Jump to content
dedant68

Zero SR 2017_Electric motorcycle

Recommended Posts

Salut,

 

Zero SR este o motocicleta electrica care combina cerintele actuale ale unui vehicul electric: autonomie de deplasare vs. pret de achizitie si intretinere. Zero Motorcycles din Scotts Valley, California a lansat modelul Zero SR, care cu un motor electric cu o putere de 67 CP si un cuplu de 144 Nm asigura deplasarea motocicletei pe o distanta de 196 km. Motocicleta atinge viteza maxima de 164km/h, iar pentru a ajunge de la 0 la 100km/h are nevoie de 3,3sec. La pretul recomandat de catre producator de 15.995$, Zero SR este livrata cu un pachet de acumulatori Z-Force Li-Ion si un sistem electronic de management al incarcarii ‘’on-board charger”. Daca se doreste extinderea autonomiei de deplasare prin cresterea puterii electrice a acumulatorului, se poate insatala pachetul ZF2,8 Power Tank(2.8KWh) pentru suma de 2695$. In mod normal, pentru incarcarea pachetului de acumulatori durata este de 8-10 ore, dar optional pentru 2595$ se poate achizitiona sistemul complet Charge Tank - Quick Charge care reduce timpul de incarcare la 2-3 ore.

 

 

Numai bine,

post-74268-0-42483300-1493049453_thumb.jpg

post-74268-0-82963000-1493049463_thumb.jpg

post-74268-0-19602200-1493049473_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suna bine, autonomia e asa și asa dar e ok pt uz zilnic și câte o ieșire foarte scurta

Share this post


Link to post
Share on other sites

probleema cea mai mare este pretul. altfel ar fi ideala pentru naveta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parca vezi ca si MotoGp-ul trece in cativa ani pe electric. 10 lap-uri si 3 ore pauza pentru recharge : ))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cea de top din linkul urmator are autonomie decenta - 296 km. Eu zic ca aproape 300 km pt un vehicul electric mi se pare mai mult decat decent. http://www.zeromotorcycles.com/zero-ds/specs.php Pretul e cam ca al unui BMW R1200 GS, care e din cu totul alta liga...

Share this post


Link to post
Share on other sites

cuplu 144 Nm si are curea ! cum de nu se poate pune curea la orice motcicleta ?? fir-ar ai dracu cu lanturile lor care trebuie unse si curatate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cea de top din linkul urmator are autonomie decenta - 296 km. Eu zic ca aproape 300 km pt un vehicul electric mi se pare mai mult decat decent. http://www.zeromotorcycles.com/zero-ds/specs.php Pretul e cam ca al unui BMW R1200 GS, care e din cu totul alta liga...

Da 296 km in oras cu 30km/h probabil, dar la 90km/h scade la 177 la 130km/h probabil faci 120km.

Consumul unei mobre creste cam direct proportional cu viteza (mai bine zis lucrul mecanic consumat)

Share this post


Link to post
Share on other sites

cuplu 144 Nm si are curea ! cum de nu se poate pune curea la orice motcicleta ?? fir-ar ai dracu cu lanturile lor care trebuie unse si curatate

 

Are cuplu mare dar o putere de 67 CP, in plus actionarea este cu motor electric. La puteri mari lantul este fezabil, iar o curea nu se comporta bine pe o roata cu diametru mic. Dar, americanii au pus pe Buell 1125 R transmisie cu curea, practic o motocicleta de 150 CP si 260 km/h vieza maxima. Curele de acest gen au structura si compozitie aparte, fibra sintetica Aramid sau Flexten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este si pe Diavel curea si are si ala cuplu destul . Solutii sant, la fel cum se stiu avantajele/dezavantajele lant vs curea vs cardan. Pina la urma e o chestie de preferinta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu scuzele de rigoare pentru initiatorul topicului, atasez o poza cu un scuter pe care l-am vazut prin zona. Am ramas impresionat cu ce viteza pleaca de pe loc...comparabil cu orice scuter cu motor clasic.

