Sari la conținut

Yamaha XT si Yamaha TENERE - 600/660


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

Tot yzulyka la aparat :lol:

 

Cauciucurile le-am inlocuit (desi erau noi) cu cele care se vad in poze. Am avut Mitasuri E07 1_ae211f647d.jpg .

Nici de astea pe care le am acum nu sunt foarte multumit pe ud, iarba si namol. In rest, sunt ok.Intr-adevar, spatele nu prinde foarte bine nici pe frunzele din padure. Ok, il schimb, dar ce sa pun? :laugh:

 

Am inteles ca am doua carburatoere, unul din ele, cica deschide numai dupa o anumita turati...e posibil sa nu functioneze? Adica ar trebui sa simt ca efectul de la un power valve? Sau e normal ca puterea sa fie data liniar ascendent?

Iarasi, inca o chestiune ce imi da de gandit, e cutia de viteze. Uleiul dupa ce sa incinge, cutia (cel putin primele 3 rapoarte) nu mai e asa precisa, chiar si pct. neutru e mai greu de gasit. Repet, doar dupa ce uleiul e incins.

Uleiul e inlocuit, la fel si toate filtrele si bujia, uleiul fiin un semisyntetic 10w40.

O sa incerc sa il schimb, cu ceva mai gros, poate chiar un mineral 20w50, sa vad daca e diferenta la cutie.

 

Revin cu o intrebare: aveti o sursa de unde as putea gasi alte rapoarte, decat cele de 14/47 pe care le-am inlocui deja? Nu am gasit nicaeri rapoarte gen 13 pinion de atac si 48/50/52 foaie spate?

Am studiat ofertele de la Wemoto.com, Romimoto.ro, Kedo, dar astea sunt tot ce am gasit .O sa ii trimit un mesaj si lui Alfred, poate ma ajuta el.

Pana una-alta, puteti arunca un ochi AICI, la ultima mea iesire solo. Nu mai mult nici mai putin de trei pene pe fata :)

 

Enduro (nu hard/extrem) poti face cu aproape orice motocicleta atata timp cat te impaci cu gandul ca la sfarsit ori tu ori ea nu o sa mai fiti in parametrii.

Prefer sa imi tin XT-ul si sa isi modifice el parametrii, decat sa nu mai functionez eu in standardele producatorilor (parintilor) mei. ;)

 

 

Karoo T sau TKC 80 sunt bune dar cam scumpe. O varianta mai ieftina ar fi Mitas E09. Eu d-astea am. Dar sunt dezastru pe asfalt - nau aderenta. Cauciucul pe care vad ca il ai pe spate nu e nici de noroi nici, de iarba, nici de mixt. E de stanca. Gen trial. Cu toate astea ar trebui sa prinda mai bine decat E09, TKC 80 sau Karoo T. Tu te raportezi la KTM-ul ala SX. XT-ul nu se compara cu SX-ul nici la raportul putere/greutate nici la aderenta spate. Indiferent de ce cauciuc vei pune pe spate nu vei avea aderenta SX-ului datorita greutatii XT-ului. Mai poti incerca Mitas C02. E tot pt stanca dar are caramele mai rare si mai inalte decat ce ai tu acum. In schimb, din cauza caramelelor inalte si moi si a greutatii XT-ului, iti va dansa spatele motoretei in permanenta.

Uleiul recomandat este unul mai gros de 10W 40. Pt vara si forje in padure pune 15W 50 sau 20W 50. Faptul ca vitezele se schimba greu nu mi se pare normal. Verifica nivelul sa nu fie prea mult ulei.

Carburatorul secundar este legat mecanic, printr-o parghie de cel principal. El intra in functiune dupa ce principalul s-a deschis cam o cincime (o ridicare a suberului cu 6 mm). Putin probabil ca parghia sa nu functioneze. Mai degraba membrana de cauciuc a carburatorului secundar sa fie deteriorata. Poate de aici lipsa de putere. Oricum, carburatorul merita verificat (curatat si reglat).

Eu am raport de 15-45 la a mea (XTZ). Nu mi se pare ca ar muri la deal. Doar uneori, pe urcari cu panta mare si bolovanoase, mi se pare viteza 1 prea mare. Nu cred ca vei gasi pinioane gen 13-52 pt XT dar poate ai noroc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cauciucurile pa care le-am dat jos si le-am donat erau Mitas e07, ca cele din poza din postul anterior.

Acum am pus astea, ce se vad in pozele din padure (habar nu am ce marca e cel de pe spate, ca pe fata stiu ca e Pirelli)post-38974-1272532540_thumb.jpg post-38974-1272532535_thumb.jpg post-38974-1272532546_thumb.jpg

Motorul nu zic ca nu are putere, urc in treapta a II-a de viteza pe unde urca altii cu treapta intai, doar ziceam ca totusi e lenes.

