Sari la conținut

Rateuri pe frana de motor, rareori in mers


Emotion
 Share

Postări Recomandate

Pentru inceput trebuie sa mentionez ca o data cu schimbarea sistemului de evacuare mai permisiv apar si aceste explozii. Explozii care nu sunt benefice motorului afectand supapele cat si ciclul de evacuate a amestecului ars. Nici unui motor nu-i place sa impinga cineva gazele arse in camera de ardere.Asa cum a spus "Jagi" eliminarea intrari oxigenului in sistemul de evacuare reduce sau elimina total exploziile din evacuare.

Ca se numeste AIS sau PAIR Valve..ele fac acelasi lucru conform fabricantului,introduc oxigen in zonele apropiate supapelor de evacuare ceea ce duce la diminuarea noxelor eliminate...(Din punctul meu de vedere este o pacaleala,noxele sunt aceleasi..doar ca putin diluate)

 

Acum cum sa face asta,depinde de fiecare producator si de modelul moto.

La unele este nevoie de prelucrari mecanice pentru a elimina de tot sistemul(vezi hayabusa 99/2007 sau R1 2003. La alte modele sunt necesare anumite placute care astupa din chiulasa orificiile de intrare. Acum valva in sine poate fi mecanica,vacumatica,sau electrica.Daca cele mecanice sunt mai usor de "scos",la moto de generatie noua sunt monitorizate de ECU,atat prezenta cat si functia lor,ceea ce face sa fie putin mai dificila eliminarea, fiind necesar modificari in soft.

PS. Nu uitati ca un sistem de evacuare cu etansare slaba si pierderi de gaze,poate duce si el la aceste detonatii. La fel si evacuarile foarte scurte si cu diametre mari.

La cele din urma este obligatoriu imbogatirea amestecului carburant pe zona de decelerare pentru a elimina cat mai mult efectele.

 

Scuze pentru eventualele greseli.postarea este de pe mobil.😊

 

Cu respect TNG!

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 72
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Alt beneficiu al imbogatirii amestecului benzina-aer atunci cind senzorul TPS nu este actionat de catre rider (pozitia de ralanti) este si micsorarea cu putin a frinei de motor. Eu , la R1, am imbogatit cu appr. 45% cantitatea de benzina, concomitent cu micsorarea avansului de aprindere. TPS area valoarea intre 0 si aproximativ 0.6%. Am adus in discutie problema frinei de motor ca sa subliniez ca sansele de a merge mai tare pe curbe, safe, cresc cu engine braking mai mica.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot respectul baieti pentru sfaturi si lamuriri. Credeti ca se descurca baietii de la serviceul din zona sa faca aceste reglaje? sau o sa le explic degeaba ce si cum? ... Multumesc mult, aveti tot respectul meu TNG , JAGI , alex , easy ride, si toti ceilalti de la care mereu am primit tot timpul raspunsurile pe care le cautam, si nu doar o parere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, daca puteti sa urmariti clipul, la sfarsit trece pe langa camera de cateva ori. Despre rateurile acelea este vorba? Tipul asta merge ca un nebun cu CB -ul ala de 9 ani si nu a avut nici o problema cu motorul sau supapele de evacuare.

 

 

 

Nu vreau sa insult pe nimeni dar cateodata parca se exagereaza excesiv cu unele lucruri. Sunt de acord ca este bine sa se regleze carburatia sau injectia daca se schimba ceva pe sistemul de admisie sau cel de evacuare. Eu pe CB-ul meu dupa ce am schimbat finala cu un Leovince fara DB-killer, fara a modifica nimic la carburatie , imi porneste la fel de bine trage la fel ( adica nu am simtit sa piarda putere ) fac in medie tot 300-320km in oras cu un plin pana intra pe rezerva si se racesc tevile de esapament si finala mult mai repede fata de cea stock.

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tu te iei dupa youtube si nu dupa ce au spus 3 specilaisti cu experienta in domeniul moto, iti meriti soarta!

Apropo, tu de unde stii ce setari are ala pe motocicleta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tu te iei dupa youtube si nu dupa ce au spus 3 specilaisti cu experienta in domeniul moto, iti meriti soarta!

