Sari la conținut

Yamaha XT si Yamaha TENERE - 600/660


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

Salut tuturor, cindva doream si eu un XT600 din 1989 dar nu am reusit sa-l cumpar,acum alte planuri dar totusi, as vrea sa stiu:

-chiar motorul normal intretinut este atit de fiabil precum spune "lumea"?

Eu personal am ascultat un motor si pot sa spun ca era cam galagios mai ales la ture mari si vibrtiile erau destul de mari.Oare cu toate acestea motorul e fiabil?

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Un motor bine intretinut de XT nu se aude. Iar fiabilitatea e legendara. Personal pot spune ca fostul meu XT (acum la 80.000km fara nici o interventie) se aude mai bine decit un XT cu 2000km la bord, dar model 2003 (facut in Italia din pacate, ca toate dupa 90siceva).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un motor bine intretinut de XT nu se aude. Iar fiabilitatea e legendara. Personal pot spune ca fostul meu XT (acum la 80.000km fara nici o interventie) se aude mai bine decit un XT cu 2000km la bord, dar model 2003 (facut in Italia din pacate, ca toate dupa 90siceva).

 

Intru totul de acord!! Am un prieten care are un XT 600 1992-1993 si merge foarte "electric" motocicleta aia. Motorul nu se aude, cutia e foarte fina, ce sa mai o adevarata motocicleta fiabila.

In acelasi timp, un XT660Z 2008 cam cloncane (motor Minarelli bineinteles).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor. Am devenit proaspat posesor de XT600Z 3AJ '89 dar cu mici probleme, depistate bineinteles acasa, dupa ce s-au linistit lucrurile si am putut sa imi revin cu oboseala.

Ce am observat repede a fost lipsa patinei de lant de la bascula (urme pe bascula de la lant) si o lipsa de ulei - rezervor de ulei gol dar cu urme de ulei pe joja (fraier am fost ca m-am grabit la cumparare).

In fine, motorul nu bate deci ma gandesc ca nu e asa grava treaba si o rezolv dupa un schimb de ulei si filtru nou.

Ce m-ar fi interesat ar fi daca pot adapta de la alta moto sau fabrica din ceva material tip teflon, in loc de o patina noua originala(80 eur :rock: )?

 

O alta chestie ar fi ca mansoanele de la ea sunt relativ mici si m-au cam deranjat la drum, fiind nevoit sa strang destul de mult mana sa le pot cuprinde. Foloseste cineva mansoane ceva mai groase? .. ma gandesc ca nu au cum sa faca rau.

 

Referitor la becuri, pentru becurile de faza scurta/lunga, prin manuale am vazut ceva de 35w? Daca trec pe 40/45 duce instalatia? ca mai mult nu cred ca e cazul.

 

Multumesc anticipat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un motor bine intretinut de XT nu se aude. Iar fiabilitatea e legendara. Personal pot spune ca fostul meu XT (acum la 80.000km fara nici o interventie) se aude mai bine decit un XT cu 2000km la bord, dar model 2003 (facut in Italia din pacate, ca toate dupa 90siceva).

Bine dar daca vorbim anume de modelul din 89 (se pare ca e 2KF) cu kick,anume acest motor e fiabil sau chiar toate modelele ?

Ingeneral chiar si cel bine intretinut rebuie sa aiba ceva neajunsuri...care ar fi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intru totul de acord!! Am un prieten care are un XT 600 1992-1993 si merge foarte "electric" motocicleta aia. Motorul nu se aude, cutia e foarte fina, ce sa mai o adevarata motocicleta fiabila.

In acelasi timp, un XT660Z 2008 cam cloncane (motor Minarelli bineinteles).

nici ala nu-i japonez? :moto: io ma gandeam sa mi-l iau la anu, second... naspa... ma mai gandesc... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nici ala nu-i japonez? :moto: io ma gandeam sa mi-l iau la anu, second... naspa... ma mai gandesc... :D

Sincer ma uitasem si eu la modelul ala, pentru ca aveam de gand sa iau ceva mai nou si un aspect important e sa nu imi fac praf toate plasticele si rezervoru pe deasupra din orice tranta minora.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer ma uitasem si eu la modelul ala, pentru ca aveam de gand sa iau ceva mai nou si un aspect important e sa nu imi fac praf toate plasticele si rezervoru pe deasupra din orice tranta minora.

eu ma refer la calitate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Salutare tuturor. Am devenit proaspat posesor de XT600Z 3AJ '89.