 

Inca doua aspecte de care am tot uitat:

 

-acceleratia imi merge mult prea greu. De revenit, maneta revine usor, doar ca, sincer, dupa o zi de endureala am bataturi la mana drepta ( o sa inlocuiesc si mansoanele, dar asta nu e o solutie, trebuie sa vad de ce merge mai groi acceleratia).

O sa-mi demontez carburile sa vad ce e acolo, o sa gresez si cablurile (mai mult, ca o tura le-am gresat), dupa care vad ce masuri trebuiesc luate.

De ce sunt doua cabluri de acceleratie? Unul e pt un carb, unu' pt celalalt? Sau unul deschide clapetele, iar celalalt cablu le inchide? Nu de alta, dar daca tot le desfac, macar sa stiu logica dupa care eu fost proiectate :laugh:

 

-probabil din cauza ca arcul spate nu e comprimat (strans )aproape deloc, banuiesc ca asta ar fi motivul pt care motocicleta nu se ridica foarte usor pe-o roata. Voi ce spuneti? E ca si la masinile cu tractiune spate , iar suspensia le este terminata. Sau ma insel?

Daca comprim arcul, cam la ce sa ma astept? O sa fie rebound-ul prea agresiv sau din contra, n-o sa mai fie? O sa fie mai inalta de spate? Care e efectul?

 

Yzu

 

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cauciucurile pa care le-am dat jos si le-am donat erau Mitas e07, ca cele din poza din postul anterior.

Acum am pus astea, ce se vad in pozele din padure (habar nu am ce marca e cel de pe spate, ca pe fata stiu ca e Pirelli

Motorul nu zic ca nu are putere, urc in treapta a II-a de viteza pe unde urca altii cu treapta intai, doar ziceam ca totusi e lenes.

 

Inca doua aspecte de care am tot uitat:

 

-acceleratia imi merge mult prea greu. De revenit, maneta revine usor, doar ca, sincer, dupa o zi de endureala am bataturi la mana drepta ( o sa inlocuiesc si mansoanele, dar asta nu e o solutie, trebuie sa vad de ce merge mai groi acceleratia).

O sa-mi demontez carburile sa vad ce e acolo, o sa gresez si cablurile (mai mult, ca o tura le-am gresat), dupa care vad ce masuri trebuiesc luate.

De ce sunt doua cabluri de acceleratie? Unul e pt un carb, unu' pt celalalt? Sau unul deschide clapetele, iar celalalt cablu le inchide? Nu de alta, dar daca tot le desfac, macar sa stiu logica dupa care eu fost proiectate :laugh:

 

-probabil din cauza ca arcul spate nu e comprimat (strans )aproape deloc, banuiesc ca asta ar fi motivul pt care motocicleta nu se ridica foarte usor pe-o roata. Voi ce spuneti? E ca si la masinile cu tractiune spate , iar suspensia le este terminata. Sau ma insel?

Daca comprim arcul, cam la ce sa ma astept? O sa fie rebound-ul prea agresiv sau din contra, n-o sa mai fie? O sa fie mai inalta de spate? Care e efectul?

 

Yzu

 

:)

 

Vezi ca trebuie sa scrie pe cauciuc marca si dimensiunile. In afara de Karoo, TKC, E09 sau C02 nu cred ca o sa gasesti cauciuc cramponat pt roata de 17''.

Majoritatea motocicletelor au 2 cabluri la acceleratie. Chiar si alea cu 4 carburatoare. Uita-te la ele si o sa-ti dai seama la ce folosesc.

Reglajul suspensiei spate nu e atat de complex precum la o motocicleta de curse (motocross sau enduro; la vitezane nu cunosc). Nu poti regla decat comprimarea arcului si, la amortizor, taria comprimarii si a revenirii impreuna, in 5 trepte. Reglarea arcului nu influenteaza rebound-ul amortizorului. Si da, daca il comprimi, o sa fie mai inalta de spate. Ridicatul pe o roata tine strict de maiestria pilotului.

Da jos manualul si vezi ce trebuie sa faci: http://www.manualedereparatie.info/categorii/yamaha.html

PS Masinile cu tractiune spate si suspensia terminata nu se ridica pe o roata?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PS Masinile cu tractiune spate si suspensia terminata nu se ridica pe o roata?