Apropo, tu de unde stii ce setari are ala pe motocicleta?

 

IMI merit soarta , rau mai sunteti domnul alex_en. Legat de tipul de pe youtube , am comunicat cu el inainte sa imi cumpar si eu o finala ca a lui si mi-a explicat ca nu a modificat nimic doar a curatat si sincronizat carburatoarele la doua sezoane. Atata timp cat nu se schimba sistemul de admisie cu unul mai permisiv si galeriile de evacuare + finala nu cred ca trebuie sa intri in panica ca iti distrugi motorul dar asta este doar parerea mea NEAVIZATA. Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, despre acele explozii este vorba ALX ... nu e vorba neaparat ca stricaciunile s-ar resimti in timp scurt ... poate sa te duca si 20 ani fara sa simti ... dupa ce au zis baietii m-am mai informat si nu e vorba neaparat de rateuri cat despre modul cum functioneaza motorul ... Revine greu la relanti, relantiul nu este fin, modul cum raspunde motorul la acceleratie si in frana de motor. Daca aveti timp si sunteti curiosi sa aflati mai multe aruncati un ochi aici ... nu neaparat la modul cum regleaza el ci si ce povesteste.


» Post actualizat in 01 Dec 2016 20:23

Poate ca in cazul acelui baiat mai are ceva backpressure in evacuare ... a mea are 30 cm lungime ... vreo 55 in diametru interior, nu are nici un fel de sita inafara de teava de 50 gaurita si invelita in putina vata ... nu are nici un cot,nimic ... gazele ies in voia lor prin toba impreuna cu flacari, zgomot, bubuieli, copii care isi tin mainile la urechi, babe care isi fac cruce, betivani care arunca cu sticle dupa tine, politai care se uita urat, caini care schiorlaie si etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, despre acele explozii este vorba ALX ... nu e vorba neaparat ca stricaciunile s-ar resimti in timp scurt ... poate sa te duca si 20 ani fara sa simti ... dupa ce au zis baietii m-am mai informat si nu e vorba neaparat de rateuri cat despre modul cum functioneaza motorul ... Revine greu la relanti, relantiul nu este fin, modul cum raspunde motorul la acceleratie si in frana de motor. Daca aveti timp si sunteti curiosi sa aflati mai multe aruncati un ochi aici ... nu neaparat la modul cum regleaza el ci si ce povesteste.

» Post actualizat in 01 Dec 2016 20:23

Poate ca in cazul acelui baiat mai are ceva backpressure in evacuare ... a mea are 30 cm lungime ... vreo 55 in diametru interior, nu are nici un fel de sita inafara de teava de 50 gaurita si invelita in putina vata ... nu are nici un cot,nimic ... gazele ies in voia lor prin toba impreuna cu flacari, zgomot, bubuieli, copii care isi tin mainile la urechi, babe care isi fac cruce, betivani care arunca cu sticle dupa tine, politai care se uita urat, caini care schiorlaie si etc.

Multumesc Emotion, foarte educativ clipul tau. Intradevar toba mea are 50-60cm lungime si revine repede la relanti din sarcina. Oricum preventiv voi face la un mecanic in primavara o curatare,sincronizare si daca este necesar si un reglaj al amestecului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Impuscatura este putin spus...posibil sa faci finala "banana"sau sa o scoti de tot din coliere.

Asta pentru ca un decelerarea fara ignition se vor acumula atat de multe gaze nearse incat atunci cand vei restabili aprinderea o sa ai o mica "boba atomica."😂

Si apropo..intrerupatorul deja exista pe moto..este cel rosu de pe manerul din dreapta.😆

La moto de generatie noua aceasta functie exista un ECU,are mai multe denumiri in functie de producator.Cea mai intanlita este"deceleration cutt-off"Dar,este oprita si injectia,sau redusa o data cu aprinderea,asa ca nu o sa fie niciodata coditiile de a se produce o explozie.

Aceasta functie a fost dezvoltata pentru reducere de consum si mediu.. dar este un "bat in fund" pentru motor si cel care il conduce,pentru ca la deschideri mici de acceleratie motorul "nu prea stie" ce sa faca..sa inchida sau nu functionarea...

