RedRat Postat Mai 12, 2017 Share Postat Mai 12, 2017 Salut, Am patit-o cu bateria. Am fost la o tura, si cand am ajuns acasa am simtit miros ciudat de la motor. Bateria era umflata, si foarte fierbinte. Bineinteles imediat am deconectat-o si am pus-o la 10 metrii in caz ca explodeaza sau ceva. Problema e ca se simtea inca miros asemanator cu cel de ars. Am dezasamblat eu pe acolo dar nu am vazut nimic in neregula. Oare este de ajuns daca voi cumpara alta baterie? Sau pot fi probleme mai serioase? Moto este in XVS1100 din 2002 Mersi, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Mai 12, 2017 Share Postat Mai 12, 2017 Verifica tensiune încărcare neapărat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Mai 12, 2017 Share Postat Mai 12, 2017 (editat) Pui o baterie noua si masori tensiunea pe baterie (evident cu motorul functionand). Daca mergi la unii de vand baterii, normal fac ei treaba asta ca sa iti poata oferi garantia la baterie: verifica tensiunea de incarcare la relanti si in turatie, fara consumatori si cu consumatori, iar daca fac treaba cum trebuie, cu motorul oprit, pune un ampermetru in serie cu bateria sa vada daca nu ai vreun consumator rebel care sa iti manance bateria de seara pana dimineata . In principiu daca aveai ceva stricat si incarca la tensiune mai mare, mai ardeai si tu un bec ceva ... Daca vrei sa stai linistit poti sa masori bateria buclucasa dupa ce s-a racorit , mai precis maine dimineata. Daca ai 10-11 V indicati sau mai putin, atunci pina aici i-a fost. Probabil vai ai un element in scurt si s-a incalzit de acolo. Succes. Editat Mai 12, 2017 de Silver Arrow Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sdr Postat Mai 12, 2017 Share Postat Mai 12, 2017 Posibil sa fie dus releul de incarcare si baga prea mult .... si de aia ti-a fiert bateria... eu am patito la yamaha virago, avea un miros ciudat ca si mirosul de canal. Am schimbat releul (regulatorul) de incarcare si totul a fost ok. Bine prima data trebuie verificata incarcarea , sa vezi exact cat iti baga in turatie... succes. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skvj Postat Mai 12, 2017 Share Postat Mai 12, 2017 S-a dus releul de incarcare. Daca ai sa-l gasesti ai sa vezi ca rasinea aceea neagra e umflata si crapata. Mirosul ala intepator de acolo vine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GuLL1v3R Postat Mai 12, 2017 Share Postat Mai 12, 2017 Aceași problemă am avut o si eu. Felul de incarcare....e posibil cu alta baterie sa încarce normal iar in anumite furații sa nu mai încarce cum trebuie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedRat Postat Mai 12, 2017 Autor Share Postat Mai 12, 2017 Mersi de raspunsuri... Maine ma duc sa caut multimetru sa vedem... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Mai 13, 2017 Share Postat Mai 13, 2017 Cauta si un voltmetru digital si monteaza-l pe baterie, sa stii pe viitor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
V a L y O Postat Mai 13, 2017 Share Postat Mai 13, 2017 Ai un element in scurt in baterie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 14, 2017 Share Postat Mai 14, 2017 baga ochii la releu si fa o verificare vizuala, a lui si a firelor din zona. mirosul nasol nu vinde la baterie ci ce la cev izolatii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedRat Postat Mai 15, 2017 Autor Share Postat Mai 15, 2017 Am apucat sa verific numai bateria. S-a racit, si are 13.2v O sa merg sa iau una noua, ca mi-e frica sa o pun pe asta la loc. (la cat e de umflata, nu cred ca incape inapoi). Dupaia verific si releul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 15, 2017 Share Postat Mai 15, 2017 verifica releul inainte. Aproape sigur ele e vinovatul. mai bine faci o verificare scurta cu aia pe care o ai decat sa suprasolicitio baterie noua Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedRat Postat Mai 15, 2017 Autor Share Postat Mai 15, 2017 