Sari la conținut
DKW

Yamaha XJ750 Maxim '83

Postări Recomandate

In 3 saptamani trebuie sa ajunga acasa, este cadou asa ca nu pot sa divulg pretul de achizitie. :bigstar: La partea de aspect este mult de munca, dar este functionala, la momentul achizitionarii era inmatriculata si se circula cu ea.

Ea este Yamaha XJ750 Maxim din 1983 ( a 2-a generatie), varianta pentru Canada, soft-chopper cu motor de sport-touring cu 5 supape pe cilindru, in tineretea ei dezvolta vreo 86 de cai @9000 rpm cu 61 Nm @7500 rpm si o viteza maxima de 205 km/h, acum ramane de vazut ce mai poate.

In prima faza va primi o ''igienizare'' temeinica, schimbul de consumabile obligatoriu, se vor monta comenzi de Virago (cele actuale fiind niste mizerii), se va reface saua si la final o revopsire. Din poze se poate observa lejer grija acordata de fostul proprietar.

 

post-72311-0-43047900-1491739629_thumb.jpgpost-72311-0-08572600-1491739656_thumb.jpgpost-72311-0-86109900-1491739676_thumb.jpgpost-72311-0-20928000-1491739689_thumb.jpgpost-72311-0-13126200-1491739702_thumb.jpgpost-72311-0-58939500-1491739643_thumb.jpg

 

In functie de cum o sa ma inteleg cu ea la drum o sa ma hotarasc daca o aduc in forma initiala sau o voi modifica dupa preferintele mele.

 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Si clima din Anglia a avut contributia ei.

E frumoasa! Sunt curios de ce va iesi! Spor!

Editat de alexgrp

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu este din Anglia, tara de ''mlastina'' este Olanda, dat tot cam la fel.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

..tot cam la fel.

 

..sau nu!!..

 

Examples of motorcycles with multivalve-engines include:

1914 Peugeot Grand Prix racer, 500 cc DOHC 8-valve parallel twin (top speed over 122 km/h).[26]

1915 Indian board track racer, 61-cid (1.0-liter) OHV 8-valve V-twin.[27]

1921 Triumph Ricardo 499 cc OHV 4-valve single-cylinder machine, copied by Rudge-Whitworth with their 1924 Rudge Four 350 cc OHV 4-valve single-cylinder machine, and 1929 Rudge Ulster 500 cc OHV 4-valve single-cylinder machine.

1923 British Anzani 1098cc OHV 8-Valve V-twin, used in Morgan three-wheelers and McEvoy motorcycles

1972 Honda XL250 "pent-roof" SOHC 4-valve single-cylinder machine (the first mass-produced 4-valve motorcycle).

1973 Yamaha TX500 "pent-roof" 500cc DOHC 8-valve parallel-twin (the first mass-produced DOHC 4-valve per cylinder motorcycle)[28]

1977 Honda CB400 SOHC 6-valve parallel-twin.

1978 Honda CX500, a 498 cc SOHC, pushrod actuated OHV, 4-valve per cylinder V-twin; 1982 CX500 Turbo was the first factory multi-valve turbocharged motorcycle.

1978 Honda CBX1000, a 1,047 cc DOHC 24-valve straight-6 (105 bhp (78 kW; 106 PS)).

1979 -1992: Honda NR series, racing & production motorcycles with 8-valve-per-cylinder "oval-piston" V4 engines (actually 32-valve V8s with adjoining cylinders merged).

1985 Yamaha FZ750 motorcycle with DOHC 20-valve straight-4 Yamaha "Genesis" engine.

1991-2010 Yamaha TDM 850cc and then 900cc motorcycles with 5 valves per cylinder

1998–2006 Yamaha YZF-R1 superbike with redesigned (more compact) "Genesis" engine. 2006 model delivered 180 bhp (134 kW; 182 PS) at 12,500 rpm (130.3 kW/liter).

The Yamaha XT660 single once had five valves per cylinder, but a subsequent redesign reduced the valve-count to four. The Aprilia Pegaso 650 single also started out with five valves, but current models only have four. The jointly developed BMW F650 single always had four valves.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

.

Examples of motorcycles with multivalve-engines include:

...

