/2007 sau R1 2003. La alte modele sunt necesare anumite placute care astupa din chiulasa orificiile de intrare. Acum valva in sine poate fi mecanica,vacumatica,sau electrica.Daca cele mecanice sunt mai usor de "scos",la moto de generatie noua sunt monitorizate de ECU,atat prezenta cat si functia lor,ceea ce face sa fie putin mai dificila eliminarea, fiind necesar modificari in soft. PS. Nu uitati ca un sistem de evacuare cu etansare slaba si pierderi de gaze,poate duce si el la aceste detonatii. La fel si evacuarile foarte scurte si cu diametre mari. La cele din urma este obligatoriu imbogatirea amestecului carburant pe zona de decelerare pentru a elimina cat mai mult efectele. Scuze pentru eventualele greseli.postarea este de pe mobil. Cu respect TNG! Editat Decembrie 1, 2016 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Decembrie 1, 2016 Share Postat Decembrie 1, 2016 (editat) Alt beneficiu al imbogatirii amestecului benzina-aer atunci cind senzorul TPS nu este actionat de catre rider (pozitia de ralanti) este si micsorarea cu putin a frinei de motor. Eu , la R1, am imbogatit cu appr. 45% cantitatea de benzina, concomitent cu micsorarea avansului de aprindere. TPS area valoarea intre 0 si aproximativ 0.6%. Am adus in discutie problema frinei de motor ca sa subliniez ca sansele de a merge mai tare pe curbe, safe, cresc cu engine braking mai mica. Editat Decembrie 1, 2016 de JAGI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emotion Postat Decembrie 1, 2016 Autor Share Postat Decembrie 1, 2016 Tot respectul baieti pentru sfaturi si lamuriri. Credeti ca se descurca baietii de la serviceul din zona sa faca aceste reglaje? sau o sa le explic degeaba ce si cum? ... Multumesc mult, aveti tot respectul meu TNG , JAGI , alex , easy ride, si toti ceilalti de la care mereu am primit tot timpul raspunsurile pe care le cautam, si nu doar o parere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RD 02 ALX Postat Decembrie 1, 2016 Share Postat Decembrie 1, 2016 Salut, daca puteti sa urmariti clipul, la sfarsit trece pe langa camera de cateva ori. Despre rateurile acelea este vorba? Tipul asta merge ca un nebun cu CB -ul ala de 9 ani si nu a avut nici o problema cu motorul sau supapele de evacuare. Nu vreau sa insult pe nimeni dar cateodata parca se exagereaza excesiv cu unele lucruri. Sunt de acord ca este bine sa se regleze carburatia sau injectia daca se schimba ceva pe sistemul de admisie sau cel de evacuare. Eu pe CB-ul meu dupa ce am schimbat finala cu un Leovince fara DB-killer, fara a modifica nimic la carburatie , imi porneste la fel de bine trage la fel ( adica nu am simtit sa piarda putere ) fac in medie tot 300-320km in oras cu un plin pana intra pe rezerva si se racesc tevile de esapament si finala mult mai repede fata de cea stock. Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Decembrie 1, 2016 Share Postat Decembrie 1, 2016 Daca tu te iei dupa youtube si nu dupa ce au spus 3 specilaisti cu experienta in domeniul moto, iti meriti soarta! Apropo, tu de unde stii ce setari are ala pe motocicleta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lessy Postat Decembrie 1, 2016 Share Postat Decembrie 1, 2016 2 specialisti.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hypnotech24 Postat Decembrie 1, 2016 Share Postat Decembrie 1, 2016 @lessy asteptam asta =))))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RD 02 ALX Postat Decembrie 1, 2016 Share Postat Decembrie 1, 2016 Daca tu te iei dupa youtube si nu dupa ce au spus 3 specilaisti cu experienta in domeniul moto, iti meriti soarta! Apropo, tu de unde stii ce setari are ala pe motocicleta? IMI merit soarta , rau mai sunteti domnul alex_en. Legat de tipul de pe youtube , am comunicat cu el inainte sa imi cumpar si eu o finala ca a lui si mi-a explicat ca nu a modificat nimic doar a curatat si sincronizat carburatoarele la doua sezoane. Atata timp cat nu se schimba sistemul de admisie cu unul mai permisiv si galeriile de evacuare + finala nu cred ca trebuie sa intri in panica ca iti distrugi motorul dar asta este doar parerea mea NEAVIZATA. Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emotion Postat Decembrie 1, 2016 Autor Share Postat Decembrie 1, 2016 Da, despre acele explozii este vorba ALX ... nu e vorba neaparat ca stricaciunile s-ar resimti in timp scurt ... poate sa te duca si 20 ani fara sa simti ... dupa ce au zis baietii m-am mai informat si nu e vorba neaparat de rateuri cat despre modul cum functioneaza motorul ... Revine greu la relanti, relantiul nu este fin, modul cum raspunde motorul la acceleratie si in frana de motor. Daca aveti timp si sunteti curiosi sa aflati mai multe aruncati un ochi aici ... nu neaparat la modul cum regleaza el ci si ce povesteste. » Post actualizat in 01 Dec 2016 20:23Poate ca in cazul acelui baiat mai are ceva backpressure in evacuare ... a mea are 30 cm lungime ... vreo 55 in diametru interior, nu are nici un fel de sita inafara de teava de 50 gaurita si invelita in putina vata ... nu are nici un cot,nimic ... gazele ies in voia lor prin toba impreuna cu flacari, zgomot, bubuieli, copii care isi tin mainile la urechi, babe care isi fac cruce, betivani care arunca cu sticle dupa tine, politai care se uita urat, caini care schiorlaie si etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Decembrie 1, 2016 Share Postat Decembrie 1, 2016 2 specialisti.... Is chiar 4 specialisti mai, acesta ... El face cat 2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lessy Postat Decembrie 1, 2016 Share Postat Decembrie 1, 2016 4cu noi doi )) Eventual asa El.....nici de ucenic ca ii umbla gura ca la un ciaun spart Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RD 02 ALX Postat Decembrie 1, 2016 Share Postat Decembrie 1, 2016 Da, despre acele explozii este vorba ALX ... nu e vorba neaparat ca stricaciunile s-ar resimti in timp scurt ... poate sa te duca si 20 ani fara sa simti ... dupa ce au zis baietii m-am mai informat si nu e vorba neaparat de rateuri cat despre modul cum functioneaza motorul ... Revine greu la relanti, relantiul nu este fin, modul cum raspunde motorul la acceleratie si in frana de motor. Daca aveti timp si sunteti curiosi sa aflati mai multe aruncati un ochi aici ... nu neaparat la modul cum regleaza el ci si ce povesteste. » Post actualizat in 01 Dec 2016 20:23 Poate ca in cazul acelui baiat mai are ceva backpressure in evacuare ... a mea are 30 cm lungime ... vreo 55 in diametru interior, nu are nici un fel de sita inafara de teava de 50 gaurita si invelita in putina vata ... nu are nici un cot,nimic ... gazele ies in voia lor prin toba impreuna cu flacari, zgomot, bubuieli, copii care isi tin mainile la urechi, babe care isi fac cruce, betivani care arunca cu sticle dupa tine, politai care se uita urat, caini care schiorlaie si etc. Multumesc Emotion, foarte educativ clipul tau. Intradevar toba mea are 50-60cm lungime si revine repede la relanti din sarcina. Oricum preventiv voi face la un mecanic in primavara o curatare,sincronizare si daca este necesar si un reglaj al amestecului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Decembrie 2, 2016 Share Postat Decembrie 2, 2016 Impuscatura este putin spus...posibil sa faci finala "banana"sau sa o scoti de tot din coliere. Asta pentru ca un decelerarea fara ignition se vor acumula atat de multe gaze nearse incat atunci cand vei restabili aprinderea o sa ai o mica "boba atomica." Si apropo..intrerupatorul deja exista pe moto..este cel rosu de pe manerul din dreapta. La moto de generatie noua aceasta functie exista un ECU,are mai multe denumiri in functie de producator.Cea mai intanlita este"deceleration cutt-off"Dar,este oprita si injectia,sau redusa o data cu aprinderea,asa ca nu o sa fie niciodata coditiile de a se produce o explozie. Aceasta functie a fost dezvoltata pentru reducere de consum si mediu.. dar este un "bat in fund" pentru motor si cel care il conduce,pentru ca la deschideri mici de acceleratie motorul "nu prea stie" ce sa faca..sa inchida sau nu functionarea... Asa ca in tuning una dintre primele modificari pentru un raspuns bun in aceleratie si o functionare liniara la deschideri mici de acceleratie..este eliminarea acestei functii. Eu sunt unul care astept cu nerabdare ca mos Craciun sa-mi aprobe bugetul si sa achizitionez "sculele" necesare pentru rescrierea softului(implicit la eliminarea acestei functii)la motocicleta mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oldbiker_johan Postat