Sari la conținut

Yamaha XT si Yamaha TENERE - 600/660


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

Da, e releul de pornire, s-au uzat contactele de forta si a ramas blocat (contacte sudate de la flama). Merge inlocuit cu orice alt releu de pornire moto, cu conditia sa suporte cam acelasi curent de pornire si sa aiba tot 2+2 contacte.

IceMan...buna miscare.

Editat de cristi-mic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Poti porni motorul fara releu. Pt asta trebuie sa scoti din circuit releul de pornire. Adica sa legi intre ele firele care in mod normal vin la releu. In momentul cand vei apasa butonul de pornire, curentul care va trece prin buton, va trece mai departe prin demaror. In mod normal trece mai departe prin releu. Problema e ca demarorul suge curent mare. Deci, curentul asta mare va trece prin butonul de pornire si prin toate firele ce duc la el. Butonul si firele nefiind prevazute sa reziste la curent mare, ai toate sansele sa le arzi. Daca ai observat, firele ce duc la demaror sunt foarte groase.

Sfatul meu e sa faci intai rost de un releu la curent adecvat (ma indoiesc ca cele de scuter au amperaj suficient) si apoi sa incerci sa pornesti motorul. Sau porneste-l impins :kiss:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Releul ala cupleaza doar demarorul, deci fara el porneste doar impinsa. Restul alimentarii cu curent trece prin contactul de la cheie, care alimenteaza restul de consumatori.

Teoretic ar merge un releu de scuter, dar cu siguranta nu o sa reziste prea mult. Nu se compara curentul consumat la pornire de un demaror de scuter cu cel consumat de dihania ta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles... problema e , unde il gasesc? :kiss: de cumparat... eventual si second //ca e criza :moto:

 

Apropo, vreau sa va anunt ca mi a venit kitul de lant(DID X RING), si burdufurile de furca(Ariete) pe care intentionez sa le schimb weekendul asta cu ajutorul unui prieten , deoarece aptitudinile mele tehnice sunt aproape nule :bow:

 

Rugamintea mea este sa mi spuneti daca exista lucruri importante da care trebuie tinut cont cand se fac astfel de operatiuni, eventual sfaturi/opinii despre cum ar trebuii procedat. Oricum amicul meu se pricepe si are un model de moto exact ca al meu.. dar orice sfat in plus e binevenit!

 

Multumesc si Toate Bune! :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles... problema e , unde il gasesc? :kiss: de cumparat... eventual si second //ca e criza :moto:

 

Apropo, vreau sa va anunt ca mi a venit kitul de lant(DID X RING), si burdufurile de furca(Ariete) pe care intentionez sa le schimb weekendul asta cu ajutorul unui prieten , deoarece aptitudinile mele tehnice sunt aproape nule :bow:

 

Rugamintea mea este sa mi spuneti daca exista lucruri importante da care trebuie tinut cont cand se fac astfel de operatiuni, eventual sfaturi/opinii despre cum ar trebuii procedat. Oricum amicul meu se pricepe si are un model de moto exact ca al meu.. dar orice sfat in plus e binevenit!

 

Multumesc si Toate Bune! :rolleyes:

 

Pai burdufurile le prinzi frumos cu coliere iar lantul, daca are za cu siguranta, sa fi atent sa montezi siguranta corect. Adica, urmarind sensul de rotatie al lantului, presupunand ca siguranta se atinge de ceva in drumul ei, acel eventual obstacol sa tinda sa o infiga mai mult. Montata invers, acel obstacol o va scoate de pe nituri.

Daca lantul are za de nituit, foloseste o presa special pentru nituit lanturi. Nu executa operatiune cu ciocanul pt ca nu o sa iasa 'safe'. Sau mai bine te duci la un service moto.

Daca lantul e infinit, adica toate zalele legate intre ele, va trebui sa dai bascula spate jos. Operatiune dracu'. Bafta.

Pentru releu: http://www.motomike.eu/autonet/category/10.../article/146128

kaore.ro sau autonet aduce pise de la motomike

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles... problema e , unde il gasesc? :kiss: de cumparat... eventual si second //ca e criza :moto:

 

Apropo, vreau sa va anunt ca mi a venit kitul de lant(DID X RING), si burdufurile de furca(Ariete) pe care intentionez sa le schimb weekendul asta cu ajutorul unui prieten , deoarece aptitudinile mele tehnice sunt aproape nule :bow:

 

Rugamintea mea este sa mi spuneti daca exista lucruri importante da care trebuie tinut cont cand se fac astfel de operatiuni, eventual sfaturi/opinii despre cum ar trebuii procedat. Oricum amicul meu se pricepe si are un model de moto exact ca al meu.. dar orice sfat in plus e binevenit!

