®azvan Postat Mai 24, 2017 Share Postat Mai 24, 2017 (editat) As dori niste pareri, da nu stiu exact despre ce... gen e ok, nu e ok? La FZ1-ul din dotare am pus carene si capacul de aluminiu pt radiator oem, de FZ1. Antigel G11 Blue gata preparat Ideea e ca de cand am facut giumbuslucurile, temperatura de la 78 cat era inainte de modificare, a crescut la 91. Practic in afara sta pe 87-91, iar in oras din stop in stop imi sta pornit ventilatorul. La cele de 1000, majoritatea au radiator racire ulei, stiu... Ulei am 15W 50. Acum intrebarile: - e bine? e rau? (nu merg mult in oras) - ventilatorul consuma mult? (am schimbat si acumulatorul Yuasa YTZ14S care m-a tinut 8 ani si dadea semne de oboseala, cu una identica, acum 3 zile) - practic acest mers in temperaturi crescute, prin oras, ocazional ce e drept, dauneaza grav sanatatii motorului in conditiile date? Pareri? Editat Mai 24, 2017 de ®azvan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 24, 2017 Share Postat Mai 24, 2017 regimul normal de functionare al motoarelor este undeva intre 90 si 96 de gradela motoarele cu instalatie de racire nepresurizata si undeva peste 100 grade la cele cu instalatie de racire presurizata. Vezi in manualul motocicletei cat anume e normal la motorul tau. Temperatura anterioara de 78 grade era prea scazuta in mod sigur, presupunand ca era reala (e posibil sa nu indice ok nici un termometru daca nu mai e destula apa in instalatie) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Radu H. Postat Mai 24, 2017 Share Postat Mai 24, 2017 Nu are legatura cu problema ta, dar dau doar un exemplu. Luat VFR-ul anul trecut pe vremea asta. I-am facut schimburile mai putin lichidul de racire. Am mers cu el pana la sfarsitul sezonului cu temperaturi oarecum normale. 90 grade afara mers constant, 100 grade in oras. Primavara asta am schimbat lichidul de racire, spalat instalatia pana a iesit curat totul. Surpriza, acum merg in oras cu 110 grade si ventilatorul pe on mai tot timpul. In afara sa zicem ca se pastreaza vechea valoare. Vechiul antigel era mai mult o mocirla, o spalatura de cizme. Nu-mi explic ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
®azvan Postat Mai 24, 2017 Autor Share Postat Mai 24, 2017 Cam la fel am facut si eu... inainte de a schimba lichidul am spalat in 2 ture cu apa distilata (pus apa, incalzit motorul pana a pornit termocupla, scos apa...). Iar nivelul antigelului este ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladf Postat Mai 24, 2017 Share Postat Mai 24, 2017 (editat) La fel și al meu Răzvan, osciliează între 73C (70+ km/h) si 103C (intre semafoare), din ce am vazut pe forumurile din afara toata lumea raporteaza aceleași temperaturi de funcționare. Și pe mine mă deranjează să umblu cu ventilatoarele pornite, aparent există și un update de soft care ar rezolva cât de cât problema dar la un preț prea mare. Precizez că lichidul de răcire e proaspăt schimbat, bușonul radiatorului e nou, original. O chestie ce am observat-o, cu bușon original de FZ6, motorul parea sa funcționeze mai rece în oraș deși sunt aproape sigur că ar trebui să aiba aceleași specificații. Nu am apucat să fac prea multi kilometri să fiu sigur dar ai putea încerca alt bușon dacă te ingrijoreaza prea tare. Editat Mai 24, 2017 de vladf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
®azvan Postat Mai 24, 2017 Autor Share Postat Mai 24, 2017 (editat) Din manualul de FZ1 - service citire (conditii de ralanti) WATER TEMPERATURE 95.0 - 105.0 C (203.00-221.00 F) OIL TEMP 80.0-90.0C (176.00-194.00 F) Bag seama ca e ok sa merg cu ventilatorul pornit prin oras... Editat Mai 24, 2017 de ®azvan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladf Postat Mai 24, 2017 Share Postat Mai 24, 2017 Fără legătură dar... mi se pare mie sau plăcuțele de frână nu calcă pe toată suprafața discului? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