Asa ca in tuning una dintre primele modificari pentru un raspuns bun in aceleratie si o functionare liniara la deschideri mici de acceleratie..este eliminarea acestei functii.

Eu sunt unul care astept cu nerabdare ca mos Craciun sa-mi aprobe bugetul si sa achizitionez "sculele" necesare pentru rescrierea softului(implicit la eliminarea acestei functii)la motocicleta mea.😊

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, despre acele explozii este vorba ALX ... nu e vorba neaparat ca stricaciunile s-ar resimti in timp scurt ... poate sa te duca si 20 ani fara sa simti ... dupa ce au zis baietii m-am mai informat si nu e vorba neaparat de rateuri cat despre modul cum functioneaza motorul ... Revine greu la relanti, relantiul nu este fin, modul cum raspunde motorul la acceleratie si in frana de motor. Daca aveti timp si sunteti curiosi sa aflati mai multe aruncati un ochi aici ... nu neaparat la modul cum regleaza el ci si ce povesteste.

» Post actualizat in 01 Dec 2016 20:23

Poate ca in cazul acelui baiat mai are ceva backpressure in evacuare ... a mea are 30 cm lungime ... vreo 55 in diametru interior, nu are nici un fel de sita inafara de teava de 50 gaurita si invelita in putina vata ... nu are nici un cot,nimic ... gazele ies in voia lor prin toba impreuna cu flacari, zgomot, bubuieli, copii care isi tin mainile la urechi, babe care isi fac cruce, betivani care arunca cu sticle dupa tine, politai care se uita urat, caini care schiorlaie si etc.

Ceea ce se intampla la tine , e exact ce se intampla la mine si la mai multe tipuri de moto . Nu sunt specialist , insa cred ca pana sa-ti afecteze nustiu ce supape mai dureaza . Cred ca un reglaj mai corect al carburatoarelor, adica nu reglate pt economie , iti va da rezultate . Deci reglajul aerului , mai mult aer , nu-i va face rau . La mine merge , insa imi place cum suna , cu pacaneli . Sincronizeaza carburile , regleaza aerul si ai rezolvato . E doar o parere , in momentul cand reduci ,scade presiunea de evacuare si se formeaza un anumit " ecou " al presiunii de eliminare a gazelor , ce duce la un cumul al acestora , si care , evident , fiind bogate in gaze nearse , se aprind si formeaza acele detonari . Apps , eu nu am schimbat finalele . Poate ca explicatia detonarilor , e mult mai ampla , si mai inginereasca , cu calcule si alte dracovenii , insa eu zic sa nu-ti faci probleme , si sa scoli , linistit , vecinii din amorteala .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceea ce se intampla la tine , e exact ce se intampla la mine si la mai multe tipuri de moto . Nu sunt specialist , insa cred ca pana sa-ti afecteze nustiu ce supape mai dureaza . Cred ca un reglaj mai corect al carburatoarelor, adica nu reglate pt economie , iti va da rezultate . Deci reglajul aerului , mai mult aer , nu-i va face rau . La mine merge , insa imi place cum suna , cu pacaneli . Sincronizeaza carburile , regleaza aerul si ai rezolvato . E doar o parere , in momentul cand reduci ,scade presiunea de evacuare si se formeaza un anumit " ecou " al presiunii de eliminare a gazelor , ce duce la un cumul al acestora , si care , evident , fiind bogate in gaze nearse , se aprind si formeaza acele detonari . Apps , eu nu am schimbat finalele . Poate ca explicatia detonarilor , e mult mai ampla , si mai inginereasca , cu calcule si alte dracovenii , insa eu zic sa nu-ti faci probleme , si sa scoli , linistit , vecinii din amorteala .

totusi .... topicul de aforisme este la timpul liber , mai bine incerci si acolo

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motorul merge bogat!

adica ai mai mult combustibil decat aer...de aia ai combustibil nears in evacuare....de aici detonatii si negru pe toba!

iti trebuie un filtru sport...alte jeturi...si reglaj clapete!

jet-uri zic...pt ca probabil ai carburatie.....! la injectie trebuie o remapare!

spor!

nu distrugi nimic....dar nu merge bine...si trebuie facut ce-ti spun...

nu e complicat!

jet-urile costa mai nimic....si un priceput...ca geo TNg ...iti face asta instant!

lasa sfaturile de mecanici auto si incepatori....oricum...pt inceput ai o mobritza buna!

vezi-ti de treaba!

