Sari la conținut

SV650 nu porneste uneori(cald sau rece)


Postări Recomandate

Initial am avut probleme cu pornirea(uneori pornea alteori nu, indiferent de temperatura motorului), moment in care am inlocuit bujiile.

 

Problema a persistat si mi s-a recomandat o sincronizare de carburatoare, zis si facut.

 

Dupa alt schimb de bujii(cele pe care le-am pus eu nu erau bune se pare), curatare si sincronizare de carburatoare plus verificat compresie si supape, totul este ok si pot sa plec sa ma bucur de ea, mi s-a spus.

 

Asta am si facut, doar ca la Brasov am ramas cu ea si nu a mai pornit, decat foarte greu(cum facea si inainte de toate operatiunile).

 

Ce am observat:

 

1. nu conteaza daca motorul este cald sau nu

2. daca a pornit merge perfect

3. daca nu porneste la prima cheie(motor cald fara soc tras) si o mai las 1-2 minute la a doua cheie porneste la sfert

4. daca nu porneste la prima cheie si nu o las si tot dau la automat, nu porneste nici la a 10-a incercare.

 

Am cautat pe forumuri si am gasit ca unii ar avea probleme la supapa aceea vacumatica de la rezervor, care se pare daca ramane blocata, picura benzina in continu si o inneaca.

 

Am vazut ca este un arc si o membrana si la unii a ramas blocat arcul acela si la altii s-a spart membrana.

 

Am gasit si acest kit de reparatie http://www.ebay.com/itm/99-02-SUZUKI-SV650-NEW-K-amp-L-FUEL-PETCOCK-REPAIR-KIT-18-2812-/400754714586 si piesa in sine pe ebay http://www.ebay.com/...W-/251456802663

 

E clar ca acea curatare si sincronizare nu a fost facuta degeaba, dar nu a rezolvat problema.

 

Aveti alte idei?

Editat de robertofulgos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema e complexa si chiar daca ne dam cu parerea, poate o facem degraba. Bani, stres, nervi, asteptat pana vin piesele. Cauta un mecanic care stie ce face si iti rezolva treaba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce poti tu sa faci foarte simplu si scutesti mecanicul de incercat diverse

 

iei o bujie veche la tine si un fir electric faci un ochi la un capat pe care sa intre bujia si la capatu alalt lasi 1-2 cm neizolat.

cand face figuri scoti o fisa , o infigi in bujie, firu pe filetul bujiei, strangi ochiul bine iar capatul alalt undeva unde sigur ai masa , cel mai sigur la borna bateriei si dai la automat .. vezi daca ai scanteie ori ba

 

ai scanteie > problema de alimentare

 

n-ai scanteie> problema electrica

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma gandesc si la alta metoda de verificare legat de aspectul cu supapa. De ce nu incerci sa inchizi robinetul de benzina cand nu mergi cu ea o perioada. Daca nu mai apare problema inseamna ca intr-adevar o ineaca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai eu nu am robinet, este o supapa vacuumatica antrenata de miscarea pistoanelor, daca am inteles bine.

 

In plus, imi face figuri si dupa ce merg cu ea si opresc 5 minute si apoi vreau sa plec iar.

 

O sa incerc sa o desfac si sa o curat, sa nu fi ramas arcul acela blocat cumva.

Editat de robertofulgos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai incercat sa-i dai un pic de gaz (de fapt aer) la pornire?

 

Dupa oprire cu motorul cald, benzina din carburatoare se evapora iar gazele se acumuleaza in filtrul de aer, ceea ce ingreuneaza pornirea cu motorul semi-cald. Merita testat!

 

Altfel, va trebui sa verifici jocul supapelor...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Jocul supapelor precum si compresia au fost verificate cand am facut curatarea si sincronizarea carburatoarelor.

 

Problemele nu apar doar la pornire cu motorul cald ci si la pornire dupa 3 zile.

 

O sa verific supapa vacuumatica de la rezervor.

