Vizitator _Raul_ Postat August 12, 2007 Share Postat August 12, 2007 (editat) Pe modelul intalnit la multe topicuri de pe acest forum il lansez si eu pe acesta, pentru ca noi, posesorii de Yamaha XT, XTZ Tenere 600/660 si Super Tenere, sa ne cunoastem iar informatiile de aici sa ne fie de ajutor. Ideea mi-a venit dupa ce am desfacut motorul meu – Tenere 3AJ, i-am vazut plusurile si minusurile, dar, mai ales, am facut anumite greseli pe care sper ca cei care vor citi acest topic sa nu le repete. Eu nu pot, deci, scrie decat despre Yamaha XT600Z Tenere 3AJ (perioada fabricatie 1988-1990) dar acesta este 90 % identic cu Tenere-le 1 VJ (fabricatie 1986-1988) – mici diferente la carenaj, bord, frana spate, decompresor si pornire la pedala(la 1 VJ). De asemenea compartimentul motor este aproape identic cu cel al XT-urilor de 600 corespondente ca perioada de fabricatie. So, sa incep eu : - Pentru a mea am 2 manuale de reparatii (unul francez si unul portughez) si 2 manuale de intretinere curenta (unul in engleza si altul in germana – care are multe cote importante) si mai multe tutoriale ilustrate (curatarea carburatoarelor, schimbul uleiului la furca fata, etc…) salvate de pe SITE-ul POSESORILOR DE XT/XTZ BRAZILIA(poate cel mai bun in domeniu, dupa parerea mea). Manualele sunt atatea fiindca nici unul nu e suficient de bun si trebuie sa jonglezi in permanenta intre ele pentru a pune o informatie 100 % la capat. Nu mai stiu de pe unde le-am luat pe fiecare in parte, pentru a putea pune link-urile, dar cine are nevoie de oricare dintre ele poate sa mi le ceara oricand. Adresa de messenger o gasiti la profil. - Sa vorbim acum despre motorul de Tenere 3AJ. Preturi intalnite de mine : La KEDO Germania (www.kedo.de) : * set complet vibrochen cu biela = 200 euro (slava Domnului ca nu a fost nevoie) * set complet piston, segmenti, bolt si sigurante bolt = 150 euro (idem) * bolt = 25 euro (asta trebuie) * cablu turometru (al meu a pocnit la demontare – era copt) = 9,5 euro (si asta) La LOUIS Germania, oferta destul de bunaOferta Louis 3AJ. Mentionez ce am avut eu nevoie, si anume : * garnituri pentru capacul filtrului de ulei (mucificate ale mele) – 1,5 Euro (garnitura + 3 o-ring-uri) * pipa de bujii (coapta si asta. Se rupsese in doua filetul de prindere pe cablu, din interiorul ei si turbam ca nu stiam de ce nu porneste motorul, desi baterie era) – 4,8 Euro * cheie reglaj supape – 5 Euro Am facut un fisier cu toate cotele motorului, luate de prin t`spe mii de manuale asa ca le voi uploada aici, ca sa nu mai cautati si voi. ATENTIE, cotele sunt valabile doar pentru Yamaha Tenere 1 VJ si 3AJ. In ordine alfabetica : AMBREIAJUL: * COTE ARCURI AMBREIAJ * COTE DISCURI AMBREIAJ * COTE TIJA IMPINGATOARE AMBREIAJ AXA CU CAME: * COTE AXA CU CAME BIELA: * COTE BIELA CILINDRUL: * COTE CILINDRU PISTON : * COTE PISTON * DISTANTA INTRE PISTON SI CILINDRU SEGMENTII: * COTE SEGMENTI SUPAPELE : * COTE SUPAPE : COTE ARCURI SUPAPE COTE CANAL SUPAPE COTE SUPAPE : Diametru tija supapa = 6,9 - 7 mm POMPA DE ULEI : * COTE POMPA DE ULEI Motocicleta mea a fost cumparata din Germania si adusa in Romania la inceputul lunii august. Avea probleme la pornire, in sensul ca bateria invartea electromotorul dar undeva nu exista scanteie. La bujie se ajunge destul de greu - trebuie date jos saua (se da jos din 2 suruburi amplasate deasupra rotii, in interiorul aripii spate) si rezervorul. Pentru imbinarea pipei cu cablul ce vine de la bobina de inductie, ca la orice pipa, exista in interior un filet. Care la mine era corodat si s-a rupt imediat ce mi-am bagat nasul pe acolo. Odata remediata problema si pornita scotea niste cloncanituri puternice in motor. Am schimbat uleiul si 90 % identic. Banuind ca exista uzura intre vibrochen si biela (nu era sunet de supape dereglate sau de joc in bolt) am dat jos motorul si am trecut la deschiderea lui. Aici vreau sa va impartasesc cateva lucruri, pentru a nu face aceleasi greseli. Partea de sus, pana la blocul motor propriu-zis, este simplu de demontat. Fiindca, in anumite etape ale demontarii (de exemplu, la capacul chiuloasei) exista foarte multe suruburi inbus am folosit o bucata de carton pe care am asezat suruburile pastrand aranjamentul. Ceva de genul (o poza de pe net) . Am lucrat impreuna cu un prieten la acest motor dar mi-ar fi fost util (si, deci, recomand) un suport pentru motor. Costa 50 euro la Kedo. Uitati-l aici :. Ne-ar fi scutit de multe injuraturi. Am trecut la desfacerea capacului ambreiajului. Aici sunt 4 variante: cheie ambreiaje Louis - 25 euro, asta de la Kedo - 18 Euro, una de constructie proprie din discuri uzate de ambreiaj (gasita pe site-ul