 

Multumesc si Toate Bune! :rolleyes:

Banalitati: sa nu zgarii tijele cand montezi burdufurile si sa cureti cu jet de aer praful , iar inainte sa strangi axul rotii fata sa pui cateva frane astfel incat sa culiseze de 2-3 ori suspensia, cica "se aseaza" telescoapele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles... problema e , unde il gasesc? :angry: de cumparat... eventual si second //ca e criza :baldy:

 

Apropo, vreau sa va anunt ca mi a venit kitul de lant(DID X RING), si burdufurile de furca(Ariete) pe care intentionez sa le schimb weekendul asta cu ajutorul unui prieten , deoarece aptitudinile mele tehnice sunt aproape nule :kali:

 

Rugamintea mea este sa mi spuneti daca exista lucruri importante da care trebuie tinut cont cand se fac astfel de operatiuni, eventual sfaturi/opinii despre cum ar trebuii procedat. Oricum amicul meu se pricepe si are un model de moto exact ca al meu.. dar orice sfat in plus e binevenit!

 

Multumesc si Toate Bune! :angryfire:

daca nu au siguranta si este incheiat cel mai bine e sa dai bascula jos,

Cu ocazia asta cureti si gresezi[bagi vazelina ]la bucsele de la bascula.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de curand am pus la yamaha mea,xt 600 e modelu 3tb ulei repsol 15w 50.la prima pornire la rece a inceput sa scoata un fum de necrezut.am zis ca s-a busit vreo garnitura ceva,alta explicatie la acel fum albastrui de ulei nu aveam.

am desfacut motoru,dar ca sa vezi ca erau toate in regula.segmenti,supape,ghiduri de supape si semeringuri supape aproape perfecte,deoarece au fost schimbate cred ca sunt modelul 3aj.

dupa schimb iar uleiul cu unu auto mobil1 semisintetic 10w40,iar ca sa vezi problema a disparut.e normal ca sa scoata asa mult fum cu un ulei mai gros?

mentionez ca cu acest ulei mobil1 10w 40 de auto motorul merge impecabil,nu mai suna deloc iar cutia nu mai agata deloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In principiu, ar trebui scoata fum daca uleiul e mai subtire. Macar ai asteptat sa se incalzeasca motorul?

Iti recomand ulei moto semisintetic 15W50. Yacco MVX 500 sau Motul 5100. Eu folosesc Yacco. Motorul e 3YF.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mdeah cam ciudata problema cu uleiul. Dar zici ca doar la prima pornire a facut asa? Dupa ce s-a incalzit s-a comportat normal? Ele mai "mananca" ulei chiar si cu setul + supapele perfecte (deci chiar si de noi) dar nu ar trebui sa scoata fumalau de-ala. Poate era varza uleiu.

E bun ce zice Andrei - Yacco MVX500 4T 15W50 semisintetic, e si relativ ieftin.

 

La Tenere eu am folosit (cu succes se pare) un ulei recomandat pentru Aprilia Pegaso, si anume Agip semisintetic 15W50. Nu folosesc fiindca e recomandat pt Pegaso bineinteles (asta e coincidenta) ci fiindca: benzinaria de unde iau e langa mine, este ieftin (17 RON pe litru) si corespunde normelor API-SJ si JASO MA.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

timp de 2 zile cat am tinut uleiul in motor la fiecare pornire la rece scotea un fum de necrezut.iar gazele miroseau permanent a ulei ars,un miros dulceag.

eu folosesc 10w 40.e prea subtire?motorul se comporta f bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

timp de 2 zile cat am tinut uleiul in motor la fiecare pornire la rece scotea un fum de necrezut.iar gazele miroseau permanent a ulei ars,un miros dulceag.

eu folosesc 10w 40.e prea subtire?motorul se comporta f bine.

 

Stef... hai sa i intrebam pe baieti de ce la mine nu scoate fum .... si e acelasi ulei in motor 15w 50 Repsol...schimburi facute in aceasi zi la aceleasi motoare(3 Tb-uri)

 

Poate no' fi bun repsolu ??? se poate intampla ceva la motor? .. sa mi confirme cineva ca l dau imediat jos.. :kiss:

 

Oricum moto merge impecabil la mine si nu scoate fum... si nici nu se mai aude zogomotul ala metalic ( noroc de tine ca ti ai dat seama de unde era :scratch: )

 

Ps: de miros nush ce sa zic ca am nasu'nfundat :friends:

 

Toate Bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

timp de 2 zile cat am tinut uleiul in motor la fiecare pornire la rece scotea un fum de necrezut.iar gazele miroseau permanent a ulei ars,un miros dulceag.

eu folosesc 10w 40.e prea subtire?motorul se comporta f bine.