1985 Yamaha FZ750 motorcycle with DOHC 20-valve straight-4 Yamaha "Genesis" engine.

...

Maxim-ul are exact acelasi motor, cu mici diferente datorate pozitiei in cadru.

De vreo 3 ani cochetam cu ideea de a cumpara unul deoarece intrunea cele mai multe conditii (dpdv personal), aspect clasic, transmisie finala pe cardan, motor 4 in linie, cadru double craddle, pozitie de condus mai touring, relativ usor de customizat fara sa bag flexul in el.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

In prima faza va primi o ''igienizare'' temeinica

 

Merita.

 

Se impune!

 

Numai de bine!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salut!te felicit pt achizitie si sa o stapinesti sanatos!eu am yamaha xj 750 seca din 1984 originala cu pachet crom sa zic asa,inmatriculata pe mine,desi anul trecut nu am mers cu ea dar anul acesta intentionez sa o folosesc,este o motocicleta clasica adevarata!parere personala doar,eu as lasa-o originala pe a ta,cosmetizata si atit,repet este doar parerea mea,doar comenzile schimbate,desi este foarte la moda customizarea in zilele noastre,merita doar daca ai buget mare sa te apuci de asa ceva,in fine...succes in proiect si sa revii cu poze!stima!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

...as lasa-o originala...

Totul tine de cat de usor sau greu vor fi de restaurat diverse componente, partile cromate sunt cam scumpe, 60-65 de $ o prindere de semnal fata. Evacuari originale in stare buna se gasesc mai greu si cam piperate la pret, eventual o sa optez pentru niste finale universale de la Dunstall. O varianta ar fi sa o vopsesc integral neagra, dar ma mai gandesc. Momentan studiez ofertele de pe ebay pentru diverse piese, in functie de ce gasesc o sa ma decid in privinta aspectului final.

 

Asa trebuie sa arate in varianta stock.

post-72311-0-84647300-1491757842_thumb.jpg

Editat de DKW

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

S-o stăpânești sănătos !

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Multzam de urari, acum incerc sa ma lamuresc in legatura cu actele, la olandezi nu mai au talon, ci un card. Cum nu am mai avut de a face cu asa ceva, ma astept la mici neintelegeri cu cei de la RAR/DRPCIV.


» Post actualizat in 10 Apr 2017 21:17

Conform actelor este varianta XJ750 MK Midnight Maxim, model 33U.


» Post actualizat in 16 Apr 2017 12:34

Update: dupa un search temeinic pe net si ebay, motocicleta ar trebui sa fie complet neagra si cu anumite elemente aurii. Daca vreau s-o aduc in starea initiala piesele originale vor fi o mica problema.

Asa ar trebui sa arate restaurata complet.

post-72311-0-68911100-1492346054_thumb.jpg

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Aseara a ajuns acasa (cu escala pe langa Sibiu).

  1. Partea buna a lucrurilor, porneste ok, are baterie noua Varta, nu are probleme (inca) la rulmentii de jug si roti, suspensia fata ajustabila cu aer.
  2. Partea proasta, aripile, bascula si zone de pe cadru au dezvoltat ceva rugina, saua nu are sistem de incuiere cu cheie.

post-72311-0-99782000-1497781666_thumb.jpgpost-72311-0-76267800-1497781637_thumb.jpg

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Intre timp am sapat pe net dupa informatii, am mai verificat una-alta, iar situatia nu se prezinta favorabila readucerii la forma initiala, piese originale doar din State si transportul rupe la buzunar...

Momentan trebuie sa schimb:

-rulmenti si simeringuri roata fata.

-rulmenti jug.

-tuburile cromate de la furca (implicit simeringuri ulei si praf).

-simeringuri roata spate.

-amortizoare spate.

-garnitura capac chiuloasa.

-robinet rezervor.

-ce mai gasesc pe parcurs + clasicele bujii, ulei, filtru ulei si aer.

 

In continuare niste poze cu un motor care n-a vazut in viata lui garaj sau prelata.