teneristilor francezi) sau, cel mai si cel mai simplu, folositi pistol pneumatic cu percutie (nu stiu daca asta este denumirea corecta), in genul celor folosite la vulcanizari pentru desfacut prezoane. Editat August 12, 2007 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat August 12, 2007 Share Postat August 12, 2007 Intre motorul de pe tenere si cel de pe supertenere nu exista oaresce diferente si nu numai de cilindree, dar si de configuratie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat August 12, 2007 Share Postat August 12, 2007 Ba da. Destul de mari chiar. Am vrut initial sa creez un topic doar pentru modele Tenere. Am hotarat insa in final sa fac unul care sa includa si XT-urile (multe modele Tenere sunt derivate ale XT-urilor) si pe modelul site-urilor de posesori de afara am inclus si Super Tenere-le. Poate o sa iasa o tiganie. Poate nu. Hotaram impreuna si daca nu e ok se poate face topic separat pentru Super Tenere sau pentru XT-uri. Asta se poate remedia. Vedem... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IraSciBil Postat August 12, 2007 Share Postat August 12, 2007 De ceva vreme sunt proaspat posesor de S10, sfaturi nu'mi permit sa dau, unul singur am:cei ce vor o vacuta sa aleaga SuperTenere, nu vor regreta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat August 12, 2007 Share Postat August 12, 2007 (editat) Deoarece nu am mai putut edita, voi continua aici : Pe masura ce avansati trebuie ambalate si etichetate toate piesele demontate si, preferabil ar fi chiar sa aveti un aparat foto pentru a sti ce aveti de facut la remontare in caz ca va incurcati in manuale. Partea cea mai importanta a acestui topic si motivul pentru care l-am initiat e cea in care era cat pe ce sa comit o greseala care sa ma coste cel putin 200 de Euro (vibrochen incins - terminat cu proprietatile lui +/- dezlipit magnetul de pe interiorul rotorului - asta nu mai stiu cat ar fi costat) si pe care chiar nu trebuie sa o comiteti si voi. Pe partea dreapta a motorului, sub capac, exista magnetoul si aprinderea intr-o singura piesa. Statorul este prins pe capac. Pentru a ajunge la vibrochen va trebui demontat rotorul de pe axa vibrochenului. Prinderea este prin presare, cele doua piese avand profile conice si o pana semicerc intre ele. Asa arata chestia de care va vorbesc (rotorul cu magnet pe interior): . Pentru a desface piulita aceea din capatul ei cica v-ar trebui cheia asta speciala : Nu e nicaieri de cumparat, greu de construit (costa...) asa ca am apelat din nou la pistolul acela pneumatic cu percutie. Se deschide imediat si fara daune. Partea cea mai interesanta urmeaza acuma. Toate manualele lui peste recomanda o presa speciala de urmatoarea configuratie : Dupa o schita construita in manualul francez am construit-o si eu. Partea proasta e ca ei recomandau tabla de 5 mm care e un vax. Rotorul ala nu s-a clintit deloc. Daca continuam riscam sa sap cu surubul ala central in axul vibrochenului. M-am dus la un service moto unde am fost sfatuit sa caut autogen sa incing aproape de rosu miezul rotorului, sa trag cu 2 leviere de sub roata dintata si cu un ciocan de bronz sa dau in axul vibrochenului pentru ca de la socuri cele doua piese sa se desprinda. Nu mi s-a parut ok. Nu cunosc nici daca o asemenea operatie ar fi afectat proprietatile magnetului (cred ca asta era ultima belea). Singura solutie ok s-a demonstrat a fi alta - Refacut discul presei din material de 10 mm grosime, refacut filetul de mijloc pe 16 si in loc de piulita aia simpla folosita una de cel putin 2 cm (mai multe spire, mai buna rezistenta)folosit un surub cu filet de 16 de constructie propriu. Stiu ca schitele sunt jalnice, dar va vor ajuta (zic eu). Scula din schita 2 mi-a fost recomandata de un nene la un sediu de dezmembrari auto care a vazut ce aveam de facut. Ei o folosesc la scos injectoarele. Cele 3 suruburi care se prind de rotor trebuie sa aiba o piulita pe ele sub placa ca sa nu falfaie discul ala aiurea. Se dau socuri cu greutatea aia pana iese rotorul. Daca incingeam cu autogen o buleam in mijlocul drumului. Rotorul are magnetul lipit pe el la interior cu rasina eopxidica si niste tampoane de cauciuc. Nu cred ca trebuie sa explic mai departe ce ar fi facut cateva sute de grade la rasina aia, dar mai ales vibrochenului. Vorba lui Moromete - "Daca nu stii, intrebi !" Bine naiba ca am gasit pe cine sa intreb. Si ca sa ma mai si opresc, ca deja e tarziu, trec la cireasa de pe tort - cloncanitul din motorul meu. Se ia roata dintata din poza de jos : Care roata dintata se prinde cu pana pe vibrochen. Care pana era batuta rau de soarta. Uzura cam de 1 mm in ea (incepuse sa