Ce am observat repede a fost lipsa patinei de lant de la bascula (urme pe bascula de la lant) si o lipsa de ulei - rezervor de ulei gol dar cu urme de ulei pe joja (fraier am fost ca m-am grabit la cumparare).

Ce m-ar fi interesat ar fi daca pot adapta de la alta moto sau fabrica din ceva material tip teflon, in loc de o patina noua originala(80 eur :D )?

Patina este intr-adevar usor problematica la modelul asta. Are tendinta de a se labarta cu timpul, devenind usor de agatat de lant, rupandu-se intr-un final.

Fiindca este o motocicleta mai veche nu le gasesti decat originale sau SH pe Ebay/forumuri de posesori din strainatate.

Iti recomand sa te uiti si pe www.romimoto.ro la sectiunea piese, pe www.wemoto.com si www.kedo.de. La primele doua ai un motor de cautare cu campuri in care introduci marca, model, capacitatea, etc... si iti arata toate piesele pt. ele. La Kedo.de, daca nu te stii bine cu germana (ai si acolo un selector cu campuri) iti recomand sa dai catalogul jos si sa il iei la rasfoit.

Fiindca multe ansamble nu difera f. tare la modelele XT si XTZ, vezi daca patinele de la XT600 din perioada 88-2002 sau XTZ 660 1990-1998 sunt identice cu ce ai tu nevoie.

 

In fine, motorul nu bate deci ma gandesc ca nu e asa grava treaba si o rezolv dupa un schimb de ulei si filtru nou.

La ulei trebuie sa ii dai drumul si din motor si din cutia situata in partea dreapta sub plasticele laterale. Un lucru la care sa fii atent - la toata clasa XT/XTZ 600-660 blocul motor este de aluminiu. Suruburile de otel ale capacului de la filtrul de ulei distrug de multe ori filetul din blocul motor. Sa le strangi incet, cu rabdare si nu foarte tare.

Ulei sa nu bagi sintetic. Preferabil mineral (dpmdv) sau semisintetic. 20 Ron litrul cam peste tot, mai putin Motul cu care a innebunit toata lumea si care e in jur de 40. Filtrul de ulei aprox. 15 Ron. Ia filtru de ulei de la magazine de piese auto (Hiflo sau Champion) fiindca au si garnitura de cauciuc. Filtrul Delo de la Louis nu are garnitura, ceea ce nu e asa grozav.

Din ce am bagat eu pana acum (Valvoline 20W50 semi, Castrol 20W50 semi si Procycle 20W40 mineral) ultimul mi-a placut cel mai mult. Desi manualul zice 6000 eu il schimb cam la 2-3000 km. Pentru 50-55 Ron cheltuiala...

 

 

O alta chestie ar fi ca mansoanele de la ea sunt relativ mici si m-au cam deranjat la drum, fiind nevoit sa strang destul de mult mana sa le pot cuprinde. Foloseste cineva mansoane ceva mai groase? .. ma gandesc ca nu au cum sa faca rau.

Cristi_mic adaptase mansoane de neopren pentru bicicleta.

 

 

Referitor la becuri, pentru becurile de faza scurta/lunga, prin manuale am vazut ceva de 35w? Daca trec pe 40/45 duce instalatia? ca mai mult nu cred ca e cazul.

In functie de tarile unde a fost comercializata, exista instalatii electrice cu bec bulb de 30/35W sau halogene de 55/60W. Eu am prima varianta care este un mic dezastru pe timp de noapte. Nu te apuca de schimbari pana nu esti sigur ce ai acolo. E o adevarata distractie montarea/demontarea carenei frontale si a farurilor + aranjarea cablurilor. Eu am prins miscarea dupa ce am facut operatiunea asta de vreo 4 ori pana acuma.

Eu am pus 2 halogene 55/60 (cu o mica adaptare - o bucsa de metal) si dupa 2 ore de mers prin oras a doua zi dimineata nu mai avea vlaga nici sa auzi click-ul acela scurt de la electromotor. Am plecat cu taxi la lucru. Acum am cuplat un singur halogen si merg asa.