Decembrie 2, 2016 Share Postat Decembrie 2, 2016 Da, despre acele explozii este vorba ALX ... nu e vorba neaparat ca stricaciunile s-ar resimti in timp scurt ... poate sa te duca si 20 ani fara sa simti ... dupa ce au zis baietii m-am mai informat si nu e vorba neaparat de rateuri cat despre modul cum functioneaza motorul ... Revine greu la relanti, relantiul nu este fin, modul cum raspunde motorul la acceleratie si in frana de motor. Daca aveti timp si sunteti curiosi sa aflati mai multe aruncati un ochi aici ... nu neaparat la modul cum regleaza el ci si ce povesteste. » Post actualizat in 01 Dec 2016 20:23 Poate ca in cazul acelui baiat mai are ceva backpressure in evacuare ... a mea are 30 cm lungime ... vreo 55 in diametru interior, nu are nici un fel de sita inafara de teava de 50 gaurita si invelita in putina vata ... nu are nici un cot,nimic ... gazele ies in voia lor prin toba impreuna cu flacari, zgomot, bubuieli, copii care isi tin mainile la urechi, babe care isi fac cruce, betivani care arunca cu sticle dupa tine, politai care se uita urat, caini care schiorlaie si etc. Ceea ce se intampla la tine , e exact ce se intampla la mine si la mai multe tipuri de moto . Nu sunt specialist , insa cred ca pana sa-ti afecteze nustiu ce supape mai dureaza . Cred ca un reglaj mai corect al carburatoarelor, adica nu reglate pt economie , iti va da rezultate . Deci reglajul aerului , mai mult aer , nu-i va face rau . La mine merge , insa imi place cum suna , cu pacaneli . Sincronizeaza carburile , regleaza aerul si ai rezolvato . E doar o parere , in momentul cand reduci ,scade presiunea de evacuare si se formeaza un anumit " ecou " al presiunii de eliminare a gazelor , ce duce la un cumul al acestora , si care , evident , fiind bogate in gaze nearse , se aprind si formeaza acele detonari . Apps , eu nu am schimbat finalele . Poate ca explicatia detonarilor , e mult mai ampla , si mai inginereasca , cu calcule si alte dracovenii , insa eu zic sa nu-ti faci probleme , si sa scoli , linistit , vecinii din amorteala . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Decembrie 2, 2016 Share Postat Decembrie 2, 2016 Ceea ce se intampla la tine , e exact ce se intampla la mine si la mai multe tipuri de moto . Nu sunt specialist , insa cred ca pana sa-ti afecteze nustiu ce supape mai dureaza . Cred ca un reglaj mai corect al carburatoarelor, adica nu reglate pt economie , iti va da rezultate . Deci reglajul aerului , mai mult aer , nu-i va face rau . La mine merge , insa imi place cum suna , cu pacaneli . Sincronizeaza carburile , regleaza aerul si ai rezolvato . E doar o parere , in momentul cand reduci ,scade presiunea de evacuare si se formeaza un anumit " ecou " al presiunii de eliminare a gazelor , ce duce la un cumul al acestora , si care , evident , fiind bogate in gaze nearse , se aprind si formeaza acele detonari . Apps , eu nu am schimbat finalele . Poate ca explicatia detonarilor , e mult mai ampla , si mai inginereasca , cu calcule si alte dracovenii , insa eu zic sa nu-ti faci probleme , si sa scoli , linistit , vecinii din amorteala . totusi .... topicul de aforisme este la timpul liber , mai bine incerci si acolo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Decembrie 2, 2016 Share Postat Decembrie 2, 2016 Sincronizeaza carburile , regleaza aerul si ai rezolvato . Corect! (ps: te si refereai in ordinea asta?) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Decembrie 2, 2016 Share Postat Decembrie 2, 2016 motorul merge bogat! adica ai mai mult combustibil decat aer...de aia ai combustibil nears in evacuare....de aici detonatii si negru pe toba! iti trebuie un filtru sport...alte jeturi...si reglaj clapete! jet-uri zic...pt ca probabil ai carburatie.....! la injectie trebuie o remapare! spor! nu distrugi nimic....dar nu merge bine...si trebuie facut ce-ti spun... nu e complicat! jet-urile costa mai nimic....si un priceput...ca geo TNg ...iti face asta instant! lasa sfaturile de mecanici auto si incepatori....oricum...pt inceput ai o mobritza buna! vezi-ti de treaba!» Post actualizat in 02 Dec 2016 17:04 Ceea ce se intampla la tine , e exact ce se intampla la mine si la mai multe tipuri de moto . Nu sunt specialist , insa cred ca pana sa-ti