ia o usoara forma de L) si cam 5 mm sus pe cerc. O pana de cacao care era sa faca prastie un motor. Mai am de verificat si pana de pe arborele de echilibrare (motorul nu e demontat definitiv) si incep "montagem"-ul (am numai termeni "portughiish/brasiliao" in cap de fo` saptamana). Bine ca nu a uzat canalele si s-a uzat doar ea. Biela e ok, in schimb boltul are ceva uzura. Nu f. grav, dar va fi schimbat. Ca chestii interesante la mobra asta - nu exista cuzinetii. Intre ochiul mare al bielei si vibrochen exista rulment cu ace iar in partea de sus exista joc liber si intre biela-bolt cat si intre bolt si piston. Finescu de tot dar asa functioneaza. Fara cuzineti si aici sus. Probabil o sa fac si poze. Urmeaza crash-bar-urile, priza pt alimentarea directa a bateriei (cand e pe duca bateria, ca sa nu mai fie scoasa saua), poate si cricul central (desi mai greu aici. Vedem, vorbim. Si, ca de final de tot (fiindca mi-au mai atras atentia si alti amici motoretisti) : - Sa las si Super Tenerele in acest topic sau sa dam Cezarului ce e al Cezarului si sa las topicurile lui "cristi-mic" sa ramana drept etalon in materie ? Astept pareri, sugestii si sa scrieti si voi ! Gata. Noapte buna si continui maine ! Editat August 12, 2007 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achile Postat August 12, 2007 Share Postat August 12, 2007 Servus...pun si eu niste sfaturi practice cu referire la yamaha xtz 660 3yf. Pentru a spori manevrabilitatea merita sa bagati un ghidon de cross. Pozitia mi se pare mult mai buna si nu imi mai amorteste mana dreapta pe acceleratie. Barele de cadere au fost facute din tzava de presiune de 20 mm. Claxonul a fost putin sucit(schimbat surubul de prindere si bagat distantier de 5 mm, altfel nu suna...atingea de bara de cadere). Barele le-am prins de unul din suruburile de la motor(cel de jos, exact langa surubul ptr ulei ) si de prinderea radiatorului. Pentru rigidizare am luat o teava de acelas tip, i-am dat filet de 12 la capete si am bagat-o intre cele 2 bare. Tzeava nu am indoit-o...am taiat triunghiuri din ea si am sudat, altfel nu puteam sa scot acele unghiuri. Pun cateva poze sa va faceti o idee...in caz ca vrea cineva poze mai detaliate, o sa fac. Foarte important e ca daca se respecta indiatiile, carenele din lateralele radiatorului se pot demonta fara a scoate barele de cadere! Tot ansamblul cantareste 1,4 kg. Trusa de scule...Pasticul care este pe post de articulatie la capac poate ceda daca se forteaza. In cazul asta se ia o bucata de piele de 3 mm grosime, se dau cate 2 gauri(in capac si in cutie) si se prinde cu suruburi de 3 mm cu saiba. E mult mai ok decat cu plastic. Reglaj la amortizorul de spate: Sub piulitele de aluminiu care tensioneaza arcul se gaseste inca o piulita dintr-un cauciuc tare. In sensul acelor de ceasornic se inmoaie si invers se intareste. Eu am 82 kg si il tin la minim in oras si pe forestiere, la jumate cand sunt singur si merg la drum si la maxim cand am pasagera si bagaje Pentru a cobora mai usor cricul lateral(deasupra lui este scarita de pasager) se sudeaza pe laterala cricului un boltz de 30 mm lungime si 8 grosime. Daca aveti impresia ca plasticul de sub portbagaj zdrangane, CHIAR ESTE ASA!! Luati o bucata de zapada artificiala, inveliti-o in vinilin negru sa nu se vada si infigeti-o intre portbagaj si plastic Din cand in cand verificati toate suruburile de prindere(scut, portbagaj si scarile de pasager mai ales...am pierdut vreo 3 pana acum) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
popa84silviu Postat August 13, 2007 Share Postat August 13, 2007 Felicitarii pentru lectii ! Am si eu o problema si anume varu' meu si-o bulit motoru Duminica noi credem ca, supapele ? Si el nu are net si nici posibilitatiii de a intra in posesia unu manual de XT 600 91' carburator cu dublu corp. atat stiu sa spun de el. Daca are cineva un manual complect as fi recunoscator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat August 13, 2007 Share Postat August 13, 2007 Am si eu o problema si anume varu' meu si-o bulit motoru Duminica noi credem ca, supapele ? Si el nu are net si nici posibilitatiii de a intra in posesia unu manual de XT 600 91' carburator cu dublu corp. atat stiu sa spun de el. Daca are cineva un manual complect as fi recunoscator Pentru XT 600 din 1991 am eu ceea ce iti trebuie, si anume : - Un manual de reparatii portughez, ~ 7 Mb, 346 pagini. Cel mai bun cred. Portugheza este oricum mult mai usor de inteles decat germana. - Un manual de reparatii german, ~ 17 Mb, 95 pagini. - Microfisele, in limba engleza, ~ 2Mb, 46 de pagini. Adresa mea de messenger o gasesti la profil. Cred ca e cel mai lejer sa ti le trimit. Vorbim pe YM. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuchsia Postat August 13, 2007 Share Postat August 13, 2007 Hai sa pun si eu ce am mai gasit pe hard: Lantul pentru 1VJ la kedo 90037 O-Ring Kettensatz 15grob/40 (104Gl. endlos) RK520SO XT600Z'86-'87 (1VJ) linkuri (cu rabdare la scormonit cred ca se gaseste orice informatie legata de xt-uri) http://www.xt600.de/ http://www.moppedcafe.de/ http://www.xt-foren.de/forum.htm http://www.horizonsunlimited.com/hubb/yama...echnical-forum/ piese www.kedo.com http://www.wemoto.com/ http://www.bischoffversand.de/ Codul de culoare pentru rosu la 1VJ 39- 88- 13- 1807 FH/FIR /Fire red sau 39- 01- 13- 1807 FH/FIR fire red Colantul pentru rezervor, am facut rost de el de la paulcannibal si mihai din Iasi. E un fisier .cdr, deci trebuie redenumit din .mp3 in .cdr rename_cdr_Colant_Tenere.mp3 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achile Postat August 13, 2007 Share Postat August 13, 2007 Azi am patzit ceva fain....am intors cheia in contact si nu mi s-a aprins bordul...am mai incercat de cateva ori si in final s-a aprins. Am ajuns akass si am verificat chestiile banale(care se uita de obicei). Mufe la contact, sigurantza, baterie. Erau coxate bornele. Curatzat, strans si mere ca inainte Azi mi-am comandat bujie iridium si vineri plec la mare. Voi comunica impresiile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mark81 Postat August 14, 2007 Share Postat August 14, 2007 (editat) Ajutati-ma si pe mine cu un link la un manual pentru XT600 din 1992. Nu ma descurc cu italiana. Mersi Editat August 14, 2007 de gizmo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian_florea Postat August 14, 2007 Share Postat August 14, 2007 http://ursa.irk.ru/manual/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mark81 Postat August 15, 2007 Share Postat August 15, 2007 Mersi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achile Postat August 15, 2007 Share Postat August 15, 2007 am descoperit motivul pt care s-a bagat trusa de scule la Tenere!! Sa ajut proprietari de KTM carora li s-au dezmambrat motoarele in mers! pana acum: Hapz_si_eu si prietenii lui la babele, Bibanu a apelat la serviciile mele de doua ori si inca vreo 2 pe care nu ii cunosc. Toti cu KTM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat August 16, 2007 Share Postat August 16, 2007 (editat) MODELELE YAMAHA TENERE: Inainte de XT 600 a fost XT600Z Tenere : Primul model - 34 L: . Fabricat de-a lungul anilor 1983 si 1984 (in multe documentatii apare ca modelul fabricat intre 1983-1985). Poate fi deosebit de urmatoarele model prin saua rosu si negru, rezervorul usor bombat in partea superioara si suplu pe masura ce coboara spre carburator si forma aproximativa de trapez dreptunghic a abtibildului de pe plasticele laterale. S-a fabricat numai in acest colorit. Pornire numai la pedala si racire numai pe aer. Multi il confunda cu urmatorul model. Al doilea model - 55 W: . Modelul anului 1985, este o varianta usor imbunatatita a modelului 34 L. S-a produs numai in aceasta gama de culori. Pornire numai la pedala si racire numai pe aer. Deoarece sunt aproape identice multe manuale trateaza 34L - ul si 55W - ul drept "modelul Tenere fabricat in perioada 1983-1986". Al treilea model - 1 VJ : : . Spre deosebire de predecesoarele sale in materie de design se deosebeste prin rezervorul cu un profil ceva mai colturos si o forma a abtibildului de pe plasticele laterale de data aceasta orientata mai degraba spre un hexagon. Apare radiatorul de ulei intre cadru si rezervor. Se produce in 2 variante de colorit - alb/rosu si galben/albastru. Desi denumit modelul 1986 - 1988 s-a produs de fapt doar in anii 1986 si 1987. Defectul de care s-au plans proprietarii din tari cu munti inalti si f. inalti este ca are o racire defectuoasa atunci cand il duci la inaltimi alpine si peste - problema o reprezenta aripa enduro care impiedica buna circulare a aerului spre radiator, motiv pentru care multi posesori de 1 VJ din DE, CHF, F si alte tari coboara aripa sau o procopsesc cu fante de racire. Al patrulea model - 3 AJ : . Apare frana pe disc la ambele roti, se imbunatateste racirea, pornire numai la buton (se poate insa adopta kick-start). Se pastreaza cele 2 variante de colorit. Motocicleta aproape identica mecanic cu 1 VJ-ul, motiv pentru care multe site-uri de posesori recomanda acelasi manual. Considerata modelul 1988-1990 s-a produs in anii 1988 si 1989. Al cincelea model - 3YF: E deja "next level"-ul. Conservatorii o blameaza, fiindca adopta mai multe solutii opuse ideii de simplu si fiabil. Apare mult hulita (sau adorata) racire pe