http://allegro.pl/regulator-napiecia-yamaha-xvs-125-250-650-1100-i6818282657.html Asta ar fi piesa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 15, 2017 Share Postat Mai 15, 2017 da. Verificarea o faci simplu - pui bateria pe mobra, o pornesti, pui aparatul de masura si vezi cat baga pe mai multe paliere de turatie. Daca nu obeservi nimic suspect o mai lasi sa mearga o vreme - e posibil sa faca nasoale doar dupa o vreme. suspect = peste 14.4v sau sub 13.4 in ture si cu far aprins Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedRat Postat Mai 15, 2017 Autor Share Postat Mai 15, 2017 Ok... deci am pus bateria veche, si am tras socul. Moto porneste cam aiurea cu socul, deci pot spune ca a fost tras pana la jumate. Bateria veche conectata. Testata inainte, ca si alaltaieri, avea 13.19v. Odata pornit moto, tensiunea 17.8-17.9v... asta cu socul tras (am conectat multimetrul la borne - setat la 20) Hmmm deci cumpar asta ? Nu mi se pare "original" http://allegro.pl/regulator-napiecia-yamaha-xvs-125-250-650-1100-i6818282657.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 15, 2017 Share Postat Mai 15, 2017 alt releu 100%. E alegerea ta daca iei nou OEM, daca iei SH sau aftermarket Bateria - chiar daca abuzata - poate sa mai supravietuiazca o vreme dar eu as lua si o baterie in firea ei. @easy ride on! - nu se masoara curentul de incarcare in cazurile astea. pe langa faptul ca e periculos - nu este relevant. Valorile tensiunii sunt suficiente. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Mai 15, 2017 Share Postat Mai 15, 2017 Ok... deci am pus bateria veche, si am tras socul. Moto porneste cam aiurea cu socul, deci pot spune ca a fost tras pana la jumate. Bateria veche conectata. Testata inainte, ca si alaltaieri, avea 13.19v. Odata pornit moto, tensiunea 17.8-17.9v... asta cu socul tras (am conectat multimetrul la borne - setat la 20) Hmmm deci cumpar asta ? Nu mi se pare "original" http://allegro.pl/regulator-napiecia-yamaha-xvs-125-250-650-1100-i6818282657.html Ce mai este "original" in ziua de astazi ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 16, 2017 Share Postat Mai 16, 2017 pentru defectul cautat, cu eefectele mentionate, suspectul principal est o tensiune prea mare datorata unui regulator busit. In cazul in care tensiunea la bornele bateriei este prea mica (nu se aplica in cazul descris aici), cu sau fara sarcina mare (cu sau fara lumini aprinse ) - se merge mai departe si se masoara tensiunile infasurarilor alternatorului, in alternativ. Exista valori in majoritatea manualelor pt parametrii astia si se poat identifica necazul. Nici un producator nu recomanda masuratori de curent pentru partea de incarcare a acumulatorului si in cazul in care s-ar dori asa ceva efectuarea lor este delicata si periculoasa (trebuie echipamente aditionale, nu merge doar cu multimetrul, daca gresesti ceva ai fie aparat de sudura fie strici piesele functionale). Partea asta este offtopic deja. Necazul omului a fost identificat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Mai 16, 2017 Share Postat Mai 16, 2017 Iti recomand releu de la ignitech. Pretul e normal pt un lucru de calitate. » Post actualizat in 16 May 2017 07:15 Daca il comanzi azi, maine il ai pe motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 16, 2017 Share Postat Mai 16, 2017 (editat) De obicei da, tensiunea anormal de mare pe baterie este relevanta. Daca nu cumva insa lipseste si o faza din regulatorul defect. Nu? Lipsa unei faze nu creste curentul de incarcare ci il scade,regulatoarele astea sunt de genul on-off, poate insa(in functie de constructia lui interna) sa lase fara alimentare circuitul de sunt. Regulatorul "nu se mai inchide" si desi e curentul mai mic poate devenii permanent iar in functie de consumatori sa fie prea mult. Nici un producator nu recomanda masuratori de curent pentru partea de incarcare a acumulatorului si in cazul in care s-ar dori asa ceva efectuarea