®azvan Postat Mai 24, 2017 Autor Share Postat Mai 24, 2017 (editat) Sunt placutele de R1. Discul este cel de FZ1 Cand voi face upgrade la disc (se vor uza), voi pune discuri de R1 Editat Mai 24, 2017 de ®azvan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Mai 24, 2017 Share Postat Mai 24, 2017 schimba termostatul cand ai pus protectia de radiator i-ai scazut capacitatea de racire cu 10-20% ,nu-i nici o problema sa mergi asa , o sa consume mai putin eu n-as pune 15w nici in tractoare...dar n-are legatura cu temperatura Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Mai 24, 2017 Share Postat Mai 24, 2017 Din manualul de FZ1 - service citire (conditii de ralanti) WATER TEMPERATURE 95.0 - 105.0 C (203.00-221.00 F) OIL TEMP 80.0-90.0C (176.00-194.00 F) Cred ca le-ai inversat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
®azvan Postat Mai 24, 2017 Autor Share Postat Mai 24, 2017 Cred ca le-ai inversat... Daca e cu print screen esti mai ok? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Mai 24, 2017 Share Postat Mai 24, 2017 E greseala de tipar, uleiul nu are cum sa fie mai rece decat apa... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
®azvan Postat Mai 24, 2017 Autor Share Postat Mai 24, 2017 Ai dracu galbejiti... numa in greseli o tin... asta e de la R1 2007-2008 Mai caut? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Mai 24, 2017 Share Postat Mai 24, 2017 Oricum, probabil masca aia noua de radiator obtureaza aerul, daca nu au fost aduse modificari motorului, temperatura normala de croaziera este 78-85gr.C, variatiile fiind cauzate de locatia exacta a sondei de temperatura. Temperatura uleiului este in general peste cea a apei cu cca 15-20 gr.C, adica pe la 100-110gr.C. Nu e o tragedie, mai ales ca ai pus ulei mai gros decat normal... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Mai 24, 2017 Share Postat Mai 24, 2017 Ai dracu galbejiti... numa in greseli o tin... asta e de la R1 2007-2008 Screenshot 2017-05-24 10.54.50.png Mai caut? Da, e gresit, aia e temperatura apei la relanti controlata de termocupla/ventilator si apoi in mers, controlata de termostat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
®azvan Postat Mai 24, 2017 Autor Share Postat Mai 24, 2017 (editat) Eu spun ca inutil complicam un pic lucrurile. Am acoperit un motor cu un capac de aluminiu si l-am imbracat in plastic. Logic, o temperatura de 10 grade crescuta a lichidului de racire, respectiv o racire mai proasta a motorului, este normala. Din acest motiv am pus antigel nou si ulei pt temperaturi ridicate. Intrebarea mea avea legatura cu mersul in oras, cu ventilatoarele pornite... Insa mai multi membri mi-au confirmat ca nu este ceva de care sa ma tem Editat Mai 24, 2017 de ®azvan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Mai 24, 2017 Share Postat Mai 24, 2017 Lumea nu stie cum sa imbunatateasca racirea, radiatoare suplimentare de ulei, resoftare prag pornire ventilatoare, etc., si tu consideri "normala" o modificare ce a facut racirea "mai proasta". De ce anume, este peste puterea mea de intelegere! Dar tu stii mai bine... un singur sfat, ai grija ce citesti sau pe cine asculti! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