Poate intonatia, accentul sau lipsa punctuatiei corecte au lasat loc de interpretare gresita....my bad....dar, nu stiu daca stiai, masinile cu tractiune spate (Ursulet, pisicuta, etc, cand au terminate suspensiile spate , fac burn out-uri mult mai lungi, cu plecare de pe loc) Cu exemplu' asta am facut legatura :) .

Fenomenul (scuzati-mi logica daca nu e buna) e ca forta motorului este disipata intr-o anumita masura in suspensia defecta si lasarea pe spate a masinii/ motociletei. Ceva de genu'.. :lol: n-am fost un as nici la fizica nici la pedagogie.

 

Pe cauciucul spate nu scrie decat: endor-cross, dimensiunile, not for highway...si cam atat. Da , stiu, e ciudat :laugh:

Maine mai caut si producatorul.

 

Azi am demontat mobra...si nu imi incape ustensila de comprimare a arcului. Mai fac sapaturi si alte calcule sa vad cum o scot la capat.

Spor si merci de raspunsuri.

 

Yzu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut colegii, ma bag si eu in seama cu un XT660Z luat azi. Asta e post-ul introductiv, vin din subforumul de strada ( diversion ). Pentru moment am decis sa fiu poligam - e sanatos rau si bun pt sine, raman si acolo dupa ce repar urmarile unui incident de acu' doua zile cu un Cielo de nu stia semenele de circulatie. N-am decat vreo 40km cu Tenere dar vin mai multi... cu timpul. Sper cat mai multi. Urmaresc topicul de ceva timp asa ca daca mai pun o intrebare si a fost acoperita inainte va rog sa ma scuzati ca pe forum ma mai dau si cu sticla de trebe golita pe langa mine. Asa ca, iertare cer anticipat de pe acum pt cand o sa intreb ceva evident sau para-discutat.

 

Acu de moto... XT660Z '09 rosu, neaccesorizat, cum l-au facut italienii, doar cricul central pe vine... planurile de achizitii in curand includ crashbar de la hepco, ceva proiectoare pe el - se pare ca oricat de bine planific tot ajung sa merg noaptea si cutii... hepco sau sw motech, yamaha e prea scumpa pt gustul meu.

 

Poze nu pun ca n-a ajuns inca in locuri destul de pitoresti ca sa merite. Sa fie cuminte si ajunge ea :laugh:

 

Sfaturi de bun simt de bine venit accept cu draga inima, ceva impresii de reducerea cu 75% a cilindrilor mi-am conturat - dar nah... d-aia le pastrez pe amandoua momentan :)... motoreta pare bine legata si stilul minimalist al ei imi place.

 

Asfalt uscat si revin eu cu intrebari sau daca ma seaca ceva ce nu-mi dau seama singur....

Mesaj completat

Ah, inca una, daca are cineva manual de utilizare IN ENGLEZA, dau bere, femei, orice *). Nu pot sa procesez .doc-ul in romana de pe cd-ul cu care a venit.

 

*) vezi un pic mai sus nota cu datul pe forum si sticlele... nu-mi aduc neaparat aminte ca am promis bere :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ce mi-am luat sapuneala de rigoare ca si incepator, mi-am bagat picorul si am cautat de a luat foc cablul de net. Eu am XT 600 dar pe linkurile astea tre sa fie si de 660:

 

http://moto-andalucia.com/articles/manual-downloads/

http://www.dtr125.com/xt600e.co.uk/index.htm

http://www.smokin-lizard.com/download/workshop-manuals

http://safemanuals.com/user-guide-instruct.../XT600E-2000-_E

http://www.manualedereparatie.info/categorii/yamaha.html

 

Spor si bafta maxima!

Editat de herur
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut colegii, ma bag si eu in seama cu un XT660Z luat azi. Asta e post-ul introductiv, vin din subforumul de strada ( diversion ). Pentru moment am decis sa fiu poligam - e sanatos rau si bun pt sine, raman si acolo dupa ce repar urmarile unui incident de acu' doua zile cu un Cielo de nu stia semenele de circulatie. N-am decat vreo 40km cu Tenere dar vin mai multi... cu timpul. Sper cat mai multi. Urmaresc topicul de ceva timp asa ca daca mai pun o intrebare si a fost acoperita inainte va rog sa ma scuzati ca pe forum ma mai dau si cu sticla de trebe golita pe langa mine. Asa ca, iertare cer anticipat de pe acum pt cand o sa intreb ceva evident sau para-discutat.

 

Acu de moto... XT660Z '09 rosu, neaccesorizat, cum l-au facut italienii, doar cricul central pe vine... planurile de achizitii in curand includ crashbar de la hepco, ceva proiectoare pe el - se pare ca oricat de bine planific tot ajung sa merg noaptea si cutii... hepco sau sw motech, yamaha e prea scumpa pt gustul meu.