apa iar capacitatea urca la 660 cmc. Reprezinta orientarea Yamaha catre un comportament mai mult rutier si mai putin off-road. Considerata modelul 1990-1995, s-a fabricat doar pana in anul 1994, inclusiv. Al saselea model : ...nu cunosc indicativul... (unele site-uri am observat ca il incadreaza tot ca 3YF: Desi putin cunoscuta la noi, este o motocicleta foarte populara si aprecita in Europa (special in cele nordice si Anglia). Bord asemanator cu cel de Super Tenere. Modelul care pentru o buna perioada de timp a ridicat din nou stindardul Tenere, prin fiabilitatea sa. Isi pastreaza pretul destul de bine si de sus. A intrat in productie in 1995 si a iesit in 1999, incheind un capitol frumos din istoria firmei Yamaha. Se pare insa ca MT-03 isi va da sufletul (aka motorul pe injectie) pentru surata sa, prezentul futurist scotind astfel din arhive un dosar cu greutate : YAMAHA TENERE 2008 Editat August 16, 2007 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jenifer Postat August 17, 2007 Share Postat August 17, 2007 MODELELE YAMAHA TENERE: Inainte de XT 600 a fost XT600Z Tenere : Primul model - 34 L: . Fabricat de-a lungul anilor 1983 si 1984 (in multe documentatii apare ca modelul fabricat intre 1983-1985). Poate fi deosebit de urmatoarele model prin saua rosu si negru, rezervorul usor bombat in partea superioara si suplu pe masura ce coboara spre carburator si forma aproximativa de trapez dreptunghic a abtibildului de pe plasticele laterale. S-a fabricat numai in acest colorit. Pornire numai la pedala si racire numai pe aer. Multi il confunda cu urmatorul model. Al doilea model - 55 W: . Modelul anului 1985, este o varianta usor imbunatatita a modelului 34 L. S-a produs numai in aceasta gama de culori. Pornire numai la pedala si racire numai pe aer. Deoarece sunt aproape identice multe manuale trateaza 34L - ul si 55W - ul drept "modelul Tenere fabricat in perioada 1983-1986". Al treilea model - 1 VJ : : . Spre deosebire de predecesoarele sale in materie de design se deosebeste prin rezervorul cu un profil ceva mai colturos si o forma a abtibildului de pe plasticele laterale de data aceasta orientata mai degraba spre un hexagon. Apare radiatorul de ulei intre cadru si rezervor. Se produce in 2 variante de colorit - alb/rosu si galben/albastru. Desi denumit modelul 1986 - 1988 s-a produs de fapt doar in anii 1986 si 1987. Defectul de care s-au plans proprietarii din tari cu munti inalti si f. inalti este ca are o racire defectuoasa atunci cand il duci la inaltimi alpine si peste - problema o reprezenta aripa enduro care impiedica buna circulare a aerului spre radiator, motiv pentru care multi posesori de 1 VJ din DE, CHF, F si alte tari coboara aripa sau o procopsesc cu fante de racire. Al patrulea model - 3 AJ : . Apare frana pe disc la ambele roti, se imbunatateste racirea, pornire numai la buton (se poate insa adopta kick-start). Se pastreaza cele 2 variante de colorit. Motocicleta aproape identica mecanic cu 1 VJ-ul, motiv pentru care multe site-uri de posesori recomanda acelasi manual. Considerata modelul 1988-1990 s-a produs in anii 1988 si 1989. Al cincelea model - 3YF: E deja "next level"-ul. Conservatorii o blameaza, fiindca adopta mai multe solutii opuse ideii de simplu si fiabil. Apare mult hulita (sau adorata) racire pe apa iar capacitatea urca la 660 cmc. Reprezinta orientarea Yamaha catre un comportament mai mult rutier si mai putin off-road. Considerata modelul 1990-1995, s-a fabricat doar pana in anul 1994, inclusiv. Al saselea model : ...nu cunosc indicativul... (unele site-uri am observat ca il incadreaza tot ca 3YF: Desi putin cunoscuta la noi, este o motocicleta foarte populara si aprecita in Europa (special in cele nordice si Anglia). Bord asemanator cu cel de Super Tenere. Modelul care pentru o buna perioada de timp a ridicat din nou stindardul Tenere, prin fiabilitatea sa. Isi pastreaza pretul destul de bine si de sus. A intrat in productie in 1995 si a iesit in 1999, incheind un capitol frumos din istoria firmei Yamaha. Se pare insa ca MT-03 isi va da sufletul (aka motorul pe injectie) pentru surata sa, prezentul futurist scotind astfel din arhive un dosar cu greutate : YAMAHA TENERE 2008 frumos , frumos istoric, multumim....am si eu o carte acasa in germana , in care este foarte apreciat modelul 3aj cel cu far dublu......se duce la suta de mii cu pistonul original si e mono bai frate....bine si dr big se duce la fel....parerea mea personala este ca yamaha a fabricat motociclete la fel de fiabile ca honda numai ca honda asta are cum spunea si cristi - mic o ''aura'' a indestructibilitatii....am mers undeva pe supertenere si africa , venind de la un drum de 300 si ceva de km pe xj-ul de 900[ alta legenda a rezistentei fabricata de yamaha]...supertenere mi s-a parut mult mai comod [asta in conditiile in care aveam deja dureri de sezut de la drum]pe cind africa mi s-a parut mai vinoasa dar mai naspa in privinta seii....in final ,si mie imi plac mult mono-urile de la yamaha , mai mult decit domi sau slr sau vigor....a ta merge bine , ai reparat ceva la ea parca , sau doar ai facut o revizie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat August 17, 2007 Share Postat August 17, 2007 (editat) Scuzele mele...asta pentru ca acum am observat ca la primul model de 3YF (respectiv al cincelea model Tenere) nu am pus poze. Oboseala specifica orei tarzii la care scriam topicul . Ma revansez acum : ...modelul 3aj cel cu far dublu...se duce la suta de mii cu pistonul original si e mono bai frate ...a ta merge bine , ai reparat ceva la ea parca , sau doar ai facut o revizie? Sa te auda Tenerica mea si sa reziste 100.000 pistonul. A mea avea un cloncanit ciudat cand am cumparat-o, asa ca am procedat la demontarea ei si bine am facut fiindca astfel cine stie cum se agrava treaba. La 1089 Euro (manere incalzite, crash-bar-uri, priza alimentare baterii, cric central) si la felul in care era de ingrijita ma asteptam, asa ca nu m-am suparat. Beleaua provenea de la niste pene uzate - am scris in postul 1 ce si cum. Partea mai mult decat imbucuratoare este ca motorul e in toate mintile lui, in sensul ca nu depaseste deloc cotele de uzura si nici nu e la limita lor. Singurul afectat este boltul pistonului, dar nu este ceva grav. Trebuie avut in vedere faptul ca acest motor nu are nici cuzineti si nici rulment in cercul mic al bielei. Pistonul si cilindrul sunt impecabile si in cote. Ce mi-a placut mie mult de tot la 3AJ ar fi : - suspensiile fata cu aer/ulei cu ventil pentru intarit/slabit suspensia in functie de teren: - surub de scurgere a uleiului. Se da drumul la uleiul din suspensii, dupa care se completeaza lejer prin partea de sus. Totul fara a fi nevoit sa demontezi suspensiile fata : - garnituri de cauciuc care mascheaza o fereastra de verificare a uzurii placutelor de frana: - agregatul rotor + stator din partea dreapta a motorului este de fapt un magnetou care da si scanteia si curent pentru motocicleta (sper sa nu fi gresit la explicatie, pentru ca nu sunt prea bun cunoscator in ale electricii) - posibilitate de montare kick-starter prevazuta din fabrica, nu artizanal. Sub pedala de frana picior este un canal mascat de o garnitura de cauciuc. La capitolul minusuri (asta din ce am citit pe site-uri de posesori) s-ar situa pompa de benzina, care, zic ei, incepe sa faca figuri daca ii dai de prea multe ori de lucru pe rezerva. Eu presupun ca beleaua ar fi de la resturile de rugina de pe fundul rezervorului. Asta daca esti suficient de naiv incat sa crezi ca un rezervor de 25 de litri nu are rugina in el si nu pui niste filtre de benzina pe traseul rezervor carburator. --- Mesaj completat în 17 Aug 2007 16:13 -------------Prin amabilitatea SITE-ului POSESORILOR XT/TENERE BRAZILIA, cateva tutoriale foarte bune : - Tutorial demontare completa carburator (fotografii) si montare (text - transformati in word si traduceti cu babelfish translation de la altavista.com) - modelele 1 VJ si 3AJ: Tutorial_Carburator.pdf - DEMONTAREA MOTORULUI - MODELELE 1 VJ si 3AJ - Schimbarea uleiului din telescoape - modelele 1 VJ si 3 AJ: Tutorial_ulei_telescoape.pdf - Schimbarea placutelor de ambreiaj - modelele 1 VJ si 3AJ Editat August 17, 2007 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nick28 Postat August 18, 2007 Share Postat August 18, 2007 In sfarsit asvem si noi topicul nostru. Felicitari pentru initiativa Pun si eu un link cu un site frantuzesc pentru posesori de xt: http://xt600.neuf.fr/ si a unui forum: http://www.horizonsunlimited.com/hubb/yama...echnical-forum/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mark81 Postat August 20, 2007 Share Postat August 20, 2007 Stie cineva dupa schimbul de ulei (la cele cu rezervor in cadru)cum se aeriseste sistemul? Exista un surub de aerisire la filtru de aer pe care daca-l scot scuipa uleiul afara. Daca il desfac pe jumatate nu pare sa se intample nimic ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dream_cross_ktm Postat August 20, 2007 Share Postat August 20, 2007 Va rog baieti.. ma ajutati si pe mine .. imi spuneti ce ulei sa bag in XT meu..600 2001.. ca mi se pare ca deja parca bat un pic tachetii .. plss... asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nick28 Postat August 20, 2007 Share Postat August 20, 2007 Va rog baieti.. ma ajutati si pe mine .. imi spuneti ce ulei sa bag in XT meu..600 2001.. ca mi se pare ca deja parca bat un pic tachetii .. plss... asfalt uscat Eu am Yacco MVX 500 4T 15W50 si e foarte bun. XT-ul meu e din 96 si cu racire pe aer. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat August 26, 2007 Share Postat August 26, 2007 (editat) Stie cineva dupa schimbul de ulei (la cele cu rezervor in cadru)cum se aeriseste sistemul? Exista un surub de aerisire la filtru de aer pe care daca-l scot scuipa uleiul afara. Daca il desfac pe jumatate nu pare sa se intample nimic ... La a mea i-am schimbat uleiul imediat ce am cumparat-o si trebuia sa fac in felul urmator: Inchis surubul de scurgere de la baia de ulei - Completat ceva ulei in filtrul de ulei, introdus acesta in lacasul lui si stranse toate suruburile, inclusiv acela de sus, care este pentru aerisire - Pornit motorul si lasat sa mearga vreo 10 secunde - In timpul cat motorul merge se desface usor surubul de aerisire si se tine asa pana incepe sa scuipe ulei pe acolo. Dupa ce a inceput sa scuipe ulei se strange la loc Eu asa am facut, fiindca asa scria la catastif. La mine uleiul nu circula insa prin cadru. Nu stiu daca la tine e la fel insa iti recomand sa folosesti manualul. De asemenea, sa ai grija la filtrul de ulei la cele 3 o-ring-uri si la garnitura pe care le vai gasi acolo. Sunt destul de sensibile si e mai bine sa le schimbi o data ce ai desfacut acolo, pentru ca nu vor mai fi la fel de bune. La mine, dupa ce le-am pus la loc, pierdeau ulei, asa ca am cumparat unele noi de la Louis, cu 2 euro Va rog baieti.. ma ajutati si pe mine .. imi spuneti ce ulei sa bag in XT meu..600 2001.. ca mi se pare ca deja parca bat un pic tachetii .. plss... asfalt uscat In primul rand da-mi voie sa iti zic ca motorul tau arata intr-un mare fel. L-am vazut la "Poze cu motociclete din Banat". Sa il stapanesti cu placere. In alta ordine de idei si revenind la caprele noastre, trebuie sa spun ca eu nu ma pot declara un mare cunoscator in materie, insa prima data ti-as recomanda sa reglezi jocul la supape. O operatiune de maxim 2 ore. Daca vrei sa o faci ca la carte totalmente cred ca la Louis vei gasi cheie de reglat supapele. Eu mi-am luat cu 4,5 Euro. Un motor ca al tau nu cred sa aiba belele majore. Uita-te pe cadru si pe motor si vezi cu ce incepe seria (La motocicletele Yamaha seriile motor si cadru trebuie sa fie identice. Daca nu sunt inseamna ca motorul a fost schimbat ). Dupa aceea foloseste tabelul de mai jos pe care l-am descarcat de pe www.xt600.de. Daca incepe cu 3TB folosesti coloana 2, daca incepe cu DJ02, folosesti cifrele din prima coloana : In ceea ce priveste uleiul trebuie sa folosesti ceea ce iti recomanda manualul. Sa ai grija ca sunt cantitati diferite daca schimbi numai uleiul sau daca schimbi si uleiul + filtrul. Diferentele nu sunt mari, dar sunt. La a mea - Tenere 3AJ (`88-`90) scrie mineral 20W40. Am gasit la magazinul Ciclop de langa Fabrica de Bere(vad ca esti din Timisoara, asa ca sigur stii unde e), Castrol mineral 20W50 cu 180.000 lei/litrul. Un pret bun, dupa parerea mea, mai ales ca la schimbul de ulei+filtru folosesc doar 2 litri. De asemenea, orice magazin de piese auto mai mare (vezi Ciclop sau Promotor pe Calea Sagului) comercializeaza bujii NGK si filtre de ulei (eu am gasit Mann si Hiflo). Fabricantii de filtre de ulei produc si pentru motociclete. Eu am luat Hiflo, la acelasi pret la care gaseam Delo la Louis, numai ca mi l-a adus intr-o ora. @ Gizmo si @ dream_cross_ktm : Pentru a va fi mai lesne in rezolvarea problemelor vostre voi adauga mai jos link-uri catre toate manualele XT pe care le stiu eu: Manualele le voi descrie in functie de urmatoarea clasificare a modelelor : Yamaha XT600 43F Yamaha XT600 2KF si 2NF Yamaha XT600 3TB - PRIMA GENERATIE - 1990-1995. S-au produs in paralel atat varianta E-electrostarter cat si varianta K- cu kick-starter (anii 1991-1994). YAMAHA XT600 3TB - A DOUA GENERATIE - 1996-1998. De la modelul acesta inainte, clasificarile o iau razna rau. Pentru a sti sigur ce aveti, cititi seriile de pe motor. YAMAHA XT600 DJ02 - In mare acelasi model 3TB de generatia a doua, dar cu alta denumire de cod - Produsa in 1999. Din acest motiv veti gasi clasificari de genul 3TB, fabricatie 1995-2000, in sensul ca aceeasi motocicleta s-a produs pana in 2000, dar nu si inclusiv 2000. Altii zic ca s-a produs in 2001. Naiba stie. Verificati seria motor. YAMAHA XT 600 DPBMC - Anii de fabricatie sunt foarte ciudati. Unii zic 2000 - 2003. Altii zic 2002 - 2003. Nu stiu ce sa zic. Astept completari de la un cunoscator. Cert este faptul ca sunt ultima generatie racita cu aer si arata exact asa (adica FARA STICKERE PE REZERVOR): Cel mai beton link in materie de XT si XTZ monocilindre ar fi urmatorul (multumirile de rigoare merg la user-ul FUCHSIA, care mi l-a trimis si mie) http://counasse.free.fr/YAMAHA/xt600/ Si acum sa incepem batraneste 1. XT 600, modelele de dinainte de 1990 Manual reparatie 43F : Intrati aici : http://counasse.free.fr/YAMAHA/xt600/ si urmati linkul din poza de mai jos Mai avem de asemenea si MICROFISE in limba engleza pentru YAMAHA XT 600 1983-1989, adica 43F, 2 KF si 2 NF, ceea ce ma face sa cred ca sunt destul de asemanatoare aceste 3 modele. Rog un cunoscator sa ne explice. 