Jump to content
Sign in to follow this  
R4DIKL

Revelatie - cum cureti lantul fara cric central sau stander

Recommended Posts

Astazi am avut o revelatie. Ma invarteam in jurul mobrei 2 (yamaha xt600) si deja ma treceau angoasele cand ma gandeam ca trebuie sa ma opintesc in ea ca sa mut lantul cate 20-30 cm pentru a-l curata, suspendand-o doar pe cricul lateral pentru cateva secunde. In mod obisnuit asta nu este o problema pentru nimeni, dar avand in vedere ca spatele meu nu este intr-o dispozitie foarte buna in aceasta perioada ma si vedeam cu dureri asociate acestei experiente. Am si un kit kettenmax dar care s-ar fi dovedit ineficient daca nu gaseam o solutie sa pot invarti roata liber. Apoi ochii mi-au cazut pe masina din parcare si mi-am zis ce-ar fi daca?..... Am deschis portabagajul, am luat cricul de masina, un soricel zip si am facut urmatoarele manevre. Am legat soricelul de maneta frana ca sa blochez roata fata, am pus cricul undeva sub scutul mobrei astfel incat sa se ridice doar de spate si am dat cateva rotatii de manivela. Nu multe, doar cat sa se ridice roata de la sol 1 -2 cm. Am verificat stabilitatea mobrei apoi am montat kettenmax-ul si in 10 minute am fost cel mai fericit om. Am fugit repede in casa cu gandul sa-mi brevetez ideea (ha,ha,ha) si cand ma uit pe youtube vad nu stiu cate clipuri cu aceasta solutie dar mi-am zis ca tot ar fi util pentru unii dintre voi care nu au descoperit apa calda, gaura din macaroana si altele asemenea. Recunosc ca o idee atat de simpla mi-a venit destul de tarziu, dupa vreo 5 ani de mobreala, dar mi-a venit :) Poate va fi de ajutor si altora ca mine. Asfalt uscat tuturor.

Edited by R4DIKL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amuzantă povestire ... :)

Mă refer la ultima parte...

Edited by ctrad

Share this post


Link to post
Share on other sites

O varianta similara cu aceleași scule este sa pui pe jos o scândura (grosime 5 cm de exemplu) pe care sa stea cricul lateral al motocicletei iar din partea dreapta sa suspenzi roata spate cu un cric auto ridicând din zona axului roții din spate (daca nu exista scut sau ți-e teama sa nu lovești ceva pe sub ea) câțiva centimetri.

Edited by fleur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru portabilitate se mai poate folosi un liftstick IMG_1544_zpsvvoaxots.jpg (care e cam scump) sau ceva DIY din bara filetata + întinzător + capete sudate 1.128.2244-intinzator-cablu-ochi-ochi.pn+ imaginatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da la spalatorie cu jet ...ce o avea? ...intreb si eu ca nu stiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu iese cum trebuie la jet. Tot la perie si motorina ajungi daca vrei sa fie bec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si dupa ce iese bec...dai cu carmaz si inapoi pe strazile prafuite...crezi ca-i asa mare diferenta intre jet si altceva ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai atunci de ce mai faci dus si te dai cu antiperspirant? Da-te si tu cu carpa uda cu o picatura de Fairy si aia e.

Edited by paulynos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Io am avut alta idee si mai buna: Am vandut mobra cu lant, si am luat una cu curea !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da la spalatorie cu jet ...ce o avea? ...intreb si eu ca nu stiu.

Păi dacă vrei să „speli“ și o-ring-urile... be my guest!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da la spalatorie cu jet ...ce o avea? ...intreb si eu ca nu stiu.

hai ca tu ai standere bre :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu foloseam un taburet din ala mic. Pivotam motoru pe lateral si il fixam cu bascula pe taburet. Statea cu roata in aer asa.

 

Dupa asta am aflat ca daca ai un prieten si o lada de bere, o bagi sub scut si aia e :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 ani la Transalp am ridicat cu cricul auto de bascula, fara nimic sub cel lateral si cu frana fata legata cu o chinga cu velcro de la un suport velo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai atunci de ce mai faci dus si te dai cu antiperspirant? Da-te si tu cu carpa uda cu o picatura de Fairy si aia e.

Ce va mai place shaworma.....

Este ca si cum ai spala anvelopa pe partea de rulare ...ca tre sa dea bine

Exceptand esteticul.....ca de ....is unii mai perfectionisti......de ce nu cu cu jet de apa sub presiune in 1-2 minute ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cata filozofie. Pentru initiator, ia un bat si fixeaza capatul pe bascula, impinge l pe asfalt pana se ridica. Evident, vezi sa fie lungimea potrivita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai bre, trolezi sau ...? Nu scoate jetu cum trebe mizeria aia fina lasata de cocleala, aia unde se ascunde praful ala fin de tot care toaca oringurile in mers. Daca nu pui manuta sa freci jegul asta fin ramane acolo.

Pe jante nu e acelasi lucru? Jetu doar ti le spoieste un pic si muta jegu de colo colo, ia doar de la suprafata. Dupa un drum mai lung si spalat mobra la jet ia da cu deshtu pe jante, negru ramane. Eu cand curat lantul dau si pe jante.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai bre, trolezi sau ...? Nu scoate jetu cum trebe mizeria aia fina lasata de cocleala, aia unde se ascunde praful ala fin de tot care toaca oringurile in mers. Daca nu pui manuta sa freci jegul asta fin ramane acolo.

Pe jante nu e acelasi lucru? Jetu doar ti le spoieste un pic si muta jegu de colo colo, ia doar de la suprafata. Dupa un drum mai lung si spalat mobra la jet ia da cu deshtu pe jante, negru ramane. Eu cand curat lantul dau si pe jante.

Nu stiu care dintre noi troleaza cu adevarat...

Adica tu zici ca scoti prafu ala fin cu carpa dar cu jetul nu....cu periuta aia care se inmoaie la motorina dar cu jetul nu....

Adica tu speli intre oringuri.... smf....ma duc sa beau apa

 

Lasand gluma la deoparte....care este scopul primordial al spalatului, si de ce ????

De exemplu, prefer sa imbib lantu in ulei jegos de motor, si sa-l spal odata la 2-3 luni...decat sa-mi fu.t timpul la fiecare xx km cu periuta , standere, carpe, vrajeli....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lantul meu a fost spalat cu jetul destul de des, mizerie pe el a ramas mereu. In schimb dupa o spalare amanuntita, cu motorina, perii si carpe, nu numai ca a fost foarte curat, dar si 2-3 zale care se miscau mai greu si-au dat drumul. Stander n-am dar mi-am facut pe loc unul din ce bucati de lemn am gasit prin curte ( si mi-am notat ca pe viitor sa fac unul ceva mai scund, sa pot sa il operez si singur)


LE: eu am lant simplu, fara garnituri

Edited by Gugal13

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, pentru ca e mult mai simplu sa dai lantul jos decat sa-l speli cu peria. Nu stiu de ce dar se pare ca tu traiesti cu impresia ca eu m-apuc sa frec lantul la fiecare plin de benzina. Tot la 2-3 luni fac si eu operatiunea sau cand e jegos rau de tot. Sa nu mai zic ca un spray de curatat lantul isi face treaba si nici scump nu e. Cu peria dau in principal sa inlatur punctele de rugina.

 

Nu toata lumea sta la curte/are garaj/stander/scule...

Edited by paulynos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...