 

Poze nu pun ca n-a ajuns inca in locuri destul de pitoresti ca sa merite. Sa fie cuminte si ajunge ea :laugh:

 

Sfaturi de bun simt de bine venit accept cu draga inima, ceva impresii de reducerea cu 75% a cilindrilor mi-am conturat - dar nah... d-aia le pastrez pe amandoua momentan :)... motoreta pare bine legata si stilul minimalist al ei imi place.

 

Asfalt uscat si revin eu cu intrebari sau daca ma seaca ceva ce nu-mi dau seama singur....

Mesaj completat

Ah, inca una, daca are cineva manual de utilizare IN ENGLEZA, dau bere, femei, orice *). Nu pot sa procesez .doc-ul in romana de pe cd-ul cu care a venit.

 

*) vezi un pic mai sus nota cu datul pe forum si sticlele... nu-mi aduc neaparat aminte ca am promis bere :lol:

Vand Yamaha XT 600 E din 1993.

ITP valabil 11.2011, motor in rodaj, 450km. Doua seturi de roti (spate 18, fata 21).

Schimbat (facturi Yamaha): piston, segmenti, bolt, simeringuri supape, placi ambreiaj, rulmenti ambielaj.

Cilindru nou, simeringuri furca, kit de lant, ulei, filtru, noi, inclusiv un motor pentru piese.

Inclusiv:rotile originale si echipate complet (17x21),bord cu turometru electronic + bordul original, ghidon de rezerva cu handguarduri Yamaha, carburatoare, furca aer si ulei, juguri complete, pintenul spate cu lampa stop si suport de numar.

1850 euro. 0722675842

post-46261-1272697050_thumb.jpg

post-46261-1272697056_thumb.jpg

post-46261-1272697073_thumb.jpg

post-46261-1272697086_thumb.jpg

post-46261-1272697091_thumb.jpg

post-46261-1272697110_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna am luat si eu un XT600 din 1990 iar problema e ca nu are pornire la buton ... iar la pedala e foarte greu de pornit si nici cu pedala nu porneste usorr nu stiu ce sa fac un sfat bun daca miati putea da ... daca cineva se pricepe la pornire sau sfaturii si e din apropiere de tg-muresati putea veni pana la minee va dau un nr de tel : 0742698723

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Yamaha XT 600 E...o bijuterie de motor...sunt la a doua iubire (prima e BMW-u' )... sunt multumit si fericit in acelasi timp.

Dupa 300 de km de endureala si hard endureala...ma declar multumit. Ewwk-endu' asta am urcat cu XT-ul pana pe Varful Bihor (1849m ).

Am tras de el ca de hotii de cai si s-a comportat excelent.

Consum super bun (cca 5 la suta), aderenta buna, echilibrat, zbura peste bolovani, de parca ar fi fost un KTM supra extra suparat...ce mai...o bijuterie. Am uract pe partie de la Scarisoara (mai exact Garda de Sus) de parca as fi ucat Feleacul...cauciucurile avand aderenta fff buna (am lasat mai jos presiunea din roti: merci de pont Raul si Andrei).

Btw, cauciucul spate e Maragoni, scris fff mare, dar eu cred ca prima data nu am vazut de ochi.

Pe sarmanul XT l-am si tractat cu atv-ul, chiar in varf, incercandu-l sa-l trec peste zapada groasa de 6 metri (conform spuselor cabanierilor de la statie TV din varf), dar din nefericire nu am reusit.

In fine, pot sa spun ca XT-ul e un motor care a facut fata cu brio testului la care l-am supus , atat eu cat si KTM-ul , care ce-i drept, mai mult a stat in fata mea si a trecut cu brio incercarea.

NU il mai vand

 

 

Si acum ceva poze si video.

 

DSC09301.jpg

 

 

DSC09303.jpg

 

 

DSC09308.jpg

 

 

DSC09334.jpg

 

 

DSC09344.jpg

 

 

DSC09366.jpg

 

 

DSC09296.jpg

 

 

DSC09299.jpg

 

 

 

 

 

:laugh:

 

 

YZU

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu care ma gandeam ca m-am cam grabit sa iau XT-ul, dar din ce vad in poze, are ceva potential, chiar daca nu rupe gura targului. Si mai ales, daca mergi mai incet, te mai si bucuri de peisaj si asta e si ideea,nu? Frumoasa iesire... Mi-ati facut si mie o pofta acuma. De abia astept sa vin acasa sa ma sui pe vaca si sa ma duc cat vad cu ochii ( si cat ma tine benzina) :laugh:

Spor si bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna am luat si eu un XT600 din 1990 iar problema e ca nu are pornire la buton ... iar la pedala e foarte greu de pornit si nici cu pedala nu porneste usorr nu stiu ce sa fac un sfat bun daca miati putea da ... daca cineva se pricepe la pornire sau sfaturii si e din apropiere de tg-muresati putea veni pana la minee va dau un nr de tel : 0742698723

 

Mie nu mi se pare o problema grozav de mare ; si eu am avut modelul asta de XT si nu am avut probleme cu pornirea la pedala ,si crede-ma ca nu l-am menajat deloc ,a facut saracul XT numai enduro si s-a comportat excelent.