lor este delicata si periculoasa (trebuie echipamente aditionale, nu merge doar cu multimetrul, daca gresesti ceva ai fie aparat de sudura fie strici piesele functionale). Partea asta este offtopic deja. Necazul omului a fost identificat Sunt multimetre care masoara si cuentul pe partea de incarcare(DC) nu este nimic periculos, dar vorba ta nu ajuta cu nimic. Eu de exemplu ca sa vad ca este bun statorul nu mai stau sa-i desfac legaturile ca sa masor tensiunea, masor curentul pe cele trei fire(AC). Daca consideri off acest post se poate sterge omul si-a rezolvat problema dar cine stie altul cu o baterie umflata mai are de sapat. Editat Mai 16, 2017 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedRat Postat Mai 16, 2017 Autor Share Postat Mai 16, 2017 Iti recomand releu de la ignitech. Pretul e normal pt un lucru de calitate. » Post actualizat in 16 May 2017 07:15 Daca il comanzi azi, maine il ai pe motor. Mersi, dar eu sunt in Polonia. Am comandat dimineata... sper sa imi ajunga joi Voi reveni cu detalii dupa ce il montez... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 16, 2017 Share Postat Mai 16, 2017 Sunt multimetre care masoara si cuentul pe partea de incarcare(DC) nu este nimic periculos, dar vorba ta nu ajuta cu nimic. Eu de exemplu ca sa vad ca este bun statorul nu mai stau sa-i desfac legaturile ca sa masor tensiunea, masor curentul pe cele trei fire(AC). Daca consideri off acest post se poate sterge omul si-a rezolvat problema dar cine stie altul cu o baterie umflata mai are de sapat. consider postul tau lipsit de informare. Multimetrele suporta o masuratoare de curent de max 10A in masuratoare directa. Asta e mai putin decat pot genera majoritatea alternatoarelor si decat poate absorbi o baterie goala. Nu trebuie sa desfaci nici o legatura ca sa masori tensiunile. Masuratorile se fac in mufa care vine de la alternator la releu. (tot acolo poti face si masuratoarea initiala de continuitate si impedanta a statorului). Masuratoarea pe care o faci aici este tot o masuratoare de tensiune, chiar daca de data asta este o tensiune alternativa. Tu ai facut in postul tau cateva confuzii grave. PM cu telefon daca vrei sa iti explic live sau deschide topic de troubleshooting incarcare. Gata cu offtopicul pe aici, sa vedem daca initiatorul isi rezolva problema si pleaca linistit la drum dupa ce ii vine releul nou apoi putem sa il inchidem linititi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Mai 16, 2017 Share Postat Mai 16, 2017 Mersi, dar eu sunt in Polonia. Am comandat dimineata... sper sa imi ajunga joi Voi reveni cu detalii dupa ce il montez... Ei trimit cu Dhl. Deci oriunde in europa ajunge maine. Cu avionul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 17, 2017 Share Postat Mai 17, 2017 Nu trebuie sa desfaci nici o legatura ca sa masori tensiunile. Masuratorile se fac in mufa care vine de la alternator la releu. (tot acolo poti face si masuratoarea initiala de continuitate si impedanta a statorului). Exprimarea ta poate creea confuzie, pentru ca masuratoarea sa fie concludenta statorul trebuie deconectat de la regulator,adica acea mufa trebuie deconectata inainte de a masura, altfel nu vei sti sigur unde-i problema. Vlad58 cred ca s-a referit la masurarea cu clampmetru atunci cand a zis ca nu desface firele, dar totusi cea mai eficenta metoda e cea clasica cu ohmmetru si voltmetru, metoda documentata in manualele de service. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 17, 2017 Share Postat Mai 17, 2017 Vlad58 cred ca s-a referit la masurarea cu clampmetru atunci cand a zis ca nu desface firele, dar totusi cea mai eficenta metoda e cea clasica cu ohmmetru si voltmetru, metoda documentata in manualele de service. Pentru o prediagnoza e mai rapid asa, bineinteles pentru cine stie cu ce se manca nu pentru cei care cred ca multimetrul luat de la coltul strazii e scula suprema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.