 

post-72311-0-70832100-1505630785_thumb.jpgpost-72311-0-75483000-1505630796_thumb.jpgpost-72311-0-86615000-1505630806_thumb.jpgpost-72311-0-05489500-1505630817_thumb.jpgpost-72311-0-27094900-1505630833_thumb.jpgpost-72311-0-05965000-1505630843_thumb.jpgpost-72311-0-60403100-1505630855_thumb.jpgpost-72311-0-05744100-1505630872_thumb.jpgpost-72311-0-98579900-1505630880_thumb.jpgpost-72311-0-89945700-1505630912_thumb.jpg

 

Schimbarile stilistice vor fi minore, comenzi "avansate" de Virago 535 adaptate, semnale de XS, alta sa si alta aripa pe fata.

 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

E ceva de munca, dar cu atat mai mare va fi satisfactia cand vei termina de lucrat la ea! Spor, multa rabdare si succes!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

N-ai reusit nimic cu XRT-ul din planul 2 al ultimei poze?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Este in asteptare, o sa-l fac de coclau cand voi avea timp si de el. Momentan VX-ul si XJ-ul sunt prioritare, plus Drag Starul sotiei.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Momentan am facut-o bucati, in vederea revopsirii cadrului si a diverselor elemente. Pana acolo am de curatat rugina superficiala de pe majoritatea pieselor.

post-72311-0-32691400-1509136632_thumb.jpg

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Te astept cu elecrostatica in priza.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de oferta Bogdane! Sa termin de curatat piesele si ne auzim la un telefon in prealabil.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Mici progrese...

post-72311-0-42488700-1513107577_thumb.jpgpost-72311-0-88868700-1513107619_thumb.jpgpost-72311-0-52963600-1513107646_thumb.jpgpost-72311-0-59808500-1513107681_thumb.jpgpost-72311-0-10587700-1513107759_thumb.jpg

 

Si o surpriza.

post-72311-0-30955200-1513107703_thumb.jpg

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

A sapat rugina in cadru, din '93 motocicleta a stat doar afara si fara husa. Initial zona era acoperita de un strat de pamant cu ulei, dar cand am spalat cadrul s-au vazut toate zonele cu rugina. Fostul proprietar a incercat s-o "protejeze" vopsind cu spray direct pe fier.

O sa-i fac un capac sudat pe o portiune mai mare fara sa decupez in cadru, apoi pregatirea pentru tratament cu Fertan (inhibitor de rugina).

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

A sapat rugina in cadru, din '93 motocicleta a stat doar afara si fara husa. Initial zona era acoperita de un strat de pamant cu ulei, dar cand am spalat cadrul s-au vazut toate zonele cu rugina. Fostul proprietar a incercat s-o "protejeze" vopsind cu spray direct pe fier.

O sa-i fac un capac sudat pe o portiune mai mare fara sa decupez in cadru, apoi pregatirea pentru tratament cu Fertan (inhibitor de rugina).

 

 

Umple cu sudura zonele afectate, polizeaza si apoi capace de metal. Pentru simetrie poti face si pe cealalta parte a cadrului. Spor la munca!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Furca partial asamblata.

post-72311-0-73367300-1513510088_thumb.jpg

 

Bascula curatata si data cu primer.

post-72311-0-41528900-1513510140_thumb.jpg

 

Saptamana viitoare duc cadrul la sudat, iar intre timp o sa montez simeringurile si rulmentii de la roata fata si bascula, + montarea grupului de la roata. Rulmenti de jug am gasit de la All Balls, pe bile, as fi pus conici dar nu gasesc pe dimensiunile rulmentului de jos. Dar cum nu o sa fie motocicleta de mers zilnic cu ea o sa fie ok.


» Post actualizat in 23 Dec 2017 08:54

N-a fost revopsit de 3 ori si nici lovit nu este, robinetul vacuumatic trebuie reconditionat.

 

post-72311-0-68463600-1514019023_thumb.jpg

post-72311-0-14960300-1514019035_thumb.jpg

Editat de DKW

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cadrul a ajuns la @zdriki pentru suduri, iar acum testez diverse vopsele pe el.

post-72311-0-97685800-1516746492_thumb.jpg

Momentan am folosit primer si un fel de teroson, am de asteptat cateva zile sa vad cum se comporta, iar daca totul va fi bine o sa aplic si vopseaua finala.

post-72311-0-37261000-1516746506_thumb.jpgpost-72311-0-94721800-1516746541_thumb.jpg

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu il vopsesti electrostatic?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×