Treaba cu pornirea la pedala nu e greu de rezolvat ,regleaza-ti bine decompresorul si nu vei mai avea probleme ( asta daca ai motorul ok ) ,eu il porneam si cu mana .

Eu l-am dat ,dar imi pare rau si acuma dupa el ,asa ca urmatorul cred ca tot XT va fi si ,probabil ,aceeasi generatie .

Numai bine si sa-l stapanesti sanatos !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie nu mi se pare o problema grozav de mare ; si eu am avut modelul asta de XT si nu am avut probleme cu pornirea la pedala ,si crede-ma ca nu l-am menajat deloc ,a facut saracul XT numai enduro si s-a comportat excelent.

Treaba cu pornirea la pedala nu e greu de rezolvat ,regleaza-ti bine decompresorul si nu vei mai avea probleme ( asta daca ai motorul ok ) ,eu il porneam si cu mana .

Eu l-am dat ,dar imi pare rau si acuma dupa el ,asa ca urmatorul cred ca tot XT va fi si ,probabil ,aceeasi generatie .

Numai bine si sa-l stapanesti sanatos !

 

Ms de incurajare ... Poi asta cred shi eo e ceva cu motoruuu ... am dat la kickuri se invartea motoru de 3 ori si tot nu pornea e ceva problemaa insa inainte sa iau o hotarare treb sa ii curat carburatoru , filtru de aer sii sai schimb pedala de pornire ca si aia e cam copta dupa atatea picioare dateee :laugh: :)

VA MAI ASTEPT PARERILE DESPRE Yamaha XT600 si baftaaa !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe modelul intalnit la multe topicuri de pe acest forum il lansez si eu pe acesta, pentru ca noi, posesorii de Yamaha XT, XTZ Tenere 600/660 si Super Tenere, sa ne cunoastem iar informatiile de aici sa ne fie de ajutor.

Ideea mi-a venit dupa ce am desfacut motorul meu – Tenere 3AJ, i-am vazut plusurile si minusurile, dar, mai ales, am facut anumite greseli pe care sper ca cei care vor citi acest topic sa nu le repete.

Eu nu pot, deci, scrie decat despre Yamaha XT600Z Tenere 3AJ (perioada fabricatie 1988-1990) dar acesta este 90 % identic cu Tenere-le 1 VJ (fabricatie 1986-1988) – mici diferente la carenaj, bord, frana spate, decompresor si pornire la pedala(la 1 VJ). De asemenea compartimentul motor este aproape identic cu cel al XT-urilor de 600 corespondente ca perioada de fabricatie.

 

So, sa incep eu :

 

- Pentru a mea am 2 manuale de reparatii (unul francez si unul portughez) si 2 manuale de intretinere curenta (unul in engleza si altul in germana – care are multe cote importante) si mai multe tutoriale ilustrate (curatarea carburatoarelor, schimbul uleiului la furca fata, etc…) salvate de pe SITE-ul POSESORILOR DE XT/XTZ BRAZILIA(poate cel mai bun in domeniu, dupa parerea mea). Manualele sunt atatea fiindca nici unul nu e suficient de bun si trebuie sa jonglezi in permanenta intre ele pentru a pune o informatie 100 % la capat. Nu mai stiu de pe unde le-am luat pe fiecare in parte, pentru a putea pune link-urile, dar cine are nevoie de oricare dintre ele poate sa mi le ceara oricand. Adresa de messenger o gasiti la profil.

 

- Sa vorbim acum despre motorul de Tenere 3AJ.