 

Baby steps.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

1. Am desfacut ieri toate furtunasele si verificat si sunt ok.

 

2. Am gasit un furtun scos care intra fix in spatele rezervorului si se duce jos langa scarita(ceva de aerisire/scurgere) care era scos din rezervor. L-am pus la loc

 

3. Am mai gasit o aerisire(cred) care iese din cutia filtrului de aer si era obturata cu un cauciuc care era crapat tot. Am obturat acel orificiu cu banda izoliera peste care am pus acel cauciuc si siguranta ca sa tina banda la locul ei.

 

4. Am scos furtunul de vacuum din supapa si am tras aer, urmat de curs benzina pe furtunul de benzina, Ce am observat este ca uneori dupa ce nu mai trageam pe acel furtun de vacuum se oprea imediat benzina, alteori mai pica 10-20 de secunde.

 

Care este comportamentul normal al acestei supape? Dupa ce nu se mai creaza vacuum benzina ar trebui sa se opreasca brusc, sau este normala acea picurare de inca 10-20 de secunde?

 

Alte pareri?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Ai incercat sa-i dai un pic de gaz (de fapt aer) la pornire?

Incearc-o pe asta. Cind il vezi ca l-a apucat, da-i urmatoarele ture de demaror cu gazul complet tras sau ma rog, il poti ajusta dupa sunet (il auzi daca da s-o ia sau nu, daca auzi bine =)) ). Daca o ia cu manevre din maneta de gaz, sanse sint ca merge un pic bogat si-l ineaca daca nu o ia din prima. Remediul ar fi sa-l mai saracesti din suruburile de ralanti.

PS: Sanse sa fie din supape si mama dracului sint minime (dupa mine) daca nivelul din carburi si setarea de jicloare e ok

Sanse sa fie din vacuumul din rezervor sint perfect valide. Daca dintr-un motiv oarecare ai auzit serpi pe linga motocicleta cind ai oprit-o (fisiie si sisie), incearca-l cu busonul deschis. Daca il auzi ca a fost vacuum, si o ia cu el deschis, ai ceva infundat pe acolo. Improbabil dar nu imposibil

» Post actualizat in 25 Jun 2017 01:59

Dupa mine, chiar cu o valva vacuumatica busita, daca ai benzina in camere, 1 minut o ia fara pb.

O alta varianta ar mai fi urmatoarea: Ai un cui poantou talentat, si ala din cind in cind nu inchide. Poate fi jeg, poate fi un plutitor spart, carapat f putin.Daca e plutitor, ar trebui sa faca des. Improbabil dar nu imposibil.

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ceva mers cu ea am mai observat ca nu mi-a mai facut deloc figuri, dar nici nu am mai oprit-o din kill switch ci doar din contact.

 

Acum stau sa ma intreb daca poate avea legatura kill switch-ul cu fenomenul meu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, fac acelasi lucru. Doar sa fie ceva apa/impuritati pe care le misti acolo si sa ramana pe "kill" desi il dai pe "run".

Dar asta poti s-o verifici asa cum iti spunea becul verificand scanteia.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am patit si eu faza cu kill switch-ul, il folosesc foarte rar, doar in situatiile in care din anumite motive imi e greu sa ajung la cheie.

Fiind folosit f rar contactele alea mai oxideaza si pot face figuri. Am patit o data ca dupa ce am oprit din kill switch n-a mai vrut sa porneasca( la mine poti da linistit la buton daca ai kill switch-ul pe off). Mi-am dat seama repede ca el e de vina, l-am frecat un pic on/off de cateva ori si si-a revenit.

Daca la tine nu poti da la buton cu kill switch-ul pe off cum e la multe motociclete nu e de acolo problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ceva mers cu ea am mai observat ca nu mi-a mai facut deloc figuri, dar nici nu am mai oprit-o din kill switch ci doar din contact.

 

Acum stau sa ma intreb daca poate avea legatura kill switch-ul cu fenomenul meu.