2. Yamaha XT 600 3TB - GENERATIA 1990 - 1995 Intrati aici : http://counasse.free.fr/YAMAHA/xt600/ si urmati linkul din poza de mai jos: De asemenea, la aceeasi adresa, exista acest link : Veti downloada de acolo un pdf in limba franceza de 96 de pagini. De la pagina 72 pana la 88 inclusiv gasiti tutorial de reparatii pentru acest model. Foarte importante de asemenea - Microfise Engleza MICROFISE___COD_PIESA___ENGLEZA___pt._3TB.pdf 3. Yamaha XT 600 3TB - GENERATIA 1996 - 1998 si DJ02 (fabricatie 1999 sau dupa altii 1998 inainte) Intrati aici : http://counasse.free.fr/YAMAHA/xt600/ si urmati linkul din poza de mai jos: La aceeasi adresa, exista acelasi link ca si mai sus : Acelasi pdf in limba franceza de 96 de pagini. De la pagina 89 pana la final gasiti tutorialul de reparatii pentru modelul 96-98 si diferentele intre acest 3 TB si DJ02. La adresa http://www.forumxt600.com.br/forum/viewtopic.php?t=1117 urmati link-ul din poza de mai jos si veti gasi microfisele pentru ultimul model de 3TB si pentru DJ02: 4. YAMAHA XT 600 E DPBMC - ultimul model cu racire pe ulei. Nu am manual, dar presupun ca este destul de asemanator ca si constructie cu 3TB. Astept din nou o confirmare de la cineva mai in domeniu ca mine. Am gasit doar microfisele: La adresa http://www.forumxt600.com.br/forum/viewtopic.php?t=1117 urmati link-ul din poza de mai jos si acolo le veti gasi. 5. YAMAHA XT660X si XT660R : Intrati aici : http://counasse.free.fr/YAMAHA/xt600/ si urmati linkul din poza de mai jos si veti gasi un manual italienesc de 462 pagini : De asemenea, pe acelasi domeniu frantuzesc (http://counasse.free.fr/YAMAHA/xt600/), posesorii de 3TB modelul 95- , DJ02 si DPBMC vor gasi doua linkuri foarte interesante si utile, si anume : - Penultimul link, acolo unde scrie "Disk over size..." descrie procesul de adaptare de discuri mai mari pentru supermoto. - Ultimul link, unde scrie "Petit entretien" gasiti toate opertiunile de intretinere uzuala, gen schimb ulei, placute, verificat directia, etc... Foarte util. Cam atat pentru astazi . Voi reveni cu manuale pentru Tenere si Super Tenere. Sa ne vedem cu bine si sper sa va fie utile. Editat August 26, 2007 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achile Postat August 29, 2007 Share Postat August 29, 2007 in urma unei "curatenii" prin uscator am descoperit cantitati impresionante de cornier de aluminu(2 cm grosime si 2 latzime) si tabla de inox de 1 mm grosime.... Amintindu-mi de ultima baitza in urma careia mi-am belit un telefon si mi-am udat toate tzoalele, sacul de dormit si mancarea, m-am hotarat sa imi fac coburi de...inox(deh, asta am prin casa) Masuratorile preliminare: coburul din dreapta va avea 18 cm latzime, 35 adancime si 45 lungime(va fi mai ingust decat cel din stanga cu 10 cm datorita tobei finale) Initial voi construi un schelet din cornier pe care il voi imbraca in tabla(cu silicon intre cornier si tabla pt etansare) apoi voi imbraca marginile coburilor in cornier pt rezistenta sporita si pt partea estetica, desigur. voi face doua platbande in forma de L pe care le voi fixa pe partea de interior a coburilor si ma voi folosi de ele cand voi ajunge la capitolul prinderi. capacul va fi unul simplu...balama pe o parte si pe cealalta urechi pentru lacat Va tzin la curent! (later edit) ca materiale va pot enumera: -doua cuve de masina de spalat din 1900 toamna(fundurile si capetele coburilor) -o foiae de 100/90 cm de inox de 1 mm -una bucata de antena de bulgari pentru profilul U care va deveni cornier Pimp my thumper romanian style. Kiss my ass, Turatech Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat August 29, 2007 Share Postat August 29, 2007 Coane, nu esti pe treaba ta ! Spor la treaba si astept poze cu rezultatul ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nick28 Postat August 29, 2007 Share Postat August 29, 2007 Dintr-o data astazi, in mers, mi s-a oprit vitezometru (implicit kilometrajul). De unde sa ma apuc si ce-i de facut? Merci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.