Preturi intalnite de mine :

La KEDO Germania (www.kedo.de) :

* set complet vibrochen cu biela = 200 euro (slava Domnului ca nu a fost nevoie)

* set complet piston, segmenti, bolt si sigurante bolt = 150 euro (idem)

* bolt = 25 euro (asta trebuie)

* cablu turometru (al meu a pocnit la demontare – era copt) = 9,5 euro (si asta)

La LOUIS Germania, oferta destul de bunaOferta Louis 3AJ. Mentionez ce am avut eu nevoie, si anume :

* garnituri pentru capacul filtrului de ulei (mucificate ale mele) – 1,5 Euro (garnitura + 3 o-ring-uri)

* pipa de bujii (coapta si asta. Se rupsese in doua filetul de prindere pe cablu, din interiorul ei si turbam ca nu stiam de ce nu porneste motorul, desi baterie era) – 4,8 Euro

* cheie reglaj supape – 5 Euro

 

Am facut un fisier cu toate cotele motorului, luate de prin t`spe mii de manuale asa ca le voi uploada aici, ca sa nu mai cautati si voi.

ATENTIE, cotele sunt valabile doar pentru Yamaha Tenere 1 VJ si 3AJ. In ordine alfabetica :

 

AMBREIAJUL:

 

* COTE ARCURI AMBREIAJ post-3763-1186940374_thumb.jpg

* COTE DISCURI AMBREIAJ post-3763-1186940400_thumb.jpg

* COTE TIJA IMPINGATOARE AMBREIAJ post-3763-1186940414_thumb.jpg

 

AXA CU CAME:

 

* COTE AXA CU CAME post-3763-1186940480_thumb.jpg post-3763-1186940497_thumb.jpg

 

BIELA:

 

* COTE BIELA post-3763-1186940535_thumb.jpg post-3763-1186940544_thumb.jpg

 

CILINDRUL:

 

* COTE CILINDRU post-3763-1186940600_thumb.jpg post-3763-1186940610_thumb.jpg

 

PISTON :

 

* COTE PISTON post-3763-1186940674_thumb.jpg

* DISTANTA INTRE PISTON SI CILINDRU post-3763-1186940688_thumb.jpg

 

SEGMENTII:

 

* COTE SEGMENTI post-3763-1186940802_thumb.jpg post-3763-1186940855_thumb.jpg

 

SUPAPELE :

 

* COTE SUPAPE :

 

COTE ARCURI SUPAPE post-3763-1186940993_thumb.jpg post-3763-1186941003_thumb.jpg

COTE CANAL SUPAPE post-3763-1186941034_thumb.jpg

COTE SUPAPE :

Diametru tija supapa = 6,9 - 7 mm post-3763-1186941054_thumb.jpg post-3763-1186941062_thumb.jpg

 

POMPA DE ULEI :

 

* COTE POMPA DE ULEI post-3763-1186941140_thumb.jpg

 

Motocicleta mea a fost cumparata din Germania si adusa in Romania la inceputul lunii august.

Avea probleme la pornire, in sensul ca bateria invartea electromotorul dar undeva nu exista scanteie. La bujie se ajunge destul de greu - trebuie date jos saua (se da jos din 2 suruburi amplasate deasupra rotii, in interiorul aripii spate) si rezervorul. Pentru imbinarea pipei cu cablul ce vine de la bobina de inductie, ca la orice pipa, exista in interior un filet. Care la mine era corodat si s-a rupt imediat ce mi-am bagat nasul pe acolo. Odata remediata problema si pornita scotea niste cloncanituri puternice in motor. Am schimbat uleiul si 90 % identic.

Banuind ca exista uzura intre vibrochen si biela (nu era sunet de supape dereglate sau de joc in bolt) am dat jos motorul si am trecut la deschiderea lui. Aici vreau sa va impartasesc cateva lucruri, pentru a nu face aceleasi greseli.

Partea de sus, pana la blocul motor propriu-zis, este simplu de demontat.

Fiindca, in anumite etape ale demontarii (de exemplu, la capacul chiuloasei) exista foarte multe suruburi inbus am folosit o bucata de carton pe care am asezat suruburile pastrand aranjamentul. Ceva de genul (o poza de pe net)

post-3763-1186942939_thumb.jpg.

Am lucrat impreuna cu un prieten la acest motor dar mi-ar fi fost util (si, deci, recomand) un suport pentru motor. Costa 50 euro la Kedo. Uitati-l aici :post-3763-1186943384_thumb.jpg. Ne-ar fi scutit de multe injuraturi.

Am trecut la desfacerea capacului ambreiajului. Aici sunt 4 variante: cheie ambreiaje Louis - 25 euro, asta de la Kedopost-3763-1186944232.jpg - 18 Euro, una de constructie proprie din discuri uzate de ambreiaj (gasita pe site-ul teneristilor francezi) post-3763-1186944400.jpg sau, cel mai si cel mai simplu, folositi pistol pneumatic cu percutie (nu stiu daca asta este denumirea corecta), in genul celor folosite la vulcanizari pentru desfacut prezoane.

 

Vand Yamaha XT 600 E din 1993.