Singura varianta eficienta este cuplarea unei instalatii xenon care consuma tot 35W/bec. Costa 400 Ron pentru ambele becuri. Nu este deloc recomandata daca mergi off-road. Am un amic cu XT600 care a ars 2 becuri dupa ce e bagat ture off.

 

Orice ai nevoie intreaba-ma si iti explic. Am demontat destul la a mea si pot macar sa te indrum daca nu pot sa te lamuresc 100 %.

Uite un tutorial ce l-am facut acum ceva timp :

De-/Montarea motorului motocicletei YAMAHA XT600Z Tenere 3AJ

 

Ti-ai luat o super motocicleta dpdv al raportului calitate pret. Duce ca un catar. Limita este data doar de nepasarea ta la loviturile pe care i le provoci. Gasesti pentru ea foarte multe piese pe Ebay Germania si Ebay Franta. Daca vrei (si iti recomand) pune-i un cric central si crash-bar-uri (f. importante, fiindca rezervorul este f. lat si are proprietatea de a incasa toate loviturile). Roti spate poti sa ii pui pana la 140 linistit.

Filtrul de aer este de burete - se spala cu motorina, se lasa la uscat si se unge cu ulei. Daca totusi vrei sa il schimbi, pretul corect pentru el este 60-70 Ron (iti spun asta fiindca multi le vand cu 100 + ron). Ti-as recomanda sa ii schimbi kitul de lant cu unul cu pinion de 15 si foaie de 40. Este muuuult mai lin si mai uman si se descurca f. bine si in off. 15/45-ul standard pe mine ma dispera.

 

Sa o stapanesti cu placere! Iti va aduce o groaza de bucurii, iti garantez! Km multi si frumosi!

Da un PM daca ai nevoie de manuale.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

(Hiflo sau Champion) fiindca au si garnitura de cauciuc. Filtrul Delo de la Louis nu are garnitura, ceea ce nu e asa grozav.

Din ce am bagat eu pana acum (Valvoline 20W50 semi, Castrol 20W50 semi si Procycle 20W40 mineral) ultimul mi-a placut cel mai mult. Desi manualul zice 6000 eu il schimb cam la 2-3000 km. Pentru 50-55 Ron cheltuiala...

nici MAN nu vine cu garnitura :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Popescu_MihailRaul - Multumesc tare mult de impartasirea experientei, indicatii si sfaturi, au fost exact ce vroiam sa stiu. Referitor la kitul de lant, din ce m-am uitat cred ca este deja 15-40 raportul pe spate, ochiometric din aduceri aminte. Am mai multe manuale gasite, din care un manual de vreo 340 pagini parca. Daca exista unul complet/mai specific pentru 3AJ adresa mea de mail este banicaiulian@yahoo.com.

 

Referitor la modelul acesta de moto/categorie, dupa un Gilera RX125, GS500, Bandit250... mi se pare cred o motocicleta chiar buna la toate si care cere plimbata :bounce:. Cele bune!

Editat de banicaiulian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am uitat sa precizez ca moto mi-a venit cu toba GOALA si o gaura aproape cat diametrul ei, de ma aude oricine cu o intersectie inaintea mea :bounce:. Nu mai zic cum se uita lumea la mine din parcari, cand treceam pe autostrada.. imi era mai mult de politie, bineinteles.. plus ca urmeaza sa trec pe la RAR pentru trecerea pe alt nume si cei de la C-ta fac urat de tot la toba si cauciucuri, chiar daca moto are ITP si ar trebui sa faca doar autentificarea seriilor dar.. asta e alta poveste.

Prin urmare, am dat la fabricat urmatoarea pesa (scuzati talentele la desen cu soricelul) . Ideea o am de la un proiectel care l-am avut in gand cu GS-ul, pentru o teava de evacuare foarte scurta si mica, pe care o voi monta acum in toba originala de XT, prin fixare cu autogen, partea cu capac inauntru si doar 1 cm din partea de evacuare ramanand afara.