Se pare ca zona vehiculelor electrice prinde tot mai mult avant.

post-9065-0-13646400-1493067430_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Consumul unei mobre creste cam direct proportional cu viteza (mai bine zis lucrul mecanic consumat)

Intelepciunea asta unde o citisi? Parca se preda o formula a energiei cinetice cu un mv2/2 prin clasa a 9-a. Proportional :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

al mai mare battery pack are 16 kwh ... la un consum de mediu de 16kw... merge fantastica durata de 1 ORA !!!!... cum au ajuns la autonomia de 300km?

 

motoreta are defapt 22kw putere maxima si se conduce cu A2

 

restul cifrelor sunt bullshit de marketing

 

 

motivul pentru care da impresia ca trage bine este cuplul dezvoltat de la turatia foarte mica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intelepciunea asta unde o citisi? Parca se preda o formula a energiei cinetice cu un mv2/2 prin clasa a 9-a. Proportional :lol:

Mai treci si ia niste ore de fizica cu accent pe mecanica fluidelor, asa o sa afli mataluta ca motorul nostru pe langa forta de frecare aferenta care este destul de mica de ordinul a 5-7kgf (mobra mea cu mine in carca pe teren plat ca sa nu te mai risti tu cu valori scoase din burta) are de invins si rezistenta de inaintare in aer. Ghici ce? Rezistenta de inaintare in aer este direct proportionala cu viteza. Acuma lucru mecanic este F*d deci daca forta creste proportional cu viteza pentru aceeasi deplasare....

 

Exemplu concret daca o mobra cu 12CP consuma 2,9L % la viteza de 100km/h ghici cat a consumat cand i-am facut rodajul mergand cu 50-60 ora, 1,8L%.

Inca ceva demn de retinut, pentru aceeasi mobra raportul vitezelor este poportional cu raportul patratelor puterilor adica daca am o mobra ce prinde 100km/h cu 12CP ca sa prinda 200km/h trebuie sa-i pui un motor de 48 CP, multi o sa sariti ca e prea mic motorul si nu sunt mobre sa prinda atat la puterea asta, da aveti dreptate pentru ca fabricantul pastreaza o rezerva de putere. Un bun exemplu de "stors tot" este aprilia RS 125 care la 33CP este data cu viteza maxima 155km/h dar sunt foarte multi ce sustin ca au prins 170 km/h.

Pentru cei mai gomosi care ar vrea sa despice firul in patru pe acest subiect lucru mecanic consumat de mobrele noastre este =(Ff+Cx*v)xd+P*d/v in care Ff este un cumul de frecari cea mai importanta fiind cea datorata rotilor, Cx precum banuiti este coeficientul de rezistenta la inaintarea in aer P este puterea generatorului care este constanta peste o anumita turatie chiar plecand in apropiere de ralanti, v este viteza in m/s si d distanta parcursa. Acum fiecare poate face farmacie sau lua grosier ce-l intereseaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zero SR are un motor de curent alternativ cu puterea maximna de 52 KW cu rotor de tip magnet permanet si cu franare recuperativa de energie. Varianta acesta elimina periile colectoare si diminueaza pierderile in motor, randamentul este ridicat, iar franarea regenerativa creste autonomia acumulatorului de 13 kWh(capacitatea maxima de incarcare).

Share this post


Link to post
Share on other sites

al mai mare battery pack are 16 kwh ... la un consum de mediu de 16kw... merge fantastica durata de 1 ORA !!!!... cum au ajuns la autonomia de 300km?

 

motoreta are defapt 22kw putere maxima si se conduce cu A2

 

restul cifrelor sunt bullshit de marketing

 

 

motivul pentru care da impresia ca trage bine este cuplul dezvoltat de la turatia foarte mica

Calculeaza invers 16kwh*3600=57600kJ 57600kJ/300km=192J/m acum trotineta mea recent achizitionata are acumulator de 8,8Ah 24V si cu o viteza medie de 17km/h m-a dus cam 15km (eu in picioare 93 Kg) 8,8*24*3600/15000=50J/m, deci eu zic ca se poate. La trotineta daca iei in considerare viteza de 17km/h 50*17000/3600=236W ceea ce nu este departe de puterea maxima cu care este cotat motorul 250W.