 

ITP valabil 11.2011, motor in rodaj, 450km. Doua seturi de roti (spate 18, fata 21).

Schimbat (facturi Yamaha): piston, segmenti, bolt, simeringuri supape, placi ambreiaj, rulmenti ambielaj.

Cilindru nou, simeringuri furca, kit de lant, ulei, filtru, noi, inclusiv un motor pentru piese.

Inclusiv:rotile originale si echipate complet (17x21),bord cu turometru electronic + bordul original, ghidon de rezerva cu handguarduri Yamaha, carburatoare, furca aer si ulei, juguri complete, pintenul spate cu lampa stop si suport de numar.

1850 euro. 0722675842

post-46261-1272891380_thumb.jpg

post-46261-1272891393_thumb.jpg

post-46261-1272891404_thumb.jpg

post-46261-1272891411_thumb.jpg

post-46261-1272891418_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dan alex ........ ai scris cv de motor de rezervaaa ce fel de motor eee de xt600 sau xt600 E ???? are pornire la buton .. ??? si daca are toate piesele as dorii sa o cumpar sa o pun in locul xt600 al meuu .. ms !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

@Yzu:

 

Incearca sa ii pui o banda textila la telescoape, precum cea din imaginea de mai jos. Te va ajuta f. mult in situatii grele, in care trebuie sa o cari pe sus.

Poti pune una identica si in zona dintre sa si portbagaj sau in zona portbagajului.

post-3763-1272995660_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand incetinesc, pun frana, se aude un troncanit de la lant/pinion. Ar putea sa fie rulmentu de la axul pinionului?

Am fost cu ea la mare. vro 700 de km in total. Inainte nu se auzea.

Pe drum, dupa mai mult timp de mers a inceput sa curga si ulei pe la pinion, cateva picaturi.

Dupa ce s-a racit motorul nu a mai curs.

Editat de Unguru'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

XT-ul nu a fost si nici nu va fi un performance bike.

Este o motocicleta gandita mai mult in stil chimezesc - sa fie simpla si sa mearga.

Cand nu merge, poti sa o repari lejer, piesele fiind abundente si ieftine, inclusiv cele noi. Modelul s-a produs cu schimbari nu foarte mari din 1983 pana in 2002.

Este un motor de inceput, de vazut pe unde esti si ce vrei mai departe. Poate acesta este si motivul pentru care nu gasesti multe tunate. Foarte adevarat si faptul ca nici nu s-au ingramadit multe companii sa produca piese de tuning. Dar nici cerere nu a fost, in conditiile in care ai atatea alternative de competitie.

Decat niste investitii imense, experimentale, mai degraba treci la alt nivel.

De ce nu este performance gama XT/Tenere-uri vechi? Pai:

- grele bine

- suspensii mediocre

- putere mediocra

- cuplu mediocru

 

* La sfarsitul anilor `80 francezii produceau si vindeau pentru rally-uri, de pus pe Tenere, un kit de 700/700 si ceva. Nu mai gasesti nicaieri asa ceva.

* Poti merge pe urmatoarele in ziua de azi:

- poate cea mai tare chestiune - cylinder head porting. Nu stiu daca cineva face asa ceva, pentru motociclete, in Romania. Nu mi-am interesat, dar nici nu am auzit.

- Pistoane forjate si cu fusta scurta de la Wiseco. O piesa nu foarte longeviva zic unii useri pe Advrider.

- Axe cu came si supape sport cred ca au la Kedo, dar si pret pe masura.

- La capitolul evacuari stiu doar de finale sport

- Filte sport - KN sigur si poate si BMC

- 500 Lire sterline arcuri progresive de la HyperPro. Cica nu ar fi asa revelatie pe masura banilor. Are un vecin de-al tau de oras, dar il las pe el sa iti povesteasca mai multe. Ekkemu. Mai ales ca a si revenit cu ele din Maroc si are sigur o parere. Mai gasesti pe Ebay diverse suspensii spate, toate jongland in jur de 300-350 Euro.

 

Prima si prima data - guma ta spate ar putea fi inlocuita cu una cu crampoane mai rare si mai mici. Vezi si dupa treaba asta ce parere mai ai. Stiu ca este mai greu de facut decat de spus, cu rotile de 17 pe spate...

Si musai umbla numai cu presiune intre 1 si 1,3 in roti.

 

Mai bine vinde-o acum cat mai este intreaga, decat sa pierzi prea mult mai tarziu.

Numai tu stii cel mai bine ce vrei. Dar si cati bani ai...