 

Principiul la tevusca asta este ca gazele de evacuare ajung in capacul din spate, trec in lateral, prin presiunea creata vor fi impinse in gaurile respective (nr. de gauri este pur experimental, functie de zgomotul vrut si comportamentul motorului/ mers sarac sau bogat, etc), de acolo urmand sa fie evacuate. Datorita mini-labirintului creat plus presiunii si rezistentei la inaintare, zgomotul este redus si toata lumea e fericita :D. Sper sa iasa ce doresc. Cele bune!

post-24024-1244802234_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare

am un preten care are o tenerica 3YF din '94 la care persista o problema

dupa ce a luat-o am mers vreo 200km cu ea si i s-a umflat bateria - din cauza releului am zis eu ... a luat un releu nou si tot nu merge - adica scoate mult 17-18V, apoi s-a dus cu ea la yamaha, a comandat alt releu ... l-au montat aia si apoi i-au zis ca tot nu merge ( la fel scoate 17-18V) ... ca ar fi alternatorul stricat ...

am masurat alternatorul - fiecare cu fiecare fisa din aia, si la 3000rpm dadea 34-35V iar la 5000rpm dadea 54-55V alternativ ... eu am zis ca e ok, nu?

si acu chiar ca nu mai stim ce sa-i facem ...

vreo idee ?

Editat de sherky
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic sa verifici si puntea de diode, rectificatorul, posibil de acolo sa fie buba. De obicei este o punte de diode si un tiristor parca, ce are prostul obicei sa o i-a razna sau sa faca plici. O alta treaba ar fi si bateria daca o mai fi buna, nivel electrolit bun, etc. A incercat si cu alta baterie.. e la fel?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Am uitat sa precizez ca moto mi-a venit cu toba GOALA si o gaura aproape cat diametrul ei, de ma aude oricine cu o intersectie inaintea mea :bounce:. Nu mai zic cum se uita lumea la mine din parcari, cand treceam pe autostrada.. imi era mai mult de politie, bineinteles.. plus ca urmeaza sa trec pe la RAR pentru trecerea pe alt nume si cei de la C-ta fac urat de tot la toba si cauciucuri, chiar daca moto are ITP si ar trebui sa faca doar autentificarea seriilor dar.. asta e alta poveste.

Prin urmare, am dat la fabricat urmatoarea pesa (scuzati talentele la desen cu soricelul) .

post-24024-1244802234_thumb.jpg

 

Uite ce db-killer vand cei de la Kedo. Intr-adevar pentru alte modele, dar asta e cancan.

post-3763-1244813408_thumb.jpg

 

salutare

am un preten care are o tenerica 3YF din '94 la care persista o problema

dupa ce a luat-o am mers vreo 200km cu ea si i s-a umflat bateria - din cauza releului am zis eu ... a luat un releu nou si tot nu merge - adica scoate mult 17-18V, apoi s-a dus cu ea la yamaha, a comandat alt releu ... l-au montat aia si apoi i-au zis ca tot nu merge ( la fel scoate 17-18V) ... ca ar fi alternatorul stricat ...

am masurat alternatorul - fiecare cu fiecare fisa din aia, si la 3000rpm dadea 34-35V iar la 5000rpm dadea 54-55V alternativ ... eu am zis ca e ok, nu?

si acu chiar ca nu mai stim ce sa-i facem ...

vreo idee ?

Eu sunt un vis urat in materie de electrica si ma bag in seama acum...

Stiu insa ca la XT/XTZ una dintre bube (destul de rara, dar serioasa) este statorul electromotorului. Poate va ajuta cu ceva ce am emis. Daca am spus o prostie, treceti peste, va rog.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tare faza cu db-killer-ul, cam aceeasi idee, alta forma mai mumoasa :D . Bineinteles, ca eu la iesire am teava de 1 tol :bounce:) fata de o juma cat au ei acolo, din ce am observat. Ma mai gandesc daca ii pun vreun stutz ceva, sa mai reduc din diametrul la iesire, ca din testele preliminare s-a redus cam 30% din zgomotul initial (cam mari gaurile si cam multicele) deci sunt pe drumul cel bun :D.

Kitul de lant, inspectat mai devreme, este 15 cu 40 apropo, deci am gasit motivul pentru care mergea atat de relaxat motorul la 110-120 :P.

 

La faza cu incarcarea, eu ziceam de punte de diode - rectificator pentru ca de ar fi de la stator, ma gandesc eu, nu i-ar da destula tensiune, deci nu ar incarca. Daca diodele sunt duse sau comanda care o da tiristorul este proasta exact asa se intampla.. ori baga prea mult ori scapa curent alternativ pe iesire si termina bateria sau chiar anumite componente mai putin rezistente la parazitari de genul asta.