Nu e imposibil. Dupa mine..Face sens. Desfa-l, curata-l si-n felul asta sublim ai mai scapat de o necunoscuta. Bineinteles ca mai pot fi altele, dar na..

» Post actualizat in 29 Jun 2017 03:32

Kill switch-ul la el(engine stop switch) invalideaza pornirea din buton.

O fi ca la binox..

» Post actualizat in 29 Jun 2017 04:26

PS: Mai mergi asa o perioada (daca ti-e lene sa-l desfaci...bai, stiu cum e, vrei sa te dai, eu nu-mi permit, ca n-are cine sa ma care acasa), si cind te simti cu chef de munca, incearca-l si-l prinzi daca ala-i cu problema.. Numai bine, sanatate si 10^x km fara pb

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Kill switch-ul la el(engine stop switch) invalideaza pornirea din buton.

Sunt multe mobre la care asta nu se intampla.

 

Si daca la SV e cum zici tu, in cazul unui contact imperfect acolo e posibil ca logica care permite actionarea butonului de start sa mearga in schimb sa nu mearga CDI/TCI-ul sa dea scanteie.

 

Caz patit de mine recent, switchul de la ambreiaj oxidat, apasam maneta mi se actiona o valva de la airbox - e normal sa faca asta, insa motocicleta nu pornea daca era in viteza si ambreiajul apasat. In conditiile in care e un singur switch. Curatat contactul, clapeta de la airbox e actionata si si motorul porneste cand e in viteza..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voi nu intelegeti ca nu fac afirmatii gratuite, inainte sa postez am consultat schema, butonul de start primeste alimentarea prin engine stop switch care este normal inchis. Prin acelasi contact am + la bobine si TCI.

La randul lui engine stop switch primeste + prin intermediul unui contact de releu care insumeaza probabil restul conditiilor ca motorul sa se invarta.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da bre, te cred pe cuvant, am zis si in primul post, dar e posibil ca pt releul de pornire sa nu prea conteze ca in loc de 12V sunt 8-9v (si cine stie cat naiba curent) ca sa declanseze dar poate pentru TCI acei 8-9V nu sunt suficienti ca sa dea o scanteie. 8-9 chiar si mai putini V in cazul unui contact imperfect la acel contact de oprit motorul.

Aia ziceam, de aia e bine totusi sa verifice acel rahan de kill switch, nu e rocket science.

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari,

 

SV-ul are, pe langa acea valva vacuumatica, si o pompa de benzina actionata tot de vacuumul facut de motor.

 

Una peste alta eu inteleg ca nu iti este clar daca e o problema electrica sau nu. Incerca sa clarifici asta intai si intai si apoi te concentrezi sa gasesti care e cauza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voi nu intelegeti ca nu fac afirmatii gratuite, inainte sa postez am consultat schema, butonul de start primeste alimentarea prin engine stop switch care este normal inchis. Prin acelasi contact am + la bobine si TCI.

La randul lui engine stop switch primeste + prin intermediul unui contact de releu care insumeaza probabil restul conditiilor ca motorul sa se invarta.

Mai, nush cum sa-ti zic..Relax tati..Nu e moarte de om daca n-ai dreptate, si chiar daca e, pina la urma e o opinie pe un forum de moto... Daca e dobi si chiar crede o timpenie, va crede multe alteleSi stii ce? N-o sa te creada pe tine cu dovada in mina.Daca e pilot, oricit de (cuvant urat) pare ar fi (iti zic eu, nu prea sint, ca mor repede), stie dupa ce sa se uite. Tu esti baiat istet si te stii cu electronica. Am vazut. Dar cazurile sint de multe feluri si Belu a incercat sa-ti zica. Pina la urma e un forum, iar solutia o decide initiatorul. El te poate crede cu drepatea in mina...sau nu. Eu zic ca nimeni nu crede ca tu faci afirmatii gratuite. E vreunu??????

 

PS: Sa stii ca si eu, ceilalti, care raspundem la Service, sintem motoristi. Si sa mai intelegi un lucru: Multi sint super baieti

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...