®azvan Postat Mai 24, 2017 Autor Share Postat Mai 24, 2017 (editat) Spuneam ca este normala o temperatura crescuta ca si consecinta a faptului ca am imbracat un bloc motor. Acum plec de la premiza ca FZ1-GT-urile care vin din fabrica "imbracate" nu au radiator de ulei suplimentar. Date fiind aceste valori, faptul ca ventilatorul imi intra la 100C, si motorul nu apuca veci, nici in aglomeratie, mai mult de 105 grade la lichidul racire, plus temperatura specificata in manualul de service (pe care eu nu o consider o greseala de tipar), spun doar ca nu am motiv sa ma ingrijorez. Mai mult, eu folosesc motocicleta 85% in afara, si nu in oras. Editat Mai 24, 2017 de ®azvan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Mai 24, 2017 Share Postat Mai 24, 2017 (editat) Motocicletele noi au temperatura de pornire a ventilatoarelor de ECU la. _Suzuki GSXR 105/100 _Yamaha 105/103 _Kawasaki 100/95 _Honda ventilatorul nr1 104 Ventilatorul nr2 108 Se opreste la 100 Majoritatea tin o temperatura mai ridicata,fiind mai buna pentru convertizorul catalitic in eliminarea noxelor si incadrarea in limite. In.schimb o temperatura cu 5grade mai putin nu poate fi de cat benefica pentru motor. Editat Mai 24, 2017 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
®azvan Postat Mai 24, 2017 Autor Share Postat Mai 24, 2017 la mine porneste la 100 si se opreste la 90-91 undeva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Mai 24, 2017 Share Postat Mai 24, 2017 ... Insa mai multi membri mi-au confirmat ca nu este ceva de care sa ma tem da da, stai linistit, nu te agita, si ventilatorul trebuie sa-si castige painea oricum motoarele astea nu sunt facute sa te plimbi in oras cu ele, bineinteles ca in marea majoritate a timpului in oras ventilatorul e pornit, stai linistit, totul e OK Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Mai 24, 2017 Share Postat Mai 24, 2017 Spuneam ca este normala o temperatura crescuta ca si consecinta a faptului ca am imbracat un bloc motor. Acum plec de la premiza ca FZ1-GT-urile care vin din fabrica "imbracate" nu au radiator de ulei suplimentar. Date fiind aceste valori, faptul ca ventilatorul imi intra la 100C, si motorul nu apuca veci, nici in aglomeratie, mai mult de 105 grade la lichidul racire, plus temperatura specificata in manualul de service (pe care eu nu o consider o greseala de tipar), spun doar ca nu am motiv sa ma ingrijorez. Mai mult, eu folosesc motocicleta 85% in afara, si nu in oras. dar au si acelasi termostat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
®azvan Postat Mai 24, 2017 Autor Share Postat Mai 24, 2017 (editat) YUP! Acesta este codul piesei: 5LP-12411-00 Montat pe FZ1 din 2001-2015, inclusiv o gramada de alte motoare Yamaha (R1, V-Max). Vezi aici lista Se deschide la 71-85 grade Editat Mai 24, 2017 de ®azvan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Mai 24, 2017 Share Postat Mai 24, 2017 Razvan, ca sa te luminez putin. Cind mai mergeam cu R1 prin Bucuresti, au fost ocazii cind am mers fara carenele laterale. Surpriza mare, temperatura a scazut mult, aproape 10 grd. La mers in afara, nu are relevanta cu sau fara carene. Deci, da carenele jos si vezi cit scade temperatura. » Post actualizat in 24 May 2017 12:10Si daca vrei sa fii precaut, fa rost de un radiator suplimentar, montat sub cel principal, mai scade temp vreo 10grd ( cind mergi, nu cind stai la semafor). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
®azvan Postat Mai 24, 2017 Autor Share Postat Mai 24, 2017 (editat) Da Bogdan, ai dreptate! 10 grade cu plus sunt perfect justificate pt "acoperitul" radiatorului si al motorului. Eu vroiam sa stiu doar cu ce afecteaza asta viata motorului sau solicitarea alternatorului, a acumulatorului (de genul: este un motiv sa ma trezesc la destinatie cu bateria descarcata?), la un mers intre semafoare... Editat Mai 24, 2017 de ®azvan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.