» Post actualizat in 02 Dec 2016 17:04

 

Ceea ce se intampla la tine , e exact ce se intampla la mine si la mai multe tipuri de moto . Nu sunt specialist , insa cred ca pana sa-ti afecteze nustiu ce supape mai dureaza . Cred ca un reglaj mai corect al carburatoarelor, adica nu reglate pt economie , iti va da rezultate . Deci reglajul aerului , mai mult aer , nu-i va face rau . La mine merge , insa imi place cum suna , cu pacaneli . Sincronizeaza carburile , regleaza aerul si ai rezolvato . E doar o parere , in momentul cand reduci ,scade presiunea de evacuare si se formeaza un anumit " ecou " al presiunii de eliminare a gazelor , ce duce la un cumul al acestora , si care , evident , fiind bogate in gaze nearse , se aprind si formeaza acele detonari . Apps , eu nu am schimbat finalele . Poate ca explicatia detonarilor , e mult mai ampla , si mai inginereasca , cu calcule si alte dracovenii , insa eu zic sa nu-ti faci probleme , si sa scoli , linistit , vecinii din amorteala .

trebuie pusa o duza de relanti mai mare, daca are filtru standard . Daca duza mai mare anuleaza rataurile (sigur nu se mai aud) atunci inseamna ca rateurile vin de la amestec sarac, nu bogat cum insinueaza unii pe acilea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil ca cei ce vand tobe after market si trimit si kit-uri pentru carburator sant prosti! dar si pentru cei ce trimit pentru injectie recomandari cu management pentru injectie sant retarzi! TNG a explicat dar cine sa inteleaga? sant si alti afara de tng care inteleg dar ce folos? cei multi stiu! asa ca lasati un motor sa functioneze cum vrea el ca de suna bine! nu-mi sariti la gat ca va intreb CUM SE STABILESTE SENSUL DE ROTATIE LA UN MOTOR.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu-mi sariti la gat ca va intreb CUM SE STABILESTE SENSUL DE ROTATIE LA UN MOTOR.

La unele barcute cu motoare 'twin' stiu ca aveau sens diferit. Motoarele la fel. Difereau parca axele cu came si aprinderea. Ma apropii?

 

A... Plus jawele alea de luau viteza cu spatele.

Editat de Banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CUM SE STABILESTE SENSUL DE ROTATIE LA UN MOTOR.

Se urmareste distributia astfel incat succesiunea timpilor sa fie cea corecta,adica prima data sa fie actionate supapele de admisie, apoi sa se realizeze compresia , detenta si actionarea supapelor de evacuare.

Daca rotesti invers un motor, o sa se actioneze prima data supapele de evacuare S.A.M.D.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca sunt mai multi cilindri se urmareste ordinea de aprindere, de exemplu la 4 cilindri este 1 2 4 3.


» Post actualizat in 02 Dec 2016 18:23


Banzay nu te baga !
Astepta pe alex en sa faca prezenta. Noi suntemi mici pe langa ei
:D

Poti sa te manifesti, iti dau voie :))

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Banzay nu te baga !

Astepta pe alex en sa faca prezenta. Noi suntemi mici pe langa ei

:D

Pai tocmai, ca pt. el, om pregatit, nu e solicitant. Eu n-am ajuns cu materia pana acolo, doar din auzite si putin gandit.

 

 

Daca rotesti invers un motor, o sa se actioneze prima data supapele de evacuare S.A.M.D.

Fiecare vorbeste din domeniul in care s-a lovit, insa banuiesc ca daca modifici (ma rog, o iei modificata, cum ziceam din auzite de motoarele alea de barcute) axa cu came si ordinea aprinderii, nu obtii fix pe dos: rotatie inversa, actioneza normal admisia si apoi evacuarea?

 

cntr1.gif

Editat de Banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Teoretic asa este, transmisia se poate roti si invers atat timp cat nu exista dantura cu dinti inclinati, care la rotirea inversa produce zgomot dar si uzura prematura a dintilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...