Revin cu alt calcul mobra 50 prindea 60km/h avand un motor de 4CP deci ca energie 4*735*3600/60000=176,4J/m

Edited by vlad58

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ati intrat in formule...

Ca fapt divers, daca doresti sa-ti realizezi o motocicicleta/automobil electric, trebui sa pornesti cu caluclele de la:

-sarcina mecanica si aici coeficientul la inaintare;

-cuplu cerut pentru a invinge rezistenta aerului;

-puterea motorului electric( alegerea tipului AC sau DC);

-calculul pachetului de acumulatori;

-dimensionarea sistemul electronic de control/controler in functie de tipul de motor;

-auxiliare;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ghici ce? Rezistenta de inaintare in aer este direct proportionala cu viteza. Acuma lucru mecanic este F*d deci daca forta creste proportional cu viteza pentru aceeasi deplasare....

rezistenta aerodinamica este proportionala cu patratul vitezei. Formula este ro*Cx*S*V*V/2 unde ro este densitatea aerului, Cx este coeficientul aerodinamic, S este suprafata transversala maxima (sectiunea cu arie maxima pe directia de deplasare), V*V este patratul vitezei de deplasare .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha te bagasi pe google si ai dat peste ce scrie un idiot, deci rationeaza si tu practic in exemplu ce l-am dat la 4cp obtii 60km/h , acelasi idiot sustine ca puterea creste cu raportul cubului vitezelor deci ca sa merg cu 100km/h imi trebuiesc (100/60)3 *4=18cp, aberant pe cand (radical18/4)*60=127Km/h mai vine pe acasa.

Nu te mai lua dupa internet ca dai peste un paulynos si te face de ras.

In concluzie oameni buni tineti minte in principiu consumul creste direct proportional cu viteza de deplasare datorita in principal cresterii rezistentei la inaintare direct proportional cu viteza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

al mai mare battery pack are 16 kwh ... la un consum de mediu de 16kw... merge fantastica durata de 1 ORA !!!!... cum au ajuns la autonomia de 300km?

 

motoreta are defapt 22kw putere maxima si se conduce cu A2

 

restul cifrelor sunt bullshit de marketing

 

 

motivul pentru care da impresia ca trage bine este cuplul dezvoltat de la turatia foarte mica

 

Specificatiile sunt "bine gandite" .... pentru a stoarce puterea si cuplul maxim, bateria o golesti rapid (minute), iar dace vrei sa folosesti la maxim autonomia, o sa te depaseasca toti biciclistii (mai ales pe loc drept).

 

Unde mai pui ca pretul este prohibitiv...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vlad58 - stai linistit, formula aia scrisa de mine mai sus o stiu de aproximativ 20 de ani. Studiaza intai si apoi da exemple. Capitolul se numeste dinamica autovehiculelor.

 

In alta ordine de idei - autonomia unui vehicol electric nu depinde doar de capavitatea bateriilor si de eficienta lui mecanica si aerodinamica. Foarte important este si sistemul de recuperare a energiei. El creste autonomia in mod semnificativ in ciclu de utilizare normala (nu la viteza maxima)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Formula de baza de unde se incepe discutia pentru un autovehicul electric este M(Nm)= 9555 * P(Kw) / n(rot/min), iar apoi se foloseste din caracteristica cuplu/ M(Nm) si viteza (Km/h) pentru AC sau DC. De aici decurg o serie de calcule si dimensionari pentru motorul electric, acumulatori, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

prima dimensionare la care ajungi este pretul unui acumulator si atunci te lasi repede de tot de construit dracii electrice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totul este scump la EV motor, controler, acumulator, etc. Pentru o conversie de la un automobil clasic la unul electric trebuie sa ai in calcul cel putin 8-9000 euro. Un de motor de AC(96 V) de la Curtis este 5000 euro, ca idee... Aici discutam de oameni cu bani si pasiune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pasiune pentru ce? cheltuit banii aiurea ? . Tehnologia actuala eprohibitiva din punct de vedere financiar si al rezultatelor finale, mai ales acolo unde greutatea conteaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...