Apropo de asta, s-a masurat cumva si pe alternativ pe bornele bateriei? posibil sa iasa o surpriza. Spor!

Editat de banicaiulian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi din ce iti faci DBkilleru. O sa se incinga ca dracu mai ales in dreptul capacului, pe la sudurile si unghiurile drepte de acolo. In fine, n-ai prea mult ce strica. O idee ar fi ca la captul gol al db-killer-ului sa ii adaugi o piesa de stilul asta:

 

post-42478-1244845728_thumb.png

 

Dupa sectiunea ta cu gaurele, sudezi patru lamele metalice (groase, sa nu vibreze) in toba, dupa cum reiese din comico-schita de mai sus (bucatile negre din dr jos sunt lamelele; cu gri e golu' tobei). Eu am vazut aplicat procedeul cu patru lamele indoite in forma de L si sudate cu partea lunga de peretele interior al unei tobe goale. Diferenta la sunet era izbitoare.

 

Citisem si pe net despre asa zisele hom-made db-killer-e, insa nu mai gasesc nici impuscat linku. Stiu doar ca era ceva forum sau blog de americani sau engleji... :bounce:

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Sherky, referitor la incarcare, alternatorul scoate tensiunea perfecta, deci nu e el de vina. Eu as zice ca de vina e releul (cel vechi) si/sau un contact la instalatia electrica (o legatura la masa cel mai sigur). Verificati firele si conexiunile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am revenit, dupa ce am finalizat deja toba (nu am apucat sa mai vad alte sfaturi). Am urmat modelul propus, ca material am folosit o teava de 1 tol si groasa cam de 3 mm (grea nu gluma), 10 cm lungime si ceva gauri. In interiorul ei am sudat o teava fara gauri, lunga aproape cat cea mare, care recircula inca o data aerul. Rezultatul este satisfacator, zgomotul muult atenuat si cu precizarea ca nu a explodat nimic :bounce:. Ieri am avut ceva treaba pe la ea, un cablu de turometru, filtru de aer (se vede din poza de ce), toba.... Azi am plimbat motorisca pe la plaja azi, deci aproape toate bune :D

 

post-24024-1244997514_thumb.jpg post-24024-1244997812_thumb.jpg post-24024-1244997600_thumb.jpgpost-24024-1244997718_thumb.jpg

 

 

@Switch... o sa incerc un alt amortizor dupa ce termin cu RAR-ul, conform schemei, sa scap de toba asta mare cat casa

Editat de banicaiulian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare

am un preten care are o tenerica 3YF din '94 la care persista o problema

dupa ce a luat-o am mers vreo 200km cu ea si i s-a umflat bateria - din cauza releului am zis eu ... a luat un releu nou si tot nu merge - adica scoate mult 17-18V, apoi s-a dus cu ea la yamaha, a comandat alt releu ... l-au montat aia si apoi i-au zis ca tot nu merge ( la fel scoate 17-18V) ... ca ar fi alternatorul stricat ...

am masurat alternatorul - fiecare cu fiecare fisa din aia, si la 3000rpm dadea 34-35V iar la 5000rpm dadea 54-55V alternativ ... eu am zis ca e ok, nu?

si acu chiar ca nu mai stim ce sa-i facem ...

vreo idee ?

18 scotea si la mine cand s-a prajit releul iar bateria s-a umflat la propriu, fierbea si iesea acid de improsca... inlocuirea releului si a bateriei a rezolvat problema

Incercati sa legati la masa si carcasa releului , dar si numai firul de masa (cu cele 3 faze)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupe cum se stie, in romania gropile din asfalt nu-s putine dar sunt adanci. Am luat o frumusete de groapa si mi-au sarit doua spite si mi s-a indoit janta spate. Stie cineva unde as putea gasi 2 spite spate si, eventual, o janta? Ms anticipat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupe cum se stie, in romania gropile din asfalt nu-s putine dar sunt adanci. Am luat o frumusete de groapa si mi-au sarit doua spite si mi s-a indoit janta spate. Stie cineva unde as putea gasi 2 spite spate si, eventual, o janta? Ms anticipat

 

Se face janta, ce e crapata? Daca nu e crapata poate sa fie cat de indoita. O rezolvi la Rabinu 0724.452.023, cel mai tare meserias in roti cu spite (zona Sos. Chitilei).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...