 

Presupun ca in carte zice sa folosesti 20W40 mineral. Daca ii pui semisintetic merge si 15W. Full sintetic e cam mult pt motoarele astea vechi. Motorul va merge bine dar consumul de ulei va fi foarte mare. Si uleiul full sintetic e cel mai scump. Semisinteticul e un compromis bun. Tu tot intrebi dar nu ai specificat anumite chestii: 1- daca motorul scoate fum doar cand e rece sau si cand e cald; 2 - ce fel de ulei ii bagi? 10W40, OK. Dar, sintetic, semisintetic sau mineral? Da mai multe amanunte.

In general, lumea cu monocilindre mai vechiute, foloseste semisintetic 15W. Ulei moto, nu auto. Daca ai probleme cu uleiul asta, atunci motorul e devina: segmenti sau simeringuri de supape.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acum folosesc un ulei semisintetic 10w 40 auto nu moto.motorul nu mai scoate fum deloc.nici la rece nici la cald.

cu uleiul semisintetic repsol 15w 50 scotea fum si la rece si la cald mai putin dar tot scotea.

 

Inseamna ca e o problema cu uleiul Repsol. E bine de retinut. 10W e bun iarna. Pt la vara eu zic ca e cam subtire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inseamna ca e o problema cu uleiul Repsol. E bine de retinut. 10W e bun iarna. Pt la vara eu zic ca e cam subtire.

 

 

Eu am acelasi ulei, acelasi motor si nu scoate fuuuummmm deloc!

 

Deci???????? :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am acelasi ulei, acelasi motor si nu scoate fuuuummmm deloc!

 

Deci???????? :scratch:

 

Deci o fi fost un lot naspa sau ulei "piratat", am auzit o groaza de cazuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut

ma spart toba la tenere.dar urat de tot.

la ce sa astept mai rau,se poate deregla motorul?sau altceva,

cat despre amenzi .... :scratch:

 

Ai mers cu praf de pusca? :friends:

La 4T cu cat evacuarea e mai libera, cu atat mai bine. Acum ai ocazia sa-ti iei o toba mai smechera. Sau de XT 600

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare,

am un pretenar care si-a luat o mobra tenere 3YF zilele trecute si are nevoie de carena de fara, cea mare ..

m-am uitat pe ebay si n-am gasit nimic ...

aveti idee de unde aspute procura asa ceva si cam la ce bani ?

mobra e albastru dechis, dar macar sa fie culoarea ultima problema ...

bafta ... :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare,

am un pretenar care si-a luat o mobra tenere 3YF zilele trecute si are nevoie de carena de fara, cea mare ..

m-am uitat pe ebay si n-am gasit nimic ...

aveti idee de unde aspute procura asa ceva si cam la ce bani ?

mobra e albastru dechis, dar macar sa fie culoarea ultima problema ...

bafta ... :scratch:

 

E sparta? sau lipseste cu desavarsire?

 

Ca daca e sparta cel mai sigur e reparatie cu fibra si chituire-vopsire la un meserias.

Carena mea e un pic ciobita si de un an caut fara rezultat. Asa ca eu cel putin o sa o repar (puteam s-o fac demult dar am zis ca gasesc, si oricum nu m-a deranjat).

 

Deci noroc la cautare, o sa aiba nevoie!

 

:friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci o fi fost un lot naspa sau ulei "piratat", am auzit o groaza de cazuri.

se pare ca are (pe bune) si un termen de garantie. VW recomanda schimbarea la 2 ani chiar daca nu a atins limita de kilometrii

 

Presupun ca in carte zice sa folosesti 20W40 mineral. Daca ii pui semisintetic merge si 15W. Full sintetic e cam mult pt motoarele astea vechi. Motorul va merge bine dar consumul de ulei va fi foarte mare. Si uleiul full sintetic e cel mai scump. Semisinteticul e un compromis bun.

mi s-a intamplat si mie sa pun ulei de calitate (castrol trizone 10w50) si a consumat 3-400ml/3000km insa sunetul motorului era mai fin si mai sanatos decat inainte (Motul) si actual (putoline)cu 10w40

Care sa fie explicatia? :cheers:

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...