Mesaj completat

Pana una-alta, asta este motocicleta pe care o ai iar daca alta nu iti permiti sau pe asta nu ai timp sau nu vrei sa o vinzi, aplica strategia unui prieten de-al meu:

Enduro (nu hard/extrem) poti face cu aproape orice motocicleta atata timp cat te impaci cu gandul ca la sfarsit ori tu ori ea nu o sa mai fiti in parametrii.

Daca treci peste asta si iei in calcul reparatiile/mentenanta, totul este ok.

 

 

 

 

Tin sa te contazic!

 

Cu ce sunt mai mediocre Modelele Xt/Tenere vechi fata de cele noi(pentru ca le comparam cu aceleasi modele nu KTM-uri)?

 

 

Poate singura lor "probema" e ca au 20 de ani,dar stau si ma intreb care sunt diferentele reale si evolutile la

aceste motociclete de-a lungul vremii?!

 

 

Motociletele se faceau gata pregatite pentru curse la vremea respectiva,vezi dellii gen:prindera rapida a axului fata,stifturi/sigurante la piulitele aceluias ax,sculul metalic sanatos in varanta standard,portbagaj,protectii la maini,mansoane din burete,roti din aluminiu DID de calitate si lista poate continua....

 

 

 

Cam cu ce poate fi mai performant un tenere 2008(11D) fata de unul 1988(3AJ)? Oare poate sa fie mai buna o furca PAIOLI italiana in comparatie cu una KAYABA jponeza care nu curge nici dupa 15 ani de folosinta?!?!Sa fie greutate de 185kg care care ramas aceasi si la modelul actual....sau poate rezervorul care are tot 23 de litri?

 

Puterea evoluat intr-adevar la 48 fata de 43 de cp!

 

Despre fiabilitatea noului model nu prea am ce sa spun pentru ea ca se verifica in timp!

 

Sunt si posesorul si al unui model 3AJ,care tocmai ce a depasit 110 000 de km! Oare este fiabila?

 

 

Nu avem ce compara!Evolutia este nesemnificativa si cred ca modelele vechi au un avantaj mare fate de cele noi(de consum): fiabilitatea verificata in timp!

 

 

motocicleta o am de la tatal meu care a achizitionat-o la randul lui in anul 1993 de la neamt

venit sa se catere pe muntii Romaniei si avea 9000 de km pe bord

 

 

Eu zic ca trebuie sa trecem peste prejudecatile legate de anul de fabricatie,pentru ca important este sa mergi!Mai putin cu ce( asa cred)!

 

 

 

 

Ravin cu poze de-indata ce le gasesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Una e fiabilitatea si alta performanta...

 

 

Cu ce este mai performant???

 

puterea de 48 de cp este pe tenere din anul 1991!(ba chiar cu performante peste cel nou)

 

 

Comparam pe linie directa(normla) Yamaha XT/Tenere modele vechi cu modele noi! Hard enduro,KTM-uri alta discutie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

adica si performanta si "cu sufletu'-n Rai" .... :blink:

 

performanta este in general inversproportionala cu fiabilitatea... si direct proportionala cu costurile de intretinere

 

Am inteles ca la EXC uleiul se schimba (recomandat) dupa 20 ore de functionare(2 zile) :) ... adica 3 litrii cu 50 lei litrul + filtru de ulei... si mai vrei si "cu sufletu' rai" :P

Adica un Seat cordoba 0km costa 20mii euro si masina (aceeasi caroserie) lu' Titi de pe vremea aia 500 mii

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna e cineva din Targu Mures sau de prin preajma si cunoaste yamaha xt600-le model 1990 fara pornire la buton doar la kick si mati putea ajuta sa veniti sa o vedeti si pareri , sfaturi ...etc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o intrebare... 2

 

Cat ar fi surplusul de "curent" la xtz660 cu un singur far de 55/60W ? Vreau sa montez un proiector la care inca nu i-am cumparat bec .

 

Cati cm se comprima (maxim- la o aterizare sa zicem) furca ? avand in vedere ca din cauza proiectorului spatiul pentru pivotarea rotii s-a restrans de la 23 la 14 cm. (Intre aripa si jug sunt 23 cm. Intre aripa si proiector sunt 14... cand sta pe cric lateral)

 

:)

Mesaj completat

il "duce" pe asta ?

http://www.philips-shop.ro/7298.p.html

 

impreuna cu ala de 60/55W exstent

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand incetinesc, pun frana, se aude un troncanit de la lant/pinion. Ar putea sa fie rulmentu de la axul pinionului?

Am fost cu ea la mare. vro 700 de km in total. Inainte nu se auzea.

Pe drum, dupa mai mult timp de mers a inceput sa curga si ulei pe la pinion, cateva picaturi.

Dupa ce s-a racit motorul nu a mai curs.

aveti vreo idee?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...