afecteze nustiu ce supape mai dureaza . Cred ca un reglaj mai corect al carburatoarelor, adica nu reglate pt economie , iti va da rezultate . Deci reglajul aerului , mai mult aer , nu-i va face rau . La mine merge , insa imi place cum suna , cu pacaneli . Sincronizeaza carburile , regleaza aerul si ai rezolvato . E doar o parere , in momentul cand reduci ,scade presiunea de evacuare si se formeaza un anumit " ecou " al presiunii de eliminare a gazelor , ce duce la un cumul al acestora , si care , evident , fiind bogate in gaze nearse , se aprind si formeaza acele detonari . Apps , eu nu am schimbat finalele . Poate ca explicatia detonarilor , e mult mai ampla , si mai inginereasca , cu calcule si alte dracovenii , insa eu zic sa nu-ti faci probleme , si sa scoli , linistit , vecinii din amorteala . trebuie pusa o duza de relanti mai mare, daca are filtru standard . Daca duza mai mare anuleaza rataurile (sigur nu se mai aud) atunci inseamna ca rateurile vin de la amestec sarac, nu bogat cum insinueaza unii pe acilea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat Decembrie 2, 2016 Share Postat Decembrie 2, 2016 Probabil ca cei ce vand tobe after market si trimit si kit-uri pentru carburator sant prosti! dar si pentru cei ce trimit pentru injectie recomandari cu management pentru injectie sant retarzi! TNG a explicat dar cine sa inteleaga? sant si alti afara de tng care inteleg dar ce folos? cei multi stiu! asa ca lasati un motor sa functioneze cum vrea el ca de suna bine! nu-mi sariti la gat ca va intreb CUM SE STABILESTE SENSUL DE ROTATIE LA UN MOTOR. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Decembrie 2, 2016 Share Postat Decembrie 2, 2016 (editat) nu-mi sariti la gat ca va intreb CUM SE STABILESTE SENSUL DE ROTATIE LA UN MOTOR. La unele barcute cu motoare 'twin' stiu ca aveau sens diferit. Motoarele la fel. Difereau parca axele cu came si aprinderea. Ma apropii? A... Plus jawele alea de luau viteza cu spatele. Editat Decembrie 2, 2016 de Banzay Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Decembrie 2, 2016 Share Postat Decembrie 2, 2016 CUM SE STABILESTE SENSUL DE ROTATIE LA UN MOTOR. Se urmareste distributia astfel incat succesiunea timpilor sa fie cea corecta,adica prima data sa fie actionate supapele de admisie, apoi sa se realizeze compresia , detenta si actionarea supapelor de evacuare. Daca rotesti invers un motor, o sa se actioneze prima data supapele de evacuare S.A.M.D. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lessy Postat Decembrie 2, 2016 Share Postat Decembrie 2, 2016 Banzay nu te baga ! Astepta pe alex en sa faca prezenta. Noi suntemi mici pe langa ei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Decembrie 2, 2016 Share Postat Decembrie 2, 2016 (editat) Daca sunt mai multi cilindri se urmareste ordinea de aprindere, de exemplu la 4 cilindri este 1 2 4 3. » Post actualizat in 02 Dec 2016 18:23 Banzay nu te baga !Astepta pe alex en sa faca prezenta. Noi suntemi mici pe langa ei Poti sa te manifesti, iti dau voie ) Editat Decembrie 2, 2016 de alex_en Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lessy Postat Decembrie 2, 2016 Share Postat Decembrie 2, 2016 A si venit ))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Decembrie 2, 2016 Share Postat Decembrie 2, 2016 (editat) Banzay nu te baga ! Astepta pe alex en sa faca prezenta. Noi suntemi mici pe langa ei Pai tocmai, ca pt. el, om pregatit, nu e solicitant. Eu n-am ajuns cu materia pana acolo, doar din auzite si putin gandit. Daca rotesti invers un motor, o sa se actioneze prima data supapele de evacuare S.A.M.D. Fiecare vorbeste din domeniul in care s-a lovit, insa banuiesc ca daca modifici (ma rog, o iei modificata, cum ziceam din auzite de motoarele alea de barcute) axa cu came si ordinea aprinderii, nu obtii fix pe dos: rotatie inversa, actioneza normal admisia si apoi evacuarea? Editat Decembrie 2, 2016 de Banzay Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Decembrie 2, 2016 Share Postat Decembrie 2, 2016 Teoretic asa este, transmisia se poate roti si invers atat timp cat nu exista dantura cu dinti inclinati, care la rotirea inversa produce zgomot